قیمت خودرو سر به فلک کشید؛ دستگاه‌های ناظر کجایند؟ وزیر صنعت: اطلاع دارید گزارش دهید؛ بررسی می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970606086 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عدم عرضه از سوی خودروسازان و نوسانات نرخ ارز باعث افزایش کاذب قیمت خودرو شده است؛ البته هجوم نقدینگی (پول‌های سرگردان) را به این بازار شاهد هستیم و مافیای خودرو از این وضعیت سوء استفاده کرده و بر این افزایش دامن می‌زنند، اما در میان خبری دستگاه‌های نظارتی بر بازار نیست.

به گزارش الف، طی ماه‌های اخیر قیمت کارخانه و حاشیه بازار خودروهای داخلی فاصله معناداری به خود گرفته و هر روز شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم. خودروسازان نیز با ارایه درخواست آزاد سازی قیمت خودرو به دنبال رساندن قیمت تولیدات خود به قیمت بازار است. قیمت بازار نیز با اختلاف بسیار زیاد از قیمت کارخانه هر روز پله‌های افزایش قیمت را طی می‌کند؛ به طوری که قیمت پراید این روزها به نزدیک ۴۰ میلیون تومان رسیده است و شاهد فاصله دوبرابری میان قیمت کارخانه و بازار آزاد هستیم امری که نشان از کاهش عرضه خودرو و احتکار خودروسازان دارد.

برساس این گزارش در حالی که این روزها فاصله قیمتی بین قیمت کارخانه‌ای خودرو و بازار اختلاف فاحشی وجود دارد، خودرو سازان در خواست آزاد سازی قیمت به دولت داده‌اند و در حال رایزنی هستند، البته این موضوع یعنی اینکه قیمت خودروهای خودروسازان داخلی افزایش زیادی خواهد داشت، البته بازار خودرو در انحصار دو خودروسازی اصلی است که از دولت هم سوبسید می‌گیرند و این موضوع فقط به ضرر مصرف کننده است.

به گفته کارشناسان، فعالیت مافیایی و هجوم مردم برای خرید از عوامل افزایش قیمت خودرو به شمار می روند؛ همچنین ورود پول‌های سرگردان (نقدینگی) به بازار خودرو بر افزایش باعث رشد قیمت شده  است؛ نقدینگی سرگردان پیش از این را وارد بازارهای ارز، سکه، مسکن و این روزها خودور شده است؛ از سوی دیگر خودروسازان نیز عرضه خود را به بازار محدود (احتکار) کردند. افزایش تقاضا در مقابل کاهش عرضه و ورود نقدینگی به بازار خودرو ر کنار نوسانات نرخ ارز و از علل اصلی رشد قیمت است.

مافیای صنعت خودرو قیمت را افزایش خواهد داد

سید جواد حسینی کیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگویی می‌گوید: عدم عرضه از سوی خودروسازان، نوسانات نرخ ارز، مافیای خودرو و شتاب زدگی مردم برای خرید خودرو باعث افزایش قیمت آن شده است. به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، دولت خودرو را از لیست دریافت ارز دولتی حذف کرده است و این منابع را تنها به تامین نیاز‌های اولیه و کالا‌های ضروری اختصاص داده که در افزایش سیر صعودی قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است.

وی به خریداران توصیه کرد: خریداران خودرو باید از هجوم به بازار خودرو برای خرید پرهیز کنند و نیاز است سامانه‌ای شفاف با نظارت سازمان بازرسی طراحی شود که در آن خودروسازان موظف به فروش خودرو باشند.

حسینی کیا با باین اینکه در صورت عدم مدیریت از سوی دولت و نظارت بر خودروسازان، مافیای این صنعت قیمت خودرو را افزایش خواهند داد، با اشاره به اینکه حجم نقدینگی در کشور به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: باید با مدیریت صحیح نقدینگی را در بخش‌های تولیدی هدایت کرد تا از تلاطم در سایر بازار‌ها جلوگیری شود.

بازار را چه کسی آشفته کرد
سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو هم دلیل آشفتگی بازار در روزهای اخیر عرضه کم خودرو به بازار عنوان و بیان کرد: عرضه کم هر کالایی را سرچشمه ایجاد بازار سیاه و به وجود آمدن اختلاف قیمت ها خواهد شد و نیز از این اختلاف قیمت‌ها مستثنی نیست و شرکت‌هایی که از عرضه ماشین‌های خود به بازار امتناع می کنند  زمینه آشفتگی بازار را فراهم می آورند.

وی خواستار برخورد نهادهای نظارتی از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  شد و بیان کرد: نظارت این سازمان‌ها می تواند عامل موثری بر تنظیم قیمت‌ها باشد.

موتمنی حباب‌های قیمت خودروهای زیر ۳۰میلیون را حدود ۱۶میلیون، خودروهای ۳۰تا ۴۵میلیون تومان را ۲۲تا ۳۸میلیون، خودروهای ۴۵تا ۵۵میلیون را حدود ۵۵میلیون اعلام کرد و گفت: این حباب‌ قیمتی حاصل کمبود عرضه خودرو به بازار است. کارخانه‌ها با تزریق کافی خودرو می توانند اختلاف قیمت بازار و کارخانه را از ۵۰ میلیون تومان به ۲تا ۳میلیون تومان برسانند.

براساس این گزارش، مصرف‌کنندگان قربانی اصلی این نابسامانی در بازار خودرو هستند. در طرح‌های فروش اینترنتی خودروسازان به دلیل هجوم تقاضا با اهداف سفته‌بازانه، مصرف‌کنندگان واقعی کمتر موفق به خرید خودرو به قیمت‌های رسمی می‌شوند و ناچار به مراجعه به بازار آزاد هستند. در بازار آزاد نیز دلالان و واسطه‌ها شوری را از حد گذارنده و قیمت‌هایی برای خودرو اعلام می‌کنند که به دلیل پرت بودن، حتی اشاره به آنها نیز در این گزارش جایز نیست.

در این شرایط این پرسش مطرح است که مسوولان و سازمانهای نظارتی مربوطه کجا هستند؟ آیا بازار آزاد همان طور که نامیده می‌شود واقعا "آزاد" است و هیچ نظارت و کنترلی بر آن صورت نمی‌گیرد؟

آیا از نظر سازمان‌های نظارتی، اینکه خودروهای عرضه شده از سوی خودروسازان توسط دلالان و واسطه‌ها و حتی مردم عادی با اهداف سفته‌بازانه خریداری شده و سر از بازار آزاد با قیمت‌هایی تا دو برابر قیمت‌های رسمی در می‌آورند، تخلف نیست و اصولا چه سازمانی باید با چنین تخلفاتی برخورد کند؟!

این وضعیت در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو، مصرف‌کنندگان واقعی به هیچ وجه اقدام به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی از بازار آزاد نمی‌کنند. نکته قابل توجه در این بازار این است که برخی از شهروندان ناآگاه نیز با انگیزه سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو با قیمتهای نجومی از بازار آزاد کرده و به این آشفتگی و سودجویی دلالان و واسطه‌ها میدان می‌دهند.

در این شرایط به نظر می‌رسد که نبض بازار آزاد خودرو به دست دلالان و واسطه‌ها افتاده است و ورود پول‌های سرگردان و انگیزه‌های سفته‌بازانه نیز بر وخامت اوضاع افزوده است. در این میان مشخص نیست سازمان‌های نظارتی مربوطه چه اقداماتی برای مهار قیمتها در بازار خودرو انجام داده یا انجام خواهند داد. فعلا نبض این بازار در دست دلالان و سفته‌بازان است.

برای جلوگیری از افزایش نرخ کاذب خودرو نیاز است دستگاه‌های ذی ربط برای جلوگیری از احتکار و افزایش قیمت نظارت و دقت بیشتری بر فروشندگان و عاملان موثر در بازار خودرو داشته باشند و این دستگاه‌‌ها باید امروز در میدان باشند‌ اما به نظر می‌رسد آن‌ها هم بازار را رها کردند. افزایش قیمت خودروهای داخلی و کاهش توان مردم در حالی است که که مصرف کنندگان نسبت به کیفیت خودروها اعتراض دارند و کارشناسان هم بر این موضوع تاکید دارند.

 واکنش به گرانی شریعتمداری و احتکار خودرو در بازار

به گزارش الف، افزایش قیمت خودرو در حالی رخ داده است که محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در توییتی، در واکنش به گرانی و احتکار خودرو نوشت: روزی سه هزار خودرو ساخته و تحویل می‌شود با این حال اطلاع دقیق دهید، بررسی می‌شود.

وی در توییت خود نوشته است: ایران خودرو و سایپا، روزانه بیش از سه هزار خودرو می‌سازند و طی ۷ روز تحویل خریداران می‌دهند. با وجود نهادهای نظارتی متعدد یعنی ۱۲۴ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۳۵، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد(روزی ۱۸ هزار م) جریمه تاخیر در تحویل احتکار خودرو منطقی نیست. با این حال اگر اطلاع دقیقی دهید، بررسی می‌شود.

دیدگاه کاربران

علي۵۱۶۲۹۳۱۰:۲۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۶
وزیری که از اوضاع مملکت خبر ندارد و منتظر گزارش دیگران است حتی در حوزه تخصصی خود، باید هر چه سریعتر حذف شود.
ناشناس۵۱۶۴۳۹۱۱:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۶
ما خواهان دستگیری مدیران عامل دو خودرو سازی بزرگ کشور هستیم
ناشناس۵۱۶۶۲۰۱۲:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۶
فساد همه جارو گرفته است.
ناشناس۵۱۶۸۹۶۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۶
طوری رفتار می کنند انگار مملکت صاحب نداره هرکی هر قیمتی خواست رو جنس میگذاره کوچکترین شی بی ارزش دمپایی پلاستیک ... برای دستشوئی 34 هزار تومن بابا انصافتو شکر این ابوطیاره های ادم کش غیر استاندارد سربه فلک کشیدن بقیه اجناس رو هم که خودتون خبر دارین حالا ..
ناشناس۵۱۷۰۹۴۱۴:۴۲:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۶
احسنت
ناشناس۵۱۷۳۷۵۱۶:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۶
همچنین استیضاح و محاکمه وزیر پزشکان.
ناشناس۵۱۸۰۶۲۰۰:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۷
کسانی را که خودرو ها را احتکار کزده اند در ملا عام روی سقف خودروهای احتکاری شلاق بزنید تا دزس عبرت شوند برای سایر مدیران محتکر دیگر
ناشناس۵۱۶۷۷۷۱۲:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۶
باید محاکمه شود
ناشناس۵۱۶۸۷۵۱۳:۲۵:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۶
لطفا توجه کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودرو طلا و سکه نیست!!!!!!!!!!!! بازار هدف خودرو ایرانی اقشار کم درآمد (کارگران و کارمندان و....) هستند.یعنی جز این افراد خریداری دیگه ای نداره خیلی از اونایی که این ماشین ها رو خریدن اصلا همچین ماشین هایی سوار نمیشن فقط برای احتکار و سفته بازی خریدن با توجه به موارد بالا بیایید همه باهم حداقل خرید خودرو صفر کیلومتر رو تحریم کنیم تا احتکار کننده ها خودرو های خریداری شده رو جهت ......... استفاده کنن همچنین خودرو سازها مثل چند سال قبل با التماس و دادن وام های کم بهره به ما اقشار ضعیف احترام بزارن و حداقل حقوق رعایت کنن
ناشناس۵۱۸۷۱۵۱۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۷
باید همه پرسی در خصوص انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری برگزار شود
ناشناس۵۱۶۲۹۷۱۰:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
تنها راه چاره برکناری و محاکمه مدیران نالایق و بیسواد و رانت خوار خودرو ساز است.
ناشناس۵۱۷۱۵۸۱۵:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۶
وقتی یکی از مقاماتِ .... وزیر صمت سه دستگاه خودرو سانتافه دارد. آیا این کار نوعی آموزش است؟ آیا این معنای پژوهش است؟ آیا صنعت داخلی پژوهش-محور میشود؟ آیا صنعت داخلی آموزش-محور میشود؟ آیا این کار نوعی کمک به اشتغال کشور است؟ چطور انتظار دانش-بنیان شدن صنعت را دارید؟
ناشناس۵۱۸۷۲۰۱۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۷
جان من یک نگاه به سایت های فروش خودرو سازان داخلی کنید. در این هیاهو و رشد حباب و سو استفاده حتی یک صحبت یا مصاحبه از مدیریان این شرکت ها راجب تلاش برای کاهش قیمت یا عرضه بیشتر یا هر مورد دیگه ای رو نمی بینیم. واقعا که خجالت اوره
علی۵۱۶۳۶۶۱۰:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۶
وزیر ما رو داشته باش، ما باید از اوضاع صنعت به ایشون اطلاعات دقیقی دهیم تا ایشون وزارتخانه را بچرخانند.
رضا۵۱۶۸۹۰۱۳:۳۰:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۶
شنیده ام فقط 16000 پژو 2008 موجوداست . آقای وزیر بررسی کنید!!
1۵۱۷۰۹۰۱۴:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۶
خواهشا کسانی که سال 88برای روی کار آمدن این وزرای نالایق الم شنگه راه انداختند بیایند و پاسخ بدهند
دوست۵۱۶۳۶۹۱۰:۵۰:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۶
آ قای وزیر خود را به خواب زدید. اگر چنین باشد هیچ وقت بیدار نمی شوید. بخواب آرام .....
محمد۵۱۶۳۷۴۱۰:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۶
تعدادی از این بازار آشفته دارند میلیاردها تومان سود می برند و مسئولین اصلی آن با وزارت صنعت است اگر عرضه نظارت ندارید هم واردات رو آزاد کنید هم قیمت گذاری های داخل کشور رو
ناشناس۵۱۶۳۹۶۱۰:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۶
تنها پایخ نهادهای نظارتی یک کلمه هست (( حباب )) اونوقت وزیر با اونهمه دمو دستگاه نظارتی که در اختیار داره میگه شما ( مردم و رسانه های مردمی ) گزارش بدین !!!! پس اینهمه پرسنل و سازمان و دمو دستگاه میلیاردی نظارتی شمای وزیر چه کاره هستند؟؟؟!!!!
تقی پولدار۵۱۶۴۲۶۱۱:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۶
به نظر بنده و همسایه ها به این نتیجه رسیدیم که قیمت پراید باید ۶۰ میلیون بشود.تا این چند سال هم از تولید کننده محترم ممنونیم که با قیمت ناچیز به ما تنگ دستان و اشکنه خور ماشین میداد.
ایوانغرب۵۱۶۴۳۲۱۱:۰۸:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۶
شمارابه خدا وزیر صنعت و کزیر مسکن در اسرع وقت استیضاح بشن. بخدا ماندن اینها خیانت به مردم است
ناشناس۵۱۶۴۵۴۱۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۶
بقالی وسوپرمارکت اگر گرانفزوشی کنن -تعزیرات می گیرشون -چطور هیچکی به گرونفروشی کارخونه ها نظارت نمی کنه -پشت پرده چه خبره
ناشناس۵۱۸۰۰۹۲۳:۱۸:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۶
همه سیر هستن، مردم کیلوی چند
ناشناس۵۱۶۴۹۲۱۱:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۶
نخرید میاد پایین !
ناشناس۵۱۶۴۹۷۱۱:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۶
اگر قیمت رفته بالا ومردم همچنان خریدارند پس جای نگرانی نیست بعد از مدتی به تعادل می رسد .اما اگر رفته بالا ومردم قدرت خرید ندارند بازهم جای نگرانی نیست چون مجبور می شوند قیمت را پایین بیاورند تا مردم بتوانند بخرند !
ناشناس۵۱۶۵۱۵۱۱:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
من جوون چه گناهی کردم توی این کشور به دنیا امده ام.امنیت شغلی که ندارم. سرکارم میری حقوقتو نمیدن. خونه که نمی تونی بخری. قیمت ماشین هم روز به روز میره بالاتر. تفریح و شادی هم که نداری همش استرس داری که مریضم بشی اخه چرا ما اینطوریم
ناشناس۵۱۷۳۲۵۱۶:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۶
چون سرنوشت شما برای کسی چندان مهم نیست!
ناشناس۵۱۸۱۰۰۰۰:۳۳:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۷
هر نقدی کنی تفریح و شادی و بزن و............ رو ازت قبول نمی‌کنم چون اصولا همه را روحانی براتون آورد
ناشناس۵۱۶۵۲۰۱۱:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۶
سلام عا جزانه درخواست می کنم از جناب آقای توکلی از نمایندگان مجلس بخواهد چنانچه خودرو سازان نتوانند قیمت خودرو را تا پایان سال کاهش دهند .تعرفه واردات خودرو را برای هر خانواده ایرانی بامبلغ تعرفه 10 درصد مصوب شود آنوقت خواهید دید مردم ایران حتی یک نفر هم خودروی داخلی را خریداری نمی کند وقیمت واقعی پراید که زیر 10 میلیون است رقم خواهد خورد .این بهترین راه است .وتازمانی که خودرو سازان درحاشیه امن قرار داشته باشند نه تنها قیمت خودرو کم نمی شود بلکه روز به روز گرانتر خواهد شد وباید مصوبه تعرفه واردات خودرو اصلاح شود.در غیر اینصورت هیچ راهکار دیگری اثر گذار نیست.
ناشناس۵۱۶۷۳۵۱۲:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۶
درودبرشما .امامجلس ودولت هرگز این کار را نمیکنند.فقط اتحاد مردم وتحریم نخریدن
مهدی۵۱۷۱۸۵۱۵:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
دلت خوشه دوست عزیز
ناشناس۵۱۶۵۳۲۱۱:۴۳:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۶
مردم باید در انتخابات مجلس دقت لازم را به خرج دهند
عبدالله۵۱۷۳۷۲۱۶:۴۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۶
دیگر رای نمیدهیم
ناشناس۵۱۶۵۴۹۱۱:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۶
خودروسازان وطنی به همراه ترامپ و به همان اندازه در حال تحریم مردم ایران هستند . تحریم توسط دولت ایالات متحده و خودروسازان وطنی مردم ایران در بین این دولبه قیچی خرد خواهند شد .
ناشناس۵۱۶۶۵۰۱۲:۱۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
قیمت کارخانه تقسیم بر ۳۵۰۰ ضرب در ۱۰۵۰۰ قیمت امروز که باید باشد سواد نیاز نیست هنوز قیمت ها مفت است چرا دلار و سکه فروشان سود میبرن ولی ماشین فروشان از این حق محروم اند مگر پول صرافی ها با دلال ها ماشین فرق میکند من نوعی ماشین خریدم ۲۳۰۰۰۰۰/۳۵۰۰= ۶۵۰۰ دلار اگرخواستم امروز ۴۰۰۰ دلار بفروشم ایا ادم بدی هستم ولی کسی که سکه ۱۴۶۰ خرید امروز ۴۰۰۰ فروخت ادم خوبی است من دلال وطن فروش ولی ایشان مومن متعهد
ناشناس۵۱۶۶۶۴۱۲:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۶
لازم نیست خودرو رو بسازن و احتکار کنن واقعا سخت نیست درک مساله! الان تعطیلات کارگران سایپاست، روزهای دیگر هم کارشون کم از معمول
ناشناس۵۱۶۶۷۴۱۲:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۶
تو این موقع ها تعزیرا تیها کجایند؟ حتما وظیفه آنها کنترل قیمت نخود لوبیاست . با گرانی واهی خودرو شرکتهای خودروی کاری ندارند
ناشناس۵۱۶۶۸۲۱۲:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۶
مردم باید خرید خودرو را تحریم کنند.
ناشناس۵۱۶۶۸۷۱۲:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۶
به تمام خریداران پراید که کمتر از 40 میلیون پراید خریدن ابلاغ میگردد که فوری تفاوت ان را به حساب دولت واریز کنند در غیر ان ممنوع الخروج و محاکمه و زندانی خواهند شد
ناشناس۵۱۶۷۰۳۱۲:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۶
نمایندگان شرکت های خودروی وبازار آزاد عمدا قیمت خودرو های داخلی را با مسخره بازی وسرسام آور بالا میبرند و امکان دارد شرکتهای خودروی درنهان با نمایندگان در بازار تبانی کرده باشند که مردم را ناراضی وعصبانی کنند . این روش همکاری با دشمنان کشور است وهمان ها مفسدین فی الارض هستند بایستی محاکمه شوند. تعجب آور است که چرا جلو آنهارا نمیگیرند. مجلس ودولت باید کاری کنند نمایندگان خودروی و خودرو دربازار آزاد بیش از 5 درصد قیمت رااز قیمت کارخانه ای بالا نبرند
ناشناس۵۱۶۷۱۱۱۲:۳۴:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۶
جماعت اسلاحتلب جز حرف زدن هنر دیگه ای ندارن
ناشناس۵۱۶۷۳۹۱۲:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۶
این همه فساد. قاچاق. رانت خواری .گرانی .باعث بانی آن رشوه هست . مادامی که رشوه وجود دارد. هیچ کاری درست نمیشود
ناشناس۵۱۶۷۷۱۱۲:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۶
متاسفانه اقتصاد و معیشت مردم به حال خود رها شده است...مملکت تبدیل به جنگل ...
ناشناس۵۱۶۸۲۲۱۳:۰۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۶
واقعا حجالت اور این چه برنامه ریزی وچه مدیریتی که هیچ چیزی حتی قیمت ها روکنترل نمی کنید این جای سوال واقا وزیر این وضعیت رو عادی میدانند باید پاسخگو مردم با شند
ناشناس۵۱۶۸۷۸۱۳:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۶
من خودرو سال قبل از ایران خودرو تحویل تیرماه ثبت نام کردم ولی هنوز که ۶شهریور هست حتی دعوت نامه خودرو که باید تیرماه تحویل میدادن نیومده لطغاا اقای وزیر پاسخ بدن سه هزار خودرو به کی عرضه میشه که ما خبر نداریم و ندیدیم
ناشناس۵۱۶۸۸۰۱۳:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۶
بابا..به داد مردم برسید..چکار دارید میکنید..این چه وضعی هست درست کردید..آخه کی باید جوابگوی این همه گرانی وظلم به مردم باشه..هشتاد ملیون باید فدا بشن به خاطر دوتا کارخانه که در بدترین وضع تحریم پدر مردم را دارن در میارن..آخه پس کی مسوله ..ما به. خاطر منافع این دو تا شرکت چهل ساله داریم حسرت یه ماشین خوب را میخوریم..جلو ظلم را بگیرید ..
امین۵۱۶۸۹۱۱۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۶
من بدبخت تو این سی سال زندگی تو این مملکت یه روز خوش ندیدم نه .. داریم هر روز یه روز خونه یه روز ماشین یه روز بیکار میشیم شرکت هاا هم که حققوقمن رو بر میدارن نمیدن با یه ملیون چطور زندگی کنیم ماشین بخریم خونه بخریم پول نون خالی ماست بگیری تا اخر ماه نمیمونه فقط باید از این مملکت رفت
ناشناس۵۱۶۹۸۱۱۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۶
من از یک سال پیش کارگری کردم امروز می خوام یک خودرو بخرم. چرا ثبت نام نمی کنند؟ آیا این حرف درست است؟ : ایران خودرو و سایپا، روزانه بیش از سه هزار خودرو می‌سازند و طی ۷ روز تحویل خریداران می‌دهند.
مرتضی۵۱۷۰۴۶۱۴:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۶
سلام علیکم جناب وزیر یا نمی داند یا خود را به ندانستن زده ، که قراردادهای فروش خودرو این دو کارخانه به مردم طوری تنظیم شده که جریمه تاخیر تحویل به خریدار ، در مقابل نحوه محاسبه قیمت روز تحویل ، شوخی بی مزه ای بیش نیست . در هر دو صورت همچین آدمی شایسته ادامه وزارت نیست ...
حسن۵۱۷۰۵۱۱۴:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۶
" طی هفت روز نحویل خریداران می دهند !!!!!!!!!!!!!! کدام خودرو ؟؟؟ کدام خودرو ساز ؟؟؟؟ کدام نمایندگی ؟؟؟؟ کسی که خود را به خواب میزند نمی شود بیدار کرد پس چه باید کرد ؟؟؟؟
ناشناس۵۱۷۰۹۷۱۴:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۶
وزیر صنعت باید استیضاح شود
مهدی۵۱۷۱۴۲۱۵:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۶
کار به جایی نمی رسد .....................................................
ناشناس۵۱۷۱۵۰۱۵:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۶
حباب است حباب مطمئن هستم با برداشت هفت صفر قیمت ها سال ۸۹ میشه همان ۸ تومان نه بیشتر
ناشناس۵۱۷۱۵۷۱۵:۱۰:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۶
مردم فعلا مسخره آقای شریعتمداری شدن انشاا... این سری کمپینگ نخریدن جواب میدهد وشرمنده دنیا وآخرت میشوید
کریمی شیراز۵۱۷۱۹۱۱۵:۲۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۶
به کجا اطلاع دهیم؟؟؟ بنده هفته پیش رفتم نمایندگی ایران خودرو بیات شیراز در جاده بوشهر و درخواست پژو پارس کردم ، خانمی که تابلوی مسئول فروش جلوی او بود گفتند فروش فوری نقدی پژو پارس کلاس ۱۳ داریم قیمت آن ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جناب وزیر لطفا رسیدگی کنید
ناشناس۵۱۷۷۹۲۲۰:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۶
به 124 گزارش بده
ناشناس۵۱۷۲۰۲۱۵:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۶
عامل اصلی گرانفروشی خودرو فقط خودروسازها هستند که ده درصد ماشینهای خود را در یک شوی صوری می فروشند و ۹۰ درصد بقیه را با همدستی نمایندگی ها با قیمت کاذبی که خودشان درست کرده اند ازاد می فروشند و این مساله با اطلاع کامل وزارت صنعت و بازرگانی انجام می گیرد
ناشناس۵۱۷۲۳۱۱۵:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۶
کل وزرا هم استیضاح شوند هیچ اتفاقی نمی افتد
ناشناس۵۱۷۲۵۰۱۵:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۶
با شعار چیزی حل نمیشه . علت افزایش فقط دلار . قبلا هم با گرانی دلار پراید 5 تومنی شد 20 میلیون ! پس دنبال راه حل باشید نه حرف ها شعار احساسی
ناشناس۵۱۷۲۵۵۱۵:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۶
وقتی دلار را 4200 اعلام می کنید ولی 11000 تومان هم نمی توانید پیدا کنید و فقط در حرف و نوشتن 4200 تومان است چطور انتظار دارید ماسین را ننویسند 22میلیون وقتی 40 میلیون هم پیدا نمی کنید....
ناشناس۵۱۷۲۶۱۱۵:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۶
گرانی دلار چه ربطی به وزیر داره /؟
ناشناس۵۱۷۲۶۸۱۵:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۶
اقتصاد زوری و دستوری نیست . فکر به حال قیمت دلار کنید
حميد۵۱۷۳۱۴۱۶:۱۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۶
عبارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خیلی تناقض آمیز است. مگر می شود یک سازمان همزمان هم حقوق مصرف کننده را در نظر بگیرد هم حقوق تولید کننده را؟ پر واضح است که در هنگام بروز تعارض منافع (که کم هم رخ نمی دهد) در نهایت به کدام طرف چرخش می کند. ضعف نظارتی از بنا کردن همین سازمان های نیم بند و کم اثر آغاز می شود. به نظر می رسد ساختار نظارتی نیازمند اصلاح جدی است.
مهدی امینی۵۱۷۳۱۹۱۶:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۶
مشکل اینجاست که خدا فراموش شده و وقتی خدا فراموش بشه از این دست اتفاقات بدتر هم خواهد افتاد.بیت المال حریم قرمز خداست.ولی کوچکترین توجهی بهش نمیشه متاسفانه و این یعنی نعوذ بالله محاربه با خداوند.والسلام
ناشناس۵۱۷۵۹۵۱۸:۴۶:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۶
احسنت که یکی پیدا شد اصل مطلب را ادا کنه، بله ما ملت و مسئولین از خدا غافل شده ایم.
ناشناس۵۱۸۰۲۱۲۳:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۶
منظورت مردمه یا مسولین.؟
حمید۵۱۷۴۱۸۱۷:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
نفرین بر کسانی که مسبب اوضاع این روزهای قیمت خودرو هستند و نفرین بر کسانی که وظیفشون رسیدگی و مجازات مسببان این وضع هستند و به وظیفه ی خودشون عمل نمی کنند.
ناشناس۵۱۷۴۵۶۱۷:۲۹:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۶
واقعا چجوریه مسولین ما اصلا خجالت نمیکشن
ناشناس۵۱۷۵۲۶۱۸:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۶
جالبه همه داد از مبارزه با فساد میزنن اما توی روز روشن قیمت خودروهای داخلی معمولی 10 تا 20 میلیون تومن با بازار آزاد فاصله داره و هیچ کسی هم کاری نمیکنه!
ناشناس۵۱۷۶۷۹۱۹:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
والله شش ماه نخرید لگن سازای داخلی مثل سال گذشته به جیر جیر می افتن . امتحانش بی ضرره .
ناشناس۵۱۷۶۹۴۱۹:۴۲:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۶
اقا واردات رو باهمین دلار ۱۱ تومانی آزاد کنید
عباس۵۱۷۷۰۰۱۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۶
دولت برای تعادل قیمت خودرو برای یکسال تعرفه واردات خودرو را صفر کند . ایران خودرو و سایپا هم در رقابت آزاد با خودرو سازهای خارجی قرار بگیرند تا کیفیت محصول خود را با لا ببرند و هم جلوی انحصارات گرفته شود .
ناشناس۵۱۷۸۲۲۲۱:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۶
فقط سیاست های رییس جمهور؟؟یعنی باقی ارگانهای سهمی در این اشفته بازار ندارند؟؟
ناشناس۵۱۷۸۷۰۲۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۶
بی نظمی در بازارنتیجه همان بی سروسامان بودن مدیریت کشور است ولی متاسفانه همیشه کاسه وکوزه هارا بر سر دلالان می شکنند
ناشناس۵۱۷۹۴۳۲۲:۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
آخر و عاقبت ملت از دست وزیران بیسواد همینه.البته اینها ذخایر نظامند!!!!!!
ملانصرالدین۵۱۷۹۸۴۲۲:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۶
لطفاً همه یاری بکنید تا وزیر ، وزرات داری بکنه
ناشناس۵۱۸۰۰۲۲۳:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۶
میگویند کالای داخل کشور مصرف کنید کالای داخل کشور از کالای خارجی گرانتر است پراید ۴۰ میلیون تومان
محسن علیمردانی۵۱۸۰۱۴۲۳:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۶
سلام در تاریخ ۲۷ دی ۹۶ در طرح پیش فروش ایران خودرو با واریز ۲۴ میلیون خودروی دنا پلاس را برای مرداد ۹۷ پیش خرید کرده و تا کنون نه از دعوت نامه خبری است و نه از ماشین و جالبتر از آن پس از سه بار مراجعه حضوری به سازمان فروش ایران خودرو گفته شد که حتی دعوت نامه تیر ماه هم صادر نشده و حتی تمام ماشین های تحویل خرداد و قسمتی از اردیبهشتیها هم تحویل نگردیده است . در اردیبهشت ماه هم که نزدیک به پنج میلیون تومان آن را گران کرده اند. پس از مراجعه فقط به یک نمایندگی فروش ایران خودرو کاملا آگاه می شوید که الان بیش از سه ماه یا چهار ماه است که کلیه خودروهای ایران‌خودرو به صورت قطره چکانی به بازار عرضه میگردد . از حجم انبوه قراردادهای سررسید شده فروش خودرو هر نمایندگی به وضوح مشخص است. حال سوال این است . آقای وزیر در کدامین .. و خیال هستی یا خودت را به ... و خیال زده ای آیا واقعا شما وزیر صنعت این مملکتید؟ راست گفته اند که آن کس که خود را به خواب زده هرگز نتوان بیدار کرد. طی یک تماس با سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و صحبت با کارشناس خودروی این مرکز نحوه پاسخگویی و حداقل درددل شنیدن کارمندان و خدمتگزارن به مردم را دیدم همان سازمان و همکاران شما خدمتگزارن مردم.
ناشناس۵۱۸۰۳۲۲۳:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۶
وزیر صنعت باید برکنار بشه چون اگاهانه مدیریت کرده ووضعیت را به اینجا رسونده شمایی که از قیمت محصول وزراتخانه ات خبر نداری باید برکنار ومحاکمه بشی مردم رو مسخره میکنین وای ملتی که شما را دراون صندلی نشاندند بیشترین فساد در این وزارتخانه اتفاق افتاده
جلال۵۱۸۰۸۷۰۰:۱۶:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۷
وزیر جان کجایی ... دقیقا کجایی.... تلاش و کوشش باعث کاهش وزن میشود
حسین۵۱۸۱۲۷۰۰:۴۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۷
نیاز است که دوباره کمپین نخریدن خودرو صفر راه اندازی بشه تا خواب دولتی ها وخودروسازان دوباره اشفته شود
ناشناس۵۱۸۲۲۱۰۷:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۷
کدام دستگاه ناظر؟ [÷{( مگه داریم؟ ۰ٓ ۰ٓ مگه میشه؟ »( ۰ٓ ! ۰ٓ )«
ناشناس۵۱۹۵۰۹۱۹:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۷
کشنده اکتروس المان در عراق ویران ۴۰میلیون هست وپراید دوست نزدیک وصمیمی عزراییل در مملکت اباد ما ۴۰میلیون,برکت الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین