سپاه چگونه استراتژی جدید آمریکا بعد از حمله به رژه اهواز را ناکام گذاشت؟

گروه جهان الف،   3970711027 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه رای الیوم در تحلیلی پیرامون شرایط جدید منطقه بعد از حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز و پاسخ سپاه به آن نوشت: دشمنان ایران در حال تاسیس پایه هایی برای انتقال درگیری به سمت جبهه تازه ای بودند که از میدان سوریه، عراق و یمن عبور کرده تا ایران را از درون با مشکل مواجه سازد.

سپاه چگونه استراتژی جدید آمریکا بعد از حمله به رژه اهواز را ناکام گذاشت؟

به گزارش الف، سپاه پاسداران روز ۹ مهرماه و در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز که به شهادت ۲۵ نفر از مردم انجامید مقر گروه تروریستی داعش را با موشک‌های بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار داد، حملاتی که تلفات سنگینی برای این گروه تروریستی به همراه داشت.

چند روز قبل از این حمله، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی با اشاره به امارات و عربستان سعودی که صحنه‌گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق کشورمان هستند، اظهار داشت: آن‌ها آروزی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را دارند و ما به آن‌ها می‌گوییم که شما هرگز در توسعه تنش و منازعه با جمهوری اسلامی ایران به هیچ موفقیتی نخواهید رسید.

روزنامه رای الیوم در تحلیلی پیرامون این سخنان نوشت: در شرایط فعلی، لازم بود که خطاب تهدید ایرانی از زبان حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، اوج گرفته و به ساکنان قصرهای شیشه ای و امرای خلیج{فارس} هشدار دهد که از خطوط قرمز تجاوز نکنند. این تهدید زمانی مطرح شد که حمله سیاسی و نظامی علیه ایران شدت یافته است، بویژه در پی جلسه متحدان علیه آن که در ژنو برگزار شد و به دنبال نشستی که پومپئو با همتایان خود در شورای همکای های خلیج{فارس}، مصر و اردن داشت و مرحله تازه و به شدت حساسی را بنیان نهادند.

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفتمان آمریکایی اسرائیلی و عربی، در مورد ضرورت جبهه گیری علیه ایران، اتفاق نظر داشت و علت این مساله به امری فراتر و عمیقتر از لحن تکراری کینه توزانه این کشورها در مورد ایران باز می گردد، بدین معنا که دشمنان جمهوری اسلامی در حال تاسیس پایه هایی برای مقابله با آن و انتقال درگیری به سمت جبهه تازه ای هستند، که از میدان سوریه، عراق و یمن عبور کرده و تلاش کند معرکه را به داخل ایران بکشاند. چه بسا هدف قرار گرفتن رژه نظامی در اهواز، اولین قطره از این باران طولانی باشد.

عوامل زیادی برای هدف قرار گرفتن ایران وجود دارد که یکی از آنها از زبان لاوروف در برابر مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد و به نقش سازنده ایران در مقابله با تروریسم در سوریه باز می گردد؛ این مساله به معنای نقش اصلی ایران در بر هم زدن بازی مربوط به طرح آمریکا در منطقه و نیز نقش آن در وارد کردن ضربه به اسرائیل در دو جبهه غزه و جنوب لبنان است.

نمی توان ماهیت و حدود واقعی آنچه که در مورد ائتلاف استراتژیک خاورمیانه یا ناتو عربی مطرح می شود را شناخت و دانست که آیا طرفهای این ائتلاف برای مقابله نظامی مستقیم یا غیر مستقیم با ایران آماده می شوند یا نه، اما نکته قطعی آن است که شکست اسرائیل در رسیدن به نتایج مورد نظرش در جبهه های متعددی مثل سوریه یا فلسطین و ناتوانی آن در به فرسایش کشاندن محور تهران-دمشق -حزب الله، ناکامی آن در تحقق طرح محدود کردن نگرانی هایش در جنوب سوریه و استواری موضع روسیه در قبال هم پیمانانش در دمشق و تهران، واگذاری اس 300 به ارتش سوریه و پشتیبانی محکم از ایران در اوج فشارهایی که از سوی دشمنانش متحمل می شود، همگی اسرائیل را بر آن داشت تا با همراهی آمریکا سناریوی جدیدی را برای مقابله با ایران بنویسند. اینجاست که اقرار وزیر خارجه فرانسه در مورد پیروزی اسد در جنگ و ادامه این جنگها در صورت نرسیدن به توافقی در مورد بحران سوریه را درک می کنیم.

توافق در برابر توافق، نقض در برابر نقض و تهدید در برابر تهدید، آیا این گفته های روحانی که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح در پاسخ به سیاست امریکا در قبال ایران مطرح شد، می تواند عامل بازدارنده ای برای دشمنان تهران باشد؟ یا اینکه زمینه را برای دیدگاهها و سناریوهای بیشتری، از جمله سناریوی مقابله و لو برای زمانی دورتر فراهم می کند؟ این سوالی محوری است.

به عقیده ما، شعله ور کردن میدان مقابله با ایران یا انتقال درگیری به داخل این کشور، نمی تواند فایده ای برای حامیان این طرح داشته باشد، بلکه تنها موجب افزایش پیچیدگی های صحنه سیاسی و شدت یافتن آتش افروزی ها می شود و در ادامه تمام ظرفیتها و منابع مالی دولتهای عربی خلیج{فارس}، پیش از رسیدن دست آنها به داخل ایران، نابود می شود...

نویسنده: دکتر محمد بکر/ مترجم: مریم نصرالهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۷۱۹۸۰۸:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۱
سیلی موشکی سپاه و به درک واصل شدن جمعی از گروهک‌های تروریست تکفیری در سوریه را به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا به ویژه شهدای اخیر اهواز و ملت قهرمان کشورمان تبریک عرض می‌کنیم.
ناشناس۵۷۷۴۰۲۱۰:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۱
یانکی کثیف
ناشناس۵۷۷۵۱۹۱۱:۴۱:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۱
سلام . به حاجی سلام برسونید بفرمائید چند تا نخود بفرسته امارت
ناشناس۵۷۷۵۳۸۱۱:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۱
می گوید توافق دربرابر توافق و... این صحبت های روحانی می تواند عاملی بازدارنده ای برای دشمنان ایران باشد؟پرسش این است که آیا صرفا حرف زدن از نظر منطقی و عقلی می تواند چنین کارکردی داشته باشد؟
ناشناس۵۷۷۷۸۹۱۳:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۱
امام خمینی(ره) چه نیکو فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
ناشناس۵۷۸۵۰۹۲۲:۲۵:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۱
امام خمینی ره انرا گفتند و من هم اینرا می گویم که اگر سایبری سعودی نبود رای منفی به نظر شما هم نبود.
ناشناس۵۷۷۸۲۶۱۴:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۱
چطور آمریکا مدعی مبارزه با تروریزم هست در حالی که در فاصله سه مایلی اونا داعش جولان میداده خوبه خودشون اذعان کردن که برای مبارزه با داعش در سوریه مستقر هستند .
ناشناس۵۷۸۲۵۱۱۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۱
کاشکی روحانی هم از شجاعت سپاه درس بگیرد...........
ناشناس۵۷۸۳۵۰۱۹:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۱
هیچ کس اشاره ای به پایین آمدن قیمت دلار صبح بعد شلیک موشک به پایگاههای تروریستها کنار آمریکا نکرده همه میگویین بانک مرکزی و فلان و فلان چیز درصورتی که وافعیت در شلیک موشک است.
ناشناس۵۷۸۴۳۹۲۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۱
من از برنامه موشکی و دفاعیمون بطور کامل حمایت میکنم اما از شعارنویسی روی موشک و مانند اینها نه.
ناشناس۵۷۸۶۴۴۰۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۲
نه دادش !صادقانه حرف بزن ، شما از برنامه موشکی هم حمایت نمی کنی ولی این خیلی خوبه که از مخالفت با موشک رسیدید به مخالفت با شعار ، یعنی مجبور شدید که برسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین