آغاز طرح بسته حمایتی دولت/ واریز۲۰۰هزار تومان به حساب حقوق کارکنان و بازنشستگان

گروه اقتصادی الف،   3970827012 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی(مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت(واریز۲۰۰هزارتومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله ای آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، دوم آبان ماه سال جاری هیات دولت بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد را تصویب کرد.  این تصمیم از سوی دولت زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال 96شروع به افزایش کرد و به تبع آن قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد. بدین منظور مسئولان دولتی از چندین ماه پیش به فکر تهیه بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد و افراد تحت پوشش افتادند.

 اولین مرحله این طرح از تاریخ  دوشنبه 21 آبان ماه 97 عملیاتی شد.

1- مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره)  و سازمان بهزیستی کشور است؛  دراین طرح  به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

2- کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها ست  که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

3- بر این اساس فهرست فروشگاه های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای  این طرح از طریق فروشگاههای زنجیره ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که محمد شریعتمداری در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ 200هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از 3میلون تومان داشتند واریز شد.

 محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود: بسته های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت: برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ 200 هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر 3 میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود: قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر 3 میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ...  که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آنها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر 3 میلیون تومان در اختیار آنها قرار می گیرد.

 مطابق اعلام جزئیات بسته حمایتی دولت،‌باید گفت تاکنون دو مرحله (مشمولان کمیته امداد،بهزیستی و مدد جویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز مبلغ 200هزار تومان به حقوق) انجام شده است. اکنون باید منتظر مراحل بعدی و جزئیات نحوه اجرای آن از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۴۰۰۱۶۰۷:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲۷
دولت بره بمیره با این کشورداریش.
ناشناس۶۴۰۲۸۸۱۲:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۷
وای 200 هزار تومان ! با این پول چه کارهای که نمیشه کرد آرزو ها به حقیقت می پیوندد و میشه زیر یک کیلو پسته خرید خورد !
ناشناس۶۴۰۷۸۹۱۷:۱۷:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۲۷
اونم تازه به کارکنان خودش بقیه کشکن
ناشناس۶۴۰۸۶۲۱۸:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۲۷
پسته نسبتا خوب 205000 تا 250000 تومان در ایران و پسته خوب آمریکایی کیلوی 10 دلار یعنی با دلار امروز کیلویی 140000 تومان امیدواریم قاچاقچیان پسته آمریکایی به داخل قاچاق کنند !
حسین۶۴۰۸۰۵۱۷:۳۰:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
حالا هی برید تکراااااااارررررررررررررررر کنییید
ناشناس۶۴۰۸۵۱۱۸:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
احمدی نژاد بود بیشتر میداد این هم از اقتصاد صدقه ای که بهش انتقاد داشتن
ناشناس۶۴۰۸۹۸۱۸:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
برادرم بدان که از قدیم گفتند : یارب روا مدار که گدا معتبر شود .
ناشناس۶۴۰۰۱۷۰۷:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
ما کارمندیم حقوقمان نیز کمتر از 3 میلیونه رقمی واریز نشده
ناشناس۶۴۰۰۳۶۰۸:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خدا لعنتون کنه 200هزار تومان میریزید بعد همه چی سه الی چهار برابر شده .
ناشناس۶۴۰۰۳۹۰۸:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۲۷
دست شون درد نکند. با این پول می توانند برای آقازاده شان عروسی آبرومندی بگیرند ( احتمالا همان پول نوشابه حمام دامادی منظور نظر بوده. ) یا جهاز دختر خانم شان ( احتمالا منظور خرید جا قوری ایرانی مد نظر بوده ) را تکمیل کنند. زحمات قابل تقدیری است.
ناشناس۶۴۰۰۴۳۰۸:۲۲:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خدا همه کارگرها رو بیامرزه با این تبعیضی که در کشور وجود داره.
ناشناس۶۴۰۰۵۰۰۸:۲۸:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من که بیکار و بدون بیمه هستم, برم بمیرم؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه کدوم کشور توی دنیا هست که به کارمندانش افزایش حقوق میده اما به بیکارانش هیچی نمیده ؟!!!!!! مخصوصا که سرپرست خانواده هم باشی, بیکار و بدون بیمه هم باشی. دولت باید با کد ملی مشخص کند کدام سرپرست خانوار بدون بیمه هستند تا به آنها کمک اساسی شود.
شهاب۶۴۰۹۸۱۲۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۷
برادر آبرومندانه همونه که این ۲۰۰ هزار تومان را هم نگیریم. اخه این عدد پول خرید لبنیات هم نیست. اقایون خودشون رو به خواب زدند.
ناشناس۶۴۱۰۴۷۲۱:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
سلام حرف حق را گفتی
ناشناس۶۴۱۱۷۹۲۳:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خداپدرتو بیامرزه. من با ۴ سال سابقه کار, الان ۲ ساله بیکارم
جانباز 70 درصد۶۴۰۰۵۴۰۸:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
ما جانبازان گرفتار معیشت و دردمند را نیز فراموش نکنید .... بنیاد شهید این روزها ( البته چند سالی است ) سرش شلوغ است و وظیفه بنیادیش را گویا فراموش کرده ... با تورم لجام گسیخته و گرانی مایحتاج و البته دارو باقیمانده نیمه توان ما ها را گرفته ... لطفا التفات فرمایید
ناشناس۶۴۰۰۹۲۰۹:۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۷
بی عدالت ها پس کاسب های ضعیف چه ؟
مهدی۶۴۰۱۰۳۰۹:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
تکلیف ماها که یارانمون را اشتباهاً!!!!!! (بعد از ازدواج)قطع کردند و به هیچ وجه امکان وصل شدنش توی دولت الکترونیک!!! نبود و الان 3ساله به ناحق محروممون کردند چیه؟ من کارگرم و حقوق کارگری میگیرم. متا من را به کدوم حساب میریزن؟!!!
مجتبی۶۴۰۱۱۹۰۹:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
واقعا غیر منطقی که ابتدا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و کارمندان حقوق بگیر تعلق بگیره ولی ما قشر کارگر یا بیکار جویای کار نه
ناشناس۶۴۰۱۲۵۰۹:۴۲:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خدایی خیلی پررو هستین. ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم شما ۲۰۰ هزار تومان واریز می‌کنین!!
ناشناس۶۴۰۱۹۵۱۰:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
میشه یک کیلو پسته
ناشناس۶۴۰۱۳۸۰۹:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خدایا کی به داد ما بی کارها که در حسرت حتی یک میلیون تومان در امد هستیم می رسه
حسن زارع۶۴۰۴۴۹۱۳:۵۰:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من هفت ساله دنبال کار ودرآمد هستم وهمه دوندگی کردم جز شغل کاذب چیزی عائدمان نشده سفره انقلاب جای دیگری پهنه
ناشناس۶۴۰۱۷۹۱۰:۳۷:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خسته نباشن ! دو ماهه زمین و زمان رو پر کردن ............. فقط 200 هزار تومن اونم فقط برای کارمندها و بازنشسته ها ؟!!!
ناشناس۶۴۰۱۹۶۱۰:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲۷
پس اونهایی که شغل ازاد دارند یا تو بخش خصوصی کار می کنند وحقوق بگیردولت نیستند تکلیفشون چی میشه؟
ناشناس۶۴۱۰۴۱۲۱:۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۷
شما قیمت اجناستان را بالا ببرید ، کی به کیه ؟
عباس برغمدي۶۴۴۳۷۱۰۰:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۳۰
من برجی۵۰۰تومان باسه تا بجه درامد دارم کی به داد دل من میرسه
بهروز۶۴۰۲۰۰۱۰:۵۰:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲۷
برای بنده جای سوال است که بینی وبین الله - حال که کالاهای اساسی بیش از 50 درصد رشد قیمت داشته اند با این 200 ت چه چیزی را میخواهند جبران کنند ؟ آیا اندک شعوری را نیز برای ما قائل نیستند ؟
ناشناس۶۴۰۲۰۹۱۰:۵۶:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من که بیکار و بدون بیمه هستم, برم بمیرم؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه کدوم کشور توی دنیا هست که به کارمندانش افزایش حقوق میده اما به بیکارانش هیچی نمیده ؟!!!!!! مخصوصا که سرپرست خانواده هم باشی, بیکار و بدون بیمه هم باشی. دولت باید با کد ملی مشخص کند کدام سرپرست خانوار بدون بیمه هستند تا به آنها کمک اساسی شود.
ناشناس۶۴۰۲۴۳۱۱:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من که نه کارمندم و بازنشسته و فقط یه کارگر ساده هستم چی؟ من جزو امار این کشور نیستم؟
ناشناس۶۴۰۲۵۲۱۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من هیات علمی دانشگاه ازاد هستم ۴ ماهه حقوق نگرفتیم تو این اوضاع باز خوبه اون کارگز روز مزد یه پوولی داشته ما اونم نداریم مثلا هیات علمی هم هستیم مرسی اقای ولایتی
ناشناس۶۴۰۳۵۱۱۲:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
واقعا مردم چی فرض کردید؟تحمل مردم هم حدی داره.
پیمان۶۴۰۳۶۰۱۳:۰۶:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من بیکارم این بسته مسخره من چی میشه پس؟ این چه عدالتیه دیگه.
پیمان۶۴۰۳۶۸۱۳:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ 200هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از 3میلون تومان داشتند واریز شد.؟؟؟؟؟؟؟ ما که ندیدیم هم شاغلیم هم کارمند زیر 3 میلیون فکر کنم ریختن به حساب سیف
ناشناس۶۴۰۴۶۰۱۳:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
قرار بود از یارانه بی نیاز شویم نه اینکه محتاج سبد حمایتی!
ناشناس۶۴۱۲۶۷۰۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۲۸
باش تا صبح دولتت بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است. چیزی نمونده تا حرف قالیباف درست دربیاد. 96 درصد صدقه بگیر !
حسن۶۴۰۵۷۷۱۵:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
میشه باش ۴ تا رب گوجه بخری
همشهری۶۴۰۶۰۴۱۵:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
متاسفانه مردم با داشتن این همه سرمایه ملی کردن گدا.چی فکر میکنند.
ناشناس۶۴۰۶۶۵۱۵:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
واقعا ریختن؟ دریافتی من کمتر از ۱.۵۰۰ هست و حقوق رو هم این ماه زودتر دادن اما حتی یک ریال ندادند.
ناشناس۶۴۰۶۸۹۱۶:۰۶:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس۶۴۰۷۶۸۱۷:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
آخه این پول ارزش گرفتن داره که اینقدر سرش بحث میکنید دولت مردم رو چی فرض کرده
ناشناس۶۴۰۸۲۹۱۷:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۷
اینهمه ولخرجی مردید بازار را کنترل کنید نه به مردم صدقه بدید
فریدون۶۴۰۹۶۲۱۹:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
میگن، به ما نگویید بالای چشمتان ابروست. از طرفی هم مسئولیت وضع نابسامان اقتصادی هم قبول نمیکنند.
ناشناس۶۴۰۹۷۷۲۰:۰۰:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۷
کارمند کارمند کارمند کارمند .......................و کارمند بقیه بوق پولهای مردم که باد هوا میشود .بخدا این پولها حرام هست چون پول نفت حق ما هم هست و چون مالیات را ما بازاریها و کسبه وشغلهای آزاد می دهیم .چون ما نه تنها باری بر دوش دولت و ملت نیستیم بلکه با ایجاد شغل باری هم برمی داریم .
ایرانی۶۴۱۱۲۶۲۲:۱۲:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۷
من براشون آرزوی دعای خیر نمی کنم به خدا واگذار شون کردم یقین دارم سرنوشت بدی خواهند داشت تا فرصت هست برن توبه واستغفار کنن
ناشناس۶۴۱۲۶۹۰۲:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۸
مردم را صدقه بگیر کردید. همان مردمی که قرار بود کرامت انسانی شان حفظ شود!
ع۶۴۳۸۹۱۱۶:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۲۹
جانبازان منتظر نباشید الان حقوق واریز شد همان حقوق قبلی بود می گفتن زیر سه میلیون شامل میشه ما که زیر دومیلیون می گیریم شامل ما هم نشده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین