ترامپ: کشورهای بزرگ دائما در جنگ نیستند

گروه جهان الف،   3980329087

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا، ضمن انتقاد چندباره از برجام تاکید کرد که خروج بسیاری از نظامیان آمریکایی از غرب آسیا شروع شده است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز سه شنبه با حضور در تجمع حامیان خود در ایالت فلوریدا، ضمن  اعلام آغاز رسمی کارزار انتخاباتی برای حضور در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) به لفاظی درباره «دستاوردهای» داخلی و خارجی دولتش پرداخت و تهمت‌زنی علیه ایران را تکرار کرد.

دونالد ترامپ در این نشست رسما از شعار انتخاباتی خود برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا رونمایی کرد: «آمریکا را با عظمت نگهدارید». شعار انتخاباتی سال 2016 او، «آمریکا را با عظمت کنید» بود. 

او در سخنرانی خود درباره سیاست خارجی در اورلاندو، به تقویت روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بلافاصله ادعاهایی علیه ایران طرح و به ایرانی‌ها توهین کرد.

ترامپ در دفاع از اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا در شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «ما پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در اورشلیم (بیت‌المقدس) افتتاح کردیم و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های (اشغالی) جولان را به رسمیت شناختیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در اورلاندو، ۴ بار برجام را «فاجعه» خواند و گفت: « من ایالات متحده را از توافق فاجعه‌بار که واقعا فاجعه بود، فاجعه بود، توافق فاجعه بار هسته‌ای ایران خارج کردم و شدیدترین تحریم‌هایی که تا به حال (علیه کشوری) وجود داشته، علیه کشور اول حامی تروریسم در جهان اعمال کردم».

وی افزود: « ما در حال طی کردن یک مسیر به سمت ثبات و صلح در خاورمیانه هستیم چرا که کشورهای بزرگ خواهان جنگیدن در جنگ‌های بی‌پایان نیستند، این جنگ‌ها (در منطقه غرب آسیا) به صورت ابدی ادامه داشته است، داریم شروع می‌کنیم که تعداد بسیاری از نظامیان (آمریکایی) را (از این منطقه) خارج کنیم. ما بالاخره آمریکا را در اولویت اول قرار دادیم».

تاکید ترامپ درباره اینکه قدرت‌های بزرگ دائما در جنگ نیستند، در حالی مطرح شده که اوایل فروردین ماه «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ آمریکا با او درباره حضور مستمر آمریکا در جنگ صحبت کرده بود. 

به گفته جیمی کارتر، ترامپ طی تماس تلفنی با او درباره نگرانی‌هایش در خصوص «پیشی گرفتن چین از آمریکا» صحبت کرده بود.

کارتر ضمن »بجا» دانستن این نگرانی ترامپ گفته بود: «می‌دانید چرا اینطور است؟ من در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک با چین را عادی‌سازی کردم. شما می‌دانید که از ۱۹۷۹ چین چند بار با دیگران جنگ داشته است؟ اصلا هیچ جنگی نداشته (اما) ما (آمریکا با دیگر کشوها) در جنگ بوده‌ایم. از ۲۴۲ سال تاریخ آمریکا، ۲۲۶ سال را در جنگ بوده‌ایم».

ترامپ در سخنرانی خود در اورلاندو علیرغم مخالفت با «جنگ‌های ابدی»، بار دیگر ضمن حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و دشمنی با کوبا، از مواضع دولت آمریکا در اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدید به حملات نظامی علیه این دو کشور دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: « در آمریکای لاتین، کشور ما یک بار دیگر در برابر رژیم‌های کمونیستی و فاسد قرار گرفته است و ما از مردم کوبا و ونزوئلا حمایت می‌کنیم».

اظهارات ترامپ درباره ونزوئلا در حالی مطرح شده که آمریکا سوم بهمن ماه سال گذشته به فاصله نیم ساعت بعد از آنکه گوایدو خود را رئیس‌جمهور خواند، او را به رسمیت شناخت و از آن زمان در حال اعمال انواع فشارها علیه دولت قانونی ونزوئلا است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین