اتهام‌زنی آمدنیوز به الف؛ قالیباف به الف سفارش خبر داد!

گروه سیاسی الف،   3970722141 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هفته گذشته کانال ضدانقلاب و دروغ پرداز آمدنیوز مدعی خروج قالیباف از کشور شده بود اما با انتشار چند تصویر از حضور قالیباف در یک مراسم و انتشار گزارشی در پایگاه خبری الف، این کانال به جای پذیرش خبرسازی دروغ خود، همچون گذشته فرار رو به جلو کرده و مدعی شده «الف» برای قالیباف خبر کار کرده و ایشان به الف سفارش داده عکس‌های آرشیوی از وی را منتشر کند!

اتهام‌زنی آمدنیوز به الف؛ قالیباف به الف سفارش خبر داد!

به گزارش الف، در روزهای گذشته شایعاتی از سوی معاندین و آمدنیوز مطرح شده که با چند دقیقه جست‌وجو میتوان به راحتی دروغ این کانال‌ها و کاربران را برملا کرد.

برای اثبات این شایعات و ادعاهای مضحک علیه پایگاه خبری الف این گزارش را حتما بخوانید.

در خبر کذبی که ضدانقلاب و برخی رسانه‌ها و کاربرانشان منتشر کرده بود شایعه دستور بازداشت محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران را مطرح کردند. شایعه‌کنندگان مدعی شدند که دستور بازداشت قالیباف روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه صادر شده و وی قبل از بازداشت به هامبورگ آلمان فرار کرده است. این شایعه مرجع معتبری نداشته و در کانال‌ها، کاربران و رسانه‌های ضدانقلاب مطرح شد.

که در ادامه برخی از آنها را میبینید:

در حالی که این شایعه بین برخی کاربران مجازی و مردم نیز دست به دست میشد، یک خبر از محمدباقر قالیباف خط بطلانی کشید بر تمام ادعاهای کذب رسانه‌های ضد انقلاب. حضور قالیباف در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی در غروب روز پنج شنبه ۱۹ مهر ماه.

حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی که در حسینیه حضرت امام (ره) همدان برگزار شد، رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب را در سکوت خبری فرو برد و آنها از کنار این شایعات و دروغ خود به راحتی گذشتند. و دیگر دنبال آن را نگرفتند که مبادا آبرویشان برود و برخی از آنها حتی پست خود را پاک کرده بودند!

سخرانی قالیباف در سالگرد شهادت شهید همدانی در همدان - ۱۹ مهر ۹۷

بعد از پخش عکس و فیلم قالیباف در همدان این شایعات و دروغ‌های بچگانه با واکنش طنر کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد که برخی از آنها را میبینید.

در ادامه این شایعات آمدنیوز مانند اکثر خبرهای بی اساس خود پستی را منتشر کرد مبنی بر خروج قالیباف از کشور و حضور در استرالیا!

بعد از انتشار یک متن سراسر واهی آمدنیوز پستی از کانال یک رسانه به اسم تهران تایمز را در کانال خود به اشتراک گذاشت و این رسانه ضدانقلاب در ادامه ادعاهای خود نوشته است: قالیباف برای مدیریت اموال سرقتی یک میلیارد دلاری در استرالیا به سر می‌برد! 

در بخشی از ادعاهای بی اساس آمدنیوز که بدون هیچ سندی به قول خودشان مثلا افشا کرده است، آمده: 

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری قالیباف در استرالیا! منزل صد میلیون دلاری «اسحاق» (فرزند وی) در قلب ملبورن!

خبرنگار «آمدنیوز» دریافت که «اسحاق قالیباف» یک LEVEl از برج لاکچری Vogue Plaza در خیابان Chapel ST واقع در ثروتمندترین منطقه‌ی ملبورن را خریداری کرده است.

در این ساختمان که یهودیان آن را ساخته‌اند، مغازه‌های بسیاری از مشهورترین برندهای تجاری دنیا وجود دارد.

منزل «اسحاق قالیباف» در یکی از طبقات فوقانی این برج قرار دارد که از «ریل استیت مارشال وایت» به مبلغ صد میلیون دلار خریداری شده و متراژ آن در حدود ۸۰۰ متر است.

این نوشته‌ها!‌ آنقدر بی اساس است که حتی کاربران شبکه های اجتماعی نیز با واکنش طنز با آن برخورد کرده و از کنار آن به راحتی عبور کردند.  روش این رسانه  انتشار یک خبر با بیان  جزئیاتی که وجود خارجی نداشته است و خنده دار انجاست که بعد از مدتی خودشان هم پیگیری نکرده و با یک دروغ دیگر دروغ قبلی را می پوشانند.  و هیچ وقت برای  اثبات ادعاهایشان خود را ملزم به ارایه سند نمی بینند.هر چند از  جعل سند هم ابایی ندارند .

وقتی تیر معاندین در قضیه حضور قالیباف در هامبورگ به سنگ خورد آنها برای لاپوشانی دروغ قبلی خود به یک خبر دروغ دیگر در مورد این شخص روی آورده و از خروج قالیباف از کشور خبر دادند!

اثبات این دروغ نیز کار چندان سختی نیست و با چند جست و جو میتوان پی به تکرار رفتار همیشگی آمدنیوز برد.

در پی این شایعه خبرآنلاین با حسین قربانزاده مشاور شهردار اسبق تهران مصاحبه کرده و وی گفت: برای قالیباف حکم بازداشت صادر می‌شود اما او بلند شود و به هامبورگ می‌رود؟ چنین چیزی قابل باور است؟ این نوع خبرهای کذب، نیاز به راستی آزمایی ندارد.

بعد از این مصاحبه برخی کانال‌ها اظهار کردند که حتی اگر قالیباف از کشور خارج شده باشد مشاور و دوست او نمی‌آید بگوید که وی از ایران رفته است!

شاید بتوان گفت این استدلال درست باشد اما آیا ضد انقلاب و از جمله  آمدنیوز که میتواند حضور قالیباف در مراسم ختم والده گرامی برادران اسماعیلی را منکر شود؟!

تصاویر پخش شده از مراسم والده محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ، که روز جمعه ۲۰ مهر در مسجد شهید بهشتی برگزار شد نشان از حضور قالیباف در این مراسم است و بازهم رو شدن دست دروغین آمدنیوز .

آیا انتشار این تصاویر برای اثبات دروغ فرار و خروج قالیباف از کشور کافی نیست؟!

باید از کسانی که به این شایعه دامن می‌زنند پرسید با کدام منطق و سند از این دروغ پیروی کرده و آن را انتشار میدهند؟! این کانال تلگرامی که در مورد اعضا و مسئول آن نیز برخی نقل قول ها، پشت پرده و دریافت مبالغ بحث برانگیزی وجود دارد کدام یک از ادعاهایش ثابت شده است؟

جالب آنجاست که بعد از انتشار خبری در پایگاه خبری الف مبنی بر اینکه آیا قالیباف از کشور خارج شده است؟ ، و نشان دادن دروغ آمدنیوز ، مدعی شدند الف به توصیه محمدباقر قالیباف این خبر را کار کرده است و این گزارش القا میکند وی در ایران است!!!

پیرامون این پست کانال تگرامی آمدنیوز چند نکته وجود دارد:

۱- الف اصلا در پی خبرسازی برای قالیباف نبوده و چنین قصدی نیز نداشته است. انتشار مطلب فوق تنها برای روشنگری و اثبات تکرار دروغ‌های آمدنیوز علیه مسئولین بوده است. ادعاهای بیان شده انقدر سطحی و کودکانه بود که با چند عکس به راحتی قابل بیان بود.

۲- در پست منتشر شده آمدنیوز آمده که الف و خبرآنلاین عکس‌های آرشیوی استفاده کردند! در مورد این ادعا نمیتوان فهمید مدیران آمدنیوز به چه فکر می‌کردند که عکس‌هایی که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده را آرشیو پنداشته و گفته‌اند: برای القا حضور قالیباف در ایران از تصاویر آرشیو استفاده شده است!

۳- در مطلبی که این کانال انتشار داده است گفته الف و خبرآنلاین از تصاویر آرشیوی استفاده کرده اند و برای اینکه ثابت کند دروغ نمی‌گوید لینک گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم از مراسم ختم والده برادران اسماعیلی را گذاشته است. در اینجا تصاویر و گزارش مراسم دیگری که در روز شنبه بعدازظهر برای مرحومه گرفته شده است گذاشته شده است. یعنی آنطور القا کرده که تصاویر واقعی نبوده اگر بوده چرا در لینک گذاشته نیست.

نکته‌ای که اینجا مطرح است آمدنیوز بازهم خود و مخاطبانش را سرکار گذاشته! زیرا خود مدیرانشان میدانند که گزارش های تصویری درج شده در خبر الف مربوط به مراسم‌حضور قالیباف در همدان (پنجشنبه)و مراسم تشیع والده برادران اسماعیلی برای روز جمعه ۲۰ مهر ماه است .

اما امد نیوز برای گمراهی مخاطبانش از لینک یک گزارش تصویری مربوط به 21 مهرماه استفاده کرده که  قالیباف در آن مراسم حضور پیدا نکرده است یا از چشم عکاس دور مانده است .

 نگاهی کوتاه به عملکرد این کانال‌تلگرامی در چندماه گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام و صد البته اعتماد مردم استفاده می‌کنند و از هیچ نوع دروغپردازی ابا ندارند ...به این ترتیب داستان رسوایی های پی در پی آمد نیوز ادامه خواهد داشت .