روزنامه الشروق مطرح کرد؛ آیا ایران با مذاکره دوباره موافقت می‌کند و اجازه می دهد توافقی جدید امضا شود؟

گروه جهان الف،   3970521159 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه مصری الشروق در تحلیلی پیرامون وضعیت جدید ایران بعد از اجرایی شدن تحریم های آمریکا نوشت: حسن روحانی در یکی از سخنرانی های اخیر خود اعلام کرده ایران هرگز با طرفی که توافق پیشین را نقض نموده و تحریم هایی غیر قانونی را علیه ایران وضع کرده است، وارد مذاکره نمی شود. علاوه بر اینکه تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی که از راهبردهای رهبر جمهوری اسلامی است، می تواند با موفقیت در مقابل تحریم ها ایستادگی کند.

آیا ایران با مذاکره دوباره موافقت می‌کند و اجازه می دهد توافقی جدید امضا شود؟

 به گزارش الف، آیا ایالات متحده به تنهایی و بدون کمک دولتهای بزرگی که مخالف خروج آن از توافق هسته ای هستند، می تواند تحریمهای اثرگذاری را علیه ایران اجرایی کند؟

الشروق در ادامه می افزاید: پاسخ به این سوال، حتی قبل از اعمال تحریم های جدید، مشخص بود. دور دوم تحریمهایی که موجب خروج شرکتهای بزرگ بین المللی از ایران شد، اثرگذاری تحریم های یک جانبه آمریکا را بخوبی نشان داد و دولتهای اروپایی با وجود اصرار سیاسی خود برای التزام به توافق هسته ای، تا کنون موفق به ارائه راه حلی برای تشویق شرکتهای اروپایی در راستای ادامه همکاری تجاری با ایران نشدند.

تحریمهایی که امروز در بخشهای خودرو، تجارت معادن(بویژه طلا) و مبادلات تجاری با دلار آمریکا اعمال شده، از نظر حجم و عمق، تحریم هایی جدی محسوب می شود؛ بویژه آنکه در بحبوحه بحران اقتصادی ایران اجرایی شدند.

با این اوصاف، آیا شاهد بازگشت ایران به میز مذاکره خواهیم بود؟

در صورتی که تاثیر اقتصادی تحریم ها به همین شکل ادامه داشته باشد، آیا می تواند باعث ایجاد تغییری در رفتار نظام و بر هم زدن استقرار آن باشد؟ آیا نظام ایران با مذاکرات دوباره موافقت می کند و اجازه می دهد توافقی جدید، با معیارهای امریکا و اسرائیل امضا شود؟

به نظر می رسد دستگاههای جاسوسی بلند پایه اسرائیل، در این باره خوش بین هستند؛ اما این خوش بینی آنها، بیشتر به توهم و خیال شباهت دارد. نظرات آنها در مورد اینکه ایران در برابر فشارها به زانو درآمده یا در یک حالت ترس هیستریک، آماده مذاکره دوباره در مورد توقف فعالیتهای خود در خاورمیانه و کنترل عملیات توسعه موشکهای بالستیک{در راستای برنامه دفاعی اش} است، در واقعیت، بیشتر شبیه به یک اقدام رسانه ای و تبلیغاتی است تا نتایج حاصل از بررسی های دستگاههای جاسوسی!

ایرانی ها نفَس اقتصادی طولانی و عمیقی دارند، چرا که از کمیت زیادی از ذخایر ارزهای خارجی برخوردار هستند که برای عملیات واردات کفایت می کند. در سطح داخلی، به نظر نمی رسد که تظاهرات محدود در خیابان های تعدادی از شهرهای ایران، چالشی برای نظام ایجاد کند. نظام ایران متکی بر قدرت داخلی بزرگی است. از سوی دیگر شاید ایران بعدها و در پایان حمله تحریم های آمریکا، به نقطه ای برسد که تصمیم به از سر گیری مذاکرات بگیرد؛ اما توانایی های مثبت آن در زمینه اداره گفتگوها، در کنار حمایت روسیه، چین و دولتهای اروپایی از آن، قطعا باعث می شود در زمینه هسته ای، امتیازی به آمریکایی ها ندهد و از منافع و استراتژی های منطقه ای خود چشم پوشی نکند.

همچنانکه حسن روحانی در یکی از سخنرانی های اخیر خود اعلام کرده است که ایران هرگز با طرفی که توافق پیشین را نقض نموده و تحریمهایی غیر قانونی را علیه ایران وضع کرده است، وارد مذاکره نمی شود. علاوه بر اینکه تکیه بر سیاست اقتصاد مقاومتی که از راهبردهای رهبر جمهوری اسلامی است، می تواند با موفقیت در مقابل تحریمها ایستادگی کند.

ایران قادر است غرب را به چالش بکشد...

ایالات متحده و اسرائیل باید برای بحرانی شدن اوضاع و سناریوهایی که ممکن است طی آن ایران غرب را به چالش بکشد، آماده باشند. اقدامات و سناریوهای متعددی روی میز ایران است و برخی از آنها می تواند به یک برخورد نظامی منجر شود. ایرانی ها می توانند حرکت نفت کش ها در دو تنگه هرمز و باب المندب را با مشکل مواجه کنند. علاوه بر این، حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، خروج از توافق هسته ای و از سر گرفتن عملیات غنی سازی اورانیوم، از دیگر گزینه های ایران برای مقابله با غرب است. از این رو، امریکایی ها و اسرائیلی ها به جای رویا پردازی در مورد تسلیم ایران، باید خود را برای احتمالات واقعی تری نزدیک کنند.

نویسنده: عاموس يادلين/ مترجم: مریم نصرالهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۰۲۹۴۰۷:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
زندگی ما از بین رفت
ناشناس۴۹۰۸۰۷۱۱:۰۵:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
تازه اینا بخان برن مذاکره اینقدر طولش میدن عمر ما هم تمام میشه! یکی از اص.ول سیاست اینه که با کشوری که زورش از تو هزاران برابر بیشتره درگیر شو ولی ظاهرا در ایران عادت شده که کلا برویم برای جنگ و بع هم با قرارداد بدی کار را تمام کنیم در جنگک با روسیه هم همین شد الان هم دوستان گمان می کنند که امریکا مثلا یه ذره زورش از ما بیشتره نمیدونن که خیر صدها برابر از ما قئیتره و درگیر شدن باهاش هزینه سنگین داره که این هزینه را هم مردم پرداخت می کنند الان همه کالاها دو ا سه برابر دارن گران میشن تا اینا بخان برن مذامره به شیوه جلیلی و...کلا چیزی باقی نمی ماند
ناشناس۴۹۲۵۸۲۰۰:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اهل کدوم کشوری؟ غلط های املایی زیادی داری!!!
سعید۴۹۲۱۴۷۱۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
زندگی کردن و لذت بردن از زندگیمون از دست رفت ولی هنوز نفس میکشیم که گویا علاوه بر زندگی کردن، زنده بودن رو هم ...
ناشناس۴۹۰۳۰۸۰۷:۲۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اونایی که دم از مذاکره میزنن یا جاهلند؛یا خائن
ناشناس۴۹۰۴۷۰۰۹:۰۸:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شما خوبی ! ولی خوابی
موسوی۴۹۱۱۷۷۱۲:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نه تو خوبی، مگه یه دفعه توافق نکردیم و آمریکا زد زیرش؟ چه تضمینی وجود داره توافق بعدی رو هم هوا نکنه؟ اتفاقا شما خوابی و داری خواب مذاکره مجدد میبینی
ناشناس۴۹۰۴۷۲۰۹:۰۹:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
صبح به خیر کاسب تحریم
ناشناس۴۹۰۷۲۵۱۰:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شب بخیر دلال ترامپ
ناشناس۴۹۰۷۵۷۱۰:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
تاجران تحریم ، همان کدخدابازان وطتفروش و همگامان ترامپ. ___________________ همین کدخدا باوران وابسته مزاج برای بقاء خود اقتصاد را (عمداً) ویران و نیاز به ترامپ و شیاطین را القاء میکنند. کافیست ببینید بچه های کدامیک از آقایان دارای تابعیت امرطکا و اتریش و کلنادا و سوییس و انگلیس و ...‌‌‌...... دارند.
ناشناس۴۹۲۰۱۷۱۷:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شکر خدا همه از دم به بوی دلنواز رانت و پارتی بازی و ... معطر هستند و عطر افشانی می کنند برای ملت بد بخت این جناح و اون جناح هم نداره هر کی زورش رسیده ... به بیت المال داده هر جا هم که خوب و بدرد بخور بوده توسط نور چشمی ها تسخیر شده شما هم..توطئه بیا بیرون چشم هاتو باز کن ...
ناشناس۴۹۰۷۶۷۱۰:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کاسب تحریمها را گرفتند و معلوم شد از برجامیان و ژن خوبها هستند
ناشناس۴۹۱۲۸۰۱۳:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کی معلوم شد ؟ از هر دو جناح دستهاشون بوی گند می ده
ناشناس۴۹۰۴۷۳۰۹:۱۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
چرا؟؟
ناشناس۴۹۰۶۰۶۱۰:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
طرف اهل مذاکره نیست نتیجه معلوم است
ناشناس۴۹۰۸۵۶۱۱:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اتفاقا ترامپ کاملا اهل مذاکره و معامله است: امیدوارم ایندفعه الف منتشر کنه ترامپ از دوره تبلیغات انتخاباتیش تاکید داشت برجام رو نمی خواد. برجام هم این حق رو به رئیس جمهور آمریکا (هرکی که باشه) داده که اگه بخواد تحریمها رو به جریان بندازه. بعد از انتخاب ترامپ، بارها اعلام کرد از برجام خارج میشه، هشت بار هم تقاضای دیدار با رحانی رو کرد، وقتی روحانی نیویورک بود. ای نشون میده ترامپ همواره دنبال مذاکره بوده، اما ایران فکر میکرد آمرکیا نمی تونه از برجام خارج بشه!! و مذاکره نکرد.
ناشناس۴۹۰۶۲۴۱۰:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
فکر کنم تو هم سکه و دلار زیاد خریدی...
ناشناس۴۹۰۷۱۰۱۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
رفراندوم از مردم برای مذاکره
نجیب۴۹۰۹۲۶۱۱:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
رفراندوم و دموکراسی هر دو از سیاست هاس کثیف غربی هاست که وارد این کشور کرده اند. شما اگر برای یک بار هم قرآن خوانده باشید آفریدگار انسان چندین بار می گوید "اکثرهم لا یعقلون". یعنی اکثر مردم فکر نمی کنند. حالا شما می خواهی یک کاری رو بر اساس نظر اکثریت که از عقل خود استفاده نمی کنند پیش بروی؟ حالا یک وقت هست که در دموکراسی نتیجه بیش از 90 درضد می شود مثلا مانند رای به جمهوری اسلامی ایران این نتیجه یعنی اینکه چه افرادی که از عقل خود استفاده کردند و چه انهایی که از عقل خود استفاده نمی کردند هر دو به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی ایران خوب است. اما در غالب دموکراسی ها نتایج هیچ گاه به 90 درصد یا حتی 80 درصد هم نمی رسد.
الف ر۴۹۲۸۹۳۰۹:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
آقا نجیب شما از کجا میدونید از اصحاب اکثریت موضوع این گونه آیات نیستید تازه برای خودت تفسیر به رای نفرمائید این که قران میفرمایند مربوط یه حوزه اعتقادی هست نه موضوعات حاکمیتی و عمومی قران پیامبر را به مشورت ارجاع میدهد یعنی از خرد جمعی باید استفاده کرد
ناشناس۴۹۱۱۶۹۱۲:۵۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این همان تَکرار سخنان روحانی برای باقیماندن در قدرت است سرانجام ، پیروزی با موحدین است
ناشناس۴۹۱۶۸۲۱۵:۲۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
همون مردمی که رای دادن به روحانی که اگر روحانی نشه دلار میشه 10 تومن، حالا هم شاکی ن و میگن مذاکره کنید وگرنه دلار میشه 20 تومن. پس فردا هم منطقه رو بی خیال شدیم و موشک ها رو تحویل دادیم و اومدیم نشستیم پشت مرز ها و امریکا هم لشکر کشی کرد پشت مرز، همینا میان میگن کشور رو تحویل امریکا بدین وگرنه با خاک یکی مون میکنه. کشور رو هم تحویل امریکا میدن و از ایران چی میمونه؟ یک سری کشور کوچیک تیکه تیکه آویزون امریکا. تلاش تون رو بکنید ببینم کی این خاک رو به باد میدید
ناشناس۴۹۲۰۷۵۱۸:۰۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نزدیک ترین کشور به آمریکا کانادا ست چرا نگرفته؟
ناشناس۴۹۰۷۵۵۱۰:۵۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اونایی که دم از عدم مذاکره میزنن یا ناآگاهند یا دلال تحریم
ناشناس۴۹۰۳۱۱۰۷:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آمریکا باید به برجام برگردد
ناشناس۴۹۰۴۷۷۰۹:۱۱:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
پسر خوب، اگر میخواست برگرده که اصلا" خارج نمیشد!
ناشناس۴۹۱۰۱۴۱۲:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
پس ماندن ما هم جز ضرر دوسر نیست
ناشناس۴۹۱۰۳۰۱۲:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اگر تنگه هرمز را بستیم و بلبل المندب و ناوها ش محاصره کردیم آیا راهی جز بازگشت دارد؟ یک نگاهی به اظهارات خودشان درباره ی پیشرفت تسلیحاتی ایران بندازین ضرر نمی کنید
ناشناس۴۹۰۳۲۲۰۷:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مجبور به مذاکره هستید در غیر این صورت باید منتظر ترکمن چای های دیگر باشید.
ناشناس۴۹۰۵۱۷۰۹:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
برخی مواقع در دیدگاه هایی که گذاشته می شود آدم شک می کند که پیام دهنده واقعا ایرانی است ؟ همین نظر بالا طوری پیام داده اینگار ی طرف از جانب اجانب صحبت میکند جمله امری وفعل سوم شخص " هستید وباشید". اگر ایرانی هستی ایرانی باش و کشور مان مال تو هم هست .
ناشناس۴۹۰۹۳۶۱۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آفرین
ناشناس۴۹۱۳۱۷۱۳:۳۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اتفاقا درست پیغام داده کی مردم جزو حساب بودن ؟ کی نظرشون مهم بوده ؟ فقط در زمان انتخابات برای انتخاب بین بد و بدتر ملت می شن عزیز و فهیم ! الان توی این شرایط کدامشان حاضرن بیان یه روز در شرایط مردم زندگی کنن ؟ مردم یک طرف هستند و مسئولین شکم سیر بالا نشین یک طرف اونها خودی هستند و مردم بیخودی !
ناشناس۴۹۱۶۵۹۱۵:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ایرانی بودن با ندیدن واقعیت ها و کشور را تو چاه انداختن تفاوت داره
هوشیار۴۹۰۶۵۹۱۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شما از کجا پیغام دادید که میگید مجبور به مذاکره هستید ؟ مشکوک شدم
ناشناس۴۹۰۸۲۸۱۱:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اتفاقا همان مذاکره ها ترکمنچای به بار آوردند عزیزجان!
ناشناس۴۹۰۹۴۹۱۱:۴۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دوست عزیز ترکمنچای با مذاکره حاصل شد یعنی اگر مذاکره کنی ترکمنچای به دست میاد پس چطوری شما میگی اگر مذاکره نکنیم مجبور به پذیرش ترکمنچای میشیم؟
ناشناس۴۹۱۲۴۸۱۳:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
برو یک کم تاریخ بخون اگر ترکمانچای هم نبود الآن تهران هم از ایران جدا شده بود.
ناشناس۴۹۱۱۸۹۱۲:۵۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
وقتی مذاکره ای نیست چطوری میخواد ترکمنچای دیگری بوجود بیاد؟ اتفاقا با مذاکره است که ترکمنچای شکل میگیرد
ناشناس۴۹۰۳۳۴۰۷:۴۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اگر ایران یا هر کشوری بخواهد از قدرتهای خارجی نترسد باید فقط یک کار را انجام دهد دادن قدرت به مردم مطابق با جوامع دموکراتیک شما عراق، لیبی، افغانستان را که دیدید
ناشناس۴۹۰۳۴۴۰۷:۵۹:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
جوانی ما در این کشور نابود شد اگ عدالتی تو قیامت باشه از مسببان آن نمیگذرم
ناشناس۴۹۱۶۱۱۱۵:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
عدالت در قیانت قطعا هست لااقل ایمانت متزلزل نشه
ناشناس۴۹۰۳۴۶۰۸:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مذاکره با شیطان ، عین خیانت و وطنفروشی است و نتیجه اش سقوط در چاه بی انتهای وِیْلْ است. برجام بارزترین و فجیعترین مصدوره بی تدبیری و فروشندگیست.
ناشناس۴۹۰۴۶۲۰۹:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شما شیطان را دیدی مذاکره نکن
ناشناس۴۹۰۸۲۲۱۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
سقوط شیطان پرستان و حرامخواران و مفسدان و کدخداباوران قطعی و حتمیست.
ناشناس۴۹۰۴۸۰۰۹:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
همه که مثل شما آقازاده و ژن خوب و نور چشمی و خودی نیستند همه مثل شما کاسب تحریم نیستند که از این اوضاع صد برابر سود ببرند
علی۴۹۱۰۰۱۱۱:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شیطان بزرگتر در داخل است و از تحریم کاسبی میکند و اقازاده هاشون هم در امریکا و کانادا در حال زندگی هستند و دلارهای مردم را خرج میکنند.
شاملو۴۹۰۳۷۳۰۸:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
خدا کنه این توافق صورت بگیره و مردم از اینهمه فلاکت و بیچارگی نجات پیدا کنند.
ناشناس۴۹۰۹۶۵۱۱:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
واقعا خوش به حالت چون با این سادگی حتما میری بهشت. شما فکر میکنی آمریکاییها حاضرن بهترین شرایط رو برای ما تامین کنن اما یه عده مخالفن!!؟؟ اونا پشت حصار موشکها و نفوذ منطقه ای ما گیر کردن وگرنه دستشون به ما برسه خدا رحم کنه ... سوریه و یمن و لیبی و ... که خطر بزرگی هم نبودن شدن این, دیگه خدا به ما رحم کنه
ناشناس۴۹۰۳۹۲۰۸:۳۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نه هنوز یازده درصد از دریای خزر را داریم که به روسیه باج بدهیم. بعدشم فعلا خلیج فارس تنها رو به چین بعنوان باج دادیم و دریای عمان هم هنوز مونده هر وقت اینها رو هم باج دادیم رفت و دیگه چیزی از این کشور باقی نموند انوقت مجبور میشیم بریم با آمریکا مذاکره کنیم
ناشناس۴۹۰۳۹۹۰۸:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
حتما باید مذاکره و توافق شود. مردم دارند زیر بار گرانی و رکود له شده‌اند
ناشناس۴۹۰۹۸۲۱۱:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مذاکره کنیم که اوضاع بشه مثل بعد از برجام! همه چیز آروم بود ما چقدر خوشبخت بودیم. نه بیکاری بود نه تورم نه اختلاس. هیچ کس هم تهدید نمیکرد قراره از برجام خارج بشه.
ناشناس۴۹۰۴۰۱۰۸:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این موضوع را به رأی مردم بگذارید. رفراندوم چاره کار است
احسان۴۹۰۴۰۸۰۸:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ایرانی ها از پیر شدن بدون امید خسته شده اند...
ناشناس۴۹۰۴۱۸۰۸:۴۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مطمئن باشید ایران دنبال مذاکرات و امتیاز دادن است.
ناشناس۴۹۰۴۲۳۰۸:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این دولت فقط یه کار بلده اونم مذاکرست
ناشناس۴۹۰۴۹۱۰۹:۱۷:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نه که قبلی ها قیامت کردن و پرونده ی ایران به شورای امنیت نرفت ؟! همه شبیه هم هستند این آش تلخ و شور و مسموم هم دسپخت همه ی مسئولینه از همه ی جناحها
بهروز۴۹۱۰۲۱۱۲:۰۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
همین را هم بلد نیست پسرم هم میدونه تا چیزی نگرفتی نباید چیزی بدی چون طرف دبه میکنه
ناشناس۴۹۰۴۲۵۰۸:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دوباره مذاکره کنید تا عبرت همه تاریخ بشیم!
ناشناس۴۹۰۴۹۶۰۹:۱۹:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
الان هم عبرت تاریخ هستیم
اکبر۴۹۰۵۲۷۰۹:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ملت ، اگرصد بار هم مذاکره کنیم هیچ ایرادی ندارد .
ناشناس۴۹۰۴۳۴۰۸:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
بهتره به این خارجی ها بگیم که برجام هر چی که بوده، شده و قابل مذاکره مجدد نیست. اما اگر دولت های ثروتمند میخواهند از اشتباهات گذشته شان برگردند و خسارات جنگ و تحریم و تهدید را جبران کنند ... ، تا بعد از این روابط معقولی داشته باشند، بهتر است اول دست از تحریم و تهدید بردارند و مودبانه درخواست دیدار و همکاری کنند. آنوقت اگر بزرگان ما مصلحت ببینند، آنوقت شاید ملت ما رخصت دیداری به رئیس جمهور بدهد.
ناشناس۴۹۰۴۹۹۰۹:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
چشم !
سیدرضا۴۹۰۴۴۱۰۸:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
با عرض سلام یک نکته دراین تحلیل بخوبی بیان نشده وآن فشار اقتصادی سنگین به خانواده های ایرانی است.به نظر راهکارهایی دیگری هم هست که موجب میشود بدون تحمل فشار به اهداف ملی رسید. -انجام مذاکره خود موجب تاخیرانداختن تحریمها میشود.وشاید به نتیجه رسیدن آن. بخشی از مشکلات را برطرف کند. -انجام اصلاحات ساختار درنظام موجب ایجاد امید،اصلاح نظام اقتصادی وسیاسی وفرهنگی میشود. باید درهردوجهت حرکت کرد.
ناشناس۴۹۰۷۹۷۱۱:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
عزیز تحریمها شروع شده و تاخیری هم در کار نیست در مذاکره کردن هم معمولا ما اینقدر طولش میدیم که کلا اثرش از بین میره و اثر تحریم غلبه میکنه اون که نگکفته بیا مذاکره تا تحخریمها را موقتا بردارم میگه اکر توافق نکمنی من تحریم را سفت تر می کنم
ناشناس۴۹۰۴۴۶۰۸:۵۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
خیر، فعلا مذاکره نخواهد کرد، مسئولان ایرانی سابقه ای بس طولانی در ازدست دادن فرصتها دارند، از آزادی دیرهنگام گروگانهای آمریکایی تا خاتمه ندادن جنگ بعد از آزادی خرمشهر، ....... تا همین برجام که اعلام شد رئیس جمهور آمریکا هشت بار درخواست صحبت با روحانی رو داشته، و ایران رد کرده!!! خوب چرا؟ آن زمان که هنوز آمریکا در برجام بود؟!؟!تجربه نشون داده که ایران صبر میکنه تا تغییری در ترکیب سیاسی یکی از طرفین اتفاق بیفته و بعد به سمت مذاکره بره
ناشناس۴۹۰۹۰۴۱۱:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
موافق هستم ایران وارد مذاکره هم بشه اینقدر کار را طول میده که تحریمها اثر خود رو بذارن بسیار سیاست خارجی بدی در پیش گرفته ایم و واقعا بن بست ایجاد کرده ایم
ناشناس۴۹۰۴۷۱۰۹:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ايا اين فساد و بي عدالتي و اختلاس ها از مذاكره با امريكا بهتر است ؟؟
ناشناس۴۹۰۵۰۱۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
زندگی مارو تامین کنید بعد برید هرکاری دوس دارید بکنید
اکبر۴۹۰۵۱۹۰۹:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نباید به مطالب این مقاله ها که معلوم نست با چه نیاتی نوشته می شود ، زیاد دلخوش کرد . حمایت سیاسی چند کشور اروپایی که حتی تسلطی بر شرکت های بزرگ خود نداردند هیچ دردی از دردهای ما را دوا نمی کند .آنها به خاطر ایران روبروی آمریکا نخواهند ایستاد .
ناشناس۴۹۰۵۵۰۰۹:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این راه بهتر است به مرگ بگیریم که به تب راضی شوند
ناشناس۴۹۰۵۷۶۰۹:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مذاکره با ترامپ هیچ معیار منطقی ندارد، اولا ترامپ استاد لفاظی و جنگ زرگری است. از وسط جلسه توئیت می زند که مذاکرات خوب پیش نمی رود و دلار در بازار ۵ هزار تومان گران می شود. از توی هواپیما امضایش را پس می گیرد و دلار ۵ هزار تومان دیگر گران می شود. خلاصه ایران را زجر کش می کند و تازه حتی همه شروط را اجرا کنیم دو تا شرط جدید می گذارد. اصولا او به هیچ اخلاقیات پایبند نیست و براحتی حرفش را عوض می کند. نمونه کارش را در کنفرانس خبری با پوتین دیدید که حرفش را رسید آمریکا عوض کرد.
ناشناس۴۹۰۸۶۶۱۱:۲۴:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اعلام شد رئیس جمهور آمریکا هشت بار درخواست صحبت با روحانی رو داشته، و ایران رد کرده!!! خوب چرا؟
ناشناس۴۹۰۶۲۵۱۰:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
یا باید مذاکره کنیم یا جنگ ...مردم را نمیشود تا ابد رو هوا بلاتکلیف گذاشت ..من 21 ماه تو جنگ عراق شرکت کردم و دیگه هوس جنگ ندارم و به نظرم هر جنگی آخرش به مذاکره ختم میشه ...
ناشناس۴۹۱۰۹۸۱۲:۲۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دوران کودکی و نوجوانی ما در جنگ به فنا رفت هنوز خواب موشک باران می بینم واقعا افسوس ...
ناشناس۴۹۰۸۳۳۱۱:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
یک مشت بلندگوهای ماهوره ای به جان خبر ها افتاده اند که زودباشید مذاکره کنید! بوی کباب به دماغتان خورده ؟ نه خیر !
ناشناس۴۹۱۱۰۳۱۲:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کسی که خودشو به خواب زده رو هیچ وقت نمیشه بیدارش کرد.
ناشناس۴۹۱۷۷۳۱۶:۰۶:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
خر داغ می کنند ! بگردید خرها رو راحت پیدا می کنید !
ناشناس۴۹۱۰۴۰۱۲:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
بايد مذاكره كنيم دلار رو بكنيد ٣٥٠٠تومان قيمتها رو بياريد پايين مذاكره نكنيد اونايي كه مذاكره نميخوان يا دلار خريدن يا سكه ويا از وضعيت تحريم كاسبي ميكنند
یک اصلاح طلب۴۹۱۱۴۰۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
زمینه های مذاکره را باید طرفین فراهم نمایند.
ناشناس۴۹۱۱۴۷۱۲:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
فعلا برجام بهانه ای شد که رئیس جمهور امریکا پیشنهاد مذاکره بدهد. روسای جمهور قبلی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه هیچکدام دعوت به مذاکره نکرده بودند پس بیاییم دودرروبا آنها گفتگو کنیم و دلایل خود را برای بقا و اجرای برجام ارائه دهیم. بقول کارشناسان زبده ایرانی اعم از اصولگرایان و /یا اصلاح طلبان ضرر نخواهیم کرد و چیزی را از دست نخواهیم داد و زمان میخریم.
نا شناس۴۹۱۵۳۹۱۴:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اگر هدف حفظ کشور و ملت است (نه حفظ صندلی و قدرت) رفراندوم بعنوان راهکاری قانونی و مدنی و شفاف راهگشاست. بساری از کشورها در امور بسیار ساده تر به رای مستقیم مردم مراجعه می کنند.
ناشناس۴۹۱۷۸۲۱۶:۱۰:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
فعلا که دولت روحانی مذاکره کن خوبی نیست ! اجازه بدهید جایگزینش بیاد بعد ببینیم عرضه اش رو داره یا خیر ؟
ناشناس۴۹۱۹۷۷۱۷:۲۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دیگه تمومه ماجرا
ناشناس۴۹۱۹۵۷۱۷:۱۵:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
مذاکره کنیم تا به دنیا نشان دهیم که حافظه کوتاه مدتمان از 3 سال هم کمتر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین