جزئیاتی از افزایش مجدد حقوق کارکنان در سال جاری

گروه اقتصادی الف،   3970616124 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نوسان تند بازار ارز و تحت‌الشعاع قرار دادن اوضاع اقتصادی، دولت را به ورود برای افزایش مجدد حقوق کارکنان وادار کرده است. اگرچه این بسته حقوقی هنوز نهایی نیست اما احتمال رشد تا پنج درصدی حقوق‌ها وجود دارد.

 جزئیاتی از افزایش مجدد حقوق کارکنان در سال جاری

به گزارش ایسنا، با توجه به جریان‌های اخیر ارزی و پیامدهای آن در اقتصاد که موجب افزایش تورم، رشد قیمت‌ها و همچنین عدم تناسب درآمد و هزینه‌ای شد، بار دیگر بحث افزایش حقوق کارکنان مطرح شده است. آنطور که نوبخت - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه - گفته است، بسته افزایش حقوق کارمندان به محض نهایی شدن اعلام می‌شود. وی البته این موضوع را برای حمایت از مردم و جبران آثاری که نوسانات بازار ارز در زندگی روزمره آن‌ها داشته، اعلام کرده است که در کنار بسته‌های حمایتی دیگر اجرایی خواهد شد.

گرچه نوبخت توضیحی در رابطه با چگونگی و نحوه افزایش مجدد حقوق کارکنان در سال جاری مطرح نکرده است اما پیگیری موضوع از برخی منابع از این حکایت دارد که بحث‌های زیادی در این رابطه مطرح شده ولی نهایی نیست. با این حال احتمالا تا پنج درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه خواهد شد. اینکه این پنج درصد برای چه گروه‌هایی باشد نیز مشخص نیست. ممکن است افزایش مجدد حقوق کارکنان برای برخی از اقشار که درآمد پایین‌تری دارند، در نظر گرفته شود و یا اینکه برای تمامی کارکنان اجرایی شود. حتی بحث‌هایی هم وجود دارد که افزایش حقوق برای افراد یارانه‌بگیر در نظر گرفته شود اما درنهایت هیچ‌کدام از گزینه‌ها نهایی نشده است.

افزایش حقوق کارکنان در هر صورت باید با توجه به منابع در اختیار دولت اتفاق افتد. این در حالی است که در بودجه سال جاری از مجموع 386 هزار میلیارد تومان منابع عمومی، حدود 293 هزار میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های جاری است که عمده آن را پرداخت حقوق و دستمزد تشکیل می‌دهد. اگر محل درآمدهای دولت که فروش نفت، مالیات و هم‌چنین واگذاری دارایی‌های مالی بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهد، نتواند به طور کامل محقق شده و دچار نوسان شود، آنگاه تامین هزینه‌های جاری و البته افزایش مجدد حقوق با چالش مواجه خواهد بود.

این در شرایطی است که آخرین اطلاعات دریافتی از این حکایت دارد که در پنج ماهه ابتدایی امسال درآمدهای نفتی به طور کامل محقق شده و حتی تا 60 درصد بالاتر از مصوب پیش بینی شده برای این مدت بوده است. دلیل افزایش درآمدهای نفتی به افزایش صادرات آن از حدود دو میلیون و 410 هزار بشکه در روز در بودجه به حدود دو میلیون و 460 هزار بشکه در اجرا برمی‌گردد. از سوی دیگر قیمت فروش هر بشکه نفت 55 دلار در نظر گرفته شده بود که اکنون تا 72 دلار افزایش دارد. هم‌چنین نرخ ارز به عنوان مبنای تبدیل درآمد ارزی به ریال حدود 3500 تومان در بودجه پیش‌بینی شد که اکنون حداقل 4200 تومان است و اگر در بازار آزاد فروش برود که درآمد بسیار بالاتر خواهد بود.

از سوی دیگر در بحث اوراق و واگذاری دارایی‌های مالی نیز تحقق کامل وجود داشته و به گونه‌ای است که درآمدهای دولت را در چند ماه ابتدایی امسال افزایش داده‌اند اما بحث دیگر مربوط به مالیات و سایر درآمدهاست که تحقق کامل نداشته است. با این وجود عنوان می‌شود که با اینکه درآمدهای نفتی تا کنون مثبت بوده است ولی اگر از آبان تحریم‌های نفتی آمریکا اعمال شود، این درآمدها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که می‌تواند دولت را در تامین منابع برای جبران هزینه‌ها دچار مشکل کند که یکی از این موارد همین پرداخت حقوق کارکنان است.

در مجموع افزایش مجدد حقوق کارکنان امری است که به احتمال فراوان به زودی اجرایی خواهد شد و این در شرایطی است که برای سال جاری حقوق کارمندان دولت بر اساس پیش‌بینی تورم، کمتر از ۱۰ درصد حداکثر تا 20 درصد مصوب و اجرا شد؛ به طوری که حقوق کارکنان به طور پلکانی بین شش تا 20 درصد افزایش یافت، اما اکنون و با افزایش تورم که بنا براعلام بانک مرکزی در مردادماه به ۱۱.۵ درصد تورم سالانه و بیش از ۲۴ درصد تورم نقطه به نقطه رسیده، اقدام برای افزایش حقوق را الزامی کرده است. از این رو اگر این پنج درصد هم نهایی و اجرایی شود، آنگاه برای سال جاری افزایش حقوق کارکنان تا 25 درصد بدیهی خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۶۴۷۶۱۸:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مادرم مستمری بگیر است با ماهی یک میلیون و سیصد، یارانه مان را هم قطع کرده اند و خودرو هم نداریم . دیشب برای خرید به یکی از فروشگاه های زنجیره ای رفتیم و قیمت ها رو دیدیم. وقتی برگشتیم مادرم از شدت ناراحتی به گریه افتاد... دیگه زیاده عرضی نیست.
ناشناس۵۳۷۲۳۳۰۹:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
متاسفم برای همه کارکنان که دخل و خرجشون یکی نیست اجاره خونه ها دوبرابر شدن قیمت لبنیات که خودتون میدونید تازه افزایش پیدا کرد 30 درصد گوشت که کلا عمرا سالی یکبار هم نمیتونید بخوریدمیوه وسبزی هم سره فلک زدن پراید هم که شد ماشین اشرافی همون بهتر همه زناتونو طلاق بدین هوابخورین زیرسقف خدا بخوابین گدایی کنین چون گدایی درامدش خیلی بیشتر ه فقط ناراحت نشین خدا بزرگه
ناشناس۵۳۶۴۹۵۱۹:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
دولت هر یک میلیارد دلار رو الان اگر 8800تومن بفروشه تقریبا 5000میلیارد تومن بیشتر از مصوب بودجه گیرش میاد .حالا فرض کنیم امسال دولت 40میلیارد دلار ارز به بازار تزریق کنه درامد اضافی میشه 200هزار میلیارد تومن.امسال دولت خیلی از اوراقهای قرضه ای که منتشر کرده بود واوراقهای مشارکتش همین طور بدهی های کلانش به پیمانکاران سررسید میشد وعملا ورشکسته بود .لذا بهترین کار همین دست کردن در جیب مردم بود .تیم اقتصادی دولت از پشت به مردم خنجر زد وواقعا نامردی در حق مردم کردند.گرانی کالاهایی مانند لوازم خانگی ومسکن واتوموبیل که از ضروریات زندگی هستند عملا طبقه متوسط رو فقیر میکنه وتو نیمه دوم سال قفل شدن اقتصاد وتورم وحشتناک واحتکار مواد غذایی اگرازالان فکری براش نشه حتی ممکن هست به سقوط حاکمیت بینجامه.
ناشناس۵۳۶۵۰۶۱۹:۳۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
با توجه به تورم واقعی سبصد درصدی افزایش حقوق نیز باید طبق این رقم تورم باشد ونه امار غیر واقعی
کریم۵۳۸۰۷۴۱۶:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
فقط کارمندا آدمند؟؟ چرا یارانه رو مرتب نمیکنند و عوض حقوق یارانه رو اضافه کنند؟؟ اضافه کردن حقوق خودش باعث افزایش قبمت میشه..
ناشناس۵۳۶۵۱۳۱۹:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
فروردین که گفتن 25درصد اضافه میشه ، 6درصد اضافه شد . الانم که میگن 5درصد اضافه میشه احتمالا 1درصد اضافه بشه
ناشناس۵۳۶۵۱۶۱۹:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
دولت اگر صداقت دارد یا دلار را برگرداند 3800 یا طوری حقوق را افزایش بدهد که وقتی به دلار 15 تومانی بسنجی نسبت به سال 96، حداقل کمتر نشه. حالا دولت هزار ساعت توضیح هم بده، غیر از حرف بالا باشد کسی قبول ندارد و فقط اعتماد مردم به حکومت را ازبین می برند با کتمان حقیقت
پیمان۵۳۷۶۸۵۱۳:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اگر اینکارو بکنن حتی شرکت های بسیار عظیم خصوصی هم ورشکسته میشن چه برسه کارفرما و کسب و کارهای کوچیک!
ناشناس۵۳۶۵۱۹۱۹:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
بودجه عمومی کشور به دلار که حساب کنید خیلی چیزها روشن میشه بعد هم میگید مردم نباید....
پیمان۵۳۶۵۲۴۱۹:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کارفرمای خصوصی نمیتونه افزایش حقوق بده. پس به جای اینکارها گرانی ها رو کنترل کنید. افزایش حقوق راهش نیست!
پیمان2۵۳۷۱۲۶۰۸:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
من کارمندم ولی با نوشته شما کاملا موافقم افزایش حقوق راهکار نیست بلکه تورم زا است
ناشناس۵۳۶۵۲۷۱۹:۵۷:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
باورتان می شود من درسال 59 به استخدام آموزش وپرورش درآمدم بعنوان دبیر حقوقم حدود 5500 تومان بود وهردلار 10 تومان بعبارتی 550 دلار که با نرخ امروز بیش از 5 میلیون تومان می شود بعداز چهل سال حقوقم اکنون حدود2500000تومان وبا نرخ دلارفعلی می شود حدود 180 دلار !! یعنی چهل سال ببخشیدحمال بودیم وبیگاری دادیم همین !
ناشناس۵۳۶۵۳۲۱۹:۵۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
جون مادرتان اضافه نکنید. کارمند و کارگر حرمت دارند و 5 درصد دردی را دوا نخواهد کرد. صد در صد هم اضافه کنید با توجه به گران شدن بسیاری از کالاها تا دو برابر و بعضا" سه برابر .حقوق بگیر چه باید بکند. آقای نوبخت اصلا" میفهمی که یک بازنشسته 70 ساله با کلی هزینه دوا و درمان ومستمری 1.200.000 تومان چگونه باید نفس بکشد.
ناشناس۵۳۶۵۴۰۲۰:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ما کارکنان بخش خصوصی چکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۳۶۵۴۵۲۰:۰۹:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
افزایش حقوق حداقل باید ۱۰۰ درصد باشد تازه بخشی از فشار را با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی قیمتها جبران میکند
ناشناس۵۳۶۵۴۷۲۰:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
چرا شفاف نمیگید اقتصاد ما سالهاست که یک ویرانه شده، مگه یک دبیر هشت سال قبل حدود 800 تا 1000 دلار حقوق نداشت حالا امسال چقدر میشه؟ 200 تا 250 دلار خجالت بکشید و کمتر حرف بزنید
میثم۵۳۶۵۷۲۲۰:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اخه ۵ درصد که خیلی زیاده!! وقتی که همه چیز حداقل ۱۰۰ درصد افزایش داشته ۵ درصد که اضافه نشه بهتره. الکی منت سر ما کارمندا میزارن!!
ناشناس۵۳۶۶۰۶۲۱:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
برید خودتون رو مسخره کنید. امسال نمی ریم سر کار. از طرف معلمان.
ناشناس۵۳۶۶۱۲۲۱:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
تورم به دویست در صد رسیده است پنج در صد اضافه حقوق چه دردی را درمان میکند؟
مهرداد۵۳۶۶۲۳۲۱:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
تکلیف افراد فاقد استخدام دولتی و یا آزاد غیرفعال و یا بیکار چه خواهد شد؟
علی۵۳۶۶۲۶۲۱:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
من قبلا اعتقاد داشتم که روزنامه کیهان سیاه نمایی میکند، اما الآن اعتقاد پیدا کردم که هر چه گفت راست از آب درآمد. دلار دوره احمدی نژاد کجا و الآن کجا. راستی این ۵ در صدی که قراره به حقوق ها اضافه بشه ارزونی خودتون. قیمتها ۵ برابر شده و این ۵ درصد هم تاثیری در زندگی قشر حقوق بگیر نخواهد داشت.
استاد افتصاد سیاسی۵۳۷۰۱۳۰۵:۴۲:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
فوری ترین کار رفع اختلاف با عربستان است که در این ماجرا ترامپ سود انرا می برد.
مهدی۵۳۶۶۶۹۲۱:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
یعنی از برگشت قیمت ها و قیمت دلار خبری نیست چطور همه مخالف نقدینگی هستند یعنی هیچگونه تفکر اقتصادی ندارند اگر میخواهند بایدبه اندازه تورم اضافه کنند غیر از این گول زدن مردم است
کارمند۵۳۶۶۸۹۲۲:۰۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
خب دیگه مجبوریم زیرمیزی بگیر بشویم با این وضعیت
ناشناس۵۳۶۶۹۳۲۲:۱۱:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
پس کارگران چی؟
ناشناس۵۳۶۶۹۸۲۲:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
5درصد افزایش حقوق برای منه معلم با ده سال سابقه وفوق لیسانس میشه 120هزارتومان!!!!!! میدونم باور نکردنیه
ناشناس۵۳۶۹۵۷۰۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
من با28 سال سابفه ازامدن به اموزش پرورش پشیمانم زیرا همیشه شرمنده خانواده هستم ان هم با فوق لیسانس از یک دانشگاه با اعتبار دولتی
ناشناس۵۳۶۹۶۲۰۲:۰۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
من با28 سال سابفه ازامدن به اموزش پرورش پشیمانم زیرا همیشه شرمنده خانواده هستم ان هم با فوق لیسانس از یک دانشگاه با اعتبار دولتی
حسن۵۳۶۷۰۱۲۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اقا خواهش می کنم دروغ نگویید .این بیست درصد در مجلس تصویب شد و لی برای مثلا اموزش وپرورش و من که یک معلم هستم حداکثر ده درصد و برای بعضی ها حتی ده درصد هم اضافه نشد .تعدادی از معلمان اعتراض کردند و جتی فیش حقوقی خود را اتش زدند ولی صدای اعتراضشان به جایی نرسید .
علی۵۳۶۷۲۲۲۲:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
بدبخت تر از همه، کارگران مظلوم میباشند که در فلاکت بارترین شرایط زندگی می‌کنند، دولت محترم به دادشان برس.
علی۵۳۶۷۲۷۲۲:۴۰:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کاش در خصوص پاداش بازنشیتگان سال 96 وزارت جهاد و کشاورزی که تاکنون پرداخت نشده هم تصمیم گیری شود .خاکستر شد.
رضا۵۳۶۷۳۱۲۲:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
5 درصد پول یه دونه پوشک میشه!!!!!!!!!! ممنون از دولت محترم
ناشناس۵۳۶۷۳۸۲۲:۴۹:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
خخخخخخخ. من به دولت پیشنهاد میکنم برای اینکه زیاد بهش فشار نیاد این 5 درصد رو به صورت پلکانی افزایش بده یعنی ماهی 1 درصد اضافه کنه. آخه 5 درصد خیلی زیاده اونم وقتی که تورم هنوز یه رقمیه.
ناشناس۵۳۶۷۴۰۲۲:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
امیدورام دولت این 5 درصد رو با فرمولی که برای تعیین تورم استفاده میکنه مبنا بگیره. یعنی همونطور که تورم 198 درصدی رو 9.8 درصد اعلام میکنه، حالا افزایش 5 درصدیش هم حداقل 97 درصد باشه.
ناشناس۵۳۶۷۴۲۲۲:۵۳:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
با توجه به افزایش حداقل 50 درصدی اجناس ، 5 درصد را اضافه نکنید سنگینترید.
ناشناس۵۳۶۷۵۲۲۲:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۶
افزایش 5 درصدی حقوقها توهین به حقوقبگیران است. البته این در حالی اس که خودتان افزایش 30 درصدی قیمتها را اعلام کرده اید. که واقعیت اژز افزایش بیش ا50 درصدی قیمتها را حکایت میکنپ.د.
ناشناس۵۳۶۷۵۵۲۳:۰۰:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
با اضافه شدن حقوق کارمندان دولت، بازنشسته ها و کارگران کلا نابود میشوند. با چه توجیهی میتوان بخش بزرگی از جامعه را در مقابل غول گرانی که مطلقا ناشی از بی تدبیری دولت است تنها رها کرد؟
ناشناس۵۳۶۷۶۴۲۳:۰۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
افزایش حقوق به اندازه افزایش دلار باشد کافیست و بیشتر از آن جایز نمی باشد.
ناشناس۵۳۶۷۶۵۲۳:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
5 درصد صدقه. بده در راه خدا!!!
ناشناس۵۳۶۷۷۱۲۳:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مگر بودجه و جزئیات آنرا مجلس مصوب نمیکند؟ از کجا میخواهید بودجه افزایش حقوق را تامین کنید.؟ معلوم است که اسکناس باید چاپ کنید یا دلار را پنهانی در بازار معامله کنید و باعث افزایش نرخ کالا در بازار شوید. متاسفانه دولت با مردم به مثابه طفل پیش دبستانی عمل میکند. نیازهای اساسی کودک را آیا میتوان با خرید شکلات و بستنی برای وی از سر باز کرد؟
ناشناس۵۳۶۸۳۳۲۳:۴۷:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کارمندان دولت که حقوقشان بالاست ما کارگران وضعمان افتضاح هست
ناشناس۵۳۷۵۴۲۱۲:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دقیقا همینطوره.حقوق و مزا‌یاشون هم بالاست و هم بر عکس کارگران که با تاخیرهای دو‌تا شش ماهه حقوق میگیرند دریافت حقوقشون به موقع است.
مجید۵۳۶۸۹۱۰۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
پس ما که از شرکت بیرونمون کردن چی؟کسی نیست بپرسه شما هم مردم این مملکتین؟
ناشناس۵۳۶۹۰۵۰۰:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
با وضع پیش امده پیشنهادمی شود کارکنان دولت این پنج درصد افزایش حقوق را بابت زحماتی که وزرای خارجه،اقتصادوصنعت کشیده اندبه انها هدیه نمایید. الف جان خواهشا منشر کن اگه نکنی معلوم است شماهم ...
میثم۵۳۶۹۱۶۰۰:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
واقعا برخی مسئولین ما اگه اسم ظالم واسشون مناسب نیست پس چه صفتی واسشون شایستست؟؟؟
ناشناس۵۳۶۹۵۵۰۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
افزایش جنس تابه حالا 3 برابر یعنی 300 درصد افزایش حقوق 5 درصد بچه خر می کنید
غانم۵۳۶۹۹۷۰۴:۰۷:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
والله اضافه کردن حقوق خیلی کار اشتباهی است.
ناشناس۵۳۷۰۳۷۰۶:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
حقوق ما رو تو مناطق عملیاتی 6 درصد اضافه کردن بعد 5 درصد مالیات اضافه شد امسال آقای روحانی مشکریم مجلس متشکریم تورم نقطه به نقطه 300 درصده چطور حساب کردید
ناشناس۵۳۷۰۸۱۰۷:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
کارگران فراموش شده اند؟! البته می توان حقوق کارگر را نداد و مساله را با پلیس حل کرد. پس مهم نیست.
ناشناس۵۳۷۰۸۴۰۷:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
تورم 60-70درصدافزایش حقوق 5درصد.عین عدالت ادعای توسط مسئولین.
فرشید۵۳۷۱۱۳۰۸:۱۹:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
ای جانم چه دولت بخشنده ای زیاد خرج نکنید راضی به زحمت نیستیم آخه تورمی نبوده همون قبلی هم از سرمون زیاده
ناشناس۵۳۷۱۲۹۰۸:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
تورم بالای 200 درصد، افزایش حقوق 5 درصد که در نهایت می شود 2 درصد، عدالت کجایی؟، انسانیت کجایی؟، وجدان کجایی؟؟؟
داریوش۵۳۷۲۳۷۰۹:۴۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اقای نوبخت مخالف صددرصدی بازنشته میباشد نمونه روشن در مورد افزایش حقوق شاغلین بانکها که در این 3 ساله با جهش 60 درصدی روبرو شدند و مصوبه اش در تله کابین رامسر امضا شد به کل بازنشته ها یک ریال هم افزایش نداشتند و مخالفت ما بازنشته ها انگار هاون در اب فرو کردن بودن و کلا در مورد بازنشته ها دولت روحانی نمره اش -20 منهای بیست میباشد
ناشناس۵۳۷۲۷۴۱۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
امسال 6درصد بیشتر ندادند +++حالا بذارید 5درصد را بدهند بعدش ناز کنید میگن 5درصد برای حداقل بگیرها بقیه را هم 1درصد می دن برای تبلیغات
رضا۵۳۷۳۲۸۱۰:۳۵:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
در وضع موجود اشتباه ترین کار ممکن افزایش دستمزد است که سریعا تبدیل به تورم می شود.به جای این کار دولت باید بقیه یارانه ها ازجمله یارانه نقدی سوخت نان دارو و غیره را هم حذف کند،نرخ ارز را یکسان واقعی کند و پس از معلوم شدن کل درامدها 30 درصد این رقم را بصورت کالا بین طبقات ضعیف پخش کند و به درمان هم از طریق بیمه ها یارانه بدهد.چون دارو و غذای ارزان قاچاق می شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین