بازداشت شکارچی‌های خارجی در خوزستان

گروه اجتماعی الف،   3970906220

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: چهار شکارچی غیرمجاز از اتباع خارجی که به قصد شکار هوبره وارد استان شده بودند، جمعه شب در شهرستان حمیدیه دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، احمدرضا لاهیجان‌‌‌‌‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گزارش ورود یک گروه از اتباع خارجی (یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس) به استان پنج روز پیش دریافت شد.

وی ادامه داد: این افراد با هدف شکار هوبره گونه‌‌‌‌ای پرنده در خطر انقراض به خوزستان آمده بودند و برای این منظور شش پرنده شکاری از نوع بالابان و بحری نیز با خود همراه داشتند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، این پرندگان شکاری آموزش دیده هستند که از آنها برای شکار هوبره استفاده می‌‌‌‌‌شود.

لاهیجان‌‌‌‌زاده افزود: چهار نفر از این گروه از اتباع خارجی و دو نفر از آنها بومی منطقه و میزبان بودند و پیش از اینکه موفق به شکار هوبره شوند، دستگیر شده‌‌‌اند.

وی اضافه کرد: این شش نفر متخلف، دیشب توسط یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه، طی یک عملیات غافلگیرانه در خانه‌‌‌ای در یکی از روستاهای شهرستان حمیدیه دستگیر و تحویل مراجع انتظامی و قضایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: جریمه پرندگان شکاری بعد از یوزپلنگ بیشترین جریمه تعیین شده و به ازای هر بهله، ۶۰۰ میلیون ریال است.

لاهیجان‌زاده با قدردانی از مردم محلی که در شناسایی و معرفی این متخلفان شکار غیرمجاز همکاری کردند، اظهار داشت: متاسفانه تعداد انگشت‌‌‌‌شماری از مردم محلی در منطقه غرب و جنوب غرب استان، از شکارچیان اتباع بیگانه میزبانی می‌‌کنند، این در حالی است که این افراد در قبال منافع شخصی خود خسارت جبران‌‌‌ناپذیری به محیط زیست و حیات وحش منطقه، به ویژه گونه‌‌های در معرض انقراض وارد می‌‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه‌‌‌های آبان، آذر و دی فصل شکار هوبره است، از مردم بومی و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش خود را به ادارات حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست یا شماره ۱۵۴۰ اعلام کنند.

«هوبره» از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌‌‌المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است. جریمه شکار هر قطعه از این پرنده ۲۰۰ میلیون ریال است.

هر سال با فرارسیدن مهرماه، آغاز فصل مهاجرت پرندگان به خوزستان، شکار غیرمجاز برای صید پرندگان (به ویژه پرندگان شکاری) بیشتر می‌‌شود. سفر اتباع خارجی با هدف شکار به خوزستان نیز از مشکلات این حوزه است.

آبان سال ۹۴ نیز یک متخلف شکار از کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه سه نفر ایرانی در حاشیه منطقه حفاظت شده کرخه در شهرستان شوش دستگیر شدند.

با توجه به زیستگاه‌‌‌های متعدد و تنوع پرندگان، شکار همیشه یکی از نگرانی‌‌های دوستداران محیط زیست بوده است. در شش ماهه نخست امسال ۳۸۹ متخلف شکار و صید در این استان دستگیر شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین