ابوترابی در گفتگو با الف: برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم؛ هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود/ از مسئولین سابق تا وزرا و فرزندانشان در لیست دو تابعیتی‌ها

گروه سیاسی الف،   3970530159 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها در هفته آتی خبر داد و گفت: از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این لیست حضور دارند.

ابوترابی در گفتگو با الف: برای دو تابعیتی‌ها سند و مدرک داریم؛ هفته آینده اسامی آنها اعلام می‌شود/ از مسئولین سابق تا وزرا و فرزندانشان در لیست دو تابعیتی‌ها

به گزارش الف، تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی همچنان در دستور کار اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس قرار دارد. حرف‌های متناقض از مسئولان مختلف دولت و مجلس ادامه دارد و هیئت تحقیق و تفحص از وجود دو تابعیتی‌ها گزارش می‌دهد و وزیر اطلاعات این موضوع را نفی می‌کرد و این میانه حتی خبر آمد که برخی نهادها از همکاری با هیئت تحقیق و تفحص سرباز زده‌اند. این در حالی است که موضوع دو تابعیتی‌ها و بحث نفوذ آن‌قدر مهم و جدی است.

در همین راستا، این موضوع در جلسه یکشنبه مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. علی نجفی خوشرودی در نشست علنی روز (یکشنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وضعیت بررسی افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش در وزارت راه و شهرسازی 4 نفر دو تابعیتی؛ جمعیت هلال‌احمر 3 نفر دو تابعیتی؛ سازمان بهزیستی 2 نفر دو تابعیتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 4 نفر دو تابعیتی مشغول فعالیت هستند و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی عنوان کرده‌اند که دو تابعیتی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت نبوده و یا اینکه اطلاعاتی در این زمینه نداشته‌اند.

این موضوع واکنش‌های زیادی به همراه داشت. ابوالفضل ترابی در گفتگویی با الف، در این خصوص گفت: کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی لیست 100 نفره ای از این مسئولین را آماده کرده است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در گفتگویی عنوان کردید که اشخاص رده‌بالا دولت تابعیت دوگانه دارند ولی سند و مدرکی از آن‌ها وجود ندارد، گفت: بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم اگر سند و مدرکی وجود نداشت که ما در تحقیق و تفحص نمی‌آمدیم. ما قراین و شواهد داریم و 100 نفری که ضمیمه گزارش آوردیم که این شواهد و قراین از علم اجمالی حاصل‌شده که از ادله اثبات است.

وی تصریح کرد: ما قراین داریم و متاسفانه خبر بنده را درست منعکس نکردند. منتهی مراتب اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها در حال حاضر محرمانه بوده و کار اطلاعاتی و پژوهشی می‌خواهد. از 100 نفر این لیست از همه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود داشته و دو تابعیتی‌ها شامل مسئولین، فرزندانشان و البته مسئولین سابق نیز می‌شود و ما از این قراین، شواهد و دلایل نتیجه‌گیری کردیم.

نماینده مردم نجف‌آباد افزود: در تذکری که آقای سلیمی نماینده محلات به آقای لاریجانی دادند. ایشان قول دادند اسامی این صد نفر ضمیمه را که قانون هم تصویب کرده است در  کمیسیون امنیت ملی رسماً اعلام کنند.

وی درباره اسناد ادعای دوتابعیتی بودن یک مقام بلندپایه خاطرنشان کرد: اسامی هفته آینده اعلام خواهد شد و بنده به خاطر قوانین آیین‌نامه داخلی نمی‌توانم بیشتر توضیح بدهم و همین‌قدر روشنگری که کردیم فعلاً کافی است.

نماینده مردم نجف آباد افزود: در تذکری که آقای سلیمی نماینده محلات به آقای لاریجانی دادند. ایشان قول دادند اسامی این صد نفر ضمیمه را که قانون هم تصویب کرده است در  کمیسیون امنیت ملی رسما اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسامی هفته اینده اعلام خواهد شد و بنده به خاطر قوانین آیین نامه داخلی نمیتوانم بیشتر توضیح بدهم و همین قدر روشنگری که کردیم فعلا کافی است.