استیضاح ربیعی و ضرورت پاسخگویی به برخی سوالات بی جواب

گروه سیاسی الف،   3970520185 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر چه استیضاح ربیعی با کنار رفتن وی از وزارت کار به پایان رسید اما با توجه به سخنانی که در مجلس گفته شد هنوز پرونده آن در بین افکار عمومی و جامعه باز می باشد. بدون شک اگر مجلس شورای اسلامی خواهان حفاظت از جایگاه خود می باشد می باید نتیجه گزارش هایی که رئیس مجلس دستور پیگیری و تهیه آن را داده منتشر نماید تا مردم بخاطر چند مسئول و نماینده اعتمادشان به دولت، مجلس و کل سیستم خدشه دار نشود.

استیضاح ربیعی و ضرورت پاسخگویی به برخی سوالات بی جواب

به گزارش الف، در شرایطی که دولت آمریکا جنگ اقتصادی و رسانه ای تمام عیاری را با همراهی عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران کلید زده و دولت دوازدهم نیز تا کنون به طور جدی و اساسی وارد میدان مدیریت امور کشور نشده انتشار برخی اخبار غیرموثق و تائید نشده از سوی شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نه تنها کمکی به آرام نمودن شرایط نخواهد کرد بلکه می تواند بدگمانی در شهروندان را تقویت نماید.

 این سخن هرگز به معنای تاکید و پافشاری بر سکون، بی تحرکی و محافظه کاری در قبال مسائل و اتفاقات بیرونی نمی باشد بلکه مقصود  این است افشاگری، رونمایی از واقعیت، مبارزه با فساد و تاکید بر شفافیت نباید با  تهمت و انتشار اخبار غیر دقیق به بهانه حذف رقیب یا سرخط خبرها شدن یکسان گرفته شود. بدون شک در صورتی که روش دوم بر رفتار و سخنان مسئولان حکم فرما شود ضربه مهلکی به اعتماد عمومی وارد خواهد شد و موجبات آسیب دیدن کل سیستم را فراهم خواهد کرد.

در روزها و هفته های اخیر اما اخبار و گفته هایی از برخی مسئولان منتشر شد که به نگرانی ها درباره عدم توجه به حساسیت اوضاع و شرایط کنونی دامن زده شده است. مثلاً در این باره می توان به ادعای گم شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی که به یک حاشیه و جنجال در سطح جامعه تبدیل شد اشاره کرد. اگر چه سوءمدیریت در جریان تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی مشهود است که اتفاقاً موجب موضع گیری با تاخیر خود رئیس جمهور نیز شد* اما بنا به اطلاعیه بانک مرکزی در این باره« زمانی می توان اظهارنظر قطعی کرد که 3 ماه مهلت ارایه پروانه ورود کالا پس از حداکثر 6 ماه مهلت ارایه اسناد حمل، منقضی شده و کالایی به کشور وارد نشده باشد».

اتفاقی دیگری که چهارشنبه هفته گذشته رخ داد و در جریان آن مجموعه ای از حرف ها و ادعاها مطرح شد  استیضاح علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد. در جریان این استیضاح، بدون توجه به شریط و اوضاع مملکت سخنان و ادعاهایی توسط طرفین مطرح شد که  موجبات واکنش هایی منفی از سوی جامعه شد. اتفاقی که اگر بدرستی با آن برخورد نشود نتیجه نهایی آن چیزی جز التهاب آفرینی ، ناامیدی و دلسردی مردم از مسئولان آورده دیگری با خود به همراه ندارد.

البته هم نمایندگان و هم وزیر سابق کار عنوان کرده اند که در آینده اسناد و مدارک خود را منتشر خواهند کرد و به دادگاه و یا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت خواهند کرد. اما موضوع مهم در این بین، خدشه دار شدن خانه ملت و دولت در افکار عمومی می باشد. لذا ضرورت دارد هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی پیشقدم در دفاع از حیثیت خود شوند.

بخشی از ادعاهایی که در طول جلسه استیضاح ربیعی گفته شود به این شرح بود: تاسیس شرکت اقتصادی در دوبی توسط پسر وزیر و پسر معاونش، واردات ۱۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۳ میلیون یورو توسط وزارت کار، تلاش نمایندگان برای تحمیل افراد مورد نظر خود در شهرستان برای کسب ریاست نهادها و شرکت ها، درخواست های 400 تا 500 میلیون تومانی از سوی نمایندگان برای واریز پول به حساب های شخصی، استخدام دختر نائب رئیس مجلس در پتروشیمی جم و ...

 این اتفاقات موجبات واکنش هایی از سوی خود نمایندگان نیز شد و انتقاداتی نسبت به آن وارد دانستند. چنانچه از آن به عنوان روز تلخ مجلس، روز بگم بگم، تکرار یکشنبه سیاه و ... نام برده شد.

بدون شک حرمت امامزاده را متولی آن نگه می داد و اگر نمایندگان خواهان حفظ جایگاه مجلس می باشند ضرورت دارد خود در بررسی وقایع و اتفاقاتی که در آن روز رخ داد پیشقدم شوند و ضمن بررسی صحبت های نمایندگان و وزیر سابق، گزارشی دقیق به افکار عمومی ارائه شود تا تکلیف اتهاماتی که علیه وزیر، معاونانش و برخی نمایندگان مطرح شد روشن گردد. تنها در این صورت است که نگاه مردم تغییر خواهد کرد و اگر هر روشی غیر از این در پیش گرفته شود به دغدغه و اقناع افکار عمومی بی توجهی شده است.

پی نوشت

*رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود درباره وقوع فساد در تخصیص ارز دولتی گفته بود:« ما مهلت سه ماهه به همه کسانی دادیم که ارز از دولت گرفته بودند و به آنان گفته‌ایم باید اعلام کنند که چه کالایی را وارد کرده‌اند، آن کالا کجاست و اینکه چگونه قیمت آن محاسبه شده است تا ببینیم چقدر از ارزی که به آنان اختصاص داده شده خرج واردات کالاهای مشخص شده است. البته که در این زمینه حتما فساد انجام شده، اما باید کم و کیف آن به درستی مشخص شود».

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۸۴۵۸۰۲:۲۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
به نظر من تمام این گفته ها حقیقت دارد، نمیخوام بگم فساد کل سیستم حاکمیتی رو درگیر کرده اما میخوان با اطمینان گفت فساد مانند موریانه در حال خوردن پایه های اصلی کشور است و نتیجه و آثاری که فساد جا میزاره صد برابر خود اون فساده
ناشناس۴۸۸۸۶۳۱۰:۳۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
دیگه باید شاخ داشته باشه یا دم تا شما قبول کنید فساد سیستماتیک شده.
مرتضی۴۸۸۹۸۰۱۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
وقتی مردم به کسی که فساد اطرافیانش ثابت شده دوباره رای میدهند انتظار نداشته باشید که فساد ریشه کن شود فساد سیستماتیک نشده بلکه مفسیدین با رای مردم بر سر قدرت ایستاده اند و اتکای کارهایشان رای مجدد مردم است.
ناشناس۴۸۹۶۳۲۱۵:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
حداقل احتمال داره اون سیر شده باشه، نفر جدید وارد بشه بیشتر میخواد بخوره!!
ناشناس۴۸۸۴۶۱۰۲:۲۹:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
نمایندگانی که درخواست پول میکنند، درخواست میز ریاست برای نزدیکان خود می کنند خدایا ما به کیا دل خوش کردیم
ناشناس۴۸۸۴۷۱۰۲:۵۴:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
نمايندگان و وزير يا راست گفته اند و يا دروغ ! در هر حالتى كه تصور كنيم ، راست گويى هر دو طرف يا دروغ گويى يكى از آن ها و يا دروغ گويى هر دو سوى ماجرا نتيجه اش يكى است ! در چنين شرايطى چگونه مى شود اعتماد مردم را احيا كرد ؟
ناشناس۴۸۸۴۸۶۰۴:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
خودتون را خسته نكنيد كسي جواب نمي ده
ناشناس۴۸۸۵۰۴۰۵:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اغلب مسئولین (به طور کلی نه فقط دولتیها) وقتی پایه های مسند خود را متزلزل می ببنند شروع به رفتارهای هیجانی می کنند که بیش از پیش باعث کم اعتباری و تنزل جایگاهشان می شود . متاسفانه سنت زشت وناجوانمردانه ای که احمدی نژاد در طی مناظرات سال 88 (به دلیل عدم اطمینان از کسب رای ) بنا نهاد تا حد زیادی قبح احترامهای متقابل را از میان برد !! البته که مقابله با فساد یک ضرورت است . اما این که بدون ارائه سند محکم در محاکم ذی ربط با آبروی اشخاص بازی شود دست کمی از جنایت ندارد. جنابتی که نه جان بلکه شان وحیثیت یک فرد را نشانه می گیرد.در کشوری که به دلیل تحریمهای کمر شکن وعدم وابستگی به سازمانهای معتبر مالی مجبور است خارج از چارچوبهای تعریف شده بخشی از معاملات پولی وخرید وفروش کالا را به اشخاص وشرکتهایی بسپاردکه راهی جز اعتماد به انها نیست بروز فساد یک امر محتمل است ودر اصل قماری صورت گرفته که می تواند به باخت منجر شود. کما این که در مورد بابک زنجانی ها اینچنین شد !! پس قبل از آن که مثلا وزیری را به دلیل ایجاد شرکت توسط اقوام در کشوری دیگر به مواخذه بکشیم دلیل کار او را جویا شویم شاید نیتش دور زدن بعضی تحریمها توسط افرادی که واقعا به انها اعتماد داشته بوده واگر خلاف آن ثابت شد آنوقت بر طبل رسوایی او بکوبیم . همگی آگاهیم که دولت روحانی از ابتدا توسط جناح مخالف که دارای قدرت وامنیت وبلندگوها وتربونهای فراوان است همواره زیر ذره بین بوده وهست ! پس این که دولتمردان او با علم به این موضوع دست به فسادهایی چنین آشکار بزنند دور از منطق است .اما ناتوانی آنها در اداره امور می تواند رخ دهد که نباید از آن گذشت . به دلیل طولانی شدن نظر ببخشید .
ناشناس۴۸۸۵۴۵۰۷:۰۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
پیشنهاد آن خانم عراقی مبنی بر تعطیلی مجلس برای ایران کاربردی است.
ناشناس۴۸۸۵۴۹۰۷:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
مشکل اصلی قانون است . زیرا در کشور ما قانون مثل حروف والی است نوشته می شود ولی اجرا نمی شود . مثلاً در قانون اساسی می بایستی تمامی مسئولین قبل و بعد از مسئولیت یشان دارایی های خود و خانواده هاشون اعلام کنند تا حالا کی اعلام نموده و به اطلاع عموم رسیده است . دوم طبق قانون اسلام و قرآن چپاول گر بیت المال دست هایشان را قطه کنند چند نفر این کار کردند
ناشناس۴۸۸۵۵۷۰۷:۱۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
البته الف جان مردم خیلی وقت هست که دیگراعتمادی به مسئولین را ندارند.
مهدی۴۸۸۵۸۳۰۸:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بنام خدا- آنچه که در جلسه استیضاح مطرح شد و اتهامات وارده به طرفین محک بسیار خوبی است برای آزمودن توان و صداقت دستگاه های نظارتی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی. این یکشنبه سیاه (به قول نویسنده) می تواند نقطه شفافیت و درخشندگی نظام باشد اگر به ان رسیدگی شود و پاسخ افکار عمومی داده شود. در غیر این صورت نقطه سیاهی باقی خواهد ماند بر پیشانی مجلس و دولت
ناشناس۴۸۸۵۹۱۰۸:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
یعنی دیگه مسائل پشت پرده رو واسه مردم بازگو نکنیم چون مردم نا امید میشن؟ مردم از همین حکومت هستن و رهبرشون رو دوست دارن، ولی فساد در جای جای مملکت ریشه کرده و جز با عمل جراحی درست نمیشه.
محمد۴۸۹۰۹۹۱۱:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این جمله رومیشه اینطوری خوند.فساد درجای جای کشور ریشه کرده چون حکومت ومسئولین هیچ نقشی درفساد ندارن .هرچه هست از مردمه
ناشناس۴۸۸۶۱۸۰۸:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اينكه واضح و مبرهن است وقتي نماينده مجلس براي ورود به مجلس، ميلياردي هزينه مي‌كند، ايا صرفا براي عشق به خدمت است؟!
ناشناس۴۸۸۶۲۴۰۸:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این صحبت ها گوشه ای از هزاران بود.
ناشناس۴۸۸۶۴۰۰۸:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
مهلت ۳ ماهه به دریافت کنندگان ارز دولتی زمانی منطقی است که درتمام طول این سه ماه قدم به قدم اقدامات واردکنندگان بطور دقیق به مراکز نظارتی اعلام و این ناظران نظارت دائم داشته باسند درحالیکه به قرار اطلاع تعداد زیادی از این دریافت کنندگان ارز حتی مجهول المکان هستند و دفتر و دستک اجاره ای آنها نیز برای بانک مرکزی ناپیداست
ناشناس۴۸۸۶۴۲۰۸:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
متاسفانه اغلب مطالب گفته شده حتی اگر صحیح نباشند مصداقهای عینی در ذهن جامعه دارند. امروز مطالبه عمومی مردم مقابله با سوء استفاده مسؤولان شامل نمایندگان و دولتیها از جایگاهشان در به دست آوردن قدرت و ثروت است.
علیرضا۴۸۸۶۴۵۰۸:۵۴:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اگر خاطرتون باشه خصوصا" دهه 50 و 60 یه سری فیلمهای امریکایی بود که بانکها رو یه گروههای 3 تا 10 نفره میزدند یا فیلمهای تگزاسی که همین تعداد پولهای کارگر معدن یا کالسکه ای رو میزدند و بعد سر سهم و تقسیم غنیمت تو خودشون اختلاف میافتاد
علی۴۸۸۶۶۶۰۹:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
کمی مسائلی که پشت پرده است رودرو و واضح بیان شده خیلی وقته دیگه کسی حال و حوصله نداره میسوزیم و میسازیم خدا پدر و مادر هر چی آدم دزد ، اختلاس گر ، سوء استفاده گر از قدرت نیامرزه
ناشناس۴۸۸۶۶۹۰۹:۰۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
چه حرفهای زدن هر جای دنیا بود همه رو راهی زندان میکردن تا معلوم شه کی خورده کی دروغ گفته واقعاا اینها میخوان وکیل ملت باشن
ناشناس۴۸۸۶۹۹۰۹:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
متاسفانه قبح رانت خواری و فساد گسترده مسئولین ریخته است. این چه معنی می دهد که نماینده مجلس کسی را معرفی کند تا مدیر سازمانی به او پول بدهد به عنوان خیریه!!؟؟؟؟ هیچ حس مثبتی از این اتفاق به آدم دست نمی دهد جز رانت خواری آنوقت هم رئیس محترم مجلس به جای برخورد قاطع با این مسئله می فرمایند اینکه نمایندگان برای انتساب مدیران استانی لابی می کنند وجود دارد؟؟؟!!!! یعنی عین تخلف. با رای مردم به مجلس رفته اند و برای منافع شخصی لابی کرده و عوامل خود را به مناصب دولتی می گمارند. این نمایندگان عصاره ملت اند؟؟ پس ولی بر ملت
ناشناس۴۸۸۷۳۴۰۹:۳۵:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
سوال که زیاد داریم اما دریغ از پاسخ .
ناشناس۴۸۸۷۹۳۰۹:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
با هزار دل امید برای مجلس و دولت تلاش کردیم که کسانی که فکر میکردیم امید ما هستن رای بیارن و بشن امید ملت.ولی هیچ امیدی نیست.چپ و راست و میانه هرسه بر یک طبل اند
علی 671۴۸۸۷۹۹۱۰:۰۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۱
همه ی این مصائب حرف است و هیچکس به آن عمل نخواهد کرد.این میان مردم فقیرند که باور می کنند از درد نداری و بد بختی و گرنه اتفاق خاصی روئی نخواهد داد.
ناشناس۴۸۸۸۵۱۱۰:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
چرا فقط تهمت های نمایندگان به وزیر در متن اومده و از موارد اعلامی وزیر در مورد سفارش پورابرهیمی برای تصدی پست مدیریت برای آشنایانش و درخواست پول نمایندگان از وزیر و... اثری در متن نیست؟
سیدناصر۴۸۹۲۷۹۱۲:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
ربیعی و پرشکیان / محبوب ایرانیان
امید۴۸۹۴۲۷۱۳:۵۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
حضرت على : اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ؛ ( مردم، به دولت‌مردان خود شبيه‌ترند تا به پدران‌شان ) این جمله آینه تمام قد از حال و روز جامعه ایران است. همه فکر خودشون هستن و فرقی نمیکنه وزیره یا نماینده مجلس یا قاضی یا کارمند دولت یا کاسب محل .همه دنبال منافع مادی خودشون هستن حتی به قیمت نابود کردن سایرین.
ناشناس۴۸۹۴۴۲۱۳:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
آنچه بیش از همه مردم را آزار می دهد و باعث ناامیدی از نظام می شود عدم بر خورد با فساد و مفسدین است. تمام توان افراد کشور صرف پوشاندن فساد خود و اطرافیانشان می شود. لابی گری و لاپوشانی در بین مدیران خیلی زیاد است.
جواد۴۸۹۵۸۷۱۴:۵۷:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
استیضاح ربیعی و حواشی آن , دو ماه ما را سرگرم می کند , تا از خیلی مسائل مهم غافل بشویم , که یکی از آنها تغییرات مناسب در تیم اقتصادی دولت بود.
ناشناس۴۸۹۶۴۴۱۵:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این دعواها خیلی خوبه هر دوطرف عصبانی میشن و دست همدیگرو رو می کنند به نظر شما مجلس و یا وزیر چکار می تونند بکنند باید بیان ماله کشی کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین