پیروز حناچی شهردار تهران شد؛ صندلی بهشت به آخوندی نرسید + جزئیات

گروه اجتماعی الف،   3970822064 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با ۱۱ رای شهردار تهران شد.

پیروز حناچی شهردار تهران شد؛ صندلی بهشت به آخوندی نرسید + جزئیات

به گزارش الف، در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از رای گیری اعضا، پیروز حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد.

عباس آخوندی کاندید دیگر شهرداری تهران در این رقابت ۱۰ رای کسب کرد و از بهشت جا ماند.

گفتنی است، اعضای شورای شهر روز یکشنبه عباس آخوندی را با ۱۶ رای و پیروز حناچی را با ۱۱ رای به عنوان دو گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که در نهایت، عباس آخوندی با ۱۰ رای از رقابت برای دستیابی به کرسی شهرداری تهران بازماند و پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

۱۴ ماه از حضور مدیریت جدید شهری در بهشت می گذرد. ماحصل خروجی ۲۱ عضو اصلاح طلب شورا که از احزاب مختلف هستند؛ ۳ شهردار و ۲ سرپرست برای تهران بود.

چه کسانی به پیروز حناچی رای دادند؟

فارس درباره اینکه چه کسانی به شهردار شدن حناچی رای دادند نوشت: میرلوحی، آروین، میلانی، صدراعظم نوری و خداکرمی از اعضای حزب اتحاد ملت به آخوندی رای داده و علی اعطا عضو این حزب به حناچی رای داده است.

همچنین هاشمی و شهربانو امانی از اعضای حزب کارگزاران به حناچی رای دادند. 

حق‌شناس، امینی و نظری از اعضای حزب اعتماد ملی به حناچی رای دادند و گفته می‌شود علیخانی، حبیب‌زاده، فراهانی، فخاری و الویری که جزو مستقلین هستند هم به حناچی رای داده‌اند.

خلیل‌آبادی، نژادبهرام، مسجدجامعی و حسن رسولی هم به آخوندی رای دادند.

برنامه حناچی برای اداره پایتخت

پیروز حناچی شهرداری جدید تهران روز یک‌شنبه همین هفته (۲۰ آبان) با حضور در جلسه شورای شهر تهران با تشریح برنامه‌های خود برای اداره پایتخت در صورت انتخاب به عنوان شهردار تهران گفته بود: معتقدم که یکی از اولویت‌های ما باید مدیریت خردمندانه شهری باشد و از آنجا که در جلب مشارکت مردمی مشکل داریم این مدیریت خردمند شهری با چالش‌هایی روبروست.

حناچی در تعریف برنامه هایش برای تهران می گوید: برنامه من کاهش سهم درآمد شهرداری از محل صدور پروانه‌هاست. ایجاد درآمدهای پایدار یکی از چالش‌های شهرداری تهران است و در حال حاضر سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای حاصله تنها ۲۵ درصد است‌. کاهش سهم درآمدهای حاصل از صدور پروانه و متناسب کردن دریافت عوارض شهری به میزان بهره‌مندی از مواهب شهر از برنامه‌هایم برای رفع این چالش است‌.

وی ادامه داده: کمبود شفافیت و شاخص‌های ارزیابی و پایش می‌تواند ما را در رسیدن به مدیریت خردمند شهری دچار مشکل کند، یکی از راهبردهای اصلی ما هوشمندسازی و شفافیت اطلاعات است.

حناچی با بیان این که مشکلات شهر تهران ناشی از عدم هوشمندسازی و ناکارآمدی سیستم‌های هوشمند فعلی است، افزود: به برنامه‌های تحت موبایل دقت کنید و ببینید که چه تاثیری در مبادلات کالا و همچنین مدیریت سفرها و در نتیجه رضایت مردم داشته‌اند و این در حالی است که می‌توانید این برنامه‌ها را در شهرداری تهران نیز ارائه کنید.

او در مورد حمل و نقل عمومی اظهار کرد: تنها ۱۹ درصد از سفرها با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که این مساله زیبنده شهر تهران نیست. در حال حاضر شاهد غلبه حرکت سواره بر پیاده هستیم که باید این رویه تغییر پیدا کند و با سرلوحه قرار دادن توسعه tod می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

حناچی بیان کرده بود: در ارزیابی‌هایی که انجام شده مشکل آلودگی هوا، ترافیک، ناکارآمدی بافت فرسوده و... و. از چالش‌های اصلی شهر است. در سال ۹۵ بیش از ۲۶۰ روز ناسالم داشتیم و این در حالی است که هنوز با وجود اقداماتی که انجام شده با چالش‌هایی در حوزه آلودگی هوا، ‌ آب و پسماند و... روبه‌رو هستیم. برنامه‌های من حول کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، تکمیل شبکه فاضلاب، تکمیل قنات‌های پایتخت، احیا رود =دره‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین متمرکز می‌شود.

حناچی عنوان کرده بود: شاهد نبود عدالت در برخورداری از منابع در سطح شهر تهران هستیم. برنامه ما ایجاد تبعیض مثبت است، اما از آنجایی که شاهد کاهش مشارکت تهرانی‌ها هستیم باید در ابتدا این مشکل را حل و فصل کنیم.

حناچی توسعه گردشگری در تهران را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد بود و افزود: برنامه‌ من برای شهر تهران کاملا متوازن است.

پیروز حناچی را بهتر بشناسید

پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است.

وی ورودی ۱۳۶۳ رشته معماری پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۷۱ از دانشکده معماری دانش آموخته و فارغ التحصیل ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و بازنده سازی شهر‌های تاریخی است.

حناچی در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری تهران است.

وی تحصیل کرده و مدرس رشته شهرسازی است و پیش از این هم برای شهردار شدن کاندید شده بود که به اعتقاد کارشناسان علی‌رغم داشتن شایستگی لازم، به خاطر نداشتن روابط حزبی از شهردار شدن باز ماند.

حناچی همچنین پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی یار گرمابه و گلستان افشانی، سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

شهردار جدید تهران در فاصله سال های ۸۰ تا ۸۴ معاون معماری و شهرسازی وزارت راه بوده است.وی با حکم روحانی، به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.

حناچی در دولت اول محمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

وی رساله خود را با عنوان «مبانی نظری مرمت شهری در شهر‌های تاریخی ایران» دفاع کرد. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است.

وی دانشیار پایه ۲۳ است و تعداد زیادی مقاله را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان ترجمه کرده است. همچنین ترجمه کتاب‌های متعددی در زمینه میراث جهانی و تئوری مرمت با ترجمه حناچی از سوی موسسه چاپ و انتشار دانشگاه تهران منتشر شده است؛ و مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور است. وی همچنین اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی دانشگاه را به عهده داشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۳۱۹۰۰۹:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خدا را شکر، حالا وقت محاکمه آخوندی به دلیل اخلال در زندگی مستاجران است
ناشناس۶۳۳۳۲۳۱۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
همه این ها فیلم هست. خودشون می‌دونستن چه اتفاقی قرار هست بیفته....... ولی ایشالا خیر باشه برای تهران‌. تهران‌ کثیف تر و نابودتر از این بشه دیگه امکانش نیست!! ....
ناشناس۶۳۳۵۰۸۱۲:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ما رو به آخوندی گرفتن که به حناچی راضی بشیم!
ناشناس۶۳۳۸۸۹۱۵:۳۵:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
هر کی به غیر قالیباف شهردار بشه شما اصولگراها یک حرفی میزنید
ناشناس۶۳۴۲۰۵۱۸:۴۰:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حناچی در حد و اندازه تهران بزرگ نیست
ناشناس۶۳۴۱۶۶۱۸:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
چقدر ساده ایی بخدا فیلم سینمایی اینارو واقعی پنداشتی؟؟!!!
سلام۶۳۳۲۱۵۰۹:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ساده نباشیم از اول معلوم بود گاوبندیه تا معاون آخوندی شهردار شود الفاتحه
امیر۶۳۳۳۶۷۱۱:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
کلا شما باحالید. اگه آخوندی میشد هم همینو میگفتید.
علی۶۳۴۴۲۵۲۱:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دقیقا همین است . با مهره ها بازی میکنند .
ناشناس۶۳۳۲۱۸۰۹:۵۶:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
زمان معاونت آخوندی چه گلی سر مردم زد این اصلاح طلب افراطی؟
گرز علی۶۳۳۴۵۵۱۲:۰۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
منتظر گرانی خدمات شهرداری و اوردن اصلاح طلبان به شهرداری باشید مخصوصا انها که زیاد خوشحال هستند اخوندی انتخاب نشد هیچ حرفی از فساد نیست عوضش از درامد پایدار همان گرانی هست
قوامی۶۳۳۲۴۰۱۰:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خیرباشد انشاءالله ...
مازندرانی۶۳۳۲۴۹۱۰:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار جدید تهران انشاالله تهران به شهری برای زندگی بهتربرای پایتخت نشینها تبدیل شود چون سواحل خزر که هیچ ,حتی در روستاها هم زمینی برای ویلاسازی وکوچ پایتختیها نمانده.
ناشناس۶۳۳۲۶۲۱۰:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
آخوندی نگران نباش مثل سیف و ربیعی یه جا برات پیدا میشه!
ناشناس۶۳۳۳۰۹۱۰:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
یک صندلی دو نفره اگر ساخته میشد هردو باهم و کنا ر هم روی ان مینشستند
ناشناس۶۳۳۳۱۲۱۰:۴۶:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
.نگران نباش مستضعف لواسان نشین..
ناشناس۶۳۳۳۲۰۱۰:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
یه اسلاحتلب بی عرضه دیگه
ناشناس۶۳۳۳۳۳۱۰:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خدا را شکر که آخوندی نیامد. بر این مژده گر جان فشانم رواست!
یک اصلاح طلب۶۳۳۳۵۴۱۱:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
درود بر آخوندی / سلام بر حناچی
ناشناس۶۳۳۳۵۹۱۱:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
16+11 میشود 27 10+11 میشود 21 چطور برخی اعضا رای ندادند ؟
ناشناس۶۳۳۸۶۷۱۵:۲۴:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اعضای شورای شهر 21 نفرن. اون اعداد 16 و 11 یی که میبینی به خاطر اینه که در دور قبلی، هر عضو شورا می تونست به 2نفر رای بده تا بتونن انتخاب کنن. پس از بین چند نفر، دو نفر نتخاب شدن
ناشناس۶۳۳۳۶۲۱۱:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
خدایا شهرمون رو از دست اسلاحتلب حفظ کن
ناشناس۶۳۳۸۷۲۱۵:۲۹:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
اعضای شورای شهر با رای مردم تهران انتخاب نشدن، نه؟ از کره مریخ اومدن ؟
ناشناس۶۳۳۳۶۹۱۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
تهراني ها برويد صدقه بدهيد تقوي نژاد نشد، آخوندي كه خوبه!
سیدناصر۶۳۳۳۷۱۱۱:۱۰:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲۲
دکتر حناچی یک اصلاح طلب خلاق و فعال می باشد.
ناشناس۶۳۳۹۳۰۱۶:۰۸:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
یک چند ماه صبر کنید آثار خلاقیت ایشان را هم خواهید دید!
علی۶۳۳۴۷۶۱۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲۲
هر کسی از جناح اصلاح طلب بیاید زیر فشار تند روهای اصولگرا له میشود و اجازه پیدا نمیکند تا کار کند . کلا خودشان که معجزه شان احمدی نژاد بود و در کار اصلاح طلبها سنگ اندازی میکنند . بیچاره ملت که زیر این دعوا باید تاوان بدهد .
ناشناس۶۳۳۴۹۷۱۲:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
از این دو تای قبلی تهران که خیری ندید ،خدا کند این یکی دیگه برای تهران کار کند و شهرداری را محل تجمع و جلسات اصلح طلبا قرار ندهد.
بینام۶۳۳۵۰۱۱۲:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۲۲
درود بر هم مدرسه ای عزیز
سلمان۶۳۳۷۵۰۱۴:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
درود بر حناچی مرگ بر آمریکای جهانخوار
سعيد۶۳۳۷۵۶۱۴:۲۳:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
از اول معلوم بود جای آخوندی در بهشت نیست!
ف.خ۶۳۳۸۳۱۱۴:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲۲
از این که فردی صاحب نظر در امور شهرسازی و معماری و از قشر دانشگاهی و علاقمند به امور فرهنگی و احیای و حفظ بافت های تاریخی و هویت شهری شهردار تهران شده است بسیار خوشحالم. امیدوارم در امور اجرایی هم موفق باشند.
ناشناس۶۳۳۸۸۴۱۵:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۲
حیف شد
ناشناس۶۳۴۰۲۶۱۷:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
امیدواریم آقای حناچی قبل از هر اقدامی ،اول پروژه غیرکارشناسی و سراسر زیانبار پیاده راه سازی میدان امام حسین را که میراث شهرداری قالیباف بوده و زندگی مردم محلات اطراف این میدان را به گند کشیده است به حالت قبلی خود برگرداند.
ناشناس۶۳۴۵۸۵۲۳:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲۲
انشالله با تلاش صادقانه بزای مردم عاقبت به خیر شوند. دعا برای خروج با عزت از این بازی دو سر باخت.
ناشناس۶۳۴۷۰۸۰۲:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۳
ایشان معاون آخوندی بوده؟ پس دیگر چه فرقی بین او و اخوندی است؟ خدا به ما تهرانی ها رحم کند. الف. این سوال را چند باره می پرسم.چگونه می شود آرای خودمان به این شورای شهر را پس بگیریم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین