جزئیات زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه/ 553 مصدوم؛ تلفات جانی گزارش نشده است/ مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه تعطیل است

گروه حوادث الف،   3970904168 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

 جزئیات زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه/ 553 مصدوم؛ تلفات جانی گزارش نشده است/ مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه تعطیل است

زلزله‌ای به قدرت 6.4 ریشتر سرپل ذهاب  کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین بوقوع پیوست. کانون زلزله در موقعیت طول جغرافیایی: 45.7 و عرض جغرافیایی: 34.38 طول شرقی ثبت شده است.  که در پی این حادثه تیم‌های امدادی ازمرکز استان و استان‌های مجاور به منطقه اعزام شدند.

این زمین‌لرزه در بخش وسیعی از مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله 6.3 ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت 3 و 3.2 ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ 16:19 و 17:16 و در عمق 10 و 12 کیلومتری زمین رخ داده بودند.

20:32/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند.

20:44/ اعزام 6 تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

20:47/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار نیروهای هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

زلزله از دید دوربین مدار بسته یک مغازه در اسلام‌آباد غرب

 

20:50/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

20:53/ احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک/ وقوع پس‌لرزه 5.2 ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی 6.4 ریشتر و در عمق 7 متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب و 18 کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 4 پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها 5 ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

21:15/ مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 30 نفر در گیلانغرب و 45 نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

21:27/ افزایش مصدومان به 115 نفر/ اوضاع تحت کنترل است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب 50 مصدوم، سرپل ذهاب 50 مصدوم و قصرشیرین 15 مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است، افزود: تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.

21:48/ اعزام 34 تیم ارزیاب و امدادی

امداد و نجات هلال احمر از اعزام 18 تیم ارزیاب از کرمانشاه، 8 تیم آنست و 8 تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد.

21:51/ تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: از دقایق اولیه پس از زلزله با تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل بوده و همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است.

21:52/ 2 تیم از همدان به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: دو تیم از همدان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

وی با بیان اینکه دو تیم اضطراری و آواربرداری به همراه سگ‌های جست‌وجوگر به منطقه قصر شیرین در استان کرمانشاه اعزام شدند، تصریح کرد: این تیم‌ها شامل 20 نفر امدادگر هستند که به این منطقه اعزام شدند.

21:55/ مشکلی در تامین سوخت نیست

محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: مشکلی در تامین سوخت در منطقه نیست و حاضر هستیم درصورت اعلام نیاز کمک های لازم را ارائه دهیم.

21:57/ افزایش مصدومان به 156 نفر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 18 تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه 50 مصدوم از سرپل ذهاب، 45 نفر از قصرشیرین و 61 نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

22:01/ جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.

22:18/ دستور آماده‌باش وزیر کشور به تمام نهادهای امدادرسانی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور طی پیامی به رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: تمام واحدها، سازمان‌ها و ارگان‌های امدادرسان به منظور ارائه خدمات سریع به سانحه‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآیند و به سرعت به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

22:20/ مصدومیت حدود 200 نفر/ اعزام برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار در این زلزله 200 تا 210 نفر مصدوم شده‌ است، تصریح کرد: اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

22:32/ استقرار 5 بالگرد امداد در منطقه/ ارسال 1600 تخته چادر

آرش لهونی مدیر‌کل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به استقرار پنج بالگرد امداد در منطقه زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 600 تخته چادر از استان‌های همجوار به کرمانشاه ارسال شده است.

22:36/ با تمام توان پای کار هستیم

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پیگیر موضوع بوده‌اند و با فرمانده سپاه استان هماهنگی‌های لازم جهت ارائه کمک‌های مورد نیاز شده است، اظهار کرد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در صورت نیاز آماده ارائه انواع کمک‌های امدادی به منطقه هستیم و با تمام توان پای کار هستیم و خواهیم بود.

22:40/ اوضاع کاملا تحت کنترل است

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با بیان اینکه اوضاع با کمک مردم، نیروهای امدادی و مسلح تحت کنترل است، اظهار کرد: با حضور همه دستگاه‌ها از جمله نیروی مسلح و امدادی به مردم اعلام می‌کنیم که نگرانی از مناطق نداشته باشند.

22:48/ چادر، پتو و آب معدنی به منطقه ارسال شد

علی‌اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی به منطقه گفت: اقلامی از جمله چادر، پتو، آب معدنی و ... به منطقه ارسال شد.

22:59/ افزایش مصدومان به 260 نفر

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از مصدومیت 260 نفر در سه شهر درگیر این زلزله خبر داد و گفت: عمده مراجعان به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تعداد اندکی نیز به مرکز استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان تمام مدیران به منطقه و بین مردم اعزام شده‌اند و جای نگرانی نیست.

23:00/ عملیات وصل دوباره گاز مناطق زلزله‌زده آغاز شد

سخنگوی شرکت ملی گاز از حصول اطمینان نسبت به سلامت شبکه گازرسانی کرمانشاه خبر داد و گفت: گاز سر پل ذهاب و قصرشیرین وصل شد.

23:01/ منطقه در امنیت کامل به سر می‌برد

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده استان در امنیت کامل به سر می‌برند، اظهار کرد: پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و همه چیز تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شهروندان کرمانشاهی به خاطر ترس از وقوع زمین‌لرزه مجدد، به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس نیز برای تامین امنیت در کنار آن‌ها حضور دارد.

23:10/ برق تمام مناطق درگیر زلزله وصل است

متولی‌زاده مدیرعامل توانیر با بیان اینکه برق تمام مناطق درگیر زلزله وصل شده است، گفت: همکارانمان در منطقه و استان‌های مجاور در آماده‌باش کامل هستند.

23:45/ مدارس سرپل ذهاب فردا تعطیل است

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه با حضور و ارائه خدمت به‌موقع از سوی دستگاه ‌ای مختلف روحیه مردم منطقه مطلوب است، گفت: مدارس فردا در این شهرستان تعطیل است.

مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا (دوشنبه) تعطیل است

تمام مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه، فردا (دوشنبه، پنجم آذر) تعطیل است.

دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اعلام کرد: تعطیلی دانشگاه صرفا مربوط به کلاس‌های آموزشی است و بخش‌های غیر از آن برقرار است.

23:50/تاکنون کشته‌ای از مراجع رسمی گزارش نشده است

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس از افزایش مراجعات در مناطق زلزله‌زده به اورژانس تا ساعت ۲۳ خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰ نفر در سر پل ذهاب، ۷۹ نفر در گیلانغرب و ۸۴ نفر در قصر شیرین، ۱۲نفر در روانسر و ۶ نفر در دالاهو به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی افزود: از این ۳۶۱ نفر دو نفر از گیلانغرب به بیمارستان اسلام‌آباد و دو نفر از قصر شیرین به بیمارستان سر پل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شدند که همگی دچار تروما و شکستگی در هنگام فرار شدند.

وی تاکید کرد: تاکنون خسارتی ناشی از ریزش آوار نداشتیم و به هیچ عنوان تاکنون کشته‌ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

00:10/ ۴۲۲ مصدوم تا ساعت ۱۲ شب

اورژانس اعلام کرد:

 سرپل ذهاب 209 مورد 4مورد اعزام به کرمانشاه

گیلانغرب 102 مورد 11مورد اعزام به کرمانشاه

 قصرشیرین 95مورد اعزام5مورد

روانسر 10مورد 3مورد اعزام

دالاهو 6مورد یک مورد اعزام به اسلام آباد

بیش از هزار تخت بیمارستانی در استانهای همجوار آماده‌باش هستند.

00:19/ سخنگوی ارتش: اوضاع مناطق زلزله‌زده در کنترل کامل نیروهای امدادی است

سخنگوی ارتش با بیان این که «اوضاع مناطق زلزله‌زده در کنترل کامل نیروهای امدادی است»، از آمادگی اعزام ۲ فروند بالگرد AB و یک فروند فرندشیپ نیروی دریایی ارتش به همراه یک دسته عملیات ویژه آماده به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

00:22/ بازگشایی محور پاتاق در استان کرمانشاه

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ریزشی که در محور پاتاق بر اثر زلزله رخ داده، گفت: بازگشایی این مسیر انجام شده اما ترافیک در محور پاتاق سنگین است.

00:30/آخرین آمار آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مصدومین زلزله استان کرمانشاه به ۴۵۸ نفر تا ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه خبر داد و گفت: ۲۲۵ نفر در سر پل ذهاب، ۱۰۸ نفر در گیلانغرب، ۹۷ نفر در قصر شیرین، ۱۲ نفر در روانسر و شش نفر در دالاهو مصدوم شدند.

وی افزود: شش نفر از مصدومان سر پل ذهاب، ۱۱ نفر از مصدومان گیلانغرب، پنج نفر از مصدومان قصرشیرین و دو نفر از مصدومان روانسر به کرمانشاه اعزام شدند. همچنین یک نفر از مصدومان دالاهو نیز به اسلام‌آباد اعزام شده است. همچنین  بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در استان‌های همجوار در حالت آماده‌باش هستند.

 00:35/ همه امکانات سپاه برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله سر پل ذهاب آماده است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آمادگی سپاه برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله سر پل ذهاب و قصر شیرین خبر داد.

00:38/آماده‌باش کامل در استان‌های معین کرمانشاه

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از ارسال ۱۴ هزار و ۱۲۴ دستگاه چادر امدادی در استان خبر داد.

مرتضی سلیمی با اشاره به ارسال برخی اقلام برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: ۱۴ هزار و ۱۲۴ دستگاه چادر امدادی، ۱۰ هزار بطری آب معدنی، ۵۰۰۰ کیلوگرم برنج، ۲۰ هزار کیلوگرم نایلون پوشش چادر به این مناطق ارسال شدند.

00:55/ آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه /513 نفر تا نیمه شب

مرادی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، آمار مصدومان زلزله را 513 نفر اعلام کرد.

44 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در منطقه مشغول ارائه خدمت هستند.

01:02/ 50 درصد مراجعه‌ها به دلیل ترس و شوک زلزله بوده است

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 382 نفر به مراکز درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه مراجعه کردند و 50 درصد مراجعین به مراکز درمانی به دلیل ترس وشوک حاصل از زلزله بوده است.همین طور مصدومانی که مشکل جزئی داشتند به طور سرپایی مداوا شدند. در مجموع گزارشات نشان می دهد خوشبختانه تخریب عمده ای صورت نگرفته است.

وی افزود: صبح فردا میزان خسارات نهایی و ارزیابی های دقیق گزارش خواهد شد.تقاضا داریم تمام اخبار مربوط به این حادثه از استاندار، دبیر ستاد بحران استان و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شود و مردم عزیز کشورمان به شایعات توجه نکنند.

01:26/ تعطیلی مهدهای کودک کرمانشاه /اعزام ۶ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق زلزله‌زده

محمد شریعتمداری وزیر رفاه در رشته توییت هایی از تعطیلی مهدهای کودک کرمانشاه در پی زلزله شب گذشته خبر داد. در پیام توییتری وی آمده است که «با هماهنگی مدیریت بحران مهدکودک‌ها فردا و برای نگهداری کودکان بی سامان تمهید مقدمات شد. سه تیم مهندسی به منظور بررسی تخریب مسکن های مددجویان فردا صبح اعزام می‌شوند.»

وی همچنین در پیام دیگری به اولین گزارشات دریافتی از زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶ تیم اورژانس اجتماعی در مراکز درمانی و سطح شهرهای سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی و اسلام آباد غرب جهت مداخلات آرام سازی مستقر شدند.

01:36/ مدارس شهرهای زلزله‌زده آسیب ندیده‌اند

وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس استان کرمانشاه در روز دوشنبه در پی بروز زلزله یکشنبه شب خبر داد.

سیدمحمد بطحایی در پیامی توییتری اعلام کرد که بر اساس گزارش اولیه مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه و بازدید اولیه از مدارس شهرهای زلزله‌زده خوشبختانه مدارس از زلزله آسیبی ندیده‌اند اما برای آرامش دانش‌آموزان و خانواده‌ها و تضمین سلامت و امنیت آنها با هماهنگی استاندار مدارس استان کرمانشاه دوشنبه تعطیل است.

01:45/ ۵۵۳ مصدوم در زلزله کرمانشاه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ۵۵۳ مصدوم تا این لحظه خبر داد و افزود: ۳۳ نفر از این تعداد بستری شدند.

مجتبی خالدی با اشاره به زلزله ساعت ۲۰:۰۷ چهارم آذر در استان کرمانشاه و مصدوم شدن تعدادی از افراد در حین فرار اظهار کرد: تا ساعت یک بامداد ۵۵۳ نفر مصدوم شدند. ۲۶۰ مصدوم در سر پل ذهاب، ۹۷ نفر در قصر شیرین، ۱۲۶ نفر در گیلانغرب، ۱۲نفر در روانسر، شش نفر در دالاهو، ۴۷ نفر در اسلام آباد و ۵نفر در ثلاث باباجانی به اورژانس کشور مراجعه کردند.

وی افزود: ۳۳ نفر از این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند و ۵۲۰ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۴۹۶۷۵۲۱:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۴
امیدوارم همه هم‌وطنان عزیزمون سالم باشند
ناشناس۶۴۹۶۹۷۲۱:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۴
اگر این زلزله در تهران می آمد چه می شد ،چقدر آمادگی داشتیم،چقدرتلفات داشت و چه میشود کرد ...چقدر مسعولان بی خیالند...
ناشناس۶۴۹۷۱۱۲۱:۵۳:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۴
خدا به خیر بگذرونه
ناشناس۶۴۹۹۷۹۰۸:۳۸:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۵
قهر خدا علت داره بهتره کمی ریشه یابی هم بشه
ناشناس۶۵۰۱۰۲۰۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۵
زلزله در مریخ و مشتری که انسانی حضور نداره هم میاد و پدیده ای طبیعی است به مردم توهین نکنیم
قلی۶۴۹۷۱۵۲۱:۵۴:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۴
پس بگو چرا دولت خونه های این بیچاره ها رو درست نمی کرد و تو چادر نگهشون می داشت. به خاطر خودشون بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین