ریشه مشکلات کامیونداران کجاست؟

جعفر قادری*،   3970418184 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

کامیونداران در عین حالیکه در نتیجه فراز و فرودهای ناشی از تحریم ها با مشکلاتی از قبیل بالا رفتن هزینه خرید لاستیک و تامین قطعات یدکی مواجه بوده اند ولی به حداقل دریاقتی بسنده کرده و لب به اعتراض نگشوده اند.

ریشه مشکلات کامیونداران کجاست؟

کامیونداران یکی از قشرهای زحمتکش و وفادار به انقلاب اسلامی هستند که سالهاست صادقانه و بدون کمترین چشمداشتی به مردم و نظام خدمت می کنند. این قشر در عین حالیکه در نتیجه فراز و فرودهای ناشی از تحریم ها با مشکلاتی از قبیل بالا رفتن هزینه خرید لاستیک و تامین قطعات یدکی مواجه بوده اند ولی به حداقل دریاقتی بسنده کرده و لب به اعتراض نگشوده اند.

 آنچه باعث می شود تا بعضا این قشر زحمتکش لب به اعتراض بکشایند اجحاف و حق کشی هایی است که برخی از باربری ها در حق آنان و اعمال، درصد بالایی از هزینه حمل بار آنها را به نفع خود مصادره می کنند. عملکرد بسیار ضعیف وزارت راه و شهرسازی در عدم ساماندهی درصد حق الزحمه باربری ها باعث شده تا درصد زیادی از هزینه حمل بار به کامیون ها تعلق نگیرد و در نوبت تحویل بار هم حق و حقوق رانندگان و کامیون داران رعایت نشود.

 تعلق درصد زیادی از امتیاز باربری ها به افراد و اشخاص صاحب نفوذ در وزارت راه و شهرسازی و لابی آنها با برخی از نمایندگان مجلس باعث شده تا این حوزه تحت هیچگونه نظم و نسقی قرار نگیرد.

 در شرایطی که می توان به کمک تکنولوژی های روز و استفاده از اینترنت شبیه به سیستم حمل و نقل مسافر درون شهری سیستم باربری را هم تحت نظام و انضباط درآورد و هزینه های جابجایی بار را برای صاحب بار کاهش و مبلغ دریافتی برای راننده و کامیوندار را افزایش داد چرا نباید این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری و به سرانجام برسد؟

 وقتی شرکت های دانش بنیان و متخصصان رشته های IT , ICT آمادگی لازم برای طراحی نرم افزار های لازم جهت ساماندهی بار و  مبالغ دریافتی توسط باربری ها را دارند چرا این موضوع نباید به عنوان یک معضل و دغدغه توسط معاونت علمی رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود؟

 وقتی وزارت راه و شهرسازی با آنهمه تجربیات مدیران خود درگیر این تعارفات و کوتاه آمدن نسبت به منافع افراد معدودی است از سایر وزارتخانه هایی که مدیران و وزرای آن تجربه بالایی ندارند چه انتظاری می توان داشت؟

 قوه قضاییه در استان های کشور که خود را حامی منافع عمومی می داند چرا در این موضوع ورود پیدا نکرده و اجازه می دهند که رانت ناشی از بنگاه داری تعداد افراد ذی نفوذ در وزارتخانه شرایطی را پیش بیاورد که با اعتصاب رانندگان، حمل و نقل کشور فلج شود؟ آیا وقت آن نرسیده است که مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای حل این مشکل استفاده نموده و اجازه رانت خواری را به عده ای ندهد؟

 آیا به واسطه اعمال نفوذ عده ای در موضوع، کشور بازهم باید شاهد عدم سازماندهی در این بخش باشد و عده ای برای تامین منافع خود، قشر زحمت کش و وفادار به نظام و انقلاب راننده و کامیوندار را در خط مقدم برخورد با مردم قرار دهند؟

*نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۵۳۱۸۱۶:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۸
کلا هزینه ها خیلی زیاد شده تولید و کار کردن به صرفه نیست همه دارن بیکار میشن ادامه دادن به وضع موجود ممکن نیست باید ..کاری بشه
ناشناس۴۲۵۳۳۹۱۶:۴۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۸
بی عدالتی ..برای تمام صنف ها بیداد میکنه
مصطفي۴۲۵۳۶۲۱۷:۱۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۸
مشکل همه صنوف در کشور بهره بانکی وحشتناک فعلی ست
روستازاده۴۲۵۴۰۲۱۷:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۸
اجحاف در حق همه فشر های محروم آفای نوبخت نمایندگان محترم شما در برابر خدا روز قیامت چه جوابی دارید برای قیمت گندم که امسال بانرخ سال گذشته از کشاورز خریدید ولی تولیدات کشور با تورم بالای 80درصد نسبت به پارسال به همان کشاوررز بد بخت فروخته میشود پس معلومه طرفدار مظلوم نیستید مگر کشور خودکفا شد باید جفا شود قطعا دیر نیست سالی که مجتاج بیگانه شویم برای گندم به خاطر این نا سپاسی وظلم در حق کشاورزان یک ساعت مجلس را تعطیل وفکر کنید این جواب خلوص نیت واعتماد کشاورزان به شماست به خدا ما ایرانیان باید به ایمانمان شک کنیم با این بی انصافی ها بخصوص آقای نوبخت که با شهامت اعلام کرد گندم به نرخ سال گذشته از کشاورز خریداری میشود وجالب اینکه نانی که از همان گندم به نرخ سال قبل تهیه شده را هم میخواهید به نرخ جدید به همان کشاورزان بدهید آقای توکلی این فریاد بی صدای جند میلیون کشاورز است که به گوش جنابعالی میرسد دیگر مسولیت پخش این فریاد وبه گوش مسولین رساندن با شماست
ناشناس۴۲۵۴۶۸۱۹:۰۸:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۸
مشکل بزرگ مردم نبود کار - هزینه های بسیار زیاد زندگی -سیستم نظارتی و مدیریتی باج بگیر و فاسد و بهره کشی کارفرماهاست جان مردم به لب رسیده فقط قشر آقازاده و ژن خوب و نور چشمی و پارتی دار از این اوضاع راضی هستند و تلاش می کنند شرایط را به همین شکل که هست حفظ کنند
ناشناس۴۲۵۷۵۲۰۰:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۹
همه مردم ضعیف و متوسط احساس میکنند گول خورده اند و طبقات قدرتمند هرروز فربه تر میشوند.
ناشناس۴۲۵۴۹۷۱۹:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۸
درد راننده های حق بیمه بالا، مالیات بالا بر حمل کالا، نبود بار در اکثر شهرستان ها، نداشتند بیمه بیکاری، نداشتن سختی کار است، نه این مسائل
ناشناس۴۲۵۷۴۷۰۰:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مشکلات برای همه اقشار مردم پیش آمده ولی مسئولین ما فقط صدای کسانی را میشنوند که سر و صدای بلندتری دارند.
ناشناس۴۲۵۴۹۹۱۹:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۸
وزارت راه و شهرسازی برای درآمدزایی همین امسال درصد حق پایانه ها را 25 درصد افزایش داد، مالیات ها هر سال افزایش می یابد همه و همه این ها از جیب مردم و راننده ها می رود.
ناشناس۴۲۵۵۰۳۱۹:۴۹:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۸
وقتی وزارت راه هر سال 20 تا 30 درصد بر حق الزحمه خود از جابجایی بار افزایش می دهد، چه توقعی داردید، حق پایانه چیست؟ که وزارت راه اینقدر هر ساله می گیرد حق بارنامه چیست؟ مالیات بر ارزش افزوده و حق بیمه ها هم هر سال چند برابر می شوند در حالی که کرایه ها به علت ورشستگی صاحبان بار ثابت مانده. وزارت راه دستش در جیب مردم است
ناشناس۴۲۵۵۰۶۱۹:۵۱:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۸
بررسی کنید ار هر بارنامه چند درصد در جیب راننده می رود، چند درصد در جیب باربری و چند درصد در جیب دولت، دولت به تنهایی بیش از راننده و باربری از هر جابجایی درآمد کسب می کند!!
ناشناس۴۲۵۵۰۷۱۹:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۸
در این اوضاع اقتصادی اینقدر مالیات ها را بالا برده اند که هیچ کاری نمی شود کرد، درآمد مالیاتی دولت به معنی بیکاری جوان های ماست.
ناشناس۴۲۵۵۹۸۲۱:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۱۸
آخه اگه اینجا در مورد رانندگان با اعتصاب حق به حقدار برسه و اونایی که با رانت امتیاز گرفته بودن خلع ید بشن، اون رانت خوارهای امتیاز بگیر تو زمینه های دیگه هم روزی نوبتشون خواهد رسید که با اهرم اعتصاب امتیاز و رانتو باید پس بدن. واسه همین مقاومت میکنن. تا با فساد سیستمی مبارزه نشه ایران به هیچکجا نمیرسه
ناشناس۴۲۵۷۷۴۰۰:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مسئولین و قانونگذاران 1- حرف و درد مردم را درک نمیکنند و حرفهای تکراری سالهای گذشته را تکرار میکنند 2- هربار بخشی از واقعیت را پنهان میکنند و با سیاستهای ماهرانه از گفتن همه واقعیت خودداری میکنند طوری که بسیاری از حقوقدانها نیز ماهها طول میکشد تا واقعیات را بفهمند چه برسد به مردم عادی این است که مردم رفته رفته اعتمادشان را از دست داده اند
خباز۴۲۵۸۳۲۰۴:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۹
مشکلات کم بود اعتصاب کامیون داران هم قوز بالا قوز شد میدانید چرا؟ چون به جای کارشناس و تصمیم گیران وارد و خبره افراد بی لیاقت و بیسواد جای انها راگرفته اند
ناشناس۴۲۵۸۷۵۰۷:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۹
اغلب دارندگان باربری یا از بازنشستگان وزارت راه هستند و یا از ژن های خوب و نور چشمی های وزارت راه
ناشناس۴۲۵۸۸۵۰۷:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۹
بزرگترین مشکل رانندگان اینه :پایان های حمل نقل درصد بیشتری از انچه که حقشان است میگیرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین