روزنامه البناء لبنان مطرح کرد؛ آیا آمریکا در حال انتقال داعش به اطراف ایران برای انجام عملیات تروریستی است؟

د. وفیق ابراهیم*،   3971201195 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه البناء در تحلیلی درباره تحرکات واشنگتن در منطقه نوشت: آمریکایی ها و تیم منطقه ای آنها سعی در محدود کردن ایران در عراق، پاکستان و افغانستان دارند؛ از این رو، می توان گفت که نشست ورشو با هدف برنامه ریزی برای تجزیه ایران و زنده کردن دوباره داعش برای استفاده از آن در مناطق جدید، برگزار شده است.

آیا آمریکا در حال انتقال داعش به اطراف ایران برای انجام عملیات تروریستی است؟

به گزارش الف، فرماندهان نظامی آمریکا در پنتاگون بر این مورد اتفاق نظر دارند که بازگشت داعش به میدان تروریسم، بیش از چند ماه تاخیر نخواهد داشت.

آنها به این پیش بینی اکتفا نکرده و می افزایند که ابوبکر البغدادی همچنان زنده است، به صورت پنهانی به عراق منتقل شده و به دنبال سازماندهی دوباره داعش است؛ اما مساله عجیب اینجاست که خود پنتاگون تاکید می کند این گروه تروریستی هنوز فعال بوده و سعی دارد وظایف خود را در یک جغرافیای جدید از سر گیرد!

در ابتدا، رسانه ها و دستگاههای اطلاعاتی از وجود بیش از 40 هزار تروریست صحبت می کردند که در شمال سوریه تا جنوب آن پراکنده اند. در این جا، این سوال مطرح می شود که این تعداد تروریست به کجا منتقل شدند؟ چه کسی آنها را انتقال داد؟ چطور این افراد با جادوی یک جادوگر آمریکایی دود شدند؟!

به نظر می رسد طرفهایی هستند که تروریست‌ها را در میدانهای سوریه و عراق زندانی کرده اند تا در ضیافت خود در جغرافیای سیاسی جدید یا قدیمی، برحسب نیازهای سیاستهای آمریکا و براساس برنامه ریزی دستگاههای امنیت ملی آمریکا از آنها استفاده کنند؛ بویژه آنکه این دستگاهها پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد عقب نشینی از سوریه، در حالت شدیدی از آشفتگی به سر می برند؛ به این دلیل که در شرایط حاضر ناچار به استفاده غیر مستقیم از داعش در چارچوب طرح بزرگ آمریکا در منطقه هستند.

این طرح آمریکا، دو حلقه دارد، که از خدمت کردی در شرق سوریه آغاز می شود که شامل کشتار کسانی است که داوطلبانه تسلیم نمی شوند و بازداشت افرادی که تسلیم می شوند و انتقال آنها به زندان های آمریکایی. حلقه دوم، عملیات آزادی تروریستهای داعشی است که در ظاهر به نظر انسانی می اید، اما در واقع، به برنامه ریزی دقیق آمریکا برای استفاده غیر مستقیم از آنها مربوط می شود.

در غیر این صورت، چطور می توان آزادی دو هزار عنصر داعش در مناطق افغانستان را تفسیر کرد که اکنون همین افراد، در چارچوب القاعده و طالبان، با آمریکایی ها مذاکره می کنند؟ چگونه می توان تحرکات آمریکایی- سعودی- اماراتی در سیستان و بلوچستان و خوزستان و مناطق کردنشین ایران را توجیه کرد؟

عملیات تروریستی که باعث کشته شدن دهها نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران در منطقه زاهدان شد، بهترین دلیل برای انتقال حمله آمریکا به داخل ایران است. سه مساله وجود دارد که نشان می دهد آمریکا در حال استفاده از تروریسم برای ضربه زدن به ایران است؛

-نکته اول، اعلام ترامپ در مورد باقی ماندن نیروهای آمریکا در عراق و تبدیل این کشور به پایگاه تحرک نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است که مستلزم ادامه تجزیه عراق، برای استفاده از خدمات برخی گروههای مرتبط با سیاستهای ترکیه و عربستان است؛ آنچه که در حال حاضر با انتقال هزاران تروریست به برخی نواحی کردستان، الانبار و الوسط اتفاق افتاده است.

-نکته دوم، مربوط به افغانستان است، که در آن مذاکرات موفقی با طالبان انجام شده است که دارای ریشه های ایدئولوژیک مشترکی با داعش هستند و به موازات این مهم، هزاران تروریست به مناطق مرزی نزدیک به ایران منتقل شدند.

-نکته سوم، به جذب رئیس جمهور پاکستان، عمران خان، به سمت محور سعودی آمریکایی مربوط می شود.

در این میان، این بازی پول و معامله هاست که مسیرها را تغییر می دهد، این ولی عهد سعودی محمد بن سلمان است که چند روز پس از عملیات تروریستی در ایران که مشخص شد عاملان آن، از پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شده اند، به پاکستان رفته و قراردادی به ارزش بیست میلیون دلار با آن امضا کرد؛ در واقع، این معامله به منزله پاداشی بود که از سوی دوستان سعودی داعش به دلیل همکاری پاکستان برای انجام عملیات تروریستی به آن داده شد.

به این ترتیب، آمریکایی ها و تیم منطقه ای آنها سعی در محدود کردن ایران در عراق، پاکستان و افغانستان دارند؛ از این رو، می توان گفت که نشست ورشو با هدف برنامه ریزی برای تجزیه ایران و زنده کردن دوباره داعش برای استفاده از آن در مناطق جدید، برگزار شده است.

اما ایران نیز برای مقابله با تلاشهایی که در راستای تجزیه و فروپاشی آن و یا ورود به جنگ مستقیم با آن می شود، ابزارهایی را در اختیار دارد...با این حال، جنگهایی در حال ظاهر شدن در افق است که روسیه هم از انها دور نخواهد بود. در این بین، تنها اعراب خلیج فارس، مصر و اردن هستند که از خدمت به اسرائیل و کمک به سیطره آمریکا بر جهان به خود می بالند...

مترجم: مریم نصرالهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۸۵۹۴۸۱۷:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۲/۱
شک نکنید.
راه۷۸۶۴۶۲۰۲:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲
شک نمیکنیم ؛ فاجعه برجام سایه جنگ را بر سر کشور گسترد شک نداریم FATF و CFT و 2030 و پالرمو و.... حاکمیت و تمامیت ملت و نظام را نشانه رفته و نابودی کشورمان را بدنبال خواهد داشت شک نداریم ؛ ... ژنرال های دروغین ، آمریکا را به اهدافش نزدیک کردند و ملت ایران را از استقلال و خودباوری و رفاه و آرامش دور کردند ______________ شک نداریم ؛ محاکمه و مجازات فاجعه آفرینان ، اوضاع فعلی را اصلاح و جایگاه عزتمندانه و مقتدرانه ی ایران را تقویت خواهد کرد انشاءالله
حسین۷۸۵۹۶۸۱۷:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند به حول الهی
ناشناس۷۸۶۰۱۳۱۸:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
هرگز اینطور نیست
ناشناس۷۸۶۰۱۷۱۸:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مگه هنوز داعش از کره خاکی محو نشده
ناشناس۷۸۶۰۲۴۱۸:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
شک نکنیم که قطعا آمریکا در پی تجزیه ایران است
ناشناس۷۸۶۰۳۱۱۸:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۱
ما باید به 4 طرف ایران بریم و با داعش بجنگیم و الا باید با داعشی ها در رشت و بندر عباس و ایلام و طبس بجنگیم
ناشناس۷۸۶۰۵۴۱۸:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱
مرگ بر امریکا مرگ بر منافق وطن فروش مرگ بر مسول بی کفایت
محمد۷۸۶۰۶۷۱۹:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱۲/۱
به جای ترساندن مردم به انها امید بدهید نه در حرف بلکه درعمل . دولتمردان از ریخت و پاش ها کم کنند و به ملت خدمت کنند در اینصورت هیچ دشمنی توان نفوذ در کشور ما را ندارد در غیر اینصورت چند دستگی وجود خواهد داشت بترسیم از ان روز
ناشناس۷۸۶۲۴۴۲۱:۳۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۲/۱
ترساندن مردم اونم در این وضعیت گرانی از مرام و مردانگی به دور است داعش هم که قبلا فرمودید از بین رفته به جای دشمن ساختن باید به فکر کار تولیدی و درست کردن کشور بود ما جز ترساندن چیزی از شما دوستان ندیده ایم امنیت اقتصادی مردم میخان ..دیگه فکر کنم کافی باشه
ناشناس۷۸۶۴۹۱۰۵:۴۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲
شما میتونی سرت بکنی زیر برف
ناشناس۷۸۶۶۰۳۰۹:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲
آمریکا سگی بیش نیست.جانم فدای رهبر.
ناشناس۷۸۶۶۷۳۰۹:۵۲:۳۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲
همه اینها درست، اما بحث اینه که چرا در بین اینهمه کشور جهان ما باید جزو معدود کشورهایی باشیم که دشمن آمریکاست و اینهمه برای این دشمنی هزینه کنیم؟
علی 671۷۸۶۷۰۲۱۰:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲
...با کلام ها دل ملت را نلرزانید .نه آمریکا و نه آل سعود و نه هیچ مزدور دیگری نمی تواند در ایران غلطی انجام دهد .کشور بزرگ است و دشمن زیاد ولی اگر چشم ها باز و همین دوستان داخلی بگذارند .نیروهای جان برکف همه را خنثی می کنند .نترسید و دل قوی دارید که هیچ خبری نیست .این گرانی و این ولوشو هم نقشه دشمن است و گرنه اگر دولت آگاهانه عمل می کرد .این برنامه ها نبود .به حول و قوه الهی از این گردنه ها عبور خواهیم کرد و روسیاهی بر ذغال می ماند .انشا الله .
ناشناس۷۸۷۳۵۷۱۹:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲
امریکائی ها به این نتیجه رسیده اند که برای عقب نشینی ایران از لبنان ، سوریه و عراق باید در مرزها و مناطق مرزی ایران درگیری ایجاد کنند تا ایران در مناطق مرزی اش در محاصره و تنگنا قرارگیرد آنگاه خود بخود محور مقاومت را رها و در موضع تدافعی قرار خواهد گرفت در اینصورت فائق شدن بر مقاومت در خاورمیانه برایشان بسیار ساده تر خواهد بود در این نقشه شوم دولت پاکستان ، خاک افغانستان و مزدوران داعش سه رکن اصلی هستند ، در این میان آنها به مسئله قومیتهای ایرانی به عنوان یک; آتش تهیه; نگاه می کنند که حتی در خیال خامشان می تواند ایران را تا آستانه تجزیه نیز پیش ببرد ، تحریم و تنگنای اقتصادی هم برای تضعیف مقاومت ایران در مقابله و مقاومت در برابر این دسیسه تا بالاترین حد ممکن در نظر گرفته شده ، بنظر میرسد ایران باید جبهه مقاومت را تبدیل به یک نیروی فرا ملیتی در جهان اسلام نماید در این آرایش جدید ; رزمندگان مقاومت باید بدون محدودیتهای جغرافیائی ، ملیتی و گرایشات مذهبی تبدیل به یک نیروی واحد در برابر آمریکا و در گستره تمام ممالک اسلامی تبدیل شوند باید عضو گیری برای محور مقاومت در تمام کشور های اسلامی آغاز شود و رزمندگان مقاومت در کل جهان اسلام با مدیریت متمرکز دسیسه ها را خنثی کنند ; این موثر ترین راهبرد در برابر آمریکاست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین