روایت جالب طلایی از یک پیشنهاد؛ قالیباف بگوید قصد رئیس‌جمهور شدن ندارم تا ...

گروه سیاسی الف،   3970605004 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اصلاح طلبان به خوبی به این نکته واقف هستند که قالیباف به عنوان تنها گزینه برای حل مشکلات کشور و برون رفت کشور از وضعیت موجود است.

مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر اهمیت شفاف‌سازی مالی در هر نهاد و ارگانی گفت: بنده بارها براین نکته تاکید کرده‌ام حسابرسی از هر مسئولی در حین انجام کار صورت بگیرد بسیار خوب است, چرا که ما قائل به شفافیت مالی و حسابرسی هستیم. این‌که اگر در هر دستگاه یا نهادی فردی تخلف کرد باید مورد پیگرد قضایی و قانونی قرار بگیرد نیز بسیار پسندیده و به‌جاست و کسی نمی‌تواند منکر درستی این موضوع شود. آنچه در دوره مدیریت شهری قالیباف و شورای سوم و چهارم دنبال و بر آن تاکید می‌شد جلوگیری از وجود تخلف و به‌کارگیری تمهیداتی در راستای شفاف‌سازی و بستن روزنه‌های تخلف بوده است.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌دانند قالیباف تنها گزینه مدیریتی برای عبور از بحران‌های کشور است، گفت: مسیر و جهت‌گیری شورای سوم و چهارم و مدیریت قالیباف به‌سمتی بوده که از وقوع تخلف جلوگیری کند, بی‌شک حسابرسی‌های انجام‌ شده، مستندات موجود, تفریغ بودجه و حساب شرکت‌ها همه و همه بیانگر شفافی مالی در آن دوره است. در حالی که شفافیت بود متاسفانه بعضاً شاهد بهانه‌جویی‌ها و شیو‌ه‌هایی از پرونده‌سازی برای قالیباف از سوی جریانی هستیم که بعضاً کاری غیر از پرونده‌سازی ندارند با صراحت می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل تقابل و ضدیت و پرونده‌سازی برای قالیباف آن است که آنها به‌خوبی به این نکته واقف هستند که قالیباف به‌عنوان تنها گزینه برای حل مشکلات کشور و برون‌رفت کشور از وضعیت موجود است. این موضوع موجب پریشان‌خاطری برخی شده که حضور مدیریت جهادی منافع آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

طلایی هدف تخریب‌کنندگان را این‌گونه عنوان کرد: در جلسه و دیدار اخیری که با قالیباف داشتم ایشان به‌شدت معتقد به این موضوع بودند که می‌توان از تحریم‌های جدید فرصت‌های مناسبی برای کشور تولید کرد. قالیباف با ارائه برنامه سه‌ساله‌ای که می‌تواند تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کند به‌دنبال حل مسائل کشور و رفاه مردم است. مسلماً فردی با چنین توانمندی و ظرفیتی که می‌تواند راهکارهایی برای عبور از بحران‌ها و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت داشته باشد نیاز امروز کشور است اما متاسفانه عده‌ای سودجو به‌دنبال تخریب این چهره هستند چرا که از برجسته و دیده شدن ایشان به‌شدت می‌هراسند. این هراس از آن است که روزی قالیباف در مسند مسئولیت قرار نگیرد، بنابراین درراستای تخریب این چهره جهادی دست به پرونده‌سازی تحقیق و تفحص و انواع اتهام‌زنی‌ها می‌کنند تا این چهره خدوم را همواره در ابهامی نزد افکار عمومی نگاه دارند, مانند همان کاری که در مناظرات سال 92 با ایشان صورت دادند.

عضو سابق شورای شهر خاطرنشان کرد: مسلماً چنین مدیری با چنین توانایی‌ای که می‌تواند ظرف سه سال تهدیدهای دشمن را برای کشور تبدیل به فرصت کند و کارنامه وی نیز موید این توانایی است و نشان داده که قالیباف در قالب مدیریت جهادی می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد عده‌ای به‌تنگ آمده و از مسئولیت وی می‌هراسند بنابراین با اذعان به این موضوع که فرصت‌طلبی‌ها و رانت‌خواری‌های‌شان زیر سوال می‌رود و جلوی آنها گرفته می‌شود به مدیریت جهادی می‌تازند. مسلماً مدیران جهادی مانع رانت‌خوارانی می‌شوند که با ارز دولتی خون مردم را در شیشه می‌کنند و میلیاردها تومان رانت می‌خورند.

طلایی با ذکر این نکته که خدمت‌رسانی قالیباف دلیل تخریب وی شده است، عنوان کرد: این دوستان به‌خوبی واقفند با حضور مدیران جهادی چنین میدان‌هایی از آنها گرفته می‌شود؛ بنابراین مانع رسالت جهادی مدیران جهادگر می‌شوند. کماکان اعتقاد من این است که جلوگیری از روی کار آمدن مدیریتی با تفکر جهادی و انقلابی و کارنامه‌‌اش نشان‌دهنده موفقیت در مسئولیت‌های گذشته است. این موضوع منجر به روی برگرداندن عده‌ای شده که تاب دیدن مدیریت جهادی را ندارند. این موضوع برای الآن یا گذشته نیست درواقع تا زمانی که رانت‌خواران احساس کنند که قالیباف بنا دارد در عرصه مسئولیت خدمت‌رسان مردم باشد علیه وی دست به کارهایی می‌زنند که بسیار شرم‌آور است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شورای چهارم این نکته را تایید کرد و گفت: در شورای چهارم روزی از یکی از دوستان اصلاح‌طلب و همکار شورا علت این‌همه هجمه و تخریب قالیباف را سوال کردم ایشان به من در یک جمله عجیب گفت: "شما که با قالیباف در تماس هستید به وی بگویید تنها یک جمله بگوید که «من قصد رئیس‌جمهور شدن ندارم»! تمام مسائل ما با ایشان حل می‌شود"! این موضوع نه‌تنها برای قالیباف بلکه برای مدیران باصلاحیت و توانمند از سوی منفعت‌طلبان دنبال می‌شود، پرونده‌سازی, تهمت و افترابخشی از فعالیتهای علیه مدیریت جهادی است.

طلایی با تصریح به تمرکز مدیریت شهری جدید بر پرونده‌سازی علیه مدیریت قالیباف گفت: متاسفانه ما همواره شاهد برچسب‌زنی و تهمت‌پراکنی و تخریب چهره‌هایی که برای مردم کار می‌کنند هستیم و خواهیم بود. اگر کسی سندی دال بر فساد دارد با سند حرف بزند وگرنه اتهام‌زنی و مطرح کردن موضوعی مثل تحقیق و تفحص در مجلس کار ساده‌ای است. وقتی نیرویی در شهرداری به من می‌گوید "در یک سال گذشته توسط یکی از مدیران شورای پنجم که در شهرداری هم مسئولیت گرفته فقط مامور به پرونده‌سازی علیه مدیریت قالیباف شده‌ایم" چه باید گفت به کسانی که یک سال از وقت دستگاهی مثل شورا و شهرداری را که هم‌عرض دولت است می‌گیرند تا به‌جای کار و خدمات‌رسانی نیروها برای مدیران سابق پرونده‌سازی کنند! متاسفانه این شیوه برخورد با مدیران جهادی است که زندگی و عمر خود را وقف خدمت به مردم کردند اما به‌جرم کارآمدی و این‌که مدیری انقلابی و جهادی هستند, به‌دلیل اینکه تفکر، اندیشه و عمل حزب‌اللهی دارند و ادا در نمی‌آورند مورد تاخت‌وتاز کسانی قرار می‌گیرند که منافعشان با وجود آنها در معرض خطر است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۴۲۲۵۰۴:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۵
خوب هوای رفبق تو داری این همه پرونده تو شهرداری حتما از منه سرباز وفاداری
ناشناس۵۱۴۴۶۹۰۹:۵۵:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۵
عزیز برادر توانمندی ایشون جای شک و شبه ندارد و حتی نیاز به دفاع من و شما و ایشان نیست. یک نگاه به گذشته و حال تهران بیاندازی و منصف باشی متوجه میشی. ضعف در شورای شهر است که قابلیت استفاده از چنین شخص توانمند و ارزشمندی را ندارد. در واقع، دیدگاه بسیاری از مدیران فعلی از مادی گرایان هم مادی تر است. زیرا مادی گرایان سرمایه های معنوی و انسانی را می بینند و در اجرا از آنها استفاده می کنند ولی اینها نمی بینند.
فرشاد۵۱۴۲۳۴۰۵:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۵
من هم مثل سردار طلایی جناب قالیباف را فردی پاکدست و شایسته و توانمند میدانم اما تصور میکنم مشکل اصلی کشور ما همیشه در این بوده که به فرد متکی بوده ایم نه به ساختارها. وقتی به ساختارهای مطمئن متکی نباشیم، با حذف افراد مملکت آچمز میشود. بجای سرمایه گذاری روی افراد بیایید از همین امروز به اصلاح و ساختارها ونهادینه کردن حاکمیت قانون اقدام کنید و محصول آن را در تمامی سالهای آینده ببینید. نسل ما را که سوزاندید، لا اقل نسلهای آتی را نجات بدهید.
ناشناس۵۱۴۴۴۷۰۹:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۵
حرفت قشنگه ولی یک نکته فراموش شده است: اینکه ساختار را کسی ایجاد میکند که به آن هم عمل می کند. بالاخره ساختار از آسمون نمیاد و نیاز به شخصی با تدبیر و آینده نگر و با تجربه دارد. آیا کسی که کار اجرایی نکرده می تواند ساختار بیاورد؟ اتفاقا امروز مشکل اساسی در اجراست. با مدیران فعلی در اجرا توانایی ضعیف است. باید پذیرفت که اصلاحیون فقط تئوریسن هستند همین و بس! کارشان در فضاست و تخصصشان در فضای مجازی!!!
ناشناس۵۱۴۵۱۱۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۵
هرچند کلیت مطلب شما درست است اما نمونه های قابل توجهی در دنیا وجود دارد که شخصی توانمند با برنامه ریزی درست به همراه مجموعه ای کارآمد موفق شده است کشورشان را ارتقا دهند. ماهاتیر محمد در مالزی، اردوغان در ترکیه و چندین نمونه دیگر. فارغ از جناح بندی های مسخره و سیاسی کاری های موجود عملکرد قالیباف در نیروی انتظامی و شهرداری تهران، که در کل 12 سال با دولت های مخالفش هم مواجه بود، قابل قبول می دانم و اعتقاد دارم با حضور در راس دولت هم می تواند همان اثر بخشی را برای کل کشور داشته باشد.
ناشناس۵۱۴۲۶۵۰۷:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۵
فقط مونده ایشون به مردم بخندد
ناشناس۵۱۴۳۵۴۰۸:۵۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۵
پراید 38 میلیون نتیجه رای به اصلاحات از ماست که برماست.......
ناشناس۵۱۴۴۴۲۰۹:۴۱:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۵
بنده هم عقیده دارم از شماست که بر شماست . کدام رای اصلاح طلبی؟ مردم برای فرار از دست نامزدهای شما به روحانی رای دادند . دولت اصلاحات یعنی خاتمی . بینی و بین الله در زمان آن مرد کشور مشکل اقتصادی داشت ؟
ناشناس۵۱۴۷۰۹۱۱:۴۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۵
پس چرا مردم تو دوره ی بعدش ب قطب مخالفش رای دادن?حتما یه دلیلی داره
الی۵۱۵۱۵۰۱۴:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۵
در دوره اصلاحات هم مشکلات اقتصادی بود و هم مشکلات امنیتی و سیاسی!
ناشناس۵۱۴۴۳۷۰۹:۳۸:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۵
افراد عملگرا و توانمند و مومن و متخصص نیاز امروز جامعه است. با وجود مدیران حرفگرا و باندبازی مشکلات کشور حل نمی شود.
م.ر۵۱۴۴۵۲۰۹:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۵
من اگرجای آحاد مردم بودم برای ۴سال هم که شده رای به آقای قالیباف میدادم چون وی فردی کاری وزحمتکش میباشد چه کسی باموتورسیکلت سرطرح های اجرایی شهرداری حاضرمیشد چه کسی درحوادث حاضرمیشد آیا آقایان دولتی تاقبل ازاینکه ماشین لندکروزر آنهاازطریق کولرمربوطه خنک نشه سوارماشین میشوند التماس تفکر
ناشناس۵۱۴۴۷۱۰۹:۵۶:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۵
فقط قالیباف می تونه این وضع نابسامان رو جمع کنه ... قالیباف نشون داده که مدیریت داره و مرد عمله نه سخنران و اهل سیاست .... ولی مردم ما بازم به کسی رای میدن که تو حرف !!! بقیه رو مغلوب کنه
علی۵۱۴۵۲۴۱۰:۳۲:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۵
کشورداری تراکم فروشی نیست آقای طلایی
ناشناس۵۱۴۹۴۲۱۳:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۵
اسلاحتلبا به دنبال قبضه قدرت هستن و برای این هدف کثیف هر کاری میکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین