وزیر بهداشت تقصیر فرارمالیاتی پزشکان را به دوش سازمان مالیاتی انداخت + فیلم

گروه اقتصادی الف،   3970603149 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت در اظهارنظری سازمان مالیاتی را مقصر اصلی فرار مالیاتی پزشکان دانست و گفت: هم می‌توانید نگذارید پزشکان خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید.

وزیر بهداشت تقصیر فرارمالیاتی پزشکان را به دوش سازمان مالیاتی انداخت + فیلم

به گزارش فارس، با بالا گرفتن تب هشتک عدم استفاده برخی پزشکان از کارت‌خوان برای فرار از مالیات و راه افتادن کمپینی در فضای مجازی و افکار عمومی، حالا پس از چند روز وزیر بهداشت به این مباحث واکنش نشان داده و با تقبیح اینکه برخی پزشکان کارت‌خوان ندارند گفته است: کسی که کارت‌خوان ندارد خیلی زشت است، بلال هم که می‌خواهید بخرید نوشته کارت‌خوان دارم؛ کارواش هم که می‌روید همینطور است، حتی بعضی از متکدیان سر چهارراه هم کارت‌خوان دارند، اینکه برخی پزشکان در مطب خود کارت‌خوان ندارند کار بدی است.

هاشمی تاکید کرده است:‌ بالاخره برای آسایش و آرامش مردم هم باید این کار را کرد. در مورد نداشتن کارت‌خوان در مطب برخی پزشکان دفاع نمی‌کنم.

وزیر بهداشت اما نکته‌ای قابل تامل عنوان کرده که به نظر می‌رسد توپ و میدان را در زمین مسئولان سازمان مالیاتی انداخته و گفته است:‌ تعجب می‌کنم که یک مسئول مالیاتی کشور می‌گوید ۵۰ درصد پزشکان در تهران مالیات نداده‌اند.

وی به ابزارهای این سازمان برای اخذ مالیات اشاره کرده و می‌گوید: هم می‌توانید نگذارید خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید.

وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن مسئولان سازمان مالیاتی که چرا نرفتید مالیات بگیرید؟، بیان کرده است: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته مالیات نگیر؟! مگر پزشک گفته مالیات نگیر؟! اگر گفته باشد هم بیخود کرده است؛ همه مردم مالیات می‌دهند آنها هم باید بدهند. برخی نور چشمی‌ها در کشور هستند که در کشور مالیات نمی‌دهند، همه دوست دارند از مالیات فرار کنند.

وزیر بهداشت با طرح سوالات و ابهاماتی عملا مسئول مالیات ندادن برخی پزشکان را سازمان امور مالیاتی دانسته و حتی خود از این سازمان مطالبه می‌کند که چرا مالیات نگرفتید.

واقعیت این است که احتمالا تمام داشته و بضاعت سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات حقه از این قشر در همین حد است و با توجه به اینکه اطلاعات کاملی برابر ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم ندارد به دنبال مستندات دیگر بخش‌ها و ظرفیت‌ها است.

پیش‌تر نیز محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفته بود از میان حدود ۲۰ هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها ۱۱ هزار نفر برای عملکرد سال ۹۶ اظهارنامه ارائه کرده‌اند. همچنین میانگین مالیات ابرازی پزشکان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده اما آن را حدود ۱۴ میلیون تومان تشخیص داده‌ایم.

وی تصریح کرده بود: تنها ۵۰۰ پرونده پزشکانی که با درآمد بالا هستند حسابرسی خاص مبتنی بر اطلاعات می‌شود که میانگین مالیات آنها ۱۷ میلیون تومان بوده اما مالیات واقعی آنها ۷۶ میلیون تومان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۱۹۲۲۱۷:۳۱:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۳
لطفا ببار برای همیشه این موضوع را حل کنی کنید. ایشان وزیر پزشکان است نه وزیر. بهداشت.
ناشناس۵۱۱۹۳۷۱۷:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۳
وظیفه سازمان مالیاتی چیه؟ حقوق می گیرن که چیکار کنن؟
آریابان۵۱۱۹۶۹۱۸:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۳
این حرف جناب وزیر واقعا درسته زیرا تیغ ماموران مالیاتی فقط و فقط بر روی کارمندان دولت (حتی یک ماه زودتر !!!!! از هر افزایش حقوقی که بحسابشان واریز شود) کارگر میفتد و از همه ی بقیه ی بخش های جامعه، مالیات واقعی !!!!! ستانده نمیشود که یکی از آنها هم پزشگان اند که البته بیشتر توی چشم هستند !!!!.
ناشناس۵۱۱۹۸۳۱۸:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۳
چرا پزشکان فقط میتوانند سهام دار بیمارستان باشند ؟؟؟؟؟؟؟ چرا رشته هایی مثل دندانپزشکی و ارتوپتی ، داروسازی ، مامایی ، پرستاری و .... را اینقدر محدود کردن و افزایش ظرفیت ندادند !!!!؟؟؟؟ اصلا خواندن پزشکی در دانشگاه چه ربطی به خواندن علوم تجربی در دبیرستان دارد ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۱۱۹۸۶۱۸:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۳
کی توی این دولت پرمدعای رانت ساز پاسخگو است و طلبکار نیست که این باشه؟
ناشناس۵۱۲۰۰۰۱۸:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۳
الف عزیز آدرس غلط ندید به مردم ایشون گفت قبل از پرداخت حقوق، مالیات پزشک ها کسر می شه گفت اگر عده کمی (اقلیت جامعه پزشک)فرار مالیاتی دارن بایستی مالیات رو بدن و اگه ندن وظیفه سازمان مالیاتی هست که مانعشون بشه. گفت البته در حوزه های دیگر ما فرار مالیاتی بیشتری داریم و در حوزه پزشکی بسیار اندک است زیرا اکثر پزشکان قبل از پرداخت حقوق، مالیاتشان کسر می شود.
ناشناس۵۱۲۰۳۵۱۸:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۳
احسنت
اصفهانی۵۱۲۰۸۹۱۹:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۳
هاشمی تاکید کرده است:‌ بالاخره برای آسایش و آرامش مردم هم باید این کار را کرد. در مورد نداشتن کارت‌خوان در مطب برخی پزشکان دفاع نمی‌کنم. وزیر بهداشت اما نکته‌ای قابل تامل عنوان کرده که به نظر می‌رسد توپ و میدان را در زمین مسئولان سازمان مالیاتی انداخته و گفته است:‌ تعجب می‌کنم که یک مسئول مالیاتی کشور می‌گوید ۵۰ درصد پزشکان در تهران مالیات نداده‌اند. وی به ابزارهای این سازمان برای اخذ مالیات اشاره کرده و می‌گوید: هم می‌توانید نگذارید خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید. وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن مسئولان سازمان مالیاتی که چرا نرفتید مالیات بگیرید؟، بیان کرده است: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته مالیات نگیر؟! مگر پزشک گفته مالیات نگیر؟! اگر گفته باشد هم بیخود کرده است؛ همه مردم مالیات می‌دهند آنها هم باید بدهند. برخی نور چشمی‌ها در کشور هستند که در کشور مالیات نمی‌دهند، همه دوست دارند از مالیات فرار کنند. .خوب الان ایراد حرفهای وزیر درکجاست؟ مگر هر وزارتخانه مالیات بخش خودش را وزیر ان وزارتخانه وصول میکند؟ ما یک سازمان عریض والتحویلی بنام سازمان امورمالیاتی با کلی پرسنل دارین وکارشان صرفا دروصول کردن مالیات هست حقوق میگیرند برای وصول کردن مالیات اگر قرارباشد وزیر مالیات همکارانش را وصول کند اولا بخش کارکردن درمطب یک فعالیت خصوصی محسوب میشود وربطی به دخالت وزیر ندارد وفقط میتواند درجرایم پزشکی دخالت واظهارنظرکندولاغیر اینجا وظیفه سازمان امورمالیاتی هست بنابرادرس واماری که دارد سراغ پزشکان برود ودرامد سالیانه را حسال ومالیات علی الراس تنظیم کند ویااگرپزشکی مالیات نداد ازفعالیت پزشکی وی جلوگیری کند وممنوع الخروج ویاحتی مدرک پزشکی راازوی سلب نماید منتهی ما دوست داریم بی عرضگی خودرا برگردن یکی دیگه یندازیم واین دربین مقامات کشورما نهادینه شده است وقتی کارکنان حوزه مالیاتی البته تعدادی ازانها اهل رشوه هستند ووقتیرییس سازمان مالیاتی بی تفاوت درامر وصول مالیات هست اینجا ربطی به وزیر ندارد لطفا کارانجام نشده خودرا برگردن وزیر نیندازید تنها قشری که قبل ازحقوق گرفتن مالیات مبپردازد کارمندوکارگران شریف هستند وبقیه صنوف وکسبه ها همواره درپی فرارازمالیات هستند ویا حتی ازپزشکان مهمتر یقه سفیدهایی هستند co
ناشناس۵۱۲۱۷۰۲۱:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۳
درست گفته مگه سازمان مالیاتی کشور بعد از ۴۰ سال نباید دنبال یک سیستم و قانون محکم و حسابی برای دریافت مالیات باشد. خب داشتن کارتخوان را اجباری کنند. نه این که پزشک مقصر نباشه. اما دلیل مالیات پردازی کشورهای توسعه یافته یک سیستم قوی نظارتی بر درآمدهاست.
ناشناس۵۱۲۱۷۶۲۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۳
بیشتر این اطبا سالی چند ماه در کشورهای دوم خود هستند و ثروتهای ناشی از درد و بیماری مردم را به ان کشورها انتقال میدهند و نماینده مردم در مجلس نیز سنگ ان از خدا بیخبرها را به سینه میزند اطبا البته تعداد زیادی از انها که درامد کلان دارند بعضا در کار مسکن ، سهام بیمارستانها ، شرکتهای وارد کننده کالاو کالای پزشکی ، دارای تابعیت دوم و خروج ارز از کشور هستند و فرار مالیاتی کلان نیز دارند البته عده ای طبیب فداکار و خدمتگذار نیز هستند که اتفاقا مالیات بموقع و صحیحی میپردازند در حق بیماران اجحاف نمیکنند ، ادعایی نیز ندارند، دم انها نیز گرم .
ناشناس۵۱۲۱۸۳۲۱:۱۷:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۳
خجالت هم نمیکشند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین