خبر وزیر ارتباطات از اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

گروه اقتصادی الف،   3970828191 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

آذری جهرمی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، گفت: با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، به جای اینکه مردم در صف بایستند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.

خبر وزیر ارتباطات از اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز به همراه رییس جمهوری به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در شورای اداری شهرستان سلماس با تاکید بر اصلاح فرایندهای مختلف، تصریح کرد: امروز هشتاد میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر شود که بخشی از آن صادر شده است. ضمن اینکه بیش از 23 میلیون کارت سوخت برای خودرو و موتوسیکلت ها در کشور صادر شده، علاوه بر آن کارت های پایان خدمت، گواهینامه و کارت سلامت نیز همه باید هوشمند شوند.

آذری جهرمی قیمت تمام شده هر کارت هوشمند را 33 هزار تومان دانست و اظهار کرد: فقط برای 10 میلیون کارت هوشمند چیزی حدود 330 میلیارد تومان هزینه می شود حال در نظر بگیرید با این رقم چه تعداد مدرسه می توان ساخت و چقدر از محرومیت ها را می توان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه الان زمانی نیست که با بودجه های فراخ، کشور را اداره کنیم، افزود: در واقع هدف از هوشمندسازی کارت‌ها و دولت الکترونیکی، بهینه سازی فرایندهاست و باید در نظر داشته باشیم که اجرای دولت الکترونیکی، تنها خرید یک سری تجهیزات و مکانیزه کردن فرایندها نیست.

وزیر ارتباطات اصلاح فرایندها را باعث بهبود خدمات دهی به مردم دانست و گفت: رییس جمهوری بر این موضوع تاکید ویژه ای دارند و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، ستاد مدیریت سوخت کشور و شرکت ملی پخش و پالایش طی اطلاعیه ای اعلام کردند که چقدر از منابع کشور قاچاق می شود و چقدر از پول یارانه در جیب عده ای از قاچاقچیان می رود و اعلام کردند سوختگیری با استفاده از کارت سوخت باشد.

*اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، تصریح کرد: برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10(+10 )ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.

آذری جهرمی وارد شدن عسر و حرج به نظام بودجه ای کشور را منجر به اصلاح فرایندها دانست و با اشاره به تحریم ها ادامه داد: تحریم ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت ولی اگر با تدبیر عمل کنیم، می تواند منجر به دستاورد هم باشد و استقامت ما را بالا ببرد.

به گزارش فارس، امروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

دیدگاه کاربران

علی۶۴۲۷۴۰۲۲:۱۳:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۸
خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه که هر چی رو که بنا کرد و شما قبول نداشتید، بالاخره بهش ایمان آوردید.و یه آقایی یه موقع سکاندار نفت بود و الآن هم هست که اصلا کارت سوخت رو قبول نداشت ولی حالا قبول دارد. و در آخر اگر سوخت واقعا قاچاق میشود و آنهم با لنج و لوله کشی از زیر آب، نمیشود جلویش را گر فت که مردم دچار زحمت نشوند.
بابا۶۴۲۷۶۲۲۲:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲۸
دقت کنید !!! وزیر به اصطلاح ارتباطات میاد در مورد کارت سوخت که مربوط به وزارت نفت هست و وصل اون به بانک که مربوط به وزارت اقتصاد هست صحبت میکنه !!! این بابا این وسط چکاره هست ؟؟؟ میخواد در مورد همه چیز هر روز مصاحبه کنه !! یک ریز هر روز اظهار فضل داره !!! امروز از بچه ۸ ساله تا پیره زن ۸۰ ساله سوابق این بابا رو داره رو اینترنت میخونه .
علی ا۶۴۲۹۳۶۰۵:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۹
باید تمامی کارتهای بانکی و غیره همگی در یک کارت مثلا کارت ملی تجمیع شوند اما بخاطر سودجویی (دریافت هزینه صدور کارت جدید) این کار را انجام نمیدن .اگه اقتصاد مقاومتیه بسم ا... این کار رو شروع کنین
محمد۶۴۲۹۴۸۰۷:۰۱:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۹
همه طرح های احمدی نژاد داره دوباره اجرا میشه اول سامانه ارزی رو بهم زدن بعد اسمشو عوض کردن نیما بعد کارت سوخت کنار گذاشتن دوباره آوردن طرح شبنم رو حذف کردن مسکن روستایی رو حتی حذف کردن مسکن مهر پیشکش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین