قیمت یک پرس سیب زمینی در فرودگاه مهرآباد

گروه اقتصادی الف،   3970915046 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

تاکنون بارها گلایه هایی درباره گران بودن و بی نظمی قیمت ها در فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تردد مسافران پایتخت شنیده شده است.

برای تهیه گزارش ابتدا از رستوران مجموعه پذیرایی هما نرسیده به پایانه های یک و دو آغاز می کنیم، مجموعه ای شیک و جذاب که انواع غذاهای ایرانی و فست فود و دسر در آن سرو می شود، با مراجعه به منوی این رستوران می توان از صبحانه عدسی 5500 تومانی و سوسیس تخم مرغ 7500 تومانی تا باقالی پلو با ماهیچه 53 هزار تومانی را مشاهده کرد.

قیمت سوپ در این رستوران شش هزار تومان است و برخی غذاهای ایرانی مثل زرشک پلو با مرغ هر پرس 18 هزار تومان و چلوکباب کوبیده پرسی 22 هزار و 500 تومان ارائه می شود. قیمت دوغ نیز دو هزار تومان ، آب معدنی کوچک هزار تومان و بزرگ دو هزار تومان درج شده است.اما با مراجعه به رستوران داخل سالن انتظار پایانه 2 قیمت ها بالاتر و متفاوت تر می شود، در این رستوران که در طبقه بالای سالن قرار دارد،قیمت هر پرس باقالی پلو با ماهیچه 75 هزار تومان و قیمت سوپ دوبرابر قیمت موجود در رستوران مجموعه پذیرایی هما یعنی 12 هزار تومان است.

هرچند کیفیت مواد غذایی ارائه شده مقداری می تواند در قیمت غذا موثر باشد اما تفاوت صد درصدی مقداری عجیب به نظر می رسد آن هم درحالی که این دو رستوران در فاصله نزدیک به یکدیگر قراردارند و اتفاقا فضای رستوران هما که خارج از مجموعه پایانه فرودگاه است، شیک تر و تمیزتر است.

قیمت انواع فست فود در رستوران پایانه 4 نیز بالاست به طوری که از 23 هزارتومان برای ساندویچ ژامبون مرغ شروع می شود و تا 42 هزارتومان برای پیتزای مخصوص ادامه دارد.همچنین در یکی از فست فود های فرودگاه یک پرس سیب زمینی سرخ شده به قیمت 17 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت آب میوه و نوشیدنی در کافی شاپ ها و فروشگاه های داخل پایانه های فرودگاه مهرآباد واقعا بالاست و قیمت تنقلات بعضا بی ضابطه است، مثلا چیپسی که قیمت روی آن پس از افزایش قیمت های اخیر دو هزارتومان درج شده، دو هزار و 500 تومان عرضه می شود یا آب هویجی که در داخل شهر بین پنج تا حداکثر 10 هزارتومان فروخته می شود در چند فروشگاه داخل پایانه 2 به قیمت هرلیوان بزرگ 18 هزار تومان است.

نوشیدنیهای گران

قیمت انواع نوشیدنی نیز وضعیت مشابهی دارد،مثلا کافه گلاسه با قیمت 21 هزار تومان داخل یکی از رستوران ها سرو می شود یا قهوه ترک 20 هزار تومان و قهوه فرانسه 22 هزار تومان، کیک گردویی و پودر شکلاتی نیز این جا 16 هزارتومان و بستنی مخصوص 18 هزار تومان قیمت دارد که حتما بیرون از فرودگاه می توانید آن ها را به قیمت های به مراتب کمتر پیدا کنید.

وقتی درباره گران بودن قیمت آب هویج 18 هزارتومانی به متصدی یکی از این فروشگاه ها اعتراض می کنم و می گویم این آب هویج در داخل شهر هفت هزار تومان است، پاسخ می دهد: جا با جا فرق می کند، این جا فرودگاه است و گران ترین جای شهر، هرمتر مربع این فروشگاه ها متری 4 میلیون تومان تمام می شود! می پرسم: متری 4 میلیون تومان برای خرید است یا اجاره؟ می گوید: اجاره! این جا دولتی است و امکان خرید زمین فروشگاه وجود ندارد.

عینک دودی 75 تا 920 هزار تومانی!
برخی از فروشگاه های داخل فرودگاه مهرآباد به فروش کالاهای لوکس یا فانتزی مثل انواع زینت آلات و انگشتر، عینک دودی و ... تعلق دارد که برخی از مسافران پولدار فرودگاه احتمالا به سراغ آن ها می روند اما چیزی که عجیب است تفاوت قیمت بسیار زیاد درآن هاست، مثلا فروشگاهی در پایانه 2 یک نوع عینک دودی مردانه متعلق به نشان تجاری وارداتی را 920 هزار تومان عرضه می‌کند و فروشگاهی دیگر در پایانه 4 انواع عینک دودی مردانه را از قیمت 230هزار تومان تا حتی 75هزار تومان می فروشد.

منبع: خراسان

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۴۶۱۲۰۹:۰۰:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۵
خدا رو شکر. دست دولت تو جیب مردم و دست مردم تو جیب همدیگه
ناشناس۶۶۴۶۳۵۰۹:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
کاش از میزان اجاره ‌پرداختی این مکانها هم مینوشتید تا مثل همیشه قضاوت یک طرفه نکنید
ناشناس۶۶۵۱۱۵۱۷:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اجاره بها را بنظر شما باید با افزایش فروش پرداخت کرد یا با افزایش نرخ کالا
ناشناس۶۶۴۶۵۷۰۹:۵۰:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۵
جناب فرودگاهه مثلن به دلار حساب میشه و خارجیا خب پول دلار میدن مفتم هست. برای عموم مردم که نیست. وقتی اقتصاد کلانتون خرابه عین افراد عامی و بی سواد فکر می کنین
حسین۶۶۴۸۴۶۱۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
دوست عزیز فرودگاه مهرآباد مخصوص پروازهای داخلیه
kia۶۶۴۹۸۹۱۴:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۵
مگه درامد ما به دلاره که هزینه رو به دلار حساب میکنی !!!!!!در ضمن در مورد فرودگاه مهر اباد صحبت میکنه نه در مورد فرودگاه امام ...و پروازهای مهراباد داخلی هستن
ناشناس۶۶۵۱۶۳۱۸:۴۱:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۵
از کی تا حالا مهرآباد برای خارجیاس باسواد؟ تو همون فرودگاه امام خمینی هم چند درصد ایرانی و چند درصد خارجی تردد میکنن؟ به ازای هر هزار ایرانی چندتا توریست هست که این همه مردم باید تحمل کنن تا یه خارجی با دلار براش یه چیپس ارز.ن نشه
ناشناس۶۶۴۷۳۵۱۱:۱۳:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۵
نمیشه اجاره کمتری از اونا بگیرن تا اونا هم اجناس رو ارزونتر حساب کنن؟ فقط پولدارهای خیلی ثروتمند که از هواپیما استفاده نمیکنن.
ناشناس۶۶۴۷۶۲۱۱:۳۲:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۵
بنظرم برای فرودگاه بین المللی قیمت ها عالی است. در فرودگاه هزینه ها بین المللی محاسبه میشه و قهوه 20 هزراتومانی یعنی قهوه 1.5 دلاری! بنظرم مناسب است.
ه۶۶۴۹۳۵۱۳:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۵
دلار ۱۱۳۰۰ هست میشه ۱.۸ دلار
ناشناس۶۶۴۸۰۳۱۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اجاره که میره بالا قیمت ها زیاد میشه
ناشناس۶۶۴۹۷۴۱۴:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اصلا خوندی مقاله را؟
ناشناس۶۶۴۸۹۲۱۳:۲۲:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۵
ما کارمندیم در خارک با خانواده زندگی می کنیم پولدارم نیستیم.ارتشی هستم.بچه م وقتی سیب زمینی میبینه من چبکار کنم؟؟؟چرا انقدر گران؟چرا کرایه زیاد می گیرید از مغازه دار؟
سید۶۶۴۹۱۷۱۳:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۵
200گرم شیرینی 40 هزار تومان
ناشناس۶۶۴۹۲۱۱۳:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اقتصاد باید آزاد باشه دستکاری دستوری قیمت ها باعث بر شکستگی واحدها خواهد شد
ناشناس۶۶۴۹۹۲۱۵:۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۵
فرودگاه یعنی سر گردنه. همه فرودگاههای دنیا همینطوره. اجاره بالا و دوری از شهر که حقوق کارکنان رو زیاد می کنه یکی از دلایله. دلیل دیگه اینه که مردم چاره ای ندارن جز اینکه بخرن چون جای دیگه ای نیست. در مجموع مردم در مسافرت مخصوصا تو فرودگاه دست و دل بازتر میشن و به قیمت توجه نمی کنن.
ناشناس۶۶۵۰۶۸۱۶:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
روزی منم چایی لازم شدم باتوجه به سن وسالم بایست شیرینی وشکر باید کمتر مصرف کنم سفارش دادم 1500تومن دادم فروشنده خانم جوانی بود بهم گفت خیلی وقت ایران زندگی نمی کنید ؟چایی 15هزار تومنه.هیچی نشستم وچایی خجالتم رو خوردم
بهرنگ۶۶۵۰۸۴۱۶:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۵
وای بر گران فروشان چه دولتی و چه ملتی!!!!!!!!
ناشناس۶۶۵۱۱۱۱۶:۵۷:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
چرا یک جنس باید یک نهم قیمت در ترکیه باشه؟نه تنها ترکیههه با هر ارزی حساب بکنید 90% بازار ما جنسها از خود کشورهای اروپایی گرونتره من نمی فهمم چرا هیچ نظارتی نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین