آیت‌الله جنتی: لعنت بر مسئولانی که فکر می‌کنند مشکلات ما با آمریکا حل میشود

گروه سیاسی الف،   3971112078 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: لعنت به فکرهای غلطی که در برخی مسئولان وجود دارد که احساس می‌کنند آمریکایی‌ها هستند که می‌توانند مشکلات ما را حل کنند.

 آیت‌الله جنتی: لعنت بر مسئولانی که فکر می‌کنند مشکلات ما با آمریکا حل میشود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور که صبح امروز (جمعه 12بهمن ) در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی گفت: امانتی که امام به شما مردم سپرده بود را پاسداری کردید.

وی افزود: سلام بر شهدا، جانبازان و سلام بر همه کسانی که برای اعتلای کلمه حق 8 سال جنگیدند و آبروی دشمن را بردند و بر عزت اسلام افزودند و جان خود را در راه خدا دادند و سلام بر امام (ره) که راه شهادت را باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد یکی از درهای بهشت است که این درب مخصوص اولیای ویژه خداست، تصریح کرد: امام(ره) این درب را باز کرد، این درب از عاشورای حسینی و بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش به طور کلی بسته شده بود. در تمام دوران بنی امیه و بنی عباس دیگر مسئله جهاد و شهادت و ایثارگری در راه خدا مطرح نبود.

آیت الله جنتی ادامه داد: امام کاری کرد که در تاریخ عالم بی سابقه است. اسلامی که مایه عقب ماندگی شمرده می‌شد و غربی‌ها اسلام را موجب عقب ماندگی می‌دانستند و خود مسلمانان نیز باورشان شده بود که اگر می‌خواهند به دنبال پیشرفت باشند باید به دنبال اروپاییها حرکت کنند و الا اسلام به درد آنها نمی‌خورد و نمی تواند مدیریت کند و اسلام برای 1400 سال پیش بود و در آن دوران قدرتمند بود و امروز نمی‌تواند به درد امروز بخورد و امروز عصر صنعت است.

وی تاکید کرد: معجزه امام این بود که اسلام را دوباره عزیز کرد و به مسلمانان نشان داد اگر می خواهند دنیای خوب داشته باشند؛ اسلام بهترین راه است و اگر می خواهند وارد بهشت شوند و آخرت خوب داشته باشند اسلام بهترین راه است. رحمت خدا بر شما مردم عزیز که گفتند ما می‌میریم ولی دلت نمی پذیریم؛ «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) شعار مردم مظلوم ایران شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام(ره)  به مسلمانان نشان داد که اسلام می تواند مدیریت و حکومت کند. امام بزرگوار ما قدرت نمونه در دنیا بود. امروز 40 سال از پیروزی انقلاب ما می گذرد در این 40 سال تمام دنیا تلاش کردند که حکومت اسلامی را نابود کنند. این حکومت برای قدرتهای دنیا ناشناخته بود آنها معتقد بودند اسلام باید در مساجد محدود باشد.

آیت الله جنتی گفت: همه قدرتهای دنیا معتقد بودند که حکومت اسلامی محدود خواهد بود و یکی دو سال می گذرد و نابود می‌شود ولی دیدیم که در این 40 سال آمریکا و تمام قدرت‌ها تلاش کردند تا این حکومت را بشکنند ولی موفق نشدند، این حکومت یک الگو برای دیگر ملت‌های مسلمان است.

وی افزود: قدرتهای دنیا 8 سال جنگ را برما تحمیل کردند و در شرایطی که هیچ کس باور نمی کرد که بتوانیم دربرابر قدرت نظامی دشمن تاب بیاوریم، با قدرت در برابر تجاوز خارجی ایستادگی کردیم.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: جنگ 8 ساله بسیجیان و عاشقان شهادت و کسانی که ترسی از مرگ نداشتند تحویل کشور داد، و انسان‌های همچون سلمان و ابوذر و عمار در صدر اسلام ساخت، بدریان و خیبریان را ساخت.

وی با بیان اینکه ما باید پیامبر اسلام و ائمه اطهار را بشناسیم و در کنار آن باید امام خمینی(ره) را نیز بشناسیم گفت: سیاست امام خمینی را غربی‌هایی که صدها سال سیاست کاری کرده بودند نتوانستند بشناسند، امام با سیاست خود راه نفوذ دشمنان را سد کرد، امام خمینی علاوه بر اینکه اهل نماز شب، مناجات شعبانیه و انجام مستحبات بود، مهارت سیاسی و قدرت مدیریت نیز داشت، به همه عزیزانی که صدای مرا می شنوند توصیه می‌کنم آثار امام را بخوانند، 40 حدیث و کتابهای دیگر از جمله وصیت نامه امام را بخوانید.

آیت الله جنتی گفت: وصیت نامه امام که درسی برای دولت، قوه قضائیه، مجلس، نظامیان و فرهنگیان ما است، هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

وی ادامه داد: قدرتی که خدا به شما مردم و به مسلمین داده تا به اسلام و راه امام پایبندیم این قدرت پابرجاست، امروز آمریکای لعنتی هر کاری که می تواند می‌کند تا حکومت اسلامی را نابود کند. در تلاش است تا عقاید جوانان را از دست آنها بگیرد. به هر کشوری که می رسند این پیام را می‌دهد که با ایران کار نکنند. اینها که مست دلارهای نفتی هستند نیز برای شکستن قدرت اسلام به کمک آمریکا آمده‌اند البته تاکنون نتوانسته‌اند کاری کنند از این پس نیز نمی‌توانند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در سالهای اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه طلب ها در کردستان و دیگر مناطق به را افتاده بودند و منافقین دست به ترور می زدند و بندگان بیگناه خدا را می کشتند ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند.مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می کنند تا این فرهنگ را به مردم و مسئولان ما القا کنند که قدرت ما تمام شده و اگر آب، نان و صنعت می خواهیم، غربی‌ها هستند که راه صنعت را به ما نشان می دهند.اما خبر ندارند مردم ما حاضرند از جانشان بگذرند ولی از دینشان نمی‌گذرند.

وی گفت: امام خمینی می‌فرمود که اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت کرده که در میدان جنگ می روند و جان فشانی می کنند. مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند، ملت ایران همواره در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کردند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان امروز یا بیش از اینکه به فکر مردم باشند به فکر خود هستند یا اینکه عرضه مدیریت و حل مشکلات را ندارند. امروز می میبینیم که دنیا طلبی بر خیلی از مسئولان غلبه کرده است. لعنت به این فکرهای غلط که در برخی مسئولان وجود دارد که احساس می‌کنند آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند که میتوانند مشکلات ما را حل کنند.

وی گفت: دولت آمریکا رو به افول است و امروز حتی متحدان او نیز به حرفهای او گوش نمی دهند و از او نمی ترسند ما نباید در برابر آمریکا از خود ترس نشان دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی فرمودند ما می توانیم قدرت آمریکا اسرائیل و سعودی را بشکنیم. ما می توانیم مملکت را آباد کنیم. در این دوران انقلاب چقدر برای آبادانی این مملکت تلاش شده است. وقتی انقلاب بر پا شد دنیا باور نمی کرد که با این همه دشمنی علیه حکومت اسلامی این همه دستاورد داشته باشیم. در این مدت با همه مشکلات که داشتیم همه جای کشور برق‌کشی شد و هزاران کیلومتر راه سازی شد و آب شرب و تلفن به بسیاری از مناطق کشور رسید. اینها خدماتی است که اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با عدم مدیریت کارآمد بسیاری از نخبگان و جوانان تحصلیکرده کشور از ایران خارج می شوند، اظهار داشت: باید سیاست کلی ما این باشد که افراد ضعیف و افرادی که سو مدیریت دارند کنار گذاشته شوند به جای آنها جوانان نخبه جایگزین شوند.

آیت الله جنتی افزود: اختلاف بین مسئولان به نفع هیچ کس نیست و از درگیری و با خود در افتادن ها هیچ کس نفعی نخواهد برد. اگر مسئولین با هم درگیر شدند در بین مردم نیز دو دستگی و چند دستگی ایجاد میشود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی گفت: چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند؟ چرا باید فضای مجازی آنقدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالی‌گری و بی دینی بیاموزند فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

محسن۷۵۲۷۷۱۱۳:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
مشکلات ما به دست آمریکا حل نخواهد شد مشکلات زمانی حل میشود که مبارزه شدید با رانت و فساد ، سیاست هوشمندانه ، تلاش صادقانه ، حرکت یکپارچه ، اتحاد مسئولان و مردم و اطاعت از رهبری انجام واقعا" انجام گردد شعار دادن ، بداخلاقی و فحش دادن به این و آن ، حرکت در جهت منافع آمریکا است
ناشناس۷۵۳۱۹۰۱۸:۴۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
مشکل از اینجا آغاز شد که ملت به دو گروه خودی و غیر خودی تقسیم شدند. خودی ها انواع سهمیه ها را دارند و غیر خودی ها به این رسیدند که اگر اینگونه است تنها به فکر خودشان باشند
ناشناس۷۵۳۶۱۹۰۳:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نفرین خدا بر کسانیکه پس از رحلت امام با تکیه بر استراتژی روباه پیر مبنی بر تفرقه بینداز وحدت کلمه را از بین بردند .
ناشناس۷۵۳۲۵۱۱۹:۴۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
دوست عزیز دزدی و اختلاص مشکل اصلی اقتصاد ما نیست .شما لطفا فقط یک مثال بیاورید از کشور و ملتی که ارتباطشان با کشورهای پیشرفته قطع هست و الان مردمش در رفاه هستند /الف عزیز اجازه بده که نتیجه از بحث بگیریم
ناشناس۷۵۲۷۸۰۱۳:۴۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
لعنت خدا بر اختلاس گران و دزدان بیت المال
ناشناس۷۵۳۰۵۰۱۶:۱۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
لعنت بر کسانی که در پوشش دشمن سازی، ناتوانی و فساد خود را پنهان می کنند
ناشناس۷۵۳۱۶۸۱۸:۰۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
'مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند’، لطفا این جمله رو به همه پرسی بزارین. بعد از طرف مردم صحبت کنید. من رفاه می خواهم. همین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین