قالیباف: مردم نباید هزینه خطای مدیریتی را بدهند/ شهردار تهران اصلا نمی‌دانست خط هفت مترو کجاست!

گروه سیاسی الف،   3970918160 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهردار تهران در حالی می گفت خط هفت مترو مشکل فنی دارد که حتی مسیر این خط را هم بلد نبود.

 قالیباف: مردم نباید هزینه خطای مدیریتی را بدهند/ شهردار تهران اصلا نمی‌دانست خط هفت مترو کجاست!

به گزارش  فارس، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سمنان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه و دانشجو یک فرصت بزرگ است. دانشجویان، قشر جوان، عالم، خلاق، دغدغه‌مند و با نشاط هستند و همواره دانشگاه موتور محرک جامعه به سمت پیشرفت و عدالت بوده است و مسئولان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش ملت و کشور امروز چالش اقتصادی است، گفت: امروز دانشگاه و دانشجو برای حل این چالش باید وارد میدان شود و صدای ملت را به گوش کم‌شنوای برخی از مسئولان برسانند.

قالیباف تاکید کرد: ملت ما با مشکلاتی روبرو بوده است اما همیشه پشت سر مسئولان و در حمایت از انقلاب و نظام حضور داشته‌اند و امروز حق این است که جوانان و دانشجویان کشور برای حل مشکل مردم تلاش و به حل مسئله و مشکل مردم کمک کنند.

قالیباف در ادامه اظهارداشت: ریشه اصلی مشکلات اقتصادی تحریم و مبارزه مردم با کسانی که نمی‌خواهند استقلال کشور و ملت را ببینند نیست از طرفی جوانان این کشور دچار تنبلی و سستی نشده‌اند، به نظر من ریشه اصلی مشکلات آنجایی است که ذهن‌ها و چشم‌های برخی از مسئولان به جای تمرکز بر توان داخلی و ظرفیت‌هایی که داریم به بیرون از مرزها دوخته شد و همچنین ضعف مدیریت و اشباع ناکارآمدی باعث شد که فرصت به فرصت‌طلبان داده شود.

وی تاکید کرد: چالش اقتصادی این کشور از طرفی ریشه در ضعف مدیریت، ضعف ساختار و سازماندهی در کشور دارد و از طرفی هم کسانی این مشکل را ایجاد کرده‌اند که به دنبال رسیدن به قدرت به هر قیمتی هستند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم شایسته‌گزینی در حوزه مدیریتی تصریح کرد: برخی از مسئولان به جای اینکه پای دغدغه مردم بنشینند و با مردم مستقیم سخن بگویند به بیگانگان چشم دوخته‌اند و زمانی که ما با مردم سخن نگوئیم و به دنبال مذاکره با بیگانگان نرویم مشکلات حل نمی‌شود از طرفی لازمه مذاکره افزایش قدرت ملی است نه ضعف اقتصادی و زمانی که ما ضعف اقتصادی داشته باشیم در مذاکره هم نمی‌توانیم موفق شویم.

وی ادامه داد: بزرگ شدن دولت، پر هزینه بودن دولت و نقدینگی و کسری بودجه عمومی از مشکلات دیگری است که باعث ایجاد چالش شده است. اخیراً رئیس جمهور در دانشگاه سمنان گفت که دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای پرداخت مالباختگان موسسات اعتباری دریافت کرده است باید پرسید که چرا برای حل یک مشکل مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‌کنید؟ البته مشکل مردم باید حل شود ولی باید راه حل درستی هم اتخاذ کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: در گذشته موضوع ورشکستگی ۳ موسسه مالی در اصفهان اتفاق افتاد در آن زمان بنده فرمانده نیروی انتظامی بودم و از من انتظار داشتند که با مالباختگان برخورد کنم.

وی تاکید کرد: بعد از بررسی موضوع متوجه شدیم مطالبه مردم به حق است و با پیگیری‌هایی که داشتیم برای حل و فصل موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهادی داده شده بود که مانند پیشنهاد دولت دوازدهم بود و بنده با این پیشنهاد مخالفت کردم و گفتم با این کار مشکلات دیگری هم ایجاد خواهد شد و از طرفی مردم نباید هزینه خطای مدیریت را بدهند در نهایت با طرحی که دادیم بدون اینکه ریالی از بیت‌المال داده شود مالباختگان مطمئن شدند که مشکل آنها حل خواهد شد و آرامش به اصفهان بازگشت.

قالیباف تاکید کرد: اخیراً نامه‌ای به مسئولان نظام ارسال کردیم و در آن نامه درباره مشکل نقدینگی و تبعات آن گفتیم و همچنین راهکارهایی هم ارائه شد که این راهکارها نتیجه تجربه بنده و حاصل نظرات علمی و تخصصی دانشجویان و اساتید بود.

شهردار سابق تهران اظهارداشت: در بخشی از راهکارهایی که در نامه آمده بود درباره نقدینگی و حل آن و اصلاح سیستم بانکی گفته شده بود و ای کاش به آن توجه می‌شد و اگر به آن توجه می‌شد امروز بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد به نقدینگی کشور اضافه نمی‌شد و مشکل همچنان باقی نمی‌ماند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: متاسفانه تفکر ناکارآمد از دولت به شهرداری هم سرایت کرد و برخی از مسئولان شهرداری به جای اینکه به فکر مردم باشند به دنبال این هستند که ثابت کنند قالیباف کار نکرده است و تخصص نداشته است. حال، ما تخصص نداشتیم شما که داشتید چرا از خارج می‌خواهید مدیر متخصص بیاورید.

وی گفت: گفتم که خط ۷ مترو مشکل فنی دارد و ناامن است در حالیکه وقتی خبرنگار از آنها می‌پرسد خط ۷ مترو از کجا به کجا می‌رود اصلاً نمی‌دانند که این خط چه مسیری دارد.

شهردار سابق تهران ادامه داد: اخیراً گفتند که قالیباف ۵۲ هزار میلیارد بدهی برای شهرداری باقی گذاشته است ولی بعد آمدند گفتند که از این عدد ۲۲ هزار میلیارد تومانش هزینه‌ای است که برای تکمیل پروژه‌های آغاز شده لازم بوده است. حال کجای دنیا بودجه‌ای را که برای پروژه‌های آینده در نظر گرفته می‌شود را به عنوان بدهی ثبت می‌کنند؟!.

وی در قسمت دیگری از سخنانش تصریح کرد: یک محاسبه سر انگشتی در میزان بدهی و داشته‌های شهرداری نشان می‌دهد که میزان بدهی‌ها بسیار اندک است و همه افراد باتجربه در مدیریت شهری می‌دانند که حداقل طلبکاری و بدهکاری در مجموعه یک نهاد عمومی غیر دولتی امری طبیعی است.

قالیباف در ادامه ضمن انتقاد از عدم افتتاح پروژه‌هایی که در آستانه بهره‌برداری هستند، گفت: باغ پرندگان به مرحله بهره‌برداری رسیده بود و تحویل آنها داده شد اما چرا هنوز آن را افتتاح نمی‌کنند؟ آنجا که دیگر اصلاً کاری باقی نمانده بود. حداقل اگر نمی‌خواهند آن را افتتاح کنند پرندگانی که در قفس هستند را آزاد کنند، چرا موزه مشاهیر را افتتاح نمی‌کنند؟ خط ۶ مترو هم بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشت و باید تا پایان سال ۹۶ تمام می‌شد ولی هنوز تمام نشده است.

وی گفت: مسلماً وقتی کسی کار نمی‌کند و دغدغه حل مشکل مردم را ندارد چاره‌ای ندارد جز آنکه به حواشی دامن بزند و یا اینکه تصاویر مراسم عروسی‌ای را به جای عروسی دختر من جا بزنند.

وی افزود: می‌گویند قانون هدفمندی یارانه‌ها را نمی‌توانیم اجرا کنیم و افراد ثروتمند را که به یارانه نیاز ندارند از لیست حذف کنیم چون نمی‌خواهیم به حساب مردم سَرَک بکشیم اما قرار بود یارانه افراد برخوردار حذف شود و به نیازمندان داده شود ولی امروز هم این کار انجام نشد هم سفره مردم لاغرتر شده است.

وی گفت: در گذشته ما هرشب حدود ۳۰۰ برنامه برای شادی مردم برگزار می‌کردیم ولی چرا آن را تعطیلش کردند؟ آیا ما مخالف شادی مردم هستیم یا شما؟ شما شادی مردم را گرفتید که هیچ، سرمایه‌شان را هم یک شبه به نصف تقلیل دادید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در رابطه با پرداخت مالیات هم افرادی که بیشترین درآمد را دارند کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند و این در حالی است که از یک دانشجویی که به دلیل بیکاری در کنار خیابان دستفروشی می‌کند مالیات می‌گیرند و جالب است بدانید ۵۰ درصد ماموران مالیات متمرکز بر این قشر محروم و کم درآمد هستند که البته نهایت آن هم می‌شود ۵ درصد درآمد مالیاتی.

وی گفت: اگر معضل دلالان و قاچاقچی‌ها و فرار مالیاتی قشر ۴ درصدی که درآمد هنگفتی دارند حل شود، به اندازه چند صد هزار نفر گرفتن مالیات از طبقه محروم درآمد مالیاتی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه‌ها و برنامه‌های متضاد در حوزه مسائل اقتصادی و اداری گفت: چنین بخشنامه‌هایی آرامش را از تولیدکننده و بازار می‌گیرد چون نمی‌توانند مشکلات را حل کنند به کارهای فرعی دست می‌زنند و بعد می‌گویند نمی‌خواهیم به حوزه شخصی مردم و به حساب مردم سَرَک بکشیم.

قالیباف گفت: در گذشته در خصوص وضعیت ارز مطالبی را گفتم اما به آن توجهی نشد. امروز هم می‌گویم که بحث تورم، گرانی و تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری یک چالش جدی پیش روی ماست.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور قابل حل است، گفت: البته به شرط اینکه به توان خود تکیه کنیم نه اینکه به بیگانه امید ببندیم، باید با تولیدکنندگان و صادرکنندگان مذاکره کنیم نه با بیگانگان، نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم باید به جوانان فرصت و میدان داد و نه به دوستان و هم‌حزبی‌ها و افراد خسته.

قالیباف افزود: به شرط آنکه دغدغه ما خوب کار کردن باشد و در کنار آن کار خوب کردن و با خرد جمعی حرکت کنیم و مشورت‌ها و نقدها را بشنویم مشکلات کشور حل خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه گفت: تنها راه عزت این کشور و ملت و اصلی‌ترین راه مبارزه با دشمنان ما و خدمت به مردم با هر سلیقه، گرایش و مذهبی در این ۳ کلمه است؛ کار، کار، کار.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۸۸۲۵۱۸:۳۰:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
برقرار باشی
ناشناس۶۶۹۲۱۸۲۳:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
روحانی سَرَک کشیدن به حساب مردمه!!! اما جیب مردم رو سوراخ کرده اما به دشمنان اجازه میده با fatf و cft و ۲۰۳۰ و ..... به جیب و کیف و خونه و زندگی و فرهنگ مردم دستبرد بزنن!!!!!!!!!!!!!!! از مردم طلبکار هم هست!!!!!!
سرباز۶۶۸۹۶۷۱۹:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
دکتر هر روز که میگذره بیشتر دلم برات تنگ میشه کجایی بد جور نبودت تو ذوق میزنه....
مهدی۶۶۸۹۸۵۲۰:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
درود به شرفت
ناشناس۶۶۸۹۸۷۲۰:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
متاسفانه برخی در بدنه مدیریتی این دولت هستند که یک ساعت کار اجرائی نداشته اند
ناشناس۶۶۸۹۹۳۲۰:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خسته نشدی این همه در انتخابات کاندید شدی؟
ناشناس۶۶۹۲۱۴۲۳:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شما خسته نباشی که به رقیبش رای دادی!
ناشناس۶۶۹۱۱۴۲۱:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کسی از مخفیگاه خاتمی خبر داره کارش دارم
ناشناس۶۶۹۱۳۵۲۱:۵۴:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شما یک لیستی از رزومه و بیوگرافی مدیران دوره صدارتتون در بهشت منتشر بفرمایید تا مشخص بشه چقدر از ایشان در بدو همکاری با جنابعالی در کار خود ( اوستا ) بودند و در پایان همکاری باشما چقدر با هزینه از جیب مردم صاحب تجربه مدیریت شدند !
ناشناس۶۶۹۱۶۰۲۲:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نتیجه مدیریت شما هم در مجموعه شهرداری با هزاران میلیارد بدهی،استخدام های بی ضابطه دم انتخابات و .... همچنان پابرجاست
عربی۶۶۹۱۹۰۲۲:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
درود بر دکتر قالیباف. کاش الان او رئیس جمهور بود
ناشناس۶۶۹۲۰۷۲۲:۵۸:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کارنامه ایشان در شهرداری تهران جلوی ملت قرار دارد.
ناشناس۶۶۹۲۲۲۲۳:۱۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شهردار جدیدهم وقتی مثل جنابعالی 12سال کار کنه خط 7وبقیه خط ها رو یاد می گیره !!
ناشناس۶۶۹۲۳۶۲۳:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بعد 12 سال مدیریت شهری شما در تهران شهر دیگه قابل زندگی نیست شما دیگه خدمت نکن
اكبر۶۶۹۳۸۱۰۳:۱۷:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۹
"""نهایت با طرحی که دادیم مشکل آنها حل شد ""میشه لطفا طرح را شفاف ارایه کنید؟؟ عادت کردیم رویاهامون را اونقدر تکرار کنیم که واقعا فکر کنیم اتفاق افتاده.
امید۶۶۹۴۱۷۰۷:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
آره تو خوبی!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین