ارتباط ازدواج و حجاب جوانان

محمد ماکویی، گروه تعاملی الف،   3980528022 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
ارتباط ازدواج و حجاب جوانان

یک زمانی، حمام‌های عمومی بهترین خواستگاه‌های خواستگاری و انتخاب بودند، زیرا خانم‌هایی که می خواستند برای آقازاده خود دست به "همسر گزینی" بزنند قادر بودند علاوه بر مشاهده شکل و شمایل واقعی "گزینه ها"، به صفادهی تن و بدن هم مشغول گردند.

قطعا این شیوه انتخاب مشکلات خاص خودش را داشت، زیرا جدا از اینکه آن‌هایی که قرار بود یک عمر زیر یک سقف زندگی کنند عروس و مادرشوهر نبودند، زنی که یکبار تن به انتخاب شدن داده بود برای همه عمر "انتخاب شونده" باقی نمی‌ماند و در مواردی که فرصت مقتضی جهت تلافی را کسب می‌کرد، زندگی را برای نیمه پیدا شده "زهر هلاهل" می فرمود.

گذر زمان و توسعه فناوری‌ها و خبرگیری از آنچه در خارج از سرحدات این مرز و بوم در جریان بود، مرد و زن ایرانی را هم به بلوغ فکری رسانید; به گونه ای که امروزه بیشتر دختران و پسران ایرانی ضمن پذیرش دارا بودن حق بیان " از قیافه اش خوشم نیامد"، آشنایی های پیش از ازدواج را هم کاملا جدی گرفته و اخلاق و رفتار طرف مقابل را نیز معیاری اساسی برای نرفتن برای "گل چینی" و گفتن "بله" محسوب می‌کنند. اگر امکانش موجود بود که آدم های در جستجوی ازدواج در درجه نخست از اخلاق و رفتار یکدیگر کسب اطلاع کرده و در انتها "قیافه اش را هم ببینم بد نیست" بگویند، بسیاری از مسایل و مشکلات امروزه جامعه ما وجود داخلی نداشت.

با این حال و از آنجا که نمی‌توانیم ادامه این یادداشت را بر اساس "فرض محال" پیش ببریم، باید قبول کنیم که دختران دم بخت و پسران بخت برگشته! مجبورند در هنگام معرفی شدن توسط دیگران و یا دادن احتمال دیداری تصادفی که ممکن است در کلاس دانشکده، اتاق محل کار، سالن سینما یا برخورد اتومبیل‌ها روی داده و زندگی یکی از دو نفر را کاملا زیر و رو نماید، جنبه احتیاط را محفوظ داشته و آینده خوب خود را بر پایه "هر آنچه دیده بیند دل کند یاد" پایه‌ریزی نمایند.

همه ما خوب می‌دانیم که وضعیت دارایی و میزان درآمد از مهمترین معیارهای ازدواج دختران جوان محسوب می‌شود. علیرغم این موضوع، معیارهای پسران کاملا متفاوت بوده و هنوز برای شماری از ایشان، این زیبایی و قد و بالای رعنای زن است که مهمترین معیار ازدواج قلمداد می‌گردد ( پسر جوان نباشی و میان‌سال هم باشی; در ماهیت امر توفیری نخواهد کرد)

با این حساب، اگر برای آقایانی که شپش توی جیبشان قاب بازی می‌کند مهم است که در نخستین روزهای آشنایی با تک لباس قابل عرض اندام ظاهر شده و تمامی پس انداز خود را خرج حضور در یکی از شیک ترین و گرانترین رستوران‌های لاکچری نمایند و بدین وسیله همسر آینده را در فکر "همیشه اینطور زندگی خواهیم کرد" فرو برند، برای خانم‌ها مهم است که قبل از خروج از منزل، بارها و بارها "خوب شدم؟!" را از مانده‌ها پرسیده و به شدت هر چه تمامتر با فکر پلید و شیطانی "نکند نپسندد!؟" مقابله نمایند.

هر جور بخواهیم به چنین ماجراهایی نگاه کنیم باید بپذیریم که چند تار موی بیرون زده، کار بسیاری از دختران جوان در آستانه ازدواج را راه انداخته و با بالا بردن حس اعتماد به نفس آن‌ها، همسر آینده را هم به فکر "خوشگل ها خوش اخلاق ترند" می اندازد.

به عبارت دیگر، چنانچه بخواهیم در مورد مسئله "حجاب" انصاف به خرج داده و به قضاوتی صحیح در باره دلیل اینکه خیلی از خانم‌های جوان رعایت "حجاب کامل اسلامی" را جدی نمی‌گیرند دست یابیم باید بیش از هر کس، انگشت اتهام را به سوی مردانی که خانم های "شل حجاب" را ترجیح می‌دهند دراز کنیم، زیرا علاوه بر قبول "مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد"، باید پذیرفت که دارندگان "حجاب کامل اسلامی" یک مشکل دیگر هم دارند و آن این است که جهت حفظ حرمت حجاب نمی‌توانند به راحتی دیگر افراد جامعه دستی به صورت خود کشیده و لب و دهان و چشم و ابرو را زیباتر از آنچه هست در انظار عمومی ظاهر نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۵۵۶۸۰۷:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تمام آرزوهای جوانان را بر باد دادید بخدا هیچی از جوانی نفهمیدیم جز حسرت مگه ما چه از جوانهای سایر کشورها کم داریم؟! حس میکنم خدا ما رو دیگه دوست نداره و فراموشمون کرده دلم بحال دخترهای سرزمینم بیشتر میسوزه که روز به روز از سن ازدواجشون داره میگذره و جوانیشون که گذشت و ازدواج نکردن تبدیل به یک انسان افسرده میشوند. تا کی پدر مادرها زنده هستن که دخترها بخوان بهشون تکیه بدن؟! چند سال دیگه که جوانیشون گذشت همه بیمار و افسرده میشوند خدا ازتون نگذره که این همه پول و دلار رو اختلاس میکنید و خرج آقازاده هاتون میکنید و حتی برای بچه دار شدن فرزندانتون آنها را از جیب بیت المال به کبی خدم و حشم به انگلیس میفرستید اما دریغ از یک حکم حکومتی برای مامور کردن تمام دستگاها برای آسان نمودن و در اختیار گذاشتن منابع برای ازدواج این جوانان عزیز خدا ازتون نگذره که بزودی باید در محضر خداوند بخاطر این نوع حکومت داری جواب پس بدید
ناشناس۱۰۶۰۵۴۸۲۳:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۳۱
آمار میزان طلاق رو از سال 47 تا 85 نگاه میکردم ، خیلی جالب بود ، میزان طلاق از سال 47 تا 58 تقریبا ثابت بود اما از سال 59 ناگهان زیاد شده بود و همینطور نمودار صعودی بود تا اکنون که میزان طلاق در تهران تا 40 درصد رسیده ، به نظر شما سیاستهای فرهنگی ، قوانین خانواده و اجبار حجاب در حفظ بنیان خانواده تاثیر مثبت داشته یا منفی !
ناشناس۱۰۶۰۷۵۷۱۰:۳۴:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۱
شاید دختر خانم کچل باشند! باید بدون حجاب همدیگر را ببینند
ناشناس۱۰۵۵۵۷۱۰۷:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
جالب نبود. بی حجابی و بد حجابی و شل حجابی برای ازدواج نیست. کما این که بسیاری شل حجاب های این کشور شوهر دار هستند حالا با اذن یا بی اذن شوهر. بی حجابی عوامل دیگری دارد. عده ای بی حجابی را یک نوع اعتراض می دانند. عده ای اصلا نه تنها حجاب بلکه به دین اعتقادی ندارند. عده ای هنوز لزوم حجاب را علیرغم اعتقاد به دین درنیافته اند. عده ای به دین اعتقاد دارند ولی از سر کاهلی حجاب را رعایت نمی کنند. همان طور که به نماز اعتقاد دارند ولی نماز نمی خوانند. و.....
ناشناس۱۰۵۶۰۶۴۱۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
عده ای هم مثل من اعتقاد قاطع دارند که اجبار در حجاب حکم خدا نیست و سلیقه ی بعضی هاست ودلیلی به زندگی کردن بر مبنای میل و سلیقه ی دیگران نمی بینم
سید جواد۱۰۵۷۱۵۲۲۳:۱۰:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
در سخن شما تناقض وجود دارد. فرمودید حکم خدا اجباری نیست! هر حکمی اجباری است. اگر اجباری نباشد، اسمش می شود نصیحت، نه حکم!!
ناشناس۱۰۵۶۵۱۳۱۵:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
خانم ها شما را به خدا تحریک نکنید و دست از عذاب دادن بردارید.
تبریزی۱۰۵۶۹۲۳۱۹:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
یکی از معایب بزرگ حجاب اینه که به هنگام وقوع زلزله خانم ها به جای شتافتن به طرف درب ورودی دنبال چادر و روسری می گردن. دیدم که می گم.
ناشناس۱۰۵۵۵۹۰۰۷:۵۸:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
واقعیت این است که بد حجابی فضیلت نیست ولی متاسفانه به عنوان بیماری به این افراد نگاه نمی شود. قدم اول همین است که در رسانه‌ها به ویژه تلویزیون بدحجاب به عنوان بیمار روانی و روحی معرفی شود. اگر همین مرحله درست و کافی تبلیغ شود تقریبا نیمی از مبتلایان شفا می یابند.
ناشناس۱۰۵۶۰۸۶۱۱:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
کل زنان عالم حتی زنان مسلمان که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند و حجاب اختیاری دارند روانی هستند فقط شما خوبی ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۵۶۵۷۱۱۵:۴۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
با این حساب که هیچ پیامبری نباید مبعوث می شد!!
ناشناس۱۰۵۶۸۲۶۱۸:۲۰:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
شما بگو پیامبر اسلام و خداوند در قران کی و کجا حجاب را اجباری کرد ؟
ناشناس۱۰۵۶۲۱۰۱۲:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
202 کشور دنیا همه بیمار روانی. فقط شما خوب
ناشناس۱۰۵۶۴۳۵۱۴:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
۲۰۲ کشور که یک چهارمش حجاب را رعایت می کند عمو جان
ناشناس۱۰۵۶۷۶۶۱۷:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چی میگی؟ ده تا کشور نام ببر که طبق قانونش رعایت حجاب برای همه زنها در اون کشور الزامی باشه.
ناشناس۱۰۵۶۶۳۷۱۶:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مگه گالیله در برابر تمام دنیا نمی گفت زمین می چرخد؟
ناشناس۱۰۵۶۷۷۰۱۷:۵۲:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
گالیله در برابر همه دنیا میگفت زمین می‌چرخه. گالیله کسی را مجبور نمیکرد بگوید زمین میچرخه.
ناشناس۱۰۵۶۸۱۷۱۸:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اتفاقا ایشان براساس مشاهدات تجربی در مقابل مذهبیون ایستادند. به فکر یک مثال بهتر باشید!
ناشناس۱۰۵۶۹۸۱۲۰:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
متمدنین غرب گرا چرا منفی نمی زنید؟!
ناشناس۱۰۵۷۰۴۸۲۱:۴۹:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بهترین جواب!
ناشناس۱۰۵۶۲۲۵۱۲:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تمام علم و تکنولوژی که امثال شما دارید تو زندگیتون استفاده می کنید از کشور های بی حجاب میاد. چقدر بده که شما انقدر به بی حجاب ها محتاجید
ناشناس۱۰۵۶۷۸۱۱۷:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تمام علوم پایه از شرق به خصوص از کشور ما رفته آنجا
ناشناس۱۰۵۶۹۷۵۲۰:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مگه کسی منکر تکنولوژی غرب شده؟!
ناشناس۱۰۵۷۰۴۵۲۱:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تجارت چه عیبی داره اونا هم به نفت و گاز و خاویار و پسته و خرما و محصولات نانو ما نیاز دارد مگه ما مجانی میگیرم خیلی هم التماس می کنند اگر ما هرمز را ببندیم که همه ی صنایع شون می خوابه
ناشناس۱۰۵۶۳۷۲۱۴:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
در استرالیا این همه بیمار روانی همه جا پر است ولی من نمیدونم چرا بیمارستان نمیروند یا نمی برند!!!
ناشناس۱۰۵۷۸۶۸۱۵:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
خدا شفات بده مرد
ناشناس۱۰۵۸۲۲۴۰۸:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ببینم چشم چرانی امثالی .. چی ؟ بیماری نیست. تو چشمات رو به پایین باشه دیگه مشکلی پیدا نمیکنی .
ناشناس۱۰۵۵۵۹۸۰۸:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مرد باید همون روز اول بگه شرط من رو بنده و چادر است که بعد نگه من انسان هستم و از این ادا و اطوار ها.
ناشناس۱۰۵۵۶۰۲۰۸:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
نمی توان به همین سادگی قضاوت کرد .
آریابان۱۰۵۶۰۸۴۱۱:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
واقعیتیست که پیش نیاز هر جوانی برای اینکه بتواند با گام هایی محکم و استوار به وادی پر رمز و راز و ناشناخته ازدواج وارد بشه و سپس آن راه دشوار ولی دلپذیر را با موفقیت و شادمانی ادامه بده، اینه که پیش از هر چیز و حتما به مرحله رشد و بلوغ همسرداری و تشکیل زندگی مشترک رسیده باشه. یک دختر و یک پسر که هنوز خودشون، خواسته خودشون و نیازخودشون رو نمیشناسند هنوز تا رسیدن به مرحله بلوغ فاصله های فراوانی دارند و طبیعتا نمیدانند که واقعا دنبال چه چیزی باید بگردند تا شاید پیدایش کنند !!!! ؛ بنابراین چون با این بی شناختی بر سر سفره عقد می نشنیند خواه ناخواه مدتی بعد از امضای قباله عقد، کاستی ها و ناخوشایندی های طرف مقابل را بمرور و بطور روز افزون مشاهده میکنند تا بدانجا که چاره ای نمی بینندجز امضا زدن در پای برگه "طلاق توافقی" !!!!! ؛ البته حتی از "طلاق توافقی" بدتر هم وجود دارد که هر چند همه-گیر است ولی آمار و انبوهی اش هیچگاه ثبت نمیشود و طبیعتا قابل اندازه گیری هم نیست ، "طلاق عاطفی" !!!.
ناشناس۱۰۵۵۶۲۹۰۸:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
منهای اون افرادی که کلا ولنگار اند و اهل تاهل و مسئولیت پذیری در زندگی نیستند پس ازدواج نمی کنند میلیونها نفر هم هستند که از خداشون هست زودتر سروسامان بگیرند ولی با پراید 50 میلیونی و حقوق 2 میلیونی هرجور چرتکه میندازن می بینن حساب کار درست درنمیاد!
ناشناس۱۰۵۵۶۳۰۰۸:۲۵:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اگر نیاز به قفل برای گاوصندوق و منزل و اتومبیل و مغازه و... مرتفع شد چادر هم نیاز نیست برای زنان.
ناشناس۱۰۵۵۸۳۰۱۰:۱۳:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
یعنی قشنگ منحرفان را با خاک یکسان کردی
ناشناس۱۰۵۶۰۲۷۱۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
رضی الله عنک، متشکرم
ناشناس۱۰۵۵۸۴۳۱۰:۱۷:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
الآن یه عده نابغه میگن ما انسان هستند با این چیزها فرق می کند، آخه دانشمند حفظ پاکی و قداست انسان که مهمتر است بلکه قابل قیاس نیست.
ناشناس۱۰۵۵۸۹۳۱۰:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دقیقا دمت گرم که زن ها را با گاو صندوق و ماشین مقایسه میکنی ..این خودش نشانه ی سطح درک شما از زن است.
ناشناس۱۰۵۶۰۳۵۱۱:۳۸:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
امان از سفسطه، یعنی می فرمایید ارزش محافظت از زن کمتر از اشیاء هست؟
ناشناس۱۰۵۶۴۷۱۱۴:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
زنها خودشون شعور ندارن که شما دردانه های عالم امکان باید از اونها محافظت کنید ؟؟؟
ناشناس۱۰۵۶۷۹۰۱۷:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
راهنمایی جرمه؟
ناشناس۱۰۵۸۳۹۷۱۰:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
آقای باشعور خلقت زن و مرد با هم فرق دارد شاید زنانی هستند که نادر هم هستند نیاز به حمایت مردان نداشته باشند اما اکثریت بانوان بخاطر ظرافت در جسم و روحشان باید حمایت شوند .
ناشناس۱۰۵۶۸۴۵۱۸:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
در هیچ جای دنیا حتی عربستان حجاب اجباری نیست یعنی مردان ایران اینقدر خطرناک هستند که باید از زنها در برابرشون محافظت کرد ؟؟
ناشناس۱۰۵۵۹۲۸۱۰:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
هر وقت مردان براي خودشان قفل گذاشتند كه هر زني نتونه بازشون كنه از زن هم همون انتظار رو داشته باشند.
ناشناس۱۰۵۶۰۴۲۱۱:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
با مقایسه زنان با گاوصندوق و مغازه، اولا سطح درک و شعور خودت رو نشان دادی بعد هم مردان رو در حد دزد و سارق تنزل دادی
ناشناس۱۰۵۶۹۰۸۱۹:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اشتراک این ها را دقت کن که حفاظت است از خطر،
ناشناس۱۰۵۶۱۱۸۱۲:۱۲:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
داداش شما با این طرز فکرت خواهشا سکوت کن. بیشتر آبروی دین و دینداری و حجاب رو می بری. برای نسل امروز که دائم تو اینترنت هستند و به همه چیز دسترسی دارند، با ذکر یک مثال آبکی نمیشه موضوعی به این مهمی رو توجیه کرد. مطمئن باش کسانی که با نظرت مخالف هستند هم می تونند ده ها مثال مشابه اون چیزی که گفتی بزنند. مثال، ضعیف ترین شیوه برای دفاع از یک موضوع هست. باید استدلال منطقی انجام بدی.
ناشناس۱۰۵۶۱۲۹۱۲:۱۵:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دزدان (مردان) را در زنجیر کنید
ناشناس۱۰۵۶۴۴۱۱۴:۴۷:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دزدان(مردان) همان خدا هم گفته زن ها خودشان زندانی پوشش کنند تا اسیب نبینند
ناشناس۱۰۵۶۹۷۸۲۰:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
گره ای که با دست باز میشه نباید با دندان باز کرد.
ناشناس۱۰۵۸۰۲۳۲۱:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
همان دیدگاهی که به زن همانند مایملک نگاه می کند نه یک انسان!
ناشناس۱۰۵۹۵۵۹۰۶:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۳۱
اینایی که نام بردی اجسام و چیزای بی جان و چیزایی بودن که قدرت فکر و تصمیم گیری نداشتن و حالت مالک و ملک بینشونه. بیدار شین بابا قرن 21 برای همینه شدین جهان سوم ..
ناشناس۱۰۶۰۷۶۲۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱
مشخص کردی که زن را مثل کالا می بینی که برایش باید قفل گذاشت! بهتر هست بجای قفل برای کالا عزت نفس خودت را بالا ببری و بدانی حتی اگر بر چیزی قفلی هم نیست نباید دزدی کنی چون خدا دارد تو را می بیند متاسفانه مشکل اسلامی نما ها همان نداشتن عزت نفس هست
ناشناس۱۰۵۵۶۳۱۰۸:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حجاب دل مهم است و نه حجاب ظاهر. حجاب اجباری که ما اکنون شاهد آن هستیم، ظاهر سازی است. معلوم نیست که در پس آن حجاب چه افکاری وجود دارد.
ناشناس۱۰۵۵۸۲۶۱۰:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حجاب اجباری!!!! همه جا حجاب اجباری است فقط حدش فرق دارد در ضمن با افکار شما همه مشکل دارند چون چه ان که حجاب دارد و چه انکه حجاب ندارد با نظر شما ......!!!
ناشناس۱۰۵۵۸۷۸۱۰:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تجلی دل پاک، چادر است و روبنده و خروج از سنگر با محرم فقط بنا بر ضرورت نه استادیوم و کنسرت و..
ناشناس۱۰۵۶۰۴۰۱۱:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چادر دل مهم است نه چادر مو
ناشناس۱۰۵۶۰۷۸۱۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
خدا را شکر افکار شما از دوران قاجار به بعد منسوخ شده شما هم کاش برگردی به غار
ناشناس۱۰۵۶۴۴۵۱۴:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
جهت اطلاع شما در غارنشینی حجاب وجود نداشته بلکه به مرور حجاب درست شده حالا کی عقب مانده است؟ خخخخه!!!!
ناشناس۱۰۵۶۶۰۲۱۶:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
غار خیلی بهتر است از این که ...... باشه
امل۱۰۵۶۱۵۴۱۲:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
یعنی شماها کلا دختر وخانم چادری را عفیف میدانید ودربین آنها خلافی نیست؟ شاید تو سرتو زیربرف کرده باشی بگی همه چادری ها عفیف هستند ولی من با چشمانم خودم دیدم درزیر چادر ودرلوای چادر بی عفتی میکرد وعلت چادر رو پرسیدم گفت بخاطر شغل پدرم مجبور گونی سرم کنم پس بگذارید بانوان بااعتقاد وبه یقین پوشش را انتخاب کنند وپوشش مناسب فقط چادر نیست کمی افراطی را بگذارید کنار تا منغعتش به دین برسد وگرنه روزبروز مردم راازدین بیزارتر ودورترمیکنید
ناشناس۱۰۵۵۶۴۷۰۸:۳۵:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
ما میگیم هر کس حجاب را نمی خواهند بالای 200 کشور در جهان، حجاب اختیار است، بفرمایید تشریف ببرید و این کشور هم برای چادر یها بگذارید. ببینم دیگه چه بهانه ای دارید.
ناشناس۱۰۵۶۵۴۱۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
شما اگر تونستی ویزای اروپا و آمریکا برای ما بگیر، کشور ت ارزونی خودت
ناشناس۱۰۵۶۹۱۶۱۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بزرگوار، این وظیفه ی حکومت و سازمان های حقوق بشری است که افرادی را که به هر دلیل دوست داشتن مهاجرت کنند کمک کنند.
ناشناس۱۰۵۶۵۴۴۱۵:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
کشور مال همه ایرانیان با همه سلیقه هاست، ارث پدرت نیست
ناشناس۱۰۵۶۷۱۳۱۷:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تو اجازه داری تو ارث پدرت مثلاً دیسکو و یا.. بسازی؟ مملکت قانون دارد.
ناشناس۱۰۵۵۶۶۹۰۸:۴۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
خب حالا با این مقاله قراره چیکار کنیم؟ معیار هامون رو عوض کنیم و دختران با حجاب اسلامی کامل رو انتخاب کنیم؟!!! چرا باید همیچین کاری بکنیم و خودمون رو از حق طبیعی داشتن همسری زیبا محروم کنیم؟ می خواهید بگید دختران با حجاب اسلامی هم دارای زیبایی هستن تو خونه برای همسرشون؟ خب چرا من باید با اما و اگر ها ازدواج کنم و هندونه در بسته بخرم؟
ناشناس۱۰۵۵۶۷۲۰۸:۴۶:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بعبارتي ميخواييد بگيد خانمهاي با حجاب در "تور" كردن جوانهاي مجرد از شل حجابها عقب موندن و حجابشون نتونسته معيار خوبي براي "انتخاب همسر " از طرف پسران باشد؟؟؟؟
ناشناس۱۰۵۶۰۷۲۱۱:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
نه دادا کلی از این شل حجابها متاهلن ایراد کار جای دیگس
ناشناس۱۰۵۶۱۰۰۱۲:۰۷:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
نه میخواد بگه شما پسران متهم هستید نه دختران اگر ما پسرها با دختران بدحجاب ازدواج نمی‌کردیم و سنت قدیم ایرانی اسلامی خود را پیش می‌گرفتیم شاهد این همه ترویج بدحجابی نبودیم. گرچه مسائل اقتصادی هم بی تاثیر نیست.
ناشناس۱۰۵۵۶۷۳۰۸:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اون ازدواجی که بخواد بخاطر 4 تار مو انجام بشه بهتره به جدایی ختم بشه . این همه رفتن درس خوندن که اخرش با معیار 4 تار مو ازدواج کنند ؟؟؟؟
ناشناس۱۰۵۵۶۷۵۰۸:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
الان من متوجه نشدم !!! شما اونایی رو که حجاب اسلامی کامل دارند رو کوبیدید؟
هیات علمی۱۰۵۵۶۸۶۰۸:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
این تحلیل بسیار ساده انگارانه وعوامانه است و هیچ پایه واساس علمی و آماری ندارد.
ناشناس۱۰۵۵۶۹۸۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
زن بدون چادر مثل سرباز بدون سلاح است
ناشناس۱۰۵۵۸۲۱۱۰:۱۰:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
سرباز حتما لازم نیست اسلحه داشته باشه. وقتی دنیا در صلح باشه
ناشناس۱۰۵۵۸۲۹۱۰:۱۳:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چادر کافی نیست! یک لایه پارچه سیاه که نمی تواند در مقابل سلاحهای دشمن از اموالمان محافظت کند! باید زنان را با تانک و حمایت آتش توپخانه جابجا کنیم!
ناشناس۱۰۵۵۸۴۴۱۰:۱۹:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
زن ها را مانند مردان کردن و فرستادن به کارهای مردانه ان وقت می گویند بیایید حجاب را رعایت کنید این از جوک های ماست
ناشناس۱۰۵۶۰۷۵۱۱:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حتما مردان صلاحیت و لیاقت کافی نداشته اند این چه طرز فکریه ؟؟ تمام امکانات مملکت باید برای همه فارغ از جنسیت یکسان و عادلانه تقسیم بشه اتفاقا نرخ اشتغال زنان در ایران بسیار پایینه و اصلا عادلانه نیست
ناشناس۱۰۵۶۸۵۶۱۸:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چشم زنها بر می گردند به اندرونی چهار تا چهار تا می شن زن شما مردان که فخر بشریت هستین !! چند قرن از تمدن عقبی شما ؟؟؟
ناشناس۱۰۵۶۱۱۰۱۲:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مگه جامعه میدان جنگه ؟؟ مگه مردها حیوان درنده هستند که زنها نیاز به سلاح داشته باشند ؟؟ خجالت بکشید ! من 18 ساله در محیط های کاملا مردانه کار کرده ام و حجاب عرفی معمولی دارم و کوچکترین بی ادبی و گستاخی از مردان هموطن ندیده ام بر عکس زنان محجبه ای را دیده ام که به دلیل رفتار غیر نرمال مورد آزار بوده اند فقط شخصیت و رفتار یک زن تعیین کننده ی امنیت او در اجتماعه مردان به زنان باوقار و با شخصیت در هر پوششی احترام می ذارن من زنان بی حجاب را می شناسم که در دنیای مردانه بدون کوچکترین مشکلی کار می کنند حتی برای کار و تجارت به کشورهای دیگر سفر می کنند و به واسطه ی رفتارشان امنیت کامل دارند متانت و وقار و شخصیت را به مردان و زنان بیاموزید وگرنه پوشش جلودار انسان منحرف نیست
ناشناس۱۰۵۵۶۹۹۰۹:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
خود نویسنده اول با خانواده خودش شروع کند.
ناشناس۱۰۵۵۷۰۷۰۹:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
این دیدگاه زمانی صحیح است که شما تصمیم داشته باشی بطور سنتی با کسی که خانواده معرفی کرده ازدواج کنی در این صورت اولین ملاقات و اولین برخورد مهم است ولی اغلب جوانان ترجیح می دهند با کسی ازدواج کنند که سالها رفتار و برخورد و طرز فکر او را در شرایطی غیر از موقعیت انتخاب کردن و انتخاب شدن به عنوان همسر دیده و پسندیده باشند
ناشناس۱۰۵۵۷۱۸۰۹:۱۶:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من از ازدواج سنتی خیری ندیدم به همه جوانان توصیه می کنم حتما با کسی که سالها با او آشنا هستید و از تمام جنبه ها او را بررسی کرده اید و پسندیده اید و بعد عاشق او شده اید ازدواج کنید این جمله که عشق بعد ازدواج خواهد آمد کاملا غلط است شاید بعد ازدواج عشق نیامد شاید اون فرد کسی نبود که شما به او افتخار کنید و از کنار او بودن احساس خوشحالی کنید مثل من خود را درگیر ازدواج سنتی مصلحت آمیز نکنید و برای همیشه در حسرت عاشق شدن نمانید
ناشناس۱۰۵۵۷۲۲۰۹:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دم شما گرررررررررررررم
کاربر تلگرام۱۰۵۵۷۲۷۰۹:۱۹:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مقاله بسیار ضعیف و مغرضانه
ناشناس۱۰۵۵۷۳۶۰۹:۲۲:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حالا نه اینکه همدیگر را خوب می بینند و زیر و بم هم همدیگر را برانداز می کنند طلاق کاهش نیافته بلکه چندین برابر شده
ناشناس۱۰۵۵۷۵۰۰۹:۲۸:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
...آن این است که جهت حفظ حرمت حجاب نمی‌توانند به راحتی دیگر افراد جامعه دستی به صورت خود کشیده و لب و دهان و چشم و ابرو را زیباتر از آنچه هست در انظار عمومی ظاهر نمایند. شما احتمالا خیلی وقته دختران با حجاب رو ندیده ای!!!!!
ناشناس۱۰۵۵۷۵۴۰۹:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
امام علی فرمود خدا لعنت کند بر بی غیرتان که ناموسشان در محیط های عمومی به شکل زننده با نامحرم ها اختلاط می کنند
ناشناس۱۰۵۶۵۰۶۱۵:۱۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
آقا توراخدا چیزی که مطمئن نیستی را به امام علی استناد نده
ناشناس۱۰۵۶۵۳۷۱۵:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حدیث جعل نکن ! این مطلب از حضرت علی نیست
ناشناس۱۰۵۶۷۶۴۱۷:۴۹:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بعله جعل حدیث است!!چون با افکار شما سازگار نیست می شود جعلی شما با همان ترکاشوندتون خوش باشید!
فریبرز۱۰۵۶۶۸۸۱۶:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
کجا گفتن ؟ حدیث سازی ممنوع
علي۱۰۵۵۷۵۶۰۹:۳۱:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
كي بشه كه ديگه حجاب مايه ي قضاوت افراد نشه؟
ناشناس۱۰۵۵۸۷۰۱۰:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
هر گاه عبور از چراغ قرمز ملاک رانندگی خطر ناک نباشد.
ناشناس۱۰۵۶۰۲۰۱۱:۳۲:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
گذشتن از چراغ قرمز در کل دنیا جرمه ولی حجاب در کل دنیا اختیاریه کاش فرق این دو تا را درک کنی !
ناشناس۱۰۵۶۷۷۱۱۷:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حجاب در کل دنیا اختیاری است قربان؟ با عرض معذرت اختیاری نیست چون اگر اختیاری بود الان در خیلی از کشورها خواهان برهنگی هستند ولی قانون آن کشورها اجازه به آنها نمی دهد! لطف کنید سطح علمیتان را بالا ببرید که اینطور جواب نشنوید
ناشناس۱۰۵۶۷۷۲۱۷:۵۴:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
خطر هر دو بر عقل و فطرت سالم روشن است وبه خاطر همین ضرر هر دو حکمشان یکی است ولی اشتباه شما از آن جا ناشی می‌شود که اکثریت را دلیل بر حقانیت می دانید!!! مثل گالیله در کامنت ها بود.
ناشناس۱۰۵۶۱۳۱۱۲:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
الان هم کسی به خاطر حجابش قضاوت نمی شه این همه زن بی حجاب در میهمانی ها و پارکها و خیابان و .. می بینی که متاهل هستند جزو این مملکت هستند و در همین مملکت ازدواج کرده اند و ملاک همسرشون مطلقا حجاب نبوده من در جلسه ی اولیا مربیان مدرسه ی دخترم که شرکت می کنم تعداد زنان چادری انگشت شماره اغلب حجاب عرفی دارند و معلومه هر جا امکان داشته باشه حجاب سر ندارند فکر نکن با حجابها اکثریت هستند اتفاقا قسمت دردناک ماجرا اینه که عقاید یک اقلیت متعصب داره به کل جامعه تحمیل می شه
ناشناس۱۰۵۵۷۶۳۰۹:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
هر چی حجاب کمتر شد طلاق ها بیشتر شد و همین طور حضور انها برای کار در بیرون از خانه این راهی است که غرب رفته و نتیجه اش الان مشخص است و شما هم به اسم تمدن اسلامی ولی همان راه انها رفتید و گرفتار این مشکلات شدین و هر سال می گذرد این مشکلات بیشتر خواهد شد
علی 671۱۰۵۵۷۶۴۰۹:۳۵:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
در کشور اسلامی باید رعایت حرمت ها و اصول بشود .ولی مسائل روز مره و اتفاقات و بودن این همه وسایل ارتباط جمعی و خبرهای ثانیه ای باید بپذیریم که دیگر نمی شود به آنچه باید بشود آری گفت .باید در همه ی کارها دیگر مساعدت شده ووسط کار گرفته شود تا همگان راضی شوند .برای حجاب نباید زیاد سختگیری کرد که نتیجه ندارد .باید با مدارا رفتار کرد تا خانم ها خودشان متوجه شوند و رعایت کنند .و گر نه زور جوابی نمی دهد و لج بازی ها بیشتر می شود .در باره ازدواج هم باید دوطرف به یک نتیجه مثبت سازنده برسند و گرنه دائمی نخواهد بود .باید برای ازدواج به عقب برگشت که موفق تر خواهد بود.
پیمان۱۰۵۵۷۷۸۰۹:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
به عنوان یه مرد حسی که زنهای بی حجاب دارم هزاران فرسنگ دورتر از ازدواج تشکیل خانواده است. اصلا قشنگی زن به اون مظلومیت و پاکیشه وگرنه اون دریده ها مثل خودمون یه پا مرد هستن
ناشناس۱۰۵۶۲۳۶۱۳:۰۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من هم به مردهای متحجر و متعصب اصلا حس اعتماد ندارم اونها را به چشم زندانبان و شکنجه گر می بینم که از چشم ناپاک خود مطلع هستند بنابر این اصرار دارند زنها محدود و محبوس شوند که از شر آنها در امان باشند در مراودات و معاشرتهای فامیلی هم اصلا با این افراد طرف نمی شم و حداکثر فاصله را از آنها حفظ می کنم چون احساس می کنم نجیب و چشم پاک نیستند که اصرار دارند زنها از چشم هیز آنها در امان باشند ! خدا را شکر دو سه نفری که از این افراد در فامیل داریم کاملا منزوی شده اند و هیچ جا دعوت نمی شن
امید۱۰۵۵۷۸۱۰۹:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم البته که زیبایی زن در انتخاب مردان و بلعکس زیبایی چهره مرد در انتخاب زنان موثر است ولی زیبایی بعد از چند روز کاملا عادی می شود و این اخلاق پسندیده و صبر و سازش در زندگی است که نمایان می شود که اگر با نداشتن این محسنات پشت همان زیبایی پنهان شده باشد شروع ناسازگاری ها و عدم ادامه زندگی بر وفق مراد که در خیلی از ازدواج های این روزها در جامعه می بینیم رخ می دهد که این آسیبی است بسیار گران که در جامعه خیلی از جوان هایی که ازدواج کرده و با تحمل دارند ادامه می دهند و یا خیلی سریع از هم جدا می شوند که خیلی از این مثال ها در همسایه ها و حتی فامیل خود مان نیز قابل مشاهده است .
رضا۱۰۵۵۷۹۳۰۹:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
پسر ها دنبال شل حجاب ها نمي روند دنبال واقعيت هاي جامعه مي روند . آنهايي كه ظاهر و باطن يكساني دارند
ناشناس۱۰۵۵۸۶۷۱۰:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دیگه کسی گوشش به این حرفا بدهکار نیست. چون مروجین اسلام درست عمل نکردند. وقتی جوانان میبینند که تنها مساله مورد توجه از اسلام حجاب است و به سایر موارد توجهی نمیشود کل قضیه زیر سوال میرود.
جواد۱۰۵۵۸۷۷۱۰:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حجاب مصونیت است . صدف برای مروارید است.
ناشناس۱۰۵۵۹۷۲۱۱:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چه مرواریدی؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۵۶۰۷۰۱۱:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
زن کالا نیست زن انسانه و کالا انگاری زن در این زمانه بسیار شرم آوره
ناشناس۱۰۵۷۴۳۶۰۷:۳۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
شرم آور طرز تفکر شماست که ارزش پاکی و نجابت رو نمی فهمی
ناشناس۱۰۵۵۹۴۹۱۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من با این طرز تفکر مشکل دارم زنیکه بره جلسه هی قران بخونه مفاتیح بخونه حدیث بگه من از این کارا بدم میاد، حجابش برام مهم نیست با حجاب باشه تفکرش عادی باشه من مشکلی ندارم
ناشناس۱۰۵۵۹۶۹۱۱:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بنظر من وضعیت اقتصادی و ناامیدی از آینده کشور، نقش بسیار بیشتری در ازدواج کردن یا نکردن جوانان دارد تا بود و نبود حجاب
ناشناس۱۰۵۵۹۷۹۱۱:۱۵:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
عالی بود
ناشناس۱۰۵۵۹۸۲۱۱:۱۶:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من به بی حجاب ها یا بدحجاب ها اصلا نگاه خوبی ندارم
ناشناس۱۰۵۶۲۱۸۱۲:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
و متقابلا افرادی که به حجاب اجباری معتقد نیستند نسبت به افکار شما حس خوبی ندارند و شما را متحجر و خودخواه و مستبد می بینند
ناشناس۱۰۵۷۰۰۰۲۰:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
مهم این است که کدام یک به تقوا نزدیک است.
ناشناس۱۰۵۶۰۰۵۱۱:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بی حجابی انسان رو به لجنزار می کشونه
احمد۱۰۵۶۰۱۵۱۱:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
نویسنده میگه که : "باید پذیرفت که دارندگان "حجاب کامل اسلامی" یک مشکل دیگر هم دارند و آن این است که جهت حفظ حرمت حجاب نمی‌توانند به راحتی دیگر افراد جامعه دستی به صورت خود کشیده و لب و دهان و چشم و ابرو را زیباتر از آنچه هست در انظار عمومی ظاهر نمایند." الان یه سوالی پیش میاد، آن هم اینکه اون خانمی که خودش را بهتر از حقیقت خودش نشون میده و مورد پسند قرار میگیره آیا میخواد تمام عمرش رو مثل همون لحظه ای که مورد پسند قرار گرفته، آرایش و بزک دوزک کنه ؟ یا نه میخواد رضایت بده به طلاق عاطفی همسرش در ادامه مسیر زندگی ؟
ناشناس۱۰۵۶۰۵۸۱۱:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
داشتن اخلاق قابل تحمل، شخصیت رشد یافته و باثبات، تحصیلات و شغل در کنار یک قیافه معمولی معیارهای بسیار مهمتری از بود و نبود حجاب تحمیلی است. برای شخص من، حجاب حتی در درجه صدم اهمیت هم نیست.
ناشناس۱۰۵۶۱۲۲۱۲:۱۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
کسی که این مقاله رو نوشته اصلا نمیدونه ارزش زن چیه . نویسنده محترم! خانم های محجبه مجرد میمونن . لیاقتشون بالاتر از اینه که مردی ظاهر بین و دمدمی مزاج بخواد حتی نگاهشون کنه . خلایق هرچه لایق. در قرآن هم اومده زنان پاک برای مردان پاک ...
ناشناس۱۰۵۶۱۲۵۱۲:۱۴:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من خودم به این نتیجه رسیدم که اصلا معیارم برای ازدواج نباید نباید نباید چادری بودن یا نبودن فرد باشد.من برای خودم معیارهای پنج گانه خط قرمز دارم به ترتیب : ۱-خوش اخلاقی.۲-گرم مزاج بودن.۳-زیبایی.۴-مسلمان بودن(نماز و روزه).۵-شخصی. اگر چادری بود چه بهتر اما نباشد هم جز خطوط قرمز فوق نیست.چادری باشد بهتر است چون من فقط همسر نمیخواهم مادری برای فرزندان آینده خود نیز میخواهم..شاید جوانان ما بهتر است بیش از این آینده نگر باشند.
ناشناس۱۰۵۶۲۴۱۱۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
حجاب هم جا داره. مثلا در مراسم عزاداری حجاب داشتن عرف جامعه است ولی در مراسم عروسی بی حجابی عرف است.
خانم۱۰۵۶۳۰۵۱۳:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
من خانم هستم واقعا از حجاب بیزار هستم. شما همه چیز زن رو در حجاب داشتن یا نداشتن خلاصه کرده اید
ناشناس۱۰۵۶۴۱۷۱۴:۳۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اگر واقعا زن هستی بگید موافق بی بند وباری هم هستی یانه
ناشناس۱۰۵۶۷۲۱۱۷:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۸
عفت داشتن مطلقا ربطی به حجاب نداره افراد چادری با آرایش های زننده و رفتارهای شرم آور در جامعه فراوانند و زنان بی حجاب ولی عفیف و با وقار هم فراوان هستند
سام۱۰۵۷۵۴۳۱۰:۰۲:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۹
با مساوی دانستن بی حجابی با بی بند و باری سطح فکری پایین خودت رو نشون دادی
ناشناس۱۰۵۷۷۴۱۱۳:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۹
الان یکی میاد میگه طبق روانشناسی نوشتار شما خانم نیستی و چرا در فضای مجازی دروغ میگی؟!
ناشناس۱۰۵۸۱۹۳۰۷:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
شما بفرمایید حجاب چه ضرری برای شما داشته است ؟ از طرفی شغل و یا هنر شما چیست ؟ شما برای دیده شدن در جامعه احتمالا نیاز به بی حجابی داشته اید . البته الآن بصورت یک فرهنگ ضد فرهنگ ایرانی درآمده اما کسی که هنری داشته باشد نیازی به برخی کارها برای دیده شدن ندارد .
ناشناس۱۰۶۱۰۲۵۱۴:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۱
چرا بیزارید؟ مگه نه اینکه حجاب دستور خداست و حدودش هم در قرآن آمده؟! حالا شاید حجاب بهتون بد معرفی شده ولی نباید از حجاب فراری بود که. بعضی وقتها لجبازی کار دست آدم میده.
ناشناس۱۰۵۶۴۲۲۱۴:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بعد از ازدواج آرایش خانم بیشتر وزننده تر میشه.جا داره مسئولین در کنار حجاب به این نوع ارابش ها هم نظارت کنند معنی نداره چادر با ارایش زننده.چادر وحجاب رو زیر سوال میبره
ناشناس۱۰۵۶۷۱۵۱۷:۱۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چطور پشت سر هر خانم یکی مثل شما استخدام کنند که مراقب باشید که عقاید شما را همه مو به مو اجرا کنند ! آخه جناب نابغه همینطور که شما حق خودت می دونی بر مبنای سلیقه و عقیده ی خودت زندگی کنی دیگران هم این حق را دارند !
ناشناس۱۰۵۶۸۶۷۱۸:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چشم ! شما لطف کن اعلام کن چی دوست داری هر کس اطاعت نکرد اعدام می کنیم
ناشناس۱۰۵۶۸۴۷۱۸:۳۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
چجور ممکنه افرادی که همسر دارند به جوانانی که همسر ندارند، توصیه به رعایت عفاف کنند؟
ناشناس۱۰۵۷۱۲۹۲۲:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۸
بنده در کشور بلژیک میبینم به خاطره رفاه اجتماعی و آسان بودن تشکیل خانواده بسیار راحت تر ازدواج میکنند و خانواده نیز معمولا مستحکم هست و در مجموع جامعه مشکلات کمتری از بیشتر کشورهای مسلمان دارد .
ایمان۱۰۵۷۲۴۶۰۰:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۹
با این حساب نویسنده کل جامعه شده جام عمومی، نه چون بی حجابی زیاد شده بی اعتمادی زیاد شده وبه ازدواج ضربه زده است.
ناشناس۱۰۵۸۰۶۹۲۲:۵۲:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۹
اوایل جنگ بیشتر مسجد می رفتم بعداز سالها دیدم برادران مسجدی برای ازدواج هرگز از خواهران چادری کسی را انتخاب نکردند! و بعضی رفتند به دنبال شل حجابترین دختران محله که رفت و آمدی در مسجد هم نداشتند..
محسن۱۰۵۸۱۰۶۰۰:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ازدواج با اشتغال ، مسکن و درآمد بهبود پیدا می کنه ، ربطی به حجاب نداره بنظر میاد که بدحجابی و سگ گردانی نوعی عکس العمل است در مقابل عدم برخورد قاطع با رانت ، اختلاس و مفاسد اقتصادی
ناشناس۱۰۵۸۱۹۱۰۷:۳۵:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
به نظر بنده موضوع بی حجابی از هر جایی شروع شده باشد پایه آن موثر از بحث روانشناسی است . بدین صورت که هر انسانی در جامعه نیاز به دیده شدن دارد . گروهی با زیبایی و یا ورزش و یا علم و هنر و شغل و و یا هر روش دیگری مانند لا ابالی گری و .. معمولا اشخاصی که از هنر و علم و شغل و ورزش و ... محروم هستند بدنبال راههای دیگر میروند و در این میان بهترین موقعیت برای سود جویانی است که بدنبال دست یابی به اهداف خود شامل اقتصادی و یا فرهنگی و ... این افراد را سیبل خود قرار می دهند . بطور مثال کسانی که اولین طعمه های این سود جویان بوده اند قطعا کسانی نبوده اند که با آثار خود نظیر کتاب و یا نقاشی و یا عمل جراحی و یا خیاطی و یا نجاری و مکانیکی و ... دیده شده اند اغلب کسانی بوده اند که هنری نداشته اند . و برای دیده شدن عملهای بوتاکس و لباسهای بدن نماو بد حجابی و یا بی حجابی را انتخاب کرده اند .
ناشناس۱۰۵۸۳۵۷۱۰:۱۶:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
خانومم حجابت را رعایت کن. وا
ابوالفضل۱۰۵۸۴۷۷۱۱:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۳۰
با سلام برخی به بهانه بد اخلاقی های دیگر در جامعه مانند دزدی ،اختلاس و ... می خواهند بد حجابی را بی اهمیت نشان دهند ،ولی تجربه نشان داده "آندلس سازی " در جوامع اسلامی ابزارهایی داشته و دارد که یکی از مقدماتش بی اهمیت دانستن حجاب است همچنین اگر شما امروز در مورد حجاب عادی سازی انجام دادی و مثلا به حجاب اختیاری مورد نظر غرب گرایان و "آندلس سازان" رضایت دادید فردا باید به آزادی سرو مشروبات الکلی هم و همینطور این قصه ادامه دارد لذا مساله این است هر چه برای اجرای احکام خدا کوتاهی کنید،آنها به پروژه مد نظر شان نزدیکتر می شوند
ناشناس۱۰۵۹۴۴۲۲۳:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
در زمان ما که مي گفتند شوهر تو حجابه. چادر سرت کن، شوهر گيرت بياد. واقعا به نظرم آدم با حجاب عموما بسيار موقر تر است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین