در گفتگو با الف مطرح شد ادامه چالش دو تابعیتی‌ها/ پاسخ ابوترابی به واعظی: اگر نام افراد دوتابعیتی‌ اعلام شود موارد بسیاری روشن می‌شود/ عدم انتشار اسامی دوتابعیتی‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین نامه است

گروه سیاسی الف،   3970621110 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف، با بیان اینکه اعلام نکردن اسامی دوتابعیتی‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین نامه مجلس است گفت: اگر نام افراد این لیست اعلام شود، موارد بسیاری مشخص میشود.

ادامه چالش دو تابعیتی‌ها/ پاسخ ابوترابی به واعظی: اگر نام افراد دوتابعیتی‌ اعلام شود موارد بسیاری روشن می‌شود/ عدم انتشار اسامی دوتابعیتی‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین نامه است

به گزارش الف، تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی همچنان در دستور کار اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس قرار دارد و همچنان اظهارات مختلفی از سوی برخی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس مطرح می‌شود.

بر همین اساس ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود که قرار است  لیست ۱۰۰ نفری افراد دوتابعیتی در مجلس قرائت شود اما با گذشت حدودا یک ماه از این اظهارات این گزارش در مجلس قرائت نشده است.

بر اساس گزارش‌های قرائت شده در مجلس شورای اسلامی، در وزارت راه و شهرسازی ۴ نفر؛ جمعیت هلال‌ احمر ۳ نفر؛ سازمان بهزیستی ۲ نفر و در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ۴ نفر دو تابعیتی مشغول فعالیت هستند و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی عنوان کرده‌اند که مدیر دو تابعیتی در وزارتخانه مشغول به فعالیت نبوده و یا اینکه اطلاعاتی در این زمینه نداشته‌اند.

سایت الف در روز  ۳۰ مرداد گفتگویی با ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی انجام داد و وی با بیان اینکه برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم گفت: از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این لیست حضور دارند و هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود.

از سوی دیگر، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در گفتگویی در واکنش به ادعای یک نماینده مبنی بر اینکه یکی از مسئولان بسیار مهم مملکتی تابعیت اسکاتلند را دارد، گفت: این اظهارات کذب محض است و مردم بدانند که دروغ از این بزرگتر نمی شود. او اگر شهامت داشت به جای آنکه این طور صحبت کند، اسم می آورد تا ما بتوانیم شکایت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: الان اگر شکایت کنیم می گویند «منظور ما رئیس جمهور نبود، ما گفتیم یک مقام عالی رتبه و این تعبیر تا فلان رده هم بیان می شود». او اگر شهامت دارد اسم بیاورد تا پاسخش داده شود.

در همین راستا خبرنگار الف،  با ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس گفتگویی را انجام داد.

*آقای ابوترابی  قرار بود اسامی صد نفره افراد دوتابعیتی در مجلس شورای اسلامی قرائت شود اما هنوز این کار صورت نگرفته است، دلیل آن چیست؟

متاسفانه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی باید این کار را انجام می‌داد که هنوز عملیاتی نشده است و اعلام نکردن اسامی این افراد، خلاف آیین نامه مجلس شورای اسلامی است.

* آقای واعظی ادعای دوتابعیتی بودن رییس جمهور را کذب دانستند، و اعلام کردند که اگر اعضای کمیته تحقیق و تفحص شهامت دارند، اسم بیاورند، پاسخ شما به صحبت‌های ایشان چیست؟

قرار بود هفته گذشته این موضوع در مجلس رسما اعلام شود اما چنین موضوعی اتفاق نیفتاد و عملا این کار را نکردند، ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم و اگر این لیست اعلام شود خیلی از موضوعات پیش آمده روشن و پاسخ داده می‌ شود.

وی ادامه داد: این مسئله همچنان در حال پیگیری می‌باشد و اگر اسامی اعلام شود خیلی از مسایل مشخص می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۵۴۰۴۱۵:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۱
دو تابعتی جرم نیست وقت مردم رو با این حرفا نگیرید
ناشناس۵۴۵۵۵۲۱۷:۱۷:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۱
یکی مثل محمود خاوری که اختلاس کرده وراحت فرار میکند وبه کانادا میرود به خاطر همین دوتابعیتی بودن هست؟؟اتفاقا یکی از مسائلی که باعث این مشکلات امروز شده همین دوتابعیتی بودن بعضی از مسولان است
ناشناس۵۴۵۶۱۳۱۸:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
1 نفر از چند میلیون نفر دو تابعتی خطا کرده علتش مجرم بودن همه دو تابعتی ها نیست . شما دارید امنیت سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور رو با مشکل رو بر رو میکنید . فقط باعث فرار سرمایه از کشور هستید خیلی مملکت گل و بلبل همه دوست دارن ایران سرمایه گذاری کنند ؟
ناشناس۵۴۵۸۴۹۲۱:۴۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۱
فرار سرمایه از کشور خودش جرم است بیخود میکنند ارز و ثروت کشور را خارج میکنند یا میکنید ، دوست دارید از این کشور بروید ، خوب بروید اما ثروت و ارز کشور را نبرید ، در همان کانادا و یا امریکا نمیتوانید بدون مجوز بیش از ده هزار دلار خارج کنید ، اما در ایران ملیون ملیون میبرند و طلبکار هم هستند .
ناشناس۵۴۶۰۵۲۰۱:۰۰:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۲۲
کی به سرمایه گذار کار داره!!!! این صحبتها مبنی بر قانون منع به کارگیری افراد دوتابعیتی در شغل های دولتی هست،وگرنه تعدادی از افراد بخش خصوصی دوتابعیتی هستند و حتی در بعضی از شرکتها اصلا سرمایه گذار خارجی هستند
ناشناس۵۴۶۱۳۸۰۶:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۲
سلام. وقتی کسی توی ایران ساکنه و دو تابیعتیه دیگه ربطی به سرمایه گذاری نداره چون کشور ثانی وقتی بهت تابعیت میده که در اون کشور سرمایه گذاری کنی یعنی سرمایه و پول داخلی در کشور دیگه ای خرج می شود
ناشناس۵۴۶۲۳۵۰۹:۰۳:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۲۲
قربان کسی نگفته همه دو تابعیتیها مجرمند فقط میگن کسانی که دوتابعیتی هستند نباید در پستهای حساس مدیریتی قرار بگیرند زیرا اگه خلافی مرتکب شدند خیلی راحت میتونن از کشور خارج شوند و از چنگ قانون فرار کنند
ناشناس۵۴۵۸۶۷۲۱:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
دو تابعیتی بودن به خودی خود جرم نیست ؛ ولی کسی که دو تابعیتی بودن خودش را کتمان می کنه تا بتواند مسئولیت کلیدی بگیرد ، مرتکب جرم شده است.
ناشناس۵۴۵۸۷۲۲۱:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۲۱
اولا تو همه مردم نیستی از طرف خودت حرف بزن در ثانی یا چیزی نمیدانی یا اینکه از آقازاده های دوتابعیتی هستی آدم نا حسابی پدر مملکت را دوتابعیتیها در آوردند . شما اگر دقیق بررسی کنی می فهمی که نفوذی ها و مفسدین اقتصادی اکثرا دوتابعیتی هستند
ناشناس۵۴۶۱۸۸۰۸:۲۱:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۲
یه مقدار مطالعه داشته باشید بعد حکم صادر کنید اصل چهل و یکم (41) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست خود او یا در صورتی که به تابعیت کشور دیگری درآید.
ناشناس۵۴۶۶۹۴۱۴:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۲
الان این چه ربطی داشت
ناشناس۵۴۶۲۰۶۰۸:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۲
چرا موازی با دو تابعیتی ها به پرونده م.ج و ح.ف رسیدی نمی کنید مگر یک نفر چقدر می تواند با وثیقه آزاد باشد
ناشناس۵۴۶۹۰۳۱۸:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۲
هیچ کس توان اعلام اسامی دو تابعیتی ها را ندارد.
ناشناس۵۴۵۴۰۸۱۶:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۱
الان مشکل دو تابعتی ها حل بشه کل مشکلات تحریم و ... حل میشه نه /؟
ناشناس۵۴۶۳۷۳۱۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۲
بسیاری از اسلاحتلبا دو تابعیتی هستن
ناشناس۵۴۵۴۰۹۱۶:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۱
دو تابعیتی = خروج ثروت از کشور حتی اگر قانون در مورد دو تابعیتی ها ناقص باشد عقل سلیم و منطق سیاسی حکم میکند ، اولا به انها پست و مقام مالی چه در دولت و چه در بخش خصوصی مانند بانکهای خصوصی داده نشود . دوما ، وام های بانکی به انها داده نشود سوما ، تحت نظر در ارتباط با خروج ارز و ثروت از کشور باشند چهارما ، پستهایی در ارتباط با امور محرمانه و اسرار ملی به انها داده نشود پنجما ، بطور کلی تحت نظر باشند بسیاری از فتنه های سیاسی و اقتصادی ناشی از همین تابعیتهای مضاعف میباشد
ناشناس۵۴۵۶۱۹۱۸:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۱
مگه اسیر گرفتگی ؟ هر کس میتونه محل زندگی خودش رو مشخص کنه .
ناشناس۵۴۵۸۷۸۲۲:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۱
بله... هر کسی می تونه محل زندگیش را انتخاب کنه ؛ ولی مگه ما مستعمره هستیم ، کسیکه تابعیت یه کشور دیگه را گرفته تور کشور مسئولیت بالا بگیره ، بعدش هم از جیب مردم حقوق کلان دریافت کنه
ناشناس۵۴۶۰۸۷۰۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۲
با این داستان ها سر مردم رو گرم کردید مشکل مملکت این چیزها نیست
ناشناس۵۴۵۹۹۵۲۳:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۱
ثروت برای شخص نه کشور . هر کس زحمت کشیده کمتر خرج کرده و پس انداز کرده هر روز موبایل جدید نخریده . ثروت بیشتری داره و برای خودش
ناشناس۵۴۵۴۹۶۱۶:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۱
چرا تکلیف این موضوع را روشن نمیکنند یه بار برای همیشه
ناشناس۵۴۵۷۳۸۱۹:۴۶:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۱
اگر روشن شود بازار دریافتی های مفتی تعطیل میشود چه کسی دوست دارد مغازه اش در پررونقترین زمان که دلار ثانیه ای درآمد می سازد تعطیل شود
ناشناس۵۴۵۶۱۴۱۸:۰۱:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۱
فقط باعث فرار سرمایه از کشور هستید
ناشناس۵۴۵۶۴۰۱۸:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
تفاوت دوتابعیتی با اقامت داشتن چیه ؟
ناشناس۵۴۵۸۵۸۲۱:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۱
کسی که اقامت دارد به پرچم و ملکه و و و قسم نمیخورد و متعهد به دفاع از ان کشور نیست ، در انجا برای کار و یا تحصیل و یا ماموریت اقامت دارد .
ناشناس۵۴۵۶۹۸۱۸:۵۸:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲۱
عجب!!!
ناشناس۵۴۵۸۹۲۲۲:۲۲:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۱
مگه می شه اسم این آقا زاده های دوتابعتی اعلام بشه؟!! خود افرادی که این اسامی دستشونه خودشون پاشون گیره.
ناشناس۵۴۵۹۷۷۲۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۱
بعید است بحث دوتابعیتی به نتیجه برسد.
استاد مقيم امريكا۵۴۶۱۲۵۰۴:۴۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۲۲
خوب سرتون رو گرم کرده اند.فساد و چپاول ثروت یک کشور ربطی به تابعیت ندارد. با ارزوی توفیق و رفع مشکلات.
ناشناس۵۴۶۱۴۸۰۶:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۲
آیا فقط تابعیت اروپا وآمریکا داشتن اشکال دارد ؟ چرا در مورد تابعیت عراقی بعضی مسئولین حرفی زده نمی شود ؟
ناشناس۵۴۶۷۴۰۱۵:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۲
اون اقایانی که تابعت عراق دارن باید برکنار شوند
ناشناس۵۴۶۲۷۹۰۹:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۲
وقتی تابعیت کشور آمریکا یا کانادا را بپذیرید باید به دفاع از آن کشور و ملکه قسم بخورید بنابراین دو تابعیتی نباید در مناسب اثرگذار باشد چون خدای ناکرده در لحظه ایی که باید تصمیم حساسی برای ایران بگیرد ممکن است منافع آمریکا یا کانادا را ارجح کند.
ناشناس۵۴۶۴۰۲۱۱:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۲
خود دفتر رییس جمهور توضیح دهد در حالیکه رییس جمهور خودش گفته نام خانوادگی را در سال 1360 به روحانی تغییر داده چگونه در سال 1377 مدرک دکتری به نام حسن فریدون صادر شده است؟ مگر پاسپورت بر اساس شناسنامه صادر نمی شود؟ یا برای ایشان استثنا قائل شده اند؟
مزدک بلوری۵۴۷۴۰۲۰۹:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۳
یکی از این مسوولین دوتابعیتی ، رییس دانشگاه آزاد است که دارای گرین کارت آمریکاست و همسر و فرزندش هم در آمریکا ساکن هستند و ایشان هر سال برای دیدن آنها به آمریکا سفر میکند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین