سیاهی لشگر استقلال در تیم ملی؛ جایی در جام ملت‌ها ندارند!

گروه ورزشی الف،   3970719019 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

علیرغم حضور پررنگ استقلالی‌ها در لیست تیم ملی، بعید است نفرات زیادی فرصت حضور در ترکیب را به خود اختصاص دهند.

سیاهی لشگر استقلال در تیم ملی؛ جایی در جام ملت‌ها ندارند!

به گزارش ایلنا، استقلال 6 سهمیه در تیم ملی دارد. سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری و علی کریمی. از میان این 6 بازیکن به‌جرات می‌توان گفت هیچ یک تا امروز به‌طور قطع در ترکیب اصلی تیم ملی حضور نخواهند داشت مگر آنکه مصدومیت دیگر بازیکنان و یا درخشش بی‌حد و حصر آنها کی‌روش را مجاب به اتخاذ تغییراتی کند. استقلال با 6 ملی‌پوش در عین حال کاندیدای بیشترین خط‌خورده از جام ملت‌ها هم هست و این بازیکنان اگر می‌‌خواهند جام ملت‌های آسیا را تجربه کنند باید تحرک بیشتری از خود به خرج دهند. با این کیفیت امیدی به حضور بیش از 2 بازیکن از استقلال در فهرست نهایی نیست؛ آن هم بازیکنانی که به احتمال زیاد فقط روی نیمکت خواهند نشست.

کارلوس کی‌روش به‌‌دنبال ساختن ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نیست. سرمربی تیم ملی مردانش را برگزیده است. او به احتمال بسیار زیاد با همان ترکیبی که در جام جهانی 2018 به میدان رفت تیمش را در جام ملت‌های 2019 امارات چیدمان خواهد کرد. شاید تنها 10 درصد از ترکیبی که در جام جهانی به‌کار گرفت در جام ملت‌های آسیا تغییر کند که آن هم به سبب مصدومیت‌ها و یا محرومیت‌های احتمالی خواهد بود وگرنه سرمربی تیم ملی از همین حالا آرایش تیمش را می‌داند.

تصویرسازی غلطی است که علیرضا بیرانوند را در جام ملت‌های آسیا نیمکت‌نشین بدانیم. نه امیر عابدازده و نه مظاهری و حسینی (یکی از این دو خط خواهند خورد) شانسی برای تصاحب جایگاه بیرانوند نخواهند داشت. مگر آنکه این دروازه‌بان با مصدومیت یا محرومیتی مواجه شود تا اقبال به دیگران برسد.

در خط دفاع نیز زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی قطعی است. کی‌روش برای این پست بازیکنانی همچون منتظری، سهرابیان، خانزاده و روزبه چشمی را هم در فهرست کاندیدا قرار داده اما هیچ یک از اینها در ترکیب اصلی به میدان نخواهند رفت و به احتمال زیاد دو بازیکن خط خواهند خورد که سهم استقلال هم از حذف‌شده‌های احتمالی این فهرست نیز قابل توجه خواهد بود.

در پست دفاع چپ هم میلاد محمدی گزینه نهایی خواهد بود. هرچند نام حاجی‌صفی هم برای این پست در فهرست کی‌روش دیده می‌شود اما سرمربی تیم ملی به احتمال زیاد از حاجی‌صفی در پست هافبک استفاده خواهد کرد و تنها روی کاغذ نام این بازیکن را در میان مدافعان قرار داده است. این وضعیت برای روزبه چشمی هم وجود دارد و بعید نیست که چشمی برای پست هافبک دفاعی هم مدنظر سرمربی تیم ملی باشد که این شانس تداوم او را در تیم ملی افزایش خواهد داد.

 در دفاع راست اما می‌توانیم قدری با تردید به ماجرا‌ها بنگریم. هرچند حضور رامین رضاییان در اردوگاه ملی در حالی که نامش در فهرست مدعوین نیست، نشان می‌دهد کی‌روش علاقه وافری به این بازیکن دارد و شاید دوباره وریا غفوری از فهرست آتی تیم ملی نیز خط بخورد. در این پست صادق محرمی هم جزو گزینه‌هاست و هیچ بعید نیست که این بازیکن در فهرست نهایی قرار بگیرد و وریا کنار گذاشته شود. سیگنال‌هایی که کی‌روش ساطع می‌کند اما بیانگر حضور دوباره رضاییان در ترکیب نهایی است.

برای پست هافبک دفاعی تیم ملی هم باید حضور توامان  عزت اللهی و ابراهیمی را قطعی بدانیم. در این پست نوراللهی و علی کریمی هم جزو گزینه‌ها هستند و شاید استقلال این شانس را داشته باشد که در پست هافبک دفاعی یک نماینده آن هم روی نیمکت به جام ملت‌ها اعزام کند، هرچند نباید فراموش کنیم کریمی با وجود پیشرفتی که در بازی‌های اخیر داشته اما به‌لحاظ استمرار از نوراللهی عقب‌تر است و این وضعیت احتمال حذف او را هم افزایش می‌دهد.

استقلال در پست هجومی هیچ گزینه‌ای در تیم ملی ندارد اما اگر هم داشت نباید به حضورش در جام ملت‌ها امیدی می‌بست. بازیکنانی در پست هجومی به تیم ملی دعوت شده‌اند که جز مهدی ترابی، همگی در گروه لژیونرهای پرسابقه فوتبال ایران دسته‌‌بندی می‌شوند و عملا شانسی را برای دیگران باقی نمی‌گذارند. ضمن اینکه دژاگه و شجاعی که نام‌شان میان هافبک‌ها گنجانده شده نیز عملا در پست‌های هجومی به‌کار گرفته خواهند شد. ورود به این دایره بسیار دشوار است و کی‌روش با کمترین ریسک و تغییر، مردان هجومی‌اش را هم آرایش خواهد کرد. بی‌تردید او نگاه ویژه‌ای به شجاعی و دژاگه در این پست خواهد داشت ضمن اینکه نباید فراموش کنیم امیری و قدوس نیز از گزینه‌های اصلی به‌شمار می‌روند. در راس خط حمله، آزمون، طارمی و انصاری‌فرد مدنظر سرمربی تیم ملی خواهند بود هرچند گاهی از طارمی به‌عنوان گوش چپ هم استفاده می‌شود.

نکته: درباره اینکه ترکیب اصلی تیم ملی تغییری نخواهد کرد بحثی وجود ندارد اما عملکرد استقلال در ماه‌های آتی می‌تواند تاثیر مستقیم در تداوم حضورشان در فهرست نهایی تیم ملی داشته باشد. برای مثال همین علی کریمی که به‌لحاظ فنی رشد کرده اگر در هفته‌های آتی هم به‌همین منوال پیش برود و توامان در اردوهای ملی نیز خودش را به اثبات برساند، مسافر جام ملت‌های آسیا خواهد شد، یا آرمین سهرابیان که هم در دفاع میانی و هم در دفاع چپ توانایی بازی دارد. این دو بازیکن ظرفیت ماندن در فهرست نهایی تیم ملی را خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

علی۵۸۹۱۵۴۱۱:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۹
الف جان شما چرا دارید می سوزید
رضا۵۸۹۴۴۵۱۶:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۹
متعصب ترین هوادار پرسپولیس هم نسبت به نویسنده این تحلیل میانه رو محسوب میشه ! واقعا براتون متاسفم البته نوشته من رو سانسور می کنید ، همچون گذشته !!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین