ابوترابی در گفتگو با الف: برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم؛ هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود/ از مسئولین سابق تا وزرا و فرزندانشان در لیست دو تابعیتی‌ها

گروه سیاسی الف،   3970530159 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها در هفته آتی خبر داد و گفت: از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این لیست حضور دارند.

ابوترابی در گفتگو با الف: برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم؛ هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود/ از مسئولین سابق تا وزرا و فرزندانشان در لیست دو تابعیتی‌ها

به گزارش الف، تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی همچنان در دستور کار اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس قرار دارد. حرف‌های متناقض از مسئولان مختلف دولت و مجلس ادامه دارد و هیئت تحقیق و تفحص از وجود دو تابعیتی‌ها گزارش می‌دهد و وزیر اطلاعات این موضوع را نفی می‌کرد و این میانه حتی خبر آمد که برخی نهادها از همکاری با هیئت تحقیق و تفحص سرباز زده‌اند. این در حالی است که موضوع دو تابعیتی‌ها و بحث نفوذ آن‌قدر مهم و جدی است.

در همین راستا، این موضوع در جلسه یکشنبه مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. علی نجفی خوشرودی در نشست علنی روز (یکشنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وضعیت بررسی افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش در وزارت راه و شهرسازی 4 نفر دو تابعیتی؛ جمعیت هلال‌احمر 3 نفر دو تابعیتی؛ سازمان بهزیستی 2 نفر دو تابعیتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 4 نفر دو تابعیتی مشغول فعالیت هستند و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی عنوان کرده‌اند که دو تابعیتی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت نبوده و یا اینکه اطلاعاتی در این زمینه نداشته‌اند.

این موضوع واکنش‌های زیادی به همراه داشت. ابوالفضل ترابی در گفتگویی با الف، در این خصوص گفت: کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی لیست 100 نفره ای از این مسئولین را آماده کرده است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در گفتگویی عنوان کردید که اشخاص رده‌بالا دولت تابعیت دوگانه دارند ولی سند و مدرکی از آن‌ها وجود ندارد، گفت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم اگر سند و مدرکی وجود نداشت که ما در تحقیق و تفحص نمی‌آمدیم. ما قراین و شواهد داریم و 100 نفری که ضمیمه گزارش آوردیم که این شواهد و قراین از علم اجمالی حاصل‌شده که از ادله اثبات است.

وی تصریح کرد: ما قراین داریم و متاسفانه خبر بنده را درست منعکس نکردند. منتهی مراتب اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها در حال حاضر محرمانه بوده و کار اطلاعاتی و پژوهشی می‌خواهد. از 100 نفر این لیست از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود داشته و دو تابعیتی‌ها شامل مسئولین، فرزندانشان و البته مسئولین سابق نیز می‌شود و ما از این قراین، شواهد و دلایل نتیجه‌گیری کردیم.

نماینده مردم نجف‌آباد افزود: در تذکری که آقای سلیمی نماینده محلات به آقای لاریجانی دادند. ایشان قول دادند اسامی این صد نفر ضمیمه را که قانون هم تصویب کرده است در  کمیسیون امنیت ملی رسماً اعلام کنند.

وی درباره اسناد ادعای دوتابعیتی بودن یک مقام بلندپایه خاطرنشان کرد: اسامی هفته آینده اعلام خواهد شد و بنده به خاطر قوانین آیین‌نامه داخلی نمی‌توانم بیشتر توضیح بدهم و همین‌قدر روشنگری که کردیم فعلاً کافی است.

نماینده مردم نجف آباد افزود: در تذکری که آقای سلیمی نماینده محلات به آقای لاریجانی دادند. ایشان قول دادند اسامی این صد نفر ضمیمه را که قانون هم تصویب کرده است در  کمیسیون امنیت ملی رسما اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسامی هفته اینده اعلام خواهد شد و بنده به خاطر قوانین آیین نامه داخلی نمیتوانم بیشتر توضیح بدهم و همین قدر روشنگری که کردیم فعلا کافی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۶۳۸۶۱۵:۲۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دو تابعتی هم جرم شد ؟ گیریم یک نفر خطا کرد همه مجرم هستن ؟
ناشناس۵۰۶۴۷۳۱۶:۰۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
2دو تابعیتی جرم نیست..جرم آنجاست که فردی کع تابعیت آمریکا یا انگلیس را می گیرد باید پرچم آن کشور را ببوسد و قسم بخورد منافع آن کشور را حفظ کند و در راه همان منافع برای آن کشور بجنگد..حالا چطور مسول رده بالای ما با لباس روحانیت و یا یقه بسته می آید و مرگ بر همان کشور می گوید..این جز مصداق دو رویی و جاسوس بودن برای آن کشور نیست..
ناشناس۵۰۷۱۶۹۰۰:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مگه دورویی چیز بدیه؟ خیلی رایجه بین مسئولین و غیر مسئولین.
ناشناس۵۰۶۴۸۶۱۶:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
قانون اساسی تابعیت دوگانه رو به رسمیت نمیشناسه کسی که به هر دلیل تابعیت یک کشور دیگه رو گرفته قطعا اون کشور رو بر کشور خودش ترجیح داده
ناشناس۵۰۶۶۱۷۱۷:۰۸:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نیست اینجا گل و بلبل و همه ارزو دارن بمونن
ناشناس۵۰۶۷۷۰۱۸:۴۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چرا مفت میگی اخه... دو تابعیتی چه دغدغه ای برا کشورش داره؟ اگر گل و بلبل نیست هم بخاطر مسئولانی است که وطن فروش دو تابعیتی اند
ناشناس۵۰۷۱۶۷۰۰:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
از دید شما همه جاسوس و وطن فروش هستن ! توهم توطئه دارید
ناشناس۵۰۷۲۷۷۰۲:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
عجب پس کل مشکلات مملکت زیر سر اینهاست ! اینها برن درسته میشه !!!
ناشناس۵۰۷۲۸۴۰۳:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
فعلا اکثر اختلاس گرها و رانت خوارها و کسانیکه پول مردم را بالا کشیده اند ، یک تابعیتی هستند
ناشناس۵۰۷۶۵۶۱۱:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
هیچ دلیلی وجود نداره که امثال شما از دو تابعیتی ها دفاع کنید غیر از اینکه خود شما دو تابعیتی باشید
ناشناس۵۰۷۳۰۷۰۶:۰۸:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
حالا شما دغدغه و برادری یک تابعیتی هارو اول اثبات کن تا بعد
ناشناس۵۰۷۵۷۷۱۰:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
خدایا عقل بده
ناشناس۵۰۶۶۱۸۱۷:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کجایی قانون اساسی این رو نوشته ؟
ناشناس۵۰۶۷۴۱۱۸:۲۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
قانون مدنی کشور تابعیت مضاعف را رسمیت نمیدهد حتی بنوعی حق فروش املاک و انتقال ثروت نیر نخواهد داشت ، بهر صورت بیشتر متخلفین اقتصادی تابعیت کشوری دیگر را دارند و ثروتهای ناشی از رانت و سوء استفاده و احتکار و زمین خواری و قاچاق کالا و ارز را به خارج از کشور انتقال داده و میدهند نمونه کوچک ان اقای خاوری که علنی شده است ، اصولا کشور کانادا تبدیل شده به مرکز مفسدین اقتصادی کشورهای دنیا . سیستم حکومتی ایران معلوم نیست به چه دلیلی در برابر تابعیت مضاعف فعلا ساکت است ، البته عده ای از مهاجرین خارج از کشور برای تحصیل و کار رفته اند که قانون باید وضع انها که موجه هستند را نیز روشن نماید .
ناشناس۵۰۸۴۳۹۲۳:۲۰:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
الان دقیقا کجاش نوشته جرم ؟ مجازات داره ؟
ناشناس۵۰۶۷۹۸۱۹:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
قانون مدنی را مطالعه کنید
ناشناس۵۰۶۸۱۷۱۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اصل چهل و یکم (41) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست خود او یا در صورتی که به تابعیت کشور دیگری درآید.
ناشناس۵۰۷۰۱۸۲۲:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
به نام خدا باسلام طبق اصل چهل ویکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران«دولت نمی تواند ازهیچ ایرانی سلب تابعیت کند،مگربه درخواست خود اویا درصورتیکه به تابعیت کشور دیگری در آید.». تفاصیل اجرائی این موضوع در کتاب دوم از احوال شخصیه قانون مدنی از ماده976تا991 مقر رشده است. بنابراصل فوق ،چنانچه شخصی به تبعیت کشوردیگری دربیاید،بایدتابعیت ایرانی اوسلب گردد.ولی،تابه حال شنیده نشده که دولت ها ،چه قبل از انفلاب وچه بعد از آن تابعیت اشخاصی را که به تابعیت کشور های دیگر در آمده اند،سلب کرده باشد.
ناشناس۵۰۷۱۳۶۲۳:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دوست من کی گفته ترجیح داده؟...شاید مثل من صادرکننده است و برای دور زدن تحریم ها ناچار شده است تابعیت کشور دیگری را بگیرد تا کالای ایرانی را صادر کند و ارز به کشور وارد کند...لطفا با نادانی خود به کشور عزیزمان ایران ضربه نزنید.
ناشناس۵۰۷۴۱۹۰۹:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
حالا باید چطور از زحمات شما تشکر کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۰۷۳۰۹۰۶:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در قانون اساسی قوانین دیگه ای هم هست چرا اونا رو اجرا نمیکنید؟
ناشناس۵۰۶۵۶۰۱۶:۳۵:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جرم بوده از زمانهای خیلی خیلی قبل ولی اجرای قانون در کشور ما خنده دار است. یعنی اگر قانونمند باشی میخندن بهت.
ناشناس۵۰۶۷۴۲۱۸:۲۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
قوانین خنده دار باید حذف شوند هرکس حق داره هر جا دوست داره زندگی کنه و املاک بخره . همین قوانین رو گذاشتید که همه مردم میرن ترگیه خانه میخرن و جلوی سرمایه گذاری خارجی در مسکن ایران گرفتید
ناشناس۵۰۷۳۳۵۰۷:۱۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
از دید شما قانون اساسی خنده دار هست؟ این اصل در خیلی از کشورهای جهان مثل آلمان وجود داره چرائی اینکه چرا تا حالا پیگیری نشده خنده دار هست نه چیز دیگه! چطور ممکنه یک نفر در آن واحد تابعیت دو کشور رو که می تونن تضاد منافع داشته باشند داشته باشه
ناشناس۵۰۶۷۸۷۱۸:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
این قوانین فقط باعث خروج پول از کشور برای خرید ملک در ترکیه و ... برای اقامت و فرار از کشور شده . جای این قوانین باید به هر کس که در کشورهای دشمن زندگی نمیکنه اجازه خرید خانه بدهید تا ارز اوری داشته باشه
ناشناس۵۰۶۸۶۵۱۹:۵۸:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
عزیز برادر لطفا مباحث را قاطی نکنید و تیتر مناسب انتخاب شود تا سوءاستفاده و بدبینی بوجود نیاد. موضوع دوتابعیتی مربوط به مدیران دولتی و مشاغل اداری و تصمیم گیرندگان کشوری است. آیا کسی که امکانات دولتی و تصمیمات کلان در اختیار داره میتونه تابعیت بیگانه داشته باشه؟ الان خاوری مدیر بانک بوده، تو میتونی برگردونی بیاد؟
مرتضی@۵۰۶۸۹۳۲۰:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نخیر جرم نیست . ولی مسوولی که این کارو میکنه به نظرت میخواد دلسوز کشور و مردمش باشه، اون یه گوشه ذهنش رفتن از ایرانه، پس خیلی جوک میشه مسوولیتش . دیگه دلش برا مردم کشورش نمیسوزه پس باید اعلام بشه اسامی این نامردا که همه بشناسنشون
ممد۵۰۷۰۹۲۲۳:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چراتابعیت کشوردیگرراگرفته لابدازسروطن پرستی؟
ناشناس۵۰۷۱۶۲۰۰:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چون امثال شما کشور رو گل . بلبل کردید چند میلیون ایرانی از کشور خارج شدن به وطن پرستی ربطی نداره از شما وطن پرست تر هستن
ناشناس۵۰۷۲۹۴۰۴:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
توی ژاپن اگر کسی تابعیت کشور دوم بگیره، تمتم تابعیت ژاپنی و شهروندیش لغو می شه چه برسه به پست و مقام
ناشناس۵۰۷۳۳۱۰۷:۰۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
شاید جرم نباشد ولی کسی که برای حفظ و دفاع از منافع کشوری که در صدد صدمه زدن به کشور ماست سوگند یاد کرده قطعا نمی تواند در مصدر امور کشور باشد.
ناشناس۵۰۷۳۳۶۰۷:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
لطفا به کبوتران دو برجه اب و دان ندهید اینها دقیقا نقش جاسوس دو جانبه و بلکه چند جانبه را در نهایت بازی می کنند
ناشناس۵۰۸۲۷۷۲۰:۴۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مصدق یکی از کسانی هست که الان بهشون میگن دو تابعیتی. او علاوه بر ایران تبعه سوئیس هم بود!
ناشناس۵۰۶۳۹۳۱۵:۳۰:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
رایزن علمی ایران آقای ق ق، فردی که هم حقوق ارزی از وزارت علوم و خارجه میگیرد و هم حقوق ارزی از وزارت علوم یکی از کشورهای اروپایی کیست؟ آیا رایزن مردم ایران است یا اروپا؟
ناشناس۵۰۶۴۱۵۱۵:۳۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
حضرات 2 تابعیتی تا وقتی حقوق و مزایای نجومی شان ساری و جاری است در ایران حضور دارند و وقتی تغی به توقی بخوره تشریف میبرن کانادا و امریکا و انگلیس و ...
ناشناس۵۰۶۴۳۲۱۵:۴۸:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اگر اعلام کردند نمی کنند فقط حرف
ناشناس۵۰۶۵۰۳۱۶:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
منم با شما هم عقیده هستم.
ناشناس۵۰۷۲۹۵۰۴:۵۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نگفت که واسه ما اعلام می کنند، به کنیسیون امنیت ملی اعلام می کنن
ناشناس۵۰۶۴۴۹۱۵:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
یک کلیپی از آقای رشید‌پور است که متن سوگندی که افراد موقع کسب تابعیت آمریکا تایید و امضاء می‌کنند را شرح و بسط می‌دهد. بخشی از آن قریب به این مضمون است که اگر لازم باشد برای دفاع از مملکت جدیدش اسلحه به دست خواهد گرفت!!! کسی که در علاقه‌اش به وطن اول صادق باشد، دلیلی ندارد که تابعیت جای دیگر را با این خفت و خواری کسب کند. در حقیقت این نوع دو زیست بودن هیچ دلیلی جز منافع شخصی و فردی ندارد. بهتر است کم کم این پرده‌های ریا و دروغ دریده شوند.
ناشناس۵۰۶۴۶۱۱۶:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
هر کس پول داره باید از مملکت بره و دو تابعتی بشه .
ناشناس۵۰۶۴۷۷۱۶:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
فعلا اکثر اختلاس گرها و رانت خوارها و کسانیکه پول مردم را بالا کشیده اند ، یک تابعیتی هستند . اگر هم کسانی خوردند ریشه در داخل داشته و هنوز دارند؟!
ناشناس۵۰۶۵۰۶۱۶:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اینجا مملکت بگم بگمه
ناشناس۵۰۶۶۱۲۱۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دوتابعیتی و متولدسایرکشورها!!!!!!
ناشناس۵۰۶۶۴۳۱۷:۱۷:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چنان از دو تابعیتی سخن میگویند که انگار جذام دارند من و فرزندانم تابعیت دوم داریم و به آن بعنوان یک فرصت برای سفر خارج نگاه میکنیم کافیست به پروازهای خارجی از فرودگاه امام نگاه کنید ورود به سالن ترانزیت مستلزم پاسپورت و ویزا است همیشه تعدادزیادی از ایرانیان هستند که بدون ویزا ولی پاسپورت دوم وارد سالن ترانزیت میشوند .
ناشناس۵۰۶۸۴۹۱۹:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اولا بحث صرفا مربوط مدیران و کارکنان دولتی است. سئوال: کسی که تابعیت کشور بیگانه را دارد چرا برای مردم و سرنوشت این کشور تصمیم بگیرد؟ و خودش هر وقت دلش خواست از کشور بیرون برود؟
ناشناس۵۰۶۶۵۲۱۷:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
گفته می‌شود حدود یک میلیون ایرانی - آمریکایی وجود دارند. آیا همه‌ی این‌ها مجرمند؟ آیا باید قانون را طوری تصویب کنید که اگر روزی خواستند به ایران بازگردند، به‌خاطر این قانون در عمل نتوانند شغلی پیدا کنند، پس هرگز به ایران باز نگردند؟
ناشناس۵۰۶۷۴۷۱۸:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
برای چه رفته اند تابعیت گرفته و به پرچم و قانون اساسی کشوری دیگر انهم کشورهای متخاصمی همچون امریکا و کانادا که هر روز برای کشورمان طی این ۴۰ سال زحمت و تحریم و دردسر درست کرده اند خوب میتوانستند اقامت ان کشور را در صورت ضرورت بگیرند بر اساس قانون مدنی کشور اقامت رسمیت دارد اما تابعیت کشور رسمیت نداشته و در صورت ارسال و انتقال ثروت به ان کشور جرم هم مرتکب شده است .
وکیل۵۰۶۷۷۸۱۸:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
طبق قاتون اگر فردی میخواهد تابعیت دیگری داشته باشد باید از تابعیت قبلی خارج شود و این را به وزات خارجع اطلاع دهد و از آن پس از داشتن عر گونه ملک و اموال غیر منقول در ایران جلوگیری میشود. دو تابعیتی هم طبق قانون داخلی و هم قانون بین الملل جرم هست.
محسن۵۰۷۸۴۵۱۴:۰۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اون قوانین بین الملل رو خوب اومدی! کجا چنین چیزی گفته شده؟
ناشناس۵۰۷۹۹۸۱۶:۱۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
شما معنای جرم را نمی دانید. در حد سواد شما، همین بس که قوانین مربوط به تابعیت در قانون مدنی تنظیم شده و نه در قانون جزا.
حرف حق۵۰۶۷۰۸۱۸:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
ایران برای اقایان و اقازادگان انها تنگ شده پول اینجا را اختلاس می کنند لذتش را در اروپا و امریکا می کنند
ابتکار۵۰۶۷۴۹۱۸:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
تا زمانی که بازار داخل هست، حسابی مردم و مملکت رو می دوشن، بعد که دیگه چیزی واسه ی چپاول نموند، یا وضعیت سخت شد، همه ثروت رو برمیدارن و می رن. موقع رفتن هم، حتی پشت سرشونم نگاه نمی کنن.
ناشناس۵۰۷۱۵۲۰۰:۰۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دقیقا"
ناشناس۵۰۶۷۵۴۱۸:۳۶:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بهرحال فرد دو تابعیتی زیر زره بین کشور مادر و کشور دوم قرار خواهد داشت بخاطر احتمال خروج ثروت و جاسوسی و مفاسد اقتصادی .
ناشناس۵۰۶۷۵۸۱۸:۳۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
در کشورهای پیشرفته با ایجاد اشتغال (زدن شرکت) و آوردن سرمایه به شما اقامت میدهند .اینجا داشتن خانه برای خارجی ها جرم ! حساب بانکی هم باز نمیکنن . قوانین ایران باعث وضع بد اقتصادی کشور
ناشناس۵۰۷۸۲۹۱۳:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
کشورهای مهاجر پذیر مثل کانادا یا استرالیا بله ولی در اکثر کشورها به خارجی ها خانه نمی دهند.
ناشناس۵۰۶۸۱۱۱۹:۱۲:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خیلی به مسئله دو تابعیتی توجه می شود! به نظر من اصلا مسئله خاص دو تابعیتی بودن مطرح نیست. بسیاری افراد ایرانی (شاید بیش از 90 درصد) در خارج زندگی می کنند که زندگی شرافتمندانه و پرزحمتی دارند و به کسب روزی حلال مشغولند. از کارگر تا اقشار تحصیلات کرده. اینکه چرا در خارج زندگی می کنند، موضوع بحث حاضر نیست و بحث جداگانه حود را می طلبید. ولی بدانید و مطمئن باشید که این قشر سالم به هیچ قیمتی پست قبول نمی کنند. موضوع فعلی و اصلی این است که چرا برخی مسئولین و فرزندانشان طالب دو تابعیتی شدن هستند و برخی هم باعث اختلاس و فرار به موقع از کشور شده اند. در این مورد باید به دو نکته اشاره کرد 1- این افراد قبل از اینکه دو تابعیتی باشند دو رو، حقه باز و دزد هستند. بعد از اینکه جایگاه خود را به عنوان مسئول تثبیت کردند، گام بعدی آنها دو تابعیتی شدن است. یک فرآیند تعریف شده در تامین منافع شخصی خود دارند. وطن هم ندارند. 2- اینکه اصولا چرا باید کشور به افراد دوتابعیتی صرف نظر از خوب بودن یا بد بودن مسئولیت مهم بدهد، سوال اصلی است؟ مطمئن باشید که افراد سالم دوتابعیتی خودشان هرگز پستی قبول نمی کنند. آنهایی که برنامه رانت، اختلاس دارند و تامیم منافع فردی را در مکیدن شیره جان مردم می بینند و به موقع هم فرار را برقرار، در وحله اول برای خانواده و سپس خودشان برنامه ریزی کرده اند، به دنبال پست هستند. از همین جا باید پی به عدم صلاحیت آنها برد. منطق و صلاح کشور حکم می کند که از افراد در حد ظرفیتشان استفاده شود و انگ کلی دو تابعیتی از روی همه افراد اینگونه برداشته شود. چرا استاد دانشگاهی که تجربیات علمی خود را به صورت رسمی در کشور ارائه می دهد، در گیر چنین مسائلی شود؟!
ناشناس۵۰۶۸۴۵۱۹:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
این قوانین فقط باعث فرار سرمایه از کشور میشه
مرتضی @۵۰۶۸۹۴۲۰:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دوتابعیتی جرم نیست اما برای مسوولین کشور چرااااا هست. مسوول دوتابعیتی داره به مردم خیانت میکنه وگرنه تو که باید به فکر مردمت باشی و به فکر کار کردن، نه به فکر فرار از ایران
ناشناس۵۰۷۰۵۴۲۲:۴۸:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جاسوسان و خاین ها معمولا تمامی مشخصه های یک شهروند وفادار را دارند و ردی برای کشف شدن از جمله تابعیت مضاعف را ندارند.
ناشناس۵۰۷۱۴۲۲۳:۵۰:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دوستان گرامی عزیزان آیا می دانید 10 درصد ثروت جهان در دست ایرانیان سرتاسرجهان است که اغلب این ثروت دست ایرانیان خارج از کشور است ، پس چرا نباید کاری کنیم این عزیزان به کشور خودشان برگردند و ارز را به کشور تزریق کنند تا کار برای جوانان عزیزمان ایجاد کنیم ، چرا باید با کوته نگری راه همچین مهمی را بر روی خود ببندیم؟...خود تحریمی و تحجر یعنی همین!!!.....درود بر ایران اسلامی.
ناشناس۵۰۷۳۳۰۰۷:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
10 درصد از کجا آمد؟
محسن۵۰۷۸۵۰۱۴:۰۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آقا رقم رو پایین نیار. من می گم 50 درصد ثروت جهان دست ایرانی هاست!
ناشناس۵۰۷۲۹۲۰۴:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
وجدانا لیست دو تابعیتی ها را اعلام کنید و همچنین اطلاعات مربوط به: ۱- نام، نام خانوادگی، نام پدر دو تابعیتی: ۲- سمت یا سمت های و تاریخ انتصاب یا انتخاب او: ۳- تاریخ دقیق دو تابعیتی شدن: ۴- میزان، نوع و زمان آغاز دسترسی او به مدارک و اسناد در معرض دسترس: ۵- انگیزه و علت عنوان شده ی او برای دوتابعیتی شدن: ۶- آیا قبل از دوتابعیتی شدن مقامات و یا روسای خود را در جریان تصمیم خود برای دوتابعیتی شدن قرار داده یا نه ؟ ۷- آیا مقامات با دوتابعیتی او موافقت کرده اند یا نه ؟ ۸- چرا قبل از دو تابعیتی شدن از کلیه سمت ها و مشاغل دولتی خود استعفاء نداده است ؟ ۹- به چه دلیل با وجود حساسیت مردم و مقامات به دو تابعیتی بودن، همچنان به دو تابعیتی بودن ادامه می دهد ؟ ۱۰- وضعیت تابعیت فرزندان او چگونه است و کشور کنونی زندگی فرزندان او کجاست ؟ ۱۱- چه مراحلی را برای اخذ تابعیت گذرانده و چه تعهداتی را بابت تابعیت آن کشور سپرده است ؟ ۱۲- آیا سوگندی بابت اعطای تابعیت ادا کرده و اگر بله، متن سوگند چیست ؟
ناشناس۵۰۷۳۰۱۰۵:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بخاطر صد نفر که معلوم نیست دوتابعیتی هستن یا خیر چند میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور رو ترسوندن و از اومدن به ایران و سرمایه گذاری تو ایران منصرف کردن. مشخصه که مسئله صد تا دو تابعیتی نیست. لازمه متخصصین و سرمایه داران ایرانی مقیم خارج از ایران دور باشن تا شغل ها و رانت ها بین همون عده معدود تقسیم بشه.
ناشناس۵۰۷۶۰۱۱۰:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مسول دو تابعیتی مجرم است
رضا۵۰۷۸۷۳۱۴:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
معصومه ابتکار جزوشون هست یا نه؟؟؟
ناشناس۵۰۸۰۵۹۱۷:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مسئله ایرانیان خارج از کشور نیستند مسئله کسانی است که در بی پولی با پستها با رشد ناگهانی مالی برای جلوگیری از خطر ثروت حاصل از کار ملت ایران را به کشورهایی که شعار مرگ یا شعار جاسوس بودن انان را سر میدهند منتقل میکنند و این ایران است که به سمت بیابان سوق داده شده
حجت۵۰۸۴۸۸۰۰:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱
همه مشکلات حل شده تنها این مونده آقاجان اسامی رانمیگید الکی میزنید این مشکل مردم نیست مشکل دزدهای تک تابیعتی هست
جلال۵۰۸۵۹۱۰۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
از سال دیگه تابعیت ایران را از الویت های انتخاب مسئولین حذف کنید بهتر نیست
ناشناس۵۰۸۶۱۷۰۲:۴۷:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱
به نظر می رسد طرح این مسائل نوعی فر ا فکنی مشکلات وبی عرضگی های مدیران کشور می تواند باشد اگر دوتابعیتی بودن جرم است اعلام نمایند ورسما هرکس دوتابعیتی است مثلا مجازات شود ویا از برخی حقوق محروم شوند مساله سازی برای کشور گویا انتهایی ندارد . نکته بسیار مهم که فراموش شده است این است که چرا برخی از ایرانی ها دوتابعیتی می شوند؟ علت ها را بررسی نمایند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین