توکلی: ‌مسئولان درکی از وضعیت اقتصادی ندارند/راغفر: رئیس کمیسیونی بی‌ام‌و 3 میلیاردی دارد و با آن به استخر می‌رود/ به چه زبانی باید به مسئولان هشدار داد که وضعیت بحرانی است

گروه اقتصادی الف،   3970525108 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئولان درک متقابل از وضعیت ندارند، گفت: مشکل ارز برای اولین بار پس از انقلاب در سال 1373 اتفاق افتاد و معتقد بودم که تجمل‌گرایی رشد پیداکرده بود؛ و حسین راغفر نیز می‌گوید: نفوذ اقتصادی شکل‌گرفته است؛ مسئولی در رأس یک کمیسیون مجلس نشسته و دارای بی‌ام‌و 3 میلیاردی است و از آن برای رفتن به استخر استفاده می‌کند.

توکلی: ‌مسئولان درکی از وضعیت اقتصادی ندارند/راغفر: رئیس کمیسیونی بی‌ام‌و 3 میلیاردی دارد و با آن به استخر می‌رود/ به چه زبانی باید به مسئولان هشدار داد که وضعیت بحرانی است

به گزارش تسنیم، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در همایش «اقتصاد ایران، از دیروز تا فردا» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار داشت: تاکنون تصور می‌کردیم مسئولان وضع فقرا را درک نمی‌کنند، حال شاهد هستیم که گفته می‌شود وضعیت فعالان اقتصادی را نیز درک نمی‌کنند. توکلی با بیان اینکه امام (ره) معتقد بود دولتی کردن امور سمی مهلک است، ادامه داد: دولت جای اختلاف نیست، باید یک سیاست را قبول داشته باشد و نارو هم نزد چراکه اختلافات، کار را با خلل مواجه می‌کند

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در خصوص تأمین مواد اولیه، فروش و امور کارگران دچار مشکلاتی هستند، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان درک متقابل از وضعیت ندارند، البته عده‌ای از متمکنین هم شرایط را درک نمی‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در گذشته سرمایه‌داران و پولدارها با قشر کارگر بسیار بدرفتار می‌کردند؛ پیگیر شدیم تا قانون کار بر اساس احکام شرع به نگارش دربیاید، ولی در دولت موسوی در این خصوص اختلاف‌نظر وجود داشت. راغفر: خصوصی‌سازی‌ها در ایران به اختصاصی سازی تبدیل شد و به نزدیکان مسئولان واگذاری‌ها انجام گرفت /از اقتصاد تولید محور که می‌توانستیم از دوران جنگ آن را پیگیری کنیم به اقتصاد رانت محور حرکت کرده‌ایم

وی تغییر مالکیت و مدیریت در اقتصاد ملی به دلیل اقتضائات انقلاب، افزایش دخالت دولت در اقتصاد به دلیل وقوع جنگ، مداخلات عدالت‌جویانه، مداخلات ناشی از تفکرات دولت سالارانه، بینش و تمایلات سوسیالیستی و ضد سرمایه‌داری را ازجمله ویژگی‌های اقتصاد از زمان انقلاب تا پایان جنگ عنوان کرد و گفت: حرکت دولت‌ها به سمت بزرگ شدن به کاهش کارایی و تولید منجر شد.

توکلی با بیان اینکه امام (ره) معتقد بود دولتی کردن امور سمی مهلک است، ادامه داد: دولت جای اختلاف نیست، باید یک سیاست را قبول داشته باشد و نارو هم نزد چراکه اختلافات، کار را با خلل مواجه می‌کند.

وی اظهار داشت: پس از دوران جنگ تحمیلی دولت سازندگی مدل تعدیل صندوق بین‌المللی پول را پذیرفت؛ مشکل ارز برای اولین بار پس از انقلاب در سال 1373 اتفاق افتاد؛ در سال 72 معتقد بودم که توزیع درآمد بد شد و تجمل‌گرایی رشد پیداکرده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یله و رها کردن بازار را دارای اشکال دانست و گفت: تفاخر به مصرف کالای خارجی به مشکلات تولید داخلی دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه برای برون‌رفت از شرایط حاضر راه‌حل وجود دارد، بیان کرد: فساد و رانت‌خواری قابل مبارزه است و می‌توان امیدوارانه کار کرد؛ از دولت باید مطالبه گری کرد.

توکلی گفت: معتقدم فقدان احزاب یکی از عوامل ناکارآمدی مجلس است؛ مگر می‌شود فساد وجود داشته باشد و اشتغال ایجاد کرد؛ قطعاً باید با فساد مبارزه کرد.

*زمینه‌های فاجعه‌های اقتصادی امروز به زمان اقدامات دولت سازندگی بازمی‌گردد

حسین راغفر، کارشناس مسائل اقتصادی نیز در این همایش اظهار داشت: پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی تغییر ایدئولوژی رخ داد که از ایدئولوژی نگاه به محرومان به ایدئولوژی امنیت سرمایه تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز به 12 هزار تومان، گفت: خصوصی‌سازی‌ها در ایران به اختصاصی سازی تبدیل شد و به نزدیکان مسئولان واگذاری‌ها انجام گرفت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه پس از جنگ، قانون اساسی به جوی انداخته شد، خاطرنشان کرد: زمینه‌های فاجعه‌های اقتصادی امروز به زمان اقدامات دولت وقت پس از جنگ بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه معتقدم نفوذ اقتصادی شکل‌گرفته است، گفت: در دولت یازدهم 20 هزار میلیارد تومان در وسط کویر شرکت فولادسازی راه‌اندازی شد که نیاز جدی به آب دارد و حالا می‌خواهند با هزینه گزاف آب را از دریا به آنجا منتقل کنند؛ این‌ها تصمیمات غلطی است که در حال اتخاذ شدن است.

*فرزندان مسئولان بالا شهرنشین، پورشه سوار و در خارج زندگی می‌کنند

راغفر اظهار داشت: از اقتصاد تولید محور که می‌توانستیم از دوران جنگ آن را پیگیری کنیم به اقتصاد رانت محور حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه چرا باید نرخ ارز را بالا ببرند با این توجیه که صادرات سودمندتر می‌شود ولی در مقابل آن فشار بر تولیدکننده و مردم وارد می‌شود، گفت:‌ مسئولان بالا شهرنشین، فرزندان آن‌ها پورشه سوار و خانواده‌های آن‌ها در خارج زندگی می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: سال گذشته فولاد مبارکه و 5 پتروشیمی 5 میلیارد دلار سود کسب کردند؛ دولت در جیب آقایان است.

وی با بیان اینکه معتقدم بعد از جنگ هشت‌ساله تحمیلی، حالت جنگ از بعد نظامی به سمت اقتصادی تغییر پیدا کرد، گفت: مسئولی در رأس یک کمیسیون مجلس نشسته و دارای بی‌ام‌و 3 میلیاردی است و از آن برای رفتن به استخر استفاده می‌کند.

راغفر تصریح کرد: به چه زبانی باید به مسئولان هشدار داد که وضعیت بحرانی است؛ سئوال این هست آیا واقعاً فقط سیف تصمیمات را می‌گرفت و باید کنار گذاشته شود؛ در این سه دهه شاهد مثلث شوم سفته‌بازی، دلالی و رباخواری هستیم.

*برنامه دولت برای مهار تورم چیست؟

وی با بیان اینکه ما اعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا در سایر کشورها را مطالعه کرده‌ایم، اظهار داشت: اعتصاب کامیون داران پیش‌ازاین نیز در شیلی رخ‌داده بود؛ معتقدم کودتایی در حال انجام است؛ از دولت سئوال داریم که چه برنامه‌ای برای مهار تورم دارد؟

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: خانمی ترکیه‌ای که در اف‌بی‌آی کار می‌کرده گفته اطلاع داریم که سیاستمداران آمریکایی به دنبال پیاده‌سازی کودتایی ناگهانی در ایران هستند؛ زمینه ارزان شدن کودتا در ایران را در حال فراهم کردن است.

وی وضعیت ارز در این چندماهه را شوک‌آور عنوان کرد و افزود:‌ هیچ جای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید که بانک مرکزی دلالی را برای قیمت‌گذاری ارز به وسط میدان بفرستد.

راغفر با بیان اینکه برنج در این مدت 46 درصد افزایش قیمت پیداکرده است، گفت: عده‌ای به اسم بخش خصوصی ارز گرفتند ولی وارداتی هم انجام نگرفت.

وی یادآور شد: پتروشیمی‌ها ارز 3800 تومان دریافت کردند و حالا کالا را با قیمت دلار 11 هزارتومانی عرضه می‌کنند؛ اینکه شخص مسئول دولتی خود در بخش اقتصادی فعالیت دارد یعنی فساد.

*پرداخت یک تریلیون تومان بهره از سوی نظام بانکی در 5 سال اخیر

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا (س) به کارکرد نظام بانکی اشاره کرد و گفت: این نظام بانکی ظرف 5 سال اخیر بیش از یک تریلیون تومان بهره پرداخت کرده‌اند و معلوم هست که این مسئله تورم‌زا و ضد تولید است.

وی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که 85 درصد سپرده‌های بانکی کشور متعلق به 2.5 درصد از جمعیت کشور است.

راغفر به اهمیت مدیریت عرضه و تقاضا ارز اشاره کرد و گفت: اگر قیمت روزافزون ارز اتفاق بیفتد، قطعاً تولید به‌طور کامل از بین خواهد رفت و این خواست غرب است؛ گفته می‌شود دولت ظرف یک هفته 20 میلیارد دلار تخصیص داده‌اند.

وی اقدام به برقراری پیمان‌های ارزی را یکی از کارهایی بیان کرد که باید دولت انجام دهد، اظهار کرد: منابع متعددی داریم که می‌توان پیشنهاد داد که دولت چه‌کارهایی انجام دهد و انجام ندهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۶۸۱۴۱۲:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسوولان ب ام و شش میلیاردی سوار بشوند اما کارآمد باشند هیچ فرقی نمی کند که پراید سوار باشد یا غیر مهم خروجی مدیریت اوست والا سایر حرف‌ها یا سیاه نمایی است یا ریا
ناشناس۴۹۶۹۳۸۱۲:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئولی که ماشین زیر پایش 3 میلیارد تومان است و در جلوی دوربین تلویزیون و در جلسه های رسمی ، دم از بیت المال و خون شهدا می زند، ریاکار و ... است و باید از مسئولیت خلع شود.
ناشناس۴۹۷۱۲۲۱۴:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئول پولدار دزدی نمیکنه
ناشناس۴۹۷۵۳۰۲۰:۰۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
ثروت، قدرت .... سیرمانی ندارد. آن کس که پولدارتر است، از همه بیشتر حرص پول می زند.
ناشناس۴۹۷۲۸۰۱۶:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مردم بی‌تدبیری دولت در حوزه اقتصادی را به حساب مدعیان اصلاحات می‌دانند زیرا مدعیان اصلاحات بودند که با نشریات زنجیره‌ای‌شان از طرح‌های دولت حمایت می‌کردند و به عوام‌فریبی دست می‌زدند. در حالی که می‌دانستند به اقشار کم‌درآمد جامعه ضربه جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد.
ناشناس۴۹۷۳۵۴۱۷:۱۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئولی که بی ام و 6 میلیاردی سوار میشه یعنی بوسیله رانت و فساد به چنین ثروتی رسیده وگرنه با حقوق عادی چه کسی می تواند بی ام و 6 میلیاردی بخره؟
بنیامین۴۹۶۹۷۲۱۳:۱۳:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
سوار شدن بی ان و ۳ میلیاردی در این اوضاع ملت مثل خوردن شیشلیک جلوی یه گرسنه است کسی نگفته پراید سوارشه ولی خداییش سه میلیارد !!! کسی که اینقدر نمیفهمه در بقیه امور هم لنگ میزنه مگه رهبری در جلسه درس خارج از فقه نگفته بودن شنیدم بعضیا که در این جلسه میان ماشینهای ۱۰۰ میلیون به بالا دارن و این رو نشونه اصراف دونسته بودن . کسی که اصراف کار باشه و از مال خودش اصراف کنه وای به حال مال مردم
ناشناس۴۹۸۰۵۵۰۸:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
البته الان ماشین های داخلی هم شدن بالای صد میلیون
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۹۶۹۹۸۱۳:۲۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
انچه از شواهد امر بر می اید مسولان فعلی می خواهند مردم را به انقلابی دیگر وارد کنند و به این وسیله ضربه خود را به نظام بزنند ولی مسولان اشرافی بدانند اگر قرار است کسی برود این مسولان منحرفی هستند که اعتقادی به نظام ندارند
ناشناس۴۹۷۰۲۰۱۳:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئولی که بی ام دبلیو ۶ میلیاردی سوار بشه مشکلات مردم رو درک می‌کنه؟ مسئول باید همدردی کنه با مردم نه فقط همدلی، باید درد مردم رو درک کنه
آریابان۴۹۷۳۱۴۱۶:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تا چند سال پیش روی همه دیوار ها نوشته شده بود : عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم . ولی امروز دیگه مطلقا (حداقل در تهران) خبری از این جمله نیست . راستی چی شد و چطوری این جمله ی بازدارنده و ... محکم برای کنترل وجدان !!!! های فردی لگام گسیخته یواش یواش از روی دیوار ها رخت بربست و ناپدید شد ؟!؟!؟!؟!؟ یعنی اینقدر بی کاربرد و بدون استفاده شده ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۴۹۷۱۳۱۱۴:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تا دلار نیاد زیر 2500 هیچ فایده ای نداره دلار بالا نه تنها موجب رونق صادرات نمیشه بلکه هزینه ها رو هم زیاد میکنه دلار 3 هزار هم زیاده واقتصاد در رکوده
جواد۴۹۷۱۵۲۱۴:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
وقتی که رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی همیشه با ماشین شخصی به سرکار برود هیچ وقت مشکلات خطوط اتوبوسرانی را درک نخواهد کرد و نمی توانند تمصمیمات صحیحی برای رفع مشکلات اتوبرسرانی اتخاذ کند . بنابراین شخص بی ام و سوار هیچ وقت رنج و مشقت فقر و نداری را درک نخواهد کرد
ناشناس۴۹۷۲۰۳۱۵:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
نظام باید یک پاکسازی انجام بده و مسئول فاسد و رانت خوار را از سیستم برای همیشه کنار بگذاره . و تمام اموال هر مسئولی که ثروت های هزار میلیاردی و.... را مصادره و ضبط کنه .
ناشناس۴۹۷۳۸۲۱۷:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
عیب داره عیب داره عیب داره خیلی هم عیب داره، مسئول میلیاردر هم به فکر فقرا نیست هم نمی فهمه مردم چی می کشن و بزرگترین عیبش این است که در این دوران که پول حلال درآوردن بسیار سخت شده باید به یه سئوال بزرگ جواب بده که حتما نمی ده و یه جورایی می پیچونه: " از کجا آورده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!)
ناشناس۴۹۷۴۷۹۱۹:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تاآدما ی ساده ای مثل شما را داریم به تحریم احتیاج نداریم
ناشناس۴۹۶۸۴۵۱۲:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
جناب توکلی با سلام .. شما اشاره دقیقی دارید به معضلات موجود اما بزرگوار این معضلات عوارض تصمیمات دست جمعی .. در مجلس ..میباشد. مجلسیان ضعیف ، دولتیان ناتوان ، ... فساد و اختلاس موجود از جمله زندگی طاغوتی مسئولان و فرزندانشان نتیجه .. ..
ناشناس۴۹۷۰۵۵۱۳:۵۴:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
سخت نیاز به یک مختار زمان داریم
ناشناس۴۹۶۸۵۵۱۲:۲۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
سلام فرمایش دوستان صحیح است اون نماینده مجلس با بی ام و فقط دوستان و فامیلش رو در سازمان امور مالیاتی و گمرک حمایت میکند اون سوار نشه کی بشه!!!!
امین۴۹۶۸۵۷۱۲:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
به نظر میاد وقت اون رسیده که نظام تعارف رو با ادم هایی که به نام مسئول و چپ و راست میان کنار بزاره و پالایش اساسی انجام بده و از دوره بعد اصلا شواری نگهبان کسانی که بالای شهر هستن و زندگی لاکچری دارن رو تایید نکنه منظورم تغییر معیارهای شورای نگهبان هست چون این نوع زندگی مسئولان در حال حاضر بیشترین ضربه رو به آبروی نظام میزنه
ناشناس۴۹۶۸۶۰۱۲:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئولان ازمریخ که نیامده اند، خروجی گزینش ها ...در این جامعه هستند. چرا فکر می کنید مردم متوجه نیستند ...؟! چرا بجای پذیرش خطاها و تصحیح نوع نگاه ، گرفتار دشمن پنداری .. شده ایم؟ کارآمدی و انصاف را جایگزین ظاهرگرائی و تقوی سنجی های نادرست کنیم، اوضاع کشور درست میشود.
کریمی۴۹۶۸۶۱۱۲:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
احسنت اما باید با فساد مبازره بشه مبارزه قاطع نه مثل قبل رهبری گفت که باید بر خورد شود اما چرا برخورد نمی کنیم
ناشناس۴۹۶۹۳۴۱۲:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تمام این فلاکت از اولین دولت بعد از جنگ شروع شد چون رئیس اون دولت ، که عملا... هم محسوب میشه ، اعتقاد داشت برای پیشرفت جامعه باید یک عده ثروتمندتر بشن و .... چیزی به اسم عدالت اجتماعی وجود نداره . محرومیت یک عده اهمیتی نداره . مهم اینه که ظاهر جامعه تغییر کنه . و ... من همون وقت هم این سوال رو از ایشون و اطرافیانشون داشتم که اگر اینطوره پس چرا انقلاب کردیم ؟ اگر اختلاف طبقاتی خوب بود که خب قبل از انقلاب هم دقیقا همین وضع وجود داشت .. متاسفانه طرز تفکر ...اونقدر برای مدیران و مسئولین خوشایند بود که حتی اصلاحاتی ها رو که مدعی اصلاحات اشتباهات ایشون بودن ، به مرور جذب خودش کرد و الان تقریبا همه رو در بر گرفته .
علی۴۹۶۸۶۳۱۲:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
آقای راغفر بچه های مسئولین تا جایی که ما می دونیم یا چوپانند یا خانه دار یا بیکار مثل خود ما. آدم دلش براشون کباب میشه دلش میخواد دسترسی بهشون داشتیم یه پولی میزاشتیم جیبشون
ناشناس۴۹۷۱۰۵۱۴:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
واقعا طنز جالب و تلخی بود . راستی بر اساس قانون اساسی چه کسی میبایست جلوی این انحرافات را سد میکرد ؟
ناشناس۴۹۶۸۶۵۱۲:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
.. نتيجه فساد است با اين بحث ها مردم از علت اصلي دور نمي شوند ضمنا الان اگر فكر عملي و اساسي نشود همه چيز از دست مي رود در لبه پرتگاه هستيم با يك شعار و حركت نسنجيده ... پرت ميشويم
ناشناس۴۹۷۱۱۴۱۴:۳۱:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
از پرتگاه هم عبور کرده ایم. دشمن در اینجاست و در خانه لانه کرده و این نتیجه بی توجهی به هشدارهای امام در بیانیه اسفند 67 است . مگر امام در آن بیانیه نفرمود که هرگز اجازه ندهید کشور به دست نااهلان بیفتد؟ استاد رحیم پور میگه: کسانیکه در حوزه های علمیه پیش از انقلاب عکس امام را پاره میکردند امروز پست هی کلیدی دارند .
ناشناس۴۹۷۱۱۶۱۴:۳۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
ما داریم از درون می پُکیم . ترامپ هم قصد حمله ندارد بلکه، مانند شغال و کرکس و کفتار انتظار میکشد تا کی نااهلان نفوذی و دشمنان عقیدتیِ نظام ضربه آخر را خواهند زد . خدا به داد ملت و دستاوردهای انقلاب برسد .
علی۴۹۶۸۷۶۱۲:۲۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بنده به عنوان کارگر حقوق کفاف ده روز مخارجم نمی باشد فشار از این بیشتر شود ....؟؟؟؟؟
ناشناس۴۹۶۸۸۲۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خدا پدر و مادرت رو رحمت کند توکلی این مسولان بی لیاقت رو معرفی کن مجبور بشن برشون دارن
ناشناس۴۹۶۹۳۷۱۲:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
شفاف به این سوال پاسخ دهید این که ارزش پول مردم ظرف 8 سال، یک دهم می شود مسؤولش کیست؟ چرا جلویش گرفته نمی شود؟
ناشناس۴۹۶۹۵۷۱۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اخرش با همه این ...نظرات غیرکاربردی داریم میشیم ونزوالا ! خدایا بداد برس
ناشناس۴۹۶۹۵۸۱۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چه عیبی داره ب ام و سوار بشه حتما طرف باید ...سوار بشه و خانه اش پایین شهر باشه تا ما اعتماد کنیم این فرهنگ که باعث عقب افتادگی شده به نظر من فقط طرف دزد نباشه و شایسته برای ان شغل کافی است
ناشناس۴۹۷۷۰۰۲۲:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
یه چیزی یاد گرفتی فقط ... تو ایران اگه مسئول پولدار دیدی بدون که از رانت استفاده کرده کشور صنعتی که نیستیم پولدارهامون از تولید پولدار شده باشند تازه اگه هم پولش از صنعت و تولید به دست امده باشه کارخونه دار باشه باز هم نباید مسئول بشه چون به نفع صنعتش سو استفاده میکنه مسئول باید یه چهره ی علمی و دانشگاهی با درامد معقول باشه نه یه سرمایه دار
حامد۴۹۶۹۸۲۱۳:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بعضا به دلیل مال و قدرت بی حساب طغیان کرده اند. فقط خاک گور آنها را سیر خواهد کرد. ازدیاد فقر آنچنان میتواند شرایط زندگی را برای همه مشکل کند که آنها نیز در پشت دیوار بلند کاخهایشان، امنیت نخواهند داشت.
ناشناس۴۹۶۹۹۴۱۳:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
...پیگیر رفع تحریم ها باشید با بگیر و ببند مشکلی حل نمیشه
محمّد۴۹۷۰۲۷۱۳:۴۱:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
استاد توکلی احسنت. مخلصیم
ناشناس۴۹۷۰۷۹۱۴:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
از قدیم ندیما گفتن با پول حلال نمیشه جایی رسید,چرا فقط ده درصد مردم ایران میتونن اینجوری زندگی کنن,,,یه چیزی هم بگم خدا با پیامبراش هم تعارف نداره,در قران امده ای موسی از مردم کافر وستمکار تبعیت نکن چون هلاک خواهی شد,,,,حالا هرکس هرقشر هر گروه ولو به ظاهر خداپرست باشن اگر الوده ب فساد وظلم بشن قطعا نابود میشن,چرا ترکیه لاییک اینگونه میشه و ایران اسلامی اینجور,چون ما به اسلام ودین علی علیه السلام باور قلبی ک منجر به عملکرد دینی میشه نداریم وتر و خشک باهم به فنا میپیوندیم
ناشناس۴۹۷۱۰۱۱۴:۲۳:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مگه میلیاردها دلار ارز 4200 تومنی داده نشد مثلا برای کالاهای اساسی؟ پس چرا قیمت کالاهای اساسی وارداتی هم انقدر بالارفته؟ این نشان از فساد گسترده نیست؟
ناشناس۴۹۷۱۰۷۱۴:۲۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بایدازمسئولی ترسیدکه هیچ مالی ندارداونی که خودروسه میلیاردی سوارمیشه دیگه سیرشده وای بحال اون دولتی که ازمسئولین گرسنه استفاده کنه
ناشناس۴۹۷۱۲۵۱۴:۳۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
در تمام دنیا ثروتمندان زیادی در قدرت هستند چرا مردم اونها مشگل ندارند ؟؟ ادرس غلط ندهید . ترامپ یک نمونه ساده اون هست
ناشناس۴۹۷۵۳۶۲۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
در تمام دنیا و امریکا شفافیت هست و مردم انجا ثروت مسئولین خود را می دانند ولی در ایران رانت و .. است و.شفافیت وجود ندارد برای همین باید ثروت مسئولین مورد برسی قرار بگیره و به کسانی که ثروت های زیادی دارند باید شک کرد
ناشناس۴۹۷۱۳۳۱۴:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مشكلات اقتصادي، سياسي و اجتماعي ما جز با توجه به اصول مردم سالاري، چرخش نخبگان سياسي و مطبوعات آزاد حاصل نخواهد شد، در تمام ممالك پيشرفته فساد حاكميت توسط مطبوعات و مردم كنترل مي شود! در كشور ما تقريبا همين نخبگان سياسي فعلي در ٣٠ سال اخير بر مسند قدرت بوده و هر روز شعار مبارزه با رانت خواري سر داده اند!!!
ناشناس۴۹۷۲۲۰۱۵:۲۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینا لازمه ولی فایده نداره قانون باید اصلاح بشه و بازنگری کلی نیاز داریم
حمید۴۹۷۲۲۸۱۵:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
وقتی یکی یه حرف راست و منطقی بزنه فورا عوامل دشمن یا مخالف نظام میشه یابراندازبخداهیچ کس دوست نداره اینهمه خون و زحمت که برای انقلاب ریخته و کشیده شده رابه آسانی ازدست بده و موجب خرابی وبی قانونی بشه اما بعضی ها نگران مقام خودشون هستند بخدانگران نظام نیستندفقط بهانه ای هست برای حفظ مقام نه نظام
ناشناس۴۹۷۲۴۲۱۵:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
به نظر من ریشه فساد در دانشگاه های کشور است ! وقتی در دانشگاه ها اساتید ما متعهد نیستند و به جای آموختن علم و دانش افزایی فقط به فکر جناح بازی هستند ، تفکر غربگرایی وبی دینی رواج پیدا می کند، دانش آموختگانی پرورش پیدا می کنند که به جای دوستی مردم خون مردم را می مکند.تا دانشگاه های ما اصلاح نشوند کشور اصلاح نمی شود.
ناشناس۴۹۷۲۵۹۱۶:۰۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
وقتی قدرت دست چند نفر باشه تو مملکت و مردم نتونن اون مدیر حروم خورو که به چندجا وصله از کار برکنار کنن نتیجش میشه همین اوضاع.تو کشورای اسکاندیناوی طرف اگه از گوشی دولتی سو استفاده بکنه با فشار رسانه ها از کار برکنار میشه حتی اگه همسر رییس جمهور باشه.ولی اینجا .......
ناشناس۴۹۷۳۰۹۱۶:۳۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اقای راغفر شما به کارخانه فولادسازی ها و کاشی و سرامیک دقت کنید همه این ها در مناطق کم اب و مرکزی ایران ساخته شده به نظرتون به صورت عمدی این کار را نکردند ؟
ناشناس۴۹۷۳۴۰۱۷:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بحران برای مردم است برای مسئولین بحرانی وجود ندارد مسئولین مرفهین بی درد هستندوبه فکر مردم نیستند من که دیگر به هیچ مسئولی امیدندارم خدابه دادمردم برسد
حسین۴۹۷۳۸۳۱۷:۵۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مشکل استخر رفتنه؟ یا بی ام و داشتن؟ به جای تهدید و آدرس نصفه دادن بررسی بشه، اگه خلاف کردند یا مضنون اند به خلاف، برند دادگاه و محازات بشد. اگه قانون مشکل داره، اونو درست کنیم. نه این که هی هر روز یکی میگه پورشه دارند و یکی بنز و یکی ساعت و ..... هر کس ندونه فکر می‌کنه اقایون منتقد حتی یک روز تو کشور مسول نبودند که اینطور از وضعیت انتقاد میکنند. اگر خوبه یا بده، محصول مدیریت همین مدیران و نظارت نمایندگان فعلی و سابق و اسبقه
ناشناس۴۹۷۴۲۰۱۸:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
جواب نمیده این وضع
ناشناس۴۹۷۶۶۶۲۲:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
جالب مردم مینالند مسولین مینالند مسول این همه رانت و بلبشو کیه واقعا
بی بی۴۹۷۷۰۱۲۲:۳۸:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
آقای توکلی یا راغفر......... اینکه مسئولی بی ام و شش میلیاردی سوار میشه ودم از ملت مستضعف میزنه بدلیل ضعف .. در اجرای قانون است وبايد از او سوال کنید از کجا آورده که روز اول با پراید آمده وحالا ماشین شش میلیاردی سوار میشه بیخود نیست که شیفته خدمت به مردم هستند
ناشناس۴۹۷۷۴۳۲۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
سیستم و ساختار فاسد موجب فاسد شدند افراد می شود. تاوقتی ساختار اصلاح نشود. فساد افراد ادامه دارد
بابا۴۹۷۷۴۵۲۳:۰۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
البته اگر ما پراید رو با بی ام و مقایسه کردیم مال قبله چون الان مثل اینکه پراید چهل میلیون شده
ناشناس۴۹۷۷۹۳۰۰:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
بسمه تعالی دولت دم از تدبیر وعقلانیت میزد و میزند اما در عمل هیچ تدبیر وعقلانیتی نیست دولت در برابر مشکلات و مخالفانش خود را باخته است و گر نه چه دلیلی دارد که به درخواست تغییر تیم اقتصادی که از سوی اساتید دانشگاه ها و اقتصاد دانان و حتی حامیان سیاسی دولت مطرح شده به سرعت پاسخ نداد که هیچ حتی به افکار عمومی احترام نگذاشت و نیامد از عملکرد خود دفاع نموده و افکار جامعه را تنویر نمایید .
ناشناس۴۹۸۰۳۳۰۶:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۶
مشکل مملکت ما ضعف قانون است ، نمونه اش این انبارهای کالاهای احتکاری را باید کاملا به نفع دولت ضبط کرد و بعد جریمه نه اینکه بین 10تا70درصد جریمه ، منظور اینکه کسی که به کار قاچاق و احتکار مبادرت کرد در صورت شناسایی باید تمام اموالش را از دست بدهد تا عبرت دیگران شود .
محسن۴۹۸۱۱۷۰۹:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
بنده طی این سالها ، هیچ برنامه ای جهت برخورد و مبارزه با مفاسد اقتصادی ندیده ام و از اجرای چنین برنامه هایی نیز ناامیدم بجز اینکه اول مسئولان تعویض شوند و قشر جوان چه فنی و چه اقتصادی و چه فرهنگی جانشین این پیران گردد
رضا با هاری۴۹۸۴۸۶۱۴:۴۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
پا برهنگان انقلاب کردند که همه در این مملکت حقوق مساوی و متعادل داشته باشند اما این اتفاق نیافتاد هیچ به فراموشی سپرده شدند
ج مثل جیم بله۴۹۸۵۷۶۱۶:۰۶:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۶
شکم سیر چه خبرش از گرسنه ....مملکت توسط یک عده که همه چیز سیاسی کرده اند در حال اهتزاز میباشد بعضی سرشان را در برف سیاسی کرده اند و بخاطر بازی های سیاسی حاضرند مملکت را به اشوب بکشند ... چون زن و بچه در خارج پول در سوئد اینجا نشد واسه بازنشستگی انتالیا
ناشناس۴۹۸۹۷۵۲۳:۲۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
این نتیجه همان بی توجهی و اهمیت ندادن قانونی که : وضعیت مالی مسئول قبل از مسئولیت و بعداز مسولیت که اقایان قوه قضاییه - نمایندگان و....ئر دوره های قبلی هیچگونه اعتناعی نکردند و فقط حرفش را زدند از عمل خبری نشد تازه اولش است همان گفته امام بزرگوار نااهلان که در مسولیت هستند و همه کسانی که دراین مورد خیانت کردند نتیجه اش راببینند چراکه بدنبال عیش ونوش وتفریح و سهم خواهی بودند
آشنا۴۹۸۹۸۸۲۳:۴۰:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
جناب آقای دکتر توکلی تا زمانیکه از افشا کننده فساد حمایت نشود فساد ریشه کن نمی شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین