در نامه‌ای مطرح شد؛ درخواست احمد توکلی از دادستان: ۵ اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مسئولان خاطی سریع‌تر رسیدگی شود

گروه سیاسی الف،   3970815101 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی در نامه ای از دادستان کل کشور درخواست کرد 5 اعلام جرم دیده بان شفافیت و عدالت علیه مسئولان خاطی کشور سریع‌تر رسیدگی شود.

درخواست احمد توکلی از دادستان: ۵ اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مسئولان خاطی سریع‌تر رسیدگی شود

به گزارش الف؛ احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درخواست کرد تا ۵ اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه مسئولان خاطی کشور سریع‌تر رسیدگی شود.

متن کامل نامه رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت به دادستان کل کشور به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلیمن آقای منتظری
دادستان کل محترم

سلام علیکم                                                                                                                  
جهت مزید اطلاع جنابعالی عرض می کنم که طی ۱۵ ماه اخیر، دیده بان شفافیت و عدالت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی به دلایل نقض فساد انگیز قوانین اعلام جرم نموده است.

خدا را سپاس می‌گویم و از قوه قضاییه تشکر می کنم که این اعلام جرم ها را برای رسیدگی، حسب مورد به شعب مختلف ارجاع داده و کار رسیدگی برخی ازآن ها آغاز شده است. در عین حال برخی از شعب ظاهرا به تکالیف خویش به موقع عمل نکرده اند. عنایت دارید که خدمات سازمان های مردم نهاد، مانند دیده بان شفافیت و عدالت، در جهت تسهیل انجام وظایف قضات محترم در امر مبارزه با فساد است و توجه به اعلام جرم ها به کمال کار آنها کمک می کند.

 در ارتباط با این اعلام جرم ها نکات زیر قابل توجه است:

۱- در اعلام جرم ها، علاوه بر متهمان از بخش خصوصی، برخی مسئولان یا مقامات نیز متهم به معاونت در جرم افراد خصوصی مذکور، یا به اتهام مباشرت در ارتکاب جرم، متهم گشته اند. اگر رسیدگی با سرعت محقق گردد، و پیش از برکناری، یا جابجایی، در حالی که در مسند قدرت تکیه زده اند، به نتیجه برسد، اقتدار قوه قضاییه را در پی دارد و قدرت و رضایت خاطر عموم مردم را نتیجه می دهد و اسباب تنبه بیشتر مقامات و مسئولان دیگر می شود.

۲- در این پرونده ها تقصیر مسئولانی که زمینه سوء استفاده و چپاول را به وجود می آورند سنگین تر است از کسانی که سوء استفاده را راساً مرتکب گشته اند. مقام معظم رهبری درباره یکی از این موارد می فرمایند: « ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم میکنند، این دو طرف دارد: یکی آن که می‌آید این را میگیرد و مثلاً فرض کنید قاچاقچی است یا به قاچاقچی میفروشد؛ یکی آن که این را میدهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی که می‌گیرد، می‌گردیم -مفسد اقتصادی، قاچاقچی- درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که داد؛ او را باید دنبال کرد.»

دولتی‌ها اگر خودشان به فساد آلوده باشند، مسئولیت­شان از یک فرد بخش خصوصی سنگین تر است. چرا که امین فرض شده بودند و خیانت کرده اند. بنابراین در پرونده های مورد نظر باید بدون مماشات سریع و محکم با آنها برخورد کرد.

۳- رسیدگی هر چه سریعتر به برخی از این پرونده ها اقدام جدیدی براساس قوانین تصویب شده در سالهای اخیر است که امر به معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندی و شفافیت را تقویت می کند. مانند رواج ماده 66 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1394 و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات. بهتر است ثواب این سنت حستنه نصیب شما گردد تا آیندگان.

آنچه در پی به نظر شما می‌رسد گزارش مختصری از وضعیت پرونده های ارجاعی است که برای رسیدگی سریعتر محتاج تذکر و پشتیبانی جنابعالی است:

۱- پرونده مسئولان سازمان غذا و دارو

این پرونده که پیرو اعلام جرم علیه مسئولان سازمان غذا و دارو در تاریخ ۰۴/۲۵/ ۱۳۹۶، پرونده به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، ارجاع شده و هم اکنون در مرحله تکمیل تحقیقات است. تاخیر در این پرونده بسیار مهم که با جان و مال مردم سروکار دارد، موجب شده است، متهم اصلی که با تلاش دیده بان شفافیت و عدالت از ریاست سازمان غذا و دارو عزل شده بود، مجددا با عنوان مسئول کمیته تخصیص ارز به سازمان برگردد.

این درحالی است که وی در گذشته با خیانت در امانت، در تخصیص سالانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان یارانه دارو شرکتهایی را ترجیح میداد که خود یا بستگانش در آن ها ذینفع بوده اند. حالا دولت مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار ارز به این وزارتخانه تخصیص داده و این فرد با آن عملکرد، متصدی تقسیم آن شده است. در این باره مطالب دیگری هم هست که ذکر آنها در این نامه که به رسانه ها داده خواهد شد با ملاحظات امنیتی در تعارض قرار میگیرد. 

۲- پرونده مدیران ثامن الحجج و مقامات و مسئولان پیشین بانک مرکزی

پرونده در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای تهران منجر به صدور کیفرخواست و صدور رای شده است. در این باره دو سه نکته درخور توجه است. نخست آن که تنها آقای میرعلی، مدیرعامل موسسه و برخی مدیران دیگر آن محاکمه شده اند، و مقامات و مسئولان بانک مرکزی به عنوان شاکی در دادگاه حاضر بودند. در حالی که آنان در جرائم ارتکابی مدیران ثامن الحجج معاونت داشته و راسا نیز مرتکب جرائمی شده بودند.

بحمدالله برخی ازدولتی های این پرونده دادسرای کارکنان دولت تحت تعقیب قرار گرفته اند. ازجمله آقای سیف، رئیس کل سابق، معاون و مدیرکل نظارت وی ولی برخی دیگر مانند آقای محمود بهمنی رئیس کل اسبق ظاهرا هنوز احضار نشده است در حالی که نقش وی از همان سنخ نقش آقای سیف است، ولی با عمق و گستره بیشتر. دوم، در رسیدگی به جرائم مدیران ثامن الحجج، اگر به تحقیقات دیده­بان رجوع می‌شد، به احتمال قریب به یقین، پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع می‌گردید. و اگر هم در همین دادگاه باقی می‌ماند، عناوین مجرمانه‌ای در اعلام جرم ما مطرح بود که نتیجه را به احتمال بسیار قوی تغییر می‌داد. سوم، چون شکایت علیه مسئولان بانک مرکزی در پرونده کاسپین نیز با اتهامات مشابه تکرار می‌شود، درست به نظر می‌رسد بخش مربوط از آن شکایت نیز دادسرای کارکنان دولت رسیدگی شود.

۳- پرونده مقامات و مسئولان اسبق و سابق بانک مرکزی و مدیران و سهامداران کاسپین و فرشتگان

این پرونده همچون پرونده ثامن الحجج، از اهمیت بالایی برخوردار است. به واسطه این که رسیدگی به اتهام متهمان اصلی که مباشرت در ارتکاب جرم داشته اند، در دادسرای پولی و بانکی انجام میگیرد، نسبت به رسیدگی به اتهام معاونان جرائم ارتکابی بلا تکلیف است. هر آنچه در مورد ثامن الحجج درسطور بالا گفته شد این جا قابل تکرار است؛ از ارجاع پردنده به دادگاه انقلاب تا ارجاع بخش مربوط به مقامات و مسئولان بانک مرکزی به دادسرای کارکنان دولت.

۴- پرونده آلومینیم المهدی و هرمزال

در واگذاری دو مجتمع مهم المهدی و هرمزال، خسارات هنگفتی متوجه منافع مردم و کشور گردید. کوشش سخت تعدادی از نمایندگان وقت مجلس با اشتباه رجوع به هیئت داوری، نتوانست از این حراج ظالمانه بازدارد. پس از این هبه مایملک دولت تخلفات بینی را متصرف جدید و سازمان خصوصی سازی در جهت منافع وی مرتکب گشته اند که بر اساس مقررات متقن معامله باید فسخ گردد. شیوه کار، که مشابه زیاد دارد، این است که قیمت گذاری غیرواقعی صورت میگیرد. با لطائف الحیل فرد خاصی برای خرید داوطلب میشود و مجموعه را به اصطلاح میخرد.

۱۰ درصد ثمن را نقدی می دهد، و بقیه را به اقساط. در حالی که موجودی انبار مواد اولیه و محصول چند برابر حصه نقدی می ارزد. بعد هم به تعهدات عمل نمیکند. طرف خریدار در معامله المهدی و هرمزال با همین شیوه تاکنون کارخانه های بسیار بزرگ و یا مهمی را تصاحب کرده است. وی که در بازار آلومینیوم به انحصارگر تبدیل شده است در شورای رقابت نیز پرونده در حال رسیدگی دارد.

متاسفانه پرونده که پس از اعلام جرم مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۴ دیده‌­بان شفافیت و عدالت در شعبه اول دادسرای جرایم اقتصادی تشکیل شده است، به دلیل جابجایی بازپرس، معطل رسیدگی است. متصرف فعلی، چنان که مکررا معترضان هشدار داده اند، مقدمات تعطیلی حساب شده مجتمع را فراهم می‌کند؛ به طوری که از ۱۶۵ دیگ ذوب خط ۱ المهدی الان ۸۰ دیگ و از ۱۸۰ دیگ خط ۲ تنها ۴۳ دیگ فعال است.

این کاهش شدید ظرف چند هفته اخیر اتفاق افتاده است.  موجودی ماده اولیه نیز  ۳۵۰۰ تن است که تنها برای ۳ ماه کفایت می‌کند. ادامه این روند به تعطیلی مجتمع و ادعای عدم توان پرداخت دستمزد وتنش های کارگری کشیده خواهد شد. یا باج تازه ای از دولت میگیرد یا تعطیلی مجتمع مقدمه فروش زمین آنجاست.

۵- پرونده آقای عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی

این پرونده  که در پی اعلام جرم مورخ ۹۷/۰۲/۱۶ دیده­‌بان تشکیل شده است، در شعبه اول بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. بر اساس اسناد و مدارک تقدیمی عدم انجام وظیفه آقای آخوندی در برپایی سامانه شناسایی خانه های خالی برای شفاف سازی در پایه مالیاتی، موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، مصوب ۱۳۹۴، تنها در سال اول اجرای قانون خسارت و زیانی در حدود ۳۲۰ میلیارد تومان به خزانه وارد کرده است.. ماده ۲۷۴ قانون مذکور نیز این ترک فعل را جرم شناخته است. و طبق همان ماده ۱۶۹ مکرر، وزیر ضامن جبران خسارت نیز هست. یک شیوه ناحق و ضد توسعه‌ای رایج در کشور، بی اعتنایی مجریان به برخی تکالیف قانونی و اجرای گزینشی قوانین است.

این سلوک حکومتی مستبدانه و ضددموکراتیک، آثار تخریبی بسیار پرهزینه ای برای سرمایه اجتماعی و در نتیجه، برای رشد تولید و اشتغال دارد. بنا بر فرض، قانون برای تامین منافع مردم تصویب می‌شود و باید اجرا گردد. رسیدگی هرچه سریع تر به این پرونده باعث تنبه سایر مقامات و رضایت عامه می‌گردد.

اقتضای عدالت این است که وقتی یک کارپرداز معمولی اداره راه مثلا شهر برداسکن در خرید لوازم التحریر، صرفه و صلاح اداره را رعایت نکند، تحت پیگرد قرار میگیرد و ضامن خسارت است، به طریق اولی وزیر با ایجاد خسارتی چند هزار برابر آن، باید تعقیب و مجازات شود. خوشحالم به اطلاع جنابعالی برسانم که سازمان محترم بازرسی کل کشور نیز در این باره گزارش مشابه ای ارائه کرده است. اذعان میفرمایید که اگر تاخیر در رسیدگی نبود و در دوره صدارت آقای آخوندی رسیدگی و مجازات محقق میشد ، منافع به مراتب بیشتری برای اقتدار قوه قضائیه و سلامت جامعه داشت.

به نظر می‌رسد اهمیت و تناسب این پرونده ها از پرونده هایی که دادگاه های ویژه رسیدگی می‌کنند، کمتر نیست. بنابراین یک راه جبران تاخیرها ارجاع این پرونده ها به آنجا است. امیدواریم با پشتیبانی جنابعالی، دادستانی محترم تهران پیشنهاد اخیرالذکر را بپذیرد و تحرک تازه ای از خود نشان دهد.

احمد توکلی

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد

دیده بان شفافیت و عدالت

۱۳۹۷/۰۸/۰۸

دیدگاه کاربران

saeed۶۲۴۸۱۴۱۲:۵۰:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اول به پرونده آخوندی رسیدگی کنن
علیمراد بیدل قزوینی۶۲۵۳۴۱۱۷:۳۰:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۱۵
با سپاس از زحمات جناب دکتر توکلی از سمن دیده بان شفافیت و عدالت که صنمی با هیچ شخص و گروهی ندارد میخواهیم که به این موضوع نیز رسیدگی جدی بنمایند تا حالا چندین بار است طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چندین بانک دیگر کلید خورده میشود ولی عملیاتی نمی شود در حوزه بانکداری از حد اقل 15 سال قبل به اینطرف فساد ها و تخلفات و زیاده خوری های بسیار سنگینی توسط مدیران عامل بانک ها و مدیران میانی انها صورت گرفته است
ناشناس۶۲۵۶۸۸۲۳:۳۳:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
بسال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال لی رمق و موج بدادند مدیران بانکی وام صوری خرید خودرو بخود فوج فوج
ناشناس۶۲۵۶۹۲۲۳:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۱۵
ایا نباید تیم اقتصادی دولت توسط مدعی العموم مورد بازخواست و در صورت نیاز مورد محاکمه قرار گیرد
ناشناس۶۲۵۸۰۲۰۸:۳۸:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۱۶
دولت ها را ممکن است جنگ و تحریم از پای در نیاورد ولی فساد در درازمدت اینکار را میکند
ناشناس۶۲۵۸۱۴۰۸:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۱۶
حقوق های نجومی نه تنها رسیدگی نشد بلکه بطور نمونه مدیر عامل یکی از بانک ها که تشت رسوایش بعد از مسله نجومی بگیران برملا شد از ان بانک به بانکی دبگر رفته و شده ربس هیت مدیره ان بانک ایا این توهین به منویات رهبری که دستور برخورد و پیگیری تخلفات نجومی بگیران را داشتند نیست
ناشناس۶۲۵۳۴۲۱۷:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱۵
فساد خودرویی و فساد های موبایلی زمان جناب شریعتمداری فراموش نشود
عبود نخلک زاده۶۲۵۷۷۶۰۶:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۱۶
یکی از مسولان شورای فقهی بانک مرکزی در برنامه رادیو معارف که ارشیو ان موجود است اعلام کردند از 40 شرکتی که مجوز واردات گوشی همراه داشته 38 شرکت متخلف شناخته و مدیران ان بازداشت و یا تحت تعقیب هستند با توجه به گفته ایشان یعنی مجوزها فقط مخصوص از ما بهترون بوده و این همان فساد در نظارت است
ناشناس۶۲۵۳۷۴۱۷:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۱۵
دکتر جان چرا بانکی که زیان 11 هزار میلیارد تونانی خود را رسما به بورس اعلام کرده تنها یک قلم وام مدیرانش وام از 400 تا 500 میایون تومان با سود 2 درصد بوده و یک قلم پاداش انها در سال پاداشی معادل 6 ماه حقوق هر مدیر در هر سال طی سالیان گذشته و حال بوده
ناشناس۶۲۵۳۷۷۱۷:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۱۵
مدیران بانکی چو بگرفتند پا اش ز زیان خویش بسی اتش زدند به دیده و دل جوانان بیکار کشور خویش
ناشناس۶۲۵۳۸۳۱۷:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
جناب دکتر در همین تلاطم اقتصادی اخیر مدیران عامل برخی بانک ها اقدام به خرید منابع زیادی ارز و سکه از منابع در اختیار کرده که انها نیز به این تلاطم اقتصادی دامن زده اند لطفا به این مهم هم رسیدگی بفرمایید
پیر دیر۶۲۵۵۶۰۲۰:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۱۵
یک مقدار زیادی از فشار اقتصادی وارد بر مردم از عدم پرداخت معوقات کلان بانکی توسط بدهکاران کلان بانکی است که وام های گرفته شده را پس نمی دهند و باعث شده دولت برای انکه مسله موسسات در مورد بانک ها پیش نیاید اقدام به دستکاری نرخ دلار و پوشش دادن زیان بانک ها و کسری خود نموده است لطفا این موضوع مهم را مورد کنکاش قرار دهید
ناشناس۶۲۵۶۷۸۲۳:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۱۵
پرونده های قاچاق کالا و گمرگات و ترخیص کارهای متخلف که اقدام به هزاران کانتینر کالای قاچاق از گمرگات کرده اند در این سالهای اخیر رسیدگی شود به میزان ثروت مسئولان گمرگها رسیدگی شود
محمد بی دل۶۲۴۸۴۹۱۳:۰۰:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
آقای دکتر عزیز! کاش برای پرونده های کلان قاچاق هم فکری می شد. پرونده های قاچاق در حال حاضر بیشتر مصروف خرده خرها و موارد جزیی شده در حالی که شنیده ها حاکی از آن است که پرونده های کلان با لطایف الحیل متعدد از مبادی ورودی عبور می کنند؛ با پرداخت های گمرکی و عوارض غیرواقعی با تغییر عنوان یا با عدم پرداخت عوارض!
امضا محفوظ۶۲۵۵۹۰۲۰:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
آقای دکتر توکلی عزیز ممنون بابت پیگیریهایتان ولی مشکل اصلی ما این است که در طول 10 سال گذشته قدرت خریدمان بیش از 10 برابر کاهش پیدا کرده و به یک فقیر تمام عیار در حال تبدیل شدن هستیم و آینده ای هم برایمان متصور نیست و هیچکس هم جوابگو نیست. خواهش میکنم پیگیر باشید.
ناشناس۶۲۶۳۱۰۱۸:۲۹:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۱۶
فرمایشتان کاملا صحیح است . ولی برادر یا خواهر گرامی از قدیم گفته اند سواره از پیاده خبر نداره. به که امید داشته باشیم. دعواها اکثرا جناحی است.
امید۶۲۴۸۷۲۱۳:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم ما هم به عنوان یک شهروند حاضریم پای این شکوائیه را امضا کنیم و در رسیدن به حق نیز کمک کنیم تا انشا ا... در س عبرتی باشد برای کسانی که بیت المال دست آنها است تا با دیدن حق متوجه شوند که باید در محضر مردم و حق پاسخگو باشند. برترین کار در عالم اجرای حق است . آقای توکلی محترم انشا ا... خداوند متعال شما را یاری خواهد کرد.
ناشناس۶۲۴۸۷۴۱۳:۰۹:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چیزی که مردم به میبینن و میشنون توی این مملکت یکی دوتا و پنج تا مجرم اقتصادی داریم محاکمه فایده ای نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راحمی۶۲۵۷۲۲۰۰:۴۳:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۱۶
جناب توکلی میدانید با کمال تاسف فساد و نابسامانی در ایران بسیار بالاست و مخصوصا وقتی که دشمنان تهدید میکنند عده زیادی با تمام قوا برای گرفتن ماهی از آب گل آلود از نابسامانی سو استفاده کرده رانتخواری کرده و ثروتهای افسانه ای به جیب میزنند و تورم به اوج خود میرسد و خود تورم هم رشد میکند.و متاسفانه مردم عادی بیشترین صدمات و آنهم غیر قابل بازگشت را از این وضعیت میخورند. سیستمهای نظارتی در این شرایط کاملا بصورت فلج و فشل فقط نگاه میکنند و پس از فروکش کردن روند رشد گرانیهای فوق تصور که کار از کار گذشته و اقتصاد بهم ریخته بطور کاملا شاه سلطان حسینی و منفعلانه و پس از سر و صدای مردم شروع به بگیر و ببند میکنند. و این موارد در دولتهای زیادی تجربه شده و بارها و بارها به صورتهای مختلف کم و زیاد اتفاق افتاده. آیا مسئولین (تمامی قوای سه گانه و انتظامی و ...) قبلا نباید پیش بینی میکردند؟ و پیش گیری میکردند؟ آیا کشورهای دیگر هم پس از مرگ سهراب به فکر نوشدارو میافتند؟ چرا باید از یک سوراخ بارها و بارها نیش بخوریم؟ با تالم و تاسف باید بگوییم خیلی از جاهای سیستم ما ناکارآمد است. لطفا اندیشه فرمایید تا نسلهای آینده در مورد ما حتی ذره ای هم که شده بهتر قضاوت کنند.
ناشناس۶۲۶۳۱۴۱۸:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۱۶
1000 مثبت
ناشناس۶۲۴۸۸۹۱۳:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۱۵
سلام مثل همیشه به موقع اقدام فرمودین جناب دکتر توکلی همیشه از اقدامات به جا و شایسته شما تشکر میکنیم امید است این شفافیت به دانشگاه ارومیه هم برسد انشاا...
ناشناس۶۲۴۸۹۹۱۳:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
دیدبان عدالت مگر به دادمان برسدمسوولین که بخاری ندارند؟...
ناشناس۶۲۵۸۰۱۰۸:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۱۶
از کره بخار بلند میشه از مجلس لابی کن بخار بلند نمیشه حیف توپ و موشک که به مجلس بست باید به منجنیق بسته بشه
ناشناس۶۲۴۹۱۰۱۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
ببخشید شنیدم یک دیدبان عدالت هم در نهاد ریاست جمهوری براه افتاده اون فرقش با شما چیه؟
ناشناس۶۲۶۴۸۱۲۳:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۱۶
اون کاغذی و پوشالی این .......
ناشناس۶۲۴۹۶۴۱۳:۴۵:۳۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
واقعا مسئولیت مدنی دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی در خلف وعده دولتی برای تحویل مسکنهای مهر در دیوان و دادگاه و هر محکمه عادله دیگری که صلاحیت دارد باید مطرح شود و دادگاه به این موضوع رسیدگی کند.
ناشناس۶۲۴۹۷۵۱۳:۴۹:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۱۵
آقای توکلی ضمن تشکر از پیگیریهای خالصانه شما.در ماجرای یکی از موسسات مالی گفته شده که حدود 70 آپارتمان به نام یک زن صیغه ای زده شده.به نظر شما شخصی که سپرده گذاران را به خیابانها و مقابل درهای بسته و کرکره پایین کشیده، آورده و نظم و امنیت را به خطر انداخته و جامعه را بازیچه شهوت خودش کرده مفسد فی الارض نیست؟
ناشناس۶۲۵۰۰۱۱۴:۰۰:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
حالا اگه یکی از اینا ربط کوچیکی به رئیسی و قالیباف داشت الان محشر کبری درست می شد!
ناشناس۶۲۵۰۵۵۱۴:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
آفرین
ناشناس۶۲۵۰۸۸۱۴:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چرا کسی به موضوع سهامداران پدیده شاندیز رسیدگی نمی کنه ؟ پول مردم را بالا کشیدند ما سهام 12000 تومنی خریدیم الان شده 274 تومن ! کسی هم نمی خره ! چکار کنیم بعد 3-4 سال ؟ ساختمانهاش هست چرا نمی فروشند پول ما را پس بدن ؟
ناشناس۶۲۵۰۹۰۱۴:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اقای توکلی فقط یک سوال برام پیش امده اونم اینکه نگاه دیدبان شفافیت و عدالت انشالله سیاسی و جناحی که نیست چون موارد اون طرففی هم کم نبوده و نیستند امیدوارم نگاهتان به عدالت و شفافیت وتقعا عدالت محور باشد و نه جناح محور
ناشناس۶۲۵۱۲۳۱۵:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۱۵
آخوندی را رها می کنن تا شهردار بشه بعد حکم انفصال از خدمتش رو می دن . حالا ببینید کی گفتم.
ناشناس۶۲۵۱۴۴۱۵:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اقای توکلی چرا فقط سنگ مالباختگان موسسات کاسپین و ثامن الحجج را به سینه می زنید پس ما مالباختگان موسسه مالی اعتباری وحدت چی؟ به خدا سرنوشت هم مشابه سرنوشت همین موسسات است حقوق ما را هم پیگیری کنید.بانک مرکزی با بلوکه کردن پول ما و پرداخت ناچیز آن ما را به خاک سیاه نشاند. ای خدا دردمان را به کی بگیم؟؟؟؟
ناشناس۶۲۵۱۶۰۱۵:۲۳:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اقای توکلی دستمریزاد تشکر که حرف حقیقت را می زنید لطفا پیگیر پرونده های بعضی از مسولین باشید مثل شریعتمداری وزیر سابق صنعت ومعدن در شر کتهای خودروسازی وواردات که چه تخلفاتی صورت گرفته واقای بطاحی وزیر اموزش وپرورش که با بچه ها چه کرد در این چند ماه واقای حسین فریدون لطفا به دنبال تمام پروندهای بزرگ خلاف در کشور باشید .
ناشناس۶۲۵۲۳۶۱۵:۵۹:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۱۵
جناب آقای توکلی عزیر اولین مرحله از ساخت یک حکومت دینی آن است که مسولان را از خانه های هزار متری بالای شهر بیرون بکشی....محاکمه راه کار نیست.باید درد را حس کنند..
فاطیما۶۲۵۳۲۰۱۷:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۱۵
باید کمپین راه بیفته تاهمه حمایت کنن
ناشناس۶۲۵۶۸۰۲۳:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۱۵
دکتر توکلی شجاع و صریح و شفاف عزیز قربانت شوم اگر قرار باشد مست گیرند همه را باید بگیرند ..... شجاعت و صراحت بیشتری لازم است برای پیگیری این امور ......
ناشناس۶۲۶۶۳۳۰۹:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۱۷
طبق معمول فقط حرف و شعار
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین