اندرونی و بیرونی مسئولان!

فرزانه زنگیان،   3970524129 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

 مدتی است که کمپین «فرزندت کجاست » در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال شده و با پاسخگویی تعدادی از مسئولان به این سوال، از چارچوب مخاطب خاص خارج و توجه عمومی را به خود جلب کرده است.

 اندرونی و بیرونی مسئولان!

عنایت عمومی به این کمپین بیانگر آن است که  ابعاد مختلف زندگی شخصی دست اندرکاران در جامعه بشدت حساسیت برانگیز شده و حتی عملکرد سیاسی و اجتماعی و اصطلاحا بیرونی دست اندرکاران با توجه به زندگی شخصی و مشخصات زندگی اندرونی آنان مورد قضاوت قرار می­گیرد.

از دیگر مصادیق حساسیت جامعه به اندرونی ومنش و روش زندگی و علائق خانوادگی و شخصی دست اندرکاران و فرزندان آن ها می توان به جا افتادن سریع عبارت « ژن خوب» در ادبیات سیاسی کشور اشاره کرد. عبارتی که اولین بار توسط یکی از آقازاده ها مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر به عنوان استعاره ای برای رانت خواری و سوء استفاده های اقتصادی و سیاسی بر پایۀ موقعیت های خاص  خانوادگی از آن استفاده می شود.

در همۀ جوامع توجه به زندگی خصوصی افراد مشهور و سیاستمداران امر متداولی است ، اما به دلیل شرایط خاص جامعۀ امروز ایران وگسترش مشکلات اقتصادی، بیکاری قشر بزرگی از جوانان، بی پولی، فقر و کوچک شدن طبقۀ متوسط، این امر شکل تعیین کننده ای به خود گرفته است.

مشاغل و پست هایی که بین آقازاده ها ( و بعضا خانم زاده ها!) تقسیم می شود، نوع پوشش ، برند لباس ها، محل زندگی ، مدل ماشین، دو یا چند تابعیتی بودن و نوع مهمانی ها و پارتی های ایشان و مواردی از این قبیل زیر ذره بین جامعه ای است که کارگر چند ماه حقوق نگرفته ، جوان تحصیل کردۀ بیکار و قشر سابقا متوسط و فعلا زیر خط فقر در آن روزگار می گذراند و هیچ پاسخی برای مطالبات ابتدایی خود دریافت نمی کند.

نسل اولی های انقلاب دوران جنگ را به یاد دارند،دورانی که کالاهای اساسی با کمبود شدید مواجه و کوپنی شدند، از اجناس شیک و لوکس خارجی خبری نبود، همه به صرفه جویی ومدیریت دقیق مصرف عادت کرده بودند اما احساس فقر در مردم به وجود نیامد و آسیب های روانی ناشی از این احساس جامعه را آزرده خاطر نکرد.

 چرا که تبعیض و شکاف طبقاتی نمود بارزی نداشت و همسانی و یک دستی تقریبی نوع زندگی فرا دست و فرودست و همخوانی اندرونی و بیرونی رجال سیاسی و سرداران جبهه و جنگ، احساس وجود عدالت اجتماعی و اقتصادی را در مردم به وجود آورده بود.

اما امروز نمایش مداوم زندگی لاکچری و اشرافی از سوی برخی  فرزندان مسئولانی که آرمان های پدران نسل اولی خود را به چالش می کشند، نه تنها همان آرمان ها را به زیر سوال می برد بلکه احساس کمبود و فقر را در جامعه شدت بخشیده و تحمل شرایط اقتصادی موجود را  برای مردم سخت تر می­کند.

                                         

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۶۴۵۶۰۸:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
۱-اشکالی ندارد که فرزندان ظریف یا برخی مقامات در امریکا بدنیا امدند ولی اشکال انجاست که منکر شهروندی امریکا می شوند. ۲- باز اینکه ظریف در زمان شاه از بورسیه دولتی استفاده کردند و برای تحصیل در سال ۵۵ به امریگا رفتند اشکالی ندارد ولی اینکه کسی که خود را سرباز نظام می داند یک مدرک تحصیلی را ۱۲ سال طول می دهد و ففط در مرداد ۶۷ بعد از پایان جنگ برای فقط دو هفته به ایران بر می گردد نه دوستان عزیز . ما همه این راهها را رفته ایم. می دانیم بین اقای ظریف و شهید چمران از زمین تا اسمان تفاوت است. می دانیم در زمان جنگ چه کسانی با چه بهانه هایی از خدمت سربازی فرار کردند. می دانیم معنای دانشجو دولتی کشورهای جهان سوم برای دانشگاههای غربی چیزی جز قلک پول نیست و انواع و اقسام پذیرش و مدرک و تشویق نامه و جایزه به انها می دهند تا در برگشت تبلیغ ان دانشگاه را برای جذب این قلکهای پول بیشتر بکنند و از همه مهمتر فاجعه برجام و را داریم می بینیم که حتی امضا دربان وزارت خارجه امریکا هم پای ان نیست و بزرگترین امنیازات را بدون دادن حتی یک امضا گرفتند و نتیجه ان را می بینیم . اگر قرار بود هر کسب به صرف داشتن مدرک بورسیه ای مرتبط و دانستن کمی زبان انگلیسی( در قیاس با کارشناسان و دانش اموزان در ابران) وزیر خارجه خویی شود امریکا چند میلیون وزیر خارجه در حد اقای ظریف دارد
فرزانه۴۹۶۵۶۴۰۹:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
متاسفانه مدتیست انقلاب دست نااهلان افتاده است
ناشناس۴۹۶۷۵۹۱۱:۴۸:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مشکل کشور تحریم نبوده و نیست بلکه ناتوانی مسئولان و مدیران خطاکار بعضا دوتابعیتی است که در سیستم اجرایی و تصمیم‌گیری کشور نفوذ پیدا کرده‌اند.
ناشناس۴۹۶۸۹۵۱۲:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مشکل اینه که افرادی مسئولیت دارن که نه تنها کار بلد نیستن بلکه تمام فکر و ذکرشون پیش .....جونشونه که داره توی کانادا و به دور از اینها بزرگ میشه ؛ درست همون وقتی که همه آرمانها و امیدهای ملت به باد رفته !!!!!!!!
ناشناس۴۹۶۸۷۱۱۲:۲۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
امام در بیانیه اسفند 67 نسبت به افتادن کشور در دست نااهلان .. هشدار داده بود . ...
ناشناس۴۹۷۱۳۹۱۴:۴۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چه مدته؟ از 92؟
ناشناس۴۹۷۳۴۶۱۷:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چیزی که من می بینم از بعد جنگ به اینور ...
ناشناس۴۹۷۵۹۴۲۱:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
قبلش که دست اهلش بود چه گلی زدند !!
ناشناس۴۹۶۶۲۱۱۰:۳۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خیلی غم انگیزه وقتی میبینیم در کسب تابعیت آمریکا و انگلیس و کانادا و ...... از یکدیگر سبقت میگیرن. ________________ جواب خدا را چه خواهند داد؟
ناشناس۴۹۶۷۸۶۱۱:۵۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
عزیزم اینها که یکسره دروغ ونیرنگ بکار میبرند خدارا نمیشناسنداینها یک ملت نجیب وساده ای گیر اوردند
ناشناس۴۹۶۹۱۲۱۲:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
.. درد جامعه ما اینه که فساد در تمام سطوح ، از مسئولین گرفته تا مردم ، گسترش پیدا کرده . این مسئولین هم بخشی از همین مردم هستن و برعکس !
فاطیما۴۹۶۷۷۸۱۱:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینا همه غرب زده هستن وخط فکریشون ازغربه که مارو بدبخت کردن
ناشناس۴۹۶۹۰۵۱۲:۴۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
نه عزیز. به خوبی می دانیم که ار هر دو طرف هستند و بسیار هم می توان مثال اورد. مشکل همان است که مرحوم حسابی گفته. جهان سوم جایست که برخی برای ابادی خانه خود کشور خود را به قهقهرا می کشند ..
ناشناس۴۹۷۱۳۷۱۴:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
پس چرا غرب از این گرفتاری ها نداره دوست عزیز این شعار غرب گرایی خیلی نخ نما شده
ناشناس۴۹۷۹۹۵۰۵:۲۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
نه عزيز اگر احساس بدبختي مي كنيد شما را نه غرب نه غرب زده بدبخت نكرده سرنوشت هر ملتي به دست خود اوست شما را به داستان بلدرچين در كتاب هاي درسي ارجاع مي دهم ساختن يك مملكت زحمت ومرارت دارد من به عنوان يك ايراني در يك روز چقدر فكر وچقدر كار وچند ساعت مطالعه مي كنم ؟كدام اعتراض مردمي به كشته شدن وتبعيدوبركناري نخبگاني چون قائم مقام فراهاني اميركبير مصدق وامثالهم در تاريخ ايران ثبت شده است؟چقدر مردم با اين بزرگان همراهي كردند؟مگر اين آقايان دولتي وحكومتي ازآسمان آمده اند ؟نه ما آنها را برخود مستولي كرده ايم پس كمي از خودمان طلبكارباشيم
ناشناس۴۹۷۰۵۱۱۳:۵۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
ظریف را همه می شناسند،شمایان را هم همه می شناسند! شمایان از همان تبار سیاسی و عقیدتی هستید که چمران را هم آمریکایی و اسراییلی و لیبرال می خواندند! شمایان از همان تبار سیاسی و عقیدتی هستید که خون به دل چمران کردند بطوریکه چمران گفته بود دیگر از جبهه باز نمی گردم مگر اینکه کشته شوم یا صدام را از ایران بیرون کنم و مستقیم به لبنان بازگردم!
ناشناس۴۹۷۳۱۹۱۶:۴۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
باید ; قانون از کجا اوردی ;برای تمام مدیران و مسئولان اجرا شود و میزان ثروت و حقوق و مزایا تمام مسئولین و مدیران در اختیار افکار عمومی قرار بگیره انمومقع خائنین به انقلاب و خون شهدا رسوا می شوند
ناشناس۴۹۷۳۴۱۱۷:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
دولت ..معتقد بود ایرادی ندارد اگر عده‌ای زیر چرخ‌های توسعه لِه شوند همین همفکران ایشان پست های مدیریتی و خودرو و... را از زمان دولت ...تا الان تحت کنترل دارند و معروف هستند
دانشجوی وطنی۴۹۷۵۱۴۱۹:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تقصیر مشگلات را گردن این و آن انداختن هیچ فایده نداره. دنباله روی از روش زندگی بیگانگان و تقلید از الگوهای عاریتی غربی تحت عنوان " دموکراسی " نتیجه اش همین میشه.!!! اگر این رای گرفتن و رای دادن الگوی عاقلانه ای میبود ، پیامبر خدا هم میفرمودند سطلی بردارند و دور بچرخانند و برای امور زندگی از عوام رای بگیرند. عوامی که ( اکثرهم لا یعقلون ) هستند.!!!
ناشناس۴۹۷۵۵۷۲۰:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اگر راست می گویند سامانه میزان حقوق و مزایا و ثروت مدیران را راه اندازی کنید و در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بفهمند از رئیس تا وزیر تا مدیر چقدر حقوق می گیرند در ضمن میزان ثروت خودشون و خانوادشون را در اختیار مردم قرار دهند
علی۴۹۶۴۶۱۰۸:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
با این شرایط که مسئولان اعلام می کنند فرزندانشان یا بیکارند ویا کار پاره وقت دارند، احتمالا باید یک کمپین مردمی کمک به استغال فرزندان مسئولین هم باید راه بندازیم
ناشناس۴۹۷۰۷۷۱۴:۰۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
نه خیر چشم ها را باید شست، باید تقسیم بندی را درست کرد و بر اساس جواب مسئولان مشخص کنیم گروه سه گانه زیر هر کدوم چند درصد سهم می برند: 1. شاغل (پاره وقت یا ثابت) با رانت 2. شاغل(پاره وقت یا ثابت) بدون رانت 3. بیکار اما راه کارها: گروه اول را باید خلع کرد (کم نداشتیم نمونه هایی که پاره وقت در شرکت های نفتی با سفارش پدر مشغول شدند و بعد سر از پروژه های مانند کرسنت و .. در آوردند) گروه دوم را باید تشویق کرد(این هم واقعا غنیمت هست) اما گروه سوم که نتوانسته زندگی خودش و بچه هاشو رو جمع کنه چطور می تواند به داد مردم برسه؟؟؟
ناشناس۴۹۶۴۷۶۰۸:۳۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
با این چالش فرزندت کجاست و پاسخ های مسئولین من متوجه شدم که اکثرا بطور واضح از بیان نام دانشگاه محل تحصیل فرزندانشان طفره می روند و فقط به مقطع تحصیلی و نام رشته اکتفا می کنند
ناشناس۴۹۶۵۶۰۰۹:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
سوال پرسیده کجاست، بیشتر هم منظور این بوده ایران یا خارج بودن فرزندان مشخص شود. باز اون افرادی که احترام گذاشتند و جواب دادند خیلی بهتر از افرادی هستند که جواب ندادند
ناشناس۴۹۶۷۰۲۱۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
منظور اینه که اغلب در دانشگاههای دولتی معروف و معتبر درس خوانده اند !
علی یانگ۴۹۶۴۹۴۰۹:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
الهی بمیرم برا مسئولین همه بچه هاشون تو این کمپین بیکارن.بابا جمع کنید این مسخره بازی ها رو
مهندس جنت شهری۴۹۶۵۰۹۰۹:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
با این کمپین شاید بعضی دروغ بیگویند ولی در نهایت سره از ناسره جدا میشود و کسانی هم که به ناحق به انها حمله میشد روسفید میشوند...
ناشناس۴۹۶۵۱۴۰۹:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
تقصیر بر گردن ملت است چون مطالبه گر نیست حق و حقوق خود را نمی داند دنبال حقو حقوق خود نیست اگر گرانی شد مردم فقط نقل قول می کنند که فلان چیز این قدر گران شد آنهای که می گویند چرا گران شد شاید کمتر از 1 درصد باشند ملت باید به جای نقل وقول گرانی بگوید و همصدا و با فریاد بگوید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۹۶۵۱۶۰۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
جالب اینه که اساساً نمیگن کجاست. همش میگن کجا درس خونده و رشته تحصیلیش چی بوده
ناشناس۴۹۶۵۶۱۰۹:۵۷:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
فقط می گن ایران درس خونده اکثرا نام دانشگاه را نمی گن
ناشناس۴۹۶۵۵۹۰۹:۵۶:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
جمع کنید این مسخره بازی ها رو... اینها برای مردم نون و آب نمیشه و ارزش پول ملی رو برنمی گردونه.
ناشناس۴۹۶۵۸۲۱۰:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خیلی جالب پس این چند هزار نفری که در خارج از کشور بورسیه شدند یا درس می خوانند یا... فرزندان کی هستند
ناشناس۴۹۶۶۳۲۱۰:۴۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم. ستاد کمک به اشتغال فرزندان مدیران محترم. خدایی این جوری که اینا ناله میکنن باید یه چیزی هم دستی بهشون بدیم...
ناشناس۴۹۶۶۳۷۱۰:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
#ژن خوب #فرزندت کجاست؟ #بی تدبیری #بی مدیریتی #رانت #محیط زیست هیچ چیز در سیاست اتفاقی نیست
علی۴۹۶۶۴۳۱۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینها همه نخبه اند. همه شریف و دانشگاه تهران درس خوانده اند. مگر می شود؟ خود همین موضوع باید بررسی شود که چطور همه فرزندان اینها دانشگاه های برتر دولتی درس خوانده اند؟
ناشناس۴۹۶۸۳۵۱۲:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها که برای قبولی در دانشگاههای خوب ایران سهمیه دارن سوال اینجاست که وزرا و نمایندگان این سهمیه رو برای بچه هاشون ندارن؟
ناشناس۴۹۶۶۴۷۱۰:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
همه ماديديم كه در كره جنوبي قوه قضائيه چه بر سر رييس جمهور اورد وچگونه اين خانم هم تقصير خودراقبول كرد وهم در برابرقانون تمكين نمود اما در ايران چرا چنين چيزي اتفاق نمي افتد چرا ..
ناشناس۴۹۶۶۵۱۱۰:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چقدرم راحت بچه هاي مسوولين بهترين دانشگاههاي كشور قبول ميشن . يعني باور كنيم اينا درسخوان و باهوش بودند و با سعي و كوشش وارد بهترين دانشگاهاي ايران شدند؟؟؟
ناشناس۴۹۶۶۵۸۱۰:۵۵:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۵
دروغ گو دشمن خداست....خیلی ساده ...اگه این اصل اولیه رو در زندگی قبول کنیم ودروغ نگیم خیلی از مشکلات پیش نخواهد اومد.... دروغ وریا بلای این مملکت و ملت هستش و همه مشکلات از دروغ و ریا شروع میشه....و متاسفانه دروغ گفتن برای خیلی ها عادی و واجب برای حفظ موقعیت و منافع شده ....
ناشناس۴۹۶۸۲۴۱۲:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
همیشه درگیر ظواهر دین بوده ایم ویژه خواری و....بارها در قران تکرار شده و به آنها تاکید شده ولی کلا به فراموشی سپرده شده یا نادیده گرفته شده
ناشناس۴۹۶۷۱۶۱۱:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
آیا امکان دارد همه فززندان مسئولین با هوش سرشار باشند و همه در دانشگاه های تهران و شریف درس خوانده باشند؟
ناشناس۴۹۶۷۵۴۱۱:۴۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
همه این کمپینها سر کاری است. مهم عمل است که کسی اهل عمل نیست. مسئولان وضعیت مملکت رو درست بکنن حالا مهم نیست تابعیت کجا رو دارن و در اینده میخان کجا برن یا چکار کنن یا بچه هاشون کجاست.
اردوان۴۹۶۷۵۵۱۱:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
مسئولین؟ رییس جمهور و وزیر و نماینده و ... خودشون ازین وضعیت شاکین و دنبال مقصر هستن و پاسخگویی براشون معنی نداره.
ناشناس۴۹۶۷۷۴۱۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بايد از مسئولان سوال كنند از كجا اورده اي ؟من خيلي علاقه دارم بدونم وزير ..و...و..و...اين ثروت هزار ميلياردي را از كجا اورده اندوبعد از فارغ شدن از تحصيل دارائي شان چقدر بود؟الف عزيز لطفا اينو سانسور نكن واگر واقعا ديده بان شفافيت وعدالت هستي كمپين از كجا اورده اي را براي همه مسئولان طرح كن
علی۴۹۶۷۷۷۱۱:۵۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
هر مسولی بالخره ۱۰ تا آشنا و همسایه دارد که ببیند و رصد کند و به بقیه گزارش بدهد . پس چطور اکثریت مردم تمام ریز ودرشت زندگی این مسولان را میدانند ؟ ماه پشت ابر نمی ماند . من خودم ۵ تاشون را با حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد واقعیت زندگیشون را میدانم و کاملا با چیزی که ادعا میکنند از زمین تا اسمان است .
فاطیما۴۹۶۷۸۸۱۱:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۵
دوستان بهتره یک کمپین راه بندازین بدای افشای حقوق مسئولین کمپین حقوقت چقدره؟؟
ناشناس۴۹۶۹۴۰۱۲:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
فکر میکنی چی میشه؟ اون رو هم سر هم بندی جواب میدن مگه کاری داره
ناشناس۴۹۷۰۱۳۱۳:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اصل مساله حقوق نیست. اصل مزایا و رانتهای نانوشته است که اصلا با حقوقها قابل مقایسه نیست.
ناشناس۴۹۷۲۸۹۱۶:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
میان حقوقشان را می گن اما دریافتیشان را نمی گن مزایا را نمی گن چون دریافتیشان خیلی خیلی بالاتر از حقوق ثابتشان است از رانتهای اطلاعاتیشان نمی گن از رانت ها و امتیازات ویژه سان نمی گن. حق ماموریتشان را نمی گن و ...
ناشناس۴۹۷۶۱۴۲۱:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینکه حقوق و مزایای مدیریتی را که دائمی نیست، با ترفند در بازنشستگی خود منظور می کنند، را نمی گویند. داستان زیاد است.
ناشناس۴۹۷۳۵۵۱۷:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
این نباید کمپینگ باشه بر اساس قانون اساسی باید مشخص باشه
ناشناس۴۹۷۵۰۵۱۹:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خواهر محترمه مطمئن باش همشون میان میگن حقوق اداره کار میگیریم
ناشناس۴۹۶۸۶۹۱۲:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
یکی که فرزندش چوپانه.
ناشناس۴۹۶۹۵۴۱۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
واژه سفره انقلاب هم خیلی زیاد سر زبانها افتاده که توسط یکی از ژن های برتر ابداع شد. الف جان فراموش کردین این واژه رو
محسن۴۹۷۰۰۱۱۳:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
برخی مسئولان فاسد و برخی مردم هم پیاده نظام دشمن (کسانی که با خرید سکه و دلار پول ملی را زمین زدند) ، وای بحال ...
علی۴۹۷۰۱۵۱۳:۳۴:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بهتره هر کسی از همسایه ها و آشنایان اینهاست با ارسال عکس در مورد اینها افشا گری کنند
ناشناس۴۹۷۰۳۰۱۳:۴۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۵
پسرم ارشد تهران رارهاکرد چون دید همه ژنهای خوب هم کلاسش با پارتی ازسربازی معاف شدن ورفتن سرکارومفت مفت میخورندومی چرخند وواگر به خدمت برود وبرگردد کاری برای اونخواهد بود دیگران وژنها کارشان را ....
مرتضی۴۹۷۰۶۷۱۴:۰۲:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
امروز رادیو داشت مصاحبه نماینده ارومیه را پخش می کرد . ازش پرسید پسرات چکارن جواب داد یکیشون چوپونه و اون یکی دیگی هم پزشکه....
ناشناس۴۹۷۱۸۳۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
كمپين تابعيت كجا را دارند مسئولان و فرزندان و همسرشان نيز راه بيفتد بد نيست !!!
rassharif۴۹۷۲۰۴۱۵:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
واقعا این کمپین ها چه سودی دارند جز این که موضوع را بی ارزش می کنند!؟ طرف می آید می گوید فرزندم کار دولتی ندارد! اما نمی گوید شرکت خصوصی دارد پروژه های دولتی را بدون مناقصه یا با رابطه می گیرد. وام بدون بهره با باز پرداخت طولانی مدت می گیرد. زمین رایگان تصرف می کند. معدن و ....
ناشناس۴۹۷۳۵۱۱۷:۰۸:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اینجوری که من متوجه شدم تمام آمار بیکاری کشور بخاطر فرزندان مسئولینه
ناشناس۴۹۷۴۰۷۱۸:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۵
همشون میگن فرزندان ما بیکاریاخانه دارهستنداگه باورکنیم راست میگن چون پدرهاشون ثروتهای چندصدمیلیاردی دارند وفرزندان شون باباپولداری ...مثل فرزندان من بازنشسته دولت که حقوقم کفاف ۱۵روز رامیدهد
ناشناس۴۹۷۴۷۵۱۹:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۵
چند کمپین لازم و ضروری است حقوق و علاوه بر آن درامدت چقدره و چقدر مالیات می پردازی ؟ در کدام شرکت خصوصی فعالیت داری فرزندانت در کدام دانشگاه درس خوانده اند ماشینی که خودت و خانواده سوار می شوید چیست در کدام محل زندگی می کنی تمام این موارد می تواند مستند و قابل راستی آزمایی باشد
ناشناس۴۹۷۶۴۱۲۱:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
خیلی به مسئله دو تابیعتی اشاره می شود. به نظر من اصلا مسئله دو تابعیتی بودن مطرح نیست. بسیاری افراد ایرانی (شاید بیش از 90 درصد) در خارج زندگی می کنند که زندگی شرافتمندانه ای پرزحمتی دارند و به کسب روزی حلال مشغولند. از کارگر تا اقشار تحصیلات کرده. چرا در خارج زندگی می کنند، موضوع بحث حاضر نیست و بدانید شما اگر تمام دنیا را هم به آنها بدهید، پست قبول نمی کنند. موضوع فعلی این است که چرا برخی مسئولین و فرزندانشان طالب دو تابعیتی شدن هستند و برخی هم دچار اختلاس و فرار به موقع از کشور شده اند. در این مورد باید به دو نکته اشاره کرد 1- این افراد قبل از اینکه دو تابعیتی باشند دو رو، حقه باز و دزد هستند. بعد از اینکه جایگاه خود را به عنوان مسئول تثبیت کردند، گام بعدی آنها دو تابعیتی شدن است. یک فرآیند تعریف شده دارند. 2- اصولا چرا باید کشور به افراد دوتابعیتی صرف نظر از خوب بودن یا بد بودن مسئولیت مهم بدهد، سوال اصلی است؟ مطمئن باشید که افراد خوب دوتابعیتی خودشان پستی قبول نمی کنند. آنهایی که برنامه رانت، اختلاس و منافع فردی را در مکیدن شیره جان مردم می بینند و به موقع هم فرار را برقرار در وحله اول برای خانواده و سپس خودشان برنامه ریزی کرده اند، به دنبال پست هستند. از همین جا باید پی به عدم صلاحیت آنها برد. منطق حکم می کند که از افراد در حد ظرفیتشان استفاده شود و انگ دو تابعیتی حذف شود. چرا استاد دانشگاهی که تجربیات علمی خود را به صورت رسمی در کشور ارائه می دهد، در گیر چنین مسائلی شود؟!
ناشناس۴۹۸۴۷۲۱۴:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
کمپین داراییت چقدره؟؟ این و راه بندازید واسه مسئولان محترم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین