ایران عزادار سید و سالار شهیدان/ برپایی عزای امام حسین(ع) در سراسر کشور

گروه اجتماعی الف،   3970629067

همزمان با عاشورای حسینی، ایران اسلامی در عزای سیدالشهدا(ع) غرق در عزا و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند.

ایران عزادار سید و سالار شهیدان/ برپایی عزای امام حسین(ع) در سراسر کشور

همزمان با عاشورای حسینی سراسر میهن اسلامی یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کردند.

ندای "لبیک یا حسین(ع)" عاشورائیان در خراسان شمالی طنین‌انداز شد

شور حسینی همزمان با عاشورا تمام نقاط خراسان شمالی را در برگرفته است.

مردم عزادار بجنورد در قالب هیئات عزاداری منظم با شور و شکوه خاصی از صبح امروز در حال حرکت به سمت آستان امامزاده سیدعباس(ع) هستند. سیاهپوشان حسینی هم‌نوا با زینب کبری(س) در لحظات غم آلود ظهر عاشورا بر سر و سینه می‌زنند.

ایستگاه‌ها و مواکب پذیرایی از عزاداران نیز در تمام مسیر هیئات عزاداری آماده میزبانی از عزاداران حسینی هستند. برخی از مواکب نیز به سبک موکب‌های عراقی در اربعین حسینی از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

مراسم سنتی نخل‌گردانی نیز تا ساعاتی دیگر با حضور هزاران عزاداران جاجرمی در این شهرستان برگزار می‌شود.

نماز ظهر عاشورا نیز با آمادگی کامل دستگاه‌های متولی تا دقایقی دیگر در 22 نقطه استان اقامه می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد غرق در عزا و ماتم شد

صبح امروز و هم‌زمان با سراسر کشور، به مناسبت دهم محرم و عاشورای حسینی مراسم‌های عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد و در رثای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

بنا به گزارش‌های رسیده از نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون مراسم‌های عزاداری از جمله سینه‌زنی و زنجیرزنی به مناسبت عاشورای حسینی در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

در اجتماع بزرگ عاشورائیان در استان کهگیلویه و بویراحمد گروه‌های مختلف تعزیه در کنار برپایی مراسم عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

مازندران در عزای سالار شهیدان غرق در ماتم و اندوه/ ارادت علوی تبارها در روز عاشورا

مازندران مهد تشکیل حکومت شیعه و علوی تباری دیشب و امروز در تاسوعا و عاشورای حسینی غرق در ماتم و اندوه بوده است و حسینه‌ها و تکایای مناطق مختلف شهری و روستایی مازندران مملو از ارادتمندان به سالار شهیدان شده است.

برپایی موکب‌های عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذاهای نذری و پخت حلوا و توزیع چای و شربت بین دستجات عزاداری و عزاداران حسینی در جای جای این استان وجود عینی داشته است.

دستجات عزاداری از نقاط مختلف شهرهای مازندران خود را به نزدیکترین امامزاده یا میدان مرکزی شهر رسانده و در قالب هیئت‌های سینه‌زن خود را برای اقامه نماز ظهر عاشورا آماده کردند.

امروز مازندران یکپارچه سیاه پوش عزای سالار شهیدان بوده و در هر تکیه، حسینیه و اماکن مذهبی مراسمات عزاداری و سینه‌زنی برپاست.

تسنیم گوشه‌هایی از عزاداری ارادتمندان به سالار شهیدان را از دریچه دوربین به تصویر کشیده است.

اوج ارادت بوشهری‌ها به ائمه اطهار(ع) در عاشورای حسینی

همزمان با عاشورای حسینی استان بوشهر در عزای سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یکپارچه غرق غم و اندوه است.

شهرها و روستاهای این استان در شب عاشورای حسینی حسینیه‌ای برای اقامه عزای حسین(ع) و یاران با وفایش شد.

شب عاشورای حسینی همه تکایا و مساجد، حسینیه‌ها و کوچه و خیابانهای شهرها و روستاهای استان بوشهر تا پاسی از شب شاهد ضجه‌ها و گریه‌ها و طنین صدای لبیک یا حسین (ع) لبیک یا ابالفضل (ع) عزاداران حسینی بود.

 

در این مراسم عزاداران حسینی جلوه خاصی از عشق و ارادت و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش را به نمایش گذاشتند.

در این تجمعات بزرگ و کوچک عزاداران حسینی در سوگ شهادت سقای دشت کربلا به سر و سینه زدند که حضور جوانان جلوه‌ای ویژه به این مراسم‌ها داده بود.

دهم ماه محرم سالروز قیام عاشورای حسینی همه خیابان‌های اصلی شهرها و روستاهای استان بوشهر شاهد حضور عزاداران حسینی است که در قالب دسته‌های سینه‌زن، زنجیرزن، سنج و دمام‌زن و عزادار در حرکت هستند و ندای «یا حسین(ع)» و «یا ابوالفضل(ع)» سر می‌دهند.

فضای شهرهای استان بوشهر در عاشورای حسینی دل‌های آماده مردم ولایت‌مدار این استان را به کربلای معلی می‌کشاند و در این روز دل‌های عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به همراه اشک و شیون لحظه‌ای آرام ندارد و اشک ماتم از چهره دل‌سوختگان روان است.

مشهدالرضا(ع) قلب تپنده عاشورائیان شد؛ شهر یکپارچه به سوگ نشست

همزمان با عاشورای حسینی؛ اینک مشهدالرضا(ع) یکپارچه عزادار و سیاهپوش است و به هر کجای این شهر که بنگری دسته‌های عزاداری را می‌توانی مشاهده کنی و وجب به وجب شهر و خیابان به خیابان آن به سوگ نشسته‌اند و دسته‌های متعدد عزاداری در شهر روان شده‌اند.

اینجا پایتخت معنوی ایران است؛ از دیرباز این شهر به اقامه عزا با آداب و آئین‌های متنوع برای سرور و سالار شهیدان شهره بوده است و اینک در روز عاشورای حسینی نیز بار دیگر شهر یکدست سیاهپوش شده است.

بار دیگر امروز هم مشهدالرضا(ع) و در راس آن بارگاه منور رضوی محور و کانون قرار گرفته و همه عاشقان میعادگاه نهایی خود را حرم رضوی قرار داده‌اند تا باشکوه‌ترین نماز ظهر عاشورا را در آنجا برپا کنند.

اگر همین لحظه سری به خیابان‌های اطراف حرم رضوی بزنید شاهد سیل خروشان جمعیت خواهید بود که از چهار سوی مختلف یعنی خیابان نواب و طبرسی و شیرازی و امام رضا(ع) به سوی بارگاه امام هشتم شیعیان روانه هستند.

 

در تمامی محورها و مسیرهای منتهی به بارگاه رضوی اینک شاهد حضور پرشور و متعدد عزاداران می‌توانی باشی؛ عزادارانی که سبک و سیاق خاص خود را در برگزاری عزای حسینی دارند و این امر بیانگر این است که مشهدالرضا در این روز خاص میزبان فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلف است.

بوی اسپند در سراسر خیابان امام رضا(ع) پیچیده است؛ کاروان‌های مختلف سینه‌زنی می‌کنند و برخی نیز زنجیرزنان به سمت حرم منور رضوی روانه شده‌اند.

امروز قرار نیست کسی آرام و قرار داشته باشد؛ همه در تب و تاب هستند؛ چه کسی که درون هیئت در حال سینه زنی است و چه کسی که رهگذر است؛ او نیز محو عزاداری شده است و ناخودآگاه به درختی در گوشه خیابان تکیه می‌دهد و سینه زنی می‌کند و یا قطره اشکی می‌ریزد و سپس همزمان با هیئت و دسته عزاداری به سمت حرم رضوی به راه می‌افتد.

گنبد و بارگاه رضوی از دور نمایان است؛ دسته‌های عزاداری همه نگاهی به این گنبد منور دارند و عرض ارادت می‌کنند؛ نماز ظهر عاشورا انتظارشان را می‌کشد.

آذربایجان شرقی در عاشورای حسینی یکپارچه غرق در حزن و ماتم شد

همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی استان آذربایجان شرقی در عزای سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یکپارچه غرق غم و اندوه است.

امروز نیز در همه مساجد، بقاع متبرک، امامزادگان، حسینیه‌ها، مساجد و تکایای شهر تبریز این آئین‌های سوگواری ادامه دارد.

برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در جای‌جای استان و پذیرایی از عاشقان و عزاداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) و احسان چای، شیر، شیرکاکائو، احسان نهار در منازل از سوگواران و عزاداران از جمله کارهایی است که مردم آذربایجان شرقی در روز عاشورا انجام می‌دهند.

 دیگر شهرها و روستاهای استان نیز در روز عاشورای حسینی داغدار بوده و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته‌های غم مشغول عزاداری هستند.

فضای شهرهای استان آذربایجان شرقی در عاشورای حسینی دل‌های آماده مردم ولایت‌مدار این استان را به کربلای معلی می‌کشاند و در این روز دل‌های عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به همراه اشک و شیون لحظه‌ای آرام ندارد و اشک ماتم از چهره دلسوختگان روان است.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با ماه محرم و طبق سال‌های گذشته در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود که در این اجتماع عزاداران حسینی تبریز، مداحان اهل بیت(ع)، مرثیه‌سرایان و عزاداران در سوگ سالار شهیدان امام حسین(ع) به سینه‌زنی، عزاداری و مداحی می‌پردازند.

این اجتماع در چند سال گذشته از طرف ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی تبریز و با شرکت هیئات حسینی در این شهر برگزار می‌شود که عزاداران حسینی یا ابوالفضل و یا حسین مظلوم‌گویان بر سر و سینه می‌زنند تا بگویند حسینی‌اند و راه حسین را با تبعیت از مولایشان ادامه می‌دهند.

گفتنی است این اجتماع در عاشورای حسینی از ساعت 10:30 صبح در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

اجتماع پرشور عزاداران حسینی با شور و حال خاص و به شکل با شکوهی با حضور هیئت‌های عزاداری شهر تبریز همه‌ ساله با حضور اقشار مختلف مردم، نهادهای فرهنگی و جمعی از مسئولان شهری و استانی در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

سرزمین آفتاب در عزای سیدالشهدا(ع) غرق در عزا و ماتم شد

همزمان با روز عاشورای حسینی و از ساعات اولیه امروز عزاداران حسینی در قالب دسته‌جات عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در خیابان‌ها و حسینیه‌های به عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان نشستند.

در دسته‌جات عزاداری که از ساعات اولیه امروز در استان مرکزی به راه افتاده، طلاب و روحانیون و جوانان با لباس مشکی در عزای سید و سالار شهیدان و 72 یار کربلایی حضرت با سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری می‌پردازند.

حرکت دسته عزاداری و سوگواری عزاداران حسینی در عاشورا در خیابان‌های مختلف شهرها و روستاهای استان مرکزی و در مرکز استان در شهر اراک آغاز و به سمت مصلی، مسجد جامع و تکایا ادامه دارد.

این مراسم عزاداری همزمان در مساجد و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود، براساس برنامه‌ریزی مسئولان در استان مرکزی قرائت ادعیه از برنامه‌های این روز در استان است.

عموم مردم و دلسوزان اهل بیت(ع) نیز در این دسته عزاداری حضور یافته در پایان مراسم نیز مداحان و علما و سخنرانان با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و تکایا به خطبه‌خوانی و سوگواری می‌پردازند.

این در حالی است که همزمان با ظهر عاشورا نماز جماعت ظهر را عزاداران حسینی در صفوف به هم فشرده و به جماعت برپا خواهند کرد به طوری که در شهر اراک نیز نماز باشکوه ظهر عاشورا پس از اجتماع بزرگ عزاداران عاشورایی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ عزاداران عاشورایی در عزای امام حسین(ع) هم ظهر امروز با حضور خیل عزاداران برگزار می‌شود و عزاداران امشب در شب شام غریبان در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد با برگزاری مراسم شام غریبان به سوگواری می‌پردازند.

 

حضور پرشور هیئات عزاداری امام حسین(ع) در بارگاه منور رضوی

همزمان با روز عاشورای حسینی حرم منور رضوی مامن عاشقان اهل بیت(ع) شده و دسته‌های متعدد عزاداری در بارگاه منور رضوی حضور پیدا کرده‌اند.

دسته‌ها و هیئت‌های متعدد عزاداری در حال حاضر در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم منور رضوی حضور پیدا کرده و در حال عزاداری و نوحه سرایی هستند.

همچنین لحظه به لحظه بر حضور زائران و مجاوران در بارگاه منور رضوی نیز افزوده می‌شود و همه چیز مهیای برپایی پرشور عزاداری و نماز ظهر عاشورا است.

برنامه‌های متعددی نیز از سوی بارگاه منور رضوی برای این روز تدارک دیده شده که با نظم خاصی در حال برگزاری است.

عزاداری پیروان ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی در آذربایجان‌غربی همزمان با عاشورای حسینی

امروز در شهرهای شیعه‌نشین و سنی‌نشین آذربایجان غربی شهروندان شیعه و سنی در قالب دستجات سینه‌زن و سینه‌زن در خیابان‌های مرکزی حضور پیدا کرده و آئین‌های عاشورای حسینی را برپا داشته‌اند.

 شهروندان اهل تسنن و کردزبان شهرهای اشنویه، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و بوکان نیز امروز در کنار برادران اهل تشیع خود در مراسمات عاشورا شرکت کرده و هم نوا با همه عزاداران حسینی با مظلومیت شهدای دشت نینوا هم نوا شده‌اند.

در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی نیز همدلی و هم‌زبانی پیروان ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی جلوه خاصی پیدا کرده است.‌

منبع: تسنیم

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین