دستمزد پزشکان امسال هیچ افزایشی نداشته است؛ قاضی‌زاده هاشمی خطاب به تقوی‌نژاد: پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می‌دهند برای اینکه مالیات بگیرید/ به ما نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار ارز داده شد/ برخی نور چشمی هستند و مالیات نمی‌دهند

گروه اجتماعی الف،   3970602040 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با بیان اینکه هرکس ناکارآمدی خود را گردن دیگری می اندازد، گفت: مسئول مالیاتی می‌گوید ۵۰ درصد در تهران مالیات ندادند پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می دهند برای اینکه مالیات بگیرید، مگر پزشک گفته که مالیات نگیرند اگر گفته بیخود کرده است، اگر عده ای مالیات ندادند، شما محکوم هستید.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به تقوی‌نژاد: پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می‌دهند برای اینکه مالیات بگیرید/ به ما نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار ارز داده شد/ برخی نور چشمی هستند و مالیات نمی‌دهند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته، گفت: پیش از انقلاب ما مصرف کننده خدمات پزشکی بودیم امروز تولیدکننده هستیم و در کشور 7 دانشگده طب در کشور داشتیم در حالی که امروز نود و یک دانشکده طب در کشور داریم، اما در حال حاضر در تولید دارو جایگاه پانزدهم دنیا را داریم، در بخش درمان سالانه بیش از هفتصد نفر برای درمان به کشور مراجعه می کنند، در حالیکه پیش از انقلاب بیماران ما باید برای درمان به خارج می رفتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت دارند از چهره‌های برجسته جهانی هستند، افزود: نزدیک به دو ماه آینده یکی از ده کشوری که بناست در مورد بیماری‌های غیرواگیر گزارش دهد ایران است.برنامه جهانی در مورد بیماری‌های غیر واگیر در کشور ما اجرا می‌شود امروز برنامه‌های بهداشتی ما در جهان تبلیغ و از آنها تقدیر می‌شود.قاضی‌زاده هاشمی: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته است که مالیات دریافت نکن، مالیات را باید عادلانه از همه گرفت برخی نور چشمی هستند و مالیات در کشور پرداخت نمی‌کند؛ گفت: با گفتن موضوع حل نمی شود، چقدر توهین به افراد سالم و سلیم شده، همه در حوزه ما مالیات می دهند، از هزاران هزار پزشک قبل از اینکه به آنها پول بدهیم مالیات کسر می کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ثمره چهل سال زحمت پزشکان رشد امروز کشور است، گفت: ما از مصرف کننده خدمات پزشکی به تولید کننده‌ی خدمات پزشکی تبدیل شده‌ایم، اگر روابط بین المللی با کشور ما بهتر بود و ظلم هایی مانند تحریم و جنگ بر کشور ما وجود نداشت رشد بیشتری داشتیم، خدا را شاکریم که به اهدافی که تعیین شده بود یعنی عدم وابستگی و رتبه اول منطقه رسیده ایم.

وی با بیان اینکه مردم مسئولین را انتخاب کردند تا مشکلاتشان حل شود، گفت: یک گرفتاری که وجود دارد این است که هرکس ناکارآمدی خود را گردن دیگری می اندازد در حالی که مردم انتظار دارند که حداقل مشکل را داشته باشند ما هم باید تلاش کنیم تا گرفتاری‌ها را به نحوی حل کنیم که دغدغه محورهای مردم نباشد.

وزیر بهداشت افزود: ما پرداخت هزینه‌های خدمات ضروری پزشکی را حتما تا انتهای دولت تضمین خواهیم کرد البته قیمت بسیاری از تجهیزات پزشکی مانند پروتز زانو افزایش داشته است، اما برای مثال برای بسیاری از خدمات مانند عمل جراحی هزینه های زیادی را پرداخت می‌کنیم؛ هزینه عمل یک ناشنوا حدود ۴۰ میلیون تومان است که توسط دولت پرداخت می‌شود همچنین دولت برای خدمات پزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی را تخصیص داده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شایع‌ترین عمل پزشکی آب مروارید است، بیان کرد: دولت بسیاری از هزینه‌های این عمل را پرداخت می‌کند ولی در مورد پروتز و تجهیزاتی مانند آن در هیچ جای دنیا چنین کمک هزینه‌ای داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارزی که به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است قابل مقایسه با ارز داده شده به سایر حوزه‌ها نظیر خودرو نیست، گفت: البته از این موضوع ما ناراحت نیستیم. ارز کمتری که دریافت کردیم نشان می دهد که وزارت بهداشت مسیر خوبی را طی کرده است، فکر می‌کنم ارز تخصیص داده شده به ما نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار در طول چند ماه اخیر بوده باشد.

وزیر بهداشت، در خصوص نظارت‌ها بر ارز دریافتی وزارت بهداشت، بیان کرد: در لیستی که در سامانه وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی وجود دارد ۸۰۰ کد پزشکی وجود دارد، امروز نمی‌توان دقیق اعلام کرد ارزی که گرفته شده است بابت چه محصول و کد پزشکی بوده است البته فکر می‌کنم این موضوع تا دو سه هفته آینده دقیقاً مشخص شود ولی نظارت به نحوی است که تمام تولیدات و خدمات پزشکی تحت نظر است.

وی بیان اینکه بعضی از داروها که خارجی هستند ولی مشابه داخلی دارند گران شده است، گفت: گرانی این نوع از داروهای خارجی به این دلیل است که ما دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارویی که مشابه داخلی دارد نمی‌دهیم، البته متاسفانه وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام می‌شود ولی ساز و کار عرضه ارزمناسب نیست بسیاری از خدمات پزشکی معطل می‌ماند امروز ما این مشکل را در تامین تجهیزات پزشکی داریم.

وزیر بهداشت افزود: برخی از تجهیزات پزشکی می توانند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند اما برخی دیگر نمی‌تواند متاسفانه کسی که تجهیزات پزشکی در انبار دارد آنها را عرضه نمی‌کند، کسی هم که چنین محصولاتی در اختیار ندارد برای دادن سفارش مردد است.

وی با اشاره به اینکه یک جراح قلب در سن ۴۷ سالگی از دست دولت آزاد می‌شود، گفت: در هیچ جای دنیا این چنین نیست و امکان ندارد کسی قبول کند که این عده در طول دوره ای که تحصیل می کنند و در نهایت فارغ التحصیل می‌شوند اگر کارانه نگیرند حقوقشان حدود دو میلیون و دویست خواهد بود، یکی دو بار این موضوع را مطرح کردم و در فضای مجازی موضوع مورد مسخره قرار گرفت و مورد پذیرش واقع نشد اما واقعیت این است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با کمبود متخصص و پزشک در برخی از مناطق کشور روبه‌رو هستیم ،گفت: در پرداخت کارانه حتی در سیستان و بلوچستان با ۱۰ ماه تاخیر روبرو هستیم، مجلس در هر دوره کار را سخت‌تر کرده است، البته ممنونم، دست ما را مقداری باز گذاشتند اما هنوز محدودیت‌ها زیاد است و به نوعی ظلمی است که به همه فارغ التحصیلان این رشته می شود ، ما باید عرضه را زیاد کنیم و هزینه را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه یک پزشک زمان که به نقطه مرزی می‌رود اجازه تاسیس مطب ندارد مگر اینکه ۵۰ درصد دوره طرح خود را گذرانده باشد، بیان کرد: باید به تدریج طرح برداشته شود، اصل قانون در این رابطه عادلانه نیست، نزدیک ۶۰ درصد ظرفیت هایمان با سهمیه پر می شود و نه به صورت داوطلب آزاد و۳۰ درصد آن مربوط به مناطق محروم می‌شود؛ نباید این موضوع را در مجالس بعدی دست کاری کنند، ۳۰ درصد ظرفیت قانون به دوست، آشنا ، فامیل ، عروس و بچه تعلق می‌گیرد یعنی آنها با نمره های پایین در بهترین رشته ها قبول می شوند، در قانون آمده است که سه برابر مدت تحصیل آنها نباید مدرک داده شود ،باید در استان بمانند و کار کنند ،نباید پارتی بازی کرد در این صورت است که مشکل طرح در ۱۰ سال آینده حل می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شرایط دستیاران ما را هیچ کجای دنیا ندارند به طوری که در کشورهای پیشرفته حقوق دریافتی آنها کمتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار نیست، ادامه داد: مشکل ما در تعرفه ها است زیرا، سازمان برنامه تعرفه ها را درست تنظیم نمی کند ،سلامت مردم به مجلس ، کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی گره خورده است لذا وقتی تعرفه‌ها درست تنظیم نمی شود تمام چرخه دچار مشکل می شود، یک سال است که پولمان را نتوانسته این از تامین اجتماعی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که من دستیار بودیم دستمزد هفت هزار تومان بود اما الان به حدود یک میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با درآمدی که بیمارستان ها دارند قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: باید حتما حقوق آنها افزایش پیدا کند لذا حقوق این عده را بیمارستان ها پرداخت می کند، بیمارستان از محل درآمد خود باید ۲ درصد به دستیاران پرداخت کند ، برخی از بیمارستان‌های این موضوع را رعایت و برخی دیگر رعایت نمی‌کنند، بیمارستانی که زیان ده و ورشکسته است این ظلم را به دستیار، انترن ،پرستار، نگهبان و سایر مسئولین بیمارستان می‌کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با مجموعه بهداشت و درمان با منطق اقتصادی صحبت کنیم همه جا می‌خواهند با زور حرف بزنند، بیمارستان یک بنگاه اقتصادی است و باید به نسبت آنچه که برای خدمت هزینه می‌کند یک سود منطقی به آن بدهیم.در طرح تحول سلامت هیچ چیزی کم نگذاشتیم و علیرغم همه مشکلات ۲۴ ساعته در اقصا نقاط کشور خدمات ارائه داده ایم .

وی با اشاره به اینکه تنها کسی که شفاف و صریح از جامعه پزشکی تقدیر کردند مقام معظم رهبری بعد از عمل قلب در بیمارستان قلب بودند، گفت: ارائه کننده خدمت منحصر به پزشک ، پرستار و سایر همکاران نیست ،کسی که دارو می فروشد و تجهیزات پزشکی می دهد ارائه کننده خدمت محسوب می‌شود، دارو و تجهیزات پزشکی را پارسال با ارز 3700 تومان به ما فروخته اند و ما هم به مردم داده ایم ، حالا که پولشان را می‌خواهند با ارز 3700 اوراق می دهیم، این است که مقداری ما را گرفتار کرده است و این موضوع مربوط به الان نیست بلکه از اول جمهوری اسلامی تا الان داستان به همین صورت بوده است، دلیل این مسئله این است که فکر می‌کنم واقعا اینها هزینه است.

قاضی زاده هاشیمی با اشاره به اینکه اگر کسی خلاف می‌کند باید با قاطعیت با آن برخورد کرد افزود: پرونده های زیادی تشکیل شده که هیچ یک از آنها حل نشده است، مردم ایران بی نظیر ترین و قدر شناس ترین ملت هستند و لذا درست قضاوت می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید در درمان و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد، گفت: اگر ملتی سالم داشته باشیم می توانیم پیشرفت کنیم ،اگر مردم دغدغه تحصیل و درمان داشته باشند آرامش نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: 95 درصد داروی کشور در داخل تولید می شود و انشاالله امسال صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: هدف از طرح تحول هدف آرامش بیشتر مردم بود اما سقوط ناگهانی نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد و همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: نابخشوده‌ترین جرم احتکار دارو است و جرمی بالاتر از این نیست لذا قوه قضاییه لازم است بازدارنده عمل کند تا مشکل در این زمینه کمتر شود.

وزیر بهداشت افزود: دستمزد پزشکان امسال هیچ افزایشی در بخش دولتی و خصوصی نداشته است.

وی بیان کرد: وضعیت اخلاق ما در ایران خوب نیست در بسیاری از امور درمانده شده ایم و دلیل آن مسائل اخلاقی و فرهنگی است، یک زمانی تعداد پزشکانمان محدود بود اما الان به ده هزار نفر رسیده است، در دوران گذشته از داوطلبان مصاحبه به عمل می‌آمد اما الان اینگونه نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متاسفانه در ایران قانون گریز هستیم و در بخش ما قانون به نفع مردم نیست در برخی از جاها قانون به نفع صنف و یکسری جاها مسکوت است.متاسفانه در نظام تنبیه داریم. باید چهره های منذح و برتر را به عنوان شرط ادب به همه نشان داد، متاسفانه در این کشور تخریب کردن خیلی راحت است، برای تخریب خیلی راحت می توان مهندسی کرد.

وی ادامه داد : خبری در مورد کارت خوان های پزشکان پخش شد، اینکه پشت این خبر و مهندسی آن چگونه بود لازم به ذکر نیست، مسئول مالیاتی کشور می گوید ۵۰ درصد در تهران مالیات ندادند پس شما چه کاره اید؟ به شما حقوق می دهند برای اینکه مالیات بگیرید، مگر پزشک گفته که مالیات نگیرند اگر گفته بیخود کرده است، اگر عده ای مالیات ندادند شما محکوم هستید.

قاضی زاده هاشیمی ادامه داد: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته است که مالیات دریافت نکن، مالیات را باید عادلانه از همه گرفت برخی نور چشمی هستند و مالیات در کشور پرداخت نمی‌کند.فرار مالیاتی دستگاه مربوطه است گفت: با گفتن اشتباه شده است موضوع حل نمی شود، چقدر توهین به افراد سالم و سلیم شده است ، همه در حوزه ما مالیات می دهند، از هزاران هزار پزشک قبل از اینکه به آنها پول بدهیم مالیات کسر می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اگر عده خاصی از دادن مالیات پرهیز می کنند، مقصر دستگاه مالیات است افزود: دستگاه مالیات باید از بقیه هم مالیات بگیرد.دریافت غیر قانونی و زیرمیزی قابل قبول نیست، در همه جای دنیا کارآفرینان مورد احترام قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه هی دائم نگوییم که فلانی چقدر درآمد دارد و چه کار می کند افزود: در ایران ثروت آفرینان را تا می توانیم به عنوان دزد و مال مردم خور و غارتگران بیت المال معرفی می کنیم، با کسانی که به مردم خیانت کردن باید برخورد کرد، حتی یک نفر از غارتگران، اخلاسگران، جاسوسان و دزدان پزشک نبود، باید به کارآفرینان احترام گذاشت زیرا آنها باعث ایجاد شغل می شوند.

 

دیدگاه کاربران

خسرو سلجوقی۵۱۰۰۷۵۰۹:۵۸:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲
از صادقانه صحبت کردن وزیر بسیار ممنونیم دقیقا درست میگوید اگر مسول مالیات گیری کار خود را بلد نیست و روش مناسب اتخاذ نکرده است چرا با سخنرانی می خواهد مشکل را بیان کند و حواله مردم کند! فرار از عملکرد نادرست است و اتفاقا سازمانهای نظارتی باید بر این رفتار و عملکرد رسیدگی کنند
ناشناس۵۱۰۷۹۰۲۰:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲
چگونه از پزشک مالیات بگیرند درحالیکه کارت خوان و شفافیت ندارند و حسابها به اسم دیگران است؟؟؟؟
محمد۵۱۰۹۲۲۲۳:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲
سلام من یک شرکت دانش بنیان دارم با ۱۳ نفر بیمه شده رسمی که به خاطر ۶ میلیون بدهی مالیات بر ارزش افزوده تمامی حساب های بانکی خودم و سایر سهام داران بسته شد. ماشینم ممنوع المعامله شد و ممنوع السند شدم. این ماجرا مال دی ماه ۹۶ بود. پس از این اتفاق کل شرکت را تعطیل کردم. اداره دارایی بخواد می تونه.
ناشناس۵۱۱۰۷۴۰۶:۵۳:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۳
این بار رو درست میگه وزیر بهداشت. بالاخره سازمان مالیات با این همه تشکیلات عریض و طویل متولی وصول مالیات هست یا نه؟ اگر طبق قانون باید مالیاتی گرفته بشه و نشده مسئول سازمان مالیات هست نه جای دیگه اگر هم نقص در قوانین هست باید اون نقص رو مطرح و اصلاح کنند نه فردی رو که بابت نقص قانون و خلا قانونی مالیات رو پرداخت نکرده
ناشناس۵۱۰۰۸۹۱۰:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲
این بابا همیشه خدا طلبکاره!
سعید۵۱۰۴۶۹۱۵:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲
درست میگه. اینکه اونها نمیتونن مالیات بگیرن چه ربطی به وزیر بهداشت داره این مساله در درجه اول مربوط به فساد در دارایی میشه اول برن ببینن سطح زندگی رسیدگی کننده ها و ممیزین مالیاتی با حقوقشون تطابق داره یا نه
ناشناس۵۱۰۹۱۷۲۳:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲
فساد در زیرمجموعه وزارت بهداشت به وزیر بهداشت مربوط نیست؟ وزارت بهداشت موظفه نظارت کنه بر کار پزشکان. نمیتونه مجبورشون کنه کارتخوان داشته باشن؟ یا اگر خلا قانونی هست، قانون رو اصلاح کنن؟
ناشناس۵۱۰۵۰۶۱۵:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲
تو آمریکا هزینه تحصیل پزشکی تو همه دانشگاهها تو چهار سال اول برای همه پولیه و 80 هزار دلار معادل 800 میلیون تومانه. تو ایران این مبالغ مجانیه و هزینه بالای آموزش پزشکی از جیب مالیات دهنده های ایرانی (فقط کارگر و کارمند) پرداخت میشه تا آقایون که پزشک شدن مالیات ندن و درامدهای 1000 برابری داشته باشن و طلبکار هم باشن و هر وقت هم خواستن ارز کشور رو خارج کنن و برن.
ناشناس۵۱۰۷۳۷۱۹:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲
توصیه میکنم زیاد گیر ندهید. سری قبل به بهانه حذف زیرمیزی دریافتی پزشکان را افزایش دادند شاید الان هم به بهانه مالیات ندادن بخواهند دریافتی آنها را بازم افزایش دهند. کلا طبقه طلبکاری هستند.
ناشناس۵۱۰۱۰۰۱۰:۲۵:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲
آقای وزیر، آقای تقوی کم کاری میکنه
ناشناس۵۱۰۱۰۹۱۰:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲
درست گفته .
ناشناس۵۱۰۱۱۶۱۰:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۲
آقای قاضی زاده هاشمی ممنون میشم از برش بالای خود در هیئت دولت استفاده کنید و دریافتی سایر اقشار و قدرت خرید مردم و اصناف را هم مانند کادر پزشکی به دلار محاسبه و پرداخت نمایید
ناشناس۵۱۰۱۲۳۱۰:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲
جناب وزیر پز شکان درامد واقعی خود را اظها ر نمیکنند ومالیات کمتری میدهند این هم واقعیتی است که شما باید قبول کنید بعد از چهل این خدماتی که فرمودید اصلاً بحساب نمیاد الان وضع مردم از بیمه وخدمات درمانی خیلی پایینه در مورد دارو کاش خیلی سرمایه گذاری میکردین وایران بعنوان صادر کننده دارو در دنیا مطرح میشد این پتانسیل موجوده داروسازان را باید برای صنعت تربیت میکردید نه داروخانه درمورد سهمیه کاش میتوانستید سهمیه رو از رشته های تاپ بردارید چون این رشته ها دانش اموزان نخبه نیاز دارن در غیر اینصورت پول مملکت را هدر میدین
آشنا۵۱۰۱۳۰۱۰:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲
اقای قاضی زاده هاشمی محترم چرا اینقدر چند پهلو صحبت می کنید . اگر از بد اخلاقی صحبت می کنید خوب پزشک و دارو سازی که مالیات نمی دهد منشا بسیاری از بی اخلاقی ها در جامعه می شد شما می خواهید ضعف مدیریت و عملکردتان را به گردن دیگران بیندازید و این برای جامعه فاجعه بار شده است چرا که کسی نیست یک مسئول بی کفایت را بازخواست کند . نه تنها کسی که دارو احتکار می کند باید سخت مجازات شود بلکه داروسازی که با جعل اسناد داروی گران قیمت خاص و سرطانی را به چند برابر قیمت به مردم می فروشد و فرار مالیاتی بزرگی دارد و تولیدش را دانش بنیان می نامد در حالیکه دارو از هند می آورد و بسته بندی می کند و چندین فساد دیگر .... باید عزل و مجازات شود اما چرا در قبال این تخلف ها طفره می روید . چرا شما که اعتقاد به قانون دارید خودتان برخورد قانونی انجام نمی دهید . عملکرد شما در شان یک وزیر مردمی نیست . شما فقط به فکر دفاع از مدیریت ....خودتان هستید .دم از اخلاق می زنید دم از قانون می زنید اما خودتان خالی از اینها هستید . در جایی مردم را بی اخلاق می دانید و لحظه ای دیگر مردم را بسیار فهمیده ؟؟؟؟؟ این همه .....کاری بس است
ناشناس۵۱۰۱۳۵۱۰:۵۲:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲
درست میگه شناسایی پزشکانی که کارت خوان ندارن بسیار راحته حتی اگه اعلام بشه خود مردم گزارش میکنن بعد بابت این چند سال براشون مالیات علی راس تعیین کنید تا دیگه از این اتفاقات نیوفته
ناشناس۵۱۰۱۳۹۱۰:۵۵:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲
به وزیر بهداشت هم حقوق میدن تا از حقوق مردم دفاع کنه. چرا پزشکانی که کارت خوان ندارن باهاشون برخورد نمیشه؟ وقتی حتی خیلی از دستفروشان هم کارتخوان دارند، نداشتن کارتخوان برای خیلی از پزشکان جز فرار مالیاتی چه میتونه باشه؟
کارت خوان۵۱۰۶۴۵۱۷:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲
در قانون اجباری در داشتن کارت خوان نیست اگر وزارت بهدلشت احبار بکنه یک پزشک به دیوان عدالت شکایت میکنه و مصوبه وزارت بهداشت رو باطل میکنه اما دادن مالیات اجباری هست و این وظیفه دارایی هست رسیدگی بکنه
ناشناس۵۱۰۹۲۰۲۳:۰۹:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲
میشه قانون رو اصلاح کرد. بعد هم باید دید چجور بقیه اصناف چنین کاری نمیکنند و سعی میکنند مراجعانشون رو راضی نگه دارند ولی پزشکان بصورت گسترده چنین می کنند؟
ناشناس۵۱۰۱۴۰۱۰:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲
دراشتباهات پزشکی هم رتبه بالاتری دارید که باید تبریک گفت در عدم درمان و مرگ و میر بیماران سرطانی هم رتبه بالاتری کسب کردید
ناشناس۵۱۰۱۵۴۱۱:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲
یعنی وزیر بهداشت باید به خاطر همین حرفهاش استیضاح بشه. مگه وزیر بهداشت وظیفه نداره از حق مردم دفاع کنه؟ اونوقت پزشکانی که کارتخوان ندارن برای اینکه مالیات ندن، رو نباید باهاشون برخورد بکنه؟ مجلس و قوه قضاییه چرا هیچ کاری نمیکنند؟
ناشناس۵۱۰۱۵۸۱۱:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲
درامد یک پزشک ایرانی = درامد 1000 کارگر ایرانی/ مالیات یک پزشک ایرانی = مالیات یک کارگر ایرانی/ احسنت بر اداره مالیات.
ناشناس۵۱۰۱۶۰۱۱:۰۶:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲
سال 1366 پذیرش رشته پزشکی 4030 نفر/ سال 1397 با دو برابر شدن جمعیت ایران تعداد پذیرش در رشته پزشکی 3716 نفر. جالبه که کم هم شده تازه پزشکان حاذق هندی و بنگلادشی رو هم اخراج هم کردن. شهر بندرعباس متخصص پوست و مو به ندرت پیدا میشه.
ناشناس۵۱۰۱۶۱۱۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲
آقا ول کنید این بحث مالیات پزشکان را وقتی بحث زیرمیزی پزشکان مطرح شد به بهانه حذف زیر میزی، دریافتی برخی پزشکان را چندین برابر کردند حالا هم اگر زیاد گیر بدهید به بهانه عدم پرداخت مالیات دوباره دریافتی پزشکان را افزایش خواهند داد.
ناشناس۵۱۰۲۰۵۱۱:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲
ضربه ای که این آقا به اقتصاد کشور زده وزیر اقتصاد و رییس پیشین بانک مرکزی نزدن.
ناشناس۵۱۰۲۰۶۱۱:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲
ببخشید آقای قاضی زاده مثل همیشه و مثل همه به شما و قشزتان بهتن زدن. خدایی من نمی دونم چرا این کارو می کنن اینا!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس۵۱۰۲۱۷۱۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲
اگر وزیر پزشکان راست می گوید یک بار هم که شده بصورت رسمی بابت استفاده نکردن پزشکان از کارت خوان متصل به حساب شخصی پزشک از مردم عذرخواهی کند و بشدت آن را محکوم کند تا شاید مردم قبول کنند که او وزیر بهداشت است بعد بیاید به اداره مالیات گیر بدهد.
ناشناس۵۱۰۲۲۵۱۱:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲
طلبکار هم شدی وزیر بی...؟
استاد۵۱۰۲۴۵۱۲:۱۰:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲
جناب وزیر: پزشک ثروت افرین نیست!... اغلب پزشکان یک دهم حقوق و درامدشان تخصص و فعالیت مفید دارند. تشخیص دقیق نمی دهن. فقط تعداد بیماران و میزان درامد براشون مهم است نه کیفیت. شما تا کی این مسایل را نادیده می گیرید. باور کنید یک روزی این یک مساله خطر برای کشور می شود..
ناشناس۵۱۰۲۴۶۱۲:۱۱:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲
زشت اونو که وزیر بهداشت ما مالیات نده ،اینجا تریبونو دادن دستش یک طرفه داره قضاوت میکنه،
ناشناس۵۱۰۲۵۳۱۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲
آقای وزیر شما درآمد 2500 تا 3000 دلار دیگر کشورها را برای بقیه شغلها هم دلار در نظر بگیر! فقط پزشک ها درآمدشان با دلار است؟
ناشناس۵۱۰۲۹۱۱۲:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲
آقا یه سوال. چطور میشه فقط از راه پزشکی آن هم تحصیلات درون کشور و آن هم در دانشگاه غیر تاپ کشور هزاران میلیارد ثروت به جیب زد؟ آیا این به معنای ضعف عملکرد اداره مالیات در ستاندن مالیات صحیح و یا استفاده از رانت نیست؟
ناشناس۵۱۰۳۱۷۱۳:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲
تا موقعی که امثال این اقا اینطوری فکر می کنند این کشور درست بشو نیست .همه باید مالیات دهند مخصوصا پزشکی که در دو دقیقه ویزیت 20 هزارتومان کاسبی می کنه . کدام کار را سراغ دارید طرف در عرض 2 دقیقه 20 هزارتومان دربیاره
ناشناس۵۱۰۴۹۹۱۵:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲
بیست هزر تومن ؟ الان پزشک عمومی هم 25 هزار تومن میگیره برای دو دقیقه ویزیت. پزشک متخصص 50 هزار تومن تو دو دقیقه و ویزیت همزمان دو مریض برای درامد بیشتر.
نوید۵۱۰۳۲۶۱۳:۲۲:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲
سازمان امور مالیاتی انقدر در گیر مسائل کوچک و پیش پا افتاده است که دیگر وقت و نیروی انسانی ندارد برای اخذ فرار های مالیاتی کلان ندارد امارهای این سازمان مالیات مشاغل و کسبه 4% درامدهای مالیاتی نیروی انسانی متعلقه بیش از 30% مالیات بر ارث 7 دهم درصد نیروی انسانی متعلقه بیش از 13% ............
ناشناس۵۱۰۳۲۷۱۳:۲۳:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲
آقای قاضی زاده لطفا با همکاری سازمان مالیات طرح اجباری کردن کارتخوان را بگذارید
سپهر۵۱۰۳۳۲۱۳:۲۷:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲
به به وزیر پزشکان باز هم از پزشک ها حمایت نموده اند. وای بر آنان که مالیاتش را هم نمی دهند!
ناشناس۵۱۰۳۳۸۱۳:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲
ثروت خود وزیر به حدی است که قابل تخمین نیست! حالا ایشون دم دریافت مالیات میزنه باور پذیر نیست.
ناشناس۵۱۰۳۶۶۱۳:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۲
احسنت
ایوب۵۱۰۳۶۷۱۳:۵۹:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲
سلام، ایشان درست میگوید، اگر سازمان مالیاتی درستی داشتیم از خود ایشان شروع میکرد و بررسی میکرد ایشان طی ده بیست سال گذشته با کسب ثروت چند هزار میلیاردی اش چقدر مالیات پرداخت کرده. بعد از آن هم باید سراغ پزشکتن متخصص به‌ویژه جراح ها می‌رفت و ثروت و میزان مالیات پرداخت شده توسط آنها را بررسی میکرد. مطمئنا سازمان مالیاتی کشور می توانست چندهزار میلیارد تومان مالیات پرداخت نشده توسط این ...بیت المال را به مردم بازگرداند.
ناشناس۵۱۰۳۷۵۱۴:۰۴:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲
اخلاسگر نه مجید اختلاسگر . اخرش ما نفهمیدیم مقصر کیه تو کشور هیچ کس هم که مجازات نمیشه
مصطفي۵۱۰۳۷۶۱۴:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲
خدا کنه کاندید ریاست جمهوری شوید کشور به ادم هایی شجاع ، قوی ، کاربلد چون شما نیازمند است
ناشناس۵۱۰۳۸۷۱۴:۱۶:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲
خوبه والا پزشک جماعت به همه چیز شباهت داره غیر از کار آفرین هزار بار بگیر کار آفرین بازم ...
ناشناس۵۱۰۴۲۲۱۴:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲
این اقا طوری حرف می زند انگار همه مشکلات پزشکی کشور را حل کرده وقتی بزرگترها بهت می گویند طرح تحول سلامت اشتباه بود ضادقانه بگو اشتباه کردم جلو ضرر را از هر کجا بگیری سود است
متخصص۵۱۰۴۸۳۱۵:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲
چه عجب بعد از اونهمه هجمه موج سواران مغرض و تخریب ...یه اشاراتی شد به سختیهایی که جامعه پزشکی داره
ناشناس۵۱۰۵۱۰۱۵:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲
جناب وزیر خودشان از مدافعان سرسخت ایجاد فاصله طبقاتی بین پزشکان و سایر کادر بهداشت و درمان از طریق بالابردن کارانه پزشکان است. سری به امور مالی بیمارستانها بزنید ببینید که در درج کردن تعداد صفرهای جلو کارانه پزشکان عاجزند از بس که رقم ها مرتب بالاتر میره! درضمن کارانه پرشکان در فیش حقوق درج نمی شود و مالیاتی به ان تعلق نمیگیره!
اقای دکتر....۵۱۰۵۲۰۱۵:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲
""مردم ایران بی نظیر ترین و قدر شناس ترین ملت هستند...." مقایسه کنید با چند سطر پایین تر :..""وضعیت اخلاق ما در ایران خوب نیست در بسیاری از امور درمانده شده ایم و دلیل آن مسائل اخلاقی و فرهنگی است، """ بعیده از """بی نظیر ترین!!!!! مردم دنیا....!!! احتکار دارو؟؟ زیر میزی؟؟.......این بی نطیر ترینها چرا یه کارتخوان ساده تو مطبشون ندارن؟؟
ناشناس۵۱۰۵۷۹۱۶:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲
تقوی نژاد تخصص و کارایی لازم را ندارد و عجیب است تا کنون عوض نشده!
ناشناس۵۱۰۵۸۸۱۷:۰۸:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲
به نام خدا باسلام به همین مناسبت لازم دیدم بخش آخر از مصاحبه جناب آقای دکتر منافی با خبر گزاری ایسنا را که همین امروز در سایت محترم الف منتشر شده است،به شرح زیر نقل نمایم: -‌ حرف آخر. من فقط می‌توانم بگویم که پزشک هم مثل بقیه افراد این مملکت آدم است. مگر بقال‌ها، نجارها و... درست کار می‌کنند. آدمی که اخلاق دارد، با اخلاق هم پیش می‌رود، اما کسی که تابع اخلاق نیست، در هر رشته‌ای که برود یک حقه‌بازی و تقلبی می‌کند. باید دعا کنیم همه مردم مخصوصا پزشکان که با جان مردم ارتباط دارند و مریض با اعتماد خودش را در اختیار پزشک قرار می‌دهد، اخلاق‌مدار باشند. نباید بگذاریم اعتماد بین پزشک و بیمار از بین برود و کاری کنیم که در رابطه بین پزشک و بیمار اول خدا وسط باشد و بفهمیم برای خدا داریم کار می‌کنیم. نباید تبلیغات نادرست کنیم. اگر اخلاق‌مان را درست کنیم، همه چیز درست می‌شود وگرنه هیچ چیز درست نمی‌شود. برخی از پزشکان فکر می‌کنند که پول‌دار شوند، اما باید پرسید آخرش چه؟. ما نمی‌گوییم پول نداشته باشید، اما به اندازه کفایت داشته باشید. اگر کمی انسانیت را بالا ببریم و دلمان برای دیگران بسوزد، همه چیز درست می‌شود. من در وهله اول دارم خودم را نصیحت می‌کنم. آدم اگر بنده خدا باشد، مشکلی ندارد. به شرطی که همیشه خدا را بالای سرمان ببینیم. ما همه حرف‌هایمان درست است، شعار خوب می‌دهیم، اما در عمل کدام یک از شعارهایمان را اجرا کردیم؟. با حقه‌بازی نمی‌توان کار را پیش برد. باید بدانیم که نمی‌توانیم سر خدا را کلاه بگذاریم.
املی۵۱۰۶۵۵۱۸:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲
دوستان عزیز چرا اینقدر وزیر بهداشت را مورد عتاب قرارمیدهید ایشون گفتند من باداشتن کارت خوان مخالف نیستم حتی بلال فروش هم کارت خوان دارد ایشون درمصاحبه ای گفتند باید پزشکان مالیات بدهند حالا من سوال ازجماعت کامنتگزار دارم ایا وزیر موظف هست مالیات پزشکان را وصول کند؟مگر ما وزارت اقتصاد نداریم مگر مامامورمالیاتی نداریم؟ مگر وزارت اقتصاد موظف به وصل مالیات نیست ؟ مگر انها حقوق نمیگیرند مالیات اخذ کنند؟ کم کاری حوزه مالیاتی را چرا به حساب وزیر بهداشت مینویسید؟درضمن صرف داشتن کارت خوان درمطب میتواند درامد یک پزشک را تعیین کند؟ باشه یک پزشک براساس فشار سازمان نظام پزشکی کارت خوان نصب میکند ولی میتواند گاها نقدی هم دریافت کند اینجارو دیگه چگونه بررسی میکنید؟دوستان عزیزکمی واقع بین باشید پزشک درس خونده جراح شده جراخ فلب جراح مغز و..............چطور یک سرویس کار پکیج میاد پکیچ منزل شمارا درعرض نیم ساعت فقط سرویس میکند بابتش300هزارتومن برابر تعرفه نمایندگی مدل پکیچ حالا یاایران رادیاتور یا بوتان ازشمااخذ میکند چرا نق نمیزنید ولی دروقتی که درحال مرگید حاضرید کل داراییتان رابدهید تا از مرگ نجات یابید اونوقت مورد سرزنش قرارمیدهید بروید افرادی که مالیات نمیدهند افراد یقه سفیدها افرادی که ازرانت پدر ولباس روحانیت پدر دارند سواستفاده میکنند واردات انچنانی درامد انچنانی مالیات صفر چرا؟ درکدام بخش دولت توانست بطور کامل مالیات رااخذ کند از کارمندان وکارگران عزیز وشریف کشور وبقیه صنوف یا باپرداخت رشوه به مامورمالیاتی ویا بارانتی که دارد ویا بزن دروهایی هستند که خودرادربرابر قانون گردن کلفت حساب میکنند وازپرداخت مالیات میگریزندبله بی عرضگی حوزه مالیاتی ورشوه ای بودن حوزه مالیات ورانتی بودن افراد وصنوف وگردن کلفت بودن ونبودسازکار مصوب وقاطع موجب میشود تا هرکسی به هرنوعی ازپرداخت مالیات فرارکند .درضمن دوستان عزیز من یک پزشک نیستم من افسربازنشسته نیروی هوایی ارتش هستم تا دوستان فکر نکنند کامنت منتشره حقیر ودفاع از وزیر منم پزشکم نه منم شماها مثب مردم کشورزخم خورده بی عرضگی دستگاهها هستم
ناشناس۵۱۰۸۴۴۲۱:۴۳:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲
تحلیل درستی کردی جناب سرهنگ
الف ر۵۱۰۷۷۴۱۹:۵۸:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲
30 سال تو سازمان مالیاتی کار کردم فقط یک جمله بگم،، ناتوان ترین و بی سواد ترین آدم در آنجا کارمیکنند طرف لیسانس کشاورزی است در قسمت مالیات بر شرکت کار میکند از طرفی اگر از مودی خوششون نیاد نقره داغش میکنند ماده 217 هم شده نون خونه شون متاسقانه هیئت های حل اختلاف 99 در صد فرمایشی است
ناشناس۵۱۰۸۹۱۲۲:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲
بدیهی است که مشکل سازمان امورمالیاتی عدم تخصص و تجربه مالیاتی ریاست آن می باشد.
ایرانی۵۱۰۹۵۰۲۳:۴۰:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲
با این همه گفتن های وزیر دلم برای پزشکا سوخت ۱۰ ماه کارانه نگرفتن تو بعضی مناطق ما مهندس های بیکار چقدر خوشبختیم چون حداقل کار نداریم که ۱۰ ماه طلبکار باشیم
ناشناس۵۱۲۸۸۴۱۱:۵۲:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۴
به نظر من وقتی در یک کلاس چهل نفره ک چهار پنج نفر در اخلاق رفتار هوش وتلاش سرامد هستند در بدست اوردن امکانات زندگی هم باید از همه بهتر باشند ولی اگر با چشم باز نگاه کنید می بینید که اینطور نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین