راهنمای ورود به صنعت دکوراسیون با سرمایه کم

گزارش بازرگانی،   3980517086

طراحی دکوراسیون در حقیقت هنر ترکیب است، ترکیب اشیاء مختلف در تناسب با فضای موجود. هنر طراحی دکوراسیون از دیرباز محبوب بوده و در طی سالیان متوالی، سبک‌ها و تغییرات زیادی را به خود دیده و به تدریج از حالت سنتی به مدرن تغییر یافته است.

استقبال مردم از دکوراسیون‌های زیبا و طراحی شده، این هنر را به یک صنعت و تجارت بزرگ تبدیل کرده است. صنعتی که خود نیازمند دانش و ابزارهای مختلف برای خلق و ایجاد طرح‌های جدید و ایده‌های ناب بوده است.

یکی از ابزارهایی که کمک شایانی به پیشرفت صنعت دکوراسیون کرده، بدون تردید دستگاه برش لیزر می‌باشد که از فناوری لیزر جهت برش و حکاکی متریال‌های گوناگون استفاده می‌کند. در ادامه گزارش شرکت روتک (که بیشترین فروش دستگاه برش لیزر را در ایران دارد) در رابطه با کاربرد لیزر در صنعت دکوراسیون ارائه شده است:

در دهه اخیر استفاده از تکنولوژی لیزر بسیار متداول شده است و صنعت دکوراسیون داخلی یک نمونه بارز است که از این فناوری بهره زیادی می‌برد. با ورود دستگاه‌های برش لیزری و استفاده از قابلیت‌های بالای آن در این صنعت، طراحی دکوراسیون رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت؛ چرا که گستره انتخاب طراحان و تولید کنندگان بزرگتر شد و متریال‌های جدیدی وارد دنیای طراحی شدند.

ترکیب دستگاه برش لیزر با تکنسین‌های آموزش دیده و طراحی هوشمندانه، قطعا می‌تواند نتیجه خیره کننده‌ای داشته باشد، زیرا در هر پروژه‌ای، برش و حکاکی لیزری با کاهش زمان تولید و افزایش کیفیت نهایی می‌تواند رمز موفقیت در برابر رقبا باشد.

در مقایسه با تولیدات دستی، دستگاه لیزر می‌تواند محصولات را تا 80 درصد سریعتر تولید کند. این میزان صرفه‌جویی، باعث افزایش تولید شده و بهره‌وری از زمان را بیشتر می‌کند. همچنین از آنجایی که این فرآیند کاملا خودکار است، می‌توان مطمئن بود که محصولاتی با بالاترین درجه دقت تولید می‌شوند.

شرکت روتک دستگاه‌های لیزر را در ابعاد و ظرفیت‌های متفاوت، جهت تولید کارهای کوچک یا بزرگ و تیراژ کم یا زیاد عرضه می‌کند. با این شرایط، با سرمایه کم نیز می‌توان دستگاهی تهیه کرد که هم فضای کمتری اشغال کند و هم قیمت مناسبی داشته باشد.

در اینجا به این سوال می رسیم که آیا فقط با خرید یک دستگاه لیزر، می توان به صنعت دکوراسیون وارد شد؟

پاسخ این سوال مثبت است. همانطور که بیان شد، با قابلیت‌های بالای این ماشین قدرتمند، می‌توان طیف گسترده‌ای از متریال‌ها را حکاکی و یا برش داد. کافیست با استفاده از تنظیمات ساده‌ای که این دستگاه دارد، شدت تابش را متناسب با مواد مورد استفاده تغییر داد، تا عملیات حکاکی یا برش به آسانی صورت پذیرد.

در ادامه برخی از المان‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی را نام می‌بریم که می‌توان آن‌ها را تنها با استفاده از دستگاه برش لیزر روتک ساخت:

  1. مبلمان

صندلی‌ها و مبل‌هایی که بوسیله برش لیزری تزئین شده‌اند، یک نوآوری جدید را در طراحی مبلمان بوجود آورده‌اند. امکان ایجاد طرح‌های مختلف در ساخت آن‌ها، طراحان را ترغیب می‌کند تا استفاده بیشتری از امکانات برش لیزری ببرند. زیبایی چشم نواز این دست از مبلمان‌ها، زیبایی محیط را چند برابر می‌کند.

  1. لوستر

فناوری برش لیزری قدرت آن را دارد تا یک لوستر معمولی را به یک لوستر خارق‌العاده تبدیل کند. در طراحی مدرن امروز، لوسترها یکی از المان‌های جدانشدنی دکوراسیون محسوب می‌شوند. لوسترهای حکاکی شده، لوسترهایی مدرن به حساب می‌آیند و از نظر مواد و نیروی مصرفی، بسیار مقرون به صرفه هستند. از این رو می‌توانند مخاطبان زیادی داشته باشند.

 

  1. پارتیشن

پارتیشن‌های چوبی برش خورده و زیبا، از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار هستند. طراحان نیز به این مسئله واقف بوده و از این پارتیشن‌ها در فضاهای مناسب، نهایت استفاده را می‌برند. طرح‌های هندسی تکراری و منظم، در زمان‌های قدیم نیز در اماکن مختلف به کار برده می‌شد. امروزه نیز به لطف وجود دستگاه برش لیزر، این اَشکال در پارتیشن‌ها نمود پیدا کرده و جذابیت آن‌ها را به سطح جدیدی رسانده است. طرح‌های مختلفی که روی پارتیشن‌ها اجرا می‌شوند، این امکان را می‌دهد که بتوان آن‌ها را در هر فضایی استفاده کرد. در نتیجه با تولید پارتیشن‌های خلاقانه می‌توان کسب و کار مناسبی را شروع کرد.

  1. قاب عکس

امکان سفارشی‌سازی هر قاب عکسی با حکاکی لیزری وجود خواهد داشت. لیزر می‌تواند به راحتی هر نوع طرحی را روی قاب عکس‌ پیاده کرده و زیبایی آن‌ها را دوچندان کند. به عنوان مثال می‌توان روی قاب‌ها، نام افرادی که در عکس حضور دارند را حکاکی کرد.

  1. آینه‌های حکاکی شده
  2. زیرلیوانی و دیگر لوازم تزئینی
  3. کاشی‌های حکاکی شده
  4. گلدان چوبی
  5. شمعدان

و بسیاری موارد دیگر که می‌توان آن‌ها را با دستگاه‌های برش لیزر تولید کرد. همچنین تمام متریال‌های مورد نیاز کاملا در دسترس بوده و به راحتی تامین می‌شوند. شرکت روتک با توجه به میزان سرمایه، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مخاطبان خود می دهد و در شروع کسب و کار مد نظرشان همواره پشتیبان آن‌ها خواهد بود.

مجموعه روتک با دارا بودن بانک قطعات یدکی دستگاه لیزر (از جمله تیوب لیزر، آینه و لنز لیزر، چیلر دستگاه لیزر روتک و ...) خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهد و این اطمینان خاطر را به مشتریان خود می‌دهد که مشکلی در تامین قطعات و لوازم جانبی وجود نخواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین