ورود ساز به پارک‌ها آزاد شد +عکس

گروه اجتماعی الف،   3970529018 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعد از فراز و نشیب‌ها و جریان‌سازی‌های تابلوهای ورود ساز ممنوع در پارک‌ها، سرانجام نوشته‌های این تابلوها در پارک جمشیدیه تهران پاک شد.

ورود ساز به پارک‌ها آزاد شد +عکس
ایسنا نوشت:  ۲۲روز از زمان شروع بحث تابلوهایی با عنوان  ممنوعیت ورود ساز به پارک‌ها  که در ایسنا مطرح شد، می‌گذرد و حالا بعد از گذشت این زمان، نوشته‌هایی با عنوان «خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...) و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جداً خودداری فرمایید.» از روی همه‌ی تابلوها با رنگ سفید پاک شد.

یکی از نگهبان‌های پارک جمشیدیه در این زمینه به ایسنا گفت: «حدود چهار روزی می‌شود که به دستور پیمانکار مربوطه تمام این تابلوها با رنگ سفید پاک شده‌اند. نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقی افتاده است اما به نظر می‌رسد کنار هم قرار گرفتن ساز، سگ و قلیان حاشیه‌هایی را به وجود آورده بود که چنین دستوری صادر شد.»

با وجود آنکه زیر نوشته روی این تابلوها عنوان پلیس پارک ثبت شده بود، اما نگهبان پارک اعلام کرد: «این تابلوها به دستور پلیس کوهستان نصب شده بود!»

نوشته روی این تابلوها با واکنش‌هایی از سوی هنرمندان موسیقی نیز همراه شد. اما اولین واکنش را حمیدرضا نوربخش ـ مدیرعامل خانه موسیقی ـ در این باره مطرح کرد و آن را توهین بزرگی به اهالی موسیقی دانست و قول داد که این مساله را پیگیری کند؛ البته به نظر می‌رسد پیش از پیگیری مدیر عامل خانه موسیقی این مساله حل شده باشد.

حسن ریاحی ـ آهنگساز و سازنده سرود ملی ایران ـ  دیگر فردی بود که به این تابلوها واکنش نشان داد. او که مدتی پیش به همراه دخترش به پارک جمشیدیه رفته بود، وقتی متوجه این تابلوها شده بود، ناراحت شده و عکسی از آن گرفته و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت نشان داده بود.

حمیدرضا اردلان ـ آهنگساز ـ نیز در واکنش به این تابلوها، رفتارهای این چنینی به ویژه پررنگ کردن آن را مخرب دانست که نتیجه معکوسی به همراه خواهد داشت.

بعد از اظهارات  علی ترابی ـ مدیرکل دفتر موسیقی ـ مشخص شد وجود چنین تابلوهایی در پارک‌ها اصلا وجاهت قانونی ندارد. او اعلام کرد: «این گونه برخوردها اصلا ارزش قانونی ندارند و فقط مایه تأسف است. هیچ استناد قانونی را نمی‌توان پیدا کرد که چنین نوشته‌هایی را توجیه کند و اگر کسی با ساز وارد پارک شد، بگویند به استناد این ماده قانونی تخلفی انجام داده است.»

بعد از واکنش مسوولان و هنرمندان حوزه موسیقی، عنوان آلات موسیقی با رنگ سبز از روی این تابلوها حذف شد. اما این موضوع همچنان از سوی اعضای شورای شهر واکنش‌هایی به همراه داشت و مجید فراهانی در توئیتی نوشت: «تبلیغ پلیس پارک مبنی بر ممنوعیت ورود ساز در پاک‌ها قطعا تخلف است و در مصوبه شورا وجود ندارد که اگر کسی با ساز وارد پارک شد بگویند تخلف است.»

این موضوع مورد توجه رسانه‌های دیگر هم قرار گرفت و پیگیری برای اینکه دستور نصب این تابلوها را چه کسی صادر کرده است، مطرح شد. موضوعی که برای آن هیچ استناد قانونی وجود نداشت و بیانگر برخورد سلیقه‌ای در این زمینه بود.

سرانجام الهام فخاری ـ رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ـ  ۲۴ مرداد ماه از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که بر اساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد.

در نهایت طبق آخرین مشاهدات خبرنگار ایسنا، کلیات نوشته‌های روی این تابلوها با رنگ سفید پاک شد و به نظر می‌رسد از این به بعد برای ورود ساز به پارک‌ها مانعی وجود ندارد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۳۰۷۳۰۷:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ورود ساز به پارک را خدا آزاد کرد
ناشناس۵۰۳۳۹۳۱۰:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
همون خدا بزنه تو کمرتون
ناشناس۵۰۳۵۲۴۱۱:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
همون خدا به شما سلامتی و نوع دوستی هدیه بده
حمید۵۰۳۵۸۱۱۲:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
همان خدای بزرگ به شما سلامتی و کمی تفکر بیشتر بده
ناشناس۵۰۳۶۶۹۱۲:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا؟؟ این چه ادبیاتیه ؟ الف واقعا منتشر کردن این افاضات قباحت داره
ناشناس۵۰۴۲۸۸۱۵:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دوست عزیز خدا شما وخانواده شما را حفظ کنه اخه ادم چرا باید مدام برا مردم بد بخاد و هی مرگک بر این واون بگه؟ ارزوی مفقیت برای شما دارم کمر ما هم زیر بار بی پولی شکسته نیاز نیست بزنه به کمر ما سلامت و تندرست باشید
ناشناس۵۰۴۳۵۷۱۶:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا ؟ کی گفته موسیقی حرامه ...ی ایه بیار فقط ی ایه ولی هزار ایه در مورد ربا هست ..خدا به کمر دروغ و ربا و فاسد بزنه
میلاد حمیدی۵۰۴۵۵۷۱۷:۲۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
شاید موسیقی حرام نباشه اما ابزار خوبی هست برای حرام و سو استفاده یک عده بخصوص اگر بخواد بدون مجوز و هر کی هر کی تو کوی و برزن و پارک نواخته بشه
ناشناس۵۰۵۱۵۱۲۳:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
قرآن کریم تصریح به این معنا نکرده است اما آیاتی هستند که معصومین علیهم السلام در تفسیر آن آیات به این نکته اشاره کرده اند، در ضمن تحریم مطلق موسیقی و آواز، تنها مربوط به تعدادی از فقهاء اسلام است و موسیقی و آواز در صورتی حرام است که تهییج کننده شهوات جنسی بوده یا طرب انگیز باشد و موجب سبکی و بی حرمتی انسان شود. اما آیات: 1ـ در آیه 31 سوره 22 (قول الزور) به غنا و خوانندگی (با حالت خاص) تعبیر شده است. 2ـ در سوره 31 آیه 6 (لهو الحدیث) به غنا تفسیر شده است. 3ـ در سوره 23 آیه 3 (لغو) به غنا تفسیر شده است. 4ـ سوره 25 آیه 72 (لغو) به غنا تفسیر شده است. البته روایات فراوانی در تحریم موسیقی حرام (مطرب و شهوت انگیز) هست که می توان به کتاب گناهان کبیره شهید آیت الله عبدالحسین دستغیب، ج اول مراجعه کرد.
ناشناس۵۰۴۵۸۰۱۷:۳۱:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خداوند روح شما راقدري آرام كند
ناشناس۵۰۳۱۰۴۰۸:۰۹:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بخدا اوردن ساز و حیوانات خانگی به پارکها اشکالی ندارد. بجای اینهمه محدودیت که اخرش فقط لجبازی به همراه میاره فرهنگ‌سازی کنید که حداقل درست انجام بشه و مردم هم رعایت کنند. مثلاً حیوانات خانگی در بعضی از پارکها یا فقط قسمت مشخصی از یک پارک باشه و مردم موظف به تمیز نگه داشتن ومحیط و کنترل حیوان خود باشند. الان موسیقی هم هم می تونهه منبع کسب درامد برای یک هنرمند باشه هم می تونه باعث شادی مردم باشه.
میلاد حمیدی۵۰۳۲۹۰۱۰:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جلوگیری نشه چون لجبازی می شه و هر کی هر کاری میخواد می کنه. جلوگیری هم که نشه باز هر کی هر کاری میخواد میکنه! مظاهر فرهنگ غلط غربی رو داریم به جون میخریم و روز به روز عاقبت ها سیاه تر میشه و خیلی زود پیری و تنهایی فرا میرسه. بی بند و باری یواش یواش با ساز میاد کار به رقص و اختلاط و .و... میرسه. بعد رفتار های روشنفکرانه تری هم بروز میکنه مثل رفتار های همجنس خواهانه رفتار های آزاد تر نامحرم ها با همدیگه بعد پارک ها میشه بیش از اینی که هست محل فساد یا بهتره بگیم نشر فساد. خدایا در چه دنیایی زندگی میکنیم!؟
تبریزی۵۰۴۷۵۷۱۹:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
میلاد جان اگه کشور مال ما هم هست ما همه اون چیزهایی رو که اونجا گفتین رو قبول داریم. شما اگه طرز تفکرت رو یه مقدار تغییر بدی و اطلاعاتت رو یه کم ببری بالا می بینی که وقتی همه اون مسائلی که بر شمری جابیافتن و به فرهنگ تبدیل بشن اتفاق خاصی نمی افته که هیچ سلامت روانی جامعه هم می ره بالاتر. شما اگه با آزادی مشکل دارین برین تو قلمروی داعش زندگی کنید. به امید ایرانی آزاد.
ناشناس۵۰۳۳۹۹۱۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سلام یک سوالی. کسی که بخواد از آرامش و طبیعت لذت ببره چکار باید بکنه؟
هنر۵۰۳۸۲۹۱۳:۲۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
الان همه جا آهنگ و موسيقي هست. یه پارک میمونه برای آرامش و تمدد اعصاب که اونم نمیزارن.
ناشناس۵۰۴۰۱۱۱۴:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هیچی، با سگش بره پارک جمشیدیه گیتار بزنه
ناشناس۵۰۴۸۹۲۲۱:۱۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگه این اتفاق بیفته جای شما تنگ میشه؟
ناشناس۵۰۴۸۹۱۲۱:۱۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
الان سوال این هست که آیا شما واقعا از طبیعت لذت می برید یا نه؟ یا منظورا این هست که برید طبیعت هر کاری خواستیم بکنیم، اشغال بریزیم، تخریب بکنیم و غیره...
ناشناس۵۰۳۵۳۹۱۱:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مشکل همین جاست که آیا مردم می توانند شاد باشند؟
ناشناس۵۰۳۶۷۵۱۲:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
باشه شما درب منزل خودتان را باز بگذارید، مدتی پس رفت و آمد افراد، به مرور فرهنگ سازی خواهد شد،
ناشناس۵۰۴۰۰۵۱۴:۲۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
کجای کاری داداش، همه اش با این لفاظی ها میخواهید روی همه چیز ماله بکشید، کدوم فرهنگ سازی؟ ملت ما بعد هزاران سال هنوز یاد نگرفتند که لب ساحل و تو جنگل جای ریختن زباله نیست یا کف خیابون جای انداختن آب دهان نیست، اونوقت شما میگی برای آوردن سگ و گربه به پارک فرهنگ سازی کنند؟؟؟؟
حسن۵۰۳۱۲۲۰۸:۲۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دولت حسن روحانی وشورای شهر تداعی کننده اعمال خلاف شرع مطابق زمان سلطنت است واین ها فاتحه خون شهدا را خوانده اند
ناشناس۵۰۳۲۲۶۰۹:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
برای دعواهای جناحی از مقدسات خرج نکن این همه دزدی و ریا و ربا و اختلاس و ویژه خواری و .... از سر و کول مملکت بالا می ره فقط زمان روحانی ایجاد شده همه سر و ته یه کرباسن هیچ کدام از این دو جناح در بی عرضگی چیزی از اون یکی کم نداره
ناشناس۵۰۳۴۸۹۱۱:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اشتباها مثبت دادم.
ناشناس۵۰۳۱۲۶۰۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ورود ساز به پارک‌ها آزاد شد :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
ناشناس۵۰۳۱۹۸۰۹:۲۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مگر آزاد نبود؟!
آریابان۵۰۳۵۲۶۱۱:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بلی ممنوع بود و آزادی آن پیش از هرچیز میتواند نوید بخش گشودگی های بیشتر و ارزنده به جایگاه هنر موسیقی در کشور باشد. زیرا متأسفانه هنوز هم می بینیم که در پایان-نوشت فیلم ها و سریال های "سیما" ، علیرغم درجه بسیار بالای تأثیرگذاری هنر موسیقی در برقراری ارتباطی عمیق و غیر قابل انکار این هنر در جذب مخاطب، نام و مشخصات خواننده و دیگر هنرمندان دست اندر کار ساخت و اجرای موسیقی فیلم، کماکان در بخش های پایانی تیتراژ نوشته میشه و حتی بعد از برخی عوامل خدماتی غیر هنری !!!!.
مجيد۵۰۳۲۲۷۰۹:۴۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خدايا شكرت ما چقدر مشكلاتمون زود حل ميشه..... خجالت اوره اين تيتر. به ما دنيا ميخنده حذفش كنيد توروخدا.
ناشناس۵۰۳۳۹۵۱۰:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نترس کسی به تو نمی خنده
ناشناس۵۰۳۲۳۴۰۹:۴۸:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مهمترین اقدام دولت و شورای شهر ازادی ورودی ساز به پارک هست! به جای این بازی ها یک فکری به حال زندگی مردم بکنید.
ایرانی آباد وآزاد۵۰۳۲۴۱۰۹:۵۱:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
واقعا که !!!چه بلائی سر فرهنگمان آوردند!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۰۳۲۴۷۰۹:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خوب خدا رو شکر یک هفته پیش ممنوعش کردن حالا آزاد شد. یعنی حالا باید خوشحال باشیم از این مرحمت مسئولین؟
ناشناس۵۰۳۲۵۷۰۹:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چقدر بدبختیم ما ومشکلاتمان چقدر حقیرند!
امین۵۰۳۳۴۰۱۰:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نه چرا اینقدر ازادی می دهید. مردم ظرفیت ندارند.
احد۵۰۳۵۶۶۱۲:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چه تحول بزرگی ! واقعا لطف کردند مسئولین ! نمیدانم چطوری و به چه نحوی تشکر کنم واقعا خدمت بزرگی انجام دادند که ورود ساز به پارک ها آزاد شد !!
ناشناس۵۰۳۵۷۰۱۲:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جالبترین چیز اینه که سالها کلی مطلب در مورد اکراه موسیقی گفته میشه و بعد ازاد میشه. یعنی خدا منتظر نشسته که ببینه یه عده این پایین نظرشون راجع به موسیقی چیه تا توی کارنامه اعمال ما منفی و مثبت را اعمال کنه،واقعا درک درستی از خداوند نداریم. ضمنا دادن بدیهی ترین حق یا به عبارت بهتر حذف یک ناحقی بدیهی برای دلخوش کردن مردم توی این شرایط وحشتناک سیاسی اقتصادی بعید میدونم خیلی تاثیری در روحیه مردم داشته باشه.
ناشناس۵۰۳۸۱۰۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نفس چی بکشیم یا نه جرمه
ناشناس۵۰۴۲۶۸۱۵:۴۴:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ساز مشکلی نداره چه بسا باعث شادی روح و روان هم میشه ولی ای کاش در مقابل یک فشار به مسئولین وارد کنند که از ورود موتور سوار و موتور سیکلت ، قلیان و حیوانات به شدت جلوگیری شود.
ناشناس۵۰۴۴۳۹۱۶:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مسئله استفاده از ساز است. وگرنه ورود قلیان بدون استفاده به پارک چه مشکلی داره. آیا ساز زدن در پارک آزاد است؟
ناشناس۵۰۴۴۶۶۱۶:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ببینید پارک محل تفریح مردم است ایجاد سروصدای بالاتر از حالت عادی تجاوز به حریم دیگران است کسی مشکلی با ساز و آواز ندارد... ولی در جای خودش و بدور از مزاحمت برای دیگران
ناشناس۵۰۴۵۹۲۱۷:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
به سلامتي همه مشكلات حل شد
بی نفس۵۰۴۷۵۱۱۹:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
انوقت رادیوآزادبودهمسارداشت وآواز
ناشناس۵۰۴۸۲۴۲۰:۱۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فکر کردم یک عنصر جدید کشف کردیم....
ناشناس۵۰۴۹۵۲۲۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اي بابا شكرخدا چقدر ازادشديم قدرش را نميدانيم ديگر تركيه تعطيل مالزي تعطيل سفرخارجه تعطيل ايران ازاد شد
ناشناس۵۰۵۰۸۲۲۲:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
عجب!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین