چرا مردم باید تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را بدهند؟

گروه اقتصادی الف،   3970911014 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازان باید به جای تقاضای افزایش قیمت، هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، گفت: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

سعید باستانی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت خودرو برگزار کردند بحثهای زیادی مبنی بر عدم گرانی خودرو مطرح شد، اظهار داشت: به اعتقاد من خودروسازان تاکنون آنالیز قیمتی از محصولات خود ارائه نکرده‌اند، علاوه بر این در مورد قطعاتی که افزایش قیمت پیدا کرده نیز مستنداتی را به کمیسیون ارائه نکردند.

وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه 11 هزار نیروی مازاد در شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از 140 شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیان‌ها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.

وی با تاکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفت‌هایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کرده‌اند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۸۱۴۰۰۷:۱۲:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
چون مردم خود تصمیم گرفتند که اینگونه زندگی کنند
سیدرضا۶۵۸۵۳۴۱۱:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۱
با سلام این همان نکته کلیدی است که البته اقای ظریف گفتن. ولی پاسخ آن کوتاه است "این تصمیم شمامسئولین است" نه مردم ایران.
ناشناس۶۵۸۱۴۵۰۷:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۱
چندین سال است که معلوم شده است زورتان به خودروسازان نمی رسد پس چرا مرتب داد و فریاد می زنید
كارشناس خودروساز۶۵۸۱۵۷۰۷:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۱۱
سلام. مردم تاوان هزینه های خودرو ساز ها را نمی دهند بلکه مردم تاوان تصمیم های غلط دولت مردان را می دهند. دلیل : 1- سرمایه گذاری های دستوری در مکان هایی که آینده نداشت ( ونزوئیلا و .... ) 2- جذب نیروهای سفارشی غیر متخصص ،که در حال حاضر 50% نیروی مازاد دارد و حق تعدیل ندارد 3- مدیریت کوتاه مدیران و جابجایی سریع آنها طوری که آخرین مدیر عامل سایپا 7 ماه در مسند بود و این برای یک خودرو ساز مناسب نیست 4- انتساب مدیران سیاسی بر شرکت های صنعتی که معمولا شرکت را به منبع مالی گروه همفکر هایشان در می آورند. اگر دوست داشتید برای همه گفته هایم مثال بیاورم.
ناشناس۶۵۸۱۷۶۰۸:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
چون مردم بدبختند و بی کس...شما اگه همین الان با دلار 12 هزار تومان واردات خودرو صفر و ((کارکرده)) رو طی یک برنامه مدون و زماندار رفته رفته آزاد کنید، اونوقت هم صنعت خودروتون پویا و پر بازده میشه و هم ناله و نفرین پشتتون نیست
ناشناس۶۵۸۱۸۶۰۸:۱۳:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۱
lمردم ایران دارن هزینه ارزوهای جوانی مسولین را می دن این که چیزی نیست .ایکاش مرده بودم در جنگ و نمی دیدم این بدبختی ها را که تمومی نداره
ناشناس۶۵۸۲۰۰۰۸:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
مرگ بر ایران خودرو و سایپا.
ناشناس۶۵۸۲۲۷۰۸:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۱
خودروساز ها همون دولت هستند دیگه. هزینه دولت رو هم مردم میدن. دولت همه مشکلاتش رو با مردن حل می کنه. صنعت ملی و کارگر ایرانی همش بهانه هستش، مسئله سود انبوه انحصاری کردن اقتصاد و صنعت به نفع دولت هستش.
علی۶۵۸۲۳۶۰۸:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
در این دو خودروسازی بزرگ نیروهای انسانی بیکار و بی عرضه بجز کارگران خط باید از اخراج شوند و فقط چند مدیر بماند و خطوط تولید و کارگران. قطعه سازها به پولشان میرسند قیمت متعادل میشود و یکسری بیکار در آنجا نمیچرخند و آنها وارد تولید واقعی میشوند.
سیدرضا۶۵۸۲۶۳۰۹:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۱
با عرض سلام جمله بسیار درست ومهم "نباید مردم تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را پرداخت کنند." البته جمله کاملتر این است"چرا باید مردم ایران تاوان تصمیمات اشتباه مسئولین خود را درعرصه های داخلی وخارجی پرداخت کنند" باتشکر
ناشناس۶۵۸۲۸۸۰۹:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۱
چرا مردم باید تاوان هزینه‌های آرمان خواهی شماها را بدهند؟
رضا۶۵۸۴۵۰۱۰:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۱
باز خدا پدرت را بیامرزد که حرف فلسفی زدی بقیه جماعت که در عالم توهم به سر می برند و با 3 برابر شدن نرخ ارز انتظار دارند قیمت هیچ چیز از جمله خودرو گران نشود.
ناشناس۶۵۸۳۰۸۰۹:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۱
یادتان هست همین چند وقت پیش وزیر آقای روحانی می فرمود هر کسی خودرو داخلی نخرد منافق است... بر گشتی در رونق اقتصاد در کار نیست...
ناشناس۶۵۸۳۶۰۱۰:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۱
هر جا که کم می اورند از جیب مردم جبران میکنند،تو این فقره هم عیضا"!!
ناشناس۶۵۸۵۰۵۱۱:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
وقتی رانت وپولشویی باشد ملت تنها بازنده است وفرغون سازان سوار
ناشناس۶۵۸۵۸۵۱۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۱
با تحلیل های پوپولیستی مردم را فریب ندهید. وقتی تیراژ تولید پایین میاد هزینه سربار به ازای هر خودرو افزایش پیدا میکند. مسوول این زیان خودرو ساز نیست بلکه حکومت است. در ضمن می توانید به جای تولید خودرو آن را با نرخ 4200 وارد کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین