نیویورک تایمز: بمب های آمریکایی بر سر کودکان یمنی شرم آور است

گروه جهان الف،   3970607157

' نیویورک تایمز' در مقاله ای با اظهار شرمساری نسبت به کشتار روزانه کودکان یمنی که قربانی بمباران جنگنده های عربستانی می شوند ؛ نوشت: حقیقتا وحشتناک و مایه شرمساری است؛ بمبی که روی اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی فروریخته شد، آمریکایی بود و کاخ سفید باید در قبال جنایات ائتلاف به رهبری عربستان در یمن، پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا ؛ این رسانه امریکایی نوشت : حتی فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه هفته پیش در مصاحبه ای از اینکه در عملیات هوایی در یمن غیرنظامیان کشته می شوند عمیقا اظهار تاسف کرده بود اما این اظهار تاسف ها کافی نیست .

در این مقاله آمده است: ' آمریکا همدست اقداماتی است که براساس گزارش جدید سازمان ملل ؛ از آن به عنوان ' کشتار جنایی ' نام برده شده است .

عربستان سعودی با مشارکت متحدان خود بیش از سه سال است که در یمن می جنگد و منازعه یمن بی محابا ادامه پیدا کرده است. سازمان ملل و گروههای مدافع حقوق بشر می گویند که این جنگ هوایی به رهبری عربستان است که این کشور فقیر را تبدیل به یک ' کابوس بشری ' کرده است و بی حساب و کتاب و بدون رعایت نظامی و غیرنظامی، آدم می کشد.

کماکان حملات هوایی به رهبری سعودی اهداف غیر نظامی را در یمن هدف قرار می دهد و افراد بی گناه را به خاک و خون می کشاند.

در گزارش نیویورک تایمز به حملات اخیر هوایی عربستان سعودی به یمن که 22 کودک و 4 زن درحال فرار از مهلکه جنگ را به کام مرگ کشاند اشاره شده و آمده است : اواسط مردادماه گذشته نیز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان ؛ یک اتوبوس حامل دانش آموز را هدف قرار داد و دهها کودک را کشت.

بمبی که دانش آموزان یمنی را تکه تکه کرد ؛ یک بمب لیزری هدایت شونده بود که 500 پوند وزن داشت که در یک قرارداد تسلیحاتی مصوب به عربستان فروخته شده بود. همین بمب در اکتبر سال 2016 در یک مراسم عروسی بر سر میهمانان مراسم انداخته شده و 155 نفر را به کام مرگ کشاند.
به دنبال آن حادثه رئیس جمهور وقت 'باراک اوباما' فروش فناوری نظامی نقطه زن هدایت شونده به عربستان سعودی را ممنوع اعلام کرد. اما دولت 'ترامپ' این ممنوعیت را در مارس 2017 لغو کرد. نیویورک تایمز در مقاله خود آمار قربانیان تهاجم نیروهای ائتلاف به یمن را به مراتب بیشتر از آمارهای رسمی ذکر کرده و می نویسد : ' هزاران تن از مردم هم در کوچه و بازار ؛ مجالس عزا و عروسی کشته می شوند . آمارهای رسمی شمار قربانیان را بیش از 6500 نفر اعلام می کند. اما یقینا آمار حقیقی بسیار بالاتر است.

به موازات تمام این کشتارها، مردم یمن به لحاظ کمبود مواد غذایی و دارو نیز در عذابند ، حقیقتا آنچه در یمن می گذرد خوفناک و مایه شرمساری است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به تحقیقات دیده بان حقوق بشر درباره جنایات در یمن اشاره کرد و نوشت : شوربختانه این تحقیقات ' غیرواقعی ' است چرا که معمولا از بسیاری از جنایات جنگی که در یمن اتفاق افتاده ؛ چشم پوشی شده است . براساس این گزارش ؛ دیده بان حقوق بشر در عین حال در گزارش خود به صراحت اعلام کرده است که ' نیروهای ائتلاف در یمن در مواردی بیشمار قوانین جنگی را نقض می کنند و این عین یک جنایت جنگی است. افرادی عامدانه مرتکب این جنایات جنگی می شوند'.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود ادعای آمریکا که مدعی است از ائتلاف هوایی در یمن پشتیبانی عملیاتی؛ لجستیکی و اطلاعاتی می کند را بی اعتبار شمرده است و می گوید که حملات ائتلاف در یمن کاملا هدفمند است و متاسفانه شمار این حملات رو به افزایش است. این سازمان در ادامه تصریح می کند:' کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به عربستان سلاح می فروشند، بنابراین همه این کشورها همدست نیروهای ائتلاف در حملات غیرقانونی در یمن به حساب می آیند.'

این گزارش می افزاید : اوضاع جنگ یمن آنقدر رقت بار شده است که حتی فرماندهان نظامی آمریکا هم خود از این بابت سخت ناراحت اند.

سپهبد ' جفری هاریگیان' که بزودی به مقام فرمانده ارشد هوایی آمریکا در خاورمیانه منصوب خواهد شد در مصاحبه ای با این روزنامه گفته است:' روشن است که ما نگران تلفات غیرنظامیان هستیم. خود آنها هم از نگرانی ما باخبرند'.

فرماندهان دیگر نظامی آمریکایی هم از این بابت اظهار تاسف کرده اند اما اظهارات سپهبد هاریگیان، نقادانه ترین آنهاست.

نیویورک تایمز در این مقاله خاطر نشان کرده است که ابراز تاسف کلامی کافی نیست. وقت عمل است. وقت آن است که آمریکا و متحدان غربی اش کار فروش سلاح و یا ارائه هرگونه کمک های نظامی به عربستان سعودی و شرکایش را در ائتلاف متوقف کنند.

' هرچند کار از این حرف ها گذشته است.اوضاع یمن فوق العاده وحشتناک است. دیگر وقت آن نیست که بنشینیم و بحث کنیم راجع به اینکه حق با چه کسی است و با چه کسی نیست. کاملا واضح است که فقط یک صلحی که از طریق مذاکره بدست آید می تواند پایانی باشد بر تمامی این کشتارها.'
ظاهرا عربستان سعودی و متحدانش از اینکه کودکان یمنی را ذبح می کنند؛ ابدا احساس ندامت نمی کنند. احتمالا همچنان بمب های بیشتری خریداری خواهد شد و متاسفانه ' دونالد ترامپ ' که قصد ندارد هیچ فشاری به عربستان وارد نماید .

نیویورک تایمز گزارش خود را با این جمله به پایان رسانده که تا مادامیکه عربستان حاضر به خاتمه بمباران یمن نیست ؛ گام بعدی باید قطع کمک های نظامی به سعودی ها باشد .

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

  3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

  4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

  6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

  7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

  8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

  10. نتايج عمليات وعده صادق

  11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

  12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

  13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

  15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

آخرین عناوین