جنجال‌های بی‌پایان وزیر پُرحاشیه/کامیونداران و لزوم رسیدگی سریع به خواسته‌های صنفی ‌آن‌ها/ CTBT و مذاکره پشت‌پرده صالحی/ منتسبان به امام یا منتسبان به حسن خمینی؟

گروه سیاسی الف،   3970708140 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

جنجال‌های بی‌پایان وزیر پُرحاشیه/کامیونداران و لزوم رسیدگی سریع به خواسته‌های صنفی ‌آن‌ها/ CTBT و مذاکره پشت‌پرده صالحی/ منتسبان به امام یا منتسبان به حسن خمینی؟

اندکی درباب وزیر پرحاشیه

دیروز سخنان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره وضع اقتصادی کشور با اشاراتی به FATF منتشر شد. در بسته خبری دیروز متذکر شدیم اینگونه اظهارات درباره مسئله‌ای کارشناسی، ساده‌سازی مسئله و گمراه کردن افکار عمومی است. شاهد از غیب رسید، دکتر مجید شاکری کارشناس مسائل اقتصادی در کانال خود مطلبی مختصر در نقد گفته‌های وزیر راه و شهرسازی منتشر کرد. شاکری در بخشی از این مطلب نوشته است: 

«من نمی دانم چرا وزیر راه و شهرسازی باید درباره FATF سخنرانی کنند و ربط این مسئله به حوزه تحت امرشان چیست اما می دانم نه در سال ۱۳۸۷ و نه اکنون بحث پیوستن ایران به FATF مطرح نبوده( همواره بحث خروج ایران از بیانیه دوره ای مطرح بوده). و می دانم در توافق بین دکتر طیب نیا و FATF ایران از هیچ لیستی خارج نشده (صرفا اقدامات متقابل علیه ایران معلق شده و ایران هر دوره در بیانیه حاضر است). و باز می دانم کل اعضای FATF، ۳۵ تاست.(نه ۱۹۴ تا) و اگر منظور عضویت در گروههای خانوادگی است ایران در مسیر عضویت خانواده اوراسیاست که مخالفی هم ندارد که دکتر اخوندی بخواهد علیهشان موضع بگیرد.

خوب است هر کس روی چیزی که از آن مطلع است تمرکز کند.»

اما آخوندی در این روزها جنجال‌های دیگری هم به پا کرده است. تا چند هفته پیش درگیری او با ترکان و سازمان نظام مهندسی در خبرها بود و در این چندروزه مواجهه او با سیدمهدی هاشمی نماینده تهران در نهمین مجلس شورای اسلامی نقل محافل شده است. آخوندی نامه‌ای در کانال خود منتشر کرد که طی آن خطاب به معاون امور ساختمان و مسکن  خودش مدعی شده که رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان (سیدمهدی هاشمی) دانشنامه‌ای جعلی ارائه کرده است.

آیا عباس آخوندی مدرک تحصیلی معتبر دارد؟

آخوندی در این نامه نوشته بود: «باید خیلی متاسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهار سال نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده دانشنامه جعلی ارائه کرده است. این موضوع رسماً از سوی دانشگاه امام حسین(ع) که دانشنامه ارائه شده به آن منتسب است طی شماره ۴۶۷۵۲ مورخ ۹۴/۶/۳۱ به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام شده است.»

در مقابل، سیدمهدی هاشمی با تکذیب گفته‌های آخوندی تصویر دانشنامه خویش از دانشگاه آزاد را منتشر کرد. اکنون در برخی رسانه ها سوالاتی درباره مدرک تحصیلی آخوندی مطرح شده است.

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکل جناب آخوندی این است که بیش از اندازه به مسائلی سرک می‌کشند که ارتباطی به حوزه کاری ایشان ندارد و اگر ارتباطی هم دارد ایشان با رویکردی پرحاشیه به مسائل می‌پردازند. 

***

کامیونداران و مشکلات هنوز پابرجا

مشکلات کامیونداران دوباره به سرخط اخبار بازگشته است. بعد از اعتراضات کامیونداران در خردادماه  مسئولین قول‌های مساعدی برای حل مشکلات این صنف دادند. اما نوسانات بازار برای کامیونداران مشکلات زیادی ایجاد کرده است. روزنامه اعتماد در این زمینه نوشته است: «روزهایی با قول‌های مسوولان دولتی گذشت تا نوسانات قیمت ارز و همچنین تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه برخی از مسوولان دولتی باعث شود تا سنگین‌وزن‌ها هم همچون سبک‌وزن‌ها درگیر افزایش ناخواسته قیمت‌ها شوند. رشد هزینه‌ها در کنار عدم افزایش هزینه‌های حمل، برای سومین بار استارت خانه‌نشینی کامیون‌داران را به صدا در‌آورد.

این‌بار کامیون‌داران علاوه بر درخواست محاسبه نرخ کرایه بر پایه تن بر کیلومتر به تفکیک بارگیر، خواهان کاهش قیمت کامیون، قطعات یدکی و لاستیک با تخصیص ارز دولتی و حذف عوارض گمرک و همچنین افزایش دستمزد رانندگان و افزایش کرایه کامیون شدند، شرایطی که ادامه فعالیت حمل و نقل جاده‌ای را مختل کرده است. آنها همچنین خواستار افزایش مستمری بازنشستگی رانندگان با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها، ارتقای سطح امنیت در جاده‌ها، نظارت بر کارمزد دریافتی شرکت‌های حمل، کاهش کمیسیون باربری و نوسازی ناوگان باری هستند.

تعیین سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل و تحویل به رانندگان و کامیون‌داران به طور ثابت، کاهش نرخ عوارضی اتوبان‌ها، کنترل اعلام بار در سالن‌های اعلام بار و نوسازی تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران از طریق انتخابات آزاد، ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی برای رانندگان در پایانه‌های شهری و مرزی از دیگر خواسته‌های صنفی کامیون‌داران به شمار می‌روند.»

بیشتر بخوانید:

ریشه مشکلات کامیونداران کجاست؟

از نخستین روزهای اعتراض کامیونداران، جریان‌های ضدانقلاب درصدد سوءاستفاده از اعتراضات در جهت اهداف خود هستند. متاسفانه می‌توان پیش‌بینی کرد هرچه به اعتراضات رسیدگی نشود، سوءاستفاده ضدانقلاب بیشتر شود. مسئولان کشور باید در اسرع وقت به درخواست‌های معقول ایشان پاسخ دهند. ولی نکته بسیار مهم در این میان فقدان سندیکاها در کشور است. اگر سندیکاهای فعال و واقعی در کشور وجود داشت هیچ گروهی نمی‌توانست از خواسته‌های صنفی به عنوان خواسته سیاسی بهره‌برداری کند.

***

CTBT و تکذیب مذاکره پشت‌پرده

روزنامه صبح‌نو در شماره امروز خود در مطلبی با عنوان «دیداری در پشت‌پرده» مدعی دیدار صالحی با دبیر اجرایی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای شده است. صبح نو نوشته است: «در اواخر مرداد ماه آقای علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با لاسینا زربو، دبیر اجرایی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای دیدار کرده که رسانه‌ای نشده است حال زربو در توئیتی از این دیدار پرده برداشته و نوشته است که «درباره تکمیل سیستم نظارت بین‌المللی» با او صحبت کرده است... موضوع دیدار رسانه‌ای نشده صالحی با زربو از آنجا مهم و حساس می‌شود که در اواسط اسفندماه ۹۶، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مقامات این کشور به موجب سفارش سازمان «سی تی بی تی» مجوز صدور تجهیزات شبکه‌ای و ماهواره‌ای که در نظارت هسته‌ای کاربرد دارد را به ایران صادر کرده‌اند. آنطور که المانیتور گزارش داده بود... سازمان «سی‌تی‌بی‌تی» یک سایت در تهران و دو سایت درکرمان و شوشتر دارد و در حال راه‌اندازی سه سایت دیگر در ایران است.»

صالحی مذاکره پشت پرده‌ای با مسوولان سی تی بی تی نداشته است

اما این مطلب با واکنش سازمان انرژی اتمی روبرو شد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با الف گفت: «اینکه گفته می‌شود آقای صالحی دیداری خصوصی با لاسینا زربو داشته و توافقی انجام داده است، صحت ندارد.»

***

منتسبان به امام یا منتسبان به حسن خمینی؟

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد گزارشی درباره نوه‌های و نتیجه‌های امام راحل منتشر کرده است و درصدد یافتن علت حساسیت افکار عمومی به این خاندان است. بعد از توضیحات زیاد و دو مصاحبه با دو چهره سیاسی، این روزنامه نتیجه می‌گیرد: «به نظر می آید آنچه که این روزها باعث شده عده‌ای بیت امام را در سیبل حملات خود قرار دهند، نه سبک زندگی برای اعضای خاندان امام، نه طریقه نشستن آن‌ها در مراسم عزاداری، نه نحوه مععم شدن شان، نه کیف دستی‌های گران قیمت و نه تحصیل‌شان در کانادا بلکه انگیزه‌های جناحی و حمله به اشخاصی مثل حاج سید حسن خمینی باشد.» 

نکته بسیار مهمی که عمدا یا سهوا از چشم این روزنامه پنهان مانده است این است که این افراد منتسبان به سیدحسن خمینی نیستند، بلکه منتسبان به امام خمینی(ره) هستند. سیدحسن خمینی هم همه اعتبار خویش را از امام خمینی(ره) می‌گیرد و اگر نوه امام نبود چه‌بسا امروز طلبه ساده‌ای در قم بود. افراد منتسب به امام باید حداقل در ظاهر، شئوناتی را رعایت کنند، حتی اگر به آن شئونات اعتقاد ندارند. زندگی اشرافی در فکر امام هیچ جایگاهی ندارد، به‌خصوص در زمانی که مردم این کشور در تنگنای معیشتی هستند. اگر دوستان اصلاح‌طلب علاقه دارند این حساسیت به بیت امام را به دلیل مواضع اصلاح‌طلبانه حسن خمینی تعبیر کنند اشکالی ندارد؛ نمی‌شود کسی را که خود را به خواب زده بیدار کرد.

***

آزادی احمد عراقچی

امروز خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه از آزادی احمد عراقچی خبر داد. فارس نوشت: «یک منبع آگاه درخصوص آزادی احمد عراقچی گفت: این فرد با توجه به انجام بخش عمده ای از تحقیقات با قرار وثیقه تعیین شده و سپس تامین شده آزاد شده است.»

به‌نظر می‌رسد انتشار این خبر فقط داغ دل مردم را تازه می‌کند. هرچند مقام قضایی می‌گوید احتمال ندارد متهم فرار کند، اما در صورت فرار متهم چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ به‌خصوص اینکه مردم تجربیات تلخی مانند فرار خاوری را در خاطر دارند.

***

توییت حدادعادل درباره تورقوزآباد و نتانیاهو

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۲۹۱۹۲۱:۱۵:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۸
بیت پر حاشیه نوه امام ، ابزار ضد انقلاب برای تخریب امام شده..
ناشناس۵۷۳۰۱۹۲۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۸
اگر الگوی مسئولان نظام مدرس‌ها، بهشتی‌ها، رجایی‌ها باشند وضع کشور و مسئولان ما نباید اینگونه باشد که فاصله مسئولان از مردم روز به روز بیشتر شود و وزیر این نظام متعلق به محرومان به پرادو قانع نبوده و به پورشه سواری روی آورد. این‌گونه مسئولان چگونه می‌خواهند درد مردم زجر کشیده را لمس کنند؟
ناشناس۵۷۳۳۰۶۰۷:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۹
انها هم بدتر از اینها!
ناشناس۵۷۳۰۲۳۲۲:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۸
وقتی قیر که تولید داخلی است از 300 تومان به 900 تومان، گوجه از 1500 به 6000 تومان، سیب‌زمینی 1000 تومان به 4 هزار تومان، دستمال کاغذی از 1900 تومان به 4500 تومان ، سفره یک بار مصرف از 7500 تومان به 15 هزار تومان و...... می‌رسد آیا عامل این گرانی‌ها خود دولت نیست؟ چرا هیچ نظارتی نیست و اقتصاد کشور به حال خود رها شده است؟
ناشناس۵۷۳۱۱۶۲۳:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۸
واله یک بسته دستمال کاغذی 8000 تومان خریدیم
ناشناس۵۷۳۲۴۴۰۲:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۹
خدا به دادت برسه
ناشناس۵۷۳۰۲۷۲۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۸
روحانی در گذشته که به رای مردم نیاز داشت شعار می‌داد مردم ایران لیاقت بهترین زندگی را دارند. آیا این وضعیت آشفته اقتصاد کشور در شان ایرانیان است؟
ناشناس۵۷۳۰۳۲۲۲:۲۳:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۸
آیا رواست که پس از آن همه زحمت و تلاش معجزه‌گونه رزمندگان در دوران دفاع مقدس چنین دولت ناتوان، ناکارآمد ولی با زندگی اشرافی در مصدر امور اجرایی باشد که از عهده حل کوچک‌ترین مشکل نیز برنمی‌آید؟
بهزاد۵۷۳۰۴۳۲۲:۲۹:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۸
آقای دادستان دستور دادند در اسرع وقت به مشکلات کامیونداران رسیدگی شود.
از سار کاشان۵۷۳۰۷۶۲۲:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۸
نمی دانم چه اهدافی را سایت الف در سر می پروراند که حرمت بیت حضرت امام ره را آنطور که باید نگه بدارد نگه نمی دارد !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین