همه چیز درباره خنده متهمان در دادگاه!

گروه اجتماعی الف،   3970606003 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمونه‌هایی از خنده متهمان در دادگاه وجود دارد که تصاویر آن هم بعضاً ثبت شده است، روانشناسان و رفتارشناسان درباره دلایل این خنده‌ها در دادگاه دلایلی را مطرح می‌کنند.

فارس نوشت: لبخندهای متهمان آن هم متهمان پرونده های اقتصادی در دادگاه‌های علنی یکی از سوژه‌های محبوب عکاسان است.

شاید دلیل این سوژه شدن این باشد که افکار عمومی انتظار دارد کسی که در دادگاه به عنوان متهم حاضر شده است احساس شرم کند یا اگر خود را گناهکار نمی داند حرمت دادگاه را نگاه دارد.

صاحبان این لبخندها بنابر شهرت خود و بزرگی جرمشان معروف می‌شوند!

البته فقط این عکس‌ها نیست و روایت خبرنگاران و حاضران در جلسات دادگاهِ افرادی همچون شهرام جزایری، بابک زنجانی، «حمید باقری درمنی» و «سندباد صفرها» متهم دادگاه روز یکشنبه چهارم شهریورماه که برای رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام ارز و سکه تشکیل شده بود، حاکی از لبخندهایی آزاردهنده است که بر صورت متهمان خودنمایی می‌کند.

این خنده‌های پای میز محاکمه برای شهرام جزایری حاشیه‌ساز هم بود، آنچنان که یک خبرگزاری دلیل خنده جزایری را از زبان وی با این عنوان که «می‌خواهم به مردم بخندم» منتشر کرد و بعد با واکنش جزایری مواجه شد که گفت: نگفته‌ام می‌خواهم به مردم بخندم بلکه در دادگاه دلم می خواهد با مردم و همراه مردم بخندم!

اما از لحاظ روانشناسی دلیل این خنده‌ها که بعضا مردم را ناراحت هم می‌کند چه چیزی می‌تواند باشد؟

*انتشار تصاویر خندان متهمان می‌تواند زمینه‌ساز تنش در جامعه شود

شاید در نگاه اول خنده متهمان در دادگاه دهن‌کجی به مردم و قوه قضائیه تعبیر و تفسیر شود، فرضی که باعث شده است مردم با انتشار تصاویر خندان متهمان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خنده‌ها اعتراض کنند.

محمدرضا ایمانی روانشناس و مدرس دانشگاه در خصوص دلیل این خنده‌های متهمان در دادگاه گفت: این اتفاق را می توان از لحاظ روانشناسی از چند بعد تحلیل کرد و چند دلیل برای آن ذکر کرد.

وی افزود: در تحلیل اول این خنده می‌تواند نشانه تمسخر و دهن‌کجی متهمان باشد، آنها که گاه خود را از مقامی بالاتر از توده مردم تصور می‌کنند حتی با وجود ارتکاب جرم عامداً به مردم لبخند می‌زنند که البته این لبخند آزاردهنده است و برای جامعه می‌تواند فشار روانی ایجاد کند.

ایمانی ادامه داد: دومین دلیل خنده متهمان در دادگاه می‌تواند ریشه در ترس متهم داشته باشد. متهم با این خنده‌ها می‌خواهد بگوید کم نیاورده و خود را نباخته است. البته رسانه‌ها در انتشار این تصاویر خنده‌های تمسخرآمیز باید حواسشان را جمع کنند زیرا ممکن است در شرایط کنونی اقتصادی این لبخندها برای مردم ایجاد تنش کند.    

*متهمان خندان باید موردی بررسی شوند

صراحت و عزم جزم دستگاه قضایی برای برخورد با جرمان اقتصادی در کنار دستور رهبر انقلاب برای برخورد قاطع و عادلانه با مجرمان در کنار عصبانیت مردم از کسانی که شرایط اقتصادی کنونی را رقم زده‌اند، می تواند ترس و دلهره در دل متهمان ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد این خندیدن در دادگاه اختصاص به متهمان خاصی دارد. مرور تصاویر اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده اخلالگران نظام ارز و سکه به عنوان اولین جلسه محاکمه در دادگاه ویژه پس از استجازه مقام معظم رهبری نشان از متهمانی داشت که نه تنها لبخند نمی‌زدند بلکه حاضر نبودند تصاویرشان مشخص شود.

لبخند زدن چه از منظر واکنش عصبی و درونی تحت عنوان ترس متهم تحلیل شود و چه به عنوان گردن‌کشی در برابر مردم و دستگاه قضا، بازخورد خوبی در افکار عمومی ندارد و باعث رنجش مردم می‌شود.

حمید مهدی‌زاده روانشناس و مدرس دانشگاه با بیان اینکه نمی‌توان حکم کلی در مورد خنده محکومان و دلیل آن صادر کرد، گفت: در خصوص این خنده‌ها افراد باید از لحاظ شخصیتی مورد بررسی قرار بگیرند، این خنده‌ها دلایل متفاوتی دارد، ترس، تنفر از اجتماع، من بیگناهم و حسابم پاک است پس می‌خندم یا حتی پوزخند و گردن‌کشی می‌تواند تفسیر این خنده‌ها باشد.

وی افزود: البته اگر متهم یک مقام مسئول باشد و لبخند بزند احتمال پوزخند بودن آن بیشتر است و در مورد یک انسان عادی این مسئله می‌تواند نشانه ترس باشد.

*متهمان خندان یا ترسیده‌اند یا می خواهند بگویند کم نیاورده‌ایم

امان‌الله قرایی‌مقدم رفتارشناس در تحلیل دلایل خندان بودن متهمان در دادگاه گفت: به نظر می‌رسد این خنده می تواند یک نشانه از ترس باشد، بالاخره افراد در دادگاه می‌دانند که عاقبت کار می‌تواند به سختگیری و مجازات ختم شود.

وی افزود: اما گاهی هم این خنده‌ها به معنای کم نیاورده‌ایم و پشیمان نیستیم است. آنها با خنده می گویند میدان را خالی نمی‌کنیم و در موضع قوتیم. البته باید در مورد هر شخص دید که وی به چه دلیل در دادگاه لبخند می‌زند.

در هر حال خندیدن در دادگاه آن هم در این روزها که دادگاه‌ها قرار است با جدیت به پرونده‌ها رسیدگی کنند تعجب‌آور است، خنده‌هایی که باید بررسی کرد از ترس متهمان نشات می‌گیرد یا از گردن‌کشی و گردن‌فرازی آنها در برابر مردم و دستگاه قضا؟ شاید امثال «صفرها» خنده «جزایری» در دادگاه و استقبال از چنین مجرمی پس از محکومیت را دیده‌اند که چنین خندانند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۵۹۲۳۰۳:۰۶:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۶
دلم میخواهد اینها را با ماشینم زیر بگیرم و بعد به قیافه شان بخندم و گاز بدهم و فرار کنم. یقین دارم که خدا هم از من راضی خواهد بود زیرا یک ملت را از شر یک ملعون نجات داده ام و بهشت در انتظار من خواهد بود. اما حیف که آینها را نمی شناسم و از محل رفت و آمدشان آگاهی ندارم. هزاران حیف ...
ناشناس۵۱۶۰۷۴۰۸:۱۱:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۶
فرق شما با داعشی ها چیه؟
ناشناس۵۱۷۷۳۴۲۰:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۶
داعشی ها بیگناهانی را گشتند که حتی ازارشان به یک مورچه هم نمی رسید ولی اینها...
ناشناس۵۱۶۱۰۷۰۸:۲۸:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
من بهت جاشونو معرفی می کنم . فقط مرد عمل می خواد . در ضمن خدا هم از کارت راضی نخواهد بود . عمل خلاف خودتو با رضایت فرضی خدا درست جلوه نده
ناشناس۵۱۶۱۴۲۰۸:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۶
عزیزم زیاد به خودت غره نشو .با این تفکرات ، فرق زیادی با اینها نداری فقط آب مناسب برای شنا گیر نیاورده اید . باور کن
ناشناس۵۱۶۱۴۹۰۸:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۶
دادا اونوقت شوما چه فرقی داری با داعشی و طالبانی
مازنی۵۱۶۲۲۸۰۹:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۶
هنوز دادگاه رای نداده شما حکم رو صادر کردی ؟ این نوع واکنش و برداشت و قضاوت سریع و جلوتر از قانون بودن و افکار تند داشتن متاسفانه در بعضی ها بوده و هست و از اول انقلاب تا کنون باعث حرکتهای خودسرانه و خودجوشی شده که مثل سم در بدن نظام و کشور رخنه کرده و روز بروز آن را مسموم تر میکند و بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از همین برداشتها و حرکتهاست .
میثم۵۱۶۳۷۰۱۰:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۶
مطمئنی که تو روز عاشورا اگه بودی تو صف یزیدیان نبودی؟ میگن خیلی ها که حافظ قران و نماز شب خوان بودن هم جناح اشتباه رو انتخاب کردن؟؟!! ما کجای کارییم؟
ناشناس۵۱۶۴۴۰۱۱:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۶
شما جرات داری ..
ناشناس۵۱۶۷۹۸۱۲:۵۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۶
اگر روز اول میدادند دست آگاهی خیانت دیگر آنها بکشور را بر ملا میساختند دیگر این گونه نمی خندیدند
ناشناس۵۱۷۶۶۱۱۹:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۶
نکنه تعلیم دیده داعش هستی؟!
موسوی۵۱۵۹۷۹۰۶:۵۳:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۶
نگارنده من بارها و بارها از کلمه ;مردم; و ;ملت; استفاده کرد و گویا در تلاش جهت تفهیم این موضوع بود که کلا این ماجرا دو سر دارد و یکی مردم و دیگری متهم هست...در حالی که این ماجرا ضلع سومی به نام قوه قضاییه دارد و این خنده ها تمسخر کردن همه است
علی۵۱۵۹۸۱۰۶:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
قیافه این بچه ها به اختلاسگر بزرگ میخوره مگه؟
ناشناس۵۱۶۱۳۴۰۸:۴۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۶
کاملا معلومه اینها .. چون نه معروف هستند که بخواهند از رانت استفاده کنند نه سن و سالی دارند پشت سر آنها صددرصد کسان دیگری پنهان هستند ..
ناشناس۵۱۶۵۶۰۱۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۶
خوب خنده دار هست دیگه نیست؟ شبیه برادران دالتون شدن احتمالا منتظر هستند لوک خوش شانس بیاد نجاتشون بده باورشون نشده تو لباس زندان هستند.
ناشناس۵۱۷۳۶۶۱۶:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۶
چرا فکر نمیکنی که ژن خوب هستن ؟؟
ناشناس۵۱۶۰۰۷۰۷:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۶
دلیل سوم خندیدن اینها اینکه پشت شون گرمه
ناشناس۵۱۶۰۳۴۰۷:۴۰:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۶
به ریش ملتی می خندند
ناشناس۵۱۶۰۵۹۰۷:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۶
نه میخواهند در این اوضاع بد اقتصادی مردم کمی شاد شوند و قسمتی از شادیشان را با مردم تقسیم کنند. خدا خیرشان دهد
صمصام۵۱۶۰۵۶۰۷:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۶
نخیر هیچکدام از اینها که گفتید نیست چرا هیچ کارشناسی این شهامت رو نداره بگه دلیل این خنده ها به خاطر تکیه گاه محکم و مطمئن و پرقدرتی است که اونها دارند ؟؟؟؟!!!! اشتباه نکنید هیچ کدام از این افراد فرد عادی نیستند بلکه وصل به باندهای مافیایی قدرت و ثروتی هستند که از اونها تا جایی حمایت میکنند !تا جایی که دیگه بسوزند و کارایی نداشته باشند اون کسی واقعا میترسه که یک دونه موبایل میدزده یا یه دونه کیف رو میزنه و موقع دستگیری سرش پاییه و حتی گریه میکنه ...بله اون میترسه چون میدونه داره دزدی میکنه اما اینها اصلا به فعل حرام اعتقادی ندارند چون مال مردم رو مال خودشان میدانند به سکانس آخر فیلم خط ویژه نگاه کنید تا بدانید قدرت این مافیاها تا کجاست و وصل به کجاست ؟؟؟!!! من هم یک فرد عادی هستم اما چرا این توانایی رو ندارم 50 میلیارد 100میلیارد ارز 4200 تومنی بگیرم ؟؟؟!!!!! البته ناقص اشاره شد که به دلیل تمسخر قوه قضاییه و دادگاه است اما باید کامل گفته میشد
ناشناس۵۱۶۳۶۳۱۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۶
با این ها با عدالت رفتار میشه
ناشناس۵۱۶۰۹۱۰۸:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۶
و خداوند هم عالم است . ملت همه این لبخندها و ترفندها و سیاست بازیها رو به خدا واگذار کردند . و اون روز نزدیک است که کارگر کارخونه های تعطیل شده و کودکان محروم و گرسنه و زنان بی خانمان و گرفتار فساد شده سر پل صراط جلوشون رو بگیره . مسئولین عزیز ! لبخندها نثار شما باد. روز رستاخیز دور نیست . دامن شما رو هم میگیره که بی کفایت بودین ولی صندلیهاتون رو واگذار نکردین . خدا عالم است . خدا تنها امید مردم زجر کشیدست .
حمید۵۱۶۰۹۸۰۸:۲۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
ای کاش بجای اینها آن دانه درشتها را محاکمه میکردند و رسوایشان میکردند
ناشناس۵۱۶۹۳۰۱۳:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۶
مثلا ; برادر آقای رئیس جمهور و معاونشون مثلا; سفیران و پسرانشون مثلا پسر اقای .. اینا رو هم بکشونید دادگاه ببینیم
ناشناس۵۱۶۱۱۶۰۸:۳۳:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۶
شاید هم از روی عادت شده، که امروزه هنگام عکس گرفتن از افراد، سعی می شود با چهره ای خندان خود را نشان دهند.
ناشناس۵۱۶۱۲۷۰۸:۳۸:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
حالا توی این اوضاع چرا اینقدر بخیلید. نمی تونید ببینید چهار نفر خندونند.
ناشناس۵۱۶۱۴۰۰۸:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۶
باید قبل از شروع دادگاه 70 ضربه شلاق بخورند که وقتی میان مثل بچه آدم بشینن سرجاشون و توان خندیدن به مردم ایران را نداشته باشند !!!
ناشناس۵۱۶۱۴۱۰۸:۵۲:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۶
من شخصا اینها را عوامل اصلی فساد نمیدانم. اینها ریشه نیستند. برگ هستند. مطمئن هستم همیشه خندان نیستند و تصاویر خندان بیشتر رسانه‌ای میشود تا در مردم نوعی تنفر نسبت به اینها ایجاد شود. با هرس این شاخه‌ها و برگ‌ها،..
هما۵۱۶۱۷۷۰۹:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۶
خنده از این است انها که اختلاس کردند و یا رانت گرفتند در پشت پرده هستند ..
شاعر فلک زده۵۱۶۱۸۰۰۹:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۶
ما گل های خندانیم فرزندان ایرانیم ما همه ایران را اموال خود میدانیم
علی۵۱۷۴۱۶۱۷:۱۰:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۶
این ها به این می خندند که چرا از دانه ریزها شروع شده پس دانه درشتها کجایند
صادق۵۱۶۱۸۳۰۹:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
وقتی .. اسم کامل این آقایان ..با عنوانی مثل الف دال و ر ،خطاب میکند ... لیست ۱۱۰ نفری که نظام بانکی را ورشکست کرده اند چرا اعلام نمی شود و چرا سرمایه ملت به خزانه برگشت نمی شود ؟ چون توسط فلان ریس توسط فلان مدیر و فلان ژن خوب وام گرفته شده است بنده اگر قسط ۱۵۰ تومانی ام دو قسط عقب بیفته بند خدا ضامن و من و خانواده ها یمان تحت شدید تر ین فشار ها هستیم.
ناشناس۵۱۶۲۰۲۰۹:۳۱:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۶
و شاید پیامی دارند برای مردم...که مردم ما عددی نیستیم اصلی ها پشت صحنه اند...
ناشناس۵۱۶۲۲۴۰۹:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۶
... چرا فقط اینها را می گیرید. معدن خواران که با چپاول معادن مملکت و صادرات سنگ آهن و مس و سه برابر کردن دلار حاصل از فروش ثروت زیادی بدست آورده اند.
ناشناس۵۱۶۲۳۸۰۹:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۶
ممکنه این خنده ها به خودشون باشه. که فکر میکردن مافیا .. پشتشون وایساده اما الان پشتشون رو خالی کرده...
پرتو۵۱۶۳۹۷۱۰:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۶
شما از کجا می دونی الان پشتشون خالیه؟
عادی۵۱۶۲۵۵۱۰:۰۷:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۶
خنده بر هر درد بی درمان دوا است ا..
ناشناس۵۱۶۲۷۶۱۰:۱۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
خنداننده شو ...
ناشناس۵۱۶۳۰۰۱۰:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۶
پای چوبه دار خنده هاشون تموم می شه
باران۵۱۶۴۰۰۱۰:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۶
چوبه دار؟چه خوش خیالی شما.
نجیب۵۱۶۹۹۴۱۴:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۶
ان شاالله
ناشناس۵۱۶۳۸۷۱۰:۵۵:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۶
در جامعه ای که به خاطر ده میلیون چک برگشتی با مامور و دست بند متهم را جلوی چشم خانواده می برند ، خنده اینها معانی بسیاری دارد
ناشناس۵۱۶۴۳۴۱۱:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۶
ایا در طول دادگاه متهمین خندان بودند یا خبرنگار لحظه ای را شکار کرده وبکل جلسه محاکمه تعمیم داده است
تقی خنده دار۵۱۶۴۴۱۱۱:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۶
خنده حقشونه.احتمالا خندوانه زیاد میبینن.
ناشناس۵۱۶۵۴۵۱۱:۴۹:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۶
بایدهم این متهمان بخندندچون یک شبه ره صدساله روپیمودن وهزاران موردازاین افرادبخاطربی تدبیری تیم اقتصادی دولت میلیاردهاتومان به جیب زدن وبه ریش من بازنشسته که نمیتونم زندگیموبچرخونم وشرمنده همسروفرزندان وعروس ودامادهستم میخنده واقعامتاسفم
ناشناس۵۱۶۶۷۵۱۲:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۶
چون در این دادگاه هیئت منصفه اقتصادی وجود نداره و ...این خنده ا کاملا طبیعی هست
ناشناس۵۱۶۷۴۴۱۲:۴۲:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۶
کل مبلغ واردات این چند نفر به گفته خود قاضی حدود سیزده میلیارد است. تا ...
ناشناس۵۱۶۸۳۵۱۳:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۶
مشکل 8 یا 10 میلیارد نیست مشکل انانی هستند که میلیاردها دلار ارز مملکت را دارند می برند و به دلیل اقا زاده بودن اسمی از انان نیست این چند متهم بهانه است با دانه درشتها برخورد کنید مانند کسی که 80 شرکت ثبت کرده است وسلطان دارو و پتروشیمی است
سینا۵۱۷۳۳۳۱۶:۲۴:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۶
وقتی عکاسان اجازه عکس گرفتن پیدا کردند در یک زمان کلی عکس گرفته شد در همین زمان رئیس دادگاه بشوخی گفت اگه رئیس جمهور هم میشدید اینقدر عکس از شما نمیگرفتند در این لحظه متهمان خندیدند و این عکس خندان آنها در رسانه ها منتشر شد زیاد سخت نگیرید اینها کلی ضرر کرده و میکنند, شب دراز است قوه قضاییه ما هم اگر ایرادی دارد خوب نیست که شما حکم کلی بدهید و با یک برس همه را رنگ بزنید من خودم هر لحظه از کسی شکایتی داشته ام نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به آن رسیدگی لازم را کرده است, البته در کل از دستگاه قضایی رضایت کافی وجود ندارد که این بیشتر در مورد مسایل سیاسی میباشد در مورد مسایل اقتصادی هم فرد عاقل باید بداند توی این مملکت نباید سروکارش با دعوای اقتصادی بیفتد و کارش به دستگاه قضا بکشد که در آنجا مشکلش را کرام الکاتبین حل میکند
مدرس ریاضی۵۱۷۷۳۹۲۰:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۶
روزی شهرام جزایری به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شد متاسفانه رسانه ها جوری وانمود کردند که انگار یک نخبه در جایگاه متهم قرار داده شده 10 سال بعد از زندان و آزادی رسانه ها این مرد را دوباره مطرح کردند و شخصیتی فاسد مانند ایشان با افتخار در مصاحبه ها حتی فرزندان خود را معرفی می کرد و هر کس او را نمیشناخت فکر می کرد که یک کار آفرین موفق را آورده اند برخی از رسانه ها مقصر اصلی این لبخندها هستند
ناشناس۵۱۷۸۱۵۲۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۶
دستت درد نکنه به موضوع مهمی پرداختی.خیلی ذهنم مشغول شده بود.خدا خیرت بده نویسنده این مطلب. در مورد کاهش ارزش دلار و کاهش ارزش پولی که پس انداز کرده بودیم برای خرید خونه و حالا فقط میتونیم باهاش یه اپارتمان ۸۰متری اجاره کنیم هم اصلا نگران نبستیم چون ...
ناشناس۵۱۷۸۷۴۲۱:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۶
یعنی حتی یک آقازاده این وسط نبود که توی این فساد ارزی نقش داشته باشه؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین