آقای روحانی، حالا وقت تعویض طلایی است

مهدی پایدار، گروه تعاملی الف،   3980326048 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای روحانی، حالا وقت تعویض طلایی است

ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانی های خود (شاید برای فرار به جلو و منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات عدیده اقتصادی و یا شاید برای نوعی تلنگر  و آمادگی برای اصلاح قانون اساسی که می‌بایست در صورت لزوم هر ۱۰ سال اتفاق بیفتد) از اندک اختیارات رییس جمهور در جمهوری اسلامی ایران گلایه کردند. اینکه جایی از قوانین ما نیاز به اصلاح داشته باشد بحث این یادداشت نیست و در این مقال نمی گنجد. نحوه و زمان طرح این گلایه نگارنده را مجاب کرد تا مطالبی را هر چند کوتاه ارایه نماید. 

آقای رئیس جمهور همان طور که می‌دانید و سابقه ۴۰ ساله شما در انقلاب این را تایید می‌کند که حضرتعالی از اوایل انقلاب از طراحان و مصوبین همین قوانین و اختیارات بوده اید. در اندک اطلاعات بدست آمده از جلسات تصویب، نشانی از اعتراض شما نسبت به قوانین و اختیارات رئیس‌جمهور دیده نمی‌شود. یا شاید به دلیل طبقه بندی اطلاعات سابقه آن قابل دسترسی نیست. همان طور که مستحضرید روسای جمهور گذشته با همین قوانین  کار خود را به فرجام رساندند و خدماتی را با توجه به وظایف مشخص شده و همین اختیارات به مردم ارائه دادند. 

سوای قانون اساسی، دیگر قوانین و آیین نامه های داخلی هم با توجه به همین قانون اساسی (که اختیارات رئیس جمهور در آن درج شده است) دست شما را برای اجرای بهتر امور باز گذاشته است. آیا یک رئیس‌جمهور نباید نسبت به این قوانین آگاهی داشته باشد؟ اگر آگاهی داشته اید و چگونگی اجرا را، آنهم از صفر تا صد آن، قبول داشتید قطعاً گلایه از کمبود اختیارات ریاست‌جمهوری در تریبون رسمی امری بیهوده و شاید خنده‌دار باشد.

اما اگر از اختیارات حال و حاضر ریاست جمهوری و نحوه ی اجرا و وظایف، آگاهی نداشته اید که باید شما را به صورت ویژه دعاگو باشیم و غزل خداحافظی تان را با توجه به اختیارات دیوان عالی کشور و مجلس شورای اسلامی خواند. مورد دوم را عملا بعید می دانم. زیرا مادون ترین مدیر اجرایی یا هر مسئول بزرگواری قبل از قبول پست، جایگاه و وظایف سازمانی خود را مطالعه می‌کند تا مبادا هنگام اجرای مسئولیت به مشکل برخورد کند. شخص رئیس جمهور از آنجایی که طبق قانون اساسی مسئولیت خطیر اجرای کشور را بر عهده دارد باید به تنهایی مجموعه ای باشد از دانستنی‌های قوانین مرتبط با وظیفه سازمانی خود. بی‌شک جناب آقای رئیس‌جمهور این سیستم اداره کشور و اختیارات را قبول داشتند که در موعد مقرر استعفا داده، تایید صلاحیت شده، تبلیغ کرده، رای آورده، توسط رهبری تنفیذ شده‌ و کار خود را شروع کرده‌اند. وقتی این اختیارات فعلی را قبول نداشته اید یا بهتر بگویم آگاهی نداشتید، چرا هزینه تراشی کرده اید و در وزارت کشور حاضر شدید و برای ریاست‌جمهوری آن هم با همین اختیارات کاندیدا شدید؟!

آقای رئیس‌جمهور اصول اختصاصیِ موجود در قانون اساسی را بار دیگر مطالعه بفرمایید. برای یک حقوقدان، تفسیر قوانین آسان و شیرین‌تر از مردم عادی است. نزدیک به ۲۰ اصل از اصول قانون اساسی درباره ریاست جمهوری از نحوه انتخاب تا اجرا را در بر می‌گیرد. تصویب نامه‌ها و آیین نامه‌های وزارتی را هم طبق قانون، خودتان انجام می‌دهید و از اختیارات مجموعه مدیریتی شماست. قطعاً می‌دانید که آیین نامه ها نیاز به تشریفات شورای نگهبان و روزنامه رسمی ندارد. پس دست تان برای تصویب آنها باز تر است. چطور می فرمایید اختیارات کم است. متوجه هستید از قاعده جهل به قانون هم نمی شود  برای جنابتان استفاده کرد. چون نافی مسولیت هایتان نمی‌شود. هرجور به قضیه نگاه می‌کنیم، موضوع اختیارات رئیس جمهور یک فرار به جلو و سرگرم کردن مردم است، تا اندکی مسائل اقتصادی را فراموش کنند. آقای رییس‌جمهور گاهی اقرار به ناتوانی یا گفتن دلایلِ بهتر برای مشکلات پیش آمده، گزینه قابل توجه تری است تا مردم حقایق را از شخص اول اجرایی بدرستی درک کنند. در حال حاضر تنها راه کمک به مردم، نگاه ویژه به امور اقتصادی است. نیک می‌دانید فرمانده اقتصادی کشور چه کسی است. امور نگران کننده ای که نزدیک به ۲ سال است، چه اختیار داشته باشید و چه بی اختیار، درد اصلی مردم است. 

جناب آقای رییس جمهور، اختیار شما این است تا با تقویت تیم اقتصادی، آسایش و رفاه را برای مردم تضمین کنید. اختیار گسترده شما این است تا با سیاست های  پولی و مالی، تورم را مهار کنید. اختیار گسترده شما این است که به راحتی در صورت قصور و تقصیر، وزرا و معاونین و مدیران خنثی را از قطار خدمت پیاده کنید و در اندک زمان باقی مانده تعویض طلایی را انجام دهید. اختیارات عمده و بی نظیر شما همین مردمی هستند که تلاش کردند رئیس جمهوری انتخاب کنند تا با همین اختیارات موجود، سر خود را بالا بگیرد و از انتخاب خود لذت ببرند؛ نه اینکه خود را عاملی برای بی‌ثباتی اقتصاد کشور قلمداد کنند. اختیار بی نظیر شما ارتباط با مردمی است که متأسفانه طی دو سال گذشته از این ارتباط فقط یارانه ای از آن مانده است.

آقای رئیس جمهور به اختیارات با ارزش خود پای بند باشید و از آن حداکثر استفاده را کنید. برای از دست دادن همین اندک اختیارات هم (البته به زعم شما) مدت زیادی باقی نمانده است. یک سرباز پیروز با اختیارات کم را مردم بیشتر درک می‌کنند و برایش احترام قائل هستند تا امیری با اختیارات تام اما بدون خدمت. اگر همچنان معتقد هستید که اختیارات ریاست‌جمهوری آنقدر کم است که راه خدمت را برایتان دشوار کرده است، تفنگ را با احترام به زمین بگذارید تا سرباز بعدی آماده پاسداری از قانون اساسی شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۵۱۱۲۰۹:۴۴:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هروقت تو این مملکت اصلاح طلب ها سر کارند وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران پشیزی ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست .
ناشناس۹۵۵۵۵۴۱۳:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
8 سال دولت مهر پرور شما رو هم دیدیم !
ناشناس۹۵۵۸۶۳۱۵:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
احمدی نژاد مرد بود مرد . یه کاری میکرد یه حرکتی میزد نه اینکه دست رو دست بذاره و بدبختی مردم رو از تو ماشینش رصد کنه داداش
ناشناس۹۵۶۱۳۰۱۹:۳۶:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اتفاقا بهترین دوران احمدی نژاد زمانی بود که کاری نمیکرد.
ناشناس۹۵۶۳۹۱۰۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۲۷
من جوان مجرد در دولت احمدی نژاد سالی دو سه بار مسافرت خارجی میرفتم اما حالا با دلار 14 هزار تومانی و عوارض خروج از کشور 220 هزار تومانی امکان سفر نیست و افسردگی گرفتیم !
ناشناس۹۵۸۶۱۵۱۴:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۸
روحانی= احمدی نژاد
ناشناس۹۶۲۵۳۷۰۰:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
قبول دارم ,به روحانی بگواونم کاری نکنه تاارزونی بیاد
ناشناس۹۵۶۱۳۱۱۹:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
قبل احمدی نژاد مستاجر بودی دستش نمک نداره
ناشناس۹۵۶۱۳۲۱۹:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
آره مثلا بنزین 100 تومنی رو می‌کرد 400 تومن!
ناشناس۹۵۵۹۲۷۱۶:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
این اسم رمز «۸سال ویرانی» که دشمنان مردم در بازنشر میکنند الان رنگ باخته است چون مردم خیلی خوب قضاوت کردند
ناشناس۹۵۶۳۸۳۰۰:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۷
در دولت احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 11 هزار تومان گران شد و این از نتایج تدبیر است !!!
ناشناس۹۵۶۴۰۶۰۱:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۲۷
دولت قبل 2 میلیون مسکن مهر ساخت اما دولت روحانی حتی یک آجر روی آجر نگذاشت .
ناشناس۹۵۵۵۶۶۱۳:۳۷:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
با ثبات ترين زمان و دولت و رفاه زمان آقاي خاتمي بود بدنيست ذره اي اطلاعات اقتصادي رو چاشني نظرات بفرماييد . ارجاع آمار بانك مركزي
ناشناس۹۵۵۸۵۰۱۵:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اون موقع رو هم دیدیم دلار از 444 تومان در اخر دوره خاتمی شد 902 تومان
ناشناس۹۵۶۲۱۵۲۱:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
نسبت به بقیه که 3 و 4 برابر شده
دبیری۹۵۶۱۳۶۲۰:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
املاء نانوشته غلط ندارد ضمنا کلیپ انتخاباتی هاشمی در ۸۴ را دیدیم که فقر و فلاکت دولت دوم خاتمی را نشان داد هنوز فراموش نکردیم
ناشناس۹۵۶۳۸۱۰۰:۴۰:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۷
مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و اختلاس شهرام جزایری و غیره مربوط به دولت خاتمی بود.
ناشناس۹۵۵۷۰۷۱۴:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
ایشون هیچ نصیحتی رو برنمیتابه خواهش میکنم راحتش بگذارید
ناشناس۹۵۶۰۱۶۱۷:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب در تمام دولتها ایجاد شده: تورم افسار گسیخته و سپس رکود سنگین. مردم ما هم متاسفانه خود را با این شرایط عادت داده اند و فقط نق زده اند. علت: اقتصاد نفتی ، بی برنامگی ، سوء مدیریت اقتصادی ، فساد و رانت گسترده دولتی ، اقتصاد شدیدا دولتی و خصولتی و در نهایت تزریق پول نفت به جامعه مثل آب روی آتش که البته به آتش زیر خاکستر تبدیل می شد.
ناشناس۹۵۶۱۱۱۱۸:۵۹:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
یکی از تعویض ها باید وزیر سالخورده نفت باشد
ناشناس۹۵۶۳۰۹۲۳:۳۴:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
خدا حفظشان کند ایشان پدربزرگ نفت هستند
ناشناس۹۵۶۳۷۶۰۰:۳۶:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۷
یکی بگه سیف کجاست؟
اعتمادیان (اصلاح طلب)۹۵۵۱۳۶۰۹:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
تغییرات تیم اقتصادی روحانی , باید یکسال پیش صورت می گرفت . البته آن زمان هم به تغییرات ضعیف مانند استعفای سیف بسنده شد. ولی امیدواریم هرچه زودتر شاهد استعفای واعظی , نوبخت و نهاوندیان ....باشیم.
علی 671۹۵۵۱۶۲۱۰:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
این فرمایشات روحانی همش بهانه برای ناتوانی های خود و تیمش می باشد .کدام آدم عاقلی است که این شعور را نداشته باشد که نفهمد کجا چه خبر است .چرا چهار سال اول ریاست جمهوری گذشت مشکلی نبود و همه چیز وفق مراد .چطور شد حالاکه کم آورده اند باید به اصل قانون اساسی مراجعه کرد .اگر مشکلی بود چرا چهار سال اول احتیاج به آرا نبود و این احتیاج در چهار سال دوم پیدا شد .قانون اساسی مشکلی ندارد مشکل از دولت روحانی است به چند دلیل قابل ذکر 1-از نظر اقتصادی تیم ضعیف است و راهکار نمی دانند .2- غرور شخص .. و اعضای اقتصاد دانشان .3- خناثان را ذخیره انقلاب قرار دادن 4-تعامل نداشتن شخص رئیس جمهور با وزرایش .5- مردمی نبودن .. کابینه و مردم .6- سواد پایین و کم اطلاعی .. غرور، غرور ، دروغ ، دروغ عامل ناتوانی و ضعف منجر به حرف های بی سر وته می شود .. خود را اعلم تر از همه دانستن در صورتیکه ...این یعنی زمین زدن مملکت و بدردسر اندختن مردم
ناشناس۹۵۵۱۸۵۱۰:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
روحانی درست می گوید
ناشناس۹۵۵۳۱۱۱۱:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته که در حیطه اختیارات رئیس جمهور است.
ناشناس۹۵۵۹۸۲۱۷:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
عمده مشکل دولت هم مردم هستند. نشستیم ، کار مفید نمی کنیم توقع زیاد هم داریم
ناشناس۹۵۶۱۹۷۲۱:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
یعنی 152 کشور که تورم پایدار تک رقمی دارن به خاطر این است که مردم کار مفید دارن
ناشناس۹۵۵۳۹۱۱۲:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
پس وعده 100 روزه حل مشکلات چی بود ؟!
ناشناس۹۵۵۶۰۶۱۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
از نظر بهره مندان از دلار 4200 تومانی روحانی همیشه درست میگوید
ناشناس۹۵۵۱۸۸۱۰:۲۹:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
شما بهتر است دیگران را نصیحت کنید.
ناشناس۹۵۵۳۱۵۱۱:۲۳:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هیچ کاندیدایی نباید برای کسب رای به مردم وعده دروغ بدهد.
بانو۹۵۵۴۲۱۱۲:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
کلا وعده دروغ کار خوبی نیست .هر کی می خواد باشه.
مهدی۹۵۵۲۲۰۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
احسنت برادر گل گفتی
رضا۹۵۵۲۴۲۱۰:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
پرکارترین رئیس جمهور کشور _ به اذعان مقام معظم رهبری _ هم پست ریاست جمهوری را ، در حد آبدار چی بیان کرده اند و جنابعالی ابتدای مطلبتان از بحث پیرامون آن با کمال تاسف شانه خالی کردید.
ناشناس۹۵۵۳۸۶۱۲:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
افرادی که برای ریاست جمهوری داوطلب می شوند باید ابتدا قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور را مطالعه کنند و بعد کاندیدا شوند آیا روحانی اختیارات رئیس جمهور نمی دانست و ندانسته کاندیدا شد ؟!!
ناشناس۹۵۵۵۳۹۱۳:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
نخیر
ناشناس۹۵۵۴۰۴۱۲:۱۳:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
ادعا مهم نیست. مملکت قرار نیست دست یک نفر باشه. هر کس حدود و اختیارات خودش را داره. حتی اختیارات رهبری هم بنظر بسیار محدود هست. لطفا دنبال دیکتاتوری نباشیم
ناشناس۹۵۵۶۱۶۱۳:۵۶:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
این به قول شما جناب آبدارچی چیجوری 18 میلیارد دلار ارز را بین خواص دولت توزیع نمود
عبداله رستگاری۹۵۵۲۷۳۱۱:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
متاسفانه سیاسیون و تحلیل گران مسایل اجتماعی ما دارند مغلطه می کنند منظور روحانی در شرایط خاص با مدیریت خاص مملکت
علی۹۵۵۳۰۳۱۱:۱۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
خیلی تقلا میکنم تا بتونم روحانی رو در حد یک مدیر ببینم اما نمیتونم
ناشناس۹۵۵۳۵۷۱۱:۴۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
شما مدیر کجا ها بودی !
ناشناس۹۵۵۴۸۴۱۲:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
شیخ حسن روحانی قبل از سال 92 هیچگونه سابقه کار مدیریتی و اجرایی نداشت و علت اصلی مشکلات کشور همین مسئله هست .
ناشناس۹۵۵۵۱۴۱۳:۱۲:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
محمود سابقه داشت؟؟
ناشناس۹۵۶۳۸۶۰۰:۴۵:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۲۷
محمود بعنوان استاندار موفق اردبیل و شهردار تهران سابقه کار اجرایی و مدیریتی داشت .
ناشناس۹۵۵۳۵۹۱۱:۴۹:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
برو دکتر
ناشناس۹۵۵۳۱۳۱۱:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
دولت اختیارات کافی دارد اما عرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۹۵۵۵۲۳۱۳:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
محمودتون که گل کاشت!
ناشناس۹۵۶۰۰۸۱۷:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اصلا نظر شما قبول تمام کارهای آقای احمدی نژاد بد بد بد ....... ، اما آیا شما می توانید حتی حتی حتی یک دلایل برای خوب بودن کارهای آقای روحانی ارائه کنید قطعاً ......... .
ناشناس۹۵۶۳۸۷۰۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۲۷
در دولت احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا باید برای خرید یک کیلو شکر توی صف باشیم !
ناشناس۹۵۵۳۱۹۱۱:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
رئیس جمهوری که توانایی اداره کشور را نداره باید استعفاء بدهد.
ناشناس۹۵۵۳۶۴۱۱:۵۲:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
واقعا ..
ناشناس۹۵۵۳۷۶۱۲:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
وقتی برای پیدا کردن مقصر و باز خواست نیست.وقتی آگاه میشی که راه اشتباهه و راه درست رو بهش میرسی درنگ نمیشه کرد.عمرمون رفت سر اینکه کی درست میگه کی اشتباه
ناشناس۹۵۵۳۷۸۱۲:۰۱:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
استیضاح و انتخابات زودهنگام
ناشناس۹۵۵۶۱۹۱۳:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
حتما دار و دسته شما بیان درست میشه
ناشناس۹۵۵۴۳۷۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
مساله را جناحی نکنید. اینکه همه روسای جمهور به این نتیجه رسیده اند نشان می دهد که مشکلات ساختاری وجود دارد. کمک کنید ساختار اصلاح شود. چه بسا رییس جمهور بعدی از جناح شما باشد. ...
ناشناس۹۵۵۷۰۵۱۴:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
حرف عاقلانه زدین واقعا ممنون. ادم امیدوار میشه
ناشناس۹۵۵۴۵۰۱۲:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اگر همچنان معتقد هستید که اختیارات ریاست‌جمهوری آنقدر کم است که راه خدمت را برایتان دشوار کرده است، تفنگ را با احترام به زمین بگذارید تا سرباز بعدی آماده پاسداری از قانون اساسی شود. و اون وقت ببینید چه لشکری از سربازان آماده اند که این تفنگی که شما خالی ش می پندارید را بردارند و چه تلاشی می کنند که...
محمدرضا سماوی۹۵۵۴۵۶۱۲:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
علاوه بر پاسخهای سیاسی قابل ارائه در قبال این مطلب، به عنوان یک حقوقدان عرض می کنم اشکالات و ایرادات عدیده حقوقی بر این نوشته وارد است کاش فرصت بود تا می نوشتم... به عنوان فقط یک نمونه : به هیچ عنوان اختیار رییس جمهور در تنظیم و تدوین آیین نامه ها و دستورلعملها مطلق نیست. زیرا آیین نامه باید در چارچوب قانون باشد که قانون از فیلتر شورای نگهبان می گذرد و از آن مهمتر دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان.. قادرند مصوبات هیـٔت وزیران را به ادعای خلاف شرع و قانون اساسی بودن ابطال نمایند.
ناشناس۹۵۵۴۷۱۱۲:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
تعویض طلایی کار مربی با تجربه و کارکشته و لازم تر از همه کار کسی است که تیمش را بشناسد
ناشناس۹۵۵۷۶۳۱۴:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
و در زمان یارگیری با توصیه دلالان ، بازیکنانی فاقد کارایی و فرسوده و بیمار و .................... را جذب نکرده باشد .
dayani۹۵۵۵۰۱۱۳:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هرکاندیدایی برای تغییر می آِید. اگر قرار باشد اوضاع همان باشد که هست، کاندیدا چه وعده ای بدهد ؟ تازه اوضاع کشور و جهان در مقام مقایسه با دوران انتخابات بسیار تغییر کرده است ، اگر نتوانی یا نگذارند که با تغییرات همسو شوی، چاره ای نداری جز اینکه یا از برنامه هایت دست برداری و یا درخواست قدرت بیشتری بکنی. مثل اینکه دولت کنونی بین این دو گیر کرده است و منتقدین نیز مانند این نقد نویس، خود را به کوچه علی چپ میزنند.
ناشناس۹۵۵۵۰۷۱۳:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
نمونه ( تعویض های طلایی ) در این دولت ، تعویض وزارت آقای شریعتمداری از صنعت و معدن و تجارت به کار و امور اجتماعی ، آقای سیف از ریاست کل بانک مرکزی به مشاور اقتصاد ریاست جمهوری ، آقای ربیعی از وزارت کار و امور اجتماعی به سخنگوی دولت و ..
ناشناس۹۵۵۵۷۲۱۳:۳۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
حکایت دولت وناکارامدی آن دیگر قابل گفتن نیست ومصداق ضرب المثل " عروس رقص بلد نیست میگه زمین کج است".......جناب روحانی از اول انقلاب برسفره انقلاب بوده و ازهمه بهتر قوانین رامیداند....پس کمی اختیارات و....نوعی فرافکنی برای فرار از مشگلات به وجود آورده دراقتصاد و معیشت مردم است‌....‌‌
ناشناس۹۵۵۶۰۸۱۳:۵۳:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
ما رفاه میخواهیم ما آرامش روانی میخواهیم جوونها کار میخوان همسر میخواهند امید ما رو برگردونید امید به زندگی و خانه و ماشین بهتر یک مسافرت کوچولو یک روز بدون سیاست بدون خبر کشت وکشتار بدون مرگ .. بدون دزدی بدون گرونی این دولتمردان امید ما رو دزدیدند
ناشناس۹۵۵۶۴۳۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
کلا رئیس جمهور هم عوض بشه اثری در وضع ما نداره
دلارام۹۵۵۷۸۶۱۵:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اگه کوتاهی که کرده شجاعانه بپذیره .ازبار گناهش کاسته میشه ولی متاسغانه برای توجیه حاضره قانون اساسی را زیر سوال ببره
ناشناس۹۵۵۸۰۵۱۵:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۲۶
وقتی کاندیداهای ریاست جمهوری عین آب خوردن دروغ می گویند و از آن بدتر مردمی که گول این دروغ ها را می خورند بدون اینکه اندکی تفکر کنند رای میدهند . دقیقا می شود حال امروز همه ما . یادمان نرفته این جملات قشنگ را قطار دولت روی ریل پیشرفت قرار گرفته است. بهترین سهام کارخانه ها را به مردم میدهیم عزت به پاسپرت ایرانی بر می گردد. دولت قبلی گند زده به همه چیز و ما بهترین هستیم بیکاری از بین می رود . ارزانی در پیش است و...
ناشناس۹۵۵۸۰۹۱۵:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
بهترین موقع است معاون اول را عوض کندو چند ماه بعدش ظریف را کنار بگذارد
نجم۹۵۵۸۲۳۱۵:۲۶:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
به نظر من روحانی اصول گرا و با نام مستعار اعتدال ولی پشت نقاب تندرو ،هستش.در کل گزینه ای مناسب برای ریاست جمهوری نیست.و چون اصلاح طلب ها رجل، به درد بخوری نداشتن از ایشون حمایت کردن تا شخصی مثل دکتر قالیباف و رئیسی رای نیاره.به این دلیل که در دولت این آقایان جایی برای پست و مقام نداشتن.و برای حفظ حیات رو به موت سیاسی خویش از مرد کلید به دست حمایت کردن.
ناشناس۹۵۵۸۵۵۱۵:۴۷:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
دیدگاهها جالبه باید بشود یا درست نمیشود خب ببخشید امام زمان ع هم تشریف بیارن با این روندها هیچ تغییری نمی افتدچرا چون مجلس ما که تمامی قوانین فعلی در آن لحاظ شده به کسانی که به دنبال منفعت فردی خود هستند اجازه میدهد به راحتی اعمالی را انجام دهند وسود حاصل از آن از بیت المال به جیب مبارکشان سرازیر شودخطا این دولت و آن دولت هم نیست اززمان بعداز جنگ شروع شد فقط یک مورد پلن ارزی ایران راه را برای سود آوری بانکها فراهم کرده روزی ۱۲۰۰ هزارمیلیاد تومن به نقدینگی اضافه میشه واین یعنی تولید تعطیل و بی ارزشی پول ملی وتورم صددرصدی بلکه بیشتر مجلس آینده خیلی خیلی مهم تشریف دارند مردم باید بافشار حداکثری به کاندیداها از این جهنم بیرون بیایند
ناشناس۹۵۵۹۵۷۱۶:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
در تیم پیشکسوتان سیاسیون مقابل تیم پرنفس ملت جوان تعویض طلایی هم جواب نمی دهد و نتیجه را تغییر نمی دهد
,۹۵۶۰۰۳۱۷:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۲۶
خیلی جالبه تعویض طلایی جایست که تیم یکی دو گل عقبه ناینکه دها گل خورده و ده درصد وقتشم بیشتر نمونده.
ناشناس۹۵۶۱۱۷۱۹:۱۳:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
نکته اول آن‌که از قضا زمانی آدم مسئولیتی بر عهده می گیرد، تازه با مشکلات و نواقص از نزدیک آشنا می شود و به اصطلاح آن‌ها را لمس می‌کند؛ پس این که گفته شود شما در زمان تدوین قوانین اعتراض نداشتید و حالا هم نباید داشته باشید، مطلب غلطی است؛ چراکه زمان تصدی اشکالاتی نمایان می شود که پیش از این به چشم نمی‌آمد. نکته دوم آن‌که، وقتی ما در دور دوم همه ریاست جمهوری‌های بعد از جنگ با مشکلات مشابهی روبه‌رو می‌شویم، نخست ضعف ساختاری بسیار جدی را نشان می دهد که همه دولت‌ها (خواسته یا ناخواسته) مبتلا به آن می‌شوند و دوم آن‌که فقدان اراده لازم برای ترمیم را نشان می‌دهد (حالا چه مسئولان ذی نفع باشند چه کوتاهی داشته باشند) در هر صورت، هر دو امر نیاز فوری به اصلاح ساختار را فریاد می‌زند و وقتی که با وجود تغییر ۳۰ ساله دولت‌ها، مجالس و دیگر نهادها و مسئولین، هم‌چنان مشکلات تکراری پابرجا باقی می‌ماند، این پیش و بیش از هرچیز ضعف حکومت‌داری .. را می رساند، فارغ از این‌که کدام شخص، نهاد، قوا بیش از بقیه تقصیرکار است.
ناشناس۹۵۶۱۶۸۲۰:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اوج بی انصافی است که بحران ناشی از تحریم را بگردن این دولن بیاندازیم روحانی قابل دفاع نیست چون جسارت بعنوان رهبری در این بحران را از خود نشان نداد و
ناشناس۹۵۶۲۴۴۲۲:۱۵:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
نمیدونم چرا اصرار دارید مخاطب را خر فرض کنيد! وقتی روحانی میگه من اختیارات بیشتر میخواهم منظورش این هست که رهبری بنشینه و ولايتش رو بکنه، پاره ای از اختیارات کليديش رو هم تفویض کنه به رئیس جمهور! از این صریح تر نمی تونستم بگم. اصلاحات چی ها از دهه هفتاد دنبال یک چیز بوده اند: ولایت مشروطه!
ناشناس۹۵۶۲۵۹۲۲:۲۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اکثره افراد اصلاح طلبی که اینجا بر ضد دکتر احمدی نژاد نظر منفی دارن بعضی از دانشجویانی هستن که زمان دکتر احمدی نژاد 15 سالشون هم نبوده و به خاطر تبلیغات منفیه رسانه ای دوتا جناح این نظرات رو دارن ضمنا در خوابگاه هستن و از وضعیت اقتصادی جامعه خبری ندارن
ناشناس۹۵۶۲۶۵۲۲:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
از دولت باید در حد اختیارات او انتظار داشت
ناشناس۹۵۶۵۱۸۰۸:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۷
شما این پیامها را که مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که کار کردن در ایران خیلی سخت است و مشکل اساسی عدم بلوغ فکری مردم است و علت آن هم عدم مطالعه است . یکی امروز از کیفیت نون سر کوچشون ناراحته اومده بدون اطلاع مطلب سیاسی و یا اقتصادی و... نوشته . چرا خودتون رو در همه کاری فیلسوف می دانید ؟
ناشناس۹۶۰۵۴۶۱۹:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۹
اقتصاد کشور رو قبضه کرده بهانه اختیارات هم داره؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین