آقای ظریف! مردم چرا باید برای این سطح ناشی گری دیپلماتیک هزینه دهند؟

محسن مهدیان،   3970822135 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

اظهارات اخیر ظریف اگر درست هم باشد که نیست، ابتدا انگشت اتهام را سمت خود دولت می برد؛ ولی از این مهمتر یک سوال ساده است و آن اینکه؛ این ادعا در چنین شرایطی چه آثاری بر کشور تحمیل می کند؟ این کشور و مردم چرا باید برای این سطح ناشی گری دیپلماتیک هزینه دهند؟

آقای ظریف! مردم چرا باید برای این سطح ناشی گری دیپلماتیک هزینه دهند؟

آقای ظریف در اظهارات عجیبی اتهام پولشوئی در ایران را تائید و به نقش برخی نهادها در آن اشاره کردند که وقتی هزاران میلیارد تومان گردش پولشوئی دارند، دهها میلیارد هزینه برای کار تبلیغاتی علیه سی اف تی و غیره خیلی عجیب نیست. این ادعا ضمن اینکه تهمت زننده ای به منتقدین است، در حالی بیان می شود که مدتهاست دولت های ضدایرانی با همین اتهام به دنبال تحریم مضاعف جمهوری اسلامی اند.

هرچند این اظهارات اگر درست باشد که نیست، ابتدا انگشت اتهام را سمت خود دولت می برد؛ ولی از این مهمتر یک سوال ساده است و آن اینکه؛ این ادعا در چنین شرایطی چه آثاری بر کشور تحمیل می کند؟ این کشور و مردم چرا باید برای این سطح ناشی گری دیپلماتیک هزینه دهند؟

اظهارات آقای دیپلماتیک را در گذشته هم مرور کنید؛ هر انسان با خردی و در هر سطحی از شناختی، متوجه است که در مواجهه با رقیب نباید اظهار ضعف کرد؛ چه رسد که در شرایط جنگی و در صحنه مبارزه با دشمن باشیم.

وزیر محترم خارجه چندی پیش اعتراف کردند که در ماجرای برجام اشتباه کردند به وعده های شفاهی جان کری اعتماد کردند. تاریخ درباره این سطح از اشتباه چه قضاوتی خواهد کرد؟

این آقای ظریف همان است که در ابتدای مذاکرات هسته ای گفت آمریکا از چهار تا تانک و موشک ما نمی ترسد و ادامه داد:" آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟"

تعابیری که چندی بعد مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت و فرمودند خوبست برای برخی مسئولین تورهای علمی و نظامی برگزار شود.

بگذریم از اینکه در همان ایام مذاکره، رئیس جمهور محترم با صدای بلند گفتند خزانه کشور خالی است. همه فخرفروشی آقایان به قدرت دیپلماتیکی و توان مذاکراتی شان در همین سطح است؟

این اظهارات آقای ظریف را بگذارید کنار سخنان وی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا که مذاکرات را با تحولات سیاسی در داخل ایران پیوند زده بود که اگر مذاکرات پیش نرود اصلاح طلبان به مجلس راه نمی یابند.

یا اینکه در اوج اختلاف ایران و عربستان، برای پادشاه پیام تبریک می فرستد و یا می گوید ایران و عربستان برادرند و اختلافات موجود، ناشی از اختلاف روایت هاست. آقای ظریف همانست که در ماجرای تعدی امارات به جزایر سه گانه، می گوید حاضریم سر مالکیت ابوموسی هم مذاکره کنیم.

سوال اصلی این است که این سطح از اظهارات ناشیانه و ضدملی، با کدام معیار دیپلماتیک قابل توجیه است؟ چطور این سخنان را تحلیل کنیم؟ خود آقای ظریف راهنمائی کنند.

در بهترین حالت و با تسامح، ما گرفتار مدیرانی هستیم که به جهت اعتقادی و اخلاقی با کمترین تهدیدی چنان دچار ترس و و نفس تنگی ناشی از تهدید دشمن می شوند که توان تحلیل مسائل ساده را هم از کف می دهند؛ و البته این برداشت بهترین گمانه زنی است. خاصه وقتی که مشاهده می شود آقای ظریف چند هفته پیش همین جنس اتهامات و سخنان را در جلسه غیرعلنی با مدیران رسانه ها مطرح کرده بودند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۳۶۶۵۱۳:۴۷:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
متاسفانه ظریف بر شاخه نشسته و بن می برد !
ناشناس۶۳۳۸۸۳۱۵:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ناشیگری اینجماعت عمدی و ارادیست این از خصوصیت های شیطانیست
ناشناس۶۳۴۱۸۱۱۸:۳۰:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
تمام این حرفها برای اینه که امکان تشدید تحریمها علیه ایران رو برای غرب فراهم کنه . هرقدر میگذره خیانت مسئولین به ایران بیشتر رو میشه . و این دولت رسما خائنه .
ناشناس۶۳۳۸۹۷۱۵:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حرف حق تلخ / کشور باید اصلاح شود
ناشناس۶۳۳۹۰۸۱۵:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ناشی شمایید که هر کار و حرفی دلتان می خواهد می زنید و بعد بیچاره ظریف را قربانی هوسبازی های سیاسی خود می کنید.
ناشناس۶۳۳۹۴۰۱۶:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
او 30 سال در امریکا زندگی کرده است... حال چه انتظاری از او باید داشت؟ جای تاسف این جاست که کسی از درون دولت، این مسائل را به او تذکر نمی دهد.
ناشناس۶۳۴۳۴۱۱۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
مردم کدوم مردم
ناشناس۶۳۳۶۶۶۱۳:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بابا شماروی قاجار رو سفید کردید
بهرام۶۳۳۶۶۸۱۳:۴۹:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بیایید واقع بین باشیم ایا اتهام پولشوئی در ایران درست نیست ؟ بخدا عین واقعیت است من انعکاس برون مرزی این حرف را کاری ندارم ولی اثارش در اقتصاد ایران پدر مردم را در اورده است
ناشناس۶۳۳۷۷۷۱۴:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
چطور به انعکاس برون مرزی آن کاری ندارید ؟! ظریف اگر سند داره باید در اختیار مراجع قضایی قرار بدهد نه اینکه برای رسانه های بیگانه خوراک تهیه نماید.
ناشناس۶۳۳۹۶۸۱۶:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
بابک زنجانی ها سند زنده ان. چی شد؟
ناشناس۶۳۳۸۰۵۱۴:۴۹:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خب اگر هم باشه چرا در دولت که اقای ظریف در اون حاضر است مطرح نمیشه؟ چرا بانک مرکزی جلوگیری نمیکنه؟ منتظرن آمریکا جلوگیری کنه؟!!!!!
ناشناس۶۳۳۶۶۹۱۳:۴۹:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
همین که حرف ظریف درباره پولشویی به تیتر یک رسانه های غربی تبدیل شد یعنی مطرح این حرف در انظار اشتباه محض بود.
ناشناس۶۳۳۶۷۲۱۳:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ظریف و اصلاح طلبان تا این مملکت را ته دره نبرند دست بردار نیستن !
بهلول ۵۷۶۳۳۶۷۶۱۳:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
با اینکه من موافق پیوستن به این قرار داد هستم ....ولی واقعا چنین سخن گفتن از یک فردی که خود را سیاستمدار می داند جای تاسف و تعجب دارد...و خنجر از پشت زدن به کشور است.
فرناز۶۳۳۶۷۷۱۳:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
شما یک درصد احتمال این رو بده که حرفش درست باشه. آن وقت چه می کنید؟
ناشناس۶۳۳۷۷۳۱۴:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
این حرف ایشان گرا دادن به دشمن برای تشدید تحریمهاست .
ناشناس۶۳۴۳۱۹۱۹:۴۰:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اون موقع باید یقه دولت و بانک مرکزی را گرفت که بعد از 5 سال هنوز یک سیستم شبیه FATS توی کشور راه نینداختند تا جلوی این پولشویی ها را بگیرند این دولت توی این 5 سال واقعا چه کار موثری انجام داده است؟!!!!!!!!!!!! انگشت اتهام به سوی دولت و بانک مرکزی است ظریف داره چه کسی را متهم می کنه؟!!! شاید انتظار داره مثلا معلما یا کاسب ها بیایند سیستم بانکی را درست کنند ؟!!! راه اندازی یک سیستم جامع بانکی کار کیه؟!!!!!!! واقعا کار کیه ؟؟؟؟!!!!!!! پس کار دولت و بانک مرکزی چیه ؟!!! فقط پول بدن به بانک های دیگه تا اونا هم پول فروشی کنند و پدر مردم و کارخانه ها و شرکت ها را دربیاورند ؟!!!!!!
ناشناس۶۳۵۲۸۴۱۱:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۲۳
بروند به وزرات اطلاعات و دادگستری تمام مدارک رو تحویل بدن .
ناشناس۶۳۳۶۸۴۱۳:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اقای دکتر ولایتی در قضیه برجام گفتند کل قدرت دیپلماسی ایران پای میز مزاکره برجام نشست و الان می بینیم کل دیپلماسی ایران با خاک یکسان شد و ما متوجه شدیم که روسیه هم بدون اجازه امریکا هوایپمای سوخو هم به ما نمی تواند بفروشد وقتی حضرات در رویا بسر می برند و نمی توانند صورت مسئله ای بنابر واقعیت بنویسند پس مسئله ای هم نمی توانند حل بکنند
ناشناس۶۳۳۶۸۹۱۳:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وزیر داریم چه وزیری.... ماشالله
ناشناس۶۳۳۶۹۰۱۳:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آیا کسانی که براحتی مسائل مملکت را رسانه ای میکنند ،مسایل خانوادگیشان هم به همین راحتی در عموم اظهار میکنند ؟ پس میدانند که برخی مسایل را نباید گفت هرچند وجود داشته باشد .پس چرا بیان میشود؟ اینرا دیگر نمیشود گفت اشتباه بوده چرا که در این جایگاه این مسائل از آموخته های پیش و پا افتاده است . پس اینها مملکت را خونه خودشون نمیدانند و دل به جای دیگر خوش دارند .
ناشناس۶۳۳۶۹۲۱۴:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
فردا یه مدال شجاعت با هزار تا سکه واسه fatf بش ندن صلوااات
ناشناس۶۳۳۶۹۹۱۴:۰۳:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
در حقیقت ما گرفتار شبکه ای هستیم که که این کشور را به ثمن بخس به تاراج میبرند و با هرگونه شفافیت مبارزه میکنند.
ناشناس۶۳۳۸۹۶۱۵:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دقیقا پیامک هم میزنه
ناشناس۶۳۴۹۵۹۰۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۳
بله برای مردم خود ما شفاف نیستند ولی برای خارجی ها شفاف شفاف.
ناشناس۶۳۳۷۰۶۱۴:۰۶:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آقای ظریف! استعفا! استعفا!
علی۶۳۳۷۰۹۱۴:۰۷:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اینم ازوزیر کشورمان خدایی عواقب صحبت های ایشان فکر می کنید به سادگی جمع می شود اونم کشورهایی که منتظر یک حرف از کشور ما هستند که مصادق کلام هایشان است که هی به ایران خرده می گیرند اقای ظریف حق الناس فقط نه برای شما بلکه برای همه مسولان ازاول انقلاب تاکنون همین هاست که با هر فشاری که به این کشور وارد می شود مردم باید سختی بکشند
ناشناس۶۳۳۷۲۴۱۴:۱۱:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اقای ظریف واقعا خجالت نمیکشه..‌.این ادبیات افراد مدعی احترام به مخالف هست...وقتی به انتقاد با تهمت پاسخ داده میشود در واقع بیانگر ضعف استدلال هست.دقیقا در برجام هم همین اتفاق افتاد... ای کاش طرف داران این جریان چشم باز کنند
ناشناس۶۳۳۹۶۰۱۶:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
چرا به ظریف گیر میدی؟ آیا پولشویان محترم که مملکت را هم ملک طلق خودشان میدانند، نباید خجالت بکشند و دست از کارهاشون بکشند؟ چه حرف سستی میزنید شما؟ برید به پولشوها گیر بدید.
ناشناس۶۳۴۹۶۷۰۹:۳۱:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲۳
شما یا آقای ظریف یا هر ... دیگری اگر می دانید جایی پولشویی می شود آن را با ارائه سند اعلام نمایید.
جوادی۶۳۳۷۳۹۱۴:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
چرا ما نباید با کشورهای اروپایی واسیای در صلح وصفا ارتباط داشته باشیم که مردم این همه فشار روانی -سختی -رنج تورم - را تحمل کنن در صورتیکه خانواده کلیه مسولین در کشور های اروپایی وامریکایی جنوبی وشمالی ساکن هستند
ناشناس۶۳۴۹۷۲۰۹:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۲۳
مسئولین = ظریف و دوستان
ممدی۶۳۳۸۵۷۱۵:۱۶:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
شدیدا بوی خیانت ووطن فروشی می آیدوکرارا اتفاق میافتد
ناشناس۶۳۳۸۹۱۱۵:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
شما از طرف مردم حرف نزن .
ناشناس۶۳۴۲۱۱۱۸:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دمت گرم .
ناشناس۶۳۴۱۴۲۱۸:۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خجالت بکش جناب ظریف
علی۶۳۴۵۱۵۲۲:۲۳:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اختلاس گران ... خجالت بکش.
ناشناس۶۳۴۲۲۲۱۸:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وقت حساب و کتاب کسی فرا رسیده که مردم را به پشیزی حساب نمی کند ولی در این مواقع مردم مردم می کند.
علی۶۳۴۲۶۷۱۹:۱۳:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آقای ظریف بهترین دیپلماتی است که ما داریم . پس ببین بقیه در چه حد و حدودی هستند. در مورد برجام هم اشتباه کرد که چند سالی مردم توانستند یک نفس بکشند.
ناشناس۶۳۴۴۳۷۲۱:۱۰:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
وقتی که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس۶۳۴۶۷۵۰۰:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۲۳
حرفهای ایشان خیانت بود به کشور.
ناشناس۶۳۴۷۶۸۰۷:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۲۳
خانه از بن ویران است خواجه در بند نقش ایوان است. هر روز یک دعوای الکی راه می اندازید مردم مشغول باشند.
امید رحمانی۶۳۴۸۲۶۰۸:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۲۳
ایران به اصلاحات همه جانبه نیاز دارد. ولی بعد از ربیعی و آخوندی , ظریف را هم مجبور استعفاء خواهند کرد
سعید۶۳۵۱۷۳۱۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۳
به گزارش خودتان مراجعه کنین https://www.alef.ir/news/3970821136.html
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین