توکلی: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی معوقات بانکی متعلق به ۱۰۸نفر/ ۲۰ میلیارد دلار ظرف چند روز با سیاست های غلط دولت از دست رفت

گروه اقتصادی الف،   3970526052 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی گفت: حدود ۲۰ میلیارد دلار ظرف چند روز توسط سیاست های غلط دولت از دست رفت همچنین در پیش فروش سکه، ۶۲ تن طلا را در ظرف چند روز از بین بردیم.

توکلی: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی معوقات بانکی متعلق به ۱۰۸نفر/ ۲۰ میلیارد دلار ظرف چند روز با سیاست های غلط دولت از دست رفت

به گزارش الف به نقل از صاحب نیوز؛ احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در چهارمین نشت هم اندیشی پیرامون موضوعات اقتصادی اخیر که به همت تشکل رویش برگزار شده بود، در رابطه با تورم و عوامل پیدا و پنهان آن اظهار کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن تورم توسط افزایش نرخ ارز ، این است که قیمت تمام شده محصولات زیاد می شود و تولید کنند مجبور به تولید محصول با قیمت بالاتر می شود والا کسی جنس را گران نمی فروشد.

وی بیان کرد: در شرایطی که نرخ تورم بالا می رود باید برنامه ای برای مستضعفان داشته باشیم ، به این صورت که کارت بانکی خاصی برای این قشر تهیه شود که مثلا در هنگام خرید از آن با یک بسته حمایتی از سوی دولت انجام شود.

* حدود 20 میلیارد دلار و 62 تن طلا ظرف چند روز توسط سیاست های غلط دولت از دست رفت

مدیر عامل موسسه دیده بان تصریح کرد: در این شرایط تورمی اگر دولت کاری نکند، باید منتظر شورش مستضعفیان باشیم، در بازار امروز و شرایط اقتصادی متاسفانه یک سری سوالات بی جواب داریم، مثلا اینکه ارز در شرایطی که بازار تعطیل بود چرا بالا رفت؟

وی افزود: حدود 20 میلیارد دلار ظرف چند روز توسط سیاست های غلط دولت از دست رفت همچنین در پیش فروش سکه، 62 تن طلا را در ظرف چند روز از بین بردیم.

*نرخ ارز باید براساس تولید ملی تعیین شود نه ذخایر طلا و ارز

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: دولت برای اختصاص ارز به کالاهای نوع دوم و سوم تعیین تکلیف نکرد که نتیجتا با این عملکرد، ذخایر این نوع کالا در کشور رو به اتمام می رود و باعث ایجاد اختلالاتی در کشور می شود، به عنوان مثال مثلا برای کالایی مثل دگمه پیراهن، کاغذ، هل برای شیرینی تعیین تکلیف نمی شود و این باعث بروز مشکل در کشور می شود.

وی در ادامه به بیان برخی از مشکلات حاصله از بی تدبیری های درباره ارز اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی قدرت خرید همسایگان ایران بیشتر می شود و باعث خرید کالاها در بازار ایران توسط این افراد می شود.

* کارگر بیکار شده با تحصیل کرده بیکار متفاوت است

عضو تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: این بحران ارزی با بحران های ارزی سال 73 و 74 و 91 و 92 تفاوت دارد ، چرا که دراین بحران ارزی هرج و مرج قیمتی ایجاد می شود و هر کسی هرکاری خواستار باشد انجام می گیرد.

وی اذعان کرد: وقتی جنس گران شد، قدرت خرید قشری از مردم پایین آمده و در نتیجه تولیدات کارخانه ها کم شده و نهایتا کارگران بیکار می شوند، ولی کارگر بیکار شده با تحصیل کرده بیکار متفاوت است، چرا که کارگر بیکار تعهدات پیشین دارد لذا واکنش هاو عملکردهای آن بسیار می تواند خطرناک باشد

*110 هزار میلیارد تومان بدهی معوقات بانکی متعلق به 108 نفر

مدیر عامل موسسه دیده بان یادآور شد: اگر دراین شرایط به تنش اجتماعی برسیم، فرصت اصلاح را از ما سلب می کند و این بحران خطرناکی است .

وی افزود: در حال حاضر 110 هزار میلیارد تومان بدهی معوقات بانکی متعلق به 108 نفر در کشور است، و در نتیجه با این شرایط اقتصادی جدید و بحران ارزی و تورم به وجود امده میزان ارزش بدهی این بدهکاران بزرگ بانکی در حقیقت نصف قبل شده است و در مقابل ارزش وثیقه این بدهکاران که عمدتا ملک است نسبت به قبل چند برابر شده و در نتیجه میزان ارزش وام انها چند برابر می شود.

*اعدام مفسدین اقتصادی موثر خواهد بود

توکلی خاطرنشان کرد: ما چاره ای جز تثبت نرخ ارز نداریم، نباید ارز دو نرخی باشد، نرخ ارز باید شفاف و برای همه کالا یک نرخی باشد، باید رانت کم شود، باید با فساد جدی مبارزه کرد، اگر چند نفر مفسداقتصادی را اعدام کرده بودیم شاهد چنین اختلالاتی نبودیم

وی با بیان اینکه نرخ 4200 تومانی دلار توسط دولت به اذعان مسئولان دولتی براساس روش pp در اقتصاد تعیین شده است که اصلا صحیح نبوده و باعث بروز مشکلات می شود، گفت: تولید ملی ارزش پول ملی را تعیین می کند نه ذخایر طلا و ارز، بنابراین باید نرخ ارز براساس تولید ملی تعیین شود

* نرخی برای ارز تعیین شود که تولید ملی را تحریک کند

عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر اقدامی که در سبد جدید ارزی انجام می شود باید چشمی به تولید ملی کشور داشته باشد، باید نرخی برای ارز تعیین شود که تولید ملی را تحریک کند. اگر نرخ ارز ثابت نباشد هیچ تولید کننده ای حاضر به تولید نیست و لذا درب دکان ها را می بندد.

وی متذکر شد: اما همه این موارد راه حل دارد و نباید در برابر نگرانی عده ای که به صورت غرب زده در صدد اجرای مدل های غربی هستندف مایوس بود، در دنیا نمونه های مختلفی برای کوپنی شدن داریم ، دولت در حال تصمیم گیری برای حمایت از مستضعفان جامعه هست.

* تعویض دولت به هیچ وجه مصلحت نظام نیست،

توکلی در ادامه در پاسخ به سوالات حاضرین، گفت: توضیح این رفتارهای عجیب در اقتصاد توسط عده ای بسیار سخت است و دهانمان به خیانت نمی چرخد ولی به مثابه بهالت و جهالت بهآانها می نگریم.

وی اذعان کرد: امام صادق می فرماید پیش من فرقی نمی کند که امانت را پیش خائن یا جاهل می سپارید، در هر دو امانت از بین می رود .

نماینده سابق مجلس ادامه داد: در این شرایط تعویض دولت به هیچ وجه مصلحت نظام نیست، باید دولت را تشویق و تحریک کرد که به سمت اجرای اقدامات موثری داشته باشد .

مدیر عامل موسسه دیده بان ابراز کرد: مواضع من در برجام، در گزارشی که تحت عنوان فرجام برجام نام دارد مفصل آورده ام، من شاید براساس مبنا و مصلحت اندیشی سخنان و چه بسا برای برجام تبریک هم به رئیس جمهور گفته باشیم .

* هیچ راهی جز مطالبه عمومی نداریم

وی بیان کرد: در سیر برجام من موافق کسانی بودم که میگفتند برجام مشروط باشد، لذا 6 شرط قرار دادم، من خودم را از کسانی می دانم که در زمینه برجام درست عمل کردم وموافق به برجام مشروط می دانم، البته ممکن است در عمل و نطق هایم در چند سال اخیراشتباهاتی را هم کرده باشم.

توکلی خطاب به حاضرین اذعان کرد: در این شرایط اخیر هیچ راهی جز مطالبه نداریم، چرا که حزب قوی در کشور نداریم، موسسه دیده بان که یک سازمان مردم نهاد است براین اساس شکل گرفته است، اگر مطالبه کنید هیچ کس نمی تواند شما را به شوش متهم کنند، جر مطالبه و گفت وگو راهی نیست، اگر تعدا جمع هایی چون تشکل رویش زیاد شود، نتیجه بخش است

* ما با بانک های خصوصی در کشور مخالفیم و این بانک ها مضر هستند

وی تصریح کرد: رفتار دولت و رئیس جمهور در عرصه ارز سرمرزی است، روحانی بین افکار لیبرالی و افکار مقابلش سرمرز حرکت می کند، من اطلاعات لازم برای پیش بینی نرخ ارز تا 1400 را ندارم .

وی در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان شد: نظر من درباره نقدینگی و خلق پول روشن است، بانک ها به طرق مختلف از بانک مرکزی قرض می کند و دولت هم این چنین می کند، ما با بانک های خصوصی در کشور مخالفیم و این بانک ها مضرر هستند.

توکلی توضیح داد: نقدینگی حالت های مخالف دارد، اوراق مشارکت، چاپ پول و و..همگی جز خلق نقدینگی است، نقدینگی به دلیل بدهی های پنهان دولت به بانک مرکزی زیاد می شود، وقتی نقدینگی زیاد می شود باید بازار مسکن و ارز مصون کرد،همیشه احتکار خانه و زمین به دلیل تورم مقرون به صرفه است چرا که و عمدتا مالیات هم نمی دهد، لذا مقابله با این افراد لازم و در مقابل به بخش تولید هم باید تسهیلات دهیم.

وی د رپایان گفت: معتقدم بانک مرکز ی دست افراد نا اهل هست، جرات کافی برای تصمیم های بزرگ و درست ندارند، من از طرف دیده بان علیه بانک مرکزی اعلام جرم کردم و در حال رسیدگی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۸۲۵۵۱۱:۲۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
باید مدیرانی که تصمیمات غلط هم میگیرند تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند. مثلا مدیری که چوب حراج به ذخیره طلای کشور آن هم به صورت معاف از مالیات زد یا مدیری که طرح تحول جیب پزشکان موسوم به چاه ویل اقتصاد ایران را اجرا کرد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۹۸۳۱۲۱۲:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جناب دکتر توکلی ارقام معوقات بانکی اعلام شده ظاهری می باشد بسیار از بانک ها به دلیل پنهان کردن فسادهایشان و ایجاد سود ساختگی و صوری اقدام به دادن وام های مجدد به بدهکاران کلان بانکی و تسویه معوقات کرده و می کنند به همین جهت امار معوقات چندین برابر ارقام اعلامی است حد اقل 70 درصد تسهیلات در جریان که به صورت دفتری بیان می شود در حقیقت معوقات هستند که باید به امارها اضافه شود
ناشناس۴۹۸۳۴۳۱۲:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
برای یکبار باید همه چیز در کشور را ملی کرد و سنگ پایه اقتصاد کشور را بر اصول درست پایه ریزی کرد لیس للانسان الی ما سعی فقط این راه صحیح است والا هر ساخت و سازی روی زمین سست جواب نمی دهد ریشه ای باید اقتصاد را درست کرد
ناشناس۵۰۱۲۶۳۰۹:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
اگر به صورت کلی هم امکان پذیر نیست برای دارندگان ثروت های بالای یک میلیارد تومان اینکار صورت بگیرد
ناشناس۴۹۸۳۶۶۱۲:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
با این توصیفات وحشتناک که تازه بخشی از فجایع است آیا همدلی و همیاری و همکاری با روحانی و دولتش به مصلحت ملت و نظام است؟؟ ___________ آیا هنوز وکیل الدوله ها را نمیتوان سهل انگار نامید؟؟ آیا هنوز هم مدارا با اسلاهتلبان اصلاح ناپذیر و این دولت ناهنجار به نفع نظام و ملت است؟؟ واقعاً متاسفیم.
ماریا۴۹۹۱۵۳۰۷:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اصلاح طلب و اصولگرا و غیره و ذالک همه هستند سر این سفره امسال الحمدالله ، لااقل جناح بندی ها داره کمرنگ میشه و توی غارت همکاری بالاس
ناشناس۵۰۰۴۵۵۱۹:۵۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تو چیکاره ای در کار دولت منتخب مردم دخالت میکنی؟دولت خودش میداند به کی ارز بده به کی نده.از دوره ساسانیان به اینطرف من دولتی مثل این دولت ندیدم بسیار شفاف و مردم دوست!
ناشناس۴۹۹۰۲۲۰۰:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
با بر گشت دلار به قیمت زیر 3200 تومان و کاهش شدید طلا همه چیز بهتر از گذشته بدست می آید فاسدان طلا و دلار خر بکل نابود می شوند و نقدینگی بشدت پایین می آید
ناشناس۴۹۸۳۲۵۱۲:۱۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
آخرش این کاهش ارزش ریال فاجعه‌ای جبران ناپذیر را رقم می‌زند چرا بیدار نمی شوند مسولین؟!
حمید۴۹۹۲۱۹۰۸:۳۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
بر اساس کدام علم اقتصاد.... هر ثانیه 5 میلیون تومان پول بدون پشتوانه چاپ و به سیستم اقتصادی کشور پمپاژ میشود؟؟؟
ناشناس۴۹۸۳۳۳۱۲:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
دیده بان شفافیت و عدالت لطفا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را که چتدین بار از سوی نمایندگان مجلس کلید زده شده ولی عملیاتی نشده است را مورد پیگیری قرار دهید
ناشناس۴۹۸۳۴۵۱۲:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جناب دکتر توکلی لطفا اگهی های دعوت مجامع عمومی بانک ها را در همین امسال ملاحظه بفرمایید یک بندش پاداش هیت مدیره و حق حضور در جلسات
ناشناس۴۹۸۴۵۲۱۴:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۶
با همین 110 هزار میلیارد تومان بدهی معوقات بانکی می توان بسیاری از پروزه های نفتی و زیربنایی کشور را اجرا کرد و برای چند میلیون نفر شغل ایجاد کرد! متاسفانه فساد و بی کفایتی مشکل بزرگ کشور است و نه تحریم
ناشناس۴۹۸۴۶۴۱۴:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
این 108 نفر را بازداشت کنید وکلیه اموال انها را مصادره کنید تا کی می خواهید با مفسدین مدارا کنید؟ زورتون به این 108 نفر نمی رسه ؟ 108 نفر یک کشور 85 میلیونی را به گروگان گرفتند ! ضرری که این 108 نفر به کشور زدند بیشتر از ضرر اسرائیل و امریکاست نظام تا کی می خواهد سکوت کند ؟ چرا وزارت اطلاعات و قوه قضائیه کاری نمی کنند ؟
ناشناس۴۹۸۷۰۱۱۸:۲۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
چون به جایی وصلند، یا از پشت پرده هایی خبر دارند که ...
ظریف۵۱۰۵۰۷۱۵:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲
خوب میگه اشتباه کردم وتمام میشه علی برکت الله
ناشناس۴۹۸۲۶۲۱۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
همین طیف اشرافی که در عرض چند روز ۲۰ هزارمیلیارد تومان پول ملت رو بین خودشون تقسیم کردن ، برای معیشت مردم اشک تمساح میریزن که بریم مذاکره! شماها اگه به فکر معیشت مردمید، رانت خواری نکنید! حقوق نجومی نگیرید!
ناشناس۴۹۸۳۳۲۱۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
البته 20 میلیارد دلار که معادل تومانی آن می شود 220 هزار میلیارد تومان که معاد ل تقریبا شش سال یارانه کل مملکت هست.
ناشناس۴۹۹۸۴۳۱۳:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
رایانه دهک پولدارا حذف شده طفلی ها گشنه بودن ... لازم داشتن
ناشناس۴۹۸۳۳۹۱۲:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
لطفا به مسله حقوق های نجومی مدیران بانکی و پاداش های کلان و انواع مناسبتی ها وووووووو که از حد اقل 10 سال گذشته به اینطرف گرفته و می گیرند و در حقیقت به نوعی غارت سپرده های بانکی که نزد انها امانت بوده پرداخته شده رسیدگی نمایید
ناشناس۴۹۸۷۴۷۱۹:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
بالاغیرتا بیاد قبول کنیم در کنار تحریم ها این سوء مدیریت ها که هیچ ربطی به تحریم ها ندارند رو هم به عنوان مشکل قبول کنیم و حداقل همون قدر که بعضی ها دنبال مذاکره اند دنبال مطالبه از سوء تدبیر ها هم باشند.
ناشناس۴۹۸۲۷۴۱۱:۳۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
لطفا بگید چطور میشه یک نفر که در ایران آن هم نه در دانشگاه های تاپ داخلی پزشکی خوانده میتواند فقط از راه پزشکی چند هزار میلیارد سر مایه داشته باشد؟ آیا نباید پای رانت در کار باشد؟ آیا نباید ضعف نظام مالیاتی کشور باشد؟ چطور پزشکان بنابه گفته مسئولان مالیاتی تقریبا مساوی با کارمندان مالیات می پردازن درحالیکه بین 50 تا 1000 برابر کارمندان درامد دارند؟
ناشناس۴۹۸۳۰۳۱۱:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
واردات تجهیزات پزشکی...
ناشناس۴۹۸۲۸۵۱۱:۵۰:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
دکتر توکلی چرا وقت برای یک نشست با دکتر همتی و روحانی نمی گیرد؟؟؟!!!!!
ناشناس۴۹۸۲۸۷۱۱:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جناب توکلی جالبه بدونید۲۰ میلیارددلار ازدست میره تاوانشو بچه های مردم که باهزار زحمت و تحمل مشکلات درخارج ازکشور به تحصیل مشغولند وارزدانشجویی را با وجود تاییدیه تحصیلی توسط وزارت علوم به استناد بخشنامه مبهم بانک مرکزی قطع کرده اندباید بپردازند من بازنشسته آموزس وپرورش ازکجا هزینه زندگی فرزندم را که کاری درآنجا ندارد جز تحصیل با دلار ۱۰۰۰۰تومن تامین کنم؟ گنه کرد دربلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!
ناشناس۴۹۸۳۰۶۱۲:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
تو دانشگاههای داخلی نمی تونید قبول شید ، میرین خارج ..باید ملت از جیب بده؟!
ناشناس۴۹۸۳۳۷۱۲:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
دقیقا...من با کلی مقاله ISI در مقطع phd رشته IT تو مصاحبه رد شدم..طرف با کمترین سواد رفته اوکراین با phd برگشته...انتظارم داره بشه استاد!!
ناشناس۴۹۸۴۵۶۱۴:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
خیراینطورنیست پسرم ارشد شریف میخوند وبرای رشته ای که هنوز بستر پژوهشی درآن فراهم نیست درخارج تحصیل می کند. انشالله امکانات فراهم شدومدرکش را گرفت قطعا به کشور برمی گردد....
علی۴۹۸۲۸۸۱۱:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
آقای توکلی آن ۲۰میلیارد دلار برای مردم از دست رفت برای خودشان از دست نرفت برای روز مبادا و بازنشستگی و هزینه های انتخاباتی جبران میکنند ارز گیرندگان! این جنایت اقتصادی نیست پس چه هست قوه قضاییه؟؟؟
ناشناس۴۹۸۳۱۰۱۲:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
میخواهند همه به قیمت سابق بفروشند اما خودشون قیمت ارز رو سه برابر کرده اند . به جای اینکه تلاش کنند قیمت هزاران قلم کالا رو ثابت نگه دارند تلاش کنند قیمت یک قلم «ارز» رو پایین بیارند. آقا ما دلار 3700 تومانی رو قبول داریم بالاتر باشه از جیب ما طبقه ضعیف خواهد رفت داخل جیب تجار محترم و دولت تدبیر
ناشناس۴۹۸۳۱۵۱۲:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۶
در شرایطی که تولید نداریم افزایش سود بانکی یعنی بانکها هم این نقدینگی را در فعالیتهای سوداگرانه استفاده خواهند کرد. به عبارت دیگر افزایش سود یعنی مردم خرده سرمایه های خود را به بانک بسپارند تا بانک آنرا به شکل کلان به افراد و شرکتهای وابسته سپرده تا آنها سفته بازی کنند و تورم شدید ایجاد کنند!
ناشناس۴۹۸۳۳۵۱۲:۲۰:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
شفافیت که نباشد امکان هرگونه دزدی وجود دارد. چطور برای تردد ماشین در خیابان وجود شماره پلاک الزامی است اما در فضای اقتصاد ایران تراکنش های مالی و تسهیلات کلان بدون رصد کد ملی افراد و تعیین اعتبار آنها انجام می شود!!!!!!!
آزاده۴۹۸۳۵۲۱۲:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جناب توکلی چند ساله دارین این حرفها رو میزنید مگه تغییری ایجاد شده؟آب از آب هم تکون نخورده بقیش هم به همین منوال میگذره باید کسی باشه بیاد همه چیز رو تغییر بده تا حالا که کسی توان نداشته
ناشناس۴۹۸۳۸۶۱۳:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
کشور نیاز فوری به مختار زمان داره تا سیاهه ای از مفسدین که در قامت مسولین در امده اند تهیه و انها را به سزای اعمالشان برسانند
ناشناس۴۹۸۳۸۸۱۳:۰۷:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
اسامی این ۱۰۸ نفر کیا هستن چرا منتشر نمیکنین؟ دیگه مگر مردم عادی ح کار و زندگی و وام وغیره م دارن؟
ناشناس۴۹۸۳۸۹۱۳:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جای نگرانی نیست زیرا 20 میلیارد دلاری که دولت به دلیل سیاستهای غلطش در عرض چند روز از دست داده است به مرور زمان از سفره مردم برمی دارد!
ناشناس۴۹۸۴۰۹۱۳:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
بدهي هاي كلان بانكي رالطفا با شرايط موجود معادل سازي بكنند اگر ندادند يكي دو نفرشون رو اعدام كنند ميدن دلار رو ازاد كردن از ٨٢٠٠در بازار ثانويه پايين تر نمياد با دلار توليد نمي كنند واردات هم نميشه در امد اكثريت پايينه وضعيت از اين هم بدترميشه افزايش قيمت دلار بيشتر سياسي هست تا اقتصادي بهمين دليل بايد مذاكره كرد تا بلكه مسئولان وبعد از چهل سال روي توليد با كيفيت سرمايه گذاري بشه ما بايد محصولات توليديمان با كيفيت وارزون باشه تا بتونيم در بازار هاي جهاني مشتري پيدا كنيم
ناشناس۴۹۸۴۲۴۱۳:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
این ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرصت برای 80 میلیون ایرانی بوده که با معوق شدن این فرصت از بین رفته ما از مقام معظم رهبری می خواهیم با اختیارات ولی فقیه وارد شده و حقوق ملت را استیفا فرمایند
ناشناس۴۹۸۴۹۸۱۴:۵۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
اقتصادی که بر مبنای خودی و غیرخودی کردن مردم درست شده باشه نتیجه اش همین میشه.
ناشناس۴۹۸۵۰۰۱۴:۵۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۶
دکتر توکلی بزرگوار، سیف چی شد؟ شکایت های شما از سیف و..... به کجا رسید؟ این همه مفسد اقتصادی مثلا گرفتند چی شد؟ سر قاضی شلوغه هنوز نوبت به بررسی پرونده هاشون نرسیده؟! ... چرا فقط یکطرفه خبر رسانی میکنید؟ مردم که بچه نیستند دیگه حوصله خبر خوندن هم ندارند هر روز .... ما امیدمان به شما بود......
ناشناس۴۹۸۷۳۰۱۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
کل سپرده های مردم نزد بانک مرکزی حدود هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است که به یک سوم رسیده ارزش آن پس خسارت حدود *نهصد هزار میلیارد *تومان است
علی۴۹۸۵۹۲۱۶:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
این چه مملکتی است که این حجم معوقات بانکی دست عده ای قلیل است و قانون نیز در مورد آنها اجرا نمیشود؟ براستی فکر میکنید با این بی عدالتی ها و قانون شکنی ها می‌توان اعتماد مردم را بدست آورد؟!!!
ناشناس۴۹۸۶۱۸۱۶:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
چه دستهایی درکاراست تااین ابر بدهکاران درحاشیه امن باشند امثال مدلل ها ......یاصاحب استیل اذین ها.....که نام انهاافشانشودان وقت دولت سرچندرز قازافزایش حقوقهای قشربدبخت بازنشستگان هرسال مقاومت کند وفشارراروی مابازنشستگان افزایش دهد ودراخرباید شعارمرگ برکارگر درود برسرمایه دارشعارارگانهای دولتی باشد
ناشناس۴۹۸۹۰۳۲۲:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
هم اين بدهكاران بي وطن و خدا نشناس و هم ان مديران بانكهاى مربوطه، بي وطن و بي وجدان و روسا و امرايشان را محاكمه كنيد ، اعدام حداقل مجازات اين از خدا بيخبران است ، هرچند كه حتما اكثرشان در ويلاهايشان در خارج از كشور در امريكا و اروپا و كانادا ، كنار نسل و ژن هاي نكبتشان به زندگي نكبتشان ادامه ميدهند ، اما قوه قضاييه و حكومت بايد جلوي از بين رفتن بيشتر ثروت و ارز كشور را بگيرند .!
ناشناس۴۹۸۹۴۹۲۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
آقای توکلی لطفا معرفیشون کنید
ناشناس۴۹۹۱۱۱۰۳:۵۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تعیین نرخ ارز دستوری بسیار فساد آور است. نرخ ارز باید در بازار آزاد و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. کار دولت باید این باشد که با بودجه کم خود را کوچک و بهینه کند، خرجهای اضافی و اینهمه موسسات ...ی که از بیت المال مردم تغذیه میکنند را حذف کند تا نیاز به چاپ پول و تحمیل مالیات و تورم به مردم نداشته باشد. مقررات دست و پا گیر را حذف و فرصتهای برابر و شفاف ایجاد کنند. از راه مردم کنار بروید تا همه بصورت مساوی به فعالیت اقتصادی آزاد بپردازند.
ناشناس۴۹۹۱۶۲۰۷:۴۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب آقای توکلی غیرت مسلمانی ایرانی بخرج بدید ... علی گونه... شک نکنید ملت همانند کوه پشت سر شما خواهند بود... لطفا لطفا لطفا
ناشناس۴۹۹۱۶۷۰۷:۴۵:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
آقای توکلی فقط عمل
محمد۴۹۹۲۱۰۰۸:۲۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
برای گرفتن وام 5 میلیونی باید ضامن و چک و کلی مدارک به بانک بدهی. آنوقت سوال مردم این است که این وام ها را چه کسانی گرفته اند؟ البته همه جوابش را می دانند ولی منتظرند تا از زبان مسئولان بشنوند. آقازاده هایی که همه فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر هستند و در هیچ جای دولتی مشغول به کار نیستند و کار خصوصصی دارند یا در حال چوپانی هستند.
ناشناس۴۹۹۳۴۲۰۹:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
باید اسامی متخلفان اعلام عمومی شود تا مردم مسبب بدبختی ها را بشناسند
مهدي۴۹۹۳۵۹۰۹:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب توكلي شما چرا اين حرف رو ميزنيد فروش سكه بمعني ارز ش پول كشور در اون زمان بوده وبانك مركزي متعهده بر اساس ارزش پول كشور طلا در اختيار متقاضي قرار بده مشكل اساسي دريافت ارز نه براي واردات كه براي تتميع بيشتر افرادي خاص هست كه اساميشون هنوز كسي جرات نكرده اعلام كنه اين افراد اصلا وارداتي نداشتند فقط سفارش كرده اند نماينده هاشون با كارتهاي بازرگاني بي هويت ارز دريافت كردند مشكل اين اقتصاد قبل از هرچي رانت هست اقازاده هست برادر مسئولان هست حاكميت قبل از هر موضوع با اين اشخاص بايد برخورد قاطع كند بعداعمال سياست هاي اقتصادي هر سياستي كه بخواد اعمال بشه قطعا اين اشخاص براي منافع خودشون و خانواده اشون كه از ثروت كلاني برخوردارند جلوش خواهند ايستاد همين بحث بازار ثانويه وقني تزريق ارزو دست يك گروه خاص مث پتروشيمي قرار ميدن قاعدتا پتروشيمي ها تعيين كننده نرخ ارز ميشن و هروقت دلشون خواست ارز تزريق ميكنند نخواست نميكنند درواقع بر اساس منافعشون نه منافع كشور يا اقتصاد كشور هر اقدامي انجام ميدن حالا پتروشيمها متعلق به چه اشخاصيه دولتيها و افراد با نفوذ و خاص شما راه دور نريد تنها مشكل اين كشور رانت و اشخاص با نفوذه به ريش هممون هم ميخندند اقا چرا هيچكس نميتونه اين معادله رو حل كنه وزير ومعاون وزير كه ماهي سه يا چهار ميليون حقوقش بوده چطور ميتونه خانه چند ده ميلياردي داشته باشه ماشين چند صد ميليوني داشته باشه بچه اش با هزينه هنگفت خارج تحصيل كنه والسلام
ناشناس۴۹۹۵۰۴۱۱:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
... از دست رفت؟ خب پسش بگیرید !
رضا۴۹۹۸۸۳۱۴:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چيزي كه كشور ما را تهديد ميكنه قدرت نظامي و اقتصادي آمريكا و اسرائيل و اروپا و دلارهاي عربي نيست بلكه سو مديريت و فساد و رانت هاي دولتمردان و سهميه هاي علمي ناجوانمردانه است اينها به كشور و ملت و خون شهدا خيانت كرده اند .
ناشناس۵۰۱۸۸۶۱۴:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
چرا نمی تواند این پولها رو پس بگیرد ؟
ناشناس۵۰۲۸۵۷۰۰:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا قانون مشروعیت سنجی اموال مسعولین در چهار دهه انقلاب بر اساس الزامات اصل ۴۹ و اصل ۱۴۲ قانون اساسی در مجلس مسکوت شد و پیگیری نشد چرا نمایندگان مجلس که در اواخر سال ۱۳۹۶ با دو فوریت دنبال تصویب آن بودند دیگر صدایشان در نیامد ...شفافیت به ضرر چه کسانی بود چه کسانی مایل نیستند ریشه یابی اموالشان انجام شود ...پس نماینده مردم آنجا رفته اگر بدنبال مشروعیت سنجی نباشد بدنبال چیست ....مردم حقشان است بدانند چه کسی در زمینه اموالشان خادم و چه کسی خاین بوده ...آقایان نمایندگان شعار ندهید این حق مسلم مردم رادوباره مطرح و احیا کنید ...ما مردم منتظریم بدانیم اراده برای مبارزه با فساد وجود دارد
ناشناس۵۰۳۳۲۲۱۰:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای توکلی با این آمار هایی که میده حسابی اعصاب ما رو بهم میریزه ، داداش کوتاه بیا .
ناشناس۵۰۴۶۰۶۱۷:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
۲۰ میلیارد دلار ظرف چند روز با سیاست های غلط دولت از دست رفت :::::: بابا ایول ، بنازم بر این مدیریت و مملکتداری ؟!
ناشناس۵۱۰۱۳۴۱۰:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲
در سایر کشورها کوچکترین انحراف اقتصادی زمینه پاسخگویی سریع و حتی استعفا دولت را فراهم می نماید .متاسفانه در کشور ما علیرغم صحت انحراف و خطای فاحش به نظر نمی رسد عزمی برای اصلاح وجود داشته باشد..
بازار طلا۵۱۰۴۸۸۱۵:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲
کی گفته با پیش فروش سکه طلا رو از بین بردیم مگه مفتی فروختن ؟ همون موقع بالای قیمت روز بازار پولش رو پیش پیش گرفتند برو بگرد ببین پولها رو کجا بردن؟ چطور وبا چه هنری(کاهش ارزش پول) قیمت رو سه برابر کردند و گرنه اون که اون موقع یکعدد سکه خرید همون یک سکه را تحویل میگیرد
وکیل مجلس۵۱۰۴۹۵۱۵:۳۳:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲
سیاست های غلط دولت را ما باید جلو گیری میگردیم ...؟
کاسب۵۱۰۵۰۴۱۵:۴۳:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲
استاد توکلی: اون کسی که پول یک سکه رو به روز داده ویک سکه گرفته چه سودی کرده ؟پس با این حساب اگه دولت ارزش پول ملی رو یک شبه یکهزارم کنه همه میلیاردرمیشوند !!! ...
تشکری۵۱۰۵۳۸۱۶:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲
واقعا باید از تذکرات بموقع!!! نمایندگان محترم مجلس درموضوعات مهم!! و مشکلات مردم!! بعد از گذشتن چندین ماه وبازگشت از تعطیلات و.... تشکر نمود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین