صالحی: برای تحقق آرمان‌های انقلاب به سیاست عملگرا نیاز داریم

گروه سیاسی الف،   3970605084 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه آرمان های بسیار بلندی برای انقلاب اسلامی تعریف شده است که برای تحقق آنها به سیاست عملگرا نیاز داریم گفت: ما با انقلاب اسلامی استقلال سیاسی کسب کرده و باید با تصمیم گیری درست بتوانیم مرز علم و دانش خود را نیز توسعه داده و نیازها را برطرف سازیم.

صالحی: برای تحقق آرمان‌های انقلاب به سیاست عملگرا نیاز داریم

به گزارش ایرنا علی اکبر صالحی روز دوشنبه در مراسم افتتاح سی و چهارمین کنفرانس ملی فیزیک که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، افزود: دریافت تکنولوژی های جدید نیازمند تعاملات علمی بین المللی است که باید میان دانشمندان و نخبگان هر جامعه ای صورت گیرد.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: باید قدری در شیوه تعاملات و به کارگیری امکانات تجدیدنظر کرد تا از فرصت ها و استعدادهای موجود به بهترین نحو استفاده شود.

صالحی تاکید کرد: آرمان های بسیار بلندی برای انقلاب اسلامی تعریف شده است که برای تحقق آنها به سیاست عملگرا نیاز داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: ما با انقلاب اسلامی استقلال سیاسی کسب کرده و باید با تصمیم گیری درست بتوانیم مرز علم و دانش خود را نیز توسعه داده و نیازها را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: علم و فناوری برای سرگرمی نیست بلکه رهیافت زندگی است که با آن بخش قابل توجهی از مشکلات کشورها حل می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تاکید بر جایگاه مهم انجمن های علمی در رشد و پیشرفت علمی کشور اظهار داشت: این انجمن ها به عنوان راهنمایان اصلی می توانند با ورود دلسوزانه و البته به دور از جهت گیری های سیاسی بستر لازم را برای تحقق آرمان های علمی و فناوری فراهم کنند. 

صالحی خاطرنشان کرد: انجمن ها دارای ویژگی های خاص خود بوده و باید همواره از عنصر ابتکار و نوآوری برخوردار باشند چون پیگیری سنت های گذشته بدون اضافه کردن چیزی جدید به آنها نمی تواند ما را به پیشرفتی برساند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: یکی از اهداف انجمن ها جذب نخبگان مورد نظر در هر رشته اعم از نخبگان حاضر داخل و خارج از کشور است.

صالحی اظهار داشت:در این شرایط که بسیاری از نخبگان علمی ایرانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی حضور دارند موضوعی به نام دوتابعیتی ها در کشور مطرح می شود که تنها دلیل سیاسی دارد.

وی ادامه داد: وقتی می توان از حضور این نخبگان بهره گیری کرده و برای رشد علمی با آنها هم افزایی کرد چرا باید با این تنگ نظری ها زمینه تردید و احتیاط بیش از حد که برای کشور فلج کننده است را فراهم کرد؟

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ابتکار دیگری که در انجمن های علمی می توان به کار گرفت توجه بیشتر به علوم پایه است که با بخشنامه و دستورالعمل امکان پذیر نیست و باید با ایجاد علاقه در جوانان برای دست یابی به این هدف اقدام کرد.

صالحی، تکریم از علمای واقعی را از دیگر رسالت های انجمن های علمی عنوان کرد و گفت: از خدمتگزاران به علم و عالم هم باید تکریم شود که در همین راستا سازمان انرژی اتمی جایزه علمی سالانه شهدای هسته ای را در نظر گرفته است.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در گذشته سیاستمداران در خدمت علم نبودند اما بعد از دهه 60 سیاست در اروپا در اختیار علم قرار گرفت و به عبارتی به فعالیت های علمی جهت داده شد.

صالحی با اشاره به برگزاری کنفرانس فیزیک گفت:برگزاری چنین همایش ها و اجتماعاتی قطعا بستر مناسبی را برای سرعت بخشی به تحقق آرمان های وسیع دانشگاه ها فراهم می کند.

وی در ادامه به جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در قزوین اشاره کرد و افزود: این دانشگاه نگین این استان است و در طول مدت 30 سال از فعالیت خود اهداف بلندی را دنبال کرده و توانسته رشد فزاینده ای را تجربه کند.

این مسئول ادامه داد: پروژه های متعددی در اطراف این دانشگاه با تکیه بر توان نخبگان داخلی در حال شکل گیری است که می توان به طرح بزرگ رودوترون با چندین میلیارد هزینه برای ارایه خدمات در بخش کشاورزی ، پزشکی و علمی اشاره کرد.

صالحی، چشمه نور ایران را یکی دیگر از این طرح ها ذکر کرد که با همکاری سازمان انرژی اتمی در قزوین در حال اجرا است و مجموعه این طرح ها در کنار فعالیت های دانشگاه امام می تواند قزوین را به قطب بزرگ علمی تبدیل کند.

دیدگاه کاربران

بلبل۵۱۴۸۴۲۱۲:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۵
پراید شد 40 میلیون، مسکن رو که دیگه نمیشه خرید، دلار هم بالای 10 هزار تومن. دیگه چه مونده؟!!!
ناشناس۵۱۵۰۱۷۱۴:۰۵:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۵
بله دقیقا مردم هم عمل را خواستارند و از شعار دادن ها خسته شده اند . این را مردم از شما میخواهند . شما روی سخنتان با کیست که عمل کنند؟ با مردم ؟ مقامان مسئول شعار عملگرایی ندهند از خود شروع کنند . اما عملی صالح و خداپسند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین