اتهام‌زنی آمدنیوز به الف؛ قالیباف به الف سفارش خبر داد!

گروه سیاسی الف،   3970722141 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هفته گذشته کانال ضدانقلاب و دروغ پرداز آمدنیوز مدعی خروج قالیباف از کشور شده بود اما با انتشار چند تصویر از حضور قالیباف در یک مراسم و انتشار گزارشی در پایگاه خبری الف، این کانال به جای پذیرش خبرسازی دروغ خود، همچون گذشته فرار رو به جلو کرده و مدعی شده «الف» برای قالیباف خبر کار کرده و ایشان به الف سفارش داده عکس‌های آرشیوی از وی را منتشر کند!

اتهام‌زنی آمدنیوز به الف؛ قالیباف به الف سفارش خبر داد!

به گزارش الف، در روزهای گذشته شایعاتی از سوی معاندین و آمدنیوز مطرح شده که با چند دقیقه جست‌وجو میتوان به راحتی دروغ این کانال‌ها و کاربران را برملا کرد.

برای اثبات این شایعات و ادعاهای مضحک علیه پایگاه خبری الف این گزارش را حتما بخوانید.

در خبر کذبی که ضدانقلاب و برخی رسانه‌ها و کاربرانشان منتشر کرده بود شایعه دستور بازداشت محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران را مطرح کردند. شایعه‌کنندگان مدعی شدند که دستور بازداشت قالیباف روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه صادر شده و وی قبل از بازداشت به هامبورگ آلمان فرار کرده است. این شایعه مرجع معتبری نداشته و در کانال‌ها، کاربران و رسانه‌های ضدانقلاب مطرح شد.

که در ادامه برخی از آنها را میبینید:

در حالی که این شایعه بین برخی کاربران مجازی و مردم نیز دست به دست میشد، یک خبر از محمدباقر قالیباف خط بطلانی کشید بر تمام ادعاهای کذب رسانه‌های ضد انقلاب. حضور قالیباف در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی در غروب روز پنج شنبه ۱۹ مهر ماه.

حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی که در حسینیه حضرت امام (ره) همدان برگزار شد، رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب را در سکوت خبری فرو برد و آنها از کنار این شایعات و دروغ خود به راحتی گذشتند. و دیگر دنبال آن را نگرفتند که مبادا آبرویشان برود و برخی از آنها حتی پست خود را پاک کرده بودند!

سخرانی قالیباف در سالگرد شهادت شهید همدانی در همدان - ۱۹ مهر ۹۷

بعد از پخش عکس و فیلم قالیباف در همدان این شایعات و دروغ‌های بچگانه با واکنش طنر کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد که برخی از آنها را میبینید.

در ادامه این شایعات آمدنیوز مانند اکثر خبرهای بی اساس خود پستی را منتشر کرد مبنی بر خروج قالیباف از کشور و حضور در استرالیا!

بعد از انتشار یک متن سراسر واهی آمدنیوز پستی از کانال یک رسانه به اسم تهران تایمز را در کانال خود به اشتراک گذاشت و این رسانه ضدانقلاب در ادامه ادعاهای خود نوشته است: قالیباف برای مدیریت اموال سرقتی یک میلیارد دلاری در استرالیا به سر می‌برد! 

در بخشی از ادعاهای بی اساس آمدنیوز که بدون هیچ سندی به قول خودشان مثلا افشا کرده است، آمده: 

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری قالیباف در استرالیا! منزل صد میلیون دلاری «اسحاق» (فرزند وی) در قلب ملبورن!

خبرنگار «آمدنیوز» دریافت که «اسحاق قالیباف» یک LEVEl از برج لاکچری Vogue Plaza در خیابان Chapel ST واقع در ثروتمندترین منطقه‌ی ملبورن را خریداری کرده است.

در این ساختمان که یهودیان آن را ساخته‌اند، مغازه‌های بسیاری از مشهورترین برندهای تجاری دنیا وجود دارد.

منزل «اسحاق قالیباف» در یکی از طبقات فوقانی این برج قرار دارد که از «ریل استیت مارشال وایت» به مبلغ صد میلیون دلار خریداری شده و متراژ آن در حدود ۸۰۰ متر است.

این نوشته‌ها!‌ آنقدر بی اساس است که حتی کاربران شبکه های اجتماعی نیز با واکنش طنز با آن برخورد کرده و از کنار آن به راحتی عبور کردند.  روش این رسانه  انتشار یک خبر با بیان  جزئیاتی که وجود خارجی نداشته است و خنده دار انجاست که بعد از مدتی خودشان هم پیگیری نکرده و با یک دروغ دیگر دروغ قبلی را می پوشانند.  و هیچ وقت برای  اثبات ادعاهایشان خود را ملزم به ارایه سند نمی بینند.هر چند از  جعل سند هم ابایی ندارند .

وقتی تیر معاندین در قضیه حضور قالیباف در هامبورگ به سنگ خورد آنها برای لاپوشانی دروغ قبلی خود به یک خبر دروغ دیگر در مورد این شخص روی آورده و از خروج قالیباف از کشور خبر دادند!

اثبات این دروغ نیز کار چندان سختی نیست و با چند جست و جو میتوان پی به تکرار رفتار همیشگی آمدنیوز برد.

در پی این شایعه خبرآنلاین با حسین قربانزاده مشاور شهردار اسبق تهران مصاحبه کرده و وی گفت: برای قالیباف حکم بازداشت صادر می‌شود اما او بلند شود و به هامبورگ می‌رود؟ چنین چیزی قابل باور است؟ این نوع خبرهای کذب، نیاز به راستی آزمایی ندارد.

بعد از این مصاحبه برخی کانال‌ها اظهار کردند که حتی اگر قالیباف از کشور خارج شده باشد مشاور و دوست او نمی‌آید بگوید که وی از ایران رفته است!

شاید بتوان گفت این استدلال درست باشد اما آیا ضد انقلاب و از جمله  آمدنیوز که میتواند حضور قالیباف در مراسم ختم والده گرامی برادران اسماعیلی را منکر شود؟!

تصاویر پخش شده از مراسم والده محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ، که روز جمعه ۲۰ مهر در مسجد شهید بهشتی برگزار شد نشان از حضور قالیباف در این مراسم است و بازهم رو شدن دست دروغین آمدنیوز .

آیا انتشار این تصاویر برای اثبات دروغ فرار و خروج قالیباف از کشور کافی نیست؟!

باید از کسانی که به این شایعه دامن می‌زنند پرسید با کدام منطق و سند از این دروغ پیروی کرده و آن را انتشار میدهند؟! این کانال تلگرامی که در مورد اعضا و مسئول آن نیز برخی نقل قول ها، پشت پرده و دریافت مبالغ بحث برانگیزی وجود دارد کدام یک از ادعاهایش ثابت شده است؟

جالب آنجاست که بعد از انتشار خبری در پایگاه خبری الف مبنی بر اینکه آیا قالیباف از کشور خارج شده است؟ ، و نشان دادن دروغ آمدنیوز ، مدعی شدند الف به توصیه محمدباقر قالیباف این خبر را کار کرده است و این گزارش القا میکند وی در ایران است!!!

پیرامون این پست کانال تگرامی آمدنیوز چند نکته وجود دارد:

۱- الف اصلا در پی خبرسازی برای قالیباف نبوده و چنین قصدی نیز نداشته است. انتشار مطلب فوق تنها برای روشنگری و اثبات تکرار دروغ‌های آمدنیوز علیه مسئولین بوده است. ادعاهای بیان شده انقدر سطحی و کودکانه بود که با چند عکس به راحتی قابل بیان بود.

۲- در پست منتشر شده آمدنیوز آمده که الف و خبرآنلاین عکس‌های آرشیوی استفاده کردند! در مورد این ادعا نمیتوان فهمید مدیران آمدنیوز به چه فکر می‌کردند که عکس‌هایی که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده را آرشیو پنداشته و گفته‌اند: برای القا حضور قالیباف در ایران از تصاویر آرشیو استفاده شده است!

۳- در مطلبی که این کانال انتشار داده است گفته الف و خبرآنلاین از تصاویر آرشیوی استفاده کرده اند و برای اینکه ثابت کند دروغ نمی‌گوید لینک گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم از مراسم ختم والده برادران اسماعیلی را گذاشته است. در اینجا تصاویر و گزارش مراسم دیگری که در روز شنبه بعدازظهر برای مرحومه گرفته شده است گذاشته شده است. یعنی آنطور القا کرده که تصاویر واقعی نبوده اگر بوده چرا در لینک گذاشته نیست.

نکته‌ای که اینجا مطرح است آمدنیوز بازهم خود و مخاطبانش را سرکار گذاشته! زیرا خود مدیرانشان میدانند که گزارش های تصویری درج شده در خبر الف مربوط به مراسم‌حضور قالیباف در همدان (پنجشنبه)و مراسم تشیع والده برادران اسماعیلی برای روز جمعه ۲۰ مهر ماه است .

اما امد نیوز برای گمراهی مخاطبانش از لینک یک گزارش تصویری مربوط به 21 مهرماه استفاده کرده که  قالیباف در آن مراسم حضور پیدا نکرده است یا از چشم عکاس دور مانده است .

 نگاهی کوتاه به عملکرد این کانال‌تلگرامی در چندماه گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام و صد البته اعتماد مردم استفاده می‌کنند و از هیچ نوع دروغپردازی ابا ندارند ...به این ترتیب داستان رسوایی های پی در پی آمد نیوز ادامه خواهد داشت .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۹۳۷۵۰۱۸:۵۴:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۲۲
جناب سردبیر و مدیر مسئول الف! اگرچه من سالهاست سایت الف را روزانه مطالعه کرده و به شما اعتماد دارم ولی آمدنیوز حرف بیراهی هم نزده! چون شما هم الحق و الانصاف، یکطرفه به قاضی رفتید و دروغ و فریب به خورد منِ مخاطب دادید.
عماد۵۹۳۸۳۹۲۰:۱۱:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۲۲
میشه به ما هم بفرمایید در این خبر و کزارش الف چه مطلب خلافی به خورد شما داده !!!!!!!!!!!!!
تبریزی۵۹۳۸۸۴۲۰:۳۷:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۲۲
آمدنیوز هم شد سایت خبری؟! اسمش رو باید بذارن رفت نیوز. الف هر چی هم که منتشر کنه چه درست و چه غلط خوبیش به اینه که می شه تو قسمت نظرات خیلی از خبرهاش رو تصحیح کرد البته ولی نسبت به سایت های رسمی دیگه خیلی بهتره
ناشناس۵۹۳۸۸۹۲۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۲۲
مثل امدنیوز بود استدلالش
ناشناس۵۹۳۸۶۷۲۰:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۲۲
شما بخش اول حرفت با بخش دوم حرفت تناقض داره..
ناشناس۵۹۴۰۳۵۲۳:۱۶:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۲۲
این شخص هم بی شک یکی از مزدوران آمد نیوز است
ناشناس۵۹۳۷۵۳۱۸:۵۸:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۲۲
خط فکری پایگاه الف و همچنین دکتر توکلی مشخص بوده و هست.
ناشناس۵۹۳۷۵۵۱۸:۵۹:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۲۲
من به رسانه های اون طرف آب بیشتر از رسانه های داخلی اعتماد دارم.
ناشناس۵۹۳۸۴۱۲۰:۱۲:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۲۲
کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز
ناشناس۵۹۳۸۴۸۲۰:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۲۲
اینم خودش یه مشکلیه . اونا هر چی هم دروغ بگن از نظر شما خوبن اما داخلی ها هر چقدر هم که راست بگن از نظر شما دروغکو هستند . یه کم بیشتر به فکر خودتون باشید لطفا
ناشناس۵۹۳۸۵۱۲۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۲۲
شما که از اونا حمایت میکنید میشه بفرمایید پول اونها در خارج از چه طریقی و کسانی تامین میشه؟<
ناشناس۵۹۴۰۴۰۲۳:۱۹:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۲۲
باریکلا به شما برای این کوچولو دست بزنید
ناشناس۵۹۳۷۵۷۱۹:۰۰:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۲۲
چرندیات میزنه دیگه!! قالیباف بگه الف اینو کار کنید! مگه میشه مگه داری؟!
جواد۵۹۳۷۷۳۱۹:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۲۲
اخبار آمد نیوز همینطور بی جهت نیست. احتمالا از داخل کشور دستوراتی دریافت کرده اند!!! باید کمی صبر کرد.
ناشناس۵۹۳۸۴۴۲۰:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۲۲
ایول ، خطر قالیباف ۱۴۰۰ خیلی جدیه از الان باید زدش
ناشناس۵۹۳۷۹۱۱۹:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۲۲
آمدنیوز آبروی هر چی رسانه رو برده زرد و دروغگو و شایعه ساز و وطن فروش
ناشناس۵۹۴۰۲۴۲۳:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۲۲
اسرائیل نیوزه دیگه. در دنیا رسانه مستقل وجود ندارد. منبع مالی رو پیدا کنید خط خبر مشخص میشه.
ناشناس۵۹۳۷۹۸۱۹:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۲۲
چرا قوه ی قضاییه این شایعه پرکن ها را باز داشت نمی کند؟ اگر کیهان یک تیتر می زدبه نفع ملت ، سریع علیه آن موضع می گرفتند،.
از سار کاشان۵۹۳۸۰۸۱۹:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۲۲
آمد نیوز محلی از اعراب ندارد
ناشناس۵۹۳۸۱۷۱۹:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۲۲
وسعت خریت جونورای ضد انقلاب بی انتهاست
ناشناس۵۹۳۸۲۵۱۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۲۲
بی ابروهایی مثل آمد نیوز اصلا ارزش نداره تیتر سایت وزین الف بشه....
ناشناس۵۹۳۸۹۲۲۰:۴۳:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۲۲
بالاخره باید روشنگری و پاسخ داده بشه برای مردم
ناشناس۵۹۳۸۴۳۲۰:۱۲:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۲۲
بی بی سی امد نیوز اصلاح طلبان همه با هم بر علیه قالیباف هستند علتش هم ترس از کار کردن خوب قالیباف است................
ناشناس۵۹۴۰۴۱۲۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۲۲
عجیب نیست چون جانوران آمدنیوز اسلاحتلبزاده هستن
ناشناس۵۹۳۸۹۴۲۰:۴۴:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۲۲
درود به الف و مجموعه پر تلاشش
ناشناس۵۹۳۹۸۸۲۲:۳۴:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۲۲
من به خبرهای رسانه های داخلی زیاد اطمینان ندارم.
ناشناس۵۹۳۹۹۹۲۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۲۲
خدایی الف خیلی خوب شده همه خبرای تولیدیش همه جا کار میکنن همه رسانه ای داخلی هم خارجی
ناشناس۵۹۴۰۵۳۲۳:۴۱:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۲۲
عوض این صغری کبری چیدن ها صدا سیما یه مصاحبه زنده با قالیباف در یک مکان مشخص تهران بکنه وپخش کنه .
شاهرخ۵۹۴۰۹۱۰۰:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۲۳
چرا رسانه های داخلی یه مصاحبه با قالیباف نمیکنن اگه هنوز فرار نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۹۴۰۹۴۰۰:۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۲۳
وضعیت مملکت کاملا داره نشون میده که چه چیزایی دروغه و چه چیزایی راست !
ناشناس۵۹۴۱۵۲۰۵:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۲۳
ممکنه خروجش راست نباشه ولی بقیه مسایل هم قابل تکذیب است؟
عظیمی فر۵۹۴۲۷۴۰۸:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۲۳
یک باند تبهکاری در داخل کشور یکی پس از دیگری مدیران انقلابی و جهادی و شایسته را به شدت دارند تخریب می کنند و ابزار انها هم امد نیوز می باشد.ملت هم متاسفانه سریع تحت تاثیر قرار می گیرند.
ناشناس۵۹۴۶۸۲۱۲:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۲۳
تکلیف آمدنیوز مشخصه بارها دروغ پراکنی های آمد نیوز ثابت شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

آخرین عناوین