جزئیات آشنایی نجفی با میترا استاد؛ از استخدام برادر تا ۱۳۶۲ سکه مهریه

گروه سیاسی الف،   3980311120 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
جزئیات آشنایی نجفی با میترا استاد؛ از استخدام برادر تا ۱۳۶۲ سکه مهریه

صبح‌نو نوشت: جامعه هنوز در شوک خبر جنایتی به سر می‌برد که از غروب سه‌شنبه گذشته و همزمان با سومین شب قدر ماه مبارک رمضان امسال منتشر شد.

آقای محمدعلی نجفی، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب که سال‌ها عضو حزب کارگزاران سازندگی بوده و با حمایت و پشتیبانی هم حزبی‌ها و اصلاح‌طلبان توانست بر کرسی بلدیه تهران تکیه بزند، روز سه‌شنبه میترا استاد، همسر دوم خود را به قتل رساند. این جنایت اگرچه برای افکارعمومی غیرقابل قبول است اما با اقدامات سیاسی اصلاح‌طلبان همراه شد؛ رفتاری که البته بعید نبود. اصلاح‌طلبان از غروب سه‌شنبه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با روش‌های غیرانسانی که حتی می‌تواند تخریب شخص مقتول و خانواده وی باشد، حکم به تبرئه نجفی بدهند، اما غافل از اینکه هر جنایتی مکافاتی دارد.

سال قبل و زمانی که حزب کارگزاران سازندگی از درون و با حضور تعداد زیادی از دولتمردان دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی آغاز به کار کرد، شاید این تصور هرگز وجود نداشت که یکی از اعضای این حزب سال‌ها بعد مهر قاتل بر پیشانی‌اش بخورد. آنچه موجب شده در گذر سال‌ها چنین اتفاقی گریبان یکی از اعضای این حزب را بگیرد، بیشتر به سبک زندگی مورد علاقه اعضای این حزب بازمی‌گردد. از اعضای معروف این حزب می‌توان به آقایان غلامحسین کرباسچی (بنیان‌گذار و دبیر کل حزب)، حسین مرعشی (سخنگوی حزب) و محسن هاشمی‌رفسنجانی (عضو شورای مرکزی حزب) اشاره کرد.

افرادی که سطح زندگی آن‌ها همیشه مورد توجه افکارعمومی بوده و در برهه‌های مختلف نیز به شیوه‌های اشرافی زندگی آن‌ها پرداخته شده است. سبک زندگی اشرافی آسیبی است که بارها نیز در سخنان رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. کما اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دی سال 95 خطاب به مسوولان دولتی و کشوری فرموده‌اند: «برادران و خواهران! هر جا هستید و در هر مسوولیتی قرار دارید، باید مراقب باشید. یک رفتار شما، یک گفتار شما، یک حرکت شما می‌تواند تأثیر ماندگار بگذارد، می‌تواند تأثیرهای وسیعی در زندگی مردم بگذارد.

سال‌هاست که بنده درباره زندگی تشریفاتی مکرر تذکر می‌دهم.» رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمایشات خود با اشاره به دو جنبه زندگی اشرافی فرموده‌اند: «یک جنبه از لحاظ اصل پایبندی به تجملات و تشریفات است که این بد و دون شأن انسان والاست؛ یعنی یک وقت انسان به یک چیزِ غیرلازم پایبند می‌شود که دون شأن انسان است؛ به‌علاوه، مسرفانه است؛ تضییع سرمایه‌ها، تضییع اموال و تضییع موجودی‌ها در آن هست. این یک بعد قضیه است که اصل اسراف بد است؛ اصل تجمل همراه با اسراف و همراه با زیاده‌روی است و بد است؛ لیکن جنبه دومی دارد که اهمیتش کمتر از جنبه اول نیست و آن انعکاس تجمل شما در زندگی مردم است. بعضی‌ها از این غفلت می‌کنند. وقتی شما جلوِ چشم مردم، وضع اتاق و دفتر و محیط کار و محیط زندگی را آن‌چنانی می‌کنید، این یک درس عملی است و هرکسی این را می‌بیند، بر او اثر می‌گذارد. حداقل این را باید رعایت کرد. 

فضا را، فضای تجملاتی و تجمل‌گرایی و عادت کردن به تجمل قرار ندهیم؛ چون امروز اگر این روحیه تجمل‌گرایی در جامعه ما رواج پیدا کند - که متأسفانه تا میزان زیادی هم رواج پیدا کرده است- بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی کشور اصلا حل نخواهد شد.»

آغاز آشنایی

محمدعلی نجفی از دولتمردان اصلاح‌طلبی است که استادی دانشگاه شریف، وزارت آموزش‌و‌پرورش، ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ریاست بر سازمان برنامه‌و‌بودجه و شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد. وی در ابتدای دولت یازدهم از سوی حسن روحانی برای وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شد؛ اما مجلس به‌دلیل اقدامات وی در ایام فتنه سال 88 با وزارت او مخالفت کرد. در نتیجه حسن روحانی وی را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگی فرستاد و سکان اداره این سازمان مهم را به دست وی سپرد.

این حضور نجفی چند ماه بیشتر دوام نیاورد و وی در بهمن سال 92 به دلیل بیماری و کسالت از سمت خود استعفا داد. نجفی بعد از این استعفا به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب شد. او چند سال بعد را در حاشیه به زندگی خود می‌پرداخت تا اینکه با اتمام دوره مدیریت جهادی در شهرداری تهران و روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در عرصه مدیریت شهری، نجفی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران مطرح شد. در نهایت با حمایت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان و با وساطت برخی بزرگان اصلاحات صلاحیت نجفی برای حضور در ساختمان بهشت تایید شد؛ اتفاقی که شاید نجفی این روزها در دل خود دعا کند که کاش اتفاق نیفتاده بود.

کما اینکه اکبر منتجبی، معاون سردبیر روزنامه سازندگی که جلد روز چهارشنبه این روزنامه با انتقاد برخی از دیگر اصلاح‌طلبان همراه شد درباره نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با مساله نجفی در توییتر نوشت: «اصلاح‌طلبانی که از روابط نجفی اطلاع داشتند و موقع شهردارشدنش پنهان‌کاری کردند، پاسخگو باشند.» او در توییت دیگر هم نوشت: «از نجفی قدیس نسازید. یک‌بار ساختید، او را به ‌این روز انداختید. دوباره نسازید. دوباره نگویید که پرچم مبارزه با فساد برداشته بود. او غرق شده بود. واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون و هنگامی که به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید، می‌گویند ما فقط اصلاح‌کننده‌ایم.»

دخالت در انتصابات

نجفی در طول دوره 6 ماهه حضور خود در شهرداری تهران نیز با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بود. از همین دوره بود که حضور فردی به نام «میترا استاد» در زندگی نجفی پیدا می‌شود. محمدعلی نجفی درباره آشنایی با میترا استاد گفته بود: «در اردیبهشت ۹۶ به دفتر من آمد. در آنجا هنوز شهردار نبودم. او می‌خواست کاندیدای شورای شهر در اسلامشهر شود، تقاضایش این بود که او را به دوستانی که در اسلامشهر دارم، معرفی کنم که کمکشان کنند و از آنجا آشنایی ما شروع شد.» تداوم ارتباط نجفی با میترا استاد حتی موجب شد که استاد افرادی را برای کار در شهرداری تهران به نجفی پیشنهاد کند.

مرحوم میترا استاد نیز در این‌باره گفته بود: «در ارتباط با انتصابات شایعه شده بود که شهرداری را این خانم می‌چرخاند و مدیریت می‌کند؛ البته کسانی بودند از دوستان و آشنایان که از رابطه من با آقای دکتر اطلاع داشتند، رزومه‌ای به من می‌دادند تا با آقای دکتر درمیان بگذارم. من ۱۵ تا ۲۰ رزومه را برای ایشان فرستادم که دو نفر را ایشان تأیید کردند.» یکی از این دو نفری که با سفارش در شهرداری تهران مشغول به کار شد بر اساس اطلاعات موجود درباره کارکنان شهرداری تهران،  برادر خانم میترا استاد است که با عنوان شغلی کارشناس در استخدام شد. 

میترا یا پرستو؟

میترا استاد، فرزند کاکا برآر (استاد تنبورنواز یارسان) و متولد سال ۱۳۶۲ در اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه بود. وی دارای مدرک کارشناسی حسابداری بود که قبل از ازدواج با شهردار اسبق تهران یک‌بار ازدواج کرده بود. اگرچه در اخبار روزهای اخیر گفته می‌شود که او پسری 13 ساله دارد؛ اما بر اساس شواهد موجود، این پسر فرزندخوانده مرحومه استاد است. از غروب روز سه‌شنبه که آقای نجفی به اتهام قتل همسر دوم خود دستگیر شد، اصلاح‌طلبان در فضای مجازی اقدامات رسانه‌ای و خبری خود را آغاز کردند. بیشتر این اخبار و اطلاعات هم در تخریب شخصیتی مرحومه میترا استاد خلاصه می‌شد.

بسیاری از این افراد در فضای مجازی تلاش کردند تا میترا استاد را مأمور یک نهاد امنیتی معرفی کنند که اصطلاحاً «پرستو» خوانده می‌شوند. برخی دیگر هم این جنایت را به افشاگری نجفی درباره فساد مرتبط کردند. حتی نجفی نیز در اظهارات خود گفت که همسر دومش با نهادهای امنیتی در ارتباط بوده و بارها وی را تهدید به افشای اسرار کرده بود. این در حالی است که افکار عمومی این سوال را دارد که آقای نجفی چه اسرار و اطلاعاتی داشته که از افشاشدن آن‌ها در بین مردم نگران بوده است؟ 

اما تمام سخن‌ها و روایت‌هایی که درباره قتل همسر دوم نجفی مطرح شده را باید در شیوه زندگی اشرافی جست‌و‌جو کرد. بنا بر اخبار و اطلاعات منتشرشده، مهریه میترا استاد 1362 سکه طلا بوده و آقای نجفی نیز بارها به وی گفته بود که حاضر بوده با انتقال آپارتمان محل وقوع جنایت در سعادت‌آباد به نام مرحومه، او را طلاق بدهد. همچنین به گفته دخترخوانده آقای نجفی، حدود یک‌ماه قبل از او خواسته بودند تا خودروی لکسوسی که به نامش بوده را به فرد دیگری منتقل کند که به احتمال زیاد فرد دیگر، همان میترا استاد بوده است.

اخبار و اطلاعات و اظهارات موجود از وابستگان خانوادگی آقای نجفی نشان می‌دهد که جنایت رخ‌داده صرفاً یک موضوع جنایی است اما هم‌حزبی‌ها و اصلاح‌طلبان دوست دارند این مساله را به مسائل سیاسی و امنیتی مرتبط کنند. نکته جالب‌تر اینکه در چنین فضایی به کرامت خانواده مقتوله فکر نمی‌کنند. از سوی دیگر زنان همیشه مورد توجه اصلاح‌طلبان بوده و سعی کرده‌اند تا در اظهارات خود توجه به حقوق زنان در عرصه‌های اجتماعی را پیگیری کنند؛ اما این‌بار گویا برنامه‌ریزی اتاق فکر اصلاح‌طلبان بر پاشنه دیگری می‌چرخد. حالا آش به قدری شور شده که حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران اطلاعیه‌ای خطاب به اصلاح‌طلبان صادر کرده و از آن‌ها خواسته تا به تنش‌ها و تشتت‌های ایجادشده درباره حاشیه‌های بعد از قتل همسر نجفی خاتمه دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۲۴۴۲۱۳:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی مردانه عمل کرده .
ناشناس۹۳۲۶۸۱۱۴:۳۶:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سزای زن خائن همه جا مشخصه.
ناشناس۹۳۲۸۴۳۱۵:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
زنده باد نجفی
ناشناس۹۳۲۸۸۰۱۶:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
باید اویزون میشد
واقع بین۹۳۲۹۷۰۱۷:۰۰:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی مچکریم
ناشناس۹۳۳۰۵۲۱۷:۴۲:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
سزای مرد خائن چیه؟ یادتون رفته اولین کسی که به خانواده اش خیانت کرد، این آقا بود
ناشناس۹۳۳۳۳۷۲۱:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
هم اتهام تاییدنشده زدی هم خودسری و قتل دیگران را ترویج کردی تو ایرانی هستی؟؟؟
ناشناس۹۳۳۴۱۵۲۳:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اگر اصلاح طلب باشی مقتول خائن میشه !
ناشناس۹۳۲۷۶۶۱۵:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
زن کشی رسم مردان نیست .
ناشناس۹۳۲۸۸۲۱۶:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
زن داریم تا زن
ناشناس۹۳۲۹۹۵۱۷:۰۹:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
من مشی نجفی رو قبول ندارم ولی در این مورد خاص ، حق رو 100 % به نجفی میدهم .
ناشناس۹۳۳۰۴۴۱۷:۳۹:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مرد شما با مرد ما فرق داره. مرد ما علی علیه السلامه
ناشناس۹۳۳۵۱۵۰۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۲
اگر جلوی هوس بازی میگرفت مردانه عمل میکرد
ناشناس۹۳۲۴۴۴۱۳:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
میترا یا پرستو؟ پرستو با ماست مالی شما میترا نمیشه
ناشناس۹۳۲۷۶۴۱۵:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
قاتل با ماست مالی شما تبرئه نمیشه !
ناشناس۹۳۲۸۳۴۱۵:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی قتل را به عهده گرفته کاملا از نحوه صحبت کردنش معلوم بود این را هر بچه ای می فهمید کاراگاهان پلیس متوجه نشدند
ناشناس۹۳۲۸۸۶۱۶:۱۵:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مرگ بر آمریکا مرگ بر پرستو
ناشناس۹۳۳۰۵۵۱۷:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
با دور تسبیح پرستو گفتن هم نجفی تطهیر نمیشه
ناشناس۹۳۳۱۸۰۱۹:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلا همان پرستو! آیا هر فردی باید زنش را متهم به پرستو کند و بکشد! این دیگر چه رسمی است که باب می کنید؟
ناشناس۹۳۳۵۱۶۰۱:۳۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۲
ولی با ماست مالی شما پرستو میشه
شاهین۹۳۳۵۵۰۰۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۲
شما دیگه کی هستی که پشت سر مرده حرف مفت میزنی خجالت بخش
ناشناس۹۳۳۵۸۵۰۵:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۲
چه قدر راحت تهمت می زنیم کجاست اخلاق ؟
فراهانی۹۳۲۴۵۹۱۳:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی با این همه سرمایه و آی کی یو و تجربه هم خودش و همسرش و هم حزبی هایش را نابود کرد
ناشناس۹۳۲۶۶۲۱۴:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خواب دیدی خیریه
ناشناس۹۳۲۴۷۴۱۳:۱۹:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
دقیقا سیاسی است چرا که نجفی در پر داخت مهریه وپول هیچ مشکلی نداشت. ولی زمانی که با پول نمیشود ان کار انجام میشود
ناشناس۹۳۲۶۸۷۱۴:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
شماهم چقدر ساده ای . ۱۳۶۲ تا سکه برای کارگزارانیا یعنی پول خورد . میترا استاد اینو خوب میدونست . طلاق بگیره چیکارکنه
ناشناس۹۳۲۴۷۹۱۳:۲۰:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عاقبت پول و قدرت کثیف همینه از مجازات خداوند غاقل مشو دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره فعلا پرده از روی ایشان کنار رفت و لی این داستان ادامه دارد
ناشناس۹۳۲۷۰۱۱۴:۴۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
به زودی پرده زمین های نجومی هم کنار میره
ناشناس۹۳۲۴۸۲۱۳:۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
باید از قتل عمد تبرئه شده و مجددا شهردار تهران شود . نجفی قربانی توطئه ای کثیف شد
ناشناس۹۳۲۹۲۹۱۶:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
شما خوبي؟ حالت خوبه؟ دفاع كوركورانه كه ميگن شما رو نميگن يحتمل؟
ناشناس۹۳۳۰۵۸۱۷:۴۴:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۱
فقط یک اصلاح طلب میتونه این نظر رو بده.
valor۹۳۳۲۳۷۲۰:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
زده طرف را کشته . حالت خوبه یعنی جوری در فضای سیاسی غرق شدید که اصلا مغزتون از کار افتاده. بهتره به جای بلندگو بودن سنخگو باشد.
ناشناس۹۳۲۴۸۷۱۳:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
کنج دیوار خونه ام یه پرستو لونه کرده باید آشیانه اش رو روی سرش خراب کنم از هرچی پرستوعه متنفر شدم
ناشناس۹۳۳۱۵۳۱۸:۴۷:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نه که مامور سیا هستین پرستو اومده اطلاعاتتونو ببره. حال و عشقتونو اینگونه توجیه نکنین
ناشناس۹۳۳۳۶۰۲۲:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۱
پرستوعه؟؟؟ مجوز قتل هم صادرمیکنند اصلاح طلبان؟؟؟
ناشناس۹۳۲۵۱۶۱۳:۳۹:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
جالبه شما اگه به کرامت زن احترام میگذارید چرا به بقیه زن ها و دیدگاهاشن احترام نمیگذارید؟
ناشناس۹۳۲۷۷۰۱۵:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبان مدعی دفاع از حقوق زنان چرا برای تبرئه قاتل تلاش می کنند ؟!!
ناشناس۹۳۳۰۶۱۱۷:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۱
اصلاح طلبها موقعی که کرامت همسر اول خدشه دار میشد، کجا بودن؟
ناشناس۹۳۲۶۱۱۱۴:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این جماعت اصلاح طلبان به هیچ اصول و اعتقادی پایبند نیستند مگر با منافع حزبشان هماهنگ باشد ولو جان انسان ها در کار باشد
ناشناس۹۳۲۶۳۰۱۴:۱۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
الان مردم رو چی فرض کردید ؟
س۹۳۳۱۶۱۱۸:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این تحلیلی که بالا دیدم پشمک حاج عبدالله
ناشناس۹۳۲۶۳۱۱۴:۱۹:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تلاش اصلاح طلبان برای تبرئه یک قاتل واقعا"شرم آور است .
ناشناس۹۳۲۶۳۳۱۴:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
بعد از قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات بار دیگر نام اصلاحات به قتل مزین شد !
رضا۹۳۲۶۶۷۱۴:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خودرو لكسوز رو بچسبين، از كجا آورده؟ احتمالا پاپا جون كادري تولد بهش داده.
ناشناس۹۳۲۶۷۷۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
عزیز من اینکه طرف با پول راضی نمی شده کاملا آشکاره که مامور انجام چیزی بوده . شاید هم نجفی بیچاره رو چیز خور کرده باشه!
ناشناس۹۳۲۶۸۹۱۴:۳۹:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
تهدید نجفی به استعفا به خاطر فیلم خصوصی پرستو ها بوده ! همه چی در اینترنت و ماهواره باز شده . دروغ تحویل ما ندهید
ناشناس۹۳۲۷۰۳۱۴:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نجفی قربانی توطئه ای کثیف شد
ناشناس۹۳۲۷۱۳۱۴:۴۶:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۱
دخترخونده؟یعنی نجفی اصلا از خودش بچه نداشته؟
ناشناس۹۳۳۰۲۶۱۷:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
وای به حال اونایی که مثبت دادن ... چرا متن خوب نمیخونید ... حمایتتون هم این طوریه؟! نوشته پسر 13 ساله خانم استاد فرزند خوانده خانم استاد هست.
پیرمرد۹۳۳۱۹۹۱۹:۱۸:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
خیر ایشون فرزندی از خودشون ندارن.
ناشناس۹۳۳۵۳۴۰۲:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۲
ننوشته دخترخوانده گفته فرزندخوانده خانم میترااستادمنظورشون پسرنوجوان13ساله است خوددکترنجفی ازهمسراولش یک دختربنام زهرادارد
ناشناس۹۳۲۷۴۱۱۵:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۱
کرامت زن؟؟؟؟؟؟زن صاحب کرامت برای پول وارد زندگی زن دیگه ای نمیشه. حتی اگر؟؟؟؟ پرستو نباشه؟؟؟!!!!!
آرش۹۳۲۹۰۶۱۶:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۱
نام ایشان استاد میترا بوده یا پرستو ی نامه بر?
ناشناس۹۳۳۰۵۴۱۷:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
مقاله ای در وصف مدیریت جهادی جناب قالیباف!
ناشناس۹۳۳۳۵۵۲۲:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۱
این زنی هم که به قتل رسیده همچین بی تقصیر نیستا
ناشناس۹۳۳۴۶۴۰۰:۰۶:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۲
وقتی چیزی نمیدانید بهتره اظهار نظر نکنید از هر دو طرف ولی به هر حال یک نفر کشته شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین