نرخ بلیت پروازهای خارجی کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3970524092 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگرچه هنوز دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز ثانویه به ایرلاین های ایرانی ابلاع نشده، اما امروز قیمت بلیت برخی پروازهای خارجی با کاهش روبه رو شد.

نرخ بلیت پروازهای خارجی کاهش یافت
 

به گزارش مهر، در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد ایرلاین های خارجی در ایران ملزم به فروش بلیت پرواز به صورت ریالی به مسافران هستند، هنوز هم برخی ایرلاین های غیر ایرانی فروش بصورت ارزی هم دارند که البته اجباری نیست. به این صورت که نرخ بلیت را با دو نرخ، یکی نرخ ریالی و دیگری نرخ دلاری در سامانه ثبت می کنند و خریدار می توانند به انتخاب خود، پرداخت وجه بلیت را بصورت ریالی یا ارزی انجام دهد. 

گزارش ها حاکی است به تبع این رویه ایرلاین ها، آژانس های هواپیمایی نیز به مراجعان پیشنهاد می دهند در صورتی که مایل هستند می توانند هزینه خرید بلیت را به صورت ارزی پرداخت کنند.

محاسبه بلیت پرواز خارجی با دلار ۸۲۴۰ تومانی

یک کارشناس فروش بلیت پرواز خارجی در یکی از آژانس های مسافرتیگفت: بلیت پرواز تهران دبی با هواپیمایی امارات ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است که مسافر می تواند هم ریالی پرداخت کند و هم معادل ارزی آن را.

یکی دیگر از کارشناسان فروش بلیت خارجی در یک آژانس هواپیمایی دیگر نیز در گفت وگویی با بیان اینکه قیمت بلیت پرواز با ترکیش ایر به استانبول برای روز جمعه این هفته ، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار است، اظهار کرد: ترکیش ایر در سامانه آژانس های هواپیمایی نرخ امروز بلیت را با دلار ۸ هزار و ۲۴۰ تومانی محاسبه کرده و به دو شیوه ارزی و ریالی قیمت ها را اعلام می کند.

وی افزود: دیروز در این سامانه قیمت بلیت تهران ـ استانبول از سوی ترکیش ایر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد گرانتر عرضه می شد چرا که دیروز بلیت هواپیما را با دلار ۹ هزار و ۳۰۰ تومانی محاسبه کرده بودند. ولی امروز نرخ برابری دلار را ۱۰۰۰ تومان پایین آورده اند و همین باعث شده قیمت بلیت در سامانه آژانس های هواپیمایی کاسته شود.

کارشناس فروش پرواز خارجی: از مسافران ریالی می گیریم ولی با ایرلاین، دلاری تسویه می کنیم

این کارشناس فروش بلیت در یکی از آژانس های خیابان استاد نجات اللهی تهران نیز به مهر گفت: ما در آژانس ، قیمت بلیت را از مسافران به صورت ریالی دریافت می کنیم ولی با شرکت های هواپیمایی خارجی به صورت ارزی تسویه می کنیم. چراکه از نظر ترکیش ایر، قیمت بلیت تهران استانبول، ۸۹۴ دلار است و این ایرلاین، پرداخت ریالی ما رو نمی پذیرد.

تهران ـ استانبول با ایرلاین ایرانی؛  ۹۶۸ هزار تومان

گزارش میدانی از  چند آژانس مسافرتی تهران حاکی است که از ابتدای امروز، قیمت بلیت پروازهای خارجی ایرلاینهای ایرانی و خارجی روند کاهشی داشته است. به گونه ای که قیمت بلیت تهران ـ استانبول در ایرلاین های داخلی از ۹۶۸ هزار تومان آغاز می شود و در گرانترین حالت به ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می رسد.

همچنین بلیت این مسیر هوایی نیز از سوی ایرلاین های خارجی با کاهش روبه رو شده و از ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در بر می گیرد.

پرواز ترکیش ایر نیز در بازه های ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا حدود ۸ میلیون تومان برای پروازهای مستقیم از تهران به استانبول و ارقام بیش از ۱۰ میلیون تومان برای پروازهای چند مقصدی از مسافران هزینه دریافت می کند.

ضمن اینکه سایت های مشهور فروش آنلاین بلیت هواپیما هم نرخ ها را به صورت ریالی از مسافران دریافت می کنند با این تفاوت که از مسافران شماره گذرنامه نیز برای درج مشخصات در سایت مطالبه می شود.

بلیت پرواز تهران ـ دبی نیز از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی با کاهش قیمت مواجه شده است و تعدادی از ایرلاین های ایرانی بلیت این پرواز را به کمی بیش از ۱ میلیون تومان (بین ۱ میلیون و ۱۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) رسانده اند.

بلیت پرواز تهران ـ دبی با هواپیماهای امارات هم به ۵ میلیون ۷۵۰ هزار تومان رسیده است این در حالی است که در روزهای گذشته بلیت این پرواز تا ۸ میلیون تومان هم عرضه می شد.

دبیر انجمن ایرلاین ها: ارز ثانویه امروز ابلاغ می شود

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در گفت وگویی با بیان اینکه هنوز امکان دسترسی شرکت های هواپیمایی به سامانه نیما ابلاغ نشده، گفت: قرار نیست شرکت های هواپیمایی خارجی به سامانه نیما دسترسی پیدا کنند و ارز ثانویه تنها به ایرلاین های ایرانی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: قرار است از سوی دولت بخشنامه ای به بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی با نرخ ارز ثانویه ابلاغ شود اما دولت همچنان این بخشنامه را به بانک مرکزی نداده است. قول داده اند امروز ابلاغ شود.

اسعدی سامانی درباره علت کاهش بلیت پروازهای خارجی ایرلاین های غیر ایرانی تصریح کرد: احتمال دارد امروز قیمت دلار در سامانه سنا کاهش یافته باشد چون ایرلاین های خارجی بر اساس سامانه سنا نرخ بلیت را تعیین می کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۵۶۲۰۱۵:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۴
890 دلار برای تهران استانبول؟ چه خبره؟ ترکیش ایرلاین بلیط استانبول به تهران و بالعکس را 2600 لیره یا 350 یورو می فروشه که با نرخ بازار آزاد (12000 تومان) هم میشه 4 میلیون تومن. مسیر فقط دو ساعت و نیمه و 800 یورو برای این مسیر خیلی زیاده. با این پول بلیط مسیرهای 13 ساعته فراوان پیدا میشه. دوبی که دو ساعته و 8 میلیون خیلی زیاده. یه نظارتی هم روی خطوط خارجی باید باشه که چرا گرانفروشی می کنن.
رضا۴۹۶۱۵۸۲۱:۵۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
پس منتظر قطع پروار ایرلاین های خارجی بواسطه نبودن مسافر باشید شاید انوقت به فکر کاهش قیمت بلیط باشبد چون اقتصاد را نمی شود عوامی اداره کرد و ندادن ارز با قبمت مناسب در این زمینه شاید منجر به عدم بهره مندی ثروتمندان شود اما در کنار ان موجب نابودی کل حمل و نقل هوایی دوربرد هم می شود مثل کره شمالی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین