آخوندی: کار درستی کردم که حتی ۱ واحد مسکن مهر افتتاح نکردم

گروه اقتصادی الف،   3970819163 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در مراسم تودیع خود سیاست ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد (مسکن مهر) و برنامه دولت برای بازآفرینی شهری را به باد انتقاد گرفت و گفت: کار درستی کردم که حتی یک واحد مسکن مهر را افتتاح نکردم.

آخوندی: کار درستی کردم که حتی ۱ واحد مسکن مهر افتتاح نکردم

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در مراسم تودیع خود با اشاره به این که در این مراسم رسمی و تشریفاتی قصد ارائه گزارش از ا5 سال گذشته ندارم، اظهار کرد: آنچه ثمر داد محصول تلاش همه همکاران در سراسر ایران بود و اگر افتخاری هست متعلق به آن است.

وی با بیان این که مسئولیت اقدامات انجام شده را می پذیرم، تصریح کرد: آنچه انجام شد قابل نقد بوده و با کاستی مواجه بوده است.

وی با اشاره به نگاهش در حکمرانی افزود: در رابطه حکمرانی و مسئله ایران؛ درکم این است که مشخصاً پس از مرداد 32 مفهوم ایران در ایران غریب است. هنوز مسئله ایران به عنوان یک موضوع در کانون سیاست در نهاد حکمرانی قرار نگرفته است.

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: تمام تلاش من در این دوره در وزارت پروژه محور این بود که مفهوم انسان‌محوری بر مبنای پذیریش حقوق شهروندی حاکمیت قانون را برکشد. 

آخوندی با اشاره به پروژه های بی حاصل عمرانی،  افزود: توسعه به مفهوم ادراک عدالت، امکان دسترسی آزادانه به فرصت‌ها، حاکمیت قانون، نبود فساد، ایجاد ثروت عمومی و... است. البته به‌عنوان عضوی از دولت از عدم کفایت آنچه بود تصمیم به کنارگیری گرفتم.

وی با اشاره به ابهام پایان کار خود، اظهار کرد: حضرات چنان تبلیغ کردند که در پایان 62 ماه کار وزارت راه فاقد هر گونه دستاوردی است و مدیران به خوش گذرانی رفته بودند.

وی تصریح کرد: شخصا به جهت تعهدی که به مردم دارم گزارشی از رویکردهای بنیادی تهیه کرده و گزارش می دهم. بخش مسکن دچار عدم بزرگ ترین عدم تعادل ها در دوره پیش از بنده شده بود. 

وزیر مستعفی با اشاره به 2.5 واحد مسکن خالی از سکنه و 2.2 واحد خانه تفریحی، گفت: بازار مسکن علی رغم سادگی فناوری ها، برای اولین بار در تاریخ ایران با اجرای مسکن مهر به طور مستقیم به صورت گسترده ای از سوی دولت مداخله قرار گرفته بود. شوربختانه که این مداخله تبدیل به فضیلت شده بود.

آخوندی با اشاره به این که مسکن مهر باعث افزایش بالای تورم شده بود، افزود:  برای ساماندهی بازار مسکن و خارج کردن سوداگری چند سیاست توقف توسعه مسکن مهر و تکمیل واحدهای نیمه تمام، اتکا به سیاست پس انداز و فعال سازی انواع ابزارهای مالی و پولی مانند انتشار اوراق رهنی، افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن،تبدیل بانک مسکن به بانک مسکن به منظور مداخله موثر بانک در بازار، اتخاذ سیاست انضباط شهری، اجرای سیاست بازآفرینی محله محور و...  روی آوردم.

وی یادآور شد: سیاست های من با تکیه بر معیارهای ایرانشهری، مشارکت و.. طراحی و پیگیری می شد.

وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار کرد: پیشنهاد دادم با منابع مسکن مهر بانک مسکن به یک بانک توسعه ای تبدیل شود. در شرایط تنگنای مالی وجود یک بانک بزرگ و سالم برای حل و فصل وضعیت لازم و ضروری است.

آخوندی بیان کرد: شوربختانه درک درستی در این باره در دولت وجود نداشت. 56 درصد مسکن مهر و 50 درصد پروژه های زیرساختی با پیگیری و سماجت تمام به پایان رساندم. حجم تمام شده کار در این دولت بیش از 1.5 برابر کار دولت قبل بود. می توانستم هر هفته یک پروژه را افتتاح کنم و یکی از محبوب‌ترین وزار شوم؛ اما ضمن وقت گذاشتن زیاد و پیگیری کردن کار، بخش زیادی از کار مسکن مهر را انجام دادم. یک مورد - مسکن مهر - را هم افتتاح نکردم، حتی یک مورد را افتتاح نکردم. ضد رسانه از من چهره ضد متقاضیان مسکن مهر ترسیم کرد. هنوز فکر می‌کنم کار درستی انجام دادم یک سیاست سراسر اشتباه را تبلیغ نکردم.

وی با یادآوری اینکه توانستیم بخش اعظم سیاست‌های مسکن را در خلال برنامه ششم به تصویب مجلس و دولت برسانیم، گفت: طرح سالانه بازآفرینی 270 محله را آغاز کردیم.

وی با بیان این که دلخوش بودیم که ناگاه با ایده جدیدی تحت عنوان بکوبیم و بسازیم مواجه شدیم، اظهار کرد: هر چه توضیح دادیم  که این طرح غیراجرایی است و چند نمونه بسیار محدود مانند طرح نواب و توسعه اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) دارد که هر دو علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف شکست خورده‌اند و مگر می‌توان املاک  و خانه های تحت تملک مردم را کوبید و ساخت، توضیحات ما موثر نیفتاد. 

وزیر مستعفی راه و شهرسازی با یادآوری این که برای خروج از بن بست درخواست کردم کارگروه بازآفرینی شهری با ریاست معاون اقتصادی روحانی و و زیر امور اقتصادی و...  این موضوع را بدون حضور بنده هماهنگ کنند، اظهار کرد: این کار را کردم تا شاید این تعارض مدیریت شود، پرواضح بود که این ایده با شکست مواجه می‌شد، اینک پس از گذشت 25 جلسه و پیگیری های مستمر کل زمین های تملک شده متعلق به سازمان های دیگر به جز وزارت راه و شهرسازی برای این طرح 36 مترمربع است. 

آخوندی ادامه داد: لیکن تعارض ما مدیریت نشد و یکی از دلایلی که من تصمیم به کناره گیری از دولت گرفتم همین موضوع بود.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی نیز گفت: حضرات هر روز تبلیغ می‌کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد. حتی در پیام مرحوم امام برای تاسیس حساب 100 امام ساخت خانه توسط دولت پیش بینی نشده بود.

وی همچنین در این مراسم گزارشی از عملکرد خود در حوزه حمل ونقل طی 5 سال اخیر ارائه کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۸۸۴۷۱۶:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
یعنی اعتماد به نفست منو کشته
ناشناس۶۲۸۸۵۵۱۷:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۱۹
دمت گرم.دولت و ملت باید بداند احداث مسکن کار دولتها نیست.دولت وظیفه بسترسازی دارد نه ساخت و ساز.اما اینکه آخوندی در زمینه بسترسازی موفق بوده فکر نکنم.
ناشناس۶۲۸۸۶۲۱۷:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
البته بهتره بگویند در 5 سال کاستی و کم کاری و بی کفایتی کمی کارهم شده است
ناشناس۶۲۸۸۶۸۱۷:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۱۹
باشه شما درست میگی
ناشناس۶۲۸۸۷۹۱۷:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۱۹
شرم بر شما با انتخاب این تیتر آزادمرد باشید
عمار۶۲۸۸۸۴۱۷:۲۵:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۱۹
راست میگه.
ناشناس۶۲۸۹۰۵۱۷:۴۶:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
متاسفانه افراد وارد و متخصص در این کشور جایگاهی ندارند و همیشه به حاشیه رانده میشوند.
ناشناس۶۲۸۹۰۷۱۷:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
مسکن مهر شوربختانه بزرگترین پروژه حرام کننده پول و امکانات کشور بود که برای طراحان و مجریان اصلی بدل به بزرگترین درامد تاریخ و برای مردم بزرگترین عامل تورم بود.
اراکی۶۲۸۹۱۵۱۷:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
امثال تو باید محاکمه شوید که هیچ مسکن مهری تحویل ندادید و اکنون تورم بالای 50 درصدی را شاهد خواهیم بود.... ننگ بر کسانی که گذاشتند امثال تو بی حساب از سمت وزارت کنار بکشید و به سایه امن خود برگردید...
ناشناس۶۲۸۹۳۱۱۸:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۱۹
پس قرار بود برا مسکن چه کار کنید.
ناشناس۶۲۸۹۷۷۱۹:۱۹:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۱۹
خیلی راحت دروغ می گوید موقع کسب رای اعتماد که جز بنیان گذاران این نوع مسکن بودی حالا چی شد؟
ناشناس۶۲۸۹۷۹۱۹:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
پس مردم بی مسکن توی پارک سر کوچه آخوندی در لواسان بخوابند؟!
ناشناس۶۲۸۹۹۳۱۹:۳۲:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۱۹
به نظرم کسی سمت مدیریتی بالا بخواد بد نیست یک امتحان عدالت و وجدان پس بده تا اینجور با اعصاب و روان مردم بازی نکنه
علی۶۲۹۰۲۳۲۰:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۱۹
با سلام انشالله مملکت از دست این لیبرالها خارج بشه فقط مردم یه کم اندیشه کنند و با حرکت اول در انتخابات بعدی مجلس بساطشونو جمع کنند میبینید برای کار نکردن به خودش افتخار میکنه بله اینه درون این جماعت
ناشناس۶۲۹۰۴۱۲۰:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۹
واقعا برای ایشان متاسفم.
ناشناس۶۲۹۰۶۱۲۰:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۱۹
وقتی با پول نفت بدون پایه درست بری انگلیس از این بیشتر نمیشه انتهای رانت همینه
ناشناس۶۲۹۰۷۹۲۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
من این بشر رو میبینم کهیر میزنم...تنها کسی که تونست چهره واقعی اصلاحطلبان رو نشون داد ایشون و عملکرد فاجعه بارشون در وزارت راه بود.
ناشناس۶۲۹۰۹۵۲۱:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
بدبخت شهر تهران که ایشان شهردار ان شودمعلومه روحانی زورش بهش نمی رسیده
ناشناس۶۲۹۰۹۷۲۱:۲۵:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
چشم شورای شهر تهران روشن
جلال۶۲۹۱۵۶۲۲:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۱۹
فکر کردید یک انسان خودشیفته و خود رای شاخ و دم دارد ....
محسن۶۲۹۱۶۰۲۲:۰۶:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
عرضه نداشتی داداش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید۶۲۹۱۷۹۲۲:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱۹
شما کلا برو خوشحال باش
حمید۶۲۹۱۸۴۲۲:۲۳:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۱۹
خوبه حداقل این یه کارو کردی تو دوره وزارتت
ناشناس۶۲۹۱۸۸۲۲:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
برای رفع مشکل بی خانمان ها چه کردی آقای آخوندی فقط قیمت مسکن را نجومی کردی تا هیچ جوانی نتواند خانه دار شود نفرین مردم وبی خانه ها همیشه بدرقه راهت صورت مسئله را پاک کردی به جای جواب مناسب به مردم
ناشناس۶۲۹۲۰۵۲۲:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
انشاءالله بی خونه شی تا قدر همین مسکن های مهر رو بدونی
نجیب۶۲۹۲۱۴۲۳:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۱۹
کسی نگوید که ماست من ترشه!!! راستی هواپیما ها رو هم که وارد ناوگان هوایی کردید و بلیط هواپیما ها و ... رو یادتون رفت بگید!
محمد۶۲۹۲۱۸۲۳:۰۷:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
یه چیزی هم بدهکار شدیم
ناشناس۶۲۹۲۲۶۲۳:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
مسکن مهر فقط باعث افزایش نقدینگی 11 هزار میلیاردی میشه
ناشناس۶۲۹۶۸۶۱۰:۳۹:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۲۰
داداش من تو این 5 سال که یه اجر روی آجر نرفت این حجم نقدینگی و تورم یرای چیه
رسولي۶۲۹۲۷۶۲۳:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۱۹
به نظر بنده هم که دکترای شهرسازی دارم بدترین اتفاق مدیریتی در کشور ساخت مسکن مهر خصوصا در حاشیه های شهر تهران بود.
ناشناس۶۲۹۳۰۵۰۰:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۲۰
خجالت
فرهنگی بازنشسته۶۲۹۳۰۹۰۰:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۲۰
خوب کاری کردیداگرساخته بودیدبقیه روستاها هم خالی می شد دست فروشان مترو هم چندبرابرمی شدنددرودبرشما حضرت سانسورچی حقیقت رانوشتم بچاپش خب نتونستی بچاپی عیبی نداره کاریش نمیشه کردتصمیم گیرنده شمایید.
امیر کبیر۶۲۹۳۴۴۰۲:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
در کابینه روحانی ایشان به تنهایی یک دولت بودند تئوری های کارساز ایشان در باب مسکن و راه و شهر سازی در دوران خدمت می تواند نجات بخش شهر تهران باشد !!
ناشناس۶۲۹۳۵۳۰۳:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۰
دمش گرم معلومه کارش درسته که چنین تیتری استفاده کردید! کاش تمام حرفهای ایشان را بدون کم و کاست منتشر میکردید
ناشناس۶۲۹۳۵۴۰۴:۰۷:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
به احتمال بسیار قوی آقای آخوندی ( که از ژنرال ها و برند های جهانی در دولت ۱۱ و ۱۲ بودند ) اصلا نمی داند کار درست انجام دادن یعنی چه ، که می توانند چنین جملاتی را اظهار کنند !
ناشناس۶۲۹۳۶۹۰۶:۲۵:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۲۰
آخوندی...مگر می‌توان املاک و خانه های تحت تملک مردم را کوبید و ساخت، توضیحات ما موثر نیفتاد. .....نه پس وایستید زلزله بیاید با مردم داخل خانه آنها را بکوبد ...یک فاتحه برای مفهوم مدیریت که پیش بینی و تصمیم گیری درست در آن نهفته است البته قبلا زلزله سو مدیریت کشور را کوبیده ...
هموطن۶۲۹۳۸۰۰۷:۰۶:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
راست میگه بنده خدا دولت نباید خانه بسازد . نباید ...... ، نباید ....... ، نباید ......... . اصلا کی گفته دولت باید کاری بکند .
ناشناس۶۲۹۳۸۵۰۷:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
حق کاملا با ایشان است! مسکن مهر پروژه ای احساسی و پوپولیستی بود که از وضعیت اسفناک خانه های ساخته شده معلوم است
مازندرانی۶۲۹۳۹۷۰۷:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
وقتی که سیاست مدارنی چون شما در راس باشند قطعا ایران بعنوان یک موضوع در کانون سیاست قرار نمیگیرد.
ناشناس۶۲۹۴۰۹۰۷:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
فکر کنم این بنده خدا اشتباهی اومده بوده این وزارتخونه! شاید وزارت کشور را دوست داشته!
ناشناس۶۲۹۴۲۳۰۸:۰۲:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۲۰
آره قربون دستت حتی باید لودر می نداختی اونایی رو هم که ساخته شده بود خراب می کردی. یعنی چی؟ تا سقف آسمون هست چرا آپارتمان
ناشناس۶۲۹۴۳۳۰۸:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۲۰
تیتر شیطنت آمیزی گذارده اید که عکس مفهوم متن را میرساند.
ناشناس۶۲۹۴۴۶۰۸:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۲۰
متاسفانه قحطالرجاله دست خودتم نیست کلا چون وزیر بدنیا امدی هرجی بگی باید بگیم بله شما درست میگی انشالله همه چی درست میشه اینطور نمیماند اقایون همیشه وزیر
ناشناس۶۲۹۴۷۵۰۸:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۰
سلام منو به این گل پسر برسونید یکی از کارهاتو میگفتی مردم دلیلی برای خدا پدرتو بیامرزه داشته باشند . دادش اینا برادر دوستان و... خونه سازیها رو خوب فروختند ما و شما نداریم
محمد۶۲۹۴۸۸۰۸:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
واقعا"شرم آور است که یک وزیر به کار نکردن خود افتخار کند واز بدیهی ترین اصول که پایبند بودن به تعهدات پیشی نیان خود است نیز به صراحت عدول نماید.
ناشناس۶۲۹۵۲۳۰۸:۵۸:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۲۰
از این آقای آخوندی یه دنده تر و خود رای تر در سپهر سیاست ندیدم
رسول۶۲۹۵۳۰۰۹:۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
نتایج 5 سال وزارتت کاملا مشخصه وگویای شماست فاجعه ای بزرگ-تقریبا هیچ رو هم میشه برای شما بکاربرد-امیدوارم برای عدم اجرای قانون 5 سال اینده حداقل بعد این دولت برای اون 300 ملیارد مالیات خانه ها محاکمه بشی
ناشناس۶۲۹۵۵۸۰۹:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
تیتری که زدید شیطنت آمیزه منظور آخوندی اینه که مراسم افتتاحی برگزار نکرده اما این تیتر اینطور القا میکنه که هیچ مسکن مهری در این دوره تکمیل نشده رسانه باید منصف و آزاده باشه
ناشناس۶۲۹۵۶۷۰۹:۲۵:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
افتتاح مسکن مهر محرومان لیاقت و سعادت میخواد که نصیب توی میلیاردر نشد
کوروش۶۲۹۵۹۱۰۹:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۲۰
خدا از کسی که تو رو اورد به وزارت نگذره و بحق خودش تو و اونو ب روز ما بندازه
ناشناس۶۲۹۶۰۲۰۹:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲۰
شما در پنج شش سال چه کار کردی؟ بابت چی حقوق گرفتی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین