واکنش «مازیار ابراهیمی» به یادداشت الف

  3980516106 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
واکنش «مازیار ابراهیمی» به یادداشت الف

انتشار یادداشتی در سایت الف ( اینجا) درباره لزوم شفاف‌سازی نهادهای امنیتی درباره اظهارات «مازیار ابراهیمی» از متهمان ترور دانشمندان هسته ای که پس از مدتی از زندان آزاد و به آلمان رفت، بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای داشت تا جایی که وی نیز در کامنتی که در مطلب یاد شده درج کرد ضمن تشکر از پیگیری این ماجرا توضیحات و اطلاعات دیگری را نیز در اختیار الف قرار داد.

از آنجا که سایت الف نمی توانست درستی این ادعاها را تایید کند از انتشار کامنت ابراهیمی خودداری کرد اما آنچه در این اظهارات خودنمایی می‌کند و شایسته توجه نهادهای امنیتی و قضایی است، تاکید نویسنده بر پیگیری این ماجرا از نهادهای رسمی و طرح شکایت از نهادهای امنیتی پیش از خروج از کشور است.

وی در نوشته ارسالی برای الف مدعی است هیچکدام از این پیگیری ها و شکایت ها راه بجایی نبرده است و در عوض به خاطر پرداخت مهریه دوباره بازداشت شده است.

او می گوید: «حتی قبل از پخش تصاویر از بی بی سی به سفارتهای ایران در اروپا، وزارت امور خارجه، و ... نامه نوشتم ولی باز هم نتیجه نداد.»

ابراهیمی همچنین ادعا می‌کند که بازداشتش «تصادفی» نبوده و حاصل نوعی پاپوش و «رقابت تجاری» رقیبانش با وی بوده است.

وی در نوشته ارسالی خود برای سایت الف یادآور شده است که حتی در اربیل عراق نیز 11 ماه بازداشت شده و ثمره 40 سال تلاش و زندگی، سلامتی و آبرو شخصی و خانواده اش از بین رفته است اما به دلیل وطن دوستی اش تا مدت ها سکوت کرده است.

چنانکه گفته شد سایت الف نمی تواند برخی اظهارت و اتهامات وی به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی را تایید کند و از انتشار آن ها معذور است اما راستی آزمایی برخی دیگر از این اظهارات او چندان دشوار نیست و نهادهایی که وی مدعی است برای پیگیری و شکایت به آن ها مراجعه کرده است می توانند اصل این مراجعه و دادخواهی را تایید یا تکذیب کنند.

توجه و پیگیری این اظهارات از سوی مقامات قضایی و امنیتی به دلیل حساسیت نوع اتهامات وی بسیار ضروری است.

متأسفانه در گذشته نیز شاهد مواردی از نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی برخی متهمان چه امنیتی و چه غیر امنیتی،‌ بوده‌ایم و شاید همین امر نیز ریاست جدید قوه قضاییه را بر آن داشته که در متن دستورالعمل صادره اخیر خود بر حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه تاکید کند. (اینجا بخوانید)

ماده ۸ این دستور العمل، ذیل فصل دوم (دادرسی عادلانه و راهکارهای تضمین آن) بر اجرای اصل سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت اصل منع شکنجه برای اخذ اقرار تاکید دارد.

در بند الف از ماده ۸ این دستورالعمل مهم قضایی تاکید شده است که هر گونه دستور شفاهی یا کتبی خطاب به ضابطان دادگستری که متضمن استفاده از شیوه‌های غیرقانونی تحقیق که موجب آزار جسمی یا روحی و روانی متهم بازداشتی می‌شود ممنوع است.

همچنین است تاکید بند ب از این ماده: «استماع و مکتوب نمودن اظهارات متهم مدعی شکنجه جسمی یا روحی و روانی توسط معاون دادستان یا دادیار ناظر بر ضابطان دادگستری و عندالاقتضاء معرفی متهم به پزشکی قانونی و ارسال گزارش برای دادستان».

تبصره های این بندها نیز حکایت از اهمیت این موضوع در دوره جدید قوه قضاییه دارد:

تبصره ۱- در خصوص حکم مقرر در بند «الف»، دادستان مکلف است نسبت به تعقیب کیفری مرتکب اعم از آمر و مأمور اقدام و گزارش مربوط را حسب مورد برای دادسرای انتظامی قضات یا واحدهای نظارت و بازرسی مربوط به ضابطان دادگستری ارسال کند.

تبصره ۲- در مورد حکم مقرر در بند «ب»، چنان چه بیم اکراه متهم مدعی شکنجه به اعلام گذشت یا انصراف از شکایت برود، معاون یا دادیار ناظر بر ضابطان دادگستری دستور انتقال متهم به بازداشتگاه دیگری را صادر و پیگیری می‌کند.

دستور العمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه پس از ماده ۸ در ماده ۹ نیز تاکید می کند: در اجرای اصل سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر منع هتک حیثیت افرادی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده‌اند، مراجع قضائی مکلف‌اند موارد زیر را رعایت کنند:

الف- اجتناب از هر گونه رفتار تحقیرآمیز و موجب اذیت و آزار جسمی یا روحی و روانی یا بی حرمتی به متهمان یا محکومان؛

ب- اجتناب از هرگونه رفتار غیرقانونی یا سلیقه‌ای مانند تراشیدن سر، استفاده از پابند، چشم بند، پوشانیدن صورت، نشستن پشت سر متهم و یا انتقال وی به اماکن نامعلوم توسط ضابطان دادگستری در جریان بازجویی؛

پ- اجتناب از بازرسی و تفتیش اسناد و اشیا غیرمرتبط با بزه انتسابی و یا متعلق به ثالث و همچنین اجتناب از افشای محتوا و مضمون اسناد، نوشته‌ها، تصاویر و فیلم‌های خانوادگی متهمان و محکومان و یا ذخیره سازی و تهیه نسخه از آن‌ها؛ مگر به دستور قضائی و در راستای کشف بزه انتسابی.

تبصره ۱ در همین بند نیز یادآور شده است: «در خصوص حکم مقرر در بند «الف»، دادستان مکلف است نسبت به تعقیب کیفری مرتکب اعم از آمر و مأمور اقدام و گزارش مربوط را حسب مورد برای دادسرای انتظامی قضات یا واحدهای نظارت و بازرسی مربوط به ضابطان دادگستری ارسال کند».

تبصره ۲ در مورد حکم مقرر در بند «ب»، چنانچه بیم اکراه متهم مدعی شکنجه به اعلام گذشت یا انصراف از شکایت برود، معاون یا دادیار ناظر بر ضابطان دادگستری دستور انتقال متهم به بازداشتگاه دیگری را صادر و پیگیری می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۳۹۳۲۲۱۴:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۱۶
کاملا با سخنان وی موافقم پاپوش درست کردن تهمت زدن پرونده سازی برای گرفتن ملک و دارایی افراد یکی از کارهایی بوده که همیشه انجام شده
ناشناس۱۰۳۹۴۶۰۱۵:۴۲:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۱۶
در سایت بی بی سی فارسی خواندم که ایشان غرامت دریافت کردند. 130 میلیون تومان.
ناشناس۱۰۳۹۵۹۸۱۷:۱۰:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۱۶
چند سال بیگناه زندانی و شکنجه شدن بیشتر می ارزه! 130 میلیون پوله ؟ وضع مادرشو دیدی؟
ناشناس۱۰۳۹۹۵۶۲۱:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۱۶
گفتم این اتفاق افتاده. در مورد خوب یا بد بودنش نظر ندادم.
ناشناس۱۰۴۰۳۴۷۱۰:۱۷:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۱۷
شکنجه را از کجات آوردی؟
ناشناس۱۰۳۹۶۵۵۱۷:۳۷:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۱۶
8 هزار یورو! باز دم دولت آلمان گرم!
ناشناس۱۰۴۰۰۶۵۲۳:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۱۶
32 هزار یورو بوده به قیمت امروز حساب نکن، ایشان سال 95 آزاد شده.
ناشناس۱۰۳۹۸۷۶۲۰:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۱۶
وزیر اطلاعات درباره اظهارات یکی از متهمان به ترور دانشمندان هسته ای: یک کنفرانس خبری خواهیم گذاشت و پاسخگوی موارد مطرح شده خواهیم بود. منبع: همشهری
ناشناس۱۰۳۹۳۲۳۱۴:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۱۶
تو را خدا نگذارید انسانیت و عدالت قربانی شود
ناشناس۱۰۳۹۶۰۶۱۷:۱۳:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۱۶
دو سال استکه عده ای جوان اکثرا تحصیل کرده و حامی محیط زیست همین وضع را دارند بلا تکلیف در زندانند .
فرناز۱۰۴۰۲۹۲۰۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
شما تصور کنید که چند سال بعد همین داستان برای فعالان محیط زیست هم تکرار شود، آیا فکر نمی کنید که خود ما هستیم که بهانه به دست سازمان های حقوق بشری می دهیم؟؟
ناشناس۱۰۴۰۳۵۸۱۰:۲۸:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۱۷
یعنی اگر سازمانهای حقوق بشری چیزی نگویند ما آزادیم هر رفتاری با مردم داشته باشیم؟ مشکل ما آن سازمانهاست یا انسانیت؟
ناشناس۱۰۳۹۳۳۰۱۴:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۱۶
خود ارگانهای متهم به تخلف که اظهارات آقای ابراهیمی را تایید نمیکنند ،یک مجموعه مستقل و دارای وجدان و امین باید این اتهامات را رسیدگی کنند و باور واثق داشته باشیم که این امر واقعا واجد اهمیت فراوان است
ناشناس۱۰۳۹۶۰۲۱۷:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۱۶
اگر اینطور باشه برای هر مجموعه ای باید یک مجموعه مستقل تشکیل بشه تا بررسی کنه! اینکار در دنیای امروز توسط رسانه ها و بدون هزینه مالی برای دولتها انجام میشه. دقیقا شبیه همین مصاحبه آقای ابراهیمی با بی بی سی. و منطقی ترین راه هم همینه.
ناشناس۱۰۴۰۸۸۳۱۷:۰۰:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۱۷
آخه خود روزنامه نگارها هم در معرض همین خطرات هستند باید پشتوانه داشته باشند
محمد۱۰۳۹۳۳۷۱۴:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۱۶
تا زمانی که پلیس قضایی تشکیل نشه وضع همینه پلیس قضایی که تخصصش بازجویی و کارهای حقوقی با پلیسی که دنیال مجرم باید باشه فرق میکنه
ناشناس۱۰۴۰۲۳۵۰۸:۱۶:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
دادستانی باید زیر نظر وزارت کشور و مستقل از قوه قضاییه باشد مثل بقیه کشورها !
محسن۱۰۳۹۳۶۴۱۴:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۱۶
ممنون از الف که منصفانه پیگیر این موضوع ملی - حیاتی - انسانی هست.
ناشناس۱۰۴۰۱۰۱۰۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۷
واقعا کار الف یک کارستان است. اگر‌رسانه ها دست از خودسانسوری بردارند و نگذارند مسئولان پا از گلیم خود درازتر کنندو با افشاگری جلو خودسریها را بگیرند کم کم جامعه به سمت صلاح و اصلاح خواهد رفت
ناشناس۱۰۳۹۳۷۴۱۴:۵۱:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۶
باز دم الف گرم که به این موضوعات می‌پردازه
ناشناس۱۰۳۹۳۹۸۱۵:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۱۶
بداد آنهایی که الان در این وضعیت هستند برسید.
ناشناس۱۰۳۹۴۵۷۱۵:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۱۶
عدالت تنها وقتی می تواند برقرار شود که کسانی که او را وادار به اعتراف تلویزیونی کردند محاکمه شوند، از او عذر خواهی رسمی شود، صدماتی که به وی و خانواده اش وارد شده تا حد ممکن جبران گردد،که از تکرار چنین ماجراهایی جلوگیری شود.
علی کریمی۱۰۳۹۴۸۳۱۶:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۱۶
تا زمانی که قانون اجرایی نشود در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
ناشناس۱۰۳۹۸۲۱۱۹:۳۶:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۱۶
ضمانت های اجرای قانون چیه؟ آزادی رسانه‌ها، شفافیت، عزل فوری مسولین غیر پاسخگو الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم این حدیث به صراحت می‌گوید کشوری که فسادش بیشتر از دشمن کافرش هست نباید امید وار به پیروزی باشد.
ایمان۱۰۳۹۴۹۷۱۶:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۱۶
زیاد با سایت الف آشنایی ندارم؛ فقط می‌دونم بازدیدکننده زیاد داره عکس مازیار ابراهیمی رو که دیدم، گفتم حتماً مثل خیلی از سایت‌های دروغین، می‌خواد بدوبیراه بگه بهش و اراجیف سر هم کنه. ولی دیدم از موضع حقوق شهروندی وارد شده و مدافع حقوق متهم شکنجه‌شده‌ست. جای قدردانی داره.
ناشناس۱۰۳۹۵۳۹۱۶:۳۳:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۱۶
مرد در کشاکش روزگار سنگ زیرین آسیاب است
آزاد۱۰۳۹۵۵۰۱۶:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۱۶
"مضحکه عدالت" آخرین تصویر از مادر مازیار ابراهیمی دردناکترین تصویری بود که تا بحال دیدم. واقعا یک لحظه خودتون رو جای مادر مازیار ابراهیمی بذارین و یا فکر کنین مادر خودتون بود.
ناشناس۱۰۳۹۶۰۹۱۷:۱۶:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۶
نمایندگان مجلس چرا سکوت کرده اند مجلس در تعطیلات است اما رسانه ها که هستند فقط یکنفر صدایش بلند شده .
جهان۱۰۳۹۷۵۳۱۸:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۱۶
مگه قبلا کرامت انسانی رعایت نمی شد؟
اسدی۱۰۳۹۷۸۷۱۹:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۱۶
به داد بازداشت شدگان محیط زیستی برسید.
نجم۱۰۳۹۸۱۳۱۹:۳۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۶
خب حتما عدالت بوده که آزادش کردن.وگرنه به خاطر حفظ ابرو اعدامش میکرودن.درد بر شرف کسی که حکم آزادی یک انسان بی گناه رو داده.
ناشناس۱۰۳۹۸۶۶۱۹:۵۸:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۶
چرا این آقا از ایران خارج شد
ناشناس۱۰۴۰۰۳۳۲۲:۵۵:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۱۶
حالت خوبه
ناشناس۱۰۴۰۲۵۵۰۸:۴۳:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۱۷
دلیلش واضح است چون بیگناه بوده
رضوی۱۰۳۹۹۶۸۲۱:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۱۶
ایا وضعیت بازداشتی های محیط زیست هم اینگونه نیست ؟ اونا هم به جاسوسی متهم شده اند!
فریبرز۱۰۳۹۹۸۰۲۱:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۱۶
چرا وزارت اطلاعات تا کنون که ۵سال از آزادی این افراد گذشته گزارشی درباره این موضوع منتشر نکرده است؟چرا کسی از درون نظام به این مسئله رسیدگی نکرده؟
ناشناس۱۰۴۰۰۱۸۲۲:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۱۶
مگه می شه یه بی گناه زندان باشه؟ لابد کاری کرده
ناشناس۱۰۴۰۰۸۶۰۰:۰۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۱۷
با وجود اینکه با گرایشات الف موافق نیستم، اما خیلی لذت بردم از پیگیری این موضوع.. احسنت
ناشناس۱۰۴۰۱۱۳۰۰:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۱۷
ای کاش رئیس قوه قضاییه در یک اقدام انقلابی این پرونده را مورد بررسی مجدد قرار میداد و اگر حقی از این آقا پایمال شده جبران و افراد خاطی مجازات شوند. اگر ادعاهایش درست باشد بنده خدا خیلی در حقش ظلم شده
علی۱۰۴۰۱۱۹۰۰:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
رئیس ستاد حقوق .بشر قوه قضائیه آقای محمد جواد لاریجانی چرا واکنش نشان نمیدهد.
ناشناس۱۰۴۰۱۳۸۰۱:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۱۷
باریکلا به سایت الف. کاش رسانه ملی که اعترافات ایشان رو پخش کرده بود حداقل بعد از آزادی دوباره باهاش مصاحبه می کرد و به نوعی اشتباه خودش رو جبران میکرد. بهتره بگوییم خطا کردیم و از کسی که آبرویش رو بردیم دلجویی کنیم. چه ایرادی داره یکبار هم صدای خبرنگاران بیست و سی رو نه با لحن طلبکار که با لحن عذرخواهی بشنویم. اینطوری قطعا اعتماد مردم هم بیشتر جلب میشه تا اینکه از بی بی سی بشنوند که چه ظلم هولناکی صورت گرفته
مهندس۱۰۴۰۱۶۳۰۲:۳۹:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۱۷
خیلی ابهامات هست . مازیار ابراهیمی توسط سازمان اطلاعات سپاه آزاد شد.
ناشناس۱۰۴۰۱۷۹۰۳:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۱۷
مگه این دستورات چیز عجیبی بوده.حقوق اولیه انسانیست.مگه تاحالا رعایت نمیشده؟اونوقت یعده میان ازهمین پرونده ها برعلیه کشور بعلت نقض حقوق بشر استفاده میکنند و تحریمهای شدیدی هم اعمال میکنند
رسول۱۰۴۰۱۹۳۰۶:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۱۷
چه وزارت خارجه ای داریم و چه سفرایی؟! اون از عملکرد سیاسی و صادراتی ضعیفشون اینم از بی تفاوتی های ملیتیشون...
علی۱۰۴۰۲۸۳۰۹:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۱۷
برادر من کس دیگه ای بازداشت کرده ، حالا شکنجه کرده یا نکرده از این بدبخت اعتراف تلوزیونی گرفته و بعدشم که ثابت شده بی گناهه ازش اعاده حیثیت نکرده ، به وزارت خارجه چه کار داره ؟
ناشناس۱۰۴۱۲۰۰۲۳:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
صحبت رسول به واکنش نمایندگی ایران در خارج کشور به درخواست رسیدگی به وضعیت مازیاربود. دوباره گزارشو بخون!
ناشناس۱۰۴۱۳۱۹۰۷:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۱۸
چه ربطی به وزارت خارجه داشت؟!!
ناشناس۱۰۴۰۲۲۶۰۸:۰۶:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۱۷
متاسفانه دستگاههای امنیتی جایگاهی فراتر از جایگاه خویش داشته و این امر را متبلور می سازد که قوه قضائیه زیر مجموعه و تحت امر آن نهاد ها هستند،؟!
ناشناس۱۰۴۰۲۳۹۰۸:۲۲:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
کامنتش رو تو اینستاگرام خودش منتشر کرده
سیدرضا۱۰۴۰۲۵۷۰۸:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۱۷
با سلام واحترام مولی علی(ع) می فرماید" اگر درحکومت اسلامی به زور خلخالی از پای زنی یهودی بستانند جا دارد مومن ازقصه بمیرد. این است عدالت علی
هیچکس۱۰۴۰۲۸۹۰۹:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
ناشناس۱۰۴۱۲۰۳۲۳:۴۲:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۱۷
قصه کسی رو نمیکشه !! اون غصه است که کشنده است. فارسی شکر است
ناشناس۱۰۴۰۶۳۴۱۳:۱۹:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۱۷
بايدسازماني براي بررسي اعتراضات حقوقي در قوه قضاييه باشد
ناشناس۱۰۴۰۸۹۴۱۷:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
نگران نباشید. اگر حقی از ایشان ضایع شده پیگیری کنید تا جبران شود. این داستان در نهایت موجب کسب آبرو برای نظام اسلامی خواهد شد. نباید اشتباه یک شخص یا یک ارگان را به نام جمهوری اسلامی بنویسیم.
ناشناس۱۰۴۱۱۳۵۲۲:۴۸:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۱۷
اقای رییسی باید وروود جدی بکنند ما حرف اقای رییسی را قبول داریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین