برای آنان که ایرانی بودند، در سوریه جنگیدند، شهید شدند و حالا بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند مدافعان حرم یا اسد؟ مسئله این است

سعید نوروزی،   3980207003 ۱۹۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
مدافعان حرم یا اسد؟ مسئله این است

حتی اگر احساس را کنار بگذاریم و منطقی بنگریم، حتی از خود خانواده شهدا هم بپرسیم شاید قبول داشته باشند، درد خانواده شهدای مدافع حرم نسبت به شهدای دفاع مقدس بیشتر است! آنجا که بیشترین حرفی که خانواده شهدای جنگ تحمیلی شنیده‌اند این بوده که از سهمیه استفاده کرده و امکانات رفاهی بیشتر شامل حالشان شده است و... اما خانواده شهدای حرم چه؟! از همسر شهید حججی و کودکی که یتیم شد و پدرش را ندید تا مادر شهید مجید قربانخانی که همین چند روز پیکر سوخته فرزندش بعد از ۳ سال به آغوشش برگشت و شیرینی پخش کرد و بالای تابوت پسر رشیدش کیک عقدش را گذاشت... درد مادری که جگرگوشه‌اش رفت سوریه تا با تکفیری و داعش، بجنگد و خاک پاک وطن را امن نگه دارد و آخر سر زخم‌زبان بزنند که وی برای پول رفته و «مدافعان اسد» بوده‌اند نه حرم و وطن! درد کدام یک بیشتر است؟ درد مادری که بالای سر جنازه فرزندش می‌گوید: «تو رو خدا نگین که بچه من بخاطر پول رفته است» خیلی بیشتر است از دردهای دیگر خانواده شهدا.

صدالبته که همه شهدای ما، شهید اسلام هستند. از شهدای دهه‌های ۴۰ و ۵۰ بگیر تا شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی... از شهدای مرزبانان گرفته تا سربازان گمنام امام زمان (عج)... از شهدای فتنه تا خیابان پاسداران و هسته‌ای‌ها و امنیتی‌ها... شهدای مدافع حرم هم همینطور، چه ایرانی چه افغانستانی و... همه شهدای اسلام و انقلاب خمینی هستند!

مکتب همه شهدای ما نیز یک چیز است و آن: جهاد، مقاومت و ایستادگی! آن شهید که دشمن را از خاک کشور بیرون می‌کند عزیز است و آن شهید که دشمن را بیرون از خاک خانه نگه می‌دارد و می‌جنگد و در همان غربت خونش ریخته می‌شود و می‌ماند هم عزیز است.

آنکه امروز، با جهاد و مظلومیت و غربت بیشتر و در جنگی به مراتب سخت‌تر، لذت زندگی خود و همسرش را در آغاز دنیایشان رها کرده و رفته تا اسلام آمریکایی تکفیری، نتواند وطن امنَ‌ش را خراب کند... عزیزتر نیست؟ این ایثار، قدردانی می‌خواهد یا زخم‌زبان؟! درد کدام بیشتر است؟ آنکه می‌رود در سوریه و عراق می‌جنگد و آخرسر می‌گویند برای بشار اسد بوده و ماهانه ۸ میلیون پول گرفته است یا آنکه ۸ سال جنگید و گفتند برای امکانات بعد از جنگ است؟! طعنه‌های کدام خانواده بیشتر است؟!

همه شهدای ما، شهید اسلام هستند. از شهدای دهه‌های ۴۰ و ۵۰ بگیر تا شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی... از شهدای مرزبانان گرفته تا سربازان گمنام امام زمان (عج)... از شهدای فتنه تا خیابان پاسداران و هسته‌ای‌ها و امنیتی‌ها... شهدای مدافع حرم هم همینطور، فرقی بین‌شان نیست. اما آنکه در فردای شهادت مدافع حرم، تیتر می‌زنند «سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد»! چه مشکلی دارد با شهدای حرم؟! مگر نه اینکه این عزیزان هم رفتند برای دفاع از کشور و اسلام؟ چرا قابل احترام نیستند و مورد توهین قرار می‌گیرند؟!

شاید برخی واقعا نمی‌فهمند که شهدای مدافع حرم، تنها مدافع حرم اهل بیت نیستند، اسم آنها مدافع حرم است اما مدافع حریم وطن نیز هستند! آنها مدافع تهران و اصفهان و شیراز و کرمانشاه‌اند! آنها مدافع ناموس ایرانی هستند تا کشورشان نشود عراق و افغانستان و سوریه! مگر نه اینکه اگر مسابقه فوتبالی، جشنواره‌ای، کنسرتی و انواع جشن‌ها در کمال آرامش برگزار می‌شود بخاطر وجود امثال حججی‌ها و بلباسی‌ها و امیر سیاوشی‌ها است که در حلب و خان‌طومان تکه تکه شدند؟

آن مدافع حرم همان کاری را کرد که همت و خرازی و باکری در دهه ۶۰ انجام دادند و اینان ادامه راهشان را رفتند؛ که همه هم می‌دانند جهاد این‌ها عظیم‌تر بوده... در همان سال‌های اول انقلاب هم بودند کسانی که کنایه و زخم زبان می‌زدند به بسیجی‌ها؛ الان نیز همان‌ها هم نیش و کنایه می‌زنند به خانواده مدافعان حرم! حالا از قشر سلبریتی بگیر تا روشن‌فکر و عشق آمریکا و ملی‌گرا و وطن دوست؛ شعار بدهند «بسیجی واقعی، همت بود و باکری» اما این مردم با چشم خود می‌بینند، که در نگاه آرام و پرصلابت «محسن حججی» می‌توان هم «همت» را دید و هم «باکری» را!

همت و باکری و چمران و زین‌الدین دیروز، همان حججی و بلباسی و قربانخانی و رضا کریمی امروز هستند، همان‌ها دیروز در راه دفاع از کشور و اسلام بودند هم اینان امروز دارند می‌جنگند برای حفظ اسلام محمدی و ایران چند هزار ساله... شهدای دفاع‌مقدس یعنی شهدای مدافع حرم! و تنها کسانی به شهید امروز اهانت می‌کنند که دیروز هم حرمت شهدا را نگه نمی‌داشتند!

برای بسیجی‌ها و انقلابی‌های امروز، فرقی نمی‌کند دفاع از اسلام کجا باشد! می‌تواند همان‌جا باشد که مرتضی آوینی می‌گوید: «کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام‌ها، نه کربلا حرم حق است». حرم حق اکنون جبهه‌های مقاومت اسلامی است، حرم حق می‌تواند شلمچه و هویزه‌ها باشد، می‌تواند الزهرا و حلب و جنوب لبنان و...! مهم این است که نگذارند انقلاب خمینی محو شود و جای چهره رحمانی اسلام را نقاب پلید تکفیری بگیرد. آن‌ها  جنگیدن برای آزادسازی سوریه (و تبعات آن اگر نمی‌رفتند) را مثل جنگیدن در رکاب امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌پندارند... این را یکی از شهدای مدافع حرم یعنی شهید مصطفی جعفری می‌گوید. حالا باز عده‌ای بگویند ما چرا در سوریه می‌جنگیم و خون می‌دهیم؟! یا نه، باز عده‌ای بگویند: آنقدر به این‌ها که می‌روند دمشق زیاد می‌دهند که نگو و نپرس! و... نفهمند که در جواب به این حرف‌ها و کنایه‌ها؛ «ما پیکر عزیزمان را در راه خدا داده‌ایم و آنچه را در این راه دادیم، پس نمی‌گیریم...» همسر شهید هادی کجباف یعنی چه... .

گفتن از دردهای همسر دهه ۷۰یی شهید و خانواده و مادر شهید حرم و نگاه‌های کودک چندماهه شهدای مدافع حرم تمامی ندارد و کم نیست؛ این یادداشت نیز، بخاطر دوباره پیش آمدن این حرف‌ها بعد از بازگشت "داش مجید آقای قربانخانی" که حر گونه به شهادت رسید و استخوان‌هایش سوخت و بازگشت نوشته شد.

در آخر شاید خواندن این خاطره خالی از لطف نباشد: یک روز یک مادر شهید افغانستانی در جواب سوال: «اینکه ایرانی‌ها می‌روند در کشور غریبه، با داعش می‌جنگند، یک استدلال کاملا منطقی این است که دشمن را در همان بیرون مرزهای جمهوری اسلامی نگه‌ دارند؛ آیا جوانان افغانستانی هم همین نیت را برای کشور افغانستان دارند؟!» گفت: «افغانستان که همیشه خدا در جنگ است و الان هم در جنگ است! اما اینکه بچه‌ من با اختیار و انتخاب خودش رفت سوریه، اول به خاطر خدا و اسلام و حریم اهل بیت پیامبر و دفاع از ولایت‌فقیه بود، بعد هم به خاطر ایران است! جمهوری اسلامی آبروی همه مسلمانان است. مرز ایران برای همه مسلمین حرمت دارد. امام خامنه‌ای، امام همه مسلمانان جهان است. ایران اگر امنیت نداشته باشد که نمی‌شود! پای داعش اگر به ایران باز شود که نمی‌شود! شهید من هم رفت برای امنیت ایران! خدا را هم شاکریم، الحمدلله!»

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۳۴۸۱۰۸:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۷
..داعش در هیچ جبهه جنگی در مقابل یک ارتش منظم توان جنگیدن نداشت. فقط جنگ شهری امکان نبرد داشت...
ناشناس۸۷۳۶۵۳۱۰:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۷
یا باید حامی منافع ملی بود و یا باید حامی آرمان و ایدئولوژی. سخت یا غیرممکن است که هر دو را بتوان در یک زمان اجرا کرد.
ناشناس۸۷۳۶۷۸۱۰:۴۴:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۷
ما که نفهمیدم شما چه گفتی!!!
ناشناس۸۷۳۷۳۱۱۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۷
مطلب خوبی بود ولی تیتر بدش خرابش کرد دقت کن الف جان
علی۸۷۴۱۰۴۱۳:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۷
کمی فکر کن، خواهی فهمید.
ناشناس۸۷۴۵۸۰۱۶:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۷
یا باید حامی اصلاحات و ایدئلوژی بود یا حامی منافع ملی!!!! اینجوری بهتر درک میکنی!!!!! حالا تو یکم فکر کن بلکه فهمیدی!! عزیزم چرا چرت و پرتهایی میگید که خودتونم قبول ندارید؟؟؟؟؟
ناشناس۸۷۴۶۲۹۱۷:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۷
قطعا همفکران شما هم نمی فهمند که کار به اینجا کشیده شده!
سارا۸۷۳۷۲۱۱۱:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
منافع ملی یعنی در کشور دیگر دشمنت را دفع کنی تا به مرزت نزدیک نشود.
حیدری۸۷۵۵۷۷۱۱:۱۱:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۸
با این ایده لوژی که هر کشوری می تونه به کشوری دیگر حمله بکنه و حضور آمریکا توی خیلی از نقاط جهان توجیه میشه.
مهران۸۷۳۷۴۱۱۱:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۷
دوست عزیز با عرض معذرت جمله خنده داری گفتی اولین آرمان و ایدوئولوژی استقلال کشور هست که با همین اقدامات تا حالا حفظ مونده
سعید۸۷۴۲۷۸۱۵:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۷
ما الان مستقلیم؟! دلار گرون میشه پیاز گرون میشه دلار دو برابر میشه ماشین دو برابر میشه بعد میگی مستقلیم؟! البته شما خواب نیستی خودتو زدی به خواب!
ناشناس۸۷۴۹۸۱۲۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۷
معلومه كه مستقليم خودمون گرون ميكنيم به كسي ربطي نداره دوست داريم گرون كنيم ما مستقليم
ناشناس۸۷۵۱۶۳۰۱:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۸
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به عوامل خارجی مربوط نیست .
ناشناس۸۷۴۶۳۴۱۷:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۷
استقلال به اون معنی که در ذهن دوستان شماست، در عصر حاضر ممکن نیست..در دهکده جهانی زندگی می کنیم
ناشناس۸۸۴۶۴۹۲۰:۴۵:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
مستقل هستیم ولی فقط به چین و روسیه وابسته هستیم.
ناشناس۸۷۳۷۶۲۱۱:۲۹:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۷
تمامی کشورها بر اساس ایدئولوژوی و آرمان هایشان منافع ملی شان را تعریف می کنند.سادگی است اگر تصور کنیم که منافع ملی هیچ کشوری بدون اتکا به آرمانهایشان و ایدیولوژی شان نباشد. حالا شما هر اسمی را می خواهید روی آرمان یا ایدئولوژی شان
ناشناس۸۷۳۹۲۴۱۲:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۷
از ارمان نگو برای ایران که گدایان غرب ناراحت می شوند و ارمان های غربی ها یک وقت سست و کمرنگ نشود
ناشناس۸۷۳۹۴۳۱۲:۳۶:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۷
آرمانها و ایدیولوژی آن کشورها رفاه آرامش و بهداشت و درمان جسمی و روحی مردمانش است و نه اقتصاد به شدت بیمار و مردم همیشه نگران
ناشناس۸۷۴۶۷۱۱۷:۴۵:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
این رفاه و آرامش و ... رو خود مردم اون کشور رقم میزنند. دقت کنید که دولت مردان و سیاست مداران از درون خود این مردم حرکت کرده اند. ضمن اینکه وقتی آرمان یک جامعه صرفا رفاه و آرامش مردم خود اون جامعه باشه و به جوامع دیگر توجه نکنند نتیجه اش همین به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه جوامع دیگر می شود
ناشناس۸۷۴۶۳۸۱۷:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۷
فکر می کنم کمی بیشتر راجع به معنای ایدئولوژی و حکومت ایدئولوژیک بایستی مطالعه کنید دوست گرامی
ناشناس۸۷۴۰۶۶۱۳:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۷
حالا که دیگر داعش در آنجا قدرت چندانی ندارد ایران باید از سوریه خارج شود تا در طول زمان یک نیرو متخاصم از سوی مردم سوریه شناخته نشود و هزینه گزاف را بر مردم ایران برای حضور در آنجا تحمیل نشود و همچنین اگر مردم سوریه نه داعش با اسد مشکلی داشته باشند ایران باید هیچ مداخله ای علیه مردم سوریه نکند
ناشناس۸۷۵۱۵۹۰۱:۰۰:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۸
اگه از کوچه بغلی یکی بیاد ببینه داری کتک میخوری کمکت کنه حتی اگه تا آخر عمر اونجا بمونه بهش نمیگی متخاصم هزینه گزاف رانت هاییه که بی هیچ سودی هاپولی میشه فقط فحش و ناامیدی و سر افکندگی میاره نه هزینه ناچیز حضور نظامی برای حمایت از اعتقادات و دوستان در برابر داعش وهابی صهیونیست که موجب اقتدار و سربلندی البته هزینه برای خانواده شهدا و مجروحین بسیار بالاست خصوصا وقتی نمکدون دست آدم بیرحم باشه
ناشناس۸۷۶۲۵۹۱۶:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۸
خوب دیگه اگه امری نیست ما مرخص بشیم، ترکیه و آمریکا و روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و بقیه دوستان بهره ببرند خنده داره واقعا شما الان از روی منافع ملی دارید صحبت میکنید یا ایدوئولوژی یا کلا گزاره های اخلاقی دارید تحویلمون میدهید؟
ناشناس۸۷۴۱۰۶۱۳:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۷
این (( یا )) ی شما از کدام استراتژی فوق مدرن جنگی آمده است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۷۵۰۱۵۲۲:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۷
امثال شما فکر می کنند منافع کشور در پیروی از شیطان بزرگه غافل از اینن که بدون اذن خداوند برگ از درخت نمی افته
ناشناس۸۷۵۱۵۳۰۰:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۸
بله اصل باید یکیش باشه شما آرمانت چیه آب و غذا یا نابودی گردن کلفت های عالم گاهی این دو توی ی مسیرن گاهی کامل به عکس
ناشناس۸۷۳۶۵۴۱۰:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۷
تشکر الف خدا همه ما را هدایت کند تا فریب مغرضان ضدوطن را نخوریم
ناشناس۸۷۳۶۵۵۱۰:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۷
اسد با کم تجربگی خود هم به کشور خود خسارت وارد کرد
ناشناس۸۷۳۷۰۹۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۷
بعد از سالها نمی توان گفت کم تجربه، باید گفت..!
ناشناس۸۷۳۸۶۸۱۲:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۷
در سیاست همچنان کلاس اول است.
ناشناس۸۷۵۷۳۷۱۲:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۸
پیروزی بشار اسد در سوریه به معنای حفظ محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ در منطقه است .
ناشناس۸۷۳۷۹۱۱۱:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۷
پدرش 30 سال رییس جمهور مادام العمر بود و خودش هم رییس جمهور مادام العمر است که 17 سال است بر این مسند است که 8 سالش را در جنگ سپری کرده است.
ناشناس۸۷۵۱۶۷۰۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۸
فرق مادام با انتخاباتی رو میدونی البته اشتباه داشت ابتدای بحران ولی در هر صورت طرف مقابل با چندین سال تبلیغ وهابی های کثیف و پول آل سعودوحشی, تربیت فرمانده هاشون توسط رژیم صهیونیستی و حمایت امریکا برای نابودی قدرت ما مخالفین اسرائیل آماده شده بود و تلاش میکرد کوتاهی ها باعث جرقه انبار باروت بود
ناشناس۸۷۵۲۱۱۰۲:۲۲:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۸
اولا انتخابات برگزار میشه دوما رئیس جمهوری که از حزب الله حمایت میکنه به فکر پیشرفت کشور هم باشه چرا باشد عوض بشه تفکر وهابی های پرورش داده شده آل سعود و صهیونیست میشه مخالفش داعش رو به وجود میاره بله ی عده هم ارتش آزاد بودن که اعتراض و جنگ رو بی توجه به داعش ادامه دادند بعد هم خیلیهاشون برگشتن تقریبا قضیه اینه که وقتی من 60% برنامه های حکومت مخالف باشم بعد بگم باید همه چیز رو بریزم به هم تا حکومت عوض بشه بدون توجه به کینه صهیونیستها و آل سعود و امریکا
ناشناس۸۷۵۰۸۱۲۳:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۷
اسد یک قهرمان است که نگذاشت کشورش به دست تکفیریها بیافتد
ناشناس۸۷۵۱۸۷۰۱:۳۴:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۸
درسته اشتباه کرد وقتی ال سعود و صهیونیستها همه جا بنزین پاچیدن با کمترین اشتباهی شعله ور میشه اگه بیشتر میموند یارگیریشون بیشتر از این, میشد ولی اینجوری زودتر جمع شد تا اینکه اگه تعداد حتی هزار نفر بیشتر از این میشد نه؟
ناشناس۸۷۳۶۵۹۱۰:۳۰:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۷
اگر 7 سال قبل بشار اسد تن به انتخابات آزاد می داد، نه داعش بوجود می آمد و نه جنگی صورت می گرفت
ناشناس۸۷۳۷۲۶۱۱:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
چقدر فراموش کار هستیم. انتخابات با حضور تمام طرف ها طرح روسیه بود که هم ایران حمایت کرد و هم اسد ولی مخالفان میگفتن اسد تو هیچ انتخاباتی نباید شرکت کنه. به همین دلیل گزینه انتخابات به نتیجه نرسید
ناشناس۸۷۴۰۵۲۱۳:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۷
خب شرکت نمیکرد.طرف 10 سال بود رییس جمهور بود بسشه.
ناشناس۸۷۴۲۲۲۱۴:۳۹:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۷
خب برای اسد هم مانند بعضی از دوستان داخلی تکلیف شده حتما در انتخابات کاندیدا شود
ناشناس۸۷۴۲۵۰۱۴:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۷
این طرح کی بود و چند سال پس از جنگ؟
ناشناس۸۷۳۷۷۶۱۱:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۷
افسوس که کسی این مهم را متوجه نشد و خون صدها هزار انسان بی گناه ریخته شد
ناشناس۸۷۳۹۴۱۱۲:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۷
شما افسوس می خوری؟ ولی چرا یک سال بعد حمله داعش انتخابات مجلس برگزار شد در سوریه با ۷۰ درصد شرکت کننده ایجاد شد مردمشان اگر نمی خواستند خودشان بهتر می دانستند چجوری اسد را سرنگون کنند نه با پول های خارجی که داعش درست کردن و انداختند به جان مردم سوریه حالا فهمیدی شما هم این چیزها را متوجه نشدی!!!!!
ناشناس۸۷۴۰۰۲۱۲:۵۶:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۷
نوشته ای به شدت بیسوادانه که به کرات توسط طوطی های کپی پیستر بیسواد کپی شده،ریشه های اولیه داعش ۱۹۹۹ گذاشته شد و خود داعش زمان حمله امریکا به عراق و موقعی که هنوز توی عراق بود شکل گرفت.صد البته که طوطی هایی مثل شما خبرها رو دنبال نمیکنن چون اگه دنبال میکردی همون موقع ها این دولت اسلامی و زرقاوی و بغدادی رو شنیده بودی.در ضمن وای بر مردمی که از اسد به داعش پناه ببرن تا انتخابات آزاد براشون بیاره(البته که چنین چیزی نبود و اسد بود که داشت با اسلامیست ها میجنگید،انتخاباتشم آزاد آزاد بود البته که ...)
مهران۸۷۳۷۳۹۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش هشتاد درصد سوریه و شصت درصد عراق رو تصرف کرد اگر این دو کشور رو کامل میگرفت و با امکانات نظامی موجود از جنگنده و ... به ایران حمله میکرد (چیزی که رسما گفته بودن ) اون موقع چه هزینه سنگینی رو دوش ایران میومد ؟ حداقل چند شهر مرزی باید تخلیه میشد چند ده هزار نفر غیر نظامی (علاوه بر نظامیها) شهید میشدن و ...
ناشناس۸۷۳۸۹۸۱۲:۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
امیدوارم همه بفهمند این موضوع را
ناشناس۸۷۴۰۵۶۱۳:۲۵:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۷
روسیه وامریکا داعش رو شکست دادن.
ناشناس۸۷۴۷۴۵۱۸:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۷
امریکا باعث شکست داعش شداز جوک های قرن ۲۱ ترامپی
ناشناس۸۷۵۱۶۶۰۱:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۸
جوک نگو داعش توسط امریکا و عربستان برای تجزیه کشورهای منطقه ایجاد شد.
ناشناس۸۷۴۶۷۶۱۷:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۷
با اگر و مگر زندگی می کنی ؟ ! با همین اگر و مگر امریکا آمده دوروبر ما و میگه دشمنم ( یعنی ایران رو ) باید در محل خودش شکست بدم وگرنه قدرتمند میشه و به من حمله میکنه
ناشناس۸۷۳۴۹۹۰۸:۴۱:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۷
چقدر دردناک بود... ممنون اینها هستیم امروزمان را
اسدی۸۷۳۵۰۶۰۸:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۷
این استدلال را که اگر در سوریه نمیجنگیدند باید در ایران میجنگیدیم را قبول ندارم. آمریکا هم همین حرف را میزند و به عراق و افغانستان لشکرکشی میکند...
ناشناس۸۷۳۶۹۸۱۰:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش کل عراق و سوریه میگرفت و مثل صدام به ما حمله میکرد هدف اصلی ایجاد داعش ایرانه الان دارن تو افغانستان سازماندهی میشن
ناشناس۸۷۳۹۴۹۱۲:۳۹:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش پس از 3 سال از جنگ داخلی سوریه در سوریه وارد شد.
ناشناس۸۷۳۶۹۹۱۰:۵۵:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۷
استدلال رو قبول نداری میشه بگی پس چی رو قبول داری؟عزیز من یک سری افراد با فکر منحط و قرون وسطایی خودشون افتادن به جون کشورها این کشورها هم دست بر قضا منابع نفتی دارن که اگه وحشی های داعش بهشون دست پیدا کنن و فربه بشن وقتی بالاسرمون رسیدن نمیشه از پسشون براومد میشه بگی جنگ غیر مستقیم تو این حالت هزینه کمتری داره یا وقتی طرف کاملا جون گرفته میاد بالا سرت بایسته؟در ضمن این چه ربطی به این داره که آمریکا از اون سر دنیا تو منطقه ولو هستش؟
ناشناس۸۷۴۳۲۶۱۵:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۷
با این استدلال تمام جنگ های تاریخ مشروع و قانونی و منطقی بودند و هستند و خواهند بود
ناشناس۸۷۴۵۳۵۱۶:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۷
میشه یه جنگل تمام عیار.
ناشناس۸۷۴۶۷۲۱۷:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۷
عزیز من خیلی از کشورها به اسم از بین بردن داعش تو سوریه عراق سرباز پیاده کردن بد نیست یک مطالعه ای بکنید کشورهای اروپایی،کره جنوبی و ژاپن حتی فیلیپین اون وقت وقتی ایران برای دفاع از خودش با داعش وارد جنگ میشه میگید جنگ افروزی واقعا فرق جنگ افروزی با دفاع مشخص نیست؟میشه بگید ژاپن به چه هدفی اونجا نیرو داره؟به نظرتون واقعا داعش برای ژاپن و آمریکا خطرناکه برای ما نه؟؟؟
ناشناس۸۷۵۱۷۹۰۱:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۸
اولا نمونه چند عملیاتش داخل ایران رو تو چند مورد دیدین دوما صهیونیستا کجا بودن که ترسیدن فلسطین بهشون حمله کنه اومدن کشورشون رو گرفتن؟ سوما حق و ناحق بودن جنگ به هدفش بر میگرده برای غارت اومده برای از بین بردن سلاح کشتار جمعی اومده برای نجات ی فکر از دست ستمگر اومده یاسیدالشهداء
مهدی۸۷۳۷۱۲۱۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش برای ایران و روسیه ایجاد شد و شما می‌گویید بعد از تصرف عراق و سوریه خیلی باکلاس میومد مثل یک کشور حسابی عمل میکرد! هر چه با خودم کلنجار میرم نمیتونم درکتان کنم توضیح بدین ما هم بفهمیم.
مصطفی۸۷۳۷۳۶۱۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۷
اگر طرفت رو نشناسی و جبهه رو تشخیص ندی خیلی از استدلالهای امام علی علیه‌السلام و معاویه یا امام حسین علیه السلام و یزید هم بنظرت مشابه خواهد اومد
مهران۸۷۳۷۴۸۱۱:۲۴:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۷
هنوز فرق بین داعش و آمریکا رو نمیدونی ؟ دقیقا امریکا خودش حمله نمیکنه چون داعش رو به وجود میاره برای حمله کردن اگر داعش عراق و سوریه رو کامل میگرفت و به امکانات نظامی این دو کشور از جنگنده تا ... دست پیدا میکرد همان طور که رسما گفته بود و نقشه منطقه رو داده بود به ایران حمله میکرد
ناشناس۸۷۴۲۷۲۱۵:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش به پایگاه های هوایی عراق دست پیدا کرده بود هواپیما هم داشت. اما بعد از چند سال امکان پروازشون رو نداشت. موشک ها رو هم نتونست شلیک کنه. چون خلبان و کارشناس نداشت
ناشناس۸۷۵۱۷۳۰۱:۱۵:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۸
میخواستی صبر کنیم امریکا اشتباهی براشون متخصص هلی برن کنه بعد ببینیم موشک هاشون تا کجای ایران میرسه؟ حالا موشک و هواپیما نداشته باشن همسایه دزد داشته باشی میتونی راحت باشی؟ ضمنا ما اعتقاداتمون را با هزاتا جون عوض نمیکنیم ,هوای همسایه مون هم داریم آمار بگیر چندنفر به صورت شخصی از ایران رفتن قاطی نیروهای حشد عراق و فاطمیون عراق به خاطر دفاع از حریم اهل بیت شهید گلزاری, هادی ذوالفقاری, مصطفی صدر زاده,...
ناشناس۸۷۵۰۹۸۲۳:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۷
داعش با حمله به سوریه به ایران حمله کرد چون سوریه متحد ایران است و با ایران پیمان امنیتی دارد. مثل اعضای ناتو که حمله به یک عضو مثل حمله به بقیه کشورهاست حالا افتاد چرا ایران به سوریه کمک کرده
استاد دانشگاه۸۷۳۵۲۴۰۹:۰۱:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
احسنت بر خانواده شهدای افغانستانی، احسنت بر این همه تدبیر و روشنفکری، احسنت بر این همه بصیرت و تدین، خاک کف پای شما هستیم
ناشناس۸۷۳۵۲۵۰۹:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۷
اغلب مردم ایران قدردان مدافعان حرم هستند...بهایی و منافقین ، از مقر رسانه ای در البانی و اروپا ، با صدها اکانت جعلی ، به اسم ملت ایران ، به مقدسات توهین می کنند...
ناشناس۸۷۳۵۳۵۰۹:۱۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۷
نویسنده محترم خیلی خودت رو خسته نکن کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودشو به خواب زده هرگز!
ناشناس۸۷۳۶۴۱۱۰:۱۵:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۷
البته اگه کسی که خودشو به خواب زده قلقلک‌ بدین یا بهش با شوکر برقی شوک بدین بیدار میشه قیثبول نداری امتحان‌کن
ناشناس۸۷۳۷۰۱۱۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۷
راست میگه با لگد چکمه داعشی ها بیدار میشه
ناشناس۸۷۳۵۳۹۰۹:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۷
اول ظلم به شهدای حرم را خود رسانه ها و سازمانهای تبلیغاتی کردند که رفتن و شهادت اینها را سانسور کردند. چرا اعزامها علنی نبود؟! چرا شهادتها در لحظه اول شهادت و یا در لحظه ورود پیکر شهید به کشور علنی نبود؟! مگر خدای ناکرده خلافی کردند که مسوولین اعزام و شهادت آنها را مخفی می کنند؟!
ناشناس۸۷۵۱۸۴۰۱:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۸
برای کاهش هزینه بین المللی از تحریم سپاه گرفته تا.. برای بستن در نمک پاش روی زخم خانواده های عزیز مدافع حرم ضمنا دولت. . دیدین تشیع شهید حججی بدون هیچ حمایتی از طرف دولت برگزار شد
Ali۸۷۳۵۴۷۰۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۷
بسيجي واقعي همت بود و باكري
پیرمرد۸۷۴۴۲۸۱۵:۵۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۷
و شهید گرانقدر بابایی.
ناشناس۸۷۴۴۶۲۱۶:۰۵:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۷
خدا همت و باکری ها رورحمت کند اما این حرفت بوی بدی می دهد ! این شهیدای حرم چی ؟ راستی می دانی که امثال شما ها همون موقع ها خود باکری و همت ها رو قبول نداشتند ؟! و مثلا می گفتند شهید و مجاهد و ... فقط ...؟!
ناشناس۸۷۴۸۱۰۱۹:۲۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۷
خدا خودش می دونه که هیچی از همت و باکری نمی دونی... وگرنه چه تفاوتی هست بین همدانی با همت؟
ناشناس۸۷۳۵۶۱۰۹:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۷
تجربه های بعد از جنگ که زمینه ای ایجاد شد تا عده ای هر خواسته خودشون رو با عناوینی مانند: خون شهدا و وصیت شهدا و خواست شهدا و.. نسبت بدهند برای بخشی از مردم چنان گران و سنگین است که در دوره فعلی هم به محض شنیدن عبارت "شهید..." نگران عواقبی هستند که ...
ناشناس۸۷۵۲۰۱۰۲:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۸
بسم الله الرحمن الرحیم حتی شیطون توی هر لباسی, میره به جز لباس پیغمبر درست میگی . دقیق ببین بصیرت یعنی همین
ناشناس۸۷۳۵۷۱۰۹:۳۱:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۷
بمباران دشمن به حدی قویه که این استدلالات از گوش بعضی ها پائین نمیره.....متاسفانه رسانه های خودی نتونستن اهداف واقعی حضور در سوریه روشن کنن و بیشتر روی دفاع از حرم دست گذاشتن
ناشناس۸۷۳۹۶۵۱۲:۴۴:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۷
بمباران دشمن لازم نیست. کافی است تاریخ بخوانی و وقایع را بدون پیش داوری بررسی کنی خواهی دید پرسش های بی پاسخ فراوانی وجود دارد
محمد۸۷۳۵۷۳۰۹:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۷
مقاله زیبا وجالبی بود .لازم می دانم بر روح مطهر وبلند شهدای مدافع حرم درود بفرستم وبرای خانواده های صبور وعزیزشان اجر وشکیبایی مسئلت نمایم .بنده که خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستم بر مظلومیت این مدافعان حرم ووطن می گریم واشک می ریزم که چگونه افرادی در کشور پیدا می شوند واین زخم زبان های را به این انسانهای بزرگ وخانواده های آنان می زنند خداوند ان شاا.. این افراد را از خواب غفلت پیدار کند بنده به مقام والا ی این شهداء غبطه می خورم شاید بتوان گفت مقام شامخ این عزیزان برای خیلی ها در روز قیامت دست نایافتی باشد .درود بر غیرت وشهامت این شهداء
ناشناس۸۷۴۰۴۰۱۳:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۷
خدایی شما که منفی زدین فازتون چی هست؟؟!!
ناشناس۸۷۴۲۹۴۱۵:۰۷:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۷
از نظرشان مقاله زیبا و جالبی نبوده همین عصبانی شدن نداره
ناشناس۸۷۳۵۸۰۰۹:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۷
جان میدهیم برای خاندان علی ع
صادق۸۷۳۹۵۷۱۲:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۷
برای خاندان علی مال و جان رو باهم می دیم اما برای اسد و اسماء اسد من که هیچی نمی دم
ناشناس۸۷۵۰۷۱۲۲:۵۹:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۷
مگه تو سوریه فقط اسد زندیگی میکنه . میلونها نفر مال و جان و ابروشون از دست تکفیریها در خطر بود. تکفیریها به همه چیز اعتقاد داشتن الا دمکراسی .
ناشناس۸۷۵۱۷۱۰۱:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۸
حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق برای دفاع از حرم آل الله بود و لاغیر.
ناشناس۸۷۵۲۰۸۰۲:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۸
بپرس ببین کدوم یکی از این سرباز ها فاطمیون, زینبیون و سپاه قدس برای اسد رفتن اگر هم چیزی غیر از حرم بوده دقیقا حمایت از محور مخالف با دشمنان اسلام بوده که باز میشه همون حرم؟
ناشناس۸۷۳۵۸۲۰۹:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۷
بیایین من رو قانع کنید... من توهین نمیکنم اما قبول دارم این‌ها مدافعان اسد هم بودند! سانسور نکن الف
ناشناس۸۷۳۶۲۹۱۰:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۷
مواضع شماها بیشتر از سر لجبازی است تا منطق.. اگر همین مدافعان نمی رفتند و ناامنی به داخل کشیده می شد ، باز می گفتید چرا حاکمیت در سوریه حضور نداشت و‌ ایران ناامن شد..
ناشناس۸۷۳۷۲۵۱۱:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۷
من با حضور در سوریه مخالف نیستم اما نه با این کمیت و کیفیت و اینگونه پایانی و به نظر من ما در دیپلماسی پس از جنگ ضعیف عمل میکنیم به هر حال هدف از جنگیدن که صرف جنگیدن نیست و پس از اینکه ما در سوریه دست بالا را گرفتیم بایست در مذاکره امتیاز میگرفتیم چونکه همیشه طرفی که دست بالا را دارد در مذاکره می تواند امتیاز بگیرد ولی ما عادت کرده ایم وقتی دست بالا داریم مذاکره نکنیم ولی وقتی کارد به استخوانمان رسید مذاکره کنیم و امتیاز بدیهیم ..؟
ناشناس۸۷۵۱۷۲۰۱:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۸
پیروزی ما در سوریه نتیجه مقاومت بود اگر به توصیه اصلاح طلبان عمل می شد باید با داعش مذاکره می کردیم و قلب محور مقاومت را بتن می ریختیم و سوریه را دو دستی تحویل کدخدا می دادیم !
شایسته۸۷۳۶۳۲۱۰:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۷
هیچ کس مجبور به قانع کردن شما نیست .اکثر آیات خدا در کتاب قرآن کریم ، توصیف است و نه استدلال . تو خواه پند گیر خواه ملال . اِمّا شاکراً و اِمّا کفورا
ناشناس۸۷۴۰۸۱۱۳:۳۳:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۷
دقیقا امثال جنابعالی عین داعش خدا رو در سمت خودت میبینی.و قران رو به نفع خودت تفسیر میکنی.
ناشناس۸۷۴۶۵۵۱۷:۳۵:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۷
باشه مدافع اسد پندار! داعش شناس فقط تو!!! راستی از مسعود رجوی چه خبر؟ بنی صدر و رجوی؟ بنی صدر جناب دکتر بنی صدر؟ گروهک منافقین؟ مهندس بنی صدر متخصص؟ خشک مغز همت؟ خشک مغر بهشتی؟ خشک مغز مطهری؟ خشک مغز چمران؟ خشک مغز احمدی روشن؟ عقل کل؛ شیر خشک؛ راستی یه وقت ریا نشه!!!! ببین برو این جکهات رو واسه امثال خودت بگو! راستی شماها آخرش قبول دارید خدایی هست یا نه یا هنوز تو شک هستید؟؟ پیغمبر و امامش که بماند! امام حسین هم که مسخره میکنید!! 88 ،روز عاشورا؟ چقدر ماباهم تفاهم داریم خدایی؟؟؟ مگه نه؟
ناشناس۸۷۳۶۴۰۱۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۷
ایران ---> عراق---> سوریه ---> لبنان . این راهی است که ما را مستقیما" همسایه اسراییل می کند. این راه باید همیشه برقرار و باز باشد. سوریه بدون اسد این راه را مسدود می کند. برای همین اسد باید سرجایش بماند.
ناشناس۸۷۳۷۵۹۱۱:۲۸:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۷
عراق را امریکا از شر صدام و صدامیان نجات داد. یادت که نرفته
ناشناس۸۷۳۹۹۲۱۲:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۷
و نزدیک به یک میلیون نفر از مردم عراق را قتل عام کرد و زمینه شکل گیری داعش را هم به وجود آورد ... در ضمن صدام که دوست خودشون بود چی شد یه دفعه؟! اینا رو هم یادت نره!
فروغ۸۷۴۴۳۵۱۵:۵۵:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۷
صدام برخاسته از حزب بعث بود و حرب بعث را امریکایی ها به وجود نیاوردند.
ناشناس۸۷۴۶۵۹۱۷:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۷
آخی!!! مسئله رو پیدا کردیا!!!!! آفرین به تو! یه دست بمب شیمایی صدام میزد روت ببینم الان حالت چطور بود! تسلیحاتشم که ساخت عراق بود؟؟؟ اصلا تو چقدر گلی!!!!!
ناشناس۸۷۴۷۸۴۱۸:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۷
اما در جنگ با ایران 8 سال از صدام حمایت کردند.
ناشناس۸۷۴۹۹۳۲۱:۴۹:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
صدام اولش با حمایت روسیه افسارگسیخته شد.
ناشناس۸۷۵۱۷۴۰۱:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۸
فراموش نکنید که آلمان سلاح شیمیایی و فرانسه جنگنده میراژ به صدام دادند.
ناشناس۸۷۵۲۰۲۰۲:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۸
شوروی
مرندی۸۷۴۴۷۶۱۶:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۷
این فرضیه رو در نظر بگیرید: بعد از جنگهای صدام ، شیعیان عراق قیام بسیار گسترده ای می کنند که البته سرکوب می شود اما ! حساب دست آمریکا میاد که قدرت بعدی درعراق شیعیان هستند! پس آمریکا به بهانه سرکوب صدام عراق را اشغال و در عوض میلیونها شیعه را قتل عام می کند و ... ! یعنی آمریکا آمد که شیعیان نیایند اما به لطف الهی نتوانست و کولش را گذاشت .. !
ناشناس۸۷۴۸۰۶۱۹:۲۵:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۷
عجب خیال پردازی. یکم فیلم خانوادگی نگاه کن تا تخیلی
ناشناس۸۷۵۰۹۰۲۳:۲۷:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۷
اتفاقا عمده قیام عراقی ها علیه آمریکاییها بیشتر در مناطق سنی نشین و تکریت و رمادی بود
ناشناس۸۷۳۸۳۲۱۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۷
چرا این راه باید باز باشه؟
ناشناس۸۷۴۱۹۴۱۴:۲۹:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۷
چون اسرائیل پاشنه آشیل غرب در این منطقه است برای اینکه این منطقه در استثمار غرب نباشه، باید فلسطین آزاد بشه و تفکر صهیونیسم از بین بره. آن وقت خواهی دید خیلی از مشکلات منطقه حل خواهد شد، چون نفع اسرائیل در جنگ و بحران و درگیری کشورهای خاورمیانه با یکدیگر هستش.
ناشناس۸۷۵۱۱۸۰۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۸
هه همون دلیلی که زمان کورش کبیر باز بود
حسین۸۷۳۶۵۲۱۰:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۷
میدونستی مجموع خاکی که داعش از سوریه و عراق در اشغال خودش داشت از هر کدوم از کشورهای عراق و سوریه بزرگتر بود! میدونی داعش تا 20 کیلومتری مرز ما هم رسید؟ میتونی تصور کنی یه "کشور" تروریست در همسایگیت که رسما اعلام کرده هدف اصلیش اشغال ایرانه یعنی چی؟ کشور دیگه یه گروه نیست. کشور یعنی درآمدهای نفتی، یعنی سیستم آموزشی یعنی ارتش منظم و ... کاش اندکی انصاف در منتقدین وجود داشت. آخه چه کاری عاقلانه تر از این هست که بری با دشمن قسم خورده ت هزاران کیلومتر دورتر از مرزهات و قبل از تبدیل شدن به یک دولت بجنگی و نابودش کنی؟ اگه ما وارد سوریه نمیشدیم و منتظر می موندیم تا اونا به مرزامون برسن، الان امنیت بیشتری داشتیم؟ چرا موضوع را به رفتن یا نرفتن اسد تقلیل میدین؟ مسئله سوریه واقعا دموکراسی بود؟ حکام عربستان و بحرین و امارات خیلی عادل و دموکرات هستن و فقط اسد دیکتاتور بود؟
ناشناس۸۷۴۰۹۰۱۳:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۷
چرا هی کار غلط خودتون رو با کار غلط دیگران توجیح میکنین.حاکمان عربستان وامارات وبخرین دیکتاتورند اسد هم دیکتاتوره والسلام.مثل اینکه من همسایه من دزده منهم دزدیهام رو با استدلال اینکه اونهم دزده توجیح کنم.
ناشناس۸۷۴۸۰۹۱۹:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۷
کسی نگفت اسد دیکتاتور نیست، موضع ایران، هم شروع مناقشات سوریه هم الان هیچ وقت این نبوده که اسد باید بمونه، ایران میگه انتخابات برگزار بشه و مردم سوریه خودشون انتخاب کنند. ایران دو تا راه بیشتر که نداشت: یا از سوریه میکشید بیرون و اعلام میکرد خط قرمز ما مرزهامون هست و هر کی بیاد نابودش میکنیم یا اونجا میموند و با داعش و دهها گروه تروریستی دیگه می جنگید و قبل از رسیدن به مرزها سعی می کرد ازبینشون ببره. راه سومی هم مگه هست؟ آیا راه دوم عقلانی تر نیست؟ خب حالا به نظرت منطقی هست بگیم چون راه دوم منجر به بقای اسد هم میشه پس ما راه اول رو باید انتخاب میکردیم؟
ناشناس۸۷۵۱۷۵۰۱:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۸
بشار اسد با رای اکثریت مردم سوریه برسرکار آمده اما حکام امارات و عربستان و بحرین دیکتاتور واقعی هستن .
مهران۸۷۳۷۵۷۱۱:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۷
یه لحظه تصور کن داعش عراق و سوریه رو کامل میگرفت و به امکانات نظامی دو کشور دست پیدا میکرد و همان طور که نقشه منطقه رو داده بود که ایران هم جز اون بود به ایران حمله میکرد چه فاجعه ای رخ میداد؟ این رو بدون بی انصافی تحلیل کنی اون موقع میفهمی این مدافعان ، مدافعان همه چیز بودن و هستند از ایران تا اسلام تا حرم تا منطقه
ناشناس۸۷۴۲۸۶۱۵:۰۳:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۷
اینها واقعیتو هم نمیتونند ببینند! شما بهشون میگید تصور کنید؟! احدی از اینها اگر اسم شهیدی میاره فقط برای سوء استفاده هست. الان با صدای نالان میگن جوانهای ما در جنگ شهید شدند و بهترین ها رفتند، ولی اینهایی که سوریه رفتند بیخود رفتندو شهید هم نیستند. همون زمان جنگ هم این عقل های کامل بودند و از سازش و عدم جنگ و کشته بودن جوانها میگفتند. اعتقادشون بر همین هست. اعتقادشون جوری هست اگر لازم بشه، ریش هم میزارن، امام جماعت و رییس بانک هم میشن که به هدفشون که از نظر عقل اونها توجیه داره برسند.کارشون که تموم شد، باز میشن خود اصلیشون! اگر داعش همین الان مسلط به زندگی اینها و نوامیسشون بشه، باز هم همین مدافعان رو تحقیر میکنندو میگن اگر نمیرفتید به جنگ داعش، الان به ما حمله نمیکردند. آقا ولشون کنید! به خوردن و خوابیدن و حرف بیجا زدن عادت کردند. یه روزی میزارن توی قبرشون که باورکنید بعضی هاشون اینقدر رسوا هستند که اونجا هم جواب خدارو همینطوری میدن! بهترین فرد و جوان هم، از نوع مرده هست! چون زبون نداره بگه من حرف مفت شمارو قبول ندارم. به اسم جوان و شهید حرف خودشونو میزنند. یه موقع دهه 40 و 50 ها رفتند برای دفاع، الان 60 و 70. خوشا به حالشون و بدا به حال افراد به خواب زده! تااین طرز فکر هست، امید دشمن هم زنده هست.
ناشناس۸۷۴۶۳۰۱۷:۲۵:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۷
اما قبول دارم اینها مدافعان اسد هم بودند؟ پس مدافع یه چیز دیگه به اسم اسد هم بودن طبق فرمایش شما؟ شاید حرم! شاید ایران! شاید ناموس! شاید..... بعدشم " اینها"!!!! شهید گفتنت به کنار چون اصلا مهم نیست! الان با این ادبیات و جمله پرتناقضت چطور میخوای قانع شی؟؟؟ از همین جا فقط من به شما سلام میکنم، میخوای قانع شی بفرما شما همین طور زندگی کنید و به تیکه انداختن و زخم زبون زدنتون ادامه بدید چون" ولا انتم عابدون ما اعبد و لا انا عابد ما عبدتم" به جاش قیامت هست و خدا اونجا همه مون از جمله اهالی الف هم جمع میکنن میشینیم ببینیم خدا کی رو قانع میکنه!؟ حججی که دنیا رو نمیخواست آخرتش رو میخواست، مدافع اسد شد تا آخرت رو داشته باشه ؟؟!!! اون اگه دنیا رو میخواست میرفت فالور جمع میکرد مگه نه #شیر خشک!!! قیامتی هم اگه به نظر نیست؛ باشه، بزار واسه تو نباشه مرگ که هست تا بعدشم ببین چی میشه! اینجا جا داره بگیم دیدارمون به قیامت.
ناشناس۸۷۵۱۱۲۰۰:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۸
ایران به دلایل زیر در جنگ به سوریه کمک کرد 1 سوریه متحد ایران بود و باهم پیمان امنیتی امضا کرده اند که هریک از طرفین مورد هجوم قرار گیرن به منزله هجوم به دیگریست مثل اعضای ناتو 2-بخاطر کمک بسیار موثر سوریه به ایران در دفاع مقدس که اسناد آن را می توانی در اینترنت مطالعه کنی 3-جان و مال و ناموس و آبروی میلیونها مسلمان از دست تکفیریها در خطر بود فقط اسد در سوریه زندگی نمی کند4-چگونه خود را شیعه بنامیم وقتی حرم بی بی زینب بدست تکفیرها ویران شده باشد وچگونه این داغ را تحمل کنیم . بنظرم این چهار دلیل مهمترین دلایل حضور و کمک ایران در جنگ سوریه است. امیدوارم این دلایل شما را قانع کند
ناشناس۸۷۳۵۸۵۰۹:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۷
برای چه می نویسی وبرای چه کسانی.... مگر کسانی که بطونشان از حرام و نگاه ها و گوشهایشان از گناه انبان شیطان شده این کلمات قابل فهم است ؟؟ نه ... متاسفانه نه... بگذار در جهالت خود بمانند وه این چند ده ساله عمر بی نتیجه خود شادمان باشند هرچه دلشان خواست بگویند.... بگذار نهایت زندگیشان درد پیاز و گوجه و دلار و ....باشد... ....خبر از عالم انسانان نیست....
ناشناس۸۷۳۶۶۲۱۰:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۷
داداش بیا پایین با هم بریم. شکم خودت از حرام پر شده بی ادب.
ناشناس۸۷۵۱۷۶۰۱:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۸
آنهایی که به مدافعان حرم و شهدا بی حرمتی می کنند قطعا"شکم شون از مال حرام پر شده شک نکن .
ناشناس۸۷۳۶۶۴۱۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
فقط تو خوبی مرد حسابی ! خیلی از محترمین و انسانهای شریفو میشناسم که به اون چیزی که تو اعتقاد داری اعتقاد ندارن و مطمئن هستم هم از شما حلال خورترند وهم متشرع تر چرا فکر میکنید هر کس با شما نباشه حتما تو سپاه یزیده شما با ادب وبدور از تهمت وبا استدلال حرفتو ثابت کن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وقتی کفار مکه حضرت را آزار میدادند برای آنان -که کافر بودند- دعا میکردند و میفرمودند: خداوندا به قوم من رحم بفرما چون آنان جاهل هستند حالا بسنج نوع رفتارت را با رفتار جناب( اسوة الحسنة)
ناشناس۸۷۵۱۵۲۰۰:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۸
با چه شناختی ادعا کردی از این آقا حلال خور ترن با همون ملاکی که ایشون نسبت به مخالفین دارن؟
ناشناس۸۷۳۶۶۷۱۰:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۷
فکر می کنم از نظر توان فکری و ذهنی واقعا در حدود 2000 سال قبل هستی. واقعا خجالت آوره که یک انسان اینقدر جاهل و بی فکر باشه و ذهنش منجمد و بسته باشه که درباره کسی که باهاش اختلاف نظر داره، چنین چیزهایی بگه.
ناشناس۸۷۳۷۰۸۱۱:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۷
این جمود فکری و بی .. را از کدام ایدئولوژی به ارث برده ای؟
ناشناس۸۷۳۸۳۰۱۱:۵۵:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
ماهواره نگاه کردن پر کردن چشم از حرام نیست؟؟ کدامینتان ماهواره ندارید؟؟؟ کدامینتان معترض مدافعان حرمید ولی نگاه حرام را اعتقاد دارید از ادب سر دادن برای کسی که شیعه باشد ولی مخالف شهید وشهادت شوخی بیش نیست
ناشناس۸۷۳۹۷۸۱۲:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۷
شیعه بودن یعنی موافق جنگ و درگیری و شهادت بودن ؟؟
ناشناس۸۷۴۲۱۷۱۴:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۷
نه شیعه بودن یعنی وقتی سر ناموس شیعه را می برند وا نایستی نگاه کنی یه تکانی بدهی شیعه یعنی هیهات من الذله
ناشناس۸۷۴۸۲۳۱۹:۴۰:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۷
از کجا مطمئنی مخالف شما این ویژگی ها رو داره (تماشای ماهواره و ...) ؟! نکنه خدا به شما چشم بصیرتی داده با شنیدن سخن یک نفر میفهمی تو خونش چیکار میکنه ؟!
ناشناس۸۷۳۸۶۴۱۲:۰۵:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۷
شاید همان ایدئولوژی که صحیح است و می فرماید شکم های این همه (لشکریان یزید) از حرام پر شده و حرف حق را نمی فهمند
ناشناس۸۷۳۸۲۰۱۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۷
یعنی شما الان انسان هستی با این ادبیات سخیف ؟؟؟
ناشناس۸۷۳۸۲۹۱۱:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۷
مساله این است: شکم پر از حرام بدتره یا مغز پر از جمود و بدون جسارت و قدرت فکر کردن؟؟؟؟
ناشناس۸۷۳۸۷۵۱۲:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۷
شکم حرامه که مغز را منجمد می کنه وقتی نمی فهمه که سر مار را درسوریه کوبیده ای می گوید چرا رفتی سوریه اتفاقن جمود از آن لیبرال نمایی هایی است که مثل بنی صدر می گفتند زمین می دهیم وزمان می گیریم نه داداش من دیگه گذشت اون زمان ها که از ترس مغول ها ، ایرانی ها تو چاه می رفتند و می ترسیدند الان باید کاری کرد که حتی آمریکا را در مرزهای خودش مشغول کرد نگاه چپ نتونه به ایران بندازه الکی هم با ادب ادب کردن به کسی فحش ندهید ثابت کنید که مخالفان امام حسین ، حرام خور نیستند بعد توهین کنید
ناشناس۸۷۴۶۷۰۱۷:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۷
آفرین به تو! نکته اش اینه که شکم پر از حرام باعث مغز پر از جمود میشه! افتاد! وگرنه اگه معده خالی باشه که مغز کار نمیکنه دکتر جان! جمودی که تو تعریف کنی و حرامی که خدا بگه چی از توش درمیاد فقط خودت میدونی و خدایی که بالا سر همه است!
ناشناس۸۷۳۸۵۴۱۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۷
منظورم از بطون حرام کسانی هستن که دشمن امام حسین هستند و بی ادبی نیست منظورم کسانی هستند که چندین ساله همه اش زخم زبان به خانواده های مدافع شهید زدند وگفتند چند میلیون میلیون می گیرید ولی در واقع شهدا برای خدا و اهل بیت رفتند کسی که نادانسته و نفهمیده زخم به مادران جوان از دست داده می زند اگر حرام در جانش نیست پس چیست و دست از این پز های روشنفکرانه بردارید کسی اعتقاد ندارد که شما خوب نیستید شما همه بهشتی و خوب و این همه فساد و دزدی و گران فروشی و....از خارج وارد شده
38۸۷۳۹۳۱۱۲:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۷
مرد حسابی ! همین تهمتهایی که اینجا نوشتی خودش عین گناهه. بر اساس همین دیدگاه که اگر کسی با تو موافق نیست پس خائن و کافره داری قضاوت میکنی پس مطمئن باش تو جهنم جایگاه خاصی برای خودت داری باز میکنی !!
ناشناس۸۷۴۱۹۳۱۴:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۷
مگر کسی می تواند دشمن امام حسین باشد و حلال خور باشد؟ مگر کسی می تواند معترض به دفاع از حرم حضرت زینب باشد و... ربطی به موافق و مخالف ندارد اگر مسلمان هستیم پس نمی توانیم اصول را قبول نداشته باشیم اگر نه که خوب هیچی
ناشناس۸۷۴۸۲۹۱۹:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۷
از اسد رسیدیم به امام حسین؟! یعنی اونقدر ... که میگید دفاع از اسد همان دفاع از امام حسین هستش؟! .. اسد بیش از 16 سال حکمرانی کرده. اگر به یک دیوانه بگویید این دیکتاتوری است یا نه، چه جوابی میدهد؟! چطور میشود در یک کشور دیگر وقتی شخصی با این ویژگی حکومت طولانی مدت سقوط میکند، رسانه هایمان میگویند دیکتاتور سقوط کرد؛ اما اینجا جایگاه اسد فرق میکند؟! این استاندارد دوگانه یعنی بی انصافی..
ح۸۷۳۵۹۱۰۹:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۷
ازاول باید تبیین کنن ک سربازان ما برای دفاع از کشور میروند.اینا میذارن تبلیغات به اوجش میرسه و چندسال پنهانی کارارو میکنن بعدش ک لو میره میگن برای حرم.ازاول بگید ما برای دفاع ازکشور باید در سوریه بجنگیم
ناشناس۸۷۳۵۹۷۰۹:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۷
متأسفانه در این مورد نمی توانم نظری بدهم که قابل انتشار باشد! ولی خوشبختانه دیگر نیازی به نظر دادن در اینجا نیست؛ نگارش مطالبی نظیر فوق نشان می دهد که مردم خودشان آگاهند ..
جواد۸۷۳۶۱۵۱۰:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۷
تاریخ قضاوت خواهد نمود
ناشناس۸۷۳۶۳۱۱۰:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
اینها بخاطر اسد کشته شدند کدام حرم
مصطفی۸۷۴۵۴۶۱۶:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۷
قصد توهین ندارم اما بنظرم آگه آدم یک هزارم درصد وجدان یا شرف یا خداترسی یا هرچی داشته باشه جرات نمیکنه اینطور در مورد خون این همه شهید و داغ دل خانواده هاشون اینطور حکم بده
مصطفی۸۷۴۷۷۳۱۸:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
کدام حرم؟!!! انسان اگه ذره ای شرف یا وجدان یا هرچی در وجودش باشه در مورد خون هزاران شهید اینطور حرف نمیزنه حداقل از خانواده های داغدارشون حیا کنید!
ناشناس۸۷۵۱۸۰۰۱:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۸
شهدای عزیز ما در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) شهید شدند و لاغیر.
ناشناس۸۷۵۲۰۳۰۲:۰۶:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۸
حرم نزد نامحرم حرمت ندارد نزد اهل حرم سرمیدهند برای حرم ,غیرت را با برخی موزیکها بردند انتظاری نیست
ناشناس۸۷۳۶۳۸۱۰:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۷
بابا هی می گید افغانستان ۷۰ تا ۸۰ سال پیش افغانستان مال ایران بود و فغانی ها ایرانی بودن
ناشناس۸۷۳۶۶۰۱۰:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۷
همسر حججی که ازدواج کرد . پس اسم اونو چرا میارین .
ناشناس۸۷۳۷۱۶۱۱:۰۷:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۷
چه ربطی داره اون بنده خدا بعد شهادت شوهرش ازدواج کرد و تازه به سنت رسول خدا رفتار کرد
مصطفی۸۷۳۷۶۶۱۱:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۷
همسر ایشون به توصیه خانواده شهید ازدواج کردند الان مشکل چیه؟! چون همسرشون ازدواج کرده دیگه جزو شهدای مدافع حرم نیستن؟!
سانی۸۷۳۶۷۲۱۰:۴۰:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۷
جنگیدن در عراق با داعش کاملا قابل دفاع هست چون مرز مشترک با ایران داره ولی سوریه که مرزی با ما نداره اصلا توجیه نداره. اگر استدلال شما این باشه که اگر امروز در سوریه نجنگیم فردا باید در تهران بجنگیم منم با همین استدلال میگم خب اگر امروز در عربستان و امارات و اسراییل و چچن و فرانسه و انگلیس و امریکا نجنگیم و نیرو اعزام نکنیم فردا باید در تهران بجنگیم. میشه همون استدلال شیطان بزرگ و خبیث یعنی امریکا برای لشگرکشی و کشتار مردم بی گناه. الگوی ما باید امام حسین باشه نه امریکا...
ناشناس۸۷۵۱۸۳۰۱:۲۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۸
مدافعان حرم برای دفاع از حرم اهل بیت پیامبر (ص) در سوریه حاضر شدند و خوشا به سعادت آنها که در این راه شهید شدند.
ناشناس۸۷۳۷۹۳۱۱:۳۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۷
ا گر هم برای اسد باشدکارمهمی نکردیدچون تازه تلافی کردید حمایت سوریه را در جنگ ایران عراق زمانی که ارباب های اروپایی تان سلاح برای کشتار ایرانی ها به صدام کادو می دادند
ناشناس۸۷۴۷۰۷۱۸:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۷
داداش! صدام صلاحش را از برادر بزرگتون شوروی، دریافت می کرد. ایران هم صلاحش را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از غرب
ناشناس۸۷۵۱۸۵۰۱:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۸
مرحوم حافظ اسد بنام سوریه سلاح می خرید و به ایران ارسال می کرد و تنها حامی ایران در جنگ تحمیلی سوریه بود.
ناشناس۸۷۴۸۳۴۱۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۷
پس خبر نداری ... برو ببین اون زمان پدر بشار اسد در برابر حمایت چه امتیازهایی گرفته. همچنین خبردار نشدی روزنامه نزدیک به بشار اسد در سوریه چه ریچاردها بار ایران نکرد. تقریباً بدهکار در اومدیم.
ناشناس۸۷۳۸۳۸۱۱:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۷
مدافعان حرم بالاترین مقام شهادت را دارند
ناشناس۸۷۴۰۱۳۱۳:۰۰:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۷
درسته... برا همینه اقازاده ها صف بسته بودن از امریکا و کانادا اعزام بشن سوریه!
ناشناس۸۷۸۷۳۹۲۲:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۹
با این همه مقام و جایگاه چرا اقا زادها به جای دفاع از حرم سر از امریکا و کانادا در میارن مطمعن باش اگه حقیقت داشت مسولین و فرزندانشون پیش قدم میشدن نوبت به امثال ماها نمیرسید
تیمور۸۷۳۹۲۲۱۲:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۷
اگر اسد دمکراسی رادرسوریه قبول داشت چنین اتفاقی نمی افتاد که مردم بگویند مدافعان اسدو بشاراسد وپدرش درسوریه حکومت بسته راترویج کرد ومحیط بسته هم نتیجه این چنین میشود جلوی ازادی مردم رانمی شود گرفت فقط قدرت دردستان چند نفر ازخودش باشد
ناشناس۸۷۵۱۸۹۰۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۸
بشار اسد رئیس جمهور منتخب مردم سوریه میباشد و با رای اکثریت مردم این کشور انتخاب شده است .
ناشناس۸۷۶۰۳۹۱۴:۵۲:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۸
صدام هم با رای تقریبا 100 درصدی حکومت می کرد
ناشناس۸۷۳۹۸۲۱۲:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۷
سلام.من خانواده ی شهید زمان جنگ و خانواده ی مدافع حرم هستم. تا آنجایی که به خاطر دارم این تهمتها رو همیشه به رزمنده ها افراد ترسویی می زدن که جسارت صرف جان و مالشون رو برای دفاع از مملکت یا عقایدشون نداشتن و به جای این که افراد جسور رو تایید کنن خودشون رو پشت این حرفا قایم می کردن. متاسفانه تو مملکت ما این افراد همیشه بودن و هستن و خیلی حق به جانب هم با بقیه برخورد می کنن.
ناشناس۸۷۴۰۶۲۱۳:۲۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۷
میگم الف جان یک زحمتی بکش یک لیست بگذار تو سایت عزیزانی که قراره با داعش وارد گفتمان بشن و دوستانی که قراره مستقیما دفاع کنن و قائل به دفاع غیر مستقیم نیستن توش ثبت نام کنن در مواقع مقتضی استفاده بشن ما که از این جراتها نداریم صبر کنیم داعش اینقدر نفت دو تا کشور عراق و سوریه رو بخوره که نتونه تخ کنه بعد بیاد بالاسرمون! خلاصه خدا خیرت بده
ناشناس۸۷۴۰۶۹۱۳:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۷
درود بر مادر افغانستانی و آن بصیرتی که برخی ایرانیها متاسفانه ندارند.
ناشناس۸۷۴۱۷۰۱۴:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۷
یه سوال، زمانی که صدام به توصیه آمریکا به ایران حمله کرد امثال امثال اسد برای کمک به ایران چرا نیامدند
ناشناس۸۷۴۳۹۰۱۵:۴۱:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۷
خیلی بیسوادی اول برو مطالعه کن
ناشناس۸۷۴۴۸۹۱۶:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۷
اتفاقا تنها کشور عربی که واقعا طرف ایران بودسوریه بود ! کمی مطالعه کنی وبعد نظر بدهید بد نیست ! راستی جستجو در گوگل رو بلدی ؟
شاملو۸۷۴۸۱۴۱۹:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۷
چون ایران به سوریه نفت مجانی میداد!!!!
ناشناس۸۷۴۹۵۲۲۱:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۷
شما هم برو تحقیق کن که در عوض کمک چه امتیازهایی گرفته بود
ناشناس۸۷۵۱۸۶۰۱:۳۲:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۸
سوریه و لیبی تنها حامیان ما در 8 سال جنگ تحمیلی بودند.
ناشناس۸۷۴۹۶۶۲۱:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۷
مقامات و خانواده هایشان در زمان موشک باران می رفتند سوریه در حالیکه ما زیر موشک باران بودیم
ناشناس۸۷۵۱۹۱۰۱:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۸
تهرانی مقدم رفت و تیمش شبانه روز اموزش استفاده از موشک میدیدن دقیقا کی خانواده اش رو فرستاده بوده سوریه اسم و مدرک تا ببینیم
ناشناس۸۷۴۲۱۵۱۴:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
چرا برخی منفی میدهند؟؟ از خدا نمی ترسید که منفی میدین و علیه اسلام رای میدهین؟؟
ناشناس۸۷۴۹۹۵۲۱:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۷
اخوی زیاد جوش نیار روز کربلا حضرت علی اکبر از امام حسین پرسید ایا ما برحقیم یا باطل .امام حسین دلایل بر حق بودن خود را بیان فرمودن . بعد از ان خضرت علی اکبر فرمودن بخدا مرگ در راه خدا شیرین تر عسل است برای من . تو نیز نگاه کن ببین بر حقی یا نه به لشکر مثبت و منفی توجهی نکن.
ناشناس۸۷۴۲۲۸۱۴:۴۲:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
همه منطقه حریم ایرانه هر کس بخواد منطقه رو ناآرام کنه نابودش می کنیم
ناشناس۸۷۴۴۹۴۱۶:۱۷:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
اینکه تفاله های اسرائیلی منفی بدهند حرفی نیست اما سایرین چرا ؟
ناشناس۸۷۴۳۸۵۱۵:۴۰:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۷
برخی از شهدا علاوه بر این ،ظلم دیگری بر آنها رفته وآن گمنامی ومغفول ماندن آنهاست! یکی از این شهدا مرتضی حسین پور شلمانی معروف به حسین قمی ست. این شهید مظلوم که فرمانده شهید حججی بوده وبا حدود۳۲ سال سن و۱۱سال در کسوت مقدس پاسداری قریب ۸سال در محور مقاومت حضور مجاهدانه وشجاعانه داشته. این شهیدبیش از ۴بار مجروح ودر همین معرکه که شهید حججی دستگیر ونهایتاً به مذبح دژخیمان رفتندبه درجه رفیع شهادت نائل شدند. حاج قاسم سلیمانی در رابطه با این شهید می گوید: اگر تدبیر و...این شهید نبود ما بجای یک حججی ۱۱حججی داشتیم وبیش از ۱۰۰نفر شهید می شدند! فرمانده حسین تنها اولاد ذکور خانواده بود که تنها فرزندش(علی)۵ماه پس از پور شهیدش دیده به جهان گشود وبرای همیشه از نعمت آغوش محبت وولایت پدر محروم ماند! دردگمنامی ومظلومیت این شهید برای والدین کمتر از شهادت نیست!
ناشناس۸۷۴۴۹۶۱۶:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۷
مطمئن باشید این داعشی که با اندک رزمندگان ایرانی در سوریه شکست خورد چنانچه پشت مرزهای ایران می رسید هم قطعا در برابر قدرت ارتش ونیروهای مردمی ما حتی یک ساعت هم دوام نمی آورد !! پس این که ما رفتیم سوریه تا به مرزهای ما نرسد خیلی قابل هضم نیست ضمن این که داعش هرگز جرات توان و اراده ورود به یک کشور متحد با قدرت نظامی منسجم را نداشت . اما این که لازم بود تمام دنیا برای جلوگیری از گسترش او متحد شوند و جلوی جنایات وحشیانه اورا بگیرند یک واقعیت است و از جانب همه قابل تقدیر ! البته در این بسیج همگانی طبق معمول رقابتی هم بین روسیه و آمریکا وکشورهای هم پیمانشان در گرفت که به این مبارزه شکل قدرت نمایی و حق طلبی داد ! حق طلبی که اگر بعد از ثبات سوریه ادامه یابد در افکار عمومی ومخصوصا مردم سوریه بازتاب بدی خواهد داشت پس چه بهتر که هرکدام از طرفین دخیل در مبارزه با داعش سوریه را ترک کنند وامور را به مردم آنجا بسپارند .
ناشناس۸۷۴۶۱۸۱۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۷
اسد اعتراضات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کرد و حتی رسانه میلی هم تا مدتها از پخش این خبر جلوگیری می کرد اسد خواهان قدرت بود نه محور مقاومت مقاومت به نظرم از انسان دوستی کمک به همنوع و مظلوم و خصومت با دشمنان مردم نشات می گیرد نه سرکوب مردمی که خواهان انتخابات آزادند
ناشناس۸۷۴۷۱۱۱۸:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۷
اغلب حاکمان خاورمیانه ..نادانند جنگ سوریه، جنگ یمن و... تنها باعث نفوذ بیشتر آمریکا و روسیه و بیشتر شدن کینه مردم به همدیگر شد ،حالا هر چی اسمش را می‌گذارید اما من همه اینها را در چارچوبی میبینم که آمریکا آن را کنترل میکند و متاسفانه بازیگران منطقه ای پول های باد آورد نفت را در این آتش به کیسه ابر قدرت ها ریختند و می ریزند .
ناشناس۸۷۴۸۱۸۱۹:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۷
بقول امام خمینی ما تنها یک حزب داریم آنهم حزب‌الله است چه در ایران چه در لبنان چه در سوریه و عراق و فلسطین برای همین است که در سوریه بودیم و هستیم
ناشناس۸۷۵۰۳۱۲۲:۱۹:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۷
تنت سالم برادر
ناشناس۸۷۵۱۹۴۰۱:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۸
دقیقا نکته اینه حاضر نیست به خاطر تن سالم ارمانش ,مقدساتش زخمی بشه
ناشناس۸۷۵۰۰۶۲۱:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۷
داداش تو یه چیزیروی نفهمیدی کسی که بوجود خدا یقین داره منافعش همون ارمانشه و ارمانش همون منافعشه . تو با این حرف تمام مقدسین از حضرت نوح تا خاتم و همه ائمه هدی را به ندانستن متهم میکنی . ایا اگر پیامبران به فکر منافع مادی خود بودن این همه سختی را به جان میخریدن
ناشناس۸۷۵۰۵۲۲۲:۴۳:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
۴ سال قبل از جنگ ایران به سوریه در خصوص اجرای اصلاحات اخطار داده بود اما خودکامگی اسد مانع از اجرای اصلاحات شد و منجر به جنگ داخلی اگر از نظر استراتژیک برای ایران مهم نبود اصلا در این جنگ دخالتی نمی کرد اما این کشور و نوع حکومت آن برای حیات ما در شرایط بحرانی و تحریم لازم است پس دفاع از حرم،..سوریه برای اهداف بلند مدت بوده که قطعا منافعش به ایرانیان خواهد رسید
ناشناس۸۷۵۰۵۴۲۲:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۷
ایران از سوریه حمایت کرد به سه دلیل 1 با سوریه پیمان امنیتی داشت و طبق این پیمان باید در حمله نظامی دو کشور بهن کمک کنن 2 در هنگام جنگ ایران و عراق سوریه کاملا و بصورت موثر به ایران کمک کرد 3 دفاع از جان و مال و ابروی هزاران مسلمان ییگناه از دست تکفیریها که به گفته سردار سلیمانی بالاتر از حرمی است .
ناشناس۸۷۵۲۱۲۰۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۸
ممنون از الف که این همه نظر رو میخونه و برسی میکنه خداقوت ایشاله هممون طرفدار حرف درست باشیم یاعلی
ناشناس۸۷۵۳۵۱۰۸:۵۱:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۸
سپاهی ها را متهم به کار برای پول می کنید در حالی که سردار سپاه از یک معلم کمتر حقوق می گیرد
املی۸۷۵۵۹۶۱۱:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۸
چرا ..پرت میگی اصلا تو میدونی سرداران نیروهای مسلح وامرای ارتش جایگاه آنها بالای19هست وجزومقامات محسوب میشوند وکمترین حقوق انها12میلیون لطفا هرچیزی را نمیدانی اظهار فضل نکن برای خودت میگم
ناشناس۸۸۵۴۵۷۱۴:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
این همه دانش رو تنهایی از کجا اوردی
ناشناس۸۷۹۲۵۶۰۹:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۰
داعش را قطر واخوان مسلمین ساختن.
ناشناس۸۷۹۳۶۶۱۰:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۰
شک نکنید که مدافعان اسد هستند
ناشناس۸۸۴۰۲۰۱۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
لازم به اظهارنظر نیست مردم از همه چیز آگاهند حالا زورتون زیاده نمیزارید جیکشون دربیاید موضوع دیگریه ولی نمی‌تونید اونارو مجبور کنید مثل شما بیندیشند
ناشناس۸۸۴۹۸۲۰۸:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
آیا این منطقی است که بگوییم برای سرکوب فتنه ! و عدم سرایت اون به کشورم !سرباز می فرستم توی یک کشور دیگه؟ خب اینطوری آمریکا و اسراییل هم می تونند بگن برای پیشگیری از نفوذ حزب الله مجازند نیرو بفرستند تو ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین