صمد نیکخواه بهرامی: عاشق ایران هستم اما تصمیم گرفتم در امریکا به زندگی‌ام ادامه دهم

گروه ورزشی الف،   3971011041

7 دی ماه 86 آیدین نیکخواه بهرامی، بازیکن ملی‌پوش بسکتبال ایران در حالی که به همراه نامزدش عازم منزل پدری‎ در نوشهر بود، در یک حادثه رانندگی درگذشت و خانواده بسکتبال را عزادار کرد.

صمد نیکخواه بهرامی: عاشق ایران هستم اما تصمیم گرفتم در امریکا به زندگی‌ام ادامه دهم

به همین منظور هر ساله مراسم یادبودی برای آیدین برگزار می‌شود و امسال هم در سالگرد این واقعه تلخ، مراسم یادبودی با حضور صمد (برادرش) و خانواده او در سالن آزادی برگزار شد. یازدهمین سالگرد درگذشت این ملی‌پوش مثل سال‌های پیش باشکوه برگزار شد. در این مراسم پیراهن شماره 8 تیم ملی که به احترام آیدین بایگانی شده، مجدداً در سالن آزادی نصب شد.

صمد نیکخواه بهرامی درخصوص برگزاری این مراسم به خبرنگار «ایران» گفت: «خدا را شکر مراسم بخوبی برگزار شد. اشکان مهریار که کارگردان فیلم مستند «آیدین» است، به همراه باشگاه اکسون و فدراسیون بسکتبال همه جوره همکاری کردند تا مراسمی در شان آیدین برگزار شود.» فوروارد تیم ملی بسکتبال از اکران فیلم مستند «آیدین» خبر داد. مستندی که قرار بود در سالگرد آن مرحوم اکران شود اما به تعویق افتاد: «قرار بود مستند آیدین در سالگردش اکران شود اما کار تدوین این فیلم مشکلاتی داشت و اکران این فیلم عقب افتاد. قرار است این فیلم 16 بهمن ماه به مناسبت تولد آیدین اکران شود.»

پیراهن شماره ۸ تیم ملی که بعد از فوت آیدین در سالن آزادی نصب شده بود، چند سال پیش به بهانه شست و شو از سالن خارج و دیگر نصب نشد تا اینکه در این مراسم یکبار دیگر پیراهن آیدین به سالن آورده و در ضلع دیگری نصب شد. برادر کوچک‌تر آیدین با اشاره به این موضوع گفت: «از این اتفاق خیلی خوشحالم چرا که برادرم در این سالن خیلی زحمت کشید و عرق ریخت. همه کشورها به احترام بازیکنان‌شان این کار را انجام می‌دهند و خوشبختانه فدراسیون هم لطف کرد و این اتفاق در ایران هم افتاد. احترام گذاشتن به قهرمانان ملی کار ارزشمندی است.»

آیدین و صمد بسکتبال را با هم شروع کردند اما آن حادثه اجازه نداد این دو برادر سال‌های بیشتری در کنار هم برای تیم ملی بازی و افتخارآفرینی کنند. صمد خاطرات شیرینی با آیدین دارد و همیشه به یاد برادرش است. او در پاسخ به این سوال که پس از فوت آیدین چه موضوعی اذیتش می‌کند؟ گفت: «ادامه زندگی با نبودن آیدین کار بسیار سختی است. ما تقریباً همسن بودیم و همه کارهایمان را با یکدیگر انجام می‌دادیم. مطمئنم اگر آیدین زنده بود، من بسکتبالیست موفق‌تری می‌شدم.»

پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی به پایان رسید و تیم ملی شانس زیادی برای حضور در جام جهانی چین دارد. البته در این پنجره بازیکنانی همچون حامد حدادی و صمد غیبت داشتند. نیکخواه بهرامی درخصوص شرایط تیم ملی افزود: «ما 99 درصد به جام جهانی صعود کرده‌ایم و باید اتفاقات عجیب و غریبی بیفتد تا شانس صعود به جام جهانی را از دست بدهیم البته این اتفاقات بعید است که بیفتد.»

گفته شده که صمد برای زندگی به امریکا خواهد رفت و این موضوع باعث شد تا در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی جزو غایبان بزرگ تیم ملی باشد. فوروارد تیم ملی بسکتبال بیان داشت: «من به دلیل تحصیل فرزندم به امریکا سفر کردم  و در زمان برگزاری پنجره پنجم انتخابی جام جهانی پیگیر  کارهایم بودم و در حال حاضر هم برای انجام یکسری از کارهای شخصی در ایران هستم. من هر چه دارم از ایران است و عاشق کشورم هستم اما تصمیم گرفتم که در امریکا به زندگی‌ام ادامه دهم.»

او درخصوص سوالی مبنی اینکه آیا با حضور در امریکا بسکتبال را ادامه می‌دهد؟ چنین پاسخ داد: «قطعاً ادامه می‌دهم و هر زمان که بتوانم در خدمت تیم ملی هم خواهم بود. حقیقتاً تیم ملی هیچ نفعی برای بازیکن ندارد و تنها نفع آن غرور ملی و افتخار است که البته موضوع مهمی است و همه هم بدون هیچ چشمداشتی این کار را انجام می‌دهند. من 19 سال عضو تیم ملی بزرگسالان بودم و در این سال‌ها هیچ چشمداشتی نداشتم.» نیکخواه بهرامی درخصوص احتمال حضورش در پنجره ششم مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: «نیم نگاهی به تیم ملی دارم و شاید در پنجره ششم در خدمت تیم ملی باشم. بازیکنانی که مدت طولانی برای تیم ملی بازی می‌کنند، انسان‌های فداکاری هستند. من بعد از 19 سال در یک اردو حضور نیافتم و متاسفانه این غیبت باعث شده تا حرف‌هایی درباره من زده شود که به هیچ وجه درست نیست.»

صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی ستاره‌های تیم ملی در سال‌های گذشته بودند که با گذشت زمان باید جای خود را به بازیکنان جوان بدهند. اما آیا تیم ملی کنونی ستاره دارد؟ سوالی که فوروارد تیم ملی این گونه پاسخ داد: «من خودم را ستاره نمی‌دانم و این که می‌گویند صمد ستاره است، لطف اطرافیانم است. ما بازیکنان مستعد زیادی داریم که خیلی می‌توانند در تیم ملی موفق باشند.»

او ادامه داد: «ستاره شدن به گفتن ما نیست بلکه یک بازیکن به یکباره خودش را از بقیه بازیکنان جدا می‌کند و آن موقع است که بازیکن به ستاره تبدیل می‌شود. برای ستاره شدن باید خیلی تلاش کرد. معمولاً ستاره‌ها زمانی انتخاب می‌شوند که کارهای بزرگی انجام دهند و قهرمانی‌های مختلفی به دست آورند. تیم ملی چند بازیکن خیلی خوب دارد که باید قدر خودشان را بدانند. نباید به بازیکنان کنونی مثل ستاره‌های نسل گذشته آسیبی برسانند.»

نیکخواه بهرامی با اشاره به این موضوع که  در حال حاضر عضو تیمی نیست، گفت: «از لیگ‌های خارجی پیشنهادهایی دارم و با حل مشکلاتم در این مورد تصمیم‌گیری خواهم کرد، تا زمانی که احساس کنم می‌توانم بازی کنم و مثمرثمر باشم، برای تیمم بازی خواهم کرد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین