نقدی بر نظر دکتر احمد توکلی در باره تأثیر قطعی 30 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور 98

گروه اجتماعی الف،   3970517276 ۱۹۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
نقدی بر نظر دکتر احمد توکلی در باره تأثیر قطعی 30 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور 98

به گزارش الف، پس‌ از اینکه اعلام شد در کنکور 98 میزان تأثیر سابقه تحصیلی، 30 درصد به‌صورت قطعی برای پایه دوازدهم است و اجرایی خواهد شد که تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و این مصوبه مورد اعتراض بسیاری از داوطلبان کنکور قرار گرفت. بعد از انتشار این خبر، دکتر احمد توکلی با ارسال نامه ای به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار تجدید نظر در مصوبه اخیر شورای آموزش و سنجش کشور شد. در این مصوبه که از سال تحصیلی آینده به اجرا در خواهد آمد، عنوان شده است: سوابق تحصیلی و نمرات دوران دبیرستان دانش آموزان در کنکور تأثیر قطعی خواهد داشت. همچنین دیده بان شفافیت و عدالت اعلام کرد که اقدامات خود را در مورد تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور آغاز کرد و به همین دلیل دیده بان خواستار این شد دانش‌آموز صبر کنند تا از مجاری قانونی موضوع پیگیری شود.

در مطلبی که در ادامه می آیدآقای  احمد حج فروش  با نقد دیدگاههای آقای توکلی از عملیاتی شدن تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98 دفاع کرده است:

سلام بر استاد گرامی جناب آقای دکتر احمد توکلی

دوست عزیز، بنده و همه دوست داران شفافیت و عدالتِ واقعی، نمی خواهیم از شما نا امید شویم، ولی به نظر می رسد شما به تازگی زیاد تحت تأثیر نظرات مخالفان قانون حذف کنکور قرار گرفته اید. این حمایت شما از مخالفان قانون نیز بعدا برای شما پشیمانی به بار می آورد.

استاد عزیز، 35 سال است که کنکور با ضریب 100 درصد علاوه بر این که سبب ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت شده، سایر نظامهای کشور را تضعیف کرده است.  ما در این 35 سال فارغ التحصیلانی به جامعه تحویل داده ایم که جز تست زنی هنر دیگر ندارند. حالا که پس از این مدت طولانی می خواهند قانون را با تأخیر 11 ساله، آنهم در پائین ترین سطح و حد اقل ممکن اجرا کنند و 30 عدد از 100 کنکورِ مخرب کم کنند، آن وقت شما اعتراض می کنید؟!!

موضوع روش های سنجش و پذیرش دانشجو و کنکور در ایران، 17 سال است که جزو پژوهش های اینجانب است و به عنوان پر استناد ترین محقق در این موضوع، مثل شما به این مصوبه اعتراض دارم، اما اعتراض من این است که بایستی در سال  98 ، ضریب تأثیر سابقه تحصیلی 85 درصد باشد نه 30 درصد.

برای همین است که اسم این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو را گذاشته ام: «کوهی دیگر موشی دیگر زائید، شورای سنجش و پذیرش دانشجو شق القمر کرد» که اتفاقا با همین عنوان یادداشتی در این باره در سایت الف و در خبر آنلاین و صدای معلم منتشر شد.

جناب آقای دکتر توکلی، آیا می دانید چند نفر از دیپلمه های دارای معدل 9 و 10 و 11 تا 13 با کمک همان آموزشگاه هائی که شما از آن یاد کردید با دو پینگ ترفند های کنکور و با حد اقل سواد علمی رتبه های بالای  کنکور را کسب کرده اند و صندلی رشته های پزشکی و مهندسی دانشگاه های برتر کشور را از بسیاری از دارندگان معدل های 18 و19 و 20 در شهر و روستا (که پول شهریه آن آموزشگاه ها را نداشته اند) غصب کرده اند؟

جُرم این گروهی که عمیق مطالعه کردن کتاب های درسی رسمی را بر تست زدن و تست زدن  ترجیح داده اند و معدل بالا در امتحانات نهائی کسب کرده اند این بوده که بخاطر ضریب نا عادلانه 100 درصدی کنکور، رتبه های کمی پائین تر کسب کرده و از حق خود باز مانده اند.

با این که رئیس سازمان سنجش 11 سال است با تفسیرهای خود از قانون در حال قانون گریزی و قانون ستیزی و جهت دادن به اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو واعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، شما از کمیسیون آموزش مجلس خواسته اید که این سازمان بازهم به قانون شکنی ادامه دهد؟!!

آیا شما نمی دانید بر اساس قانون می بایست در سال 97 برای این که 85 درصد ظرفیت به سابقه تحصیلی اختصاص داده شود، باید ضریب تأثیر سابقه تحصیلی به 85 درصد افزایش و ضریب تأثیر کنکور به 15 درصد کاهش می یافت و نیافت؟

آیا شما نمی دانید تبصره 4 ماده 5 قانون (موضوع اختصاص 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی)  تا زمانی که ضریب تأثیر سابقه تحصیلی به 85 درصد افزایش نیابد تحقق ناپذیر است؟

این ادعای رئیس سازمان سنجش که می گوید 85 درصد اکنون بدون کنکور جذب می شوند کذب محض است و قریب به اتفاق داوطلبان بخاطر ضریب 100 کنکور در کنکور شرکت می کنند و بدون کنکور وارد دانشگاه نمی شوند

وقتی همه داوطلبان در کنکور شرکت می کنند، 85 درصد ظرفیت کل دانشگاه ها (که بالغ بر یک میلیون نفر می شوند) که رئیس سازمان سنجش ادعا می کند بدون کنکور (تنها بر اساس سابقه تحصیلی) وارد دانشگاه ها می شوند این یک میلیون نفر دوم چه کسانی هستند؟

آیا شما از رئیس سازمان سنجش سئوال کرده اید، این یک میلیون نفر دوم که بدون کنکور به دانشگاه راه یافته اند (علاوه بر یک میلیون و 100 هزار نفر که امسال در کنکور شرکت کرده اند)، از کجا آمده اند، نکند یک میلیون دانشجوی خارجی هستند که هر سال بدون کنکور وارد دانشگاه های ما می شوند؟ از کدام کشورها ما هر سال بیش از یک میلیون نفر دانشجو جذب می کنیم؟ از افغانستان، عراق، یمن، سوریه، فلسطین، لبنان، آفریقا و شاید هم از سایر کرات آسمانی؟   

امروز این  آموزشگاه های کنکور هستند که نمی خواهند حتی 1 درصد از ضریب کنکور کاسته و به سابقه تحصیلی اختصاص داده شود. ما مافیای سابقه تحصیلی نداریم،  هرچه داریم مافیای کنکور است که برای لغو این مصوبه خود را به آب و آتش می زنند، هر روز تلفن های نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را مشغول می کنند، به راحتی صورت جلسات اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو را در اختیارشان می گذارند و حتی آن ها قبل از من و شما و نمایندگان  از آرای هر یک از اعضای آن شورا با خبر می شوند. بله امروز مافیای کنکور دارد با شعار مرگ بر مافیای کنکور هدف خود را به تصمیم گیرندگان تحمیل می کند.

آنچه آنها در باره خوشحالی و پولدار شدن بیشتر آموزشگاه های کنکور بر اساس مصوبه 30 درصد قطعی می بافند دروغ محض است. چون ساختار و محتوای همه آموزشگاه ها بر اساس تست تنظیم شده و آنها علاقه ای ندارند در زمینه سئوالات تشریحی کار کنند، زیرا سئوالات تشریحی ترفند ناپذیر است و آنها نمی توانند روی این سئوالات زیاد مانور دهند و به افراد در دام خود وعده معدل بالا بدهند. از این مهم تر آن که آنها به صاحبان معدل های زیر 10 و 11 تا 13 قول داده اند رتبه های دو سه و چهار رقمی کنکور برایشان خلق کنند و انها را روی بهترین صندلی های پزشکی و مهندسی و حقوق بنشانند. برای همین است که هیاهو راه انداختند و عوامل خود را بسیج کرده اند که در نظر سنجی ها به عنوان دانش آموز ذینفع شرکت کنند و به ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی «نه» بگویند.

اما اگر آموزشگاه های کنکور مجبور و ناچار شوند بخشی از زمان و فعالیت خود را صرف سئوالات تشریحی کنند، این فعالیت به عکس تست-محوری که مخرب است، بسیار سازنده و در جهت توسعه علم و فناوری برای کشور مفید خواهد بود ولو این که پول این خدمات خود را بگیرند.

فکر می کنید مافیائی که گردش مالی سالانه فراتر از10 هزار میلیاردی دارد، چند صد میلیون خرج کردن برای این که یک مصوبه رسمی را هوا کند برایش دشوار است؟

آیا شما می دانید این مافیا امروز تا آنجا که ممکن است پول خرج می کند و با نام دانش آموز نخبه معدل بالا تا دانش آموز دارای معدل 7 (هفت تمام)که می خواهد با داشتن رتبه 4000 در کنکور بر روی صندلی رشته پزشکی یکی از دانشگاه های دولتی بنشیند، عوامل خود را در همه نظر سنجی ها علیه مصوبه جدید بسیج کرده است.

یکی از دانش آموزانی که پس از برنامه مناظره روز جمعه شبکه یک سیما سرگذشت زندگی خود را برایم تعریف کرد؛ نهایتا گفت با رتبه 4000 و تأثیر مثبت معدل می توانم در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم اما حالا که تأثیر 30 درصدی معدل تصویب شده حتی در پائین ترین رشته های علوم تجربی هم قبول نمی شوم، پرسیدم چرا مگر معدل تو چند است؟ گفت معدلم 7 (هفت) است؛ شوکه شدم که چطور معدل 7 توانسته رتبه 4000 کسب کند. با این حال به او گفتم وقتی توانستی رتبه 4000 بیاوری مطمئنا اگر در ترمیم معدل شرکت کنی می توانی معدلت را از نو بسازی؛ به او گفتم بالاخره  هر روشی برای سنجش و پذیرش دانشجو اعمال شود ممکن است گروهی سود و گروهی زیان ببینند، با این حال هنوز یک سال زمان باقی است و فرصت ها و راه های جبران برای همه گروه ها باز است.

البته مجلس شورای اسلامی بایستی بودجه مورد نیاز برای پرداخت شهریه آن دسته از دانش آموزانی که دارای معدل پائین هستند و می خواهند سال آینده در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و استطاعت مالی برای پرداخت شهریه ندارند را تأمین کند.

جناب آقای دکتر توکلی، هرچند اینجانب  نسبت به  برخی مدیران ضعیف کنونی آموزش و پرورش به سبب مرعوب شدن در برابر سازمان سنجش؛ انتقاد شدید دارم؛ با این حال معلمان شریف و درستکار در جریان امتحانات نهائی کم نیستند و این وزارتخانه سالم ترین دستگاه دولت است. ویژگی های استاندارد سئوالات تشریحی امتحانات نهائی (که می تواند سطوح مختلف یادگیری را در بر گیرد) بسیار بالاتر از سئوالات چهار گزینه ای کنکور است (که این سئوالات تنها سطح دانش حفظ کردنی را در بر می گیرد و مبتنی بر ترفند است).

اگر بخواهید شما هم مثل سازمان سنجش با انگ زدن به معلمان امین و درستکار آموزش و پرورش و شائبه لو رفتن سئوال و تقلب و نا امنی، سابقه تحصیلی هراسی کنید، باید عرض کنم، این شائبه ها در باره سازمان سنجش که فرایند کنکور در آن نظام مند تر است، احتمال وقوع بیشتری (هنگام اجرا و به ویژه هنگام ورود داده های پاسخ نامه ها به رایانه) دارد . حتما سابقه لو رفتن سئوالات کنکور را به دفعات و در سطح وسیع فراموش نکرده اید.

بنا براین، بهتر است به جای ایجاد شائبه های نگران کننده مردم، به هر دو دستگاه اعتماد کنیم و تحت تأثیر منفعت طلبان (که می خواهند از آب گل آلود طعمه خود را ببلعند) قرار نگیریم. 

با این حال بنده که سال ها یکی از موضوعات تحقیقات م کنکور و آسیب شناسی آن بوده، معتقدم،  آسیب های کنکور بر همه ارکان و اجزاء نظام جمهوری اسلامی ایران به قدری وسیع، هولناک و ناهنجار است، که پیامدهای منفی کاهش تأثیر آن (تا مرز 15 درصد) هرچه باشد، تأکید می کنم هرچه باشد (که البته بایستی با کمک مجلس و آموزش و پرورش به حد اقل برسد) تحمل پذیر است؛ زیرا ارزش دستاوردهای مثبت آن بسیار بیشتر از عوارض آن است. 

ضمنا پیشینه تاریخی کنکور نشان می دهد: در سه سال قبل از انقلاب اسلامی (سال های 54 تا 56) که سابقه تحصیلی (تنها معدل سال آخر متوسطه) با ضریب تأثیر 5 (60 درصد) و کنکور با ضریب 2 (40 درصد) در پذیرش دانشجو نقش داشت و وزارت علوم پس از انقلاب با حذف تأثیر سابقه تحصیلی بزرگترین فاجعه را در نظام تعلیم و تربیت کشور آفرید.

به گفته بسیاری از استادان دانشگاه، فارغ التحصیلان آن سه سال و حتی دانشجویان ورودی سال های 93 و 94 (که ضریب تأثیر سابقه تحصیلی آنان به طور قطعی و به میزان 30 درصد اعمال شد)، با سواد تر و کارآمد تر از فارغ التحصیلان و ورودی های سال های دیگر بوده اند.

جناب آقای دکتر توکلی، توصیه شما به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اجرایی نشدن قانون 180 درجه مخالف نیت خیر شما و اهداف دیده بان شفافیت و عدالت است، بهتر است، جایگاه دیده بانی که باید در آینده خادم نظام باشد، مخدوش نکنید. اگر بازهم قانع نشدید آمادگی دارم بخشی کوچک از دستاوردهای پژوهشی خود را در اختیارتان قرار دهم.

دو چکیده از یافته های پژوهشی خود را (هر کدام در یک صفحه) به پیوست تقدیم می کنم:

  • چکیده پیشینه تاریخی 120 ساله سنجش و پذیرش دانشجو در ایران.
  • چکیده روش های سنجش و پذیرش دانشجو در 58 کشور(از 5 قاره) جهان.

*پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت 

منابع :  - کاردان، علی محمد (1351)، تاریخچه تحولات مسابقات ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آ عا در ایران، نشریه شماره 2 دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران

      - ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺗﺤﻮﻝ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻧﺸﺮﻳﻪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺷﻤﺎﺭﻩ 6.

 -  ﻓﺮﺷﺎﺩ، ﻣﺠﻴﺪ (1374)،  ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﺪه ﮔﺎﻥ ﻣﻤﺘـﺎﺯ ﺁﺯﻣـﻮﻥ ﺳﺮﺍﺳـﺮﻱ ...، ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺄﻟﻴﻒ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻓﻨـﻲ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ.

 - حج فروش، احمد (1381)، بررسی آسیب های کنکور بر برنامه درسی دوره متوسطه و روش رفع آسیب ها، مؤسسه پژوهشی نوآوری های آموزشی

 - نیک نژاد، ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﺴﻴﻦ، ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ، ﻧﺸﺮﻳﻪ ﺭﺍﻩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ، شماره ١٨.

پاورقی ها :

  1. حج فروش، احمد (1397)، بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
  2. دانشکده های گروه پزشکی اولین دانشکده هائی بودند که از سال 1317 داوطلبان خود را به صورت غیر متمرکز و با محوریت سابقه تحصیلی و آزمون ورودی تشریحی (با ضرائب متفاوت سابقه و آزمون در هر دانشکده) گزینش می کردند.
  3. بنظر می رسد تنها در سال 1394 تأثیر سابقه تحصیلی به صورت قطعی محاسبه شد و طی 3 سال اخیر با رأی دیوان عدالت اداری منتفی شد.
  4. از 120 سال پیشینه تاریخی سنجش و پذیرش دانشجو، مدت 77 سال، سابقه تحصیلی و آزمونهای ورودی تشریحی محور سنجش و پذیرش دانشجو بوده و 43 سال کنکور سراسری با سئوالات چهار گزینه ای محور سنجش و پذیرش بوده است.

5- بنظر پژوهشگر: شورای سنجش و پذیرش دانشجوتحت تأثیر تفسیرغلط و منفعت طلبانه دبیر آن شورا از قانون سنجش و پذیرش دانشجو (مصوب10/6/1392)، ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی که می بایست در سال 98 به 85 % برسد، اشتباها در 30 % متوقف کرده اند. در حالی که قانون در تبصره 5 ماده 5 با تعیین ضریب حد اقل 25 % برای  سال 93 دست شورا را باز گذاشته بود که ضریب حداکثر را (به میزان دو سوم  سال های تحت پوشش امتحانات نهایی = 66.7%) از همان سال برای سابقه تحصیلی منظور کند و در سال 98 برای این که 85 % ظرفیت (قسمت دوم تبصره 5) به سابقه اختصاص یابد، این ضریب را به 85% افزایش دهد.

  • روش هاي سنجش و پذيرش دانشجو در58 کشور جهان[1]

 

                                                             

  

[1]- استخراج شده از نتایج مطالعه تطبیقی در گزارش جامع شماره 7624 مورخ دي ماه 1384 مرکز پژوهش هاي مجلس شورای اسلامی. البته آن گزارش شامل 61 کشور است که 3 کشور آن به سبب اطلاعات مبهم حذف شد (حج فروش، احمد، 1391).

2- آزمون هاي ورودي اغلب به منظور برخورداري دانشجو از کمک هزينه مالي برگزار مي شود ، با اين حال دانشگاه هايي هم هستند که به علت داوطلبان زياد به طور غير متمرکز آزمون ورودي دارند. ولي به طور کلي دارندگان ديپلم متوسطه که در دروس رياضي، علوم، زبان انگليسي و يک زبان خارجي داراي نمره متوسط (B) باشند، مي توانند ادامه تحصيل دهند.البته مدارک مربوط به تجارب مفيد و اختراعات ثبت شده دانش آموزان نيز در پذيرش آنهادررشته هاودانشگاه هايآمریکا مؤثراست.آزمون های تشریحی پیشرفت تحصیلی (SAT) نیز در این کشور همه ماهه برگزار می شود و اگر دانشگاهی نتیجه این آزمون را از داوطلب بخواهد، او می تواند هر ماه اراده کند و هر چند بار در آن شرکت نماید.

3- در بعضي دانشگاه ها در رشته هاي پزشکي و مهندسي آزمون ورودي (غالبا تشریحی) برگزار مي شود.

4- برخي دانشگاه ها آزمون غير متمرکز (غالبا تشریحی) برگزار مي کنند.

5- 50 درصد سئوالات آزمون سراسري در چين تشريحي است و هر ساله بالغ بر 10 ميليون نفر در اين آزمون شرکت مي کنند.

6- 80 درصد سئوالات اين آزمون در عراق تشريحي است و 12 روز به طول مي انجامد (و يک روز در ميان).

7 - آزمون دانشگاه ها به صورت غير متمرکز.

8 - همه سئوالات اين آزمون تشريحي بوده است.

9- در رشته هنر و تربيت بدني آزمون برگزار مي کنند.

10- 57 درصد سئوالات اين آزمون تشريحي بوده است.

11- تنها براي رشته هاي پرداوطلب (پزشکي و مهندسي) سابقه تحصيلي مد نظر قرار مي گيرد. بقيه رشته ها ديپلم کافي است.

12 - تعدادي ازمؤسسات آموزش عالي فناوري داوطلبان خودرا ازطريق آزمون ورودي (عملی) مي پذيرند.

13- در برخي رشته هاي پر داوطلب به صورت غير متمرکز آزمون ورودي (غالبا تشریحی) برگزار مي شود.

دیدگاه کاربران

علی۴۸۳۸۴۱۱۰:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
فروش کنکور ۹۸ متشکل از دوگروه نظام جدید ونظام قدیم است باتوجه به عدم اطلاع رسانی قبلی توسط نهاد های مذکور باید کنکور ۹۸ بصورت تاثیر مثبت ودرسالهای اینده بصورت قطعی گردد
ناشناس۴۸۴۰۸۵۱۲:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
وزارت پزشکان همچنان به انحصار در پزشکی ادامه میدهد. در کنکور امسال هم کمتر از 1000 نفر در رشته های دندانپزشکی و داروسازی پذیرش داشته.
ناشناس۴۸۴۴۱۳۱۴:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مگه مشکلات قانون تاثیر معدل قطعی در سالهای دیگه حل میشه که سال دیگه بزارنش این قانون باگ داره اشکال ریاضی داره هر زمان که بزارن مشکل زاست..
امیر حسین سلطان/تهران۴۸۴۷۷۰۱۸:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
نظر به اهمیت موضوع متن کامنتم ذیل مطلبی در الف(بیانیه 170 نماینده ..) را عینا می آورم. در سیستم پذیرش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با خطا و آزمون و بعضا حتی به غلط پیموده ایم لذا حالا که مختصر نسیم عقلانی و منطقی نمودن این سیستم در حال وزیدن است! نیاز به این قدر اعتراض و بیانیه صادر کردن و سر و صدا نیست. راه اشتباه و غلط پیموده شده در جاده فرعی را باید دوباره برگشت و به جاده اصلی بازگشت و سپس ادامه مسیر داد. کنکور سراسری مبتنی بر تاثیر 50 درصد سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) و 50 درصد آزمون تستی 4 گزینه ای با اعمال تنها و تنها دو سهمیه یکی برای شهرهای بزرگ و برخوردار و یکی هم برای مناطق دیگر و غیربرخوردار از امکانات مرفه آموزشی تنها شیوه منطقی و عادلانه و منصفانه برای انتخاب برترین و مستعدترین دانش آموزان دوره متوسطه برای ورود به آموزش عالی است که خوشبختانه در سالهای پایانی دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کاملا جا افتاده بود(و آنهم بعد از طی تجربیات گذشته) اما به یکباره متاسفانه بعد از انقلاب فرهنگی به کل به فراموشی سپرده شد و روند کنکور چنان پیموده شده است که این امر(راه اشتباه و غلط سالهای بعد از انقلاب فرهنگی) برای خیلی ها شاید جزو قطعیات و لایتغیرها جا افتاده باشد و به گونه ای رویه ای نادرست به جای رویه درست ملکه ذهن شان شده باشد! والله اعلم. با سپاس/ دبیر بازنشسته ریاضی آموزش و پرورش شهر تهران
ناشناس۴۸۶۸۴۶۰۰:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
باشه.پس لطفا زودتر تکلیفش رو مشخص کنید..
kimia۴۸۳۸۶۸۱۰:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ساکت شو دیگه.... به نفعته بگی ترمیم معدل مافیا نیست؟؟؟؟اتفاقا شدیدا هم هست. اکثر همین آموزشگاه هایی که میگه همشون خواستاره تاثیر قطعی هستن چون ترمیم معدل کلی براشون پ.ل داره اما کساییکه مخالف این موضوع هستن خود خود دانش آموزان .وقتی سر جلسه کنکور نظر سنجی شد و 85 درصد مخالف بودن فقط همین دانش آموزا حق نظر داشتن.پس به ما نگ. مافیا رستگار رحمانی هم با معدل 11 بهترین رزیدنت مغز و اعصاب حتی بهتر از کساییکه معدل 20 خریدند البته نمیگم همه خریدن!!!!!!! ساکت بشین و فکر کنین و بعد نظر بدین.معدل خودت چنده مگه این همه ارزش و لیاقت بچه هارو با اون تعیین می کنی؟؟ زندگیمونو تباه نکن.
ناشناس۴۸۳۹۱۳۱۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
دوست عزیز نویسنده، خواهش میکنم ایرانو با امریکا و المان و کانادا و انگلیس و ... مقایسه نکنید، هر وقت وضع صنعت و اقتصاد و اشتغال و اجتماع ایران به سطح کشورهای نامبرده رسیده، میتونیم در مورد نحوه ورود به دانشگاه هم مشابه اون کشورها بشویم!!! در حال حاضر شما فقط تصور کن ورود به دانشگاه در اختیار هر دانشگاه و کمیته پذیرش و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باشه، بینی و بین الله چند درصد بچه ها شهرستانی و روستایی و مناطق محروم حتی شهر تهران امکان ورود به رشته پزشکی و صندلی های دانشگاه شریف و تهران و امیر کبیر رو دارند؟؟؟؟ این قانون نه نقایص کنکور و استرس ورود به دانشگاه رو برطرف میگنه، نه موسسات کنکوری رو جمع میکنه، نه باعث گسترش تفکر و خلاقیت دانش آموز میشه، فقط و فقط باعث میشه استرس یک ساله کنکور بشه سه سال!! و خانواده از شروع سال دهم تو گوش بچه شون بخونن که امسال نتایج امتحانت تو کنکور تاثیر داره پس درس بخون و بخون ، موسسات کنکوری که اسمشون میشه موسسه امتحان نهایی!!! همین!!!!
ناشناس۴۸۴۴۲۹۱۴:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
البته وظیفه دانش اموز درس خوندنه و این که به جای یک سال سه سال درس بخونه چیز بدی نیست ولی با کلیت حرفتون موافقم
ناشناس۴۸۵۶۳۹۱۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۹
چطور کنکور استرس زاست و بده !!اما وضع قانونی که فرصت جبران باقی نمیزاره و باعث تقدس گرایی صدمهای امتحانات بشه خوبه؟چون هر نمره ای غیر از بیست باعث نتیجه منفی میشه!!!اموزش و پروش نمره را از پایه های پایین تر حذف کرد به قول خودش میخواهد نشاط را به مدارس بیاورد بعد یکهو از سال دهم انقدر نمره مهم بشود؟بعد اینطوری فضای مدارس پر نشاط و به دور از استرس میشه؟
نازنین زرافشانی۴۸۷۵۱۲۱۳:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
سه سال چی دقیقا همون 6ساعت درس خوندن شب امتحانی رو میگید همون تقلب های بچه ها سر جلسه همون کمک کردن ...ا سر جلسه همون رشوه گرفتن ...ا واسه 20دادن کل نمرات داخل سایت اموزشو پرورش یا سوال فروختن ساعت 5صبح
فرهاد۴۸۳۹۲۲۱۱:۰۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جناب آقاي حج فروش با اين اظهار نظرهاي نسنجيده و جهت دار خواهشأ باري اضافه به دوش كنكوري ها نذاريد، فكر ميكنم شما زياد برنامه هاي موسسه ها تو تلويزيونو نگاه ميكنيد كه مدام از ترفند تستي حرف ميزنيد، ولي اگر به جاي اين كه ايم پژوهشگر رو شما باشه واقعأ به عنوان يه كسي كه درس خونده باشه ميفهمه كه امروزه سوالات كنكور بالاترين ارزش علميرو داره ولي ظاهرأ شما هنوز با حذف گزينه عمل ميكنيد، خواهشي كه دارم خودتونو به خواب نزنيد خودتونم خوب ميدونيد كه تأثير مثبت خوبه و تأثير قطعي واسه همه بچه ها مضره
نخبه پژوهشی کشور۴۸۴۳۷۹۱۴:۰۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
رفرنس پژوهشهای عمیق اقای حج فروش و سخنان گوهر بار ایشان،برنامه های صداو سیمای ملی است همان برنامه هایی که به گفته اقای کاتب نماینده مجلس مافیا به صورت قانونی در ان برنامه پخش میکنند،در این برنامه ها رمال ها و جادوگرانی هستند که ادعا میکنند با روشهای تستی جادویی که فقط در انحصار انهاست یا بحثهای سخیفی مثل مهندسی معکوس میتوانند در کنکور نتیجه بگیرند،البته این برنامه ها به قدری مبتذل است که نسل جوان امروزی که بسیار اگاه است اصلا به این برنامه ها توجهی ندارد اصولا تلویزیون از برنامه زندگی بسیاری از ما حذف شده است،اما نخبه پژوهشگری کشور که بسیار زود باور است علاقه عجیبی به این برنامه ها دارد و به استناد به دروغ این مافیا نتیجه گرفته است کنکور سطحی است اما امتحان نهایی عمیق است!!به نظر من حیف است نخبگانی مثل اقای حج فروش استفاده نشوند از ایشان باید در کشورهای کره دانمارک هلند امریکا کانادا ژاپن هم استفاده بشه.
حامد۴۸۳۹۳۰۱۱:۱۲:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شما به کجا وصلید پشت شما چه مافیای قدرتمندی هست که هر روز تو خیلی از خبرگزاری ها می آیید در مورد تاثیر معدل قطعی صحبت می کنید چه سودی برای شما داره با بدبخت کردن دانش آموزها می خواهید به هدف تون برسید 87 درصد دانش آموزان با حرف شما باقاطعییت مخالف اند برید از خدا بترسید
ناشناس۴۸۳۹۴۰۱۱:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مطلب به این سادگیها نیست. در گذشته کنکور با ضریب بسیار بالایی نشانگر هوش و سواد بوده است و اگر هم دانش آموزی ماههای قبل از کنکور خودش را سریع به سطح بالاتری رسانده نشانگر همتش بوده است. ولی دخیل کردن سابقه درسی در موفقیت کنکور کار بسیار بسیار خطرناک و بدی هست. حالا من همین الان میگم ببیند ۳ سال دیگه چه اتفاقلتی میفته. تمام معلم ها را پولدارها با پول میخرند که به بچه هاشون نمره بالا بدهند. بازار رشوه و رشوه بازی به اوج خودش میرسه. فشار درسی روی دانش اموزی و استرس بسیار زیاد میشه و مطمئن باشین هیچ نتیجه مثبتی هم در ارتقاء علمی دانش اموزها نداره. حال ما گفته باشیم
علیرضا۴۸۳۹۴۲۱۱:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
نمیدونم حج فروش از کجا دستور میگیره که اینطور پافشاری و سماجت میکنه و هیچ نظری رو غیر خودش قبول نداره بله کنکور بد است باید حذف شود اما زیر ساخت چی داریم؟ چون میخوایم به هر قیمتی کنکور حذف شود باید عدالت قربانی شود؟ آینده دانش آموزان تباه شود؟ ۸۵ درصد داوطلبان مخالف تاثیر معدل هستن
سعید۴۸۳۹۴۴۱۱:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
متاسفانه کسی به تحقیقات اهمیت نمیده و همه چشماشون رو بستند تا یه روزی گندش در بیاد...
اشتباه۴۸۴۶۸۳۱۷:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
دوستان 85 درصدی اشتباه دارین نظر ایشون رو لایک میکنید.منظورشون از تحقیقات تحقیقات گوهربار اقای حج فروش هست..فکر نکنین منظورش همه پرسی سازمان سنجش هست.
Farhad۴۸۳۹۴۷۱۱:۲۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقاي حج فروش من هرچي تو اينترنت جستجو كردم مطلبي از شما پيدا نكردم، نميدونم تو اين ٢ هفته شما از كجا تشريف آورديد؟ كدوم مافيا احساس خطر كرده كه يه فرد معمولي و بدون شهرتو فرستاده جلو تا منافعشو حفظ كنيد، هوشيار باشيد لطفأ،
ناشناس۴۸۴۰۴۳۱۲:۱۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من با نظر نویسنده مقاله موافقم. دانشجو فقط بلده تست بزنه همین ولی در مفاهیم ضعیفه.
فرهاد۴۸۴۱۰۷۱۲:۴۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ظاهرأ شما هم تبليغات موسسات كنكور تو تلويزيونو زياد ميبيني و خيلي وقته كنكور دادي مثل آقاي حج فروش. امروز كنكور كاملأ مفهوميه يعني بدون تسلط به مفاهيم پاسخگويي محاله
دانیال۴۸۴۱۴۷۱۳:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چرا ناصواب میگی تو اگه مفهومی نخونی تست نمیتونی بزنی این چه فکریه که میکنید شما لطفا نادانسته حرف نزنید
سوگند۴۸۴۱۶۸۱۳:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما چيزي از كنكور و مسائل اموزشي اگلهي داريد كا اينجوري ميگين شما مفعوم رو ندونيد به هيچ عنوان نميتونيد حتي سمت تست هاي دشوار بريد .چرا انقدر بي انصافيد
امير۴۸۴۱۸۵۱۳:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ايا به نظر شما سوالات كنكور ضعيغتر است يا امتحان نهايى؟چرا متوجه نيستيد كه اگر بحث سنجش مستمر دانش اموز است بايد در ٣سال انجام شود نه سال اخر،اگر ميتوانيد بسم الله وگرنه بگذاريد عادلانه بچه ها سنجش شوند
R.z۴۸۴۲۰۶۱۳:۱۶:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جناب ظاهرا اطلاعاتتون خیلی سطحی، کنکور های اخیر انقد تو مباحث فیزیک زیست و شیمی ترکیبی شده که بدون خوندن عمقی نمیشه از پسشون بر اومد، اقای#حج_فروش_....._ترمیم_معدل هستن، و دارم علاوه ب. کنکور به این مافیا هم پر و بال میدن، ضمنا لطفا با اگاهی سطحی حرف نزنین چون سابقه ی اماری 93 و 94 نشون داده که حتی معدل 20 هم دچار افت تراز میشه و حتی معدل 19/50 هم نمیتونه 3 رشته ی برتر تجربی رو قبول شه، مگه 19/50 چقد با 20 فرق داره که تبعیض اموزشی ایجاد شه؟
محسن۴۸۴۲۸۸۱۳:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من از شما سوال دارم *چطور بدون خوندن سوال قرابت معنایی ادبیات میشه اون رو زد؟ چطور بدون بلد بودن شکل صحیح کلمه میشه فهمید کدوم اشتباهه و..... *چطور بدون بلد بودن لغات زبان و گرامر میشه به تست هاش پاسخ داد؟ *چطور یک نفر بدون خواندن دینی و با روش تستی میتونه تست هاشو درست بزنه!!! *چطور میشه بدون خواندن شیمی تست های محلول و استکیومتر و ... رو زد؟ *چطور میشه که شما همچین نظری دارید!!!!!!!!!!!!؟ اگه واقعا میشه با یاد گرفتن تست زنی و درس خوندن این کارو کرد بگید ما به خودمون زحمت ندیم .
fateme۴۸۴۲۹۰۱۳:۴۰:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تست زدن وکنکورفقط برای ورودبه دانشگاه هست واصلاربطی به موضوع دانشجویی نداره چون دانشجوتازمانی که نمره قبولی درامتحاناتوکسب نکنه وواحدهای دانشگاهی روپاس نکنه فارغ التحصیل نمیشه
محمد۴۸۴۳۲۶۱۳:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
استاد دانشجو فقط بلده تست بزنه ؟؟ کسی که تشریحی کار میکنه هم فقط بلده مطالبو حفظ کنه بدون اینکه مفهومشو درک کنه . ولی کنکوری و امتحان تستی باید 10 .20 دور کتابو بخونی مفهموش رو باید درک کنی یه سال از وقتتو صرفش کنی جون بکنی ولی امتحان نهایی 10 روز قبلش شروع کنی میتونی معدلت بالا 19 بشه و این ینی فاجعه و این ینی بالارفتن تعداد کسانی که معدلشون 19 و 20 هستش ... فهمیدی؟؟ کورکورانه نظر ندیم ... تعداد ما خیلی خیلی بیشتر از شما و حج فروش هاست و در اخر هم برنده ماهستیم
انسانهای نا اگاه۴۸۴۳۵۲۱۳:۵۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اگر شناختی از کنکور داشتین میدونستین که امکان نداره کسی بتونه بدون درک عمیق مفاهیم در کنکور به درصدهای بالا و رتبه های خوب برسه.کسی وقتی در کنکور در درسی درصد بالا میاره انقدر در اون درس مسلطه که میتونه مثل یک دبیر تدریس کنه..هرکس بلده با روش های رمالی و جادوگری در کنکور نتیجه بگیره لطفا به ماهم اکسیر جادوییش رو معرفی کنه تا مجبور نشیم انقدر زحمت بکشیم
ناشناس۴۸۴۳۷۰۱۴:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما کنکوری هستی یا دانشجو؟ یه نگاهی به سوالات کنکور بندازید اگه غیر مفهومی بود حرف شما درست ! به نظر شما امتحانات نهایی مفهومیه عزیزم که یک سری حفظیات سادس یا کنکوری که هرسال بر سختیش اضافه میشه؟ کمی تامل کنیم و بدون اگاهی سخن نگوییم.
محسن۴۸۴۶۳۰۱۶:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اگه کنکور راحت بود و با چندتا تکنیک میشد رتبه اورد که الان چند ده هزار تا رتبه یک باید میداشتیم، معلومه ازون بچه تنبلایی که هیچ‌وقت توی کنکور هم همینطوری الکی رسیدی به دانشگاه
محمد۴۸۴۰۷۸۱۲:۳۷:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
احسنت به اقای حج فروش کنکور خیلی ناعادلانه هست من در مدرسه دولتی امیدم به معدل است که به کمکم بیاید چون پول کلاس کنکور را ندارم
ناشناس۴۸۴۴۴۵۱۴:۴۳:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
عزیزم امیدت واهیه.معدل 20لازمه اما كافی نيست
تقدس صدمهای نهایی۴۸۴۴۵۲۱۴:۴۵:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
کنکور نا عادلانه است اما وضع قانونی که صدم های امتحان نهایی تقدس پیدا میکنه عادلانه است؟قانونی که معدل 19 دیگه شانس ورود به رشته و دانشگاه خاص نداره عادلانه است؟امتحانی که عامل انسانی توش دخیل هست و هرجال دخالت انسان باشه خطا و اشتباه هم پشت خواهد امد!فرض کنیم کنکور رو همین فردا حذف کردیم چند هزار معدل بیست کدوم یکی بره پزشکی تهران برق شریف حقوق تهران بخونه؟کدوم یکی بره پزشکی بهشتی اصفهان ...؟میدونی که ادمها تو زندگیشون تغییر میکنند ادم امروز ادم تو سن 17 سالگیش نیست شاید بخواد زندگیشو متحول کنه چرا باید فرصت ازش گرفته بشه؟مشکل شما میدونی چیه ؟فکر میکنین خیلی زرنگین فقط خودت بودی که معدل بالا گرفتی ولی موضوع اینکه فقط شما نیستی که میتونی اینکارو بکنی فقط بالای 27 هزار نفر دیگه معدل 19.75 داشتند و اگه این قانون تصویب بشه این رقم به تعداد خیلی بالاتریم میرسه بعد کیه که اینارو از هم جدا کنه؟
ناشناس۴۸۴۴۶۰۱۴:۴۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تو میدونی ک اگه معدلت ۲۰ نباشه ضرر میکنی؟حتی ۲۰ ها هم بخاطر اینکه یه سریا سوابق شاملشون نمیشه ضرر میکنن.تو هم احتمالا مافیای ترمیم معدلی .ن دانش آموز
نازنین زرافشانی۴۸۷۶۰۴۱۴:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اگررتبه های برتر کنکور رو نگاه کنی میفهمی هیچکدومشون کلاس نرفتن باخوندن مفهومی مطالب کتابشون رتبه برتر ایران شدن الکی دلیل نتراش کنکورنباشه نخبه کشی میشه چهارتا ادم که مطالبو فقط بلدن طوطی وار حفظ کنن وارد دانشگاه میشن یکم تحقیق کن
ناشناس۴۹۱۸۲۲۱۶:۲۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
باباپول بهونه است .. زحمت بکش درس بخون تا رتبت خوب شه من کی کلاس کنکور رفتم اصن ؟؟رتبم شد 800
علی۴۸۴۰۸۱۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
نمیدانم چرا مخالفان میگویند عدالت اموزشی با تاثیر قطعی رعایت نمیشود چون نمره معدل هم مثل نمره کنکور در مناطق حساب میشود نه کشور
ليلا۴۸۴۴۶۱۱۴:۴۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جناب فرقی ندارد باز هم اگر كسی معدلش 20نباشد كارش زار است.و در اين بين دانش آموزان مناطق محروم خصوصا نظام قدیمی ها چون پول ترمیم معدل را ندارند ضربه ی سختی می خورند.
ناشناس۴۸۴۰۸۳۱۲:۳۹:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام مطلب اصلا بحث علمی نداره و همش کلی گویی و انتقاد و اعتراض توشه بحث اقای توکلی و منتقدا اینه که تا زمانی که یک راهکار مطمئن و عادلانه تو انتحانات برقرار نشده همین کنکور با تمام ایراداتش بهتره بمونه «ظلم بالسویه عدله»
مریم۴۸۴۰۸۸۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
هیچ کشوری فقط کنکور ملاک پذیرش نیست ومعدل خیلی مهمه سیستم ترکیه را نگاه کنید
ناشناس۴۸۴۴۶۲۱۴:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما راجع به سيستم آموزشي و عدالت آموزشي تركيه هم اطلاع داريد يا فقط هر جا به نفعتون باشه حرف ميزنيد؟
ناشناس۴۸۴۴۸۸۱۴:۵۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چه کشور پیشرفته را هم مثال زدید ترکیه؟؟؟؟ کمتر سریال ترکیه ای ببیند
ناشناس۴۸۴۵۱۲۱۵:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
عذر خواه هستم کجای سیستم اموزشی ما مثل بقیه کشورهای دنیاست که یکهو بخوایم در زمینه ورود به دانشگاه الگوی اونارو پیاده کنیم؟
کوثر۴۸۴۵۹۷۱۶:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما دانش آموزنماها اصلا خجالت نمیکشین؟والا پول ارزش اینو نداره بچه های مردم نابود بشن
فاطمه۴۸۴۰۹۳۱۲:۴۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
طبق نظر سنجی های واقعی اموزش پرورش 60درصد دانش اموزان موافق تاثیر پیشینه تحصیلی خود درکنکور هستند
محمد۴۸۴۴۴۱۱۴:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خیر اصلا هم اینجور نیست. مدرک بزار اگه راست میگی
ناشناس۴۸۴۶۷۷۱۷:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما هم مدرک بزار اگه راست میگی
ناشناس۴۸۵۰۶۹۲۲:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مدرک صحبتای اقای غلامی وزیر علومه تو اینترنت سرچ کنی میاد آقای لاشکی نماینده ی مجلس و عضو کمیسیون اموزش هم تو مناظره ی جمعه گفتن.
ناشناس۴۸۵۲۹۲۰۱:۰۰:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۹
مدرک آمارگیری که سرجلسه کنکور شده. برو نتیجه اش رو از سازمان سنجش ببین تا بفهمی چنددرصد موافقن چند درصد مخالف
مدارک مستند۴۸۵۴۴۷۰۶:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۹
گلم چندبار برات مدرک بزاریم؟همه پرسی سازمان سنجش و نظر سنجی مناظره شبکه 1 میگه اکثر داوطلبان با این قانون مخالف اند تا به حال اموزش و پرورش از ما در این مورد نظرسنجی نکرده کمتر دروغ پردازی کنید باسپاس
فرهاد۴۸۴۴۴۴۱۴:۴۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ميشه منبع حرفتونو مشخص كنيد؟ با مدرك حرف بزنيد اين نميشه كه هر كسي هر چي ميخواد بگه،بعدشم شما اسم نمره ١٠ الي ١٢ دزس امتحان نهايي رو ميزاري سابقه تحصيلي!!!
ناشناس۴۸۴۴۷۱۱۴:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جدا؟نظر سنجی كجا؟؟؟؟؟؟؟
دروغهای بزرگ۴۸۴۵۱۰۱۵:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اون نظرسنجیهای رسمی کجاست که یک جامعه ازش بی خبرن؟و فقط شما و اقای حج فروش تو دنیا ازش با خبرین؟همه پرسی سازمان سنجش سرجلسه کنکور نا اعتباره!!نظر سطنجی تلویزیون در شبکه یک نا اعتباره!!و فقط تو و حج فروش جون معتبرین!!!ان کس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ما بالای 85 درصدی ها اماده ی هر نوع همه پرسی معتبر دیگه هستیم تا امثال شما از موهوماتتون خارج شین
ناشناس۴۸۴۰۹۷۱۲:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تا یک متخصص منصف پیدا میشود مافیای کنکور اینطور هجوم میاورند
خخخ۴۸۴۵۰۵۱۵:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
متخصص منصف!!!! منظورتون از متخصص اقای حج فروش بودند دیگه، بله؟تخصصشون چیه اونوقت؟تخصص با زندگی 3 میلیون جوان و خانواده هاشون بازی کردن؟مافیای کنکورم لابد باالای 85 درصد داوطلبان کنکور هستند..مافیای کنکور خودمون بودیم و خبر نداشتیم عجب عجب..نیست که تو عصر ارتباطات زندگی میکنیم دوران جهالت تموم شده که مافیا خیالی بیاد بقیه رو فریب بده همه هشیار هشیارن دایه مهربان تر از مادر لازم نداریم.
کوثر۴۸۴۶۰۳۱۶:۱۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
بابا شما دیگه خیلی دندون گردین
رامین۴۸۴۶۹۹۱۷:۴۲:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اینها دانش آموزان کشورند و واقعا دغدغه دارن مافیای کنکور که نمیاد نظر بزاره مافیا میره پشت لابی گری میکنه
فرهنگی۴۸۴۰۹۹۱۲:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام ،من به عنوان یک فرهنگی که سالها تصحیح اوراق نهایی رفتم به عرضتون برسونم تاثیر معدل توکنکور به شرطی عین عدالته که ۲اصل رعایت بشه ۱)عدالت اموزشی۲)مدیریت سالم،دومیش اصلا وجود نداره همین الان شما راحت نمره نهایی رو میخرین ومعدل بالا میشین ،دو سال پی در پی سوالات نهایی لو رفت اما هیچ کس نه جوابگو بود نه پی گیری کرد¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!موذیانه ۸۰درصد سوالات رو میفروشن بعد میگن مشابه سوالاته،قبل از شروع امتحان نهایی فقط مسولان اموزش وپرورش به سوالات دسترسی دارن¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهنگی گرامی۴۸۴۶۰۶۱۶:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
فرهنگی گرامی چطور میشه عدالت رعایت بشه؟وقتی امتحان تشریحی است و مصحح انسان هیچ وقت سطح خطا به صفر نمیرسه چون خطای انسانی و سلیقه مصحح مطرحه..اقای حج فروش میگه این توهین به معلم هست که هیچ ربطی به توهین به معلمان ندارد بلکه بحث منطق است..جالب اینجاست مادر خودم فرهنگی است و وقتی مناظره شبکه یک رو میدیدیم میگفت هنگام تصحیح اوراق نهایی تا 3 -4 نمره بین دبیرا اختلاف سلیقه پیش می اومد
ناشناس۴۸۴۱۱۱۱۲:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ایشون اومده میگه دکتر توکلی اشتباه میکنه من درست میگم!!!!!! خنده داره
فرهاد۴۸۴۴۶۴۱۴:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ايشون متخصص نيست ظاهرا پژوهشگر با پيشينه اي كه معلوم نيست چيه!!! شما اگر ايشونو ميشناسي به ما هم اعلام كن بيشتر بدونيم از جناب حج فروش
ناشناس۴۸۴۱۱۳۱۲:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای نویسنده نوشتید فارغ التحصیلانی بیرون می آیند که جز تست زدن هنر دیگری ندارند....... اتفاقا چون کنکور دادند خیلی هم از نظر علمی قوی هستند چه طور هست که اگر همین فارغ التحصیلان بروند خارج از کشور تبدیل به بهترین دانشمندان و نخبگان علمی میشوند؟! پس شرایط بعد از دانشگاه مشکل دارد. همین دکتری را به تقلید از خارج مصاحبه علمی گذاشتید. امسال آزمایشی شرکت کرده بودم و تنها چیزی که در 3 دانشگاه از من سوال نشد سوال علمی بود..... لطفا سعی در دلسرد کردن دکتر توکلی و افرادی مثل ایشان نکنید. دکتر توکلی تنها فردی هستند که دیدم همیشه پیگیر مشکلاتی که در کامنتها اعلام میشود بودند......
ناشناس۴۸۴۱۱۵۱۲:۵۱:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چرا .... میگی آموزشگاه چه فرقی براش میکنه تست کنکور یاد بده یا نمره آوردن در امتحان هماهنگ مشکل سیستم آموزشی ماست که به بازار کار وصل نیست. سال گذشته چند تراشکار در آموزش فنی حرفه ای آموزش دیده اند؟ آیا همین تعداد محدود توانسته اند کار پیدا کنند ؟ آیا با حقوق آن توانسته اند تشکیل خانواده بدهند؟ پاسخ به این سوالها نشان میدهد چرا کنکور انقدر مهم شده است.
ناشناس۴۸۴۱۱۶۱۲:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این آقا کیه که همش میاد به دانش آموزا انگ مافیا میزنه خود سازمان سنجش سر جلسه ی کنکور از یک میلیون داوطلب نظرسنجی میکنه به صورت رسمی که بیش از هشتادوپنج درصد داوطلبا با تاثیر قطعی مخالفن تو تلویزیون نظرسنجی میشه نزدیک نود درصد مردم با تاثیر قطعی مخالفن صدوهفتادوپنج تا نماینده امضا می کنن که با تاثیر قطعی مخالفن اونوقت همه ی اینا نمیدونن و مافیا هستن فقط این اقا میفهمه.
رضا۴۸۴۱۲۲۱۲:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش شما فقط به حذف کنکور معتقدید. متاسفانه به عدالت اعتقادی ندارید.
علی۴۸۴۱۲۵۱۲:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام .من نمیدونم شما چرا انقدر به یه قانون مشکل دار پافشاری می کنید ایا عقل ۸۷ درصد از بچه های کنکوری ناقص است یا عقل....
فاطمه۴۸۴۱۴۲۱۳:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خود آقای حج فروش کنکور خود را چگونه گذرانده؟اصلا چه تحصیلاتی دارد و رتبه ی کنکورش چند است؟چه موفقیت تحصیلی دارد؟لطفا اول رزومه خود را بگویند بعد درباره ی نخبگان این کشور و ما دانش آموزان مناطق محروم که با حداقل امکانات درس میخوانیم نظری بدهد تا ما مطمئن شویم صلاحمان را میخواهد نه اینکه دست هایی پشت پرده داشته باشد،لطفا رزومه ی تحصیلی خود را شفاف سازی کنید بعد درباره آینده ی دانش آموزان بی بضاعت نظری دهید که آینده شان را نابود میکند،متشکرم
ناشناس۴۸۴۱۴۹۱۳:۰۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شما لطف کن اول بیا معدل دبیرستان و دانشگاه و رتبه ی کنکور خودتو اعلام کن و بعد بگو در حال حاضر شغلت چیه و تو کدوم اداره یا موسسه مشغول به کاری تا اونوقت بقیه هم به صداقت شما اعتماد کنن.
ناشناس۴۸۴۱۵۰۱۳:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
لطفا بس کن تمامش کن اینقدر با سرنوشت ما بازی نکن ۸۵درصد مخالف تاثیر قطعی هستن چرا داری اینکار میکنی اینقدر حرفای بی .... نزن...
صادق۴۸۴۱۵۳۱۳:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تاثیر قطعی در حال حاضر فاجعه ی ملی محسوب میشه،چون دانش اموزای نظام قدیم از قبل مطلع نبودن،در ضمن امتحانات نهایی به هیچ وجه استاندارد نیست و جنبه رقابتی نداره و امنیت پایینی هم داره،علاوه بر اینها شرایط اموزشی کشور یکسان و عدالت محور نیست،کسی که در مدرسه دولتی درس می خواند نمی تواند به اندازه کسی که در مدارس غیر دولتی ست نمره کسب کند
ف۴۸۴۱۵۵۱۳:۰۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چرا واقعا مشکلات امتحانات نهایی رو نمی بینید سوالات کنکور مفهومی شدن ولی نهایی صرفا حفظیه کنکور خیلی بده ولی نهایی از اون بدتره درضمن کانادا و آمریکا هم صرفا سوابق تحصیلی نیست و آزمون برای برخی رشته ها دارن لطفا اطلاعاتتون رو چه راجب سایر کشور ها و چه درباره مشکلات امتحانات نهایی درست کنید بعد اظهار نظر کنید
والدين داوطلب۴۸۴۱۵۸۱۳:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اين اقاي حج فروش كي هستند چه سابقه ي درخشاني براي خودشون دارند كا اين طور راجب اينده ي فرزندانمون اظهار نظر مي كنند با اين صحبت هاي بي اساس و منطق و جدولي كه هيچ منبعي نداره و كذب...
جلاد اموزشی۴۸۴۴۹۱۱۴:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
گویا جلاد اموزشی هستند کینه عمیق نسبت به بچه ها دارند و وظیفشون این هست با اعصابها بازی کنند امید ها رو بگیرند مردم رو افسرده کنند زندگی خانواده ها رو از هم بپاشونند تا خیالشون راحت بشه
دانیال۴۸۴۱۵۹۱۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
لطفا سوابق این آقای حج فروشو در سایت قرار دهید رتبه کنکور مدارک تحصیلی این مرد .... حرف هایی ضد دانش اموزان میزنه لطفا اسنادی از ایشون منتشر کنید فقط با حرف نمیشود باید بدانیم ایشون کیست و ....
ناشناس۴۸۴۱۶۲۱۳:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آخه حج فروش کی گفنه که کسانی که رفتن دانشگاه فقط مهارت تست زنی داشتند...چرا آقای رستگار رحمانی با معدل 11 رتبه یک شد و در آزمون بسیار دشوار رزیدنتی هم رتبه یک شد...تو اصلا میدونی امتحانات نهایی چقدر ساده طرح میشه ولی هر تست کنکور به اندازه 10 سوال تشریحیه؟؟؟؟؟تو خودت از نزدیک دفترچه کنکور رو دیدی که اینقد. حرف....
ناشناس۴۸۴۱۶۶۱۳:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شما .... که با علم بر اینکه تاثیر قطعی به ضرر همه دانش آموزان هس موافقت میکنید.....شما که دم از عدالت واقعی میزنین دانش آموزی که تو سال معلم نداره و یا ۳تا معلم عوض کرده قطعا معدلش از دانش آموزی که همه امکانات داره کمتره....اونی که با معدل پایین میاد میره پزشکی بهترین دانشگاه خودش نشسته خونده و زحمت کشیده اما اونی که شما میگی معدل ۲۰،هزار تا آموزشگاه و ...متفاوت رفته..... میزان رای ملت است به گفته رهبر انقلاب.....به رای ۸۵درصد دانش آموزان احترام بذارید.....
رامین۴۸۴۱۶۷۱۳:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
با سلام۳ در اول باید اشاره کنن که بنده مشغول شغل شریف معلمی هستم و از نزدیک شاهد دغدغه و مشکلات دانش آموزان هستم . تا حالا نتونستم برای خودم هضم کنم که منظور آقای حج فروش که خوشبختانه فرد شناخته شده ایی هم نبودند از این همه دروغ چه چیزی هست ؟ اصلا ایشان علمی به نام ریاضی رو قبول دارن یا نه ؟ به مردم حق انتخاب قائل هستند یا نه ؟ . وقتی این همه دانش آموزا و خانواده هاشون از این مصوبه ی سرتا پا تبعیض تا این حد برآشفتن و استرس کار و تلاششون رو مختل کرده چرا اینقدر روی این مصوبه تاکید میکنن ؟ چون همه میدانند که تاثیر قطعی به هیچ وجه به سود دانش آموزان نیست چون ضریب تمییز سوالات نهایی کم هست و تعداد زیادی دانش آموزا معدل ۲۰ یا بالای ۱۹ دارن تراز کل معدل پایین میاد و تاثیر این تراز بر تراز کنکور اثر منفی میزاره حالا برای دانش آموزان مختلف این تاثیر منفی کم و زیاد داره ولی ... . در جواب این ادله ی ریاضی متخصصانی چون آقای حج فروش چه جواب دارن ؟ شاید میخواهند بگویند که این تاثیر برای همه هست . آیا ایشان خبر ندارن که سالانه چه تعداد افراد شرکت کننده سوابق تحصیلی برایشان اعمال نمیشود چون قبل ۸۴ دیپلم گرفته اند یا ایشان خبر ندارن برای دانش آموزانی که دیپلم دیگری دارند و در رشته دیگری آزمون میدهند تاثیر سوابق تحصیلی با درصد پایین تری اعمال میشود ؟
عامری۴۸۴۱۷۲۱۳:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
لطفا سوابق تحصیلی حج فروش رو در سایت قرار دهید تا ببینیم ایشون کیست و برای چی دارد راجع به کنکور تصمیم میگیرد مرسی
ناشناس۴۸۴۱۷۴۱۳:۰۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تنها راه پیشرفت بچه ها با ژن معمولی کنکور هست.انگار ژن های خوب این راهم رو دارن مسدود می کنن
ناشناس۴۸۴۱۷۷۱۳:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
والا تو این چند سال اخیر که بحت تاثیر معدل تو کنکور مطرح شده انتشاراتی های کنکور علاوه بر کتب تستی کلی کتاب تشریحی مخصوص امتحان نهایی و گرفتن نمره ی بیست منتشر کردن برید تو سایتاشون میبینید بعد هم این موسسات دی وی دی فروش و اموزشگاه ها که تو تلویزیون تبلیغ میکنن پکیج های ترمیم معدل درست کردن میفروشن شیوه تبلیغاتشون هم فرقی نکرده قدیم میگفتن با محصولات ما تستا رو ده ثانیه ای حل کنین الان پکیج خلاصه درس و نمونه سوال میدن میگن هرسوالی تو امتحان نهایی بیاد تو این جزوه ی ما هست.
فرهاد محمدزاده۴۸۴۱۷۸۱۳:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
به نظرم آقاي حج فروش هم با سابقه تحصيلي وارد دانشگاه شدن كه انقدر طرفدار سابقه تحصيلي هستن، تو اينترنت كه سوابق تمام اشخاص صاحب نظر در چشم به هم زدني ظاهر ميشه از ايشون جز هياهوي ايجاد شده مخالفت با ٨٧٪؜ بچه ها و موافقت با تاثير قطعيه معدل به چشم ميخوره فقط، راستي آقاي حج فروش رتبه كنكورتون چند بوده؟؟؟؟؟
ناشناس۴۸۴۱۸۰۱۳:۱۰:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خبرگزاری محترم الف از شما تقاضا میکنیم که بیوگرافی شخصی به اسم احمد حج فروش که شما مصاحبه این شخص رو در کانالتون قرار دادید برای ما دانش آموزان منتشر کنید مطمنا مخاطبان حق دارند بیوگرافی کسی که انتقاد میکند و آینده میلیون ها نفر از دانش اموزان کشور برایش هیچ اهمیتی ندارد را بدانند . .......
امیرحسین۴۸۴۱۸۲۱۳:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جناب اقای حج فروش یا بهتره صداتون کنیم اقای از حق بدور شمایی که میگی امتحانات نهایی اصن میدونی چطور برگزار میشن اصن از شرایط اموزشی توی مدارس نقلط دور اگاه هستید توی یه دبیرستان توی نقاط دور لرستان بجای دبیر شیمی و فیزیک و ریاضی از دبیر درس های عمومی استفاده میشه و ضمنا در مورد این قانون به دانش اموزان نظام قدیم و سال دوازدهمی ها هیچ اطلاع قبلی داده نشده و شرایط اجرای این قانون فعلا در ایران وجود نداره چون اصن در کشور ما عدالت اموزشی برقرار نیست و سطح امنیت و اجرا کردن و تصحیح اوراق در امتحانات نهایی بسیار ضعیف است
ناشناس۴۸۴۱۸۶۱۳:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
حج فروش اصلا مدرک تحصیلیت چیه؟تا حالا تونستی رتبه برتر بشی ؟توی دانشگاه رتبه برتر بودی؟چطوری میتونی جلوی راه نخبه ها سنگ بندازی؟تو اصلا میدونی ما بچه های مناطق محروم با چه وضعی درس میخونیم. وامیدمون به کنکوره تا بتونیم خودمون بخونیم و موفق بشیم...یه خدایی هم هست ..فقط به فکر منافع ....نباش
دانش اموز۴۸۴۱۹۰۱۳:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش چرا کسی معدل 10داره باید این تفکر ایجاد بشه که بار علمی پایینی داره.امتحان نهایی با یک شب خوندن سطحی میش نمره 20رو ازش گرفت اما کنکور باید یکسال زحمت بکشی و هرگسی نمیتون یک شب به هدفش برسه.اینو دانش اموزی میگ که معدل 19.60داره اما دو سال پشت کنکور.تفاوت ینی همین من با این معدل خوبی دارم اما بار علمیم برای کنکور کافی نبود پس کسی که معدل 10داره و کنکو ثبول میش حقش.بعدشم زیر ساخت های امتحانات نهایی پر از مشکل باید اول اونها درست بشن بعد کار های دیگ انجام بشه.ما نظام قدیم ها بهمون گفتن باید مهم نیس امتحانات نهایی بعد یکدفعه گفتن تاثیر قطعی این ینی ظلم بما ...که نسنجیده و بدون تفکر بنفع موسسات کنکوری صحبت میکنین.لطفا سری به موسسات بزنین و ببینید علاوه بر کنکور راه جدیدی برای کسب دارمد این موسسات ایجاد شده.مطمئن باشید خدا پشتیبان حق است
ممد۴۸۴۱۹۳۱۳:۱۳:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
درسته ... اگه امتحان نهایی هم تاثیر داشته باشه خیلیم خوبه ولی ن الاااااان طبق قانون باید هر سه سال برگزار شه .. دانش آموز از قبل خبر داشته باشه ک آره فلان قدر تاثیر میزاره تو کنکورش زیرساختاش مهیا باشه ن مثل سال سوم ما و چهارم ک عده زیادی تقلب کردنو نمره گرفتن ن وقتی سلیقه ای تصحیح میشه سوالاش در حد خوبی باشه بعد منی ک تو منطقه دورافتاده بودم ک معلم زیستمون فیزیک درس میده نمرم یکی میشه باونی ک تو تهرون نشسته؟ پول ترمیمم خیلی زیاده والا نمیتونیم ترمیم کنیم ما هم نمیگیم کنکور خیلی خوبه ولی الان بهتر از کنکور نداریم ؟ آخه ما نظام قدیمیا چه گناهی کردیم ک نمیدونستیم قراره قطعی بشه ولی نظام جدیدیا میدونن و مطمئننا تمام تلاششونو میکنن هرموقع این نواقص برطرف شد ما هم حرفی نداریم ... لطفا نذارید حداقل امسال ینی کنکور 98 بیفته خواهشا ....
زهرا۴۸۴۱۹۴۱۳:۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش الان اواخر دهه نود هست و وضع و شرایط با دهه شصت و هفتاد و هشتاد خیلی فرق کرده سازمان سنجش بسیار قوی تر از سالهای قبل، سوال طرح میکنه که به هیچ وجه نمیشه با ترفند و تکنیک بهشون جواب داد و باید عمیقا روی دروس مسلط شد، ولی آموزش و پروش همون سوالات نخ نمای چند سال پیش رو طرح میکنه که همون رو هم بچه ها به راحتی با تقلب کردن میتونند جواب بدن ، شما چه جور پژوهشگری هستی که اینا رو نمیدونی ، واقعا از مسائل و شرایط روز عقبی
هادی۴۸۴۲۰۴۱۳:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مدرک حج فروش چیه؟ توی کدوم دانشگاه درس خونده؟ از کجا کسب درامد داره؟ باید به اینا پاسخ داده بشه تا ما ایشون رو بشناسیم
ناشناس۴۸۴۲۰۷۱۳:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
مافیای ترمیم معدل
فاطمه۴۸۴۲۰۹۱۳:۱۷:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
در صورت تاثیر قطعی سوابق تحصیلی قطعا بازار رشوه و نفوذ در امتحانات نهایی رونق پیدا میکنه ، و حتی اگر بنا به تاثیر قطعی سوابق باشه باید از سال های قبل به داوطلب ها خبر میدادن نه الان که حدود نیمی از داوطلبان کنکور ۹۸ امتحانات نهایی سوم و پیش رو بدون اطلاع از این مصوبه پشت سر گذاشتن اون هم امتحاناتی که هم لو رفت ، هم با تقلب برگزار شد و هم سلیقه‌ای تصحیح شد. آقای حج فروش چرا به نقدهایی که به تاثیر قطعی سوابق وارد میشه هیچ جوابی نمیدید و فقط طومار می‌نویسید؟؟؟ اصلا از هزینه ی بالای ترمیم معدل خبر دارید؟
ناشناس۴۸۴۲۱۰۱۳:۱۷:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این آقای حج فروش اصلا کی هستند ؟؟ کارشون چی هست ؟! این اطلاعات غلط از کجا میاری آقای محترم ؟! آیا میدونید با این قانون تاثیر قطعی معدل چقدر میتونه برای بچه ها مضر باشه !؟ شما اصلا یه حساب کتاب ساده انجام بدین متوجه ایراد های این قانون میشین !! اصلا شما تا به حال به مناطق محروم و مرزی سفر کردین وضعیت آموزش و تحصیلی دیدین که به این راحتی اظهار نظر میکنین !! آیا شده به نون شب محتاج باشین که به همین راحتی اسم ترمیم معدل میارین ! شما واقعا کی هستین که این طوری با روح و روان ما بازی میکنید !! من با معدل ۱۹ هیچ وقت نمیتونم به آرزوم به هدفم برسم که خودمو از این شرایط نجات بدم !! کاش وجدان شما اجازه میداد کمی به این شرایط فکر کنید
جواد۴۸۴۲۱۲۱۳:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
کاملا نظرات بی پایه و اساسی دادید بگویید شما اصلا چه مسولیتی دارید که نظری راجع به کنکور می دهید
دانش اموز۴۸۴۲۱۶۱۳:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چرا کسی که معدل 10داره باید گفته بشه بار علمی کنی داره.من بعنوان داشن اموزی با معدل 19.60دو سال پشت کنکورم سوالات کنکور مفهومیه پس کسی که با معدل 10در کنکور قبول میش مطمئن باشید با علمی بالایی داره فقط در امتحانات موفق نبود چون امتحان نهایی خیلی سطحی.من به شخص با یک شب درس خوندن 20میگرفتم اما کنکور یک سال باید درست درس بخونی تا بتونی پاسخگو باشی.اول زیرساخت های امتحانات باید درست بشه بعد حرف از قطعی شدن بزنید.بدونید شما .....کنکورید که بجای در نظر گرفتن منافع دانش اموزان بنفع موسسات کنکوری حرف میزنید.بدانید خدا همیشه همراه حق است.
ناشناس۴۸۴۲۲۰۱۳:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش سوالات کنکور در چند سال اخیر کاملا مفهومی شده کسی که بتونه تو کنکور رتبه خوبی بیاره مطمئنا حقشه که توی رشته های خوب تحصیل کنه بعد از این همه دلیل منطقی بازم شما لجبازی میکنید چون منافعتان در ن.. است خواهشادست از سر ما بردارید
آرزو داودی (دکترای تکنولوژی آموزشی)۴۸۴۲۲۴۱۳:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
نمایندگان فرهیخته مجلس شورای اسلامی استاد ارجمند و خیرخواه جناب دکتر توکلی اجمالا خاطر عالی را مستحضر میدارد : بنابر تصمیم شایسته و کاملا ضروری ولو دیرهنگام قانونگذاران حکیم کشورمان و اعضای خیرخواه شورای آموزش و سنجش مقرر گردیده است که در کنکور سراسری سال آتی(1398) معدل بنابر سیاستهای کلان و راهبردی نظام سی درصد در تعیین سرنوشت جوانان و نسل آینده ساز میهن اسلامیمان نقش قطعی و نه به منوال گذشته مثبت و تشریفاتی داشته باشد. در همین اثنا یکی از سهامدارن عمده دو انتشارات چاپ کننده کتابهای کنکوری که از این راه به ثروتی کلان دست یافته است و سالهاست حتی بدون به روز کردن کتابهای خود که نسبت به ناشران معتبر آموزشی کشور کیفیت و کمیت بسیار نازلتر و از منظر بها در مقایسه بسیار گران است و با اجحاف به سرکیسه کردن خانواده ها مشغول و با ساختن برندهای بلامحمل و معروف کردن به اصطلاح نویسندگان (فی الواقع کپی گران!) خود که هیچ کدام از آنها دبیر آموزش و پرورش هم نیستند و به بیزینس و تجارت کنکور مشغلولند و بواسطه فعالیت هوشمند اما کاسبکارانه این مجموعه تا جلسه ای چند میلیون تومان برای تدریس خصوصی خود مطالبه میکنند و خارج از هرگونه سیستم نظارتی و دارنده درآمدهای بادآورده که هیچ یک از ضوابط دولتی در آن لحاظ نگردیده و در نتیجه دیناری مالیات هم پرداخت نمیکنند و سوار بر مرکبهای چند صد میلیونی و دارنده املاک نجومی در شمال شهر تهران هستند اینک دایه عزیزتر از مادر گشته و با هیاهو و ترغیب دانش آموزان معصوم و از همه جا بی خبر از این مناسبات کثیف، درصد برهم ریختن آرامش آنها و به تبع آن خانواده ها و میلیون ها نفر از شهروندان کشور هستند. گویا سهامدار عمده موصوف ایده پول زیرمیزی تعدادی از پزشکان و جراحان بی انصاف را بواسطه عدم قبول شدن در آزمون دستیاری (تخصص) را براحتی و با نبود ضوابط و مقررات بازدارنده در این حیطه رونویسی و کپی کشیده تا چندین هزار برابر پزشکان متخصص این پزشک عمومی از جیب مردم بیرون بکشد و از قافله زراندوزی آنهم بدون زحمت و منفعت همگانی با و با گرفتن ژشت مشمئز کننده روشن فکری و دلسوزی که به خود گرفته است و با تخطئه و تخریب نظام آموزش و پرورش کشور و وزیر محترم آن نیز نمایندگان حکیم دستگاه مقننه به هر نحو ممکن رونق دکان خود را همچنان برقرار نگه دارد و از ورطه نابودی نجات بخشد. ادامه در بخش دوم...
یاس۴۸۵۵۲۲۰۹:۰۷:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۹
این حجم از توهین به ما دانش آموزان بعیده؟ شما نیاز نیست معصومیت ما رو یادآور باشی اگر خیلی تحصیلکرده اید بیاید نگران دغدغه ما که بیش از 85 درصد داوطلبانیم باشید که چرا با تاثیر قطعی معدل مخالفیم و
علی۴۸۵۸۷۳۱۳:۴۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۹
آقای حج فروش به اندک دوستان بی سوادش گفته بیان ازش حمایت کنن، خانوم محترم 900 هزار داوطلب کنکور با تاثیر قطعی معدل مخالفند، این قانون ظلم در حق بسیاری از داوطلبانه، لطفا شرافت خودتونو به پول نفروشید
ناشناس۴۸۴۲۲۵۱۳:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این آقا و دوستاش در جواب هرچی دلیل منطقی و مستدل فقط یه جواب بلدن بدن : مافیا . اگه به این چند تا سوال تونستن جواب قانع کننده بدن اونوقت بیان بگن تاثیر قطعی خوبه: یک.نیمی از داوطلبان کنکور نودوهشت نظام قدیم هستن چرا قتی اینا امتحان نهایی میدادن از قبل بهشون اطلاع رسانی در مورد تاثیر معدل در سال های اینده نشده بود دو.ترمیم معدل برای هر درس چهل پنجاه هزار تومن هزینه داره که برای ده تا درس سال سوم و چهار تا درس پیش دانشگاهی هزینه ی ترمیم خیلی خیلی زیاد میشه کسی که این پول رو نداره چکار کنه؟ سه.با وجود چند هزار دانش اموز معدل بیست اقای حج فروش که میگه تاثیر معدل باید هشتادوپنج درصد باشه توضیح بده چجوری این چند هزار نفر رو که احتمالا همشون پزشکی دانشگاه تهران و شهید بهشتی و ایران میخوان باید عادلانه برای این رشته و دانشگاه ها گزینش و توزیع کرد؟
نجفی۴۸۴۲۲۷۱۳:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جناب آقای حج فروش ؛سوالات کنکو ردر دهه جدید ازحالت دوپینگی بیرون آمده ؛سوالات مفهومی شده با فرمول حفظ کردن جواب نمیده ؛باید مطلب رو خیلی دقیق یادگرفت .اگراینطوری باشه پس مابای ۲۰۰نفر فقط رتبه یک داشته باشیم .این همه رتبه خوب ازشهرستان ها داریم که اصلا آموزشگاه نمیرن دخترم در تیزهوشان درس مبخونه واصلا کلاس خصوصی نمیره ولی همیشه تونفرات برتره است . ولی درعوض سوالات امتحان نهایی فدق العاده آسون است .همش هم دنبال بخش حافظه دانش اموز است . آخر چه معنی میده صدهزارنفر معدل ۱۹تا ۲۰ بیارند دریک سال این یعنی معدل ۱۹ به پایین ناامید بشوند دیگه چون ما چند نفر رشته خوب پذیرش داریم ازمون تیزهوشان امسال شما درپایه هفتم اعتمادمارو کمتر می کند .
ناهید۴۸۴۲۲۸۱۳:۲۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش مدرکش مدیریت دولتیه.هیچوقت معلم نبوزت و حتا دغدغه ی آموزشی یه دانش آموزو ....... نمیدونه سیستم آموزشی ما تا چه حد از بقیه کشورتا عقب هست.از وضعیت دانش آموزای مناطق محروم و نمرات بسیار متفاوتشون با بالانشینا و شهرنشینا بیخبره...ولی خوشم اومد خوب کمپین رو پیگیری میکنه و از زحماتی که بچه ها برای رسیدن به آرزوهاشون میکشن خبر داره:)) دوستان.ما با تاثیر قطعی فقط وقتی موافقیم که قبل از تصویبش دانش آموزا رو در جریون این تصمیم بزرگ بزارن..نه اینکه شب کنکور قانون وضع کنن.این واقعا ظالمانه ست.آینده و امید ۹۸یا رو ازشون نگیرید..
یکی از دلایل۴۸۶۱۹۱۱۶:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۹
اینکه داوطلبان نظام قدیم از این قانون بی خبر بودن و این قانون مصداق اصل عطف به ما سبق هست فقط یکی از دلایل اشتباه بود این قانون هست این قانون اشکالات اماری و ریاضی دیگری هم دارد که حتی اگر از قبل هم به داوطلبان اعلام کنند بازهم اسیب زاست.
آرزو داودی۴۸۴۲۳۱۱۳:۲۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
... "بخش دوم" در شرایطی که منطق جهان‌شمول اعمال سوابق مستمر تحصیلی را مواکدا و در تقبیح فرایند تعیین سرنوشت افراد در چند ساعت حکم میکند که بداهتا راهی ناسره و غیرقابل دفاع است بالاخص که با پیشرفت روزافزون و لحظه ای تکنولوژی جلوگیری از تغلب در جلسه این آزمون چند ساعته از توان سازمان سنجش و هر نهاد متولی دیگری تقریبا خارج و تحمیل تکلیف ما لایطاق است( دوربینها و وسایل ارتباطی بسیار کوچک و حتی بی‌نیاز به شبکه موبایل و اینترنت) و در همین راستا و موارد اهم دیگری با رویکرد ممدوح اتخاذ شده توسط قانونگذار که در کاهش آسیبهای ناشی از این پدیده موجب کاهش جدی تبعات آزمون و تعیین سرنوشتی چند ساعته را فراهم خواهد آورد لهذا بنحویکه در یک بازه چند ساله و در تعداد زیادی امتحان که نمیتوان تماما از این طرق تغلب استفاده کرد اما در یک زمان چند ساعتی محدود و یک مکان این امکان روز به روز به مدد تکنولوژی های پیشرفته سهل تر میگردد فلذا رویکرد صواب مورد تصویب قرار گرفته را به هیچ وجه نباید ابطال کرد تا این مجموعه های اینچنینی به درآمدهای کلان و بعضا بدون دردسر و بدون پرداخت حقوقی به دولت و به بهای ترویج بی عدالتی و تضییع یکی از مهمترین حقوق اساسی و بنیادین نوجوانان این کشور در همان جمود هفتاد هشتاد ساله خود اعاده کرد. النهایه توقع میرود تا ابعاد این فریب گسترده تر نشده و موجبات خدشه به اعتبار دو قوه مذکور به نحو سیستماتیک و مستمر توسط این فرد و کمپین کذایی راه انداخته موسوم به "نه به تاثیر معدل" که با بازی گرفتن احساسی نوجوانان راه انداخته و یکسره به منفی گرایی و بی مهابا کرارا در تنور کذایی بی اعتباری و شیوع تغلب در سیستم آموزش و پرورش رسمی کشور میتازد معطوف بر عرایض مرقوم عاجلا برخورد جدی صورت پذیرد و تشویش اذهان عمومی یک فرد یا مجموعه در جهت منافع خود را با قاطعیت دستگاه قضایی متوقف و بساطش جمع گردد. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر دانای آموزش و پرورش نباید از تصمیم شایسته خود برگردند که تحقیقا موجب تجری این افراد خواهد شد واز دستگاه مقتدر قضایی هم انتظار است هرچه سریعتر عوامل این بلوا و آشوب را که القضا شناخته شده هم هستند توقیف و به عقوبت مقتضی برساند."ادامه در بخش سوم...
پونه۴۸۴۲۳۳۱۳:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش ... حق کشی تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر کسی پوشیده نیست... ما دانش اموزان نه عضو هیچ حزبیم نه سیاسیم ما فقط دانش اموزیم... مارو وارد لجاجت ها و کینه های دیرینه خود نکنید... چرا با دلیل و برهان حرف نمیزنید حرف های مضحک در شان یک پژوهشگر نیست... شما از تعصبات کورکورانه خود دفاع میکنید.بهتر نیست به خود بیایید و دانش اموزان رو هدف کینه و قصاوت خود قرار ندهید... ما فقط دانش اموز هستیم ،ما فقط دانش اموز هستیم... ما دانش اموزان خواهان حقمان هستیم .وسلام
آرزو داودی۴۸۴۲۳۷۱۳:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
"بخش سوم و پایانی" استاد خیرخواه و عالی مقام همانطور که واقف هستید در کنکور سراسری سال نود و چهار شاهد تاثیر قطعی معدل به میزان بیست و پنج درصد بودیم بماند که با اشکال شکلی و نه ماهوی بوسیله دیوان عدالت اداری (نبود سوابق سه سال آخر دبیرستان و صرفا اعمال معدل سال سوم که مورد نظر مقنن نبود) ناصحیح اعلام گردید اما تجربه و مستندی قابل اتکاست که هیچ یک از عوارض ادعایی عده ای از مخالفین غوغا گر اجرای مصوبه اعمال قطعی معدل در سال آتی نه تنها وقوع نیافت بلکه یکی از سالمترین و عادلانه ترین کنکورهای برگزار شده بود و دانشجویان ورودی در آن سال تاکنون در دانشگاهها مثل سایر ورودیها هستند و در مواردی حتی بیشتر درخشیده و موجبات بالندگی کشور را فراهم آورده اند و این هم میتواند دلیلی دیگر در رد عوام فریبی و نیت سودجویانه معرکه گیرانی که مذکور افتاد تلقی گردد و عدم توجیه معطل گذاشتن قانونی که حتی با تاخیر در موعد مقرر با تصویب شورای مربوطه بخشی از قرار است در آزمون آتی اجرایی گردد. الی... ترجع الامور با تجدید احترام و عذر از تطویل عرایض
محمدعلی۴۸۴۲۳۹۱۳:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش ..... بسه دیگه تا کی میخوای به نفع خودت و مافیا کنکور حرف رو عوض کنی... ترمیم معدل به نفع مافیاس.....نکنه می‌ترسی به زبون بیاری..... آیا ترمیم معدل ایجاد بازاری دیگر برای کنکور و مافیا نیس..... جناب حج فروش امیدوارم که حرفهای بی اساس و پایه را بتوانید اثبات کنید.... دانش آموزی که صبح و شب و چیزی بالغ بر روزی 18ساعت مطالعه انجام می‌دهد فقط هنر تست زنی دارد؟؟؟ آیا حل یک تست جز با دانستن مفهوم آن سوال، غیر قابل حل خواهد بود.... آیا دانش آموزانی که در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند و امکانات کسب معدل بالا را نداشته اند باید از تحصیل در رشته های برتر محروم شوند..... جناب حج فروش اصرار شما برای شرکت تمام داوطلبان در طرح ترمیم معدل چیست.؟؟آیا جز اینکه نفع مالی برای شما دارد چیز دیگری است.... جناب حج فروش هیچ یک از فارغ التحصیلان رشته های پرطرفدار که برای بدست آوردن رتبه عالی تلاش های شبانه روزی انجام داده اند بیکار نمانده اند..... بیکاری در میان فارغ التحصیلان به دلیل اوضاع خوب اقتصادی کشور است... آقای حج فروش رابطه شما با مافیا چیست؟؟؟ تلاش شما برای ترمیم معدل چیست؟؟؟ جناب حج فروش ما مخالف این مصوبه ظالمانه هستیم... و تا آخرین نفس می‌جنگیم.... بدانید که حق پیروز میدان است.... وگرنه جناب کاتب نظرات را روی پست های اینستاگرام خود محدود نمی‌کردند.... اینها همه نشانه حمایت شما از مافیای کنکور است.... امیدوارم که خداوند شما را به سزای اعمالتان برساند... هر چند که سزای این کارتان رسوایی است....
Dr.behnaz barzegari۴۸۴۲۴۳۱۳:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
با سلام به عنوان فردی که حدودا ۸ سال پیش تجربه ی کنکور را داشته ام به نظر می رسد جناب آقای حج فروش با اینکه خود را به عنوان پژوهشگر معرفی میکنند(که بسیار از ایشان ممنون میشویم اگر رتبه کنکور ،سوابق تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل و سابقه ی کار پژوهشی خود را شفاف سازی کنند)مدت طولانی قریب به ۱۵ سال و یا حتی بیشتر می شود که به سوالات کنکور رجوع نکرده اند و آن ها را بررسی نکرده اند.در تعجبم که چگونه همچین اظهار نظری کرده اند که سوالات کنکور صرفا با روش های تست زنی قابل پاسخ گویی هستند شیوه ای که شاید در زمان پدر بزرگان ما کارایی نسبی داشته است.همچنین موفقیت سالانه ی بسیاری از دانش آموزان مناطق محروم در کنکور سراسری و تحصیل ایشان در بهترین دانشگاه های کشور دلیلی دیگر بر رد ادعای ایشان در مورد “ دانش آموزانی که پول آموزشگاه کنکور را ندارند”است. کاش افراد صرفا به دلیل عناد یا منافع شخصی چشمان خود را بر حقیقت نبندند. با تشکر
پرهام۴۸۴۲۴۸۱۳:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این آقا باید ثابت کنه سوابق آموزشی اش چیه سایت الف باید نظارت کنه بر اعتبار علمی افراد.متشکریم
ناشناس۴۸۴۲۵۲۱۳:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام آقای حج فروش شما خودتون رتبه تون تو کنکور چند شده؟چند سال به بچه آموزش دادی؟معدلتون چند بوده؟اصلا ببینم از کجا اومدید؟من که به شخصه اولین بارم بود که حتی اسمتون رو شنیدم. بعدشم آیا شما میخواهید ما رو از چاله بندازی تو چاه؟آقا ما همه راضی هستیم ۸۷درصد از داوطلبان ۱۸۷ نفر از نمایندگان مگه میزان رای ملت نیست پس کو؟اگه شما باعث تاثیرقطعی و بیچارگی ما بچه شید به خداوندی خدا نمی بخشیمتون. بعدشم این کنکور چه فشاری به شما آورده یا نه اینکه پای ... در میونه؟
ناشناس۴۸۴۲۵۵۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش......... پژوهشگر من یه بار ترمیم معدل شرکت کردم و هزینه تمام دروس رو دادم ولی فقط تونستم دو تا امتحان اولم رو سر جلسه حاضر بشم و نمراتش رو ترمیم کنم ولی بقیه 8 تا درس رو به خاطر مشکل و بیماری ام نتونستم حاضر بشم الان هم دیگه به من اجازه نمیدهند که امتحان ترمیم شرکت کنم، ولی پولش رو از من گرفتند، آموزش و پروش خودش مافیای بزرگه که پولم رو خورد و نمیگذاره من بقیه درسهام رو ترمیم کنم، مرگ بر قوانین ظالمانه و محدود... وزارتخونه ای که پولمو ...
ناشناس۴۸۴۲۵۸۱۳:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقایه حج فروش شما دقیقا کی هستین ؟چه نفعی دارین در اینک ۹۰ درصده ما دانش اموزا نتونیم وارد رشته هایی بشیم ک حقشو داریم؟؟ ما با دلایل و مدارک بسیار معقول و اماری میتونیم ثابت کنیم مصوبه ۳۰ درصدیه قطعیه معدل ب ضرر منافع ما دانش اموزا هست و همه ما آسیب میبینیم و افراد دلسوز در مجلس صدای مارو شنیدن و در جهت حذف این مصوبه اقدام کردن ، واقعا عجیبه ک فقط ۱ روز بعد از اعتراضه مجلس ب مصوبه، شما و امثال شما وارد صحنه شدین و بر منافع شخصیه خودتون اصرار دارید ؛ سوال ما اینه ک شما دقیقا چ سودی میبرید اگر ۹۰ درصده آینده سازان ایران آسیب ببینن ؟ ایا ...... شما دقیقا کی هستین؟؟؟
مریم۴۸۴۲۶۰۱۳:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای احمد حج‌فروش که خود را پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت معرفی کرده اند باید مدارکی از سوابق تحصیلی خود ارائه دهند تا شفاف‌سازی شود. بسیاری از نظرات و حرف های ایشان .... است !!
mohsen۴۸۴۲۶۵۱۳:۳۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
بحث قطعی شدن سوابق تحصیلی در صورتی ممکن است که : 1.طبق قانون از هر سه پایه تحصیلی (10 -11 -12) باشد 2.سطح اموزش در تمام نقاط ایران یکسان و برابر باشد که امروزه تنها شهر های بزرگ از آن برخوردارند 3.با اطلاع قبلی دانش اموزان از تاثیر قطعی اتحانات نهایی برگذار شود.(در ازمون 98 دانش اموزانی هستند که دیپلم خود را در سال 95 به بعد گرفته اند و بدون اطلاع از چنین قانونی بوده اند) 4. امتحانات همچون کنکور با نظارت و امنیت فوق العاده بالا برگزار شود(در چند سال گذشته مکررا سوالات به بیرون درز کرده و تقلب گسترده وجود داشته) 5.سقف نمرات بالا تر از 20 (100) باشد تا تفکیک پذیری دانش اموزان بهتر و عادلانه تر باشد. و در پایان کدام یک از موارد بالا رعایت شده که شمایی که خود را پژوهشگر میدانید دم از 85 درصد تاثیر قطعی میزنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
علی۴۸۴۲۷۴۱۳:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
همه حق تحصیل کردن دارند چه معدل ۱۰ چه معدل ۲۰...شاید یکی تو دبیرستان به هردلیلی درس خون نبوده اما تصمیم گرفته ک برا کنکور بخونه رتبه خوب بیاره و وارد دانشگاه بشه...خداهم با اون عظمتش همیشه به بندهاش فرصت میده شما که دیگه از خدا بالاتر نیستید نمیتونید این فرصت رو از معدل پایین‌ها بگیرید
ناشناس۴۸۴۲۷۶۱۳:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
تو همه جای دنیا مهمترین آزمونها تستی برگزار میشه بعد آقای حج فروش میگه کنکور سطحی.
اميرحسين۴۸۴۲۷۸۱۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
از نظر اين اقا كسي كه معدل پايين داره حق نداره بره دانشگاه و اوني كه ژن خوب داره و سوالات نهايي رو ميخره بايد بره ؟؟؟؟ اين اقا كي هست اصلا ؟ مدركش چيه؟ ربطه كنكورش چنده ؟ چند سال با دانش اموزان بوده ؟ چجوري به خودش حق ميده بجاي ٨٥ درصد دانش اموزان تصميم گيري كنه ؟.
ناشناس۴۸۴۲۸۲۱۳:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
وقتی حدود نود در صد داوطلبین از کنکور راضی واز معدل ناراضیند حتما دلیل داره و اون عدالت کنکور وبی عدالتی محض معدله اقای حق فروش خودتو به ..
کیمیا۴۸۴۲۸۳۱۳:۳۶:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما معدلت چند بوده؟رتبه کنکورت چی؟ اگه سوالای کنکور ساد هست و با تکنیک تستی میشه به جواب رسید چرا هر سال یکی دو نفر برتر میتونن 100 بزنن و اونم از مناطق محروم؟؟؟؟ولی هزاران دانش آموز با معدل 20 داریم؟؟؟غیر از اینه که امتحان نهایی حفظیاته و اصلا جنبه ی مفهومی نداره؟؟؟ شما واقعا دلتون برا ما دانش آموزا میسوزه که هر روز تو خبرگزاری ها ی مختلف نظر میدین؟؟؟!!!!!!پس چرا 85 درصد نظر مارو نمی بینی؟چرا رویا پردازی می کنی؟چرا با منطق حرف نمیزنی؟چرا؟؟؟؟؟؟ مییییزان رای ملت است........ ما که نمیگذریم از حقمون... با این کارتون خلاقیت و علاقه و ... از بچه ها میگیرین چون فقط تو مدارس این استرسو دارن که 20صدم کم نشه نمرشون.استرسو 100 برابر می کنید
fateme۴۸۴۲۸۴۱۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شماکه برترمیم معدل اصرارداریدمتوجه هستیدکه ماکنکوریامیتونیم باچندروزوقت گذاشتن برای تشریحی خوندن نمرات کامل امتحانات نهاییوکسب کنیم بعدش خیال ماازبابت اون ۳۰درصدآسوده باشه درصورتیکه هیچی به بارعلمی ماافزوده نمیشه چون دریک بازه کوتاه زمانی درسهاروخونده ونمراتشونوبهترکنیم این مسئله فقط هزینه اضافی ترمیموبرای ماداره و آموزشوپرورش ازاین مسئله سودمیبره
فاطمه۴۸۴۲۹۲۱۳:۴۱:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام.اولا اینكه واقعا دوست دارم بدانم تحصیلات جناب حج فروش و رتبه ی كنكور و معدل دبيرستانشان چیست.دوما آیا ایشان تا به حال با سوالات كنكور چند سال اخیر مواجه شده اند؟خبر دارند چه عده ی قلیل و اندكی توانایی این را دارند كه يك درس از درس های كنكور را بالای 90 درصد جواب بدهند؟تست های چندسال اخیر به قدری عميق و مفهومی شده اند كه تا يك دانش آموز درس را به صورت خوب و كامل و جدی مطالعه نكرده باشد ابدا توانایی پاسخگویی به سوالات آن را ندارد و من احتمال می دهم ایشان هرگز در جریان كار يك دانش آموز كنكوری نبوده اند و نحوه ی درس خواندن او را از نزديك نديده اند.حال ایشان می خواهند چنین سوالات استانداردی را كنار بگذارند و امتحانات نهایی را جایگزین كنند كه حداقل 5000دانش آموز معدشان در آن بيست شده است و اگر كسی معدلش بيست نشود بايد فاتحه ی رتبه ی خوب و دانشگاه خوب را بخواند؟دلیل این كار چیست؟آیا اين آقا سوالات امتحان نهایی را دیده اند؟این سوالات مفهوم خاص و عمیقی ندارنداما استرس زا هستند و استرسی كه وارد می كند از كنكور هم بيشتر و اذيت كننده تر است و دلیل آن هم مشخص است.چون برخلاف كنكور شما حتي حق بيست و پنج صدم اشتباه هم ندارید.با يك اشتباه محاسباتی كوچك بوم!شما دیگر آینده ای ندارید!
آریا۴۸۴۲۹۷۱۳:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
معدل در شرایط #فعلی نباید در کنکور تاثیر داده بشه به خاطر اینکه : 1.کنکور 98 حدود 300 تا 400 هزار پشت کنکوری داریم که زمانی که امتحان نهایی میدادن ،خبری از تاثیر قطعی نبود . 2.شاید بگید ترمیم معدل ! یه نفری که در روستاهای دور افتاده زندگی میکنه از کجا پول ترمیم رو بیاره ؟؟اون حق درس خوندن نداره؟؟ 3.هر وقت اقتصادمون و کشورمون در حد کشوز هایی مثل امریکا و کانادا شد اونوقت میتونید ازشون الگو برداری کنیدد. 4. با این مصوبه همه پولدار ها با رشوه دادن به معلمین معدل 20 رو راحت میخرن و اینبار کشور با انبوهی از معدل 20 های بی سواد مواجه خواهد شد . 5.کنکور طوری طراحی میشه که نمیشه با تکنیک و این حرفا قبول شد . سطح سواد یه نفر که رتبه 1 کشور هستش رو با یه نفر که معدلش 20 هستش مقایسه کنید ببینید کدومشون بیشتر کتابو فهمیده و دوره کرده . 6.اقای حج فروش مگه فقط معدل20 باید بره دانشگاه؟؟فقط معدل 20 باید بره رشته خاص؟؟ 7.هر کسی ممکنه تو ایام امتحانات نهایی مشکلی براش پیش اومده باشه مثلا خود من پدرمو دقیقا یه هفته قبل امتحان نهایی سال سوم از دست دادم بر اثر تصادف . خودتونو بزارید جای من که معدل ام از 19 پایین تر نمیومد به من بگید با روحیه داغون باید معدل 20 میشدم؟؟ عزیز ترین کسمو از دست دادم باید معدل 20 میشدم؟؟ 19میشدم؟؟ 8.سوالات امتحان نهایی لو میره (لااقل در زمان ما ینی 96 و 95 اینجوری بود) و سلیقه ای تصحیح میشه برگه ها . اقای حج فروش خودشون معدلشون چند بوده؟؟ اصلا ایشون با کارشناسی مدیریت دولتی دقیقا چرا دارن تو این مسائل دخالت میکنن؟؟ از سایت الف خواهش مندم با اقای لاشکی نماینده محترم مجلس یا اقای سبطی مصاحبه کنند تا اطلاعات تخصصی دستتون بیاد.
محمد۴۸۴۳۰۸۱۳:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
شما از کجا خط میگیری؟ کی هستی؟ شما اگر جرات داری مدارک خودتو بده بیرون ببینیم چه کاره ای که شب و روز داری از تاثیر قطعی حرف میزنی زندگی هم داری؟؟ در قانون سنجش و پذیرش چیزی از حذف کنکور نیومده جناب طبق ماده ۱۱ این قانون ملغی شده بعد شما داری اینجارو با آمریکا میسنجی؟ در مدارس ایران تمام استعداد و توانایی یک نفر رو از بین میبرید معلم های شما توانایی افراد رو کور میکنند و اونارو افرادی یک بعدی میکنند چیه ما شبیه آمریکاست که اینا بخواد باشه؟؟؟ استعدادیابی دارین؟ اقتصاد درست دارین؟؟ چرا از نظر شما کسی که معدلش پایین حق دانشگاههای خوب رو نداره؟ بخاطر گذشته باید آینده رو از فرد بگیریم؟ شما چه کاره ای مگه؟ خدا با اون بزرگیش راه توبه رو همیشه باز گذاشته تو که بندشی مگر الان کنکور دهه ۴۰ که با تکنیک تستی بشه کاری کرد؟ مردی خودت بیا با تکنیک تستی کنکور بده ببینم یدونه هم میتونی بزنی؟ سوالات کنکور کاملا مفهومی هستن و هیچوقت با هیچ تکنیکی قابل حل نیستن سند مفهومی بودن اینه که شما در کنکور کتاب ببرید نمیتونید سوالات رو جواب بدین ولی در امتحانات نهایی میتونید چون حفظی محورن با تاثیر ۸۵ درصدی چطوری میتونی این افراد رو تفکیک کنی؟ خب این از لج شماست و قطعا سودی پشت اینکار هست براتون در کل شما مشخص نیست کی هستین و از کجا پیداتون شده واسه همین نظراتتون برای خودتون محترمه و ارزشی نداره خوش باشین
کوثر۴۸۴۳۱۱۱۳:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
الف لطفا به آقای حج فروش بگین ما دانش آموزا از شما چند مورد میخوایم که اصلا بدونیم شما کی هستین.اول از همه یه گواهی سلامت روانی میخوایم اگر جسارت نباشه چون شما دارین در مورد چند میلیون دانش آموز نظر میدین پس این حق ماست از سلامت شما مطمئن بشیم.دوما ریزنمرات دیپلم، نتیجه کنکورشون،مدارک دانشگاهی و سوابق تدریس و مقالاتی که به عنوان یک پژوهشگر ازشون چاپ شده در اختیار عموم قرار بدهند.سوما میخوایم بدونیم هدفشون از دفاع از مصوبه تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در نتایج کنکور چی هست؟اگر بحث دلسوزی هست ایشون حداقل باید به نظر ۸۷درصد دانش آموزان که مخالف این مصوبه هستن توجه میکردن و از موضعشون کوتاه میومدن.
زری۴۸۴۳۱۵۱۳:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش یعنی شما از اکثریت دانش آموزانی که توی مدارس بودند و مسائل و مشکلات خودشان و دیگران را لمس کردند بیشتر می فهمید؟ این چه استدلال بی منطقی هست که میگید کنکور رو عسل کردند و برای همین بچه ها بهش رای دادند، بچه ها اگر معدل نهایی رو عادلانه میدیدند، با صدای بلند داد میزدند که کنکور نمیخواهیم و سوابق تحصیلی رو میخواهم و درخواست تاثیر بیشتر آن را داشتند، اصلا شما می خواهید کنکور رو حذف کنید؟ شما که میگید کنکور و سوابق تحصیلی در کنار هم باشه، اون هم سوابق تحصیلی که بدون آگاهی بچه ها از قبل الان قراره تاثیرش بدهند، سوابقی که در واقع برای یک ساله و اصلا نمیتونه بچه ها رو رتبه بندی کنه ، اصلا تا حال به حرف چند درصد از بچه ها گوش کردید؟
سید۴۸۴۳۱۶۱۳:۴۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
از اقای حج فروش میخواییم سابقه اموزشی و معدل دیپلمشون چنده؟تکنیک های تست زنی مال دهه شصت و هفتاد و اوایل هشتاد بود الان تست های به شدت مفهومی هستن و رتبه های برتر معدل های بالایی دارن
ناشناس۴۸۴۳۲۵۱۳:۵۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این سری قانون ها فقط توی یه جامعه ی رویایی قابل اجراس وقتی حتی در کنکور هم تقلب میشه شما میخواین چیزی رو تاثیر بدید که برای همه مشخصه چه قدر وسیع تقلب انجام میشه متاسفم واستون که بدون این که تحقیق کامل انجام بدید و دلیل مخالفت اکثریت بچه ها رو بدونید دارید این طوری فلسفه بافی میکنید
ناشناس۴۸۴۳۳۰۱۳:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من با نظر نویسنده کاملا موافقم. کنکور (یک) امتحان (چند ساعته) است. معدل دوره متوسطه حاصل (دهها) امتحان تشریحی طی (سالهای مختلف) است. منطقا کدامیک می تواند بیانگر توان علمی دانش آموز باشد؟
ناشناس۴۸۴۴۳۰۱۴:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
دهها امتحان طی سالها!!!! از سی تا امتحان فقط ده تاست که امسال هم 8 تا شده اون هم با تقلب کردن
ناشناس۴۸۴۶۷۴۱۷:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اشتباه می کنید. معدل متوسطه معدل سه ساله است. معدل کتبی معدل امتحانات کتبی است و معدل کل بیانگر تمام دروس طی سه سال. قطعا دقت معدل که حاصل دهها امتحان طی سه سال است از دقت یک امتحان چند ساعته بیستر است.
ناشناس۴۸۶۷۷۳۲۳:۰۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۹
خب معدل سه سال رو نمیخوان که تاثیر بدهند فقط معدل یک سال رو، اون هم به صورت قطعی که اشتباست چون برای بیشتر افراد تاثیر منفی داره تا مثبت
ناشناس۴۸۴۴۵۴۱۴:۴۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
دوست عزيز ظاهرأ نميدونيد اينو كه فقط تأثير ١٠ تا ١٢ درس سال دوازدهم كه به صورت نهايي برگزار ميشه ملاك هست پس انقدر حرف از سوابق تحصيلي در چند سال نزنيد سابقه تحصيلي سال دوازدهم فقط
ناشناس۴۸۴۴۶۹۱۴:۵۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
برادر من ،خواهر من .وقتی اطلاعاتت کامل نیس،نظر ندههههههه.سوابق تحصیلی نه ،سابقهههه تحصیلی‌.کنکور ۴ ساعته،امتحان نهایی رو هم ۱۰ ساعته‌.الان چ فرقی دارن؟هااااا؟اصن سوالات نهایی برای سنجش مناسب نیس
ناشناس۴۸۴۶۸۲۱۷:۳۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
فرق یک امتحان چند ساعته با دهها امتحان طی چند سال اینه که اگر حال دانش آموز موقع یک امتحان خوب نباشه یا امتحان مشکل داشته باشه یا امادگی نداشته باشه وقتی امتحان در زمانهای مختلف است تاثیر این پارامتر های مهم و منفی حذف میشه. اینها خیلی بدیهی هستند و کاملا منطقی. چه عقلی می پذیرد ۱۲ سال درس بخوانی و در یک فینال حذفی شرکت کنی؟
نظرات متنافض۴۸۴۴۷۳۱۴:۵۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
فعلا که ما سوابق تحصیلی نداریم سابقه یکسال رو داریم و اقای حج فروش هم میگن عیبی نداره یکسال باشه چون قبل انقلاب هم اینطوری بوده.در ضمن کنکور نتیجه مطالعه در یک پروسه طولانی مدت چند ماهه و برای بعضی چند ساله است ان امتحانی یک شبه میتوان در ان به نمره ی خوبی دست یافت امتحان نهایی است نه کنکور.امتحان نهایی یک امتحان سطحی است و دانش اموزان فقط درسها را در ان طوطی وار حفظ میکنند برای همین در کنکور به مشکل میخوردند چون کنکور جای حفظیات نیست جای کسانی است که درسها رو به طور عمیق و مفهومی مسلط هستند.فرض میگیریم ما همین فردا کنکور را حذف کردیم چند هزار معدل بیست رو چطور تفکیک میکنین که کی بره سر کلاس دانشگاه تهران بشینه فقط همین را برای روشن کنید تا از برنامه های راهبردی شما اگاه شویم
عامری۴۸۴۵۴۲۱۵:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من خودم با تقلب معدل نهاییم ۲۰ شد با این که میگفتن توی حوضه تقلب نمیشه کرد این حرفا رو بزارید کنار چه حرفیه این اخه نظر بدون پایه و اساس ندید لطفا
ناشناس۴۸۴۶۷۱۱۷:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
یعنی توی ۱۰ امتحان تقلب کردید؟ آفرین ولی یک دروغی بگو که بشه باورش کرد. ولی خوشبختانه نوابغی مثل تو خیلی کم هستند
F.P۴۸۴۵۹۱۱۶:۰۳:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
منظورتون ازسالهای مختلف فقط معدل کتبی پایه دوازدهمه؟؟؟بنظرشماآزمون تشریحی فقط یک پایه معیارمناسبی برای ورودبه دانشگاه هست؟؟؟ تاثیرقطعی معدل زمانی اجرامیشه که دانش آموزان قبل ازورودبه متوسطه دوم ازاین قانون مطلع باشندو آموزش درهمه نقاط ایران یکسان باشه نه اینکه کنکوریهامجبوربه ترمیم معدل بشن
ناشناس۴۸۴۳۳۴۱۳:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام منم موافق نظر آقای حج فروش هستم
عامری۴۸۴۵۳۰۱۵:۱۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه
امید۴۸۹۶۹۰۱۵:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
حرف حساب جناب حج فروش چیه اصلا؟ میدونید؟
فاطمه۴۸۴۳۳۷۱۳:۵۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
(((به گفته بسیاری از استادان دانشگاه، فارغ التحصیلان آن سه سال و حتی دانشجویان ورودی سال های 93 و 94 (که ضریب تأثیر سابقه تحصیلی آنان به طور قطعی و به میزان 30 درصد اعمال شد)، با سواد تر و کارآمد تر از فارغ التحصیلان و ورودی های سال های دیگر بوده اند.))) می شودلطف كنند منبع بدهند كه كدام اساتید و مدرس كدام دانشگاه چنین حرفی زده اند و این به اصلاح "باسوادتر"و"كارآمدتر"بودن به چه صورتی سنجیده شده است؟؟؟!!!!
سعید۴۸۴۳۴۲۱۳:۵۵:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
چرا خود آقای حج فروش نمیگن رتبه کنکور و معدلشون چند بوده؟ چرا در تمام این چند سال این دغدغه وجود نداشت و درست با آمدن بسته های ترمیم معدل آموزشگاه های خصوصی ایشون شروع به اعتراض کردند!!؟ مگر میشود بدون هماهنگی قبلی و تنها در دو روز بعد از خبر قطعی شدن سوابق تحصیلی چنین بسته هایی آن هم از چنین آموزشگاه هایی که جز سود خود به چیزی فکر نمیکنند منتشر شود؟ آقای حج فروش شما چگونه پژوهشگری هستید که یکباره و بدون اطلاع دادن به دانش اموز به دنبال چنین قانونی هستید؟ آقای پژوهشگر شما از آثار مخرب آن و اعتراضات و استرسی که به خانواده و دانش اموزان میدهید مطلع هستید ؟ شما از نظر من تنها به سود خود رفتار و عمل میکنید!
سپهر خسرو۴۸۴۳۵۹۱۴:۰۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
نقدی بر صحبت های جناب اقای حج فروش مدافع مصوبه تاثیر قطعی معدل امیدوار هستم که این صحبت ها رسانه ای شود من به عنوان یک دانش آموز خدمت شما عرض میکنم یکی از همین مردم در موردی با شما صحبت میکنم که در آن فعالیت دارم نام من مشخص است عنوانم دانش آموز است و آگاه از هر موضوعی مربوط به این موضوع، تاثیر قطعی معدل بزرگترین خیانت به این کشور هست، موضوع هایی که شما درباره کنکور بیان کردید شاید درست باشد اما راه حل شما از پایه اشتباه است.. به برخی از بیانات شما میپردازیم، ابتدا میفرمایید مافیای کنکور که بنده تعجب میکنم شما به عنوان کارشناس که سال ها وقت خود را (به قول خودتون) برای پژوهش های آموزشی قرار دادید چگونه آگاه نیستید این مافیای آموزشی است و با تغییر شکل کنکور این مافیا نابود نخواهد شد بلکه آن نیز تغییر خواهد کرد و همان گونه که مشاهده میشود که اکثر موسسات در حال فروش پکیج های ترمیم معدل هستند یعنی این مصوبه نه تنها باعث نابودی مافیا کنکور نشده است بلکه منابع جدیدی برای تزریق پول به آن ها اهدا کرده است اما از این بگذریم مهمترین نکته که همیشه به عنوان سلاح از آن استفاده میکنید تلاش برای این است که به مردم به اشتباه بگویید کنکور تنها به دانش آموختگان تست زدن یاد میدهد، در واقع باید به جنابتان عرض کنم یا شما هیچ آمار و اطلاعاتی از کسانی که در کنکور موفق میشوند ندارید و یا تصور میکنید مردم فهیم ایران انسان های بی اطلاعی هستند زیرا اگر به آمار نگاه کنید اکثر افرادی که در کنکور موفق شده اند از مناطق محروم و روستا ها و شهر های کوچک بوده است و آنان که خرج میلیونی در این راه کردند شکست خوردند پس کنکور راهی برای افرادی بوده است که به خاطر عدم آموزش مناسب و نبود معیار درستی برای سنجش که حالا شما میخواهید همین کاستی ها را بر کرسی قضاوت دانش بگزارید موفق شوند همانند رستگار رحمانی با معدل کم و اراده قوی و کجا بودند معدل بیست ها زمانی که این آقا رتبه یک کنکور شد پس بیایید به جای بیان های سطحی و فریب افکار عمومی به واقعیت بپردازیم و در آخر درباره مقایسه ای که با دیگر کشورها کردید از شما میپرسم آیا آموزش های که ما به کار میبریم با این کشور ها یکسان بوده است که حالا معیار سنجش ما یکسان باشد و هزاران مشکل و نقص دیگر که اگر فرصت آن به من یا هر دانش آموز دیگر داده شود آن را بازگو خواهیم کرد.. ارادتمند دانش آموخته سپهر خسرو
عماد۴۸۴۳۶۲۱۴:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اگر فارغ التحصیلان ما هنری جز تست زدن ندارن پس لابد این اختراعات و اکتشافات و جراحی ها و و....اینا همه کار شماس.حرفهای شما بی احترامی به شعور یه ملته.لااقل ... سکوت کن
متین۴۸۴۳۶۶۱۴:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
این اقای حج فروش اصلا کی هستن؟؟ معدل خودشون چقدر بوده؟؟ تحصیلاتشون چیه ؟؟ چرا تو این چند سال نبودند و تو این دو هفته پیدا شدن؟؟ افتخارات تحصیلی شون چیه که اینجوری دارن با سرنوشت ما بازی میکنن؟؟؟ مملکت که بی صاحاب نیست ...
ناشناس۴۸۴۳۷۲۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش که بهتره بگم حق فروش بیا بگو رتبه ات تو کنکور چند شده چند سال درس دادی چند دانش آموز نخبه داشتیه بعد بیا از حق نخبه ها دفاع کن ما سند شفافیت شما را میخواهیم حرف های شما شعار میباشد هیچ پایه و اساسی ندارد فقط حرف میزنید راستی آموزش پرورش آلمان با ایران یکی نگیر یه دور برو آلمان آموزش پرورششان را ببین بعد بیا حرف بزن
ناشناس۴۸۴۳۸۲۱۴:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خیلی خنده داره ایران رو با اروپا و انگلیس مقایسه میکنه اخه خنده دار تر اینه که شما این اطلاعات رو از اینترنت در اوردی و هیچی درباره انگلیس نمیدونی حج فروش گرامی کمی فکر و تامل خوب است تا اگاه شوی انگلیس دانشجویان را بر اساس سوابق سطحی به نام ALEVEL که دارای سه سال تحصیلی است به همراه آزمون ورودی انتخاب میکند اطلاعاتتون کمه برادر عزیز متاسفم که شخصی مثل شما اظهار نظر میکنه مطمئنم اگر با بنده مناظره کنید کم میارید خدا همه ما را هدایت کند.
سارا۴۸۴۳۸۴۱۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
هر كدام از نوشته های آقای حج فروش را كه می خوانم درباره ی "فريب خوردگان"حرف می زنند.87درصد دانش آموزان+175نماینده+جناب توكلی از نظر ايشان "فريب خورده اند" يا كسانی‌ سعی كرده اند كه آنها را فريب دهند.نمی دانم چرا ايشان تصور می كنند هیچ كس جز "خود ايشان"توانايي تشخيص خوب از بد را ندارد و لازم است به جای ما تصمیم بگیرند! چنین تلاش فراوانی در جهت خلاف نظر این همه آدم جدا آدم را به فكر می اندازد كه احتمالا تاثیر قطعی معدل برای ایشان"سود بسيار فراوان"به همراه دارد و اين اعتراضات "منافع جدی"ایشان را به خطر انداخته است.
ناشناس۴۸۴۳۸۷۱۴:۱۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خدا میدونه از سر در اوردی...که الان داری برای 87درصد از داوطلبان تعیین تکلیف میکنی...همین وزیری که شما سنگشو به سینه میزنید(بطحایی)پارسال همین موقع گفتن ک تاثیر سابقه تحصیلی تا دوسال اینده مثبته...ولی به فاصله فقط چن روز تصمیم ایشون عوض شد...معلومه دست های پشت پرده ای تو کاره...تاثیر قطعی معدل خیلی خیلی کارشناسی نشده است...برای هر قانون یه زیرساخت های درنظر گرفته میشه نه اینکه شما بخواین با بدبخت کردن عده زیادی از دانش اموزان به هدفتون برسین...ولی به عنوان یه داوطلب کنکور هیچ وقت نه شما و............. رو حلال نمیکنم به خاطر این یه ماهی که با ترس وناامیدی خوابیدم و داشتم به آینده ام فک میکردم ک چطور قراره جلوم نابود بشه...از خدا میخوام که هدایت شما رو در صف اول مصوباتش قرار بده..یاحق
نه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی۴۸۴۳۹۱۱۴:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش چرا فکر میکنید نظر 85 درصد دانش اموزان غیر منطقیه و نظر شما درسته شما تا حالا سر کلاسای درس بودید ؟ میدونید اصلا خواسته ی بچه ها چیه؟ فقط دارید مخالفت میکنید بدون دلایل منطقی همونطور که در مناظره بودید
حج فروش دانای کل۴۸۴۴۷۸۱۴:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
حج فروش از اون دست ادمهایی که فکر میکنند همه ی ادمها نادان هستند و فقط ایشون یک عقل کلی هستند که همه باید تابع ایشون باشند!اتفاقا میگن عیبی نداره طرحی که من میگم هرچقدر هزینه ام داشته باشه عیب نداره باید اجرا بشه
هادی۴۸۴۳۹۳۱۴:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
لطفا در رابطه با رشته و دانشگاه و شغل اقای حج فروش اطلاعات بیشتری بزارین و رتبه کنکورشون؟ به احتمال .. ایشون به علت رتبه بد کنکورشون از کنکور تنفر شخصی دارند.
شقایق قربانی۴۸۴۳۹۵۱۴:۱۳:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام اقای حج فروش شما که به ما میگی فقط هنر تست زنی دارید عمیق مطالب رو نمیخونین د اخه تا مطلبو نفهمی که نمیتونی تست بزنی واقعا نمیدونم شما چطور نماینده ای هستی من کد دانش اموزیم بهت میدم برو نمره های من قبل نوبت دوم نهایی سوم ببین من تمام معدلام 19و20بوده چه گناهی کردیم که معلمامون و سطح اموزشیمون تو منطقه محروم درحد شهرای بزرگ نیست یه کم فکر کن بعد حرف بزن نمیدونم کی به شما مدرک داده با پول بابات حتما درس خوندی این چیزا رو نمیدونی باید جواب خدا رو بدی به اندازه پولی که داری میگیری به هرحال ما بیشتریم وقت خودتو الکی تلف نکن
فاطمه۴۸۴۴۰۲۱۴:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
ایا شما و اقای کاتب و دیگر وزرا و نمایندگان معدلتان ۲۰ بوده که دراین جایگاه قرار دارین درضمن شما برای استخدام افراد در دستگاه های دولتی از ازمون سنجش استفاده میکنید پس اینم غلط کنکور علم ۳سالست ولی نهایی یک ساله است چطور این دورو باهم مقایسه میکنید تا شما عدالت اموزشی و ساخت
ناشناس۴۸۴۴۲۰۱۴:۳۰:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
انیشتین هم معدلش پایین بود ببینید چه سیستم نخبه کشی تو آموزش و پرورش هستش اگر کسی مث این زمان انیشتین بود احتمالا اونو از زندگی کردن محروم میکرد چون معدلش پایین معلوم نیست خودت کنکورتو چیکار کردی که انقدر معترضی ولی حرفات به جایی نمیرسه
نا شناس۴۸۴۴۲۶۱۴:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش حتی انیشتن ۷ سال کلاس اولو خوند حتی از مد رسه بیرونش کردن ولی با تلاش مادرش ایشون به این جایگاه رسیدند شما به چه دلیلی وبه چه حقی این فرصت واز بچه ها می خواید بگیریدازخدا بترسید ....
ناشناس۴۸۴۴۲۷۱۴:۳۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شما وامثال شمایی که ادعای پاک ومنزه بودن آموزش وپرورش رو داری، کار رو به جایی رسانده ایدکه حتی به مقالات خود شما هم باید با دیده ي شک نگاه کرد* که به فرض حقیقی بودن* آیا نوشته خودتونه یا برای یه دانشجوی بدبختیه که برای تامین مخارج تحصیلی و زندگی مجبور شده علمش رو به شما بفروشد، به شما پیشنهاد میکنم حتما کتاب *مزرعه حیوانات* رو بخوانید و ما رو گوسفند فرض نکنید، الان دیگه همه کشور از نمره فروشی در مدارس دولتی وغیر دولتی خبر دارند. با اخلاق ترین ها هم به اجبار به بچه ها جزوه های خودشون رو میفروشند و رفتن به کلاسهای خصوصی خود را شرط نمره گیری اعلام میکنند. وااسفا که کسی که خودش را به خواب زده به هیچ عنوان نمیتوان بیدار کرد.
اریا۴۸۴۴۳۲۱۴:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
حج فروش فقط یه مشت امار بی هویت رو ارائه داده ... در شرایط فعلی تاثیر معدل ظلمه ظلم
سعید۴۸۴۴۳۳۱۴:۳۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
سلام آقای حج فروش شما ه احترام به نظر ما نمیزارین و میگین نظر سنجی از دانش آموزان غیرقانونی هست ولی لطف کنین بفرمایین کی هستین مدرکتون چیه کنکور چه رتبه ای آوردین سابقه آموزشیتون چیه
مینا۴۸۴۴۳۵۱۴:۳۸:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش بهتره یه نگاهی به سوالات کنکور امسال بندازید‌.سوالات شیمی امسال برای پاسخ داداشون نیاز بو همه ی کتابو خونده باشی تا بتونی پاسخ بدی.سوالاتی بسیار مفهومی از دل کتاب و بسیار عمیق.اگر شما تونستی به اصطلاح خودتون سوالات شیمی رو باترفند جواب بدی ما حرف شمارو میپذیریم
کارشناس اموزشی۴۸۴۴۵۵۱۴:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
به عنوان یک کارشناس اموزشی باید بگویم طرح تاثیر قطعی معدل بسیار عادلانه است ودرسال اینده حتما باید اجرا بشود وکتکور صرفا باید تست هوش باشد تا نمرات نهایی را پوشش دهد وداوطلبان راتفکیک کندمتاسفانه برخی معلم نماها که صاحب موسسه هستند هم ذهن دانش اموزان رامسموم وهم وقتشان را با اراجیف تلف میکنند
پروفسور اموزشی۴۸۸۵۸۱۰۷:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بنده به عنوان یک پروفسور اموزشی میگم طرح تاثیر معدل در کنکور یک فاجعه است و از اساس باید برداشته شود حتی تاثیر مثبت چه برسید به تاثیر قطعی!!چون ماهیت این دو امتحان باهم متفاوت هستند...
خواهان عدالت۴۸۴۴۵۶۱۴:۴۶:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش شما ادعا دارید که ۱۷۵ نماینده و ۸۵ درصد دانش آموزان و امامان جمعه و رئیس دیوان عدالت و شفافیت و پدر و مادر داوطلبان کنکور همگی متوجه امر نیستند و همگی مافیای کنکور هستند و در طرف دیگر شما به تنهایی حق هستید و خیر ما دانش آموزان را میخواهید بنده از شما یک سوال دارم مگر غیر این است تصویب قانون برای آسایش مردم و راحت بودن مردمه حالا همین مردم میگن ما تاثیر قطعی کنکور را نیمخواهیم به خدا قسم شما و امثال شما کاری کرده اید که دانش آموزان زیادی که تنها راه نجات خود را کنکور دیده اند از زندگی نا امید شوند نه به مافیای ترمیم معدل. نه به بی عدالتی. نه به ستم به محرومان
شیوا۴۸۴۴۸۶۱۴:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
واقعا چطور می تونن با اینده جوانان با این حرفاشون بازی کنن من قصد توهین ندارم ولی به نظر می رسه این اقا از این موضوع نفع می برن و اینکه با دانش اموزان مطمئنا در ارتباط نیستن و تحصیلاتشون معلوم نیست
محمد۴۸۴۴۹۰۱۴:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خیلی از سوالات کنکور بی ارزش هستند مثلا تعداد تکواز میپرسند دریک جمله چن تاست یا خیلی از سوالات اشتباه است ولی مافیای کنکور از ان همیشه دفاع میکنند
نه به نظرسازی امار 85درصدی دروغ است۴۸۴۵۱۱۱۵:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
با توجه به اینکه نظرسنجی باید از دانش اموزان انجام شود نه کسانی که سرجلسه کنکور نشسته اند امار نظرسنجی سازمان سنجش بی اعتبار است ....اری به تاثیر 85درصدی قطعی معدل....ماخواهان تاثیرقطعی85درصدی معدلیم نه 30درصد
رضا۴۸۷۲۰۲۱۰:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
مگه کسانی که سر جلسه ی کنکور نشستن از فضا اومدن؟خب اونا هم دانش اموز بودن یا نهایتا یکی دو سال پشت کنکور موندن.بعد هم این قانون مستقیما مربوط به افرادیه که متقاضی ورود به دانشگاه هستن پس باید از همونا نظرسنجی بشه دیگه.متاسفانه چون میبینید اکثریت دانش اموزا و داوطلبا و نمایندگان مجلس با شماها مخالفن اینجوری کل مسئله رو از اساس زیر سوال میبرین.
ناشناس۴۸۷۹۸۴۱۸:۲۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۰
شما اصل مافیایی میدونستی بدون ک کارت تمومه
خواهان عدالت۴۸۴۵۲۳۱۵:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
حج فروش کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده نه انصافا حق فروش هستید
ناشناس۴۸۴۵۳۴۱۵:۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
به نظر من هنوز هم کنکور خیلی بهتر از امتحانات نهایی است. در دوران دبیرستان ما فقط کسانی که درسشان بسیار خوب بود و اتفاقاً معدل بالایی هم داشتند توانسته بودند در دانشگاه قبول شوند. مگر چند نفر با معدل پایین می توانند در کنکور موفق شوند؟ یادم هست که در دوران تحصیلم در دانشگاه تقریباً تمام دانشجویان هم رشته ای من در یک سطح بودند.
سمیرا۴۸۴۵۶۵۱۵:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اقای حج فروش مطمئن هستم یکبار هم سوالات کنکور رو نخوندین ک اگه خونده بودین متوجه میشدین موفقیت در کنکور نیازمند عمقی خوندن و تسلط کامل به تمام دروس سه سال دبیرستان هست و فقط با چندتا تکنیک نمیشه پزشکی اورد(برخلاف امتحان نهایی که فقط سوالات آبکی از یک سال هست)....کاملا معلومه موفقیت اون دسته از بچه های روستایی با معدل پایین که توی سال کنکور تونستن خودشونو با زحمت بکشن بالا وآیندشونو بسازن .........معضل شده برا بعضیا
Zeynab۴۸۴۵۸۱۱۵:۵۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حق فروش لطفا پیشینه تحصیلی و دست آوردهای پژوهشی آموزشی اگر دارید که (بعید میدانم )رو کنید بعد در مورد نخبه های آینده ی این کشور اظهار نظر فرمایید...لعنت به کسانی که به اجبار وقت وانرژی مارا صرف حق خواهی میکنند به جای آموزش....!
مرتضی۴۸۴۵۸۳۱۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
باسلام 85 درصد داوطلبان سال 95 و 96 در نظر سنجی سازمان سنجش خواهان تاثیر مثبت+ سوابق تحصیلی بوده اند و همینطور برای سال 98 .آموزش و پرورش هیچ زیر ساختی برای تاثیر قطعی فراهم نکرده!همین امسال 3 تادرس سوالاتش لو رفت!در تصحیح اوراق اجحاف میشود چون رای انسانی دخیل است!بالای چند هزار معدل بالا داریم که تفکیک آنها در فرمول بندی ها دچار مشکل است وتراز ها را نمیتواند تفکیک دهد!قانون ترمیم به میان آمده و فقط این روشی است برای کسری بودجه آموزش و پرورش این را خودشان اعلام کردند!وقتی اینهمه اعتراض وجود دارد حتما باید جنبه امنیتی بگیرد!قانونی که گفته شد 85 درصد داوطلبا با سوابق پذیرش شوند که این اتفاق افتاده!وقتی به صلاح مردم قانونی نیست آقایان وحی منزل که نیست لطفا اصلاحش کنین.شما فاجعه کنکور 93 و 94 را مشاهده فرمایید .
درخواست دریل برای سوراخ کردن مغز۴۸۴۶۱۱۱۶:۲۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من از حضار در خواست دریل برای سوراخ کردن مغز بعضی ها دارم تا با عمق وجودشون این مساله رو درک کنند ادمها تغییر میکنند.گویا اقای حج فروش فکر میکنند یک دانش اموزی امسال معدلش کم شده تا اخر عمرش در همین وضعیت می ماند و نمیتوانند درک کنند ان شخص میتونه تغییر کنه و طوری درس بخواند که در کنکور رتبه شود
Mona_mh۴۸۴۶۳۶۱۶:۴۴:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
من فقط دوتا سوال دارم از آقای حج فروش... میشه شما بگین که رتبه کنکورتون چند بوده؟؟ آیا اصلا تاحالا سرکلاس حاضر بودید؟؟ آیا تدریس کردید؟؟ آیا خود شما معدل نهاییتون بیست است؟؟ اگه میشه خودتون رو جای دانش آموزی که پدرش بسختی هزینه خانواده را تامین میکنه و خود دانش آموز مجبوره که در سال نهاییش کارکنه تا کمک خرج خانواده بشه و نمیتونه از جزوات امتحان نهایی و اون جزوات برای هر درس کلی هزینه اضافی بر دوش خانواده اش قرار میده و کل امیدش به کنکوره ... حالا اون دانش اموز باید قربانی مافیا بشه ؟؟اگه خودتون در این شرایط یا حتی فرزندتون در این شرایط بود این حرفارو میزدید ... واقعا متاسفم... همه چی پول نیست ...
ناشناس۴۸۴۶۴۳۱۶:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
دیدگاه این آقا نسبت به کنکور همون دیدگاه و اطلاعاتیه که از دهه ی شصت و هفتاد دارن در صورتی که الان کنکور خیلی فرق کرده آقای حج فروش بیا من یه پاراگراف از کتاب درسی زیست رو جلوت میذارم و یه تست از کنکورای اخیر که از همون یه پاراگراف طرح شده اگه تونستی جوابشو بدی اونوقت هرچی تو بگی همون درسته کنکور الان خیلی با گذشته متفاوته در صورتی که مثلا امتحان نهایی زیست سوالاش همون متن کتابه که هرکی حفظ کنه یا با یه خورده تقلب سر جلسه میشه جواب داد.
ناشناس۴۸۴۶۸۱۱۷:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
به نظر من کنکور را حذف نکنید نمرهای مدرسه هاخیلی قابل اعتماد نیستند سهمیه شهرستانها را بردارید سهمیهای دیگر را بردارید انتقال بچه های اساتید از شهرستانها رابه تهران ممنوع کنید تا دانش اموزان مستعد وارد دانشگاه شوند در دانشگاههای مادر انتقال از خارج از کشور را ممنوع کنید تا دانشگاهای مادر بتوانند کارشان را با یک عده دانشجوی با هوش شروع کنند زرنگه وتنبلها را کنار هم چیدن به هردو اسیب است
Mohammad۴۸۴۶۸۷۱۷:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۸
آقای حج فروش کنکور بد است و شکی در آن وجود ندارد.....ولی اینکه بدی جایگزین بدتری شود واقعا جای تأمل و تأسف دارد......شما با این نظردادن ها و اظهار وجود کردن دارید بار استرس و نا امیدی را در بین دانش آموزان افزایش میدهید...همچنین چطوری میتوان کنکور را فقط ترفند تست زنی دانست؟؟؟کنکوری که نیازمند خواندن مفاهیم به صورت عمقی، تسلط کامل بر دروس ،تلاش های شبانه روزی یک فرد است....جناب حج فروش شما که ادعای کارشناس بودن دارید خوب میدانید که اکثر آزمونهای مهم دنیا به صورت تستی برگزار میشوند....چه بسا که آزمون تستی نیازمند تسلط بیشتر و بهتر بر مطالب برای پاسخگویی به مطلب است...ترمیم معدل باعث ایجاد بازار دوم برای مافیا میشود پس ابداً به نفع منافع ملی نیس.......این اقدام موج جدیدی برای ایجاد بازارهای جدید شیادان است....لطفا اگر توان انجام کاری برای دانش آموزان را ندارید با اظهار وجود کردنتان بار دانش آموزان را سنگین تر نکنید...ما همه مخالف این مصوبه ناعادلانه هستیم
ناشناس۴۸۴۷۱۲۱۷:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۸
الف کلی زحمت کشیدم همه ی مطلبو بند به بند نقد کردم تورو خدا حتما منتشر کن. یک.آقای حج فروش لطفا اول سوابق تحصیلی خودشون رو به طور کامل اعلام کنن از جمله رتبه ی کنکور نمره ی معدل در مدرسه و دانشگاه مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل و همچنین بگن در حال حاضر شغلشون دقیقا چیه و در کدوم اداره یا موسسه مشغول کار هستن اینطوری میزان صداقتشون برای بقیه معلوم میشه و معلوم میشه ایا واقعا به فکر دانش آموزا هستن. دو.این که آقای حج فروش دارندگان معدل های پایین رو لایق رفتن به دانشگاه نمی دونن بی انصافیه هرکسی حق داره اشتباهاتش رو جبران کنه و با تلاش و درس خوندن به هدفش برسه. سه.این که این آقا مدام از ترفندهای کنکور حرف میزنن نشون میده چقدر از مرحله پرتن و چقدر تحت تاثیر تبلیغات دروغین موسسات سودجو قرار گرفتن کنکور الان کاملا مفهومی و ترکیبی شده طوریکه برای موفقیت در اون باید خیلی تلاش کرد در حالیکه برخی از این موسسات کلاهبردار میگن محصولات مارو بخرین مثلا تو پنج روز فلان درس رو صد بزنین در صورتی که اگه این تبلیغات واقعیت داشت هر سال نصف داوطلبا همه ی درسارو صددرصد جواب میدادن با این حال در سال های اخیر تعداد افرادی که مثلا درس زیست رو در کنکور صد زدن انگشت شمار بوده و حتی سال هایی بوده که در کل کشور هیچ کس نتونسته زیست رو صد بزنه اونوقت این آقا میگه سوالات کنکور آسونه و میشه با ترفند همشو جواب داد. چهار.این آقا میگه سوالات امتحان نهایی مفهومیه و سوالات کنکور ترفندی و سطحی این نشون میده هیچ آگاهی از سطح سوالات دو آزمون ندارن و رو هوا حرف میزنن سوالات امتحان نهایی همش کپی کتاب درسیه و طوطیوار حفظ کردنی درحالیکه کنکور در سال های اخیر بشدت مفهومی شده مثلا در درس ادبیات همه ی ابیات سوالات خارج از کتاب هستن و دانش آموز باید واقعا آرایه های ادبی و قرابت های معنایی رو یاد گرفته باشه تا جواب بده در درس دینی نه از حفظیات کتاب بلکه از مفاهیم ایات و احادیث سوال میاد در درس زیست به قدری سوالات مفهومی و ترکیبی طرح میشن که جواب دادن به اونا حتی از روی کتاب درسی هم ساده نیست حتی در دروس شیمی فیزیک و ریاضی هم طراحان طوری سوالات کنکور رو طرح میکنن که بدون تسلط به مفهوم درس و صرفا با تکیه بر ترفندهای بازاری نمیشه به اونا جواب داد. پنج.این فرد در حالی رییس سازمان سنجش رو متهم میکنه که آقای خدایی به عنوان رییس سازمان سنجش فردیه که بیشترین تسلط رو به مقوله ی کنکور و امتحان نهایی و ترازبندی و رتبه بندی و آمار قبولی ها و... داره و وقتی حرفی میزنه پشتش کلی منطق و استدلال ریاضی و آماری هست نه این که مثل آقای حج فروش بدون سند حرف بزنه. شش.این آقا تهمت میزنه این که نزدیک نود درصد داوطلبا بدون کنکور میرن دانشگاه کذبه محضه باید گفت بر اساس امار این مطلب کذب نیست و حقیقت داره نزدیک نود درصد ظرفیت دانشگاه ها ورودیشون بدون کنکوره حالا این که چرا یک میلیون نفر کنکور شرکت میکنن میل خودشونه چون نود درصدشون در اخر میرن رشته محلی که گزینشش بدون کنکور بوده و اصلا نیازی نداشتن که به خاطرش سر جلسه ی کنکور حاضر بشن. هفت.میگن که از تاثیر سوابق تحصیلی موسسات کمک اموزشی سود نمیبرن پس این همه کتاب های رنگارنگ مخصوص امتحان نهایی که چاپ کردن چیه این همه پکیج مخصوص امتحان نهایی که تولید کردن چیه همون موسساتی که الان ترفندهای دروغین تستی عرضه میکنن مطمئن باشید کارشون رو بلدن و یه ماه مونده به امتحانات میان میگن پکیج تولید کردیم از خلاصه ی درس و نمونه سوالات احتمالی اگه این پکیج هارو بگیرید همه ی سوالات امتحانتون توش هست بیست میگیرین. هشت.چرا این اقا خیلی راحت به جامعه ی بزرگ دانش آموزان کشور تهمت مافیا میزنن مگه طبق نظرسنجی رسمی سازمان سنجش از حدود یک میلیون داوطلب سر جلسه ی کنکور هشتادوپنج درصدشون مخالف تاثیر قطعی نبودن ایا اون چندصد هزار نفر همشون مافیا بودن؟ نه.آقای حج فروش دانش آموزا رو به ترمیم معدل تشویق میکنن جدا از این که این طرح خودش اشکالات خیلی زیادی داره باید گفت کسی که هزینه ی چندصد هزارتومنی ترمیم رو نداره چکار کنه آیا این عدالت اموزشیه؟ ده.میگن سوالات امتحان نهایی و شیوه ی برگزاریش کاملا استاندارده درصورتیکه امتحان نهایی کلی ایراد ناعادلانه داره یکیش اینه که مثلا دو نفر یه سوال تشریحی رو که سه چهار خط جوابشه کاملا یکسان مینویسن اما دو مصحح متفاوت اینارو تصحیح میکنن که دو نمره ی مختلف میدن و این کاملا ناعادلانست. یازده.بر چه مبنایی میگن کنکوریای نودوسه و نودوچهار که تاثیر معدل قطعی بوده بهتر هستن اینا که اصلا هنوز فارغ التحصیل هم نشدن بر اساس کدوم امار این حرفو میزنن؟
علائی۴۸۴۷۴۵۱۸:۰۵:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
جالب اینجاست اون سابق تحصیلی که حج فروشان ازش دفاع میکنن مربوط به سوم و یا پیش دانشگاهی است!! و بعد جالبتر اینکه از سوم و پیش که حذف شده باز در کنکور سوال هست؟؟؟؟ خنده دار نیست!! حج فروش تو خودت تکی اگر تونستی با 30بار خوندن زیست این آزمون و 100 بزنی اونوقت بیا ببینم چند کیلویی ؟؟ ولی امتحان نهایی به به فقط حفظ کن و سوالات پر تکرار و کم تکرار قلم چی و بخونی 20 گرفتی مثل 5000 نمره بیست .
حسین۴۸۴۷۶۰۱۸:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۸
#مافیا_ترمیم_معدل_حج فروش_است آخه آقای عزیز شما میگید کنکور سطحی نگر و تشریحی عمقی نگر . این نشون میده شما جز مافیا ترمیم معدل هستید تا موسسات کنکور علاوه بر تست از تشریحی هم پول به دست بیارن تو امتحان تشریحی یه خورده از خودت بنویسی ربطی هم نداشته باشه حداقل ۲۵صدم تا نیم نمره میدن ولی تست باید عین موضوع را بدونی پس خواهشا دیگ بحث نکنید.
Mohsen۴۸۴۸۵۲۱۹:۲۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۸
میخوام از شما یه سوالی داشته باشم اگه یه دانش آموز بد بختی در دوران دبیرستان نه به علت درس نخواندن بلکه به علت مشکلات روحی روانی نتونسته باشه معدل بالای ۱۷ کسب کنه و امسال بهبود پیدا کرده باشه و بخواد با روحیه بالا درس بخون و کنکور بده باید بر بمیره و ارزوی پزشک شدن رو به گور ببره؟
s۴۸۴۸۶۹۱۹:۳۲:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۸
همچنین به آقای حج فروش پیشنهاد میدم یک مطالعه اسنادی از سال 90 به بعد روی نوع و کیفیت آموزش هزار نفر برتر رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی (مجزا) انجام بده و منتشر کنه که چند درصد آنها در مدارس دولتی و مدارس عادی بوده اند و معدل آنها بالای 17 بوده !!! اصولا اگر ده تا مدرسه دولتی رو به صورت رندوم در تهران و یه شهر محروم بردارید مطمئن باشید تنها 20% دانش آموزان مدرسه عادی تهران و زیر 5% دانش آموزان مدارس عادی شهرستان، معدل بالای 17 دارند.چون کیفیت آموزش برابر نیست و طراح سوالات امتحان نهایی هم این رو در نظر نمی گیرند. اساسا تنها ابزاری که در کشور ما ، شکاف طبقاتی در بحث تحصیل رو کاهش داده کنکور هست که سه سطح سوال سخت، آسان و متوسط داره.
فاطمه۴۸۴۸۷۹۱۹:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
خود آقای بطحایی چند ماه پیش توی مصاحبه شون گفتن که تاثیر سوابق در کنکور حداقل تا دو سال آینده مثبت خواهد بود ، الان چطور به این نتیجه رسیدن که امسال تاثیر باید قطعی باشه؟؟؟
علي۴۸۴۸۹۸۱۹:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۸
واقعا این حج فروش چشه کل ملت نمیفهمن اقافهمیدس هشتادوپنج درصد دانش اموزا صدوهفتادوپنج نماینده بااین قانون مشکل دارن جنابعالی کی باشن؟نظراتو واسه خودت نگه دار
F۴۸۴۹۴۷۲۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۸
#ما_پول_نداریم_۲۰_بخریم
ناشناس۴۸۵۰۸۹۲۲:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۸
اولا استرس یکساله خانواده به ۴ سال میرسه. دوما تاثیر مثبت واقعا عادلانه است. سوما اگر کنکور که تعداد افراد درگیرش کم هستند فروخته میشود امتحان نهایی که از طراحی تا تصحیح چند ده برابر افراد درگیرش هستند امکان رشوه خیلی خیلی بیشتر است‌.
مهدی۴۸۵۰۹۶۲۲:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۸
برا اونایی که هوش بالایی دارن ولی وضعیت اقتصادی نابسامانی دارن،باعث میشه هرگز دیگه نتونن درس بخونن.اگه یکسال باشه با هزار مکافات شاید بتونن خودشونو برسونن،یعنی در حال حاضر مناطق محروم و بچه های آدم های فقیرتر از صد درصدشون،شاید یکصدم درصدشونم پاشون به صندلی پزشکی و ... نرسه چه انصافی دارید وقتی میگید تاثیر معدل ۸۵ درصد باشه،عملا مناطق محروم و آدمای فقیر هرگز بچه هاشون به هیچ جا نرسن فقط خاص مایه دارها میشه با برداشتن کنکور،اسم پذیرش دانشگاه‌ها رو بهتره بذارن،پذیرش بر اساس مایه نه بر اساس سوابق تحصیلی
سید۴۸۵۱۵۳۲۲:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۸
بزارید با ارامش درسمونو بخونیم چرا با این تاثیر قطعی معدل ما رو از اینده ناامید میکنید فرضا که اقای حج فروش متخصص باشه و...ایا ۸۷درصد دانش اموزا عقلشون از اون کم تره؟!
میلاد۴۸۵۲۷۴۰۰:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۹
جناب آقای حج فروش نظرات شما کارشناسانه نیست و یک کلی گویی مبهم است لطفا با ادله و مستندات کافی سخن بگویید من مخالف آقای حج فروش هستم.این فرد ما دانش آموزان و خانواده ما را مافیا می نامد درحالیکه ما از این مصوبه دچار فشار روانی چند برابری شدیم.
بنیامین۴۸۵۴۲۴۰۴:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۹
الف عزیز ، شما که مقاله آقای حج فروش رو در سایت قرار دادید ، طبق اخلاق حرفه ای باید مقاله دانش آموزان که در جواب ایشون نوشته و برای شما ارسال شده هم در سایت قرار بدید
زهرا۴۸۵۵۶۲۰۹:۵۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۹
میشه اقای حج فروش معدل کتبی نهایی خودشو بذاره ببینیم با معدل چن وارد دانشگاه شده؟معدلش20بوده؟اصلا با این نظرات غیرمنطقی ایشون دانشگاهم رفتن؟
پژوهشگر تلویزیونی۴۸۵۶۵۳۱۱:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۹
ما به پژوهشگری که ببیننده پروپا قرص برنامه های تلویزیونی است (ان هم برنامه های نخ نما و سخیفی که دلالان ادعا میکنند با ترفند تستی میتوان در کنکور رتبه اورد)احتایج نداریم.پژوهشگری که منبع مقالاتش برنامه تبلیغاتی است و حرفهای مافیای کنکور را تکرار میکند به درد ما نمیخورد.پژوهشگر تعلیم و تربیت بهتر است به جای اینکه وقت خود را صرف برنامه هایی کند که حتی داوطلبان کنکور هم علاقه ای به دیدن انها ندارند صرف مطالعه کتابهای سودمند کند.
ناشناس۴۸۵۸۱۳۱۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۹
به نظر من اموزش وپرورش دوازده سال را خوب خدمات رسانی کند به کنکور کار نداشته باشد انکس که حقش باشد حتما قبول خواهد شد چرا گیر سه پیچ شده اید به کنکور ونمراتی که معلوم نیست چگونه تصیح شده کنکور فقط باید کنکور بماند بدون سوابق تحصیلی مردم فقط به این یکی دلخوشند که بدون دسترسی عدالت دران اجرا می شو سهمیه ها مخصوصا سهمیه شهرها وروستاها رابردارید این طلم در حق بچه های درس خوان استوکلا باید سرمایه گذاری روی افراد باهوش شوداگرنه مثل دکترهای دانشگاه خاص مجبور به پنهان کردن دانشگاهشان می کنند چون می دانند که مردم اگر بدانند به نزدشان مراجعه نمی کنند
مصطفی۴۸۵۸۵۷۱۳:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۹
با سلام یک نمونه از انتقادات بی پایه و اساس اقای حج فروش انتقاداتش اصلا از لحاظ علمی ارزشی نداره چون خودش یک چیزی میگوید بعد ضد ان را میگوید مثلا میگوید اگر سوال تشریحی شود از درامد مافیای کنکور کاسته میشود و اصلا اموزشگاه ها نمیتوانند به این سمت برند بعدش خودش میگه بهتر آموزشگاه ها به این سمت برند و هزینه شونم بگیرند
استاد دانشگاه۴۸۷۰۲۲۰۸:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
چرا نباید سابقه تحصیلی در کشور ما مثل همه کشورهای پیشرفته جایگاه خود را داشته باشد. خسارت های آزمون های چهارگزینه ای را 50 سال پیش دانشمندان بزرگ تعلیم و تربیت مثل بلوم، پیاژه و ویگوتسکی و ... بیان کرده و کنار گذاشته اند ما تا کی باید مغز بچه هامون رو با کنکوری که علم را اتمستیسیته می کنه و از انبار حافظه شبهی از علم را به عنوان پاسخ می پذیرد از کار بیندازیم. مگر قوانین سنجش و پذیرش دانشجو را نمایندگان تصویب نکردند پس چرا حالا تحت تأثیر جو سازی صاحبان آموزشگاه های کنکور خودشان از وزیر علوم خواسته اند قانون را اجرا نکند. این ها باید ناظر اجرای قانون باشند و اگر وزیری قانون را اجرا نکرد او را استیضاح و از مقامش خلع کنند. چرا نمایندگان ما هر نامه ای را امضا می کنند. به قول نویسنده محترم اگر در اثر محوریت سابقه تحصیلی بدترین اتفاق ها بیفتد بسیار ارجح است نسبت به کنکوری که نه دانائی داوطلبان را می تواند بسنجد نه پیشرفت تحصیلی آنها را و نتیجه آن ارزش علمی کمی دارد.
محمد۴۸۷۰۸۸۰۹:۱۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اری به تاثیر قطعی معدل ..چرانظر ما پخش نمیکتید؟؟
مرتضی1414۴۸۸۳۰۸۲۳:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۰
این نشون میده شما هیچ کدوم از صدها دلایل دوستان را نخوانده و از روی غرض شخصی آری های سر سفره ی عقدی میگویید . تدبر فرمایید .
ناشناس۴۸۷۸۷۴۱۷:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اقای حج فروش سیستم اموزشی امریکا المان و کشورهای غربی با ما خیلی تفاوت داره و مقایسه اون کشورها با ما خنده داره سوالای امتحان نهایی نمیتونه دانش اموزانو از هم تفکیک کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین