توکلی خطاب به سران سه قوه: مصوبه اخیرتان ساختار مالی و قانونی کشور را ویران می‌کند

گروه سیاسی الف،   3980509139 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌هایی جداگانه به روسای قوای سه گانه نوشت: برخی تصميمات شورای هماهنگی اقتصادی از قوام منطقی و كارشناسی لازم برخوردار نيست، به نظر می‌رسد اگر کار بدین منوال پیش برود، اين شورا در عمل به محملی برای تخريب ساختارهای اقتصادی و مالی كشور از طريق دور زدن ساختارهای قانونی تبديل می‌شود.

توکلی خطاب به سران سه قوه: مصوبه اخیرتان ساختار مالی و قانونی کشور را ویران می‌کند

به گزارش الف، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه هایی جداگانه به روسای قوای سه گانه مصوبه اخیر شورای هماهنگي اقتصادي سران قوا را عاملی بر افزایش تورم و تخريب و ویرانی ساختار مالي و قانونی كشور دانست.  

متن این نامه بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحيم

برادران ارجمند، رؤسای قوای سه گانه، آقايان روحانی، لاریجانی و رئیسی

سلام علكيم،

شورای هماهنگي اقتصادي سران قوای سه‌گانه با هدف هماهنگ‌سازی سريعتر سه قوه برای اتخاذ تدابير مفيد براي حل مشكلات كشور تشكيل شده است. برخي تصميمات شورا از قوام منطقي و كارشناسي لازم برخوردار نيست، به نظر مي رسد اگر کار بدین منوال پیش برود، اين شورا در عمل به محملي برای تخريب ساختارهای اقتصادی و مالي كشور از طريق دور زدن ساختارهاي قانونی تبديل میشود .

نمونه بارز اين تصميمات، مصوبه شوراي سران در مورد چگونگی پوشش كسری منابع سال 1398 است. براساس مصوبه شورا، منابع قابل حصول به 4 محل برداشت از صندوق توسعه، فروش اوراق استقراضي، فروش اموال، و برداشت از حساب ذخيره خلاصه شده است.

همچنين، اخبار ديگري مبني بر بررسي دريافت تنخواه 20 هزار ميليارد توماني، مازاد بر تنخواه مصوب قانون بودجه و موكول كردن بازپرداخت آن به زمان نامشخص پس از عادي شدن شرايط، و يا درخواست اجازه براي جابه‌جايی ارقام بودجه فراتر از اجازات قانونی مطرح است. در اين باب پرسش های آتی درخور توجه است:

1. آيا سران محترم، راهكار ديگري غير از برداشت از ذخاير و استقراض و فروش اموال براي جبران كسري منابع به ذهنشان  خطور نكرده است؟ آيا دستگاه عريض و طويل كارشناسی، راهكارهايي در مورد اخذ ماليات از بخش هاي غيرمولد، سوداگران زمین و مسکن و ارز و طلا، لغو معافيت هاي خاص و... پيش روي ايشان نگذاشته اند و يا گذاشته اند و چنين بي اعتنايی فاحشی صورت گرفته است؟ دليل اين بي اعتنايي چيست؟ گرچه بی اعتنایی به راه حل های اقتصاددانان از نحله های فکری مختلف و نهادهای پژوهشی متفاوت، به ویژه مرکز پژوهش های مجلس تازگی ندارد.

2. آيا سران محترم، تصور كرده اند كه امسال بدترين سال تحريمي است و مجاز هستند بي توجه به مصالح آتی  از ذخاير حياتي كشور، به فرض موجود بودن، استفاده كنند؟ این یک اشتباه استراتژیک و تاریخی است. با توجه به بهانه جویی های غير هسته اي غرب  و شرارت دشمنان، دوراندیشی اقتضاء دارد که احتمال ادامه تحریم ها را در میان مدت جدی بگیریم. آیا این حزم بکار رفته است؟ آيا قرار است دولت ها و مجالس آينده زمين سوخته تحويل بگيرند و كشور در تنگنا و اضطرار كامل مقابل تحريم های آتی قرار بگیرد؟ اين اضطرارسازی ها در شرايط كنونی و آتی با چه هدفي صورت ميگيرد؟

3. آيا سران محترم به تاثيرات تورمي و ناپايداری مالي ناشی از تصميمات خود كه عملا مساوی چاپ پول است يا دريافت تنخواه با زمان بازپرداخت نامشخص واقف بوده و يا اينكه صرفا به دنبال روزمره ­گی هستند به اين اميد كه شايد از اين ستون به آن ستون فرجی باشد؟ آيا كشورداری با اما و اگر مدبرانه است؟

4. آيا سران محترم واقف هستند كه دريافت مجوزهايي مبني بر جابه جايي بي حد و حصر در ارقام بودجه، عملا به معني بلاوجه كردن حقوق اساسي مردم و نمايندگان در تصويب بودجه است؟ نتیجه رشد شدید بی انظباطی مالی و فساد موجود است.

5. لایجه اصلاحیه یا متمم بودجه یک شوری است. سازوکار اولویت بخشیدن به یک لایحه نیز روشن است و وقت گیر نیست. چرا رؤسای محترم قوا بدون ضرورت نمایندگان مردم را از بررسی مهمترین تصمیمات قوه مجریه باز داشتند؟ رهبر انقلاب در رعایت قانون اساسی- با شناخت می گویم- جدی ترین سیاستمدار کشور است.  اجازه ای که به شما داده اند، برای موارد ویژه است نه هر تصمیمی که با روشهای معمول هم عملی است.

نيازی به تذكر نيست كه صرف اجماعي بودن تصميمات اين شورا، از مسئوليت تك تك حاضران در آن، بويژه سران محترم سه قوه، در اتخاذ تصميمات مخرب عليه اقتصاد كشور، نمی كاهد و هركدام از اعضا، جمعا و منفردا بايد پاسخگوی بی تدبيری ها و تخريب ساختار مالی و قانونی كشور در شرايط جنگی از طريق چنين مصوباتی باشند.

احمد توکلی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
09/04/1398

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۹۲۱۱۱۶:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۹
انتقاد شده ولی پیشنهادی ارائه نشده است
علی۱۰۲۹۲۳۴۱۶:۴۴:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۹
گرفتن مالیات چی بود پس؟
ناشناس۱۰۲۹۲۸۷۱۷:۱۵:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۹
از دولتمردان کشورم بشدت ملولم و خواهان استعفا انها و عذر خواهی انها از ملت شریف ایران هستم
ساسان۱۰۲۹۳۷۸۱۸:۲۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۹
آيا قرار است دولت ها و مجالس آينده زمين سوخته تحويل بگيرند ؟ جواب ظاهرا بله است
ناشناس۱۰۲۹۶۹۷۰۰:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۱۰
این شورای سران قوا با اینهمه اختیار به ریاست روحانی چه صیغه ایه؟ پس چرا بهانه اختیار نداشتن دارند؟
ناشناس۱۰۲۹۳۳۴۱۷:۴۲:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۹
در این مورد پیشنهاد بدون عدد معنی ندارد.
ناشناس۱۰۲۹۳۶۸۱۸:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۹
شما کلا گرفتن مالیات رو بلد هستید
ناشناس۱۰۲۹۳۹۸۱۸:۴۶:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۹
پیشنهاد میشود مالیات از بنیادها و آستان ها اقدام گردد
ناشناس۱۰۲۹۴۲۱۱۹:۱۰:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۹
گفته مالیات از بخش های غیر مولد مانند دلالی مسکن و ارز گرفته بشه و همچنین از اقشار خاص مانند پزشکان .
عباس۱۰۲۹۲۵۱۱۶:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۹
شماره ۱ رو یکباره دیگر بخوان " اخذ مالیات از ....
ناشناس۱۰۲۹۲۶۲۱۶:۵۹:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۹
خوب یک بار متن را می خواندی بعد نظر می دادی ... به صراحت پیشنهاد دادند که بجای استقراض یا برداشت از صندوق ذخیره ارزی ، تلاش شود از کارهای سوداگرانه و غیر مولد مالیات بیشتری دریافت شود همچنین صراحتا پیشنهاد دادند که جابجایی ارقام و جبران کسری بودجه در لایحه متمم بودجه به مجلس برود ..... نه اینکه مستقیما توسط سرا قوا تعیین شود اینها پیشنهاد نیست؟
جواد۱۰۲۹۹۶۸۰۹:۱۲:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۰
این گزینه زمانی درست است که اقتصاد آزاد باشد و ..حداقل ترین تصدی بنگاه های اقتصادی را داشته باشد نه اینکه دولت خود بزرگترین کارتلها و بنگاه های اقتصادی را در قبضه خود دارد و نفت و گاز این ثروت ملی را نیز..
ناشناس۱۰۲۹۲۶۳۱۷:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۹
شمابادقت مطلب رامطالعه نفرموده اید بازخوانی کنید
هادی۱۰۲۹۳۲۳۱۷:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۹
مالیات گیری از غارتگران ثروت ملی،ومبارزه با مفسدان اقتصادی و برگشت پولها به حساب ملت را ایشان ذکر کرده اند.دوباره بخوانید
ناشناس۱۰۲۹۴۹۶۲۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۹
مالیات را از مردم بیشتر می گیرند و از حضرات اختلاس گر و رانت بگیر همانطور که پول های حرام را نمی گیرند مالیات هم نخواهند گرفت فقط از ملت ..
عربی۱۰۳۰۲۱۷۱۱:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۱۰
راهکار داده: مالیات های مختلف، لغو معافیتهای مالیاتی خاص و ...
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۰۲۹۲۲۸۱۶:۴۰:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۹
تنها نسخه نجات بخش اقتصاد کشور ملی و مشاع نمودن ثروت های کشور و ایحاد سنگ بنای اقتصاد کشور بر مبنای احکام اسلام و نشات گرفته از این ایه است ان لیس للانسان الا ما سعی
ناشناس۱۰۲۹۳۴۱۱۷:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۹
تنها مالکیتی مشروعیت دارد که نتیجه کار و تلاش مادی و فکری و معنوی باشد و نه تلاطمات اقتصادی و تورم های کاذب که حاصل نامدیریتی است و نه ثروت هایی که از راه رانت و رشوه و برداشت زیاده از بیت المال
ناشناس۱۰۲۹۵۱۳۲۱:۱۷:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۹
پس توی این همه سال بر چه اساسی اقتصاد را می چرخواندند که به این وضعیت گرفتار شدیم اقتصاد علم است متاسفانه در هیچ کدام از دولتهای قبلی و فعلی یک اقتصاددان واقعی که هم علم وهم دانشش را داشته باشد نداریم بطور واقعی باز هم تاکید می کنم که اقتصاد علم است
ناشناس۱۰۲۹۲۳۱۱۶:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۹
... شوراي هماهنگي اقتصادي سران قواي سه‌گانه با هدف هماهنگ‌سازی سريعتر سه قوه براي اتخاذ تدابير مفيد براي حل مشكلات كشور تشكيل شده است... این شورا همانگونه که از وظیفه اصلیش یعنی هماهنگی امور میتوان استنباط کرد، تصمیم سازی نیست بلکه اصلاح اموریست که در صورت اجرا با وظایف و یا قوانین موضوعه مربوط هریک از قوای سه گانه ایجاد تعارض و تداخل مینماید. همین و بس.
ناشناس۱۰۲۹۲۵۶۱۶:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۹
چهار میلیون کارمند خون ملت رو تو شیشه میکنند و میخورند این وضع اقتصاد ایران است و از این بهتر نمیشود.
ناشناس۱۰۲۹۳۱۷۱۷:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۹
تازه در میان این 4 میلیون تفاوت از زمین تا اسمونه یکی میخوره تا جان از بدن بزنه بیرون یکی هشتش در گروی نه اش گردیده گرفتار
ناشناس۱۰۲۹۳۶۹۱۸:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۹
شما دلال ها و بازاری ها خوبید
تبریزی۱۰۲۹۴۴۶۱۹:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۹
رو که نیست. شغل آزاد هر چقدر می خواد دستمزدش رو افزایش می ده تا 3 برابر. همین امسال کرایه تاکسی تا 100 درصد رفت بالا. کرایه اتوبوس هر سال 25 درصد ثابت اضافه می شه. بقیه مشاغل دستمزدهاشون رو 2 الی 3 برابر کردن. برای کارمند 18 درصد اضافه می کنن می شه کردن خون مردم تو شیشه. البته نمی دونم احتمالا ما معلم ها جزو کارمندان حساب نمی شیم که بعد از 15 سال 2 تومن حقوق می گیریم. 400 هزار امسال فقط اضافه کردن کرایه مسیرم 150 هزار رفت بالا. خیلی زیاده..؟
ناشناس۱۰۳۰۴۷۲۱۳:۵۵:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۱۰
تو مملکت ۲۰ میلیون بیکار است و در تصمیم گیری دولت همه اش دغدغه کارمند ۴ میلیون است که حقوق آنها افزایش یابد. فشار افزایش حقوق آنها را هم باید ۲۰ میلیون بیکار تحمل کنند. دارم از حرص و بی عدالتی می ترکم
باهر۱۰۲۹۲۶۷۱۷:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۹
ابنگونه تصمیم گیریها باید توسط اساتید خبره دانشگاهی که نفوذی نباشند، تصمیم سازی شده باشد و نظرات مختلف آتها همه لحاظ شود نه توسط عده ای اداری کم سواد که از افراد ناباب تاثیر می گیرند.
علی 671۱۰۲۹۲۸۲۱۷:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۹
سران سه قوه بدون بررسی و نظر اقتصاد دان ها برای کشور تصمیم میگیرند .بیخیال از همت و صبر مردم .ما این همه زجر و سختی و نداری را تحمل نکردیم تا شما مملکت را به نیستی ببرید .اگر دولت ناتوان است که هست .دولت را کنسل کنید تا افراد مومن و انقلابی و کار دان کنترل کشور را بدست بگیرند و از این فلاکت نجات دهند .
ناشناس۱۰۲۹۳۱۱۱۷:۲۵:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۹
انتقادات کاملا درست است راهکارها ۱ حدف یارانه دهک های بالا ۲ وصول مالیات از نهادهای که معاف اند استان قدس و نهادهای مالی حوزه خارج از دولت ۳ اخد مالیات بر سرمایه ۴ اخد مالیات از مسکن مازاد و خالی ۵ حذف سوبسید بنزین و سوخت بدون افزایش قیمت و ارائه با کارت سوخت و ذخیره مصرف سالانه هر وسیله نقلیه و اخذ قیمت واقعی در اخر سال بر اساس نوع و قیمت وسیله نقلیه شبیه عوارض سالیانه ۶ اخد مالیات ۸۰ درصد از پیش فروش سکه با این استدلال که پیش فروش بر مبنای روند طبیعی بوده و نه بر اساس تورم پیش فروش ۴۰۰ درصد
ناشناس۱۰۲۹۸۴۰۰۷:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۱۰
آنهایی که منفی می دهند بدانند هیچ جای دنیا بهشت سرمایه داران برای فرار از پرداخت هزینه وارده بر جامعه نیست. روانه شدن به شمال هر هفته برای سرمایه داران با بنزین ۱۰۰۰ تومنی که از بیت المال برای آن ۵۰۰۰ تومن پرداخت می شود تا با ویلاهای خود در شمال که از تخریب منابع طبیعی و نابودی کشاورزی و کشاورزی که حق آن نیز سوبسید همین آقایان می شود نیست. عدالت و حقیقت تلخ است آنهایی که کباب خود را با آتش هیزم استخوان دیگران می پزند.
ناشناس۱۰۲۹۳۷۰۱۸:۱۵:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۹
جناب توکلی بفرمایند این نهادها و دولتی ها چه کار مثبتی برای مردم انجام میدهند که مردم باید مالیات بیشتری بدهند ؟؟؟
ناشناس۱۰۲۹۴۴۲۱۹:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۹
نفرمایید مردم بگویید صاحبان ثروت. من کارمند باید مالیاتم را به موقع و قبل از دریافت حقوقم بدهم ولی صاحبان کسب و پیشه ،تجار، ثروتمندان، طلا فروش ها، صاحبان چندین منزل، وو با عدم پرداخت و یا پرداخت ناچیزی از مالیات در این مملکت صفا می کنند.
ناشناس۱۰۲۹۴۰۸۱۸:۵۸:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۹
کشور ما باید از مشاغل غیرمولد و سوداگرانه مالیات سنگین بگیرد تا بطور اتوماتیک همه به سمت تولید با کیفیت گام بردارند.
رضا۱۰۲۹۴۱۰۱۸:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۹
جناب توکلی مشکل را درست تشخیص داده اند اما در راه حل به سمت عوامی گری رفته اند .در اقتصاد تورمی که ۹۰ درصد آن هم دولتی است گرفتن مالیات محلی از اعراب ندارد اما چاره کار ۱-افزایش شدید قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه انرژی برای همه ۲-کاهش سود بانکی به ۲ درصد ۳-کاهش افزایش دستمزد به حداکثر ۲ درصد در سال ۴-محدود کردن رشد نقدینگی به ۵ درصد در سال به جای ۳۰ درصد فعلی ۵-خصوصی سازی و واگذاری شرکت های ورشکسته دولتی به اهلش حتی به صورت مجانی با اختیار تعدیل نیرو و اصلاح ساختار و پرداخت حقوق بیکاری به بیکار شدگان با انجام این کارها تورم به ۲ درصد خواهد رسید و زمینه رشد اقتصاد مولد ایجاد خواهد شد.اقتصاد دلالی هم از بین خواهد رفت و نیازی به گشتن دنبال مالیات آن نخواهد بود. خدا وکیلی آقایان شجاعت این اصلاحات را دارند؟
ناشناسnashenas۱۰۲۹۴۳۴۱۹:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۹
اقای توکلی دست مریزاد
ناشناس۱۰۲۹۴۴۷۱۹:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۹
دکترجان خودتا خسته نکن،دیگه گوش شنوایی وجود نداره.
صف۱۰۲۹۴۷۸۲۰:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۹
جناب دکتر توکلی عزیز مگر نميدانيد که سودا گران ارز و طلا و و و از نزدیکان بعضی از حضرات هستند، کی چاقو دسته خود را بریده است؟
ناشناس۱۰۲۹۵۴۱۲۱:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۹
جالبی آن این است که هیچ کدام از آنها اقتصادان نیستند و تصمیم های مهم اقتصادی می گیرند آدم نمی‌داند بخندد یا گریه کند
پورامینی از همدان۱۰۲۹۵۶۳۲۲:۰۳:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۹
برخلاف وضعیت سیاسی تشتت آمیز در بلوک غرب ونه شرق مقاومت فعال کنونی دیپلماسی خارجی( موازنه مبتنی بر باز دارندگی وتولید محوری) ایران از ثبات خوبی برخوردار است اگر چنانچه برخی کشور ها بخواهند فشار بیشتر به کشور وارد کنند ما باید با ایجاد ثبات اقتصادی واداره متغیر های کلیدی آنها را مایوس کنیم نه اینکه طوری اقتصاد اداره شود که بی ثباتی ااقتصادی زیر پای مارا در مذاکرات و مواجهه با باج خواهی برخی کشور های خارجی خالی کند
مجيد۱۰۲۹۷۰۸۰۰:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۰
آقاي دكتر توكلي ، تا زماني كه بساط ربا ، سود و بهره در بانك هاي ايران پهن باشد ، مديريت اقتصاد ربوي كه براي جنگ با خدا تدارك ميبينه ، هيچ كس نميتونه كاري از پيش ببره ..
ناشناس۱۰۲۹۷۵۱۰۱:۳۵:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۱۰
بيشتر اين سوداگران تابعيت كانادا را دارند اخيرا هم ميروند تركيه خانه ميخرند پاسپورت ميگيرند .
ناشناس۱۰۲۹۷۵۹۰۲:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۱۰
نتانیاهو رو میاوردیم و جایگزین برخی مسئولین میکردیم اینقدر نمیتونست ضربه بزنه.
ناشناس۱۰۲۹۸۰۶۰۵:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۱۰
از مالیات پزشکان متخصص و دندانپزشکان شروع کنید و هشتاد درصد درآمدشون رو با پس گردنی هم که شده بگیرید
ناشناس۱۰۳۰۴۷۴۱۳:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۱۰
خیلی جالبه. به جای اینکه درخواست رسیدگی به دزدی برخی بانکها و اختلاسهایی که توسط افراد مسوول انجام میشود را داشته باشید توقع دارید 80 درصد درآمدپزشکان رو بگیرن.!!!
رضا۱۰۳۰۷۰۵۱۶:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۱۰
برادر .. عرضه داشتی تو هم مثل آنها می شدی
ايراني آباد و آزاد۱۰۳۰۰۳۷۰۹:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۱۰
اين كشور و ساختارش نياز به عمل جراحي سنگين دارد. كار از اين حرفها و ايرادات گذشته برادر من ريشه اي عمل كنيد...
ناشناسnashenas۱۰۳۰۰۵۶۱۰:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۱۰
آقایان .. مسوولین می بایست آن موقع که مکرون تقاضای توقف کاهش تعهدات ایران را داد قبول میکردند وبعد منتظر میماندند ببینند چگونه به تعهدشان عمل خواهند کرد نه اینکه کاهش تعهدات را ادامه می دادند عده ای بدنبال تندروی هستند تعهد برجامی اروپا را بهانه قرار داده اند
ناشناس۱۰۳۰۳۱۶۱۲:۱۶:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۰
دکتر بیرون مجلس فعالتری تا داخل مجلس
ناشناس۱۰۳۰۴۸۶۱۳:۵۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۱۰
لطفا این نظر را چند روز در صدر سایت خبری نگه دارید تا اتمام حجت بر همگان دولتی قضایی و قانونگداری گردد. ممنون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین