دلیل پلیس برای توقیف موتورسیکلت‌ها چیست؟ + جزئیات

گروه اجتماعی الف،   3970610086 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: یکی از علل اصلی توقیف موتورسیکلت‌ها، نداشتن کلاه ایمنی راکبان آن است؛ چراکه کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آن‌ها دارد.

دلیل پلیس برای توقیف موتورسیکلت‌ها چیست؟ + جزئیات

سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: احتمالاً شهروندان شاهد بوده‌اند که بعضاً پلیس جلوی برخی موتورسیکلت‌ها را می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها را توقیف می‌کند.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: ممکن است تصور شود این کار باعث جلوگیری از امرار معاش صاحبان موتورسیکلت است؛ در صورتی‌که یکی از علت‌های اصلی توقیف موتورسیکلت‌ها نداشتن کلاه ایمنی راکبان آن است؛ چراکه کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آن‌ها دارد.

وی تصریح کرد: با بررسی آمارهای پزشکی قانونی و اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مشخص می‌شود که بیش از 93 درصد افراد فوت‌ شده از بین موتورسیکلت‌سواران، به‌علت ضربات وارد شده به سر و گردن جان خود را از دست داده‌اند؛ ضرباتی که در اثر برخورد با سایر وسایل نقلیه، سطح زمین،گاردریل‌ها و... رخ می‌دهد.

سرهنگ شریفی افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد سرعت ضربه به جمجمه را کاهش می‌دهد، از شدت ضربات می‌کاهد و مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌شود؛ همچنین کلاه ایمنی استاندارد نیروی ضربه را در سطح بزرگتری پخش می‌کند تا این نیرو روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و از فشار ایجاد شده کاسته شود.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: همان فرد سرپرست خانواری که با موتورسیکلت امرار معاش نموده یا کارمند و کاسبی که برای رفت‌ و آمد به محل کار از موتورسیکلت استفاده می‌نماید، اگر از کلاه ایمنی استفاده نکند، ممکن است روزی به همین علت خانواده و دوستان خود را داغدار کند.

وی خاطرنشان کرد: ضربه شدید وارد شده به سر در اثر سانحه رانندگی، اگر هم منتج به جان باختن فرد نشود مطمئناً آسیب‌ها و ناتوانی‌هایی جدی را برای او به همراه خواهد داشت؛ بنابراین سخت‌گیری‌های پلیس در خصوص الزام به استفاده از کلاه ایمنی، در واقع تلاشی برای حفظ جان موتورسیکلت‌سواران است که خانواده‌هایشان دل‌نگران آن‌ها هستند.

دیدگاه کاربران

آریابان۵۲۲۵۱۷۱۱:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۰
بهتره بجای "کلاه ایمنی" گفته بشه : سر-پوش !!!!! ؛ چون تقریبا اکثر قریب باتفاق موتور سواران خیابونهای ما ، بجای کلاه واقعی و محافظت کننده سر بهنگام تصادفات احتمالی ، یک کلاه بیس-بالی ارزان-قیمت مربوط به بازی کودکان را از جنس کائوچوئی شکننده !!!!! بر سر میگذارند که بر اثر ضربات حتی بسیار سبک فورا می شکند و قطعات تیز آن بخودی خود تهدید بسیار خطرناکی برای صدمه زدن به سر راکب موتور سیکلت می باشد ؛
محسن۵۲۲۵۳۲۱۱:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۰
چرا فقط پلیس موتور ها را توقیف می کند شاید تمام وسایل نقلیه یک خانواده همان موتور باشد
ناشناس۵۲۲۵۷۷۱۲:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
خود راکبان موتورسیکلت ها فقط مهم اند؟ مردم عادی که از پیاده رو و خط عابر از دست این افراد در امان نسیتند رو چرا پلیس نمیبینه؟
مهدی۵۲۲۶۰۳۱۲:۲۶:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
باسلام؛ با توجه به اینکه عمده راکبان موتور سیکلت اقشار ضعیف جامعه هستند ؛ بمنظور جلوگیری از مشکلات ناشی از توقیف شاید راههای بهتری برای تنبیه یا اصلاح این مشکل وجود داشته باشد. مثلا قراردادن جرائم سنگین برای متخلفین؛ برای جلوگیری از فرار پرداخت جرائم نیز میتوان مفاصا حساب در بازه های کوتاه مثلا سه ماه یا شش ماهه را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای کنترل پلس در کنار گواهینامه، بیمه نامه و ... قرارداد.
ناشناس۵۲۲۶۱۶۱۲:۳۱:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
جمع کنید این موتورها را
ناشناس۵۲۲۶۳۴۱۲:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۰
کسی نمیگه جلوی امرار معاش را میگیرید. این رو خودتون اختراع کردید هر وقت میخواید کاری نکنید میگید. جلوی تردد موتورها در پیاده رو را هم بگیرید.
ناشناس۵۲۲۷۳۴۱۳:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
موتورها هیچ قانونی رو رعایت نمی کنند . 1- رد کردن چراغ قرمز 2- راه رفتن در پیاده رو 3- حرکت در کوچه ها خیابان های یک طرفه که باعث تصادف با ابر پیاده میشه
ناشناس۵۲۲۷۴۴۱۳:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
مرگ دست خدا ست حداقل به افراد بالای 30 سال کار نداشته باشید
ناشناس۵۲۳۱۱۶۱۶:۱۰:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
این چه طرز فکریه دیگه؟؟ آن وقت میگیم چقدر انگلیس و کانادا و... فرهنگ بالایی دارن. این که دیگه به دولت ربطی نداره. تازه دولت بخواد درست سختگیری کنه( البته اگر واقعا هدفش درست کردن باشه) میگید چرا جریمه میکنه. تهران داره از بدترین شهرهای بی فرهنگ هم بدتر میشه. من بودم حتی آشغال ریختن تو خیابان رو هم جریمه میکردم. دولت از ترس مردم نمیکنه.
ناشناس۵۲۲۷۶۹۱۳:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۰
فقط از هر راهی می تونن دستشون تو جیب مردمه. خزانه خالی را علاوه بر دادن مالیات باید به هر طریقی میشه پر کرد
ناشناس۵۲۲۷۷۳۱۳:۳۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۰
بدتر از همه چیز صدای وحشتناک این موتورهاست ، موتور سوارها هم عموما اعتماد به نفس کاذبی دارن ، طرف ساعت 2 نصف شب تو کوچه گاز میده ، هیچ ککشم نمیگزه کسی خوابه
حسین۵۲۲۹۶۳۱۴:۴۶:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
فقط فکر جریمه هستند نه جان مردم این پولها خیر نمیدهد نمونه ان را درجامعه مبینیم !!!!!!!!!!!
محمد.۵۲۳۱۵۹۱۶:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
خواهش میکنم بگید توی پارک ، پیاده رو ، خطوط بی آرتی و خیابانهای یک طرفه خلاف جهت و ... بگیرید پس هم ندهید موتور سوارها یک عده شان واقعا معزل شده اند برای جامعه.
ناشناس۵۲۳۲۷۵۱۷:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
لطفا یک سری بخ خیابانها بزنید نود درصد پلیس موتور سوار بدون کلاه ایمنی و بالای پنجاه درصد خودروهای پلیس با نقص فنی و عدم رعایت قانون در رانندگی مواجه هستند
ناشناس۵۲۳۵۰۷۲۱:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۰
موتورسواران بلای جان مردم تهران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین