گروه‌های تروریستی در نقش ارتش‌های نیابتی آمریکا علیه ایران

گروه جهان الف،   3970817057 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تولید، تجهیز و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از روش‌های مرسوم ایالات متحده است که نمونه‌های فراوانی نیز در مورد گروه های تروریستی ضد انقلاب ایران دارد.

گروه‌های تروریستی در نقش ارتش‌های نیابتی آمریکا علیه ایران

به گزارش فارس، همانطور که تاریخ جنایت‌های آمریکا این مسئله را اثبات کرده، آمریکایی‌‌ها در دستیابی به اهداف و خواسته‌های خود هیچ حد و مرزی برای حقوق انسان‌ها قائل نیستند و همه راه های ممکن را برای پیاده‌سازی سیاست‌هایشان استفاده می‌کنند.

تولید، تجهیز و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از روش‌های مرسوم ایالات متحده است که نمونه‌های فراوانی نیز در مورد گروه های تروریستی ضد انقلاب ایران دارد. هرچند که این اقدام آمریکا درواقع نوعی اعتراف به ناتوانی آنها در تقابل با نظام مقتدر ایران است که آنها را مجبور به استفاده از تروریست‌ها کرده است. بررسی ارتباط برخی از گروه های تروریستی با آمریکایی ها از زبان رسانه‌های غربی می‌تواند ابعاد دقیق‌تری را از این مسئله بیان نماید.

گروهک تروریستی پژاک

گروهک تروریستی «پژاک» (حزب حیات آزاد کردستان) یک گروه شبه نظامی در کردستان ایران است. فعالیت این گروه بیشتر در مرز بین ایران، عراق و ترکیه و استان های آذربایجان غربی،کردستان، کرمانشاه و ایلام است. گروهک «پژاک» در 4آوریل2003 (16فروردین1382) و تحت هدایت و رهبری حزب «پ. ک. ک»، حزب کارگران کرد ترکیه، در مناطق هدف جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز به فعالیت‌های تروریستی نمود.

سوم دسامبر2010 (13آذر1389) یادداشتی بوسیله «ویکی لیکس» منتشر شد که طی آن در اگوست2007 (مرداد1386) «میر داگان»، رئیس موساد، پنج پایه اساسی سیاست‌های اسرائیل در مورد ایران را که امیدوار است بر مبنای آن انقلاب را سرنگون کند، برای «نیکلاس برنز»، نماینده ایالات متحده در ناتو، تشریح کرده است. وی خواسته از کردها و اقلیت های قومی برای سرنگون کردن حکومت ایران استفاده کند. به این صورت که سرویس جاسوسی اسرائیل قصد دارد تجزیه ای ضعیف را در خاک ایران نظیر آنچه در عراق با ایجاد دولت برای کردها روی داده است را پیاده کند. «داگان» اضافه میکند:" اقلیت های ایران آماده‌اند که سربر آورند و تمایل دارند به خشونت روی بیاورند" در 18آوریل2006 (30فروردین1385) «دنیس کاسنیچ»، عضو کنگره آمریکا، در نامه ای از دولت جرج بوش خواستار حمایت از «پژاک» شد.

در همین راستا «دیلی استار» در سپتامبر2006 (شهریور1385) به نقل از «باییک»، فرمانده ارشد «پ.ک.ک» نوشت:"واشنگتن با شورشیان کرد ایران (پژاک) ارتباط برقرار کرده است"

«سیمور هرش»، روزنامه نگار نشریه «نیویورکر»، نیز در شماره 27 این مجله طی مطلبی فاش کرد: "نیروهای آمریکایی در حال حمایت از پژاک به عنوان بخشی از برنامه ناآرام سازی ایران‌اند... پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت می‌کند".

سایت خبری امریکایی «نیوزمکس» در آگوست2007 (مرداد1386) مصاحبه‌ای با «رحمان حاجی‌احمدی»، سرکرده پژاک، انجام داد که وی می‌گوید:" از آمریکا برای کمک سیاسی و نظامی جهت سرنگونی حکومت ایران و ساختن یک حکومت جدید درخواست کمک می کنیم..." و این کمک ها همچنان ادامه دارد...

گروهک تروریستی ریگی

«گروهک جندالله» یا همان گروهک تروریستی «ریگی» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» از دل گروهک تروریستی قدیمی‌تری به نام «خلق بلوچ» بیرون آمد. گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی، با انجام اقداماتی از قبیل: ترور، بمب گذاری در اماکن عمومی و مذهبی، بستن راه و کشتار عابرین بیگناه، حمله به پاسگاه‌ها و مقرهای پلیس و ... یکی از شاخص‌ترین گروه‌های تروریستی شرق کشور محسوب می‌شود.

سیستم امنیتی آمریکا (سیا) از سال 2004 (1383شمسی) پس از ارتباط گرفتن با اعضای این گروهک تروریستی و تصمیم شورای گروهک مبنی بر ارتباط مستقیم با آمریکا ،ملاقات های متعددی را برنامه ریزی می‌کند.

طبق اعترافات عبدالمالک ریگی ملاقات‌هایی به این شرح انجام شده‌است: ملاقات اول: وی به دیدار کارشناسان سفارت آمریکا در پاکستان می‌رود و بیشتر به موارد کلی و آشنایی طرفین پرداخته می‌شود. ملاقات دوم: به صورت خاص موضوع مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در دستور کار مذاکرات طرفین قرار می‌گیرد. ملاقات سوم: که پس از انجام چند اقدام تروریستی صورت گرفت، آمریکایی‌ها بر این موضوع تاکید می‌کنند که موضوع اصلی ما القاعده و طالبان نیست بلکه ایران برای ما مهم است، ما هرچه تلاش کرده‌ایم تا ایران را مهار کنیم به نتیجه نرسیده‌ایم. لذا قصد داریم تا تمام سازمان‌های مخالف ایران که پتانسیل و قدرت جنگ دارند را مورد حمایت قرار دهیم و این برنامه ما است که از طریق گروه‌هایی که با ایران در تعارض هستند اقدام بکنیم و شما هم یکی از این گروه‌ها هستید. در ادامه به منظور تعیین اهداف و بررسی کمک های مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا به گروهک، قرار می‌شود که سرکرده گروهک با یکی از افراد عالی رتبه امنیتی آمریکا ملاقات نماید. بدین منظور، قراری در پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان(مناس) برنامه ریزی می‌شود. لیکن سرکرده گروهک در مسیر تردد به قرقیزستان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر می‌گردد.

خبرگزاری های غربی از رابطه گروهک ریگی با آمریکا خبر می دهند: خبرگزاری «رویترز» در آوریل2007 (فروردین1386) فاش کرد که آمریکا با رایزنی و تشویق گروهی از افراد مسلح پاکستانی (گروهک ریگی)، آنها را ترغیب به انجام یک سری عملیات چریکی در ایران نموده است. شبکه امریکایی ABC در برنامه «night online» در 3 آوریل2007 (15فروردین1386) اذعان کرد که مقام‎های آمریکایی در پاسخ به سوال ما ارتباط با گروه ریگی را رد نکردند. سایت اینترنتی ABC NEWS در 22می2007 (2خرداد1386) تصریح می‌کند: "سیا اجازه محرمانه رئیس جمهور آمریکا (بوش) را برای بی ثباتی دولت ایران تحت پوشش «عملیات سیاه» دریافت کرده است". سایت فوق در 23می2008 (3خرداد1387) در مطلبی اینگونه بیان می‌کند: "اگر چه «سیا» هرگونه رابطه مستقیم با «جندالله» را انکار می کند ،اما مقامات رسمی ایالات متحده آمریکا در گفتگو با بخش خبری «ای بی سی» بیان داشتند که مامورین اطلاعات آمریکا به طور متناوب با رهبران این گروه ملاقات دارند و آنها را راهنمایی می کنند"... بخش فارسی رادیو صدای آمریکا در آوریل2007 (فروردین 1386) با «عبدالمالک ریگی» گفت‌وگویی ترتیب داد و از او با عنوان رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران نام برد.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی در سال 2008 (1387شمسی) فاش کرد که دولت آمریکا حامی و پشتیبان گروهک ریگی است. این حمایت‌ها تاکنون نیز ادامه داشته و شکی باقی نمی‌گذارد که آمریکا بوجود آورنده و حامی گروهک تروریستی «جندالله» به سرکردگی عبدالمالک ریگی است. همانطور که بعد از آن نیز باقی‌مانده‌های این گروه تروریستی و انشعابات بوجود آمده در آن نیز همچنان در چتر حمایتی آمریکا فعالیت‌های خود را علیه امنیت ملت ایران ادامه دادند.

گروهک تروریستی تندر

گروهک تروریستی «تندر» بازوی ترور «انجمن‌ پادشاهی ایران» است. وظیفه‌ای را که آمریکایی‌ها به گروهک تروریستی ریگی سپرده بودند اما آنها نتوانستند انجام دهند، برعهده این گروهک گذاشته شد. این وظیفه کشاندن اقدامات تروریستی از مناطق مرزی به عمق کشور، بویژه شهرهای پرجمعیت بود. با این حال ،این گروهک کم‌توان‌تر از آن بود که مدت زیادی به فعالیت خود ادامه دهد.

«فرود فولادوند» یا همان «فتح‌الله منوچهری» ، سرکرده این گروهک، که قبل از انقلاب اسلامی مبادرت به ساخت چند فیلم غیر اخلاقی نموده است، در سال 1383 (1994میلادی) با راه‌اندازی «انجمن پادشاهی ایران» و زیر شاخه تروریستی آن، قول داد که تا ابتدای سال 1384 (1995میلادی)، نظام ایران تغییر می‌کند اما این مدت را یکسال تمدید نمود و در نهایت در سال 85 (1996میلادی) ناپدید شد. وی مدام مسئولان ایران را به ترور تهدید کرده و از مخاطبان خود می‌خواست دست به اقدامات تروریستی بزنند.

دختر فولادوند گفته است که پدرش در اسرائیل بسر می‌برد. فولادوند که سوابق زیادی در اغفال زنان و دختران دارد، در سال 1384 (1995میلادی) بوسیله واحد ضد ترور «اسکاتلندیارد» دستگیر شد اما 48 ساعت بعد با وساطت سازمان موساد رها شد.

بعد از آن هدایت گروهک تروریستی «انجمن پادشاهی ایران» را فردی بنام «جمشید شارمهد» با همکاری «دردانه منوچهری» که در لندن اقامت دارند و آزادانه به آمریکا سفر می‌کنند و نیز «ایمانوئل عافار» و «رزیتا منطقی» که آنها نیز آزادانه در آمریکا زندگی می‌کنند و به جمع‌آوری منابع مالی مشغولند؛ بر عهده گرفتند.

اقدامات تروریستی گروهگ تندر شامل: 1- اقدام به بمب‌گذاری در حسینیه رهپویان وصال شیراز در 24فروردین1387 (12آوریل2008) که طی آن14 نفر از مردم شیراز را به جرم شرکت در یک مراسم مذهبی به شهادت رساندند و 124 نفر نیز در این بمب‌گذاری مجروح شدند. 2- اقدام به کارگذاری بمب در مراکز حساس تهران در 25اردیبهشت1387 (14می2008) که با لو رفتن و دستگیری عوامل آن در در هتل جهان ناکام ماند. 3- اقدام به بمب گذاری در شبستان مرقد امام خمینی (ره) در 30 خرداد 1388 (19ژوئن2009) که با شناسایی عامل آن، انفجار بمب به صورت انتحاری منجر به زخمی شدن 8 زائر گردید. 4- انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در 24دیماه1388 (13ژانویه2009) 5- پیگیری عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 6- پیگیری عملیات تروریستی در کنسولگری روسیه در رشت 7- پیگیری انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه 8- پیگیری بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی هم از دیگر اهداف نافرجام این گروهک تروریستی بود.

«محمدرضا علی زمانی» یکی از اعضای انجمن پادشاهی که در سال 1388 (2009میلادی) محاکمه گردید، پیرامون ارتباط با عوامل سازمان سیا در اعترافات خود در دادگاه بیان می‌کند: "ما وارد کشور عراق شدیم و در نخستین ارتباط‌مان در شهر اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی و سرویس اطلاعاتی ‌آمریکا بود، برقرار شد." وی که در بمب‌گذاری حسینیه رهپویان شیراز نقش دارد، در قسمت دیگری از اعتراف می گوید: "جمشید شارمهد به او گفته که در جریان دیدارشان با امریکایی‌ها قرار دارد."

علی زمانی به تحویل دادن عکس‌ها و تصاویری از ایران به آمریکایی‌ها اعتراف کرده و می‌گوید:" آمریکایی‌ها ما را تشویق می‌کردند که اخبار بیشتری جمع‌آوری کنیم. آنها قصد انجام اقداماتی در ایران داشتند و به همین دلیل آموزش‌هایی به اعضای انجمن پادشاهی دادند..." اگر اعترافات علی زمانی را هم کنار بگذاریم، بمب‌گذاری‌های متعدد که مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار گرفته و زندگی آزادانه عاملین اصلی این جنایات در آمریکا، نشانه آشکار حمایت دولت ایالات متحده آمریکا از تروریسم در ایران است.

گروهک تروریستی کومله

سفر27‌شهریور1390 (17سپتامبر2011) سرکنسول آمریکا درعراق، «آلکسلاساریکا»، به اردوگاههای گروهک کومله شاخه مهتدی درسلیمانیه وحزب منحله دمکرات کردستان ایران دراربیل، نشان می‌دهدکه فعالیت این گروهک‌ها وهمکاری آنها با آمریکا همچنان ادامه داشته و همچنین از عمق بیشتری برخوردار شده است.

دیدار «عبدالله مهتدی»، سرشاخه یکی از گروهک‌های تروریستی کومله با مقامات رسمی آمریکایی موضوع جدیدی نیست. «مهتدی» بارها و بارها با کمک «علیرضا نوری‌زاده»، افسر سیا، که از یاران نزدیک وی بشمار می‌رود، با مسئولین سیا در واشنگتن، دیدارهای محرمانه‌ای داشته است. «مهتدی»، این عامل خودفروخته و مزدور، در دیدار با عامل سیا، بیان داشت: "ما خوشحالیم که منطقه با وجود آمریکا به آرامش نسبی رسیده است، دیگر خبری از قتل و کشتار و بمب گذاری نیست! آمریکا تنها کشور آزادی است که حقوق بشر در آن کاملا رعایت می شود!، ما از شما ممنونیم که به مردم عراق کمک کردید..." مهتدی در جای دیگر می گوید: "سلام مخصوص مرا به خدمت پرزیدنت باراک اوباما برسانید و از طرف من، به ایشان بگویید، همانطوری که کمک کردند کشورهای عراق و افغانستان آزاد شوند!، به مردم ایران و کردستان ایران، هم کمک کنید، تا رژیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. ما بدون کمک و یاری نظامی آمریکا نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم!" «آلکسلاساریکا» در ادامه این دیدار، چندین میلیون دلار به شبکه تلویزیونی «روژهه لات»، تلویزیون این گروهک، برای تبلیغ سیاست‌های آمریکا و ساخت برنامه‌های ضد ایرانی، هدیه می‌دهد! این هدیه در راستای پیشنهاد سیا به کنگره در سال 2010 (1389شمسی) برای تصویب بودجه برای حمایت از گروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

مهره جاسوسی سیا، دعوت از مردم کردستان ایران برای ایجاد اغتشاش در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعزام تیم های تروریستی به کردستان ایران، ترور، همراهی با جنبش مردم سبز و... را از خواسته‌های سازمان سیا در قبال پرداخت این پول به مهتدی دانست.

گروهک‌های تروریستی خلق عرب

بعد از حمله ارتش بعث به ایران، گروهک‌های تروریستی «خلق عرب» به عوامل ستون پنجم عراق درمناطق مختلف خوزستان تبدیل شدند و با وطن فروشی خائنانه درکشتارمردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث، نقش بسیار تاثیر گذاری را برای ارتش عراق بازی کردند؛ به حدی که این گروه تجزیه طلب ،وابسته به آمریکا و انگلیس بشدت مورد نفرت وکینه مردم خوزستان وعرب های ایرانی واقع شده است.

در این راستا «سولیوان»، سفیرآمریکا در ایران، در سال‌های قبل از انقلاب، دربخشی ازاظهاراتش درسال1979 (1358شمسی) بیان داشت: "هرگروه میانه رو و متمایل به غرب که به مبارزه علیه ملّاها برخیزد، درمورد او به عنوان یک گروه مترقی باعلاقه تمام تبلیغ خواهیم کرد..."

بعدازحمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگلیس و آمریکا در بصره ،نقش این گروه در جنوب ایران پررنگ‌تر شد و سازماندهی آنها توسط آمریکا کاملا مشهود گردید.

انفجارهای سال 1384 (2005میلادی) اهواز از نمونه‌های بارز این سازماندهی‌هاست. تجزیه طلبان وهابی این گروهک که به «الحوازی» معروف هستند، مقر اصلی‌شان در انگلستان و آمریکاست. در تشکیلات رهبری این گروهک‌ها، انجمن دوستی ایران و انگلیس و آمریکا وجود دارد که با سناریوی انگلستان درصدد هستند بخش‌هایی ازخوزستان را تجزیه کنند و درهمین رابطه، تحرکاتی رادرجنوب ایران آغاز ودرگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجادکرده‌اند.

این تجزیه طلبان عرب با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال 1925 (1304شمسی)، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی از این مناطق خارج شوند. به دنبال گسترش قیام‌های مردمی درکشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا علیه حاکمان وابسته به غرب، گروهک‌های خلق عرب خارج ازکشور، از اوایل اسفند89 (فوریه2011) تاکنون باانتشار بیانیه وحضورسرکردگان خود درشبکه های ماهواره ای «العربیه» و«البالیه» وهمچنین ارسال پیام و دعوت مردم به راهپیمایی و تجمع درتلاش هستند با ایجاد نا آرامی در مناطق مختلف خوزستان در پیشبرد اهداف تجزیه طلبانه خود اقدام نمایند.

گروه های تروریستی نام برده شده فقط بخشی از پروژه‌های سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا برای استفاده از تروریست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. در واقع ایالات متحده آمریکا هر شخص یا گروهی را که توان خرابکاری و ترور علیه امنیت ایران را داشته باشد، مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۶۷۲۱۱۱:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۱۷
این یک واقعیته که آمریکا بزرگترین حامی تروریست در جهانه. البته اونها مثلا میگن حامی تروریسمه به خاطر حزب الله لبنان یا مثلا حماس در حالیکه اینها فقط از کشورشون دفاع میکن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین